Vize naší dálniční sítě

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
darwousek
Příspěvky: 929
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od darwousek »

ČH Sedlo potřebuje tunel to je snad všem jasné. Finance na to nejsou stejně jako na moji vysněnou čtyřpruhou I/4 až do Pasova.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Aram96 »

2darwousek: Obchvaty na všech jedničkách jsou naprostá utopie. To byste tu republiku zabetonovali. Zase se vraťte na zem. ;-) To rozhodně není ani žádoucí, natož reálné. Kdejaké jsou svým významem podřadnější než některé silnice druhé třídy. Jsou hlavně pro nákladní dopravu, ale myslím, že na některých by se i ten nákladní tranzit vklidu mohl zakázat.
D4 až do Pasova jako skrz národní park ? Bez návaznosti v Německu nebo Rakousku nedává ani smysl. Leda by dostavěli A94, pak by to tudy bylo do Itálie asi kratší, ale pochybuju, že natolik, že by to zaplatilo dálnici, navíc skrz NP. :?

2Null: Jednotlivé tahy v mapě nebo které mi chybí, komentovat nehodlám. Jen pokud si s tím už vyhráváš do detailu, tak..
S35.. kolem Jičína je blbě, nová trasa, co je v plánu, je vedena východně od něj, ne po staré.
Dále S16+S38 .. pokud by se na krásně někdy schválil záměr dálnice mezi D8 a D11, tak by určitě musel vést co nejpřímější cestou, aby sloužil tranzitu z D11 na Petrovice. Je zbytečné to hnát z obou stran takhle severně na D10. D10 by to mělo křížit zhruba nad Benátkami (nebo ala exit 33).
Dále D3 .. no, ta by teda šla nakreslit fakt lépe (přesněji). :P
S38 .. D1-Rakousko .. řekl bych, že tady opravdu i do budoucna stačí 4-pruh na obchvatu Jihlavy, a dále buď 2-pruh jako SMV nebo i s místní a pomalou dopravou, ale ve 3-pruhu. Jsou tam totiž úseky, kde by přeložka v nové stopě vedla doslova vedle současné v polích, tam je asi efektivnější současnou pouze rozšířit a traktory tam nechat jezdit. Ostatně tak zatím vypadá i příprava, že od nové přeložky komplet v nové stopě upouští.
S38 .. D10-D1 .. 4-pruh v celé délce, naprostý souhlas, nejsou argumenty, proč ne. Ve velké části je to na 4-pruh už dnes. Tvoří objížďku D0 mezi D1 a D10.
Konečně S11 .. proč je snaha mít dopravu Praha-Ostrava mimo D35 ? Myslím, že je nereálné v těch kopcích postavit cokoli, co by vycházelo radikálně kratší, než D35. Náklad by kvůli výškovým poměrům možná stejně zůstal raději na D35+D11. :)
NullDeVoid
Příspěvky: 351
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od NullDeVoid »

