Občas vyjde članek o zakazu aut. Ja to považuju za komunisticke řešeni. Za mě by se vyrazně měli zvedniut fixnj naklady. Dalnička, pojištěni, parkovani atd. Jinak se prostě parkovani ve velkych městech nevyřeši.Paul1 píše: ↑7.5.2023 13:40:18 Někteří se zde asi úplně pomátliBenzín, naftu za 60,- Kč za litr byste taky nechtěli? Když už tady má být 2x dražší poplatek než v okolních zemích, tak ať už je to u všeho
Jinak samozřejmě nikdo nikomu nebraní dobrovolně zaplatit ty 4 000, když se mu nižší cena zdá málo...
![]()
Parkování ve městech
Parkování ve městech
-
- Příspěvky: 200
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: Dálniční poplatky
Zákaz aut je utopie, to nikdy nebude fungovat.
Spíš…znepříjemnit život autům VE MĚSTECH. Ale stejným dechem dodávám, že POUZE s KVALITNÍ MHD.
Parkování je taky věc sama pro sebe. Jinak, než podzemními garážemi (v několika patrech) to asi vyřešit nepůjde. Ale to je zase drahý…
Spíš…znepříjemnit život autům VE MĚSTECH. Ale stejným dechem dodávám, že POUZE s KVALITNÍ MHD.
Parkování je taky věc sama pro sebe. Jinak, než podzemními garážemi (v několika patrech) to asi vyřešit nepůjde. Ale to je zase drahý…
I/13 má být mezi KV a Libercem 4pruh a SMV (S13).
Dálnice mají prefix „D“, tak 4pruhovým I/_, co jsou i SMV (což by měly být všechny) dejme prefix „S“, ať víme, o čem mluvíme. Já to tak dělám.
Dálnice mají prefix „D“, tak 4pruhovým I/_, co jsou i SMV (což by měly být všechny) dejme prefix „S“, ať víme, o čem mluvíme. Já to tak dělám.
Re: Dálniční poplatky
parkování ve velkých městech vyřeší povinnost parkování mimo veřejný prostor ( nikoli stání a zastavení )
ovšem, to je politicky neprůchozí
ovšem, to je politicky neprůchozí
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- VIP
- Příspěvky: 21000
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálniční poplatky
Tak svým způsobem utopie běžně funguje, jako příklad stačí pěší zóna.
Tudíž lze vymezit, kde auta prakticky nebudou. (prakticky = jezdit po jízdních pruzích, tedy vyjma zásobování, záchranné složky atp.). No a od vymezení jsme u praktického zákazu. Ať už utopie nebo ne.

za lepší silnice a dálnice
čtěte a hlasujte
čtěte a hlasujte
-
- Příspěvky: 200
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: Dálniční poplatky
Diaľničiar: Ale tak jasně, to jsou zóny ve městech, ale přijde mi naprosto zcestné se něco takového snažit aplikovat na celý města. Nejsem fanoušek aut, člověk je vyjde ven a už překážejí v cestě, všude jich je mraky, polovina lidí jsou jak nemocní s těma autama a kdyby si mohli dojet až do obyváku, tak to udělají, kdyby mě mohli přejet tak to udělají, ALE! Zakazovat plošně auta…to se nestane.
I/13 má být mezi KV a Libercem 4pruh a SMV (S13).
Dálnice mají prefix „D“, tak 4pruhovým I/_, co jsou i SMV (což by měly být všechny) dejme prefix „S“, ať víme, o čem mluvíme. Já to tak dělám.
Dálnice mají prefix „D“, tak 4pruhovým I/_, co jsou i SMV (což by měly být všechny) dejme prefix „S“, ať víme, o čem mluvíme. Já to tak dělám.
Re: Dálniční poplatky
Mě jde obecně o to, že většina lidi nechape cenu parkovacoho mista. Maji auto, ktere spiše nejezdi. Daji fixně par tisic za rok a pohoda. Udělat nove misto dneska stoji 500 000 - 750 000Kč a horko těžko se to za naklady proda. A teď začne ten boj. Ja řikam, že to vyřeši cena. Pak jsou tady skupiny co vyfukuji aiga SUV a to jsou podle mě komunisti. A ja jsem vlastně v pohodě pokud bude každy platit za misto litr a ty penize pujdou do rozpočtu a vrati se třeba pravě do MHD. U dalnic je to podobne. Pokud se ty penize vrati do dalnic, tak za mě ok.
Re: Dálniční poplatky
Mám rozpracovaný projekt pro jedno město, cca 10k obyvatel. Rekonstrukce dvou ulic, v každé asi 20 domů, většinou s velkými zahradami.
Čili ideální situace, aby si každý parkoval na svém pozemku, na ulici by stačily 4-5 stání pro návštěvy.
Politické zadání - na jedné straně zrušit chodník a nasázet stání, co se vejde (cca 20).
