I/11 a I/44 Šumperk – Rapotín

Mohelnice (D35) – Šumperk (I/11) – Jeseník (I/60) – Polsko
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Aram96 »

4-pruh tady určitě nevyjde jako nutný kvůli intenzitám, to je každému jasné. Spíš by šlo o takové symbolicky odpovídající zakončení 4-pruhu až na rozdělení do dvou následných jedniček. Navíc je to ještě nějakých cca 9 km k MÚK 44x11, takže 4-pruh by tu dopravu trochu zrychlil a to celý region severně odsud potřebuje. Ale i kdyby to bylo ve 2-pruhu, tak je to na místě tu stavbu připravovat. Ty další přeložky, ty už opravdu budou na dalších 15-20 let. Obchvat Šumperku by to chtělo dotáhnout k realizaci ideálně do konce této dekády. :kladivo:
Co by se ale IMHO mělo změnit, je zakončení této stavby. Nedává mi prostě smysl stavět provizorium a zaústit to do Terezína. Větší smysl dává to protáhnout až na obchvat Losin a zakončit to za nimi, kde už pak je delší úsek mimo obce. Navíc by se tím napojením stavěl zbytečný klikyhák s tím, že v budoucnu stejně přeložka bude pokračovat v přímém směru .. tak už to postavím rovnou ne. :)
ttc
Příspěvky: 431
Registrován: 9.2.2012 14:50:39

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od ttc »

Jak nevýjdou....

Sčítání dopravy ŘSD 2020:

průtah Šumperk 12 581 vozidel
výpadovka Šumperk směr Jeseník 11 588
úsek Šumperk Rapotín po rozdějení I/44 a I/11 - 10 394
po rozdělení I/44 směr Jeseník - 6 622 a I/11 směr Rýmařov - 3 577

pro srovnání hotová D6 Lubenec - 7 810 a D7 u Žatce u průmyslové zóny Triangel 7 563 a D3 před kaplickým nádražím jen 6 411

podle D3 by to mělo být dálnicí až po sjezd na Velké Losiny a nejen po to rozdělení dvou jedniček....
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Aram96 »

No 6000 prostě běžně na 4-pruh není ani za nic. A je jedno jestli se staví S44 nebo D6. Za mě by to zde 4-pruh udělat chtělo, ale určitě nebudou argumentem intenzity dopravy. Spíše rychlost, komfort a bezpečnost na již delším souvislém tahu. Dtto se takhle nahlíží na D6. Toť vše.
ttc
Příspěvky: 431
Registrován: 9.2.2012 14:50:39

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od ttc »

Za mně bych to viděl obecně takto

>10 000 - automaticky 4-pruh
<10 000 - nutno zdůvodnit

Pro zajímavost Norové mají automatický limit na 6 000
oakenfold
Příspěvky: 190
Registrován: 17.12.2021 21:03:41

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od oakenfold »

Ale těžkých kamiónů je tam poskrovnu- jen 300 asi.
Buďte rádi, že bude 4pruh aspoň po Šumperk. Na I/11 z Hradce Králové do Vamberka jezdí třeba v úseku Čestice- Častolovice 17tis aut denně, z toho přes 1000 těžkých kamiónů a nějaký 4pruh je jen vlhký sen. Plánovaný obchvat Častolovic jen s kruháky a žádné MUK. A můj odhad je, že při dalším sčítání asi padne hranice 20 tisíc, z toho 1500 těžkých kamiónů.
Sorry za OT.
Aranep_01
Příspěvky: 230
Registrován: 1.4.2018 8:27:37

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Aranep_01 »

Jedná se o politické rozhodnutí, jestli bude 4-pruh nebo ne.
D6 se taky měnila na D25,5, protože si to vyhádala exhejtmanka Mračková-Vildumetzová. https://vary.rozhlas.cz/karlovarska-cas ... ru-8078241
I/73 (ex D43) se taky měnila na S26, protože si to vyhádaly obce s podporou senátorky Vítkové.
A takových případů by se možná našlo více.
O všem rozhodovala Centrální komise Ministerstva dopravy. Stačí mít dobré důvody. Upřímně nejsem schopný porovnat finanční rozdíl ani v jednom případě, které jsem uvedl, ale přínos pro řidiče bude velký, zvláště u té I/73 (3-pruh S15,25 vs 4-pruh S26).
...
Podle mě je velmi důležité, aby s maximálním úsilím bojovaly obce od Mohelnice až po Velké Losiny, s podporou hejtmana a taky senátora za tento obvod.
V tento moment je vše na začátku a o šířkovém uspořádání se teprve rozhodne, stejně tak, kde bude tato přeložka končit - celá příprava je teprve na začátku.
Pokud by do toho někdo chtěl hodit vidle, tak je boj předem prohraný, v opačném případě se by se podle mě daly vyjednat zajímavé věci.
Bitevní pole je připraveno.
Byť bydlím za kopcem, tak by možná stálo za to oslovit hejtmana a senátora Adámka, aby to začli s předstihem řešit.
...
Situace na I/11 od HK až po Vamberk je velmi smutná možná právě díky tomu, že tam chybělo to společné úsilí. Viz město Hradec Králové a jeho postoj k MÚK Plotiště a navazujícím stavbám SV tangenta atd. Pardon za OT.
NullDeVoid
Příspěvky: 361
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od NullDeVoid »