darwousek: Ta mapa reprezentuje cílový stav tak za 40 let, tak, jak to vidím já dnes. Tzn. to, co je na mapě, bych si přál, aby dnes stálo. Spousta z toho bude ale z nějakého důvodu překonaný než se o tom vůbec začne uvažovat.
K té spojce: Možná by to bylo fajn, ale intenzity tam na to nejsou…
davidb: Nějaký extrémně dlouhý tunel by možná byl fajn pro tu oblast, ale bylo by to tak drahý, že ani zastavit vše a věnovat se jen tomu nejen v rámci stavby dálnic, ale infrastruktury celkově, by prostě nestačilo. To by musela EU přijít a začít sypat velký €.
Aram96: Škoda, zajímalo by mě, co tam chybí, podle ostatních. Proto to sem dávám. Doplňuji svou vizi tím, že tam vložím vize ostatních.
Kolem Jičína to je D35. Ano, myslím to zcela vážně. Od Hrádku nad Nisou až za Rožnov 35tka bude dálnice. Ano, tohle je kopec, na kterém jsem připraven umřít. Neslevím, neuhnu. Ale její trasování, to je něco, o čem se můžeme bavit. Já jsem vycházel z toho, že tam teda silnice už je, tak by došlo k jejímu rozšíření. Severovýchodně to aspoň bude kratší.
S16 a S38 sice mohou fungovat jako spojnice dálnic, ale primárně jsou určeny pouze jako posílení současných komunikací. Souhlasím, že spojka těch dálnic by šla asi vyřešit lépe. Teoreticky právě tím přesunutím, to by nemělo ublížit využití těch eSek pro „lokální“ zátěž.
D3: No jo, já vím. Jako, nad tím kreslením jsem strávil nějakou tu dobu, a…nechci znova. :lol: Tu informaci, že počítám s D3 tak, jak se v současné době plánuje, to nějak předává.
S38 v relaci D1 – Ö: Tak, já to eSko stavím tam, kde na to jsou intenzity. Po stavbě eSkové části a té 3pruhové taky, předpokládám, že se to stane velmi atraktivním spojením Ö – D. Po S38 a I/38 (a pak zase S38), S9, S13 a buďto D35 nebo D8. A člověk se vyhne Praze, což je vždy pozitivní.
S38 v relaci D10 – D1: Až jsem byl překvapen těmi intenzitami tam. Vždy to srovnávám s nejslabší částí D6: 8 000 vozidel všech druhů za den. A tam se staví dálnice. A tady jsou…intenzity daleko vyšší, ale jsme v pohodě s I/38? To se mi moc nelíbí. Proto S38. Není to taky jen o objížďce D0, ale o spojení měst po trase.
S11: Praha je s Brnem spojená pomocí D1, s Olomoucí pomocí D11 a D35, a s Ostravou by měla být s pomocí D11 a S11. Jasně, souhlasím s tím, že tam jsou lokality, kde je člověk rád, že vůbec zvládli postavit tu silnici, natož nějaké S24,5/110. Tyhle místa zatím vynechávám. Protože mě nenapadá nic lepšího, než stavět na úbočí kopců a překlenout údolí nějakým velkým mostem, a to jsme zase na astronomických částkách za realizaci, proto to je kombinace S11 a obyčejné silnice. Navíc tam ten provoz není tak šílený a není to zas tak daleko. Je to zejména pro OA, NA budou prostě dále odkázáni na D11, D35 a D1. Jo, a taky: ten kousek D1 u „Hranice“, jak je 6pruhový, tak je JEDINOU dálniční spojnicí Ostravy a zbytku republiky. A pokud bych byl nějakej šílenej terorista, tohle je můj primární cíl. Tomu má S11 sloužit.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
kalanis
Příspěvky: 379
Registrován: 14.3.2009 17:05:07

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od kalanis »

Tak. Opět se přidám. A díky za úpravy a za dovysvětlení. Jedeme dál. Jen je třeba si uvědomit, že já jsem ochoten nechat postavit čtyřpruhy s nestejnou úrovní vozovky. Dost dlouho se tu do toho nikomu nechtělo. Pak přišly věci jako R35 Žďárek a D8 - Prackovice.

- R9 v mém podání. Ano, v některých bodech asi čirá zběsilost, která bude potřeba předělat v návaznosti na realizované věci.
- S11 za Králíkama by šla po svahu. Omezí to serpentiny a umožní udělat prostor pro stoupáky.
- S73 (stará R43) řešení nějaké má. Ale je to v prvním kole o hození si kostkou, jestli to půjde kolem Krasíkova ze západu nebo z východu. Stoupání je tam dost na hraně.
- S13 u Ostrova by šla taky. Možná až alpínský styl s galerií vybudovanou do zářezu.
- S20 od Toužimi asi takhle.
- S27 pod Klatovama. Vymotat sedla Čachrov a Javorná je sám o sobě dost masakr. Navíc tam někdo chytrý nacpal návrh nádrže na Ostružné. Proto to tahám dost mimo.
- S27 u Kralovic existoval nástřel, že by šla dál od vesnice. Někde k tomu bude i leták a studie ze ŘSD.
- S37 s obchvaty od Poděbrad.
- S38, co konečně přestane zavazet v Boleslavi.
Tomáš Němec
Příspěvky: 395
Registrován: 19.10.2009 9:21:32

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Tomáš Němec »

Dobrá práce!
Proč je obchvat Jičína na D35 jihem?
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Aram96 »

Jsi mě vůbec nepochopil. Psal jsem o tom, že D35 (S35 to je jedno) má kolem Jičína již schválené trasování a není tak, jak si kreslíš. Takže by bylo záhodno to nakreslit tak, jak je v plánu. Toť vše.
Jinak já osobně bych 4-pruhů spíš ubral. Především S11. A pár silnic s 3-pruhem a MÚK přidal.

