Tady je 6 min. vizualizace dalších prací:Diaľničiar píše:Tatry jsou cílem mnoha občanů ČR
Silnice II. třídy II/537 anebo i Cesta slobody se začne od května rekonstruovat. Jde o silnici, která spájí Prešovský kraj (Vysoké Tatry) se Žilinským krajem. Silnice napojuje obce na silnice I/18 a I/66. Začne se s 2 úsekama (+7 mostů), na které má PO kraj 15 mil. €:
*Podbanské - Pavúčia Dolina, 7,6 km
*Tatranské Matliare - Tatranská Kotlina, 6,1 km
Celkem je v plánu modernizovat 42 km tahu a vyjít to má na 41 mil. €. Realizace proběhne v 6 etapách a dotkne se i 26 mostů.
https://sk.wikipedia.org/wiki/Cesta_II. ... Slovensko)
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/ce ... standardy/
https://poprad.dnes24.sk/zupa-planuje-v ... ony-408274
Silnice II. a III. třídy
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Silnice II. a III. třídy
psáno v 03/2022:
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Silnice II. a III. třídy
sledovaná stavba v tématu
Po fázích rekonstruovaný starý most ve městě Hlohovec nad řekou Váh (jediný tady), který musel být uzavřen pro provoz a jeho otevření se odkládalo, tak se konečně do provozu v nějaké formě odevzdal. Práce budou pokračovat.
otevření: https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... re-dopravu
Po fázích rekonstruovaný starý most ve městě Hlohovec nad řekou Váh (jediný tady), který musel být uzavřen pro provoz a jeho otevření se odkládalo, tak se konečně do provozu v nějaké formě odevzdal. Práce budou pokračovat.
otevření: https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... re-dopravu
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Silnice II. a III. třídy
V roce 2023 má Bratislavský samosprávný kraj (BSK) v investičním plánu obnovy komunikací zahrnuto 23 úseků silnic v celkové délce přibližně 55 kilometrů. Celková hodnota investice, která počítá i s opravou šesti mostů, má dosáhnout 23 milionů eur.
https://zahori.sk/70772/bsk-planuje-obn ... -v-zavode/
BSK spravuje celkem asi 560 km silnic, z toho 220 km silnic II. a 340 km silnic III. třídy. V jednom roce tak zaměří pozornost na 1/10 sítě, což je již opravdu luxusní stav. Celkově poslední roky mohu vyjádřit, že manažment řízení dopravního rozvoje a zacházení s veř. prostředky je v tomto kraji na maximální úrovni.
O tom, že kraj de facto zahrnuje silnice, které jsou vytížené v úrovni dálnic/silnic I. třídy by to byla jiná debata, takže ty investice jsou více než potřebné, ale taky se provádí na mnohem lepší úrovni - více vrstev a opatření proti degradaci vozovky kvůli zatížení nebo počasí, tedy vydrží delší dobu v dobrém stavu.
Košický samosprávný kraj (KSK): Most u obce Sirník je zprůjezdněn, podle kraje šlo o technicky a finančně nejnáročnější rekonstrukci.
https://sita.sk/nasadoprava/most-pri-ob ... nstrukciu/
To stojí rozhodně za zmínku. Smluvní cena díla bez dodatků představuje více než 4,1 milionu eur s DPH vypovídá o složitosti celého provedení. Dalo by se za to obnovit 30 km vozovek. Tím jen dokladuji, jak je nezbytné pamatovat na mosty a ne čekat, až si vyžádají takové náklady na rekonstrukci. (celoslovenský problém)
https://zahori.sk/70772/bsk-planuje-obn ... -v-zavode/
BSK spravuje celkem asi 560 km silnic, z toho 220 km silnic II. a 340 km silnic III. třídy. V jednom roce tak zaměří pozornost na 1/10 sítě, což je již opravdu luxusní stav. Celkově poslední roky mohu vyjádřit, že manažment řízení dopravního rozvoje a zacházení s veř. prostředky je v tomto kraji na maximální úrovni.
