[D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Praha – Jihlava – Brno – Vyškov – Hulín – Přerov – Lipník nad Bečvou – Bělotín – Ostrava – Polsko
Odpovědět
ada031
Příspěvky: 2388
Registrován: 14.6.2010 9:33:18

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od ada031 »

posun č. 3 - nově 11.11.2022
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Aram96 »

Ve všech letácích kromě úseku Brno-centrum - Brno-jih a zkapcitnění MÚK Brno-jih se objevily tyto věty:
Probíhá aktualizace HDM4 vč, technického podkladu souboru staveb D1 v úseku Kývalka Brno východ. Probíhá zpracování dopravního modelu v úseku rozšíření dálnice D1 Kývalka - Brno východ. Připravuje se zakázka na zpracování nové EIA Kývalka - Holubice
Dále byly ukončeny všechny aktualizace DUR - o kterých tady už asi 3.rokem píšu, že se neustále aktualizují a totální h.... z toho. A pojede se nově rovnou v DUSP - to jediné lze asi chválit. :ok:

Napsal bych nejradši: fraška/komedie pokračuje .. ale spíš to beru jako příležitost překopat ty jejich zastaralé projekty.

Doufám, že když začíná příprava PRAKTICKY OD ZAČÁTKU (od EIA), tak se na to nahlídne už "po novu" s moderním pohledem a hlavně s výhledem na dalších 30 let a ne že budou plánovat něco, co by dnes nestačilo, co bylo odpovídající tak 20 let zpět. Není tu někdo, kdo by na to mohl mít alespoň nějakým způsobem vliv přes nějaké lidi ?

Především to chce upravit tvary MÚK Kývalka a Holubice a počty pruhů v nich, dále křižovatku Brno-centrum (ale ta stejně projde úpravou kvůli VRT) a 3.nejdůležitější věc jsou počty pruhů na hlavní trase - aby všude kromě MÚK Brno-jih byly pořád 3+3 průběžné, aby v žádné jiné křižovatce neubývaly a to ani v těch koncových, protože do obou směrů jsou ve výhledu 6-pruhy. Samozřejmostí jsou 2-pruhová odbočování a připojování s velkými MÚK. :kladivo: A myslím si, že i když je to NYNÍ časově vzdálené, tak aby součástí projektu byla příprava MÚK Bosonohy s S73 - aby se pod dálnicí nachystal podjezd pro 4-pruh - byl by holý nerozum to třeba 5 let po zkapacitnění zase rozkopávat.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Honey72 »

Jenže, pokud chceš co nejdříve schválenou EIA, měl bys už ty projekty mít překopané a ne se v nich teď vrtat :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Aram96 »

A to přesně doufám, že se stane. Doupravit to do DUSP a současně s tím vedle jet novou EIA.
Jako třeba ta MÚK Holubice to je vyložený nesmysl, to nemohou nikdy dotáhnout do realizace, tam jde asi o nějaký žertík ta navržená MÚK s kruháčem. :)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10772
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Lenny »

Přemýšlel jsem dnes v koloně u Brna, jestli by nepomohlo zavření sjezdu a nájezdu pro veřejnost na Rohlence. Zkusil bych to třeba na 1-2 měsíce a pak vyhodnotil.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
hadrak99
Příspěvky: 104
Registrován: 4.11.2021 19:16:01

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od hadrak99 »

Lenny píše: 14.8.2023 18:51:57 Přemýšlel jsem dnes v koloně u Brna, jestli by nepomohlo zavření sjezdu a nájezdu pro veřejnost na Rohlence. Zkusil bych to třeba na 1-2 měsíce a pak vyhodnotil.
myšlenka dobrá, to by asi skutečně pomohlo. Podle mě je to napojování vozidel jeden z hlavních důvodů tvorby kolon ve směru na Brno
Brnak46
Příspěvky: 185
Registrován: 31.10.2019 0:56:17
Bydliště: Brno

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Brnak46 »

To by stálo za zvážení, ale až na konci roku. Teď po D1 vede objízdná trasa kvůli rekonstrukci mostů 430-007, 008.
Kulich
Příspěvky: 55
Registrován: 29.12.2009 16:32:29
Bydliště: Brno | Třinec | Trenčín

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Kulich »

Já bych to zavřel hned, udělal plánovaný kruhák v Holubické MUK a hnal dopravu tam :D ironie
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Aram96 »

Plánovaná přestavba mostu D1-246 mě zase dokázala dost namíchnout.
Může mi někdo, prosím se vší pokorou, říct, k čemu je dobré 2-pruhové odbočování z dálnice, když druhý pruh je vytvořen až na posledních cca 100 metrech ? Je to k něčemu ? Opravdu, ptám se bez ironie.