ad S16.. nemá na většině trasy vůbec smysl ve 4-pruhu, pokud to nebude i pro dálkový tranzit místo pražského okruhu. A ano, právě, jejich "zkrácení" pro účely dálniční spojky prakticky neprodlouží trasu pro regionální dopravu, stejně pojedou pořád po ní až na D10, i kdyby mířili na MB. ;-)

ad I/38 .. mezi D11 a D1 by se opravdu měla v příští dekádě přestavět z velké části na 4-pruh. Ideálně v celé délce, byť někde jsou o něco nižší intenzity. Nechápu absolutně tu kategorii přeložky před D11. To tam zase vymyslel nějaký myslitel podle tabulek beze špetky výhledu do budoucna. Jako lepší než 2-pruh, ale měl to být prostě 4-pruh. Kolín, KH, Čáslav .. to vše je zralé na pomalou přestavbu na 4-pruh.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Honey72 »

Koukám, že se tu našlo pár nových snílků, kteří plánují dálnice do každé dědiny, jako by Česko objevilo ložiska ropy a trasování silnic pěkně přes národní park, klidně přes první zónu :-) Musíme se ovšem držet při zemi. Pokud se po dané silnici nevalí provoz ve dne v noci, nemá cenu kvůli pár hodinám denně budovat kapacitní silnice, aby se někdo dostal pohodlněji do práce. Takový luxus si nedopřávají ani bohatší země a i tam se stále jezdí přes vesnice. Výhodou naší země je malý stát, nevýhodou husté osídlení. V první řadě je nutné dokončit základní dálniční síť, potom se pustit do dálkových tras a nakonec ty další. Samozřejmě nejdůležitějším bodem je vytvořit už nyní plán rozvoje pro dalších klidně 50 let. Ministerstvo by nakreslilo povšední trasy a obce by si měli čas vymyslet kudy přesně to jednou povede a mít to už nyní v územních plánech. Jsou totiž obce, které myslí dopředu a obchvaty už mají v plánech zaneseny, i když s nimi stát třeba vůbec nepočítá. A jsou bohužel obce, které žijí přítomností a za deset let se baráčníci budou hádat.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
NullDeVoid
Příspěvky: 351
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od NullDeVoid »

Máme tu další aktualizaci mapy.
Obrázek
PDF ke stažení zde a DES ke stažení zde.
Dálnice:
D35 Turnov – Jičín: oprava trasování.
4pruhové SMV:
S16 u Jičína: úprava trasování. U D10: úprava trasování.
S20 u Toužimi: úprava trasování.
S38: S9 – D10: přesunuta jižněji. D10 – D11: úprava trasování.
S56: Opava – Ostrava: zrušeno jako S, nahrazeno I/56.
Střídavé oddělené 3pruhy, I/__:
(Plošně explicitně deklaruji, že všechny tyto komunikace jsou směrově oddělené. Nevěděl jsem, že se to dělá, ale přijde mi to jako vcelku fajn nápad. Takže tu je směrové oddělení, MÚK, vždy obchvaty.)
I/13: Liberec až Frýdlant.
I/32: Přidána v celé délce, Jičín až D11.
I/37: Přidána v relaci (kousek za) Chrudim až Žďár nad Sázavou.
I/56: Přidána v relaci Opava – Ostrava.
I/57: Přidána v relaci Valašské Meziříčí až Krnov.
Nerealizované změny:
R9: To by byla tím pádem spíš D9, ne? Dle intenzit mi přijde, že tam bude stačit eSko a částečně ten 3pruh.
S11, S13, S73 po svazích: nemám odvahu něco takového plánovat. Je možné, že by bylo technicky možné, ale i když tady plánujeme 50 let dopředu, tak tomuhle nevěřím.
S27 jižně od Klatov: nejsou tam intenzity. Ani na 3pruh.

Aram96: D35 opravena.
Honey72: Jo, tak já jsem jeden z těch, co se rád dívá do daleké budoucnosti. Husté osídlení? No, nevím, nějak mi to nepřijde, a jako nevýhodu bych to neviděl.
Tahle mapa je právě ten plán rozvoje na dalších 50 let. To je přesně to, co „chceš“. Akorát to je jen ode mně.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Honey72 »

Třeba v porovnání s Polskem jsme v hustotě osídlení doslova Indie :-) Pokud nechceme mít na dálnici serpentiny, musí to vždy nějakou vesnici či osadu líznout těsně :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
kollma
Příspěvky: 218
Registrován: 27.12.2013 17:32:57

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od kollma »

No, nechtěl bych tu kazit radost, ale zrovna Polsko má hodně rozptýleného osídlení. Tudíž pravděpodobnost, že náhodná linie trefí budovu je tam mnohem větší. https://i.redd.it/0zslzhwbqgq71.jpg
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Aram96 »

Co to má být ? Wtf Španělsko ? :D
kollma
Příspěvky: 218
Registrován: 27.12.2013 17:32:57

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od kollma »

Teď už jsem k tomu nenašel legendu, ale podle mě to značí osídlení na km sítí. Takže když je v daným km2 čtverci osídlená budova, tak je na mapě bíle. Pokud ne, tak zeleně. Proto u nás to je tak na půl (u Prahy víc bíle a v Karlovarským kraji víc zeleně). Ale v podstatě tahle mapa vypadá dost jinak než hustota osídlení. Třeba na jižní Moravě žije hodně lidí, ale hlavně ve velkých vesnicích, proto na téhle mapě je spíš do zelena. Ve Španělsku je to mnohem výraznější, tam jsou kompaktní města/vesnice a mezi nimi třeba 10 km naprosto nic. Naopak v centrálním Polsku (a taky na západě Francie, ale i na jih od Šumavy, atd.) je spousta malých osad/samot rovnoměrněji rozmístěných v krajině. To u nás moc není, maximálně v některých částech Ostravska.
kollma
Příspěvky: 218
Registrován: 27.12.2013 17:32:57

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od kollma »

kalanis píše: 28.4.2023 2:15:03
- S27 pod Klatovama. Vymotat sedla Čachrov a Javorná je sám o sobě dost masakr. Navíc tam někdo chytrý nacpal návrh nádrže na Ostružné. Proto to tahám dost mimo.
Jinak, když byste někdo chtěl nutně nové spojení Klatovy - Degendorf, tak podle mě existuje mnohem výhodnější trasa. https://mapy.cz/s/mekamurove A na rozdíl od I/27 už tu je i silná místní doprava.
Pizzaman
Příspěvky: 36
Registrován: 8.3.2023 10:25:56

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Pizzaman »

S tou S11 po Vamberk - souhlas, ale vážně bych počkal, co s tím udělá celá D35. Například já jsem jeden z těch, co přestal I/11 po otevření posledních dokončených úseků D35 používat.
Jak jsem už několikrát deklaroval, tak ty intenzity jsou na I/11 z HK právě po Vamberk šílené a S11 by to v tuto chvíli v klidu sneslo.
NullDeVoid
Příspěvky: 351
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od NullDeVoid »

Pevně věřím tomu, že i celá D35 bude mít na S11 v relaci HK → východ naprosto minimální dopad. S11 řeší oblast dostatečně daleko od D35. To je pro lokální tranzit, pak tu je ten dálkový. Na to bude třeba dokončit celou S11 do Ostravy. Nehledě na to, že po cestě jsou další města, Šumperk, Bruntál, Opava, co taky budou generovat nějaký ten provoz.
Já vím, že z té mé mapky to není zřejmé, protože jsem tam celou S11 nenakreslil, ALE! Dívat se jen na nějaké úseky S11 jednotlivě,. je chyba. S11 je zamýšlena celá, jako HK ↔ Ostrava (a dál). Má to řešit tohle.
A já vím, že tu je D11 + D35 + D1. Jenže kolik z vás by z Prahy jelo do Ostravy po téhle trase, když byste mohli jet po S11? Nejen, že to je „jen“ eSko, tudíž menší oblouky, co by vás držely ve střehu a trasa by tím pádem byla subjektivně daleko zajímavější, ale taky…je to prostě kratší. Přes Olomouc je to zajížďka. tohle je můj argument pro S11. Teď, říkám, že bychom to měli začít stavět teď? Ne. Tohle je taková…nadstavba, luxus, který si teď nemůžeme dovolit. Tohle je doopravdy výhled do delší budoucnosti. Do doby, kdy D35 bude dávno stát, kdy „nebudeme vědět, do čeho kopnout“. Pak tu bude S11. A tam se budeme moct vyřádit vcelku dost. Stavba stylem trasy po úbočí kopců, galerie, sem tam nějaký most přes údolí, podobně jako ten, co je na D6 přes Ohři u Sokolova (tzn. jde to postavit)… Jo, bude to drahý, ale výsledek bude rozhodně stát za to.
Jen se obávám, že z D11 pak mezi Prahou a HK budeme muset udělat 6pruh v celé délce. Částečně se to už plánuje…
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Pizzaman
Příspěvky: 36
Registrován: 8.3.2023 10:25:56