O tom, že kraj de facto zahrnuje silnice, které jsou vytížené v úrovni dálnic/silnic I. třídy by to byla jiná debata, takže ty investice jsou více než potřebné, ale taky se provádí na mnohem lepší úrovni - více vrstev a opatření proti degradaci vozovky kvůli zatížení nebo počasí, tedy vydrží delší dobu v dobrém stavu.
Košický samosprávný kraj (KSK): Most u obce Sirník je zprůjezdněn, podle kraje šlo o technicky a finančně nejnáročnější rekonstrukci.
https://sita.sk/nasadoprava/most-pri-ob ... nstrukciu/
To stojí rozhodně za zmínku. Smluvní cena díla bez dodatků představuje více než 4,1 milionu eur s DPH vypovídá o složitosti celého provedení. Dalo by se za to obnovit 30 km vozovek. Tím jen dokladuji, jak je nezbytné pamatovat na mosty a ne čekat, až si vyžádají takové náklady na rekonstrukci. (celoslovenský problém)
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Silnice II. a III. třídy
Bratislavský samosprávní kraj
Můj názor: Pokud se povede udržet roční investice kolem 20 mil. € (nastavení částky umožňuje provádět investice kontinuálně a již nějakou dobu běží), tak jsem přesvědčen o tom, že koncem 2027 budou mít všechny silnice II. a III. třídy povrchy ve vyhovujícím nebo dobrém stavu a jakýkoliv havarijní stav se povede vyřešit do roku. Stejně tak se povede udržet v provozuschopném stavu mosty. A to nehledě na to, že mnoho úseků má zátěž, jaká je jináč na úrovni státních silnic I. třídy. Co se týče nové výstavby, tak jsem přesvědčen o tom, že se povede zrealizovat další dílčí úseky kolem Modry a Pezinku.
Cesta druhé třídy II/501 v okrese Malacky, která spojuje obce Pernek a Rohožník, prošla revitalizací. Stavební práce probíhaly od října 2022 a jejich účelem bylo odstranit rozsáhlá poškození povrchu vozovky.
Oprava se realizovala na úsecích Pernek - Kuchyňa a Kuchyňa - Rohožník technologií recyklace za studena. Dílo v hodnotě 3,6 milionu EUR bez DPH zrealizovala společnost EUROVIA SK.
https://www.vinci-construction.cz/blog/ ... a-rohoznik
Název stavby: Revitalizace silnic II. a III. třídy ve zprávě SC BSK technologií recyklace za studena - okres Malacky
Investor: Bratislavský samosprávný kraj
Zhotovitel: EUROVIA SK
Období výstavby: 10/2022-04/2023
Můj názor: Pokud se povede udržet roční investice kolem 20 mil. € (nastavení částky umožňuje provádět investice kontinuálně a již nějakou dobu běží), tak jsem přesvědčen o tom, že koncem 2027 budou mít všechny silnice II. a III. třídy povrchy ve vyhovujícím nebo dobrém stavu a jakýkoliv havarijní stav se povede vyřešit do roku. Stejně tak se povede udržet v provozuschopném stavu mosty. A to nehledě na to, že mnoho úseků má zátěž, jaká je jináč na úrovni státních silnic I. třídy. Co se týče nové výstavby, tak jsem přesvědčen o tom, že se povede zrealizovat další dílčí úseky kolem Modry a Pezinku.
Cesta druhé třídy II/501 v okrese Malacky, která spojuje obce Pernek a Rohožník, prošla revitalizací. Stavební práce probíhaly od října 2022 a jejich účelem bylo odstranit rozsáhlá poškození povrchu vozovky.
Oprava se realizovala na úsecích Pernek - Kuchyňa a Kuchyňa - Rohožník technologií recyklace za studena. Dílo v hodnotě 3,6 milionu EUR bez DPH zrealizovala společnost EUROVIA SK