Já to v praxi prostě nepochopil, k čemu tento pruh je, stejně se do něj doprava přesouvá buď v konci nebo až za koncem odbočování, někdo dokonce nikdy Tudíž průběžné pruhy opouští všichni už ve vláčku v tom jednom dlouhém odbočovacím pruhu. Typicky rozplet D1 Modletice ve směru na Prahu. Značený odbočovák přes kilometr před křižovatkou, a na posledních 100-150 metrech teprve druhý pruh. K čemu to prosím je ? Když v zahraničí většinou staví několik set metrů dlouhé 2-pruhové odbočováky na velkých křižovatkách, často navíc vzniknou oba pruhy ihned po začátku odbočování. Takhle logicky najede skoro každý hned do pravého. Tak jak to máme my na D1xD55xD49.

Tak přesně to, co u Modletic, plánují při novostavbě mostu D1-246. Ten ve směru na Prahu má nést pouze 4 pruhy. :-( PROBOHA PROOOČ ??

A aby toho nebylo málo, tak připojení opačným směrem (Olomoucká>Vyškov), už mimo reko mostu, je plánováno rovněž na facku. V letáku píšou o 2-pruhovém připojování .. leda prd. Má to být tak, že pravý pruh se zavírá po nějakých 150 metrech a pak pokračuje sice pěkný, ale spíš bych řekl zbytečný, přídatný pruh délky cca 2,5 km až k následující křižovatce Rohlenka. Nebo prostě 4 průběžné.
Vždyť se nesčetněkrát napsalo, že třeba i takové slučování pruhů u Lipníku n.B. (D1+D35), je tam udělané naprd. A tam je to přesně tak, jak plánují tady. Vždyť toto je naprostý nesmysl to takhle stavět. Proč se takovýto nešvar objevuje v novostavbě, projekt z roku max pár let starého, když víme, že to je naprostý nesmysl, který vytváří kolikrát životu nebezpečné situace ?

TÍM SPÍŠ, když jsou schopni navrhnout i postavit opravdu komfortní připojování jinde. Bohužel ale asi jen na křižovatce připojující horní dolní, třeba tady.
Na dálničních MÚK to neumíme ? Je to normama ? Nebo je to o konkrétních lidech z ŘSD a projekčních kanceláři ?
Pokud je to lidmi, jakto že tohle neřeší normy ? To si to může každý kreslit, jak se mu zachce ? A pokud to normy řeší, jak to, že na dálniční křižovatce to nikdo nikde nenavrhne, ale na 0137 to šlo i na obyč MÚK ? A to jde o projekt hodně starý proti tomuto u Rohlenky.
Díky za odpověď pokud někdo má internější info.

Takže z honosného 2-pruhového připojování zmíněného v letáku, bude naprosté ho*no a to v obou směrech. Místo toho se vyhodí oknem peníze za 2,5 km 4.pruhu. To jako myslí někdo vážně ?
Připojování směr Vyškov by mělo být tuplem pořádně udělané, ideálně pruhy 400+400 metrů dlouhé, když předtím jedeme skoro kilometr pořád ve dvou pruzích vedle dálnice. Čili doprava se rozjede a rozmělní, ale chvíli na to se začne vše sáčkovat do přecpaného štrůdlu, protože připojování je prakticky jedním pruhem.