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Pizzaman »

Nesouhlasím. Pardubický kraj staví dost přivaděčů na to, aby to významnou část dopravy stáhlo. Ale nechme se překvapit.
NullDeVoid
Příspěvky: 351
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od NullDeVoid »

Tak jsem si teď trochu pohrál a mám tu trasu S11 mezi mým současným koncem a S44: https://mapy.cz/s/gunukuveve
Rovnou říkám, že tam je pár tunelů, nějaké ty mosty, je to stavěné na svahu, je tam změna elevace jak v tunelu tak na estakádě… Nic stavebně jednoduchého, ale realizovatelné by to mohlo být.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Honey72 »

11 od Vamberka do Opavy se stane něčím podobným, co 22 z Domažlic do Budějovic, spíše pro regionální dopravu. I ze Šumperka je dnes rychlejší a pohodlnější vzít to do Ostravy přes Olomouc a bude to ještě rychlejší. Nikdo proto nebude stavět drahou a na údržbu nákladnou silnici přes hory, když se to dá objet. V Alpách jinou volbu nemají. Občas po jedenáctce jedu, když se chci projet krajinou a nikam nespěchám. A tak by to mělo zůstat s dílčími úpravami trasy.
Dnes je 11 z HK do Vamberka zatížená hlavně kvůli těm městům podél Orlice, nikoli kvůli tranzitu. A hlavně kvůli dojíždění, v noci mrtvá silnice. Navíc, i tento provoz trošku klesne díky rozdělením se s D35. Z Rychnovska bude po vybudování přeložky 36 k dálnici hezká cesta.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
darwousek
Příspěvky: 929
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od darwousek »

K té mojí vysněné I/30(I/72) D19-Sušice
náhodou jsem dneska projížděl od Horažďovic na Sušici a intenzity tam jsou. Poseděl jsem chvilku v Rabí na jídle a těch aut tam nejezdí málo. Zkoušel jsem vymýšlet nějáký obchvat aby se neřeklo že ta moje I/30(I/72) bude prochazet obcí a jenom jí víc zatíží. Vykoumal jsem jen tohle https://mapy.cz/s/nebuvunocu . Zkoušel jsem ještě kouknout na intenzity a nejsou malé v Rabí před Sušicí což je jen tak pro porovnání překvapivě víc něž na I/22 v Nalžovech.

Další co mě napadlo byl obchvat Sušice . Což by až na jeden úsek nebylo tak těžké provést https://mapy.cz/s/kurufuzuju. Až na ten kopec by to bylo proveditelné. Jenže kam s I/30(I/72) za Sušici. Prostě se tam rozpustí na 4 silnice II tříd. Bylo by lepší kdyby byl komplet obchvat Sušice aby se dalo z I/30(72) lépe dostat na Šumavu. Jenže až na útržky obchvatu Rabí-Hrádek Šumava-Petrovice . Právě ten klíčový úsek Hrádek-Petrovice není bez tunelu pomalu možný. Se zeměpisnou mapou jsem něco vymyslel https://mapy.cz/s/fohanemepe . Což by znamenalo že celý obchvat by vypadal něják takto https://mapy.cz/s/fomanorusa.

Ještě jsem se tuhle fantasmagorii pokusil zplácat v malování.
1. Část
1. Část
2023-04-30.png (909.97 KiB) Zobrazeno 2060 x
1. část obchvatu Šumava-Petrovice
2. Část
2. Část
Sušice.png (561.38 KiB) Zobrazeno 2060 x
2. Část obchvatu Hrádek-Horažďovice+II/171-I/72 .
Rabí obchvat
Rabí obchvat
2023-04-30 (2).png (413.83 KiB) Zobrazeno 2060 x
obchvat Rabí

Jinak I/72 D19-Horažďovice . Teď tam sice intenzity nejsou ale po výstavbě D19 očekávám tak 4tis./den .

Tady už je celá I/72 https://mapy.cz/s/banogacebu . Na severu se napojuje na NullDeVoidovu D19 ať se nám to hezky spojí . Sice bych jí rád táhl za Sušici ale nevím kam. Na Šumavu by silnice I. třídy neprošla. Na Petrovice by byla souběžná s I/22. Na Hrádek by se vrátila k I/22 a na Strašín by nebyli intenzity. Ten obchvat Sušice berte jako nástřel jak by to mohlo zhruba vypadat. Je to fakt fantasmagorie .
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
NullDeVoid
Příspěvky: 351
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od NullDeVoid »

darwousek: No, tak si stáhni ten *.des soubor, Corel a můžeš začít editovat.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
majnao
Příspěvky: 32
Registrován: 24.5.2011 9:18:10

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od majnao »

Pěkná mapka! Určitě jeden z nejlepších pokusů o budoucí stav, co jsem kdy viděl! :-)

Níže je můj feedback:
- Chybí mi tam současná I/56 jako S56 Frýdek-Místek - Frýdlant n.O. Jestli je to realistické, toť otázka...
- Zkapacitnil bych obchvat Břeclavi, aspoň na třípruh. Dokážu si představit, že spousta Poláků si žačne zkracovat cestu na Vídeň přes D55.
- Zkapacitnil bych silnici Znojmo - st.hr. aspoň na třípruh.
- Přeložka I/43 D35 - Lipka dle letáků https://www.rsd.cz/mapa-staveb#/stavby/ ... -lanskroun a https://www.rsd.cz/mapa-staveb#/stavby/ ... olni-lipka.
NullDeVoid
Příspěvky: 351
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od NullDeVoid »

Po delší době tu mám další verzi mapy mé vize finálního stavu naší sítě tak, jak to vidíme dnes. Nyní o megaprojekt víc.
Obrázek
PDFko zde, DES zde.
eSka:
S11: Šumperk – Rýmařov: úsek co mi před tím dělal problémy. On mi je teda dělal i teď, ale řekl jsem si, že když se S11 bude stavět jako jedna z posledních, tak to je perfektní místo na megaprojekt. Trasa se vyhýbá CHKO Jeseníky, je to zamýšleno jako plná náhrada I/11, ze které se stává II/611. Nová trasa je často v tunelech a na vcelku vysokých estakádách, kde možno tak tam na úbočí kopců. Naštěstí to celé plánuji v kategorii S24,5/90, mělo by to být technicky možné, jen náročné a drahé. Ale to mě nikdy nezastavilo. A nemělo by nikoho. S dokončením tohoto úseku tu konečně máme spojení Praha – Ostrava, po 11. Nejdřív D a pak S. A 11 dostala respekt, co si zaslouží.
S56: FM – FnO: v současné době tam je 4pruh, tak předěláme na směrově dělený.
I/_ (3pruhy, dělené):
I/4: Od Strakonic až na hranice.
I/38: U Znojma ten kousek až na hranice.
I/43: Od D35 k S11 předělána podle budoucího zvažovaného trasování v této kapacitnější kategorii.
I/55: Obchvat Břeclavi od D2 až na hranice.
I/56: Od FnO směřuje kousek jižně.
I/68: U Českého Těšína postavena v této kategorii 68 tak, jak si jí představuji.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
cawez
Příspěvky: 92
Registrován: 15.2.2019 0:28:09

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od cawez »

Tam máte kde co, ale D49 na hranice nedotáhnete, nechápu. Přitom je to, alespoň podle mě, veledůležité spojení.
NullDeVoid
Příspěvky: 351
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od NullDeVoid »

cawez: Na hranice vede I/49. Dělený střídavý 3pruh. Dle mého názoru adekvátní řešení. Zejména proto, že ve stejné kategorii je tam I/50 a I/35. Na jihu pak D2 a na severu S11. To je myslím vcelku dost spojení. Tranzit se rozmělní.
Ale pokud je s tím stále problém, prosím, dal jsem ke stažení DES soubor, takže Corel Designer, a šup upravovat a sdílet. :-)
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Honey72 »

Tranzit se možná na hranicích rozmělní, ale na mapě to vypadá, jako by se k nám muselo přes Alpy :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“