Vzhledem k místním podmínkám (nedaleko objektu, který generuje velkou návštěvnost (i v řádu dní) a má placené parkoviště) je to sice trochu logické, ale zavedení parkovací zóny (rezidenti, držitelé povolení nebo s parkovacím kotoučem na x hodin) by rozhodně bylo za mě elegantnějším řešením
Průbežně doplňované fotky ze stavby 0310/II kolem Malše
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
Re: Dálniční poplatky
je-li kapacita toho placen=ho parkoviště dostačující, pak není co řešit
jediný problém vidím v tom, ( a povedlo se to v Říčanech ) že urbanistická úprava proběhne tak, že libovolná dodávka ( pošta, PPL...) zablokuje ulici klidně na půl hodiny - když má v ulici 2-3 vykládky
nebo musí vjet na trávu, nebo někomu do vjezdu, což se jim logicky nechce
a aby rezident nestál na ulici, ale zajel do dvora, muselo by to rezidentní stání být tak za kilo měsíčně.
ale jsme tu OT, snad nám to admini někam smysluplně přesunou....
jediný problém vidím v tom, ( a povedlo se to v Říčanech ) že urbanistická úprava proběhne tak, že libovolná dodávka ( pošta, PPL...) zablokuje ulici klidně na půl hodiny - když má v ulici 2-3 vykládky
nebo musí vjet na trávu, nebo někomu do vjezdu, což se jim logicky nechce
a aby rezident nestál na ulici, ale zajel do dvora, muselo by to rezidentní stání být tak za kilo měsíčně.
ale jsme tu OT, snad nám to admini někam smysluplně přesunou....
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Dálniční poplatky
Taky lidi nemají přehled kolik by jinak platili za MHD. V našem 50 tis. město doplácí ročně 70mil. kč za MHD, zatímco parkovací místo zas tak velkou údržbu nepotřebuje, případně u placeného stání výběr z parkovného by měl plně pokrýt režii.Warcz píše: ↑9.5.2023 1:18:37 Mě jde obecně o to, že většina lidi nechape cenu parkovacoho mista. Maji auto, ktere spiše nejezdi. Daji fixně par tisic za rok a pohoda. Udělat nove misto dneska stoji 500 000 - 750 000Kč a horko těžko se to za naklady proda. A teď začne ten boj. Ja řikam, že to vyřeši cena. Pak jsou tady skupiny co vyfukuji aiga SUV a to jsou podle mě komunisti. A ja jsem vlastně v pohodě pokud bude každy platit za misto litr a ty penize pujdou do rozpočtu a vrati se třeba pravě do MHD. U dalnic je to podobne. Pokud se ty penize vrati do dalnic, tak za mě ok.
Re: Parkování ve městech
Vy jste hrozní levičáci a přitom se všichni tady kasáte, jak volíte piráty a ods a všechno ostatní jako SPD a nově PRO je fuj a že to nikdy.
Jednim brát a druhým dávat. Zdaním jedny abych údajně mohl dotovat druhý. Města patří jak chodcům a těm, co jezdí MHD a také i těm, co jezdí autem a ani jedna skupina by neměla být zvýhodňována. A když jedni mají být odrbáváni , tak se ptám, co přispívají chodci, cyklisti, koloběžkaři? NIC.
Ve jménu vyššího dobra budem obírat řidiče. Díky parkovacím zonám jezdím autem, busem, metrem a metrem. Hodinu tam a hodinu zpátky. Autem by to bylo o hodinu míň, každý den. Takže děkuji všem zaváděčům zon, 20 hodin měsíčně strávím v MHD navíc !!!
Jednim brát a druhým dávat. Zdaním jedny abych údajně mohl dotovat druhý. Města patří jak chodcům a těm, co jezdí MHD a také i těm, co jezdí autem a ani jedna skupina by neměla být zvýhodňována. A když jedni mají být odrbáváni , tak se ptám, co přispívají chodci, cyklisti, koloběžkaři? NIC.
Ve jménu vyššího dobra budem obírat řidiče. Díky parkovacím zonám jezdím autem, busem, metrem a metrem. Hodinu tam a hodinu zpátky. Autem by to bylo o hodinu míň, každý den. Takže děkuji všem zaváděčům zon, 20 hodin měsíčně strávím v MHD navíc !!!
Re: Parkování ve městech
Chce to bydlet v menším městě, tam je MHD kratší... 

Re: Dálniční poplatky
Česká klasika.JAnD píše: ↑9.5.2023 7:23:08Mám rozpracovaný projekt pro jedno město, cca 10k obyvatel. Rekonstrukce dvou ulic, v každé asi 20 domů, většinou s velkými zahradami.
Čili ideální situace, aby si každý parkoval na svém pozemku, na ulici by stačily 4-5 stání pro návštěvy.
Politické zadání - na jedné straně zrušit chodník a nasázet stání, co se vejde (cca 20).