Bez názvu.jpg
Bez názvu.jpg (181.62 KiB) Zobrazeno 2854 x
Warcz
Příspěvky: 2081
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Warcz »

Moje zkušenost zase je, že i když ten pruh má 2Km tak se lidi připojí hned :-) Tedy za mě co nejdelší rozjezd bez možnosti připojit / odpojit a potom klidně kratší.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Aram96 »

Prvně dlouhý rozjezd a až pak samotné připojení, to jednoznačně preferuju taky. Ale tady jde o něco jiného. Tady ti zavírají pravý pruh. A značky o sloučení pruhů už budou ještě dříve, min. 200 m předem a možná ještě další ještě dříve. Takže realita může vypadat klidně tak, že to z velké části pojede už vše nasáčkované v levém a nebude se připojovat vlastně vůbec nic, protože ten pruh se stane průběžným.
Takhle by to možná bylo i bezpečnější - sloučit to prvně a vytvořit nový pruh a nebude se připojovat nic. Jenže to nebude kapacitní, tento rozplet si rozhodně zaslouží 2-pruhové připojení i odbočení. Největší paskvil, něco mezi, je přesně to co navrhují tady.

Já u Lipníku nejednou zažil, že prostě jedu po D35 v levém, a kamion mi to tam klidně poslal do levého úplně zbytečně, protože prostě vidí značku o slučování pruhů. Přitom mohl vpohodě jet dalších 200 metrů a já si vklidu projel vedle něj. Jednou jsem tam dokonce zažil tak prekérní situaci, že jsem byl smířen s tím, že se stane škaredá nehoda, naštěstí nešlo o mě, ale o auto přede mnou. A vzniká to tam vše jen proto, že to připojování není jako na D1xD55xD49 ve směru na Brno. A mimochodem, na té dálnici v těchto místech jsem byl v životě dohromady třeba 8 krát, do 10, a 4 krát si tohle pamatuju. To prostě není náhoda nebo pochybení jedince. ;-)

Ti projektanti si vůbec neuvědomují, že to, co nakreslili, má těžký nedostatek. Já skoro začínám pochybovat, jestli vůbec ti lidé znají reálný provoz. A to se sám rozhodně nepovažuju za ostříleného dálničáře.:D Stačí jenom občas jet i po zahraničních dálnicích. Tohle není věc typu dodatková značka se znakem benzinky, tedy detail a ve věci komfortu. Tohle je praktická věc mající obrovský vliv na bezpečnost provozu. A oni tady plánují tohle, co je 30 let přežité.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Aram96 »

Aram96 píše: 23.1.2024 8:39:38 Kote bohužel nejsem. Skoro bych se i vsadil, že než začne jakýkoli jiný úsek kolem Brna, budou ty dva již plně zprovozněné. (Úsek dnes v realizaci plus křižovatka). Možná snad kromě křižovatky Černovická terasa, tu tak nějak nepočítám do staveb zkapacitnění.

Ale ono to nebude až tak vadit, těmito dvěma stavbami se vyřeší nejhorší hrdlo, pak už budou komplikace menší i při přestavbě dalších úseků…
PetrN píše: 23.1.2024 9:19:53 Na to Arame netřeba sázet, to je tutovka.. MUK Brno-jih se soutěží i na čas, soutěžní doba realizace je 713-1038 kalendářních dní + jednotlivé zimní období (15.12.-15.2.), pokud zahájíme na konci roku 2024, tak na konci 2027 bude komplet zprovozněno...
No kromě realizovaného a soutěženého považuji za jasně nejzásadnější úsek Brno-východ - Holubice a ten bohužel bude až úplně poslední, to je taky obrovský špunt
Aha, tak dokonce je to tutovka no. :-D

Jinak myslím, že se klidně může stát, že úsek Brno-východ - Holubice nebude poslední. Tam sice příprava běží od začátku, ale takový úsek Brno-západ - Brno-centrum bude dost dlouho trvat, než se zkoordinuje vše s VRTkama a hlavně terminálem.