Připojuji se k těm, co mají za to, že tohle mělo být eSko. Ve své vizi jsem to tak zanesl.
A S11 do těchto míst od HK.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Trupman »

Na druhou stranu 4pruh znamená větší náklady, to znamená horší prosazení stavby do realizace (pokud k tomu tedy nepřistupujeme jako Tonda Blaník).
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
NullDeVoid
Příspěvky: 361
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od NullDeVoid »

No, a to je právě přesně ten typicky český problém.
„Ono to bude strašně drahý, náročný, tak se o to raději ani nepokoušejme a dál trpme v současném stavu.“ Tohle mi už fakt leze krkem.
Ne. Jednoznačně NE tomuto přístupu.
V tomhle případě to je prostě tak, že pokud jsou někde intenzity takové, že značně převyšují hluchý úsek D6 (8000), tak prostě 4pruh. Uznávám, stavět 4pruh někde, kde je „jen“ 8000 je overkill, pokud to teda není strategická komunikace jako D6, ale jestli tam je přes 10 000, tak by se o tom mělo aspoň začít přemýšlet. Automaticky bych to stavěl buďto na strategických tazích, jako zmíněná D6, ale S13, S38, S20 a mnoho dalších, nebo někde, kde ty intenzity jsou 15 000 a víc.
Chtělo by to mít nějakou…vizi do budoucna prostě. Tu tady možná i máme, ale spousta tahů tam prostě chybí, a tohle je jeden z nich.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Aranep_01
Příspěvky: 230
Registrován: 1.4.2018 8:27:37

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Aranep_01 »

29.06.2023 zveřejněna smlouva na I/44 Šumperk – obchvat, geodetické zaměření, viz odkaz níže.
Pro zajímavost ze smlouvy, místo plnění je "Olomoucký kraj, komunikace/Koridor I/44 (stavební úsek MÚK Šumperk – jih - Petrov nad Desnou)".
Je tam přiložená mapka a v tom Petrově n. Desnou proběhne napojení asi za železniční zastávkou "Rapotín zastávka" uprostřed Terezína, takže s prodloužením za Terezín nebo za V. Losiny se nejspíš nepočítá.
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/24996723?backlink=996vw
Lenny
Autor
Příspěvky: 10799
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Lenny »

Zatím nepočítá. Buďme rádi aspoň za toto.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Aranep_01
Příspěvky: 230
Registrován: 1.4.2018 8:27:37

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Aranep_01 »

Od ŘSD Olomouckého kraje, odkaz níže:
"Šumperský obchvat je na samém začátku příprav stavby. Do 1 roku obdržíme rozsáhlou technickou studii složenou mj. z vodohospodářské studie, hlukové studie, vizualizace, vyhledávací studie, biologických průzkumů, technicko-ekonomické studie a orientačního geologického průzkumu".
https://twitter.com/RSD_Olomoucky/statu ... 69635?s=20
@Lenny, já za sebe jsem velmi rád a velmi uvitám jakoukoli iniciativu na I/44 směrem k Jeseníku.
kot
Příspěvky: 10490
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od kot »

Přesně tak ! Každý kousek salámu dobrý...
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Aram96 »

Je dobře, že se konečně začíná s přípravou. Snad se to cca za 10 let postaví. :ok:
Byť bych za ideál považoval opravdu přeložku za Losiny - tj.jen o cca 3 km delší a ušetří se zbytečný most.
kot
Příspěvky: 10490
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od kot »

Nechci urazit místní, rozhodně ne, ale jsou podstatně důležitější stavby a k tomu PRÁZDNÁ pokladna. Takže v tomto případě příprava bude dobrá, ale na samotnou stavbu si určitě delší dobu počkáme...
oakenfold
Příspěvky: 190
Registrován: 17.12.2021 21:03:41

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od oakenfold »

Ta jedna miliarda za 10km dvouproudé silnice asi nikoho nevytrhne :)
kot
Příspěvky: 10490
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od kot »

Jj miliarda sem, miliarda tam. Předpokládám, že s tímto pohledem přijde pro změnu Ano po dalších volbách. Tak vydrž okenfolde !
Xyzc
Příspěvky: 211
Registrován: 24.11.2016 7:56:53