Vzhledem k místním podmínkám (nedaleko objektu, který generuje velkou návštěvnost (i v řádu dní) a má placené parkoviště) je to sice trochu logické, ale zavedení parkovací zóny (rezidenti, držitelé povolení nebo s parkovacím kotoučem na x hodin) by rozhodně bylo za mě elegantnějším řešením
Já mám jeden případ z jedné městské části jednoho krajského města, která má spíš vesnický charakter a leží na frekventované okresní výpadovce z města ven.
Ta silnice na průtahu touto městskou částí je široká vozovka, kde krajnice má šířku cca jízdního pruhu, následují chodníky a pak řadová zástavba, vše již ve špatném stavu.
Většina obyvatel této vesnice požaduje, ať je na rozpálené hlavní ulici více stromů a také bezpečnější prostor pro chodce případně cyklisty (je to rovina a cyklodojížďka je zde běžně rozšířenou záležitostí, to jen na okraj, ať tu zas někdo nevytahuje cyklofašismus).
Jenže do toho je zde skupina majitelů a obyvatel domů, které jsou přímo na této ulici, a ti chtějí co? No samozřejmě parking zdarma, žádné stromy, chodníky atd. Přitom KAŽDÝ barák má vlastní bránu a průjezd, případně vjezd na zahradu.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: Parkování ve městech
Trupmane jsme přeci v Čechách...
-
- VIP
- Příspěvky: 21000
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálniční poplatky
Tedy to jsme u zón, tudíž stalo se. Dále se děje to, že umí snížit objem vozidel. Stačí dál regulovat provoz; povolím jeden směr. Zakážu parking na jedné straně, umožním jiný druh pohybu. To máme hnedka další zónu. A klidně 4x širší, než tu peší. Pak omezím jízdu dle značky, ale tady to vede k pořízení dalšího vozu, pak ale zavedu regulační vstupní poplatek. Atd.NullDeVoid píše: ↑8.5.2023 23:35:17 Diaľničiar: Ale tak jasně, to jsou zóny ve městech, ale přijde mi naprosto zcestné se něco takového snažit aplikovat na celý města. Nejsem fanoušek aut, člověk je vyjde ven a už překážejí v cestě, všude jich je mraky, polovina lidí jsou jak nemocní s těma autama a kdyby si mohli dojet až do obyváku, tak to udělají, kdyby mě mohli přejet tak to udělají, ALE! Zakazovat plošně auta…to se nestane.
Ano, vozidel je moc. Ulice na to nejsou stavěné nikde. Dá se nastavit 3 vozy na 1 byt. jednotku, ale to sice bude značit o.k. máme dost místa, ale změníme se na "ráj ulic" a dálnic. Můžeme 6x rozšířit dálnici na 20 pruhů a stejně tam za pár let budou kolony a to se bavíme stále o městech, objemově jako celá ČR. Prozatím si tím prošla každá země ... tímto vývojem, protože s tím souvisí druh zbohatnutí - systémově nejsnadnější a nejrychlejší, pak následuje krocení některých "vymožeností".
Co se ježdění týče, s tím obývákem, to ještě myslim není až tak daleko. Zkuste někdy opravdu USA ... Paradoxne všude vedou chodníky


Kdesi v KSA se již staví město, kde se nebudou používat vozidla. Jen "státní". Tady v prostoru EU není cíl zakázat vozidla, pouze zamezit jejich nekonečnému růstu. Předse nechceme zabrat 1/5 plochy do silnic. Stačí, že to je 1/10. S tím přímo souvisí přehřívání měst ...
S tím přejetím. To je právě ta prasárna, to chování.

Marná snaha. Tady je to jednoduše o tom mínění, že zakoupením vozu zrychlím vlastní život. Ve skutečnosti pokračuje hledání ztraceného času z kolon od nehod, nalezením místa na parking atp. A ještě se bude o tom vést živá debata, jak to tak samozřejmě rozhodně je. A jak bez pořízení 3 vozů do 5 členné rodiny přichází ztracená generace. Tak hold brzo se o tom ta generace přesvědčí, ale ne ta která má dnes 60+ let, ta se toho totiž nedožije.
za lepší silnice a dálnice
čtěte a hlasujte
čtěte a hlasujte
Re: Parkování ve městech
Autom by to bolo o hodinu menej, len to má taký problém, že tam nie je to auto kam narvať. Alebo je, a len to stojí viac peňazí ako cesta tým metrom? To znie skoro ako trhový princíp. Čo je na tom ľavičiacke?
Re: Parkování ve městech
Jezdi autem a zaplať si parkování. Hromadnou dopravou ani nyní jezdit nemusíš, není to povinné.
Jinak je podle mě logické, že když jedu autem do míst, kde je omezené množství parkovacích míst (například centrum města), že bych za jejich použití měl platit z důvodu regulace poptávky. Na rozdíl od chodců, kteří před vstupem do budovy nemusí někde odložit 2 tuny vážící věc o rozměrech 4x1,5 metru, protože jejich dopravní prostředek ihned poté, co z něj vystoupili, zase odjel.