Kdybych si měl dnes tipnout a vsadit na poslední realizovaný úsek zkapacitnění .. nebo lépe, na poslední připravený/povolený úsek, tak to bude právě Brno-západ - B.centrum. Není totiž vyloučeno, že než se povolí ten, tak se bude čekat s předchozím úsekem Kývalka-B.západ. Asi by to tak dávalo i smysl ..
První připravený bude beztak ten nejméně potřebný B.jih-B.východ. :D

Nicméně mám celkem novinku (alespoň pro mě) a to že rampa MÚK Brno-východ se bude opravdu nakonec přestavovat na plynulejší. To je paráda. :ok: Poslední dobou byla v letáku zmíněna změna, že se přetavovat nebude, jen bude vedena v 2-pruhu až na D1 a 2-pruhově připojena.
Ještě by mohli trochu zkulturnit (dříve v plánu) rampu Ostrava>Svitavy v křižovatce Brno-západ. Ale tam je asi problém se zástavbou vedle. :(
Beekee
Příspěvky: 144
Registrován: 11.10.2019 0:03:50

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Beekee »

Reportáž na téma MÚK Brno-Centrum vs. Terminal VRT.
Vč. částečného náhledu výkresu...

https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/re ... rem-346317
Brnak46
Příspěvky: 185
Registrován: 31.10.2019 0:56:17
Bydliště: Brno

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Brnak46 »

Vidím dobře polopřímé rampy Ostrava -> Vídeň a Vídeň -> Praha? To by bylo super :ok:
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Aram96 »

Ano, momentálně je v plánu křižovatku přestavět. Největší problém (závada) je samotná I/52 směr centrum ve spojení s připojením té obslužky z kruháče.
Naposledy upravil(a) Jirka L dne 23.2.2024 9:06:35, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstraněna část komentující potřebu přesunutí jedenoho příspěvku, což bylo vyřešeno
PetrN
Příspěvky: 335
Registrován: 8.3.2022 10:50:52
Bydliště: 1km od budoucí MUK D2xD52

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od PetrN »

Polopřímé (hodně utažené) rampy super, ale hlavně tam jsou vidět navržené 3+3 průběžné jízdní pruhy v průchodu křižovatkou (viz náhled v čase videa 02:15), což je jenom dobře...
Naposledy upravil(a) Jirka L dne 23.2.2024 9:06:58, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstraněna část komentující potřebu přesunutí jedenoho příspěvku, což bylo vyřešeno
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Aram96 »

Ano, na ty 3+3 jsem zapomněl, ty by tam opravdu měly být. Za ty jsem na ŘSD bojoval asi nejvíc ze všeho, to byla asi ta největší bota celého zkapacitnění kolem Brna.
Naposledy upravil(a) Jirka L dne 23.2.2024 9:07:13, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstraněna část komentující potřebu přesunutí jedenoho příspěvku, což bylo vyřešeno
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od michal »

Já nevím... Tady se vymýšlejí takovéto vyfikundace (rampa OVA - Mikulov...), ale na jižní tangentě se udělá hned na začátku odbočení vlevo do kruháče? :crazy: :crazy: :crazy:
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Aram96 »

Já věřím, že se ta křižovatka Chrlice II opravdu ještě přeprojektuje. Drtivá většina jejich projektů se teď předělává nebo má předělávat z těch původních podob. Proč asi ..

Co je smutné, že tady musela přijít SŽ s terminálem, do té doby bylo asi všechno v pořádku .. :zvraci:
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od kot »

Každé přeprojektování něco stojí. Takže se do toho nepustili, neboť "s péčí řádného hospodáře..."
Lenny
Autor
Příspěvky: 10772
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Lenny »

To je ze studie "D1 01191.B MÚK Brno západ - MÚK Brno centrum koordinace s VRT" ze září 2021, zpracovatel Viapont.

Ve studii byly navrženy 2 varianty přestavby, varianta 1 byla vidět v reportáži, varianta 2 čtyřlístek s oboustrannými kolektory a varianta 3 stávající stav - je navržena přestavba nevyhovujícího mostu D1-233.1 na větvi Brno - Praha na 4-polový (117 m) a doplnění kolektoru na D1 vpravo. Ostatní větve jsou bez úprav.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Stiinek
Příspěvky: 16
Registrován: 11.11.2021 8:55:11
Bydliště: Pošukov

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Stiinek »

Kousek od mostu přes silnici do Velatic (D1-248..2; 206. km) hned vedle dálnice V3S zřejmě s vrtnou soupravou (nebyl úplně čas detailně prohlížet)
Je vidět i na záběrech z nedaleké kamery:
jnJUDL.jpeg
jnJUDL.jpeg (44.91 KiB) Zobrazeno 410 x
Odpovědět

Zpět na „D1“