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Xyzc »

Ono to s tím nedostatkem financí zjevně nebude tak žhavé, jinak si neumím vysvětlit proč vrátili spotřební daň na naftu na původní úroveň a teď. Kdyby to udělali už od nového roku, měli by 8 miliard navíc a stačilo by to klidně na 15 menších obchvatů na silnicích I. třídy nebo na 4 ks "I/20 Pištín – České Vrbné", které už se odložilo.
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Aram96 »

Od začátku tohoto roku ? :o Vždyť to by chudáka Alenku trefilo.. :)

Každopádně řešit u této stavby cokoli o financích je v nejbližších 5 letech naprosto bezpředmětné. V tom nejrychlejším případě jen těch 5, reálně více. ;)
darwousek
Příspěvky: 937
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od darwousek »

No jenže ono kam by ty peníze z té daně šli. Do stavby Pištín-České Vrbné asi ne :cry: . Spíš by šli do nějákých těch 15 menších přeložek co měří sotva kilometr a jsou bez navazujících obchvatů/přeložek k ničemu.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Aram96 »

Naopak, jsem chtěl v daném tématu napsat, že když vrací daň zpět, tak by se mohly už najít peníze na tu I/20.
/konec OT.
ttc
Příspěvky: 431
Registrován: 9.2.2012 14:50:39

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od ttc »

s dizkuzí o konci za Losinami lze sice souhlasit a byl bych pro ....

... ale podívejte se pořádně co budou mapovat... u toho severního konce tam mají současnou místní komunikaci a její okolí ale též zjevně místo okolo železnice... a za mně to není špatné ukončení úseku - má to dvě varianty ...
1. lze buď jet po současné místní silnici, zde to ale bude těsně vedle domu.... neodhadnu jak by se to vešlo, nebo
2. podél železnice s napojením severně od zastávky vlaku - tam je prostoru dost, ale bude tam takové esíčko, což možná nevadí, když v tom místě vlítnete do obce po delší jízdě vysokou rychlostí...

... ať přemýšlím jak přemýšlím, tak rozumější je varianta 2, je tam jeden most přes řeku desnou v úrovni železnice, tedy vpodstatě terénu bez náspů, takže to ani nebude něják drahé....
Zer0
Příspěvky: 3
Registrován: 15.11.2010 22:26:09

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Zer0 »

ttc píše: 26.7.2023 0:01:26 s dizkuzí o konci za Losinami lze sice souhlasit a byl bych pro ....

... ale podívejte se pořádně co budou mapovat... u toho severního konce tam mají současnou místní komunikaci a její okolí ale též zjevně místo okolo železnice... a za mně to není špatné ukončení úseku - má to dvě varianty ...
1. lze buď jet po současné místní silnici, zde to ale bude těsně vedle domu.... neodhadnu jak by se to vešlo, nebo
2. podél železnice s napojením severně od zastávky vlaku - tam je prostoru dost, ale bude tam takové esíčko, což možná nevadí, když v tom místě vlítnete do obce po delší jízdě vysokou rychlostí...

... ať přemýšlím jak přemýšlím, tak rozumější je varianta 2, je tam jeden most přes řeku desnou v úrovni železnice, tedy vpodstatě terénu bez náspů, takže to ani nebude něják drahé....
Souhlasím, že za Losiny by to bylo fajn.
Někde v minulosti jsem viděl, že Losiny mají být na obchvat připojené dvěma sjezdy. Jeden někde v oblasti dnešní křižovatky u zámku a druhý na opačném konci obce, kde je dnes silnice na Maršíkov. Kouknul jsem do územního plánu Velkých Losin a pořád to tam tak mají. https://www.losiny.cz/assets/File.ashx? ... menty=7731
Spíš si myslím, že když to hodně hodně hodně dobře dopadne, tak to dotáhnou před ty Losiny…
Navíc celou trasu kolem Losin ovlivní i výstavba poldrů, které by chtěli na řece Desné vybudovat pro
případ povodní. Viz toto https://www.kr-olomoucky.cz/download.html?id=17179
Podle mě, dokud nebude jasno, jak to bude s těmi poldry, tak se nikdo nebude obtěžovat plánováním obchvatu kolem Losin.
darwousek
Příspěvky: 937
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: I/44 Bludov - obchvat

Příspěvek od darwousek »

Možná se to už probíralo, ale dál na Jeseníky taky bude 4-pruh ?
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
oakenfold
Příspěvky: 190
Registrován: 17.12.2021 21:03:41

Re: I/44 Bludov - obchvat

Příspěvek od oakenfold »

Jak dal se ještě neví, dělá se studie, ale na 4- pruh to moc nevidím.
Odpovědět

Zpět na „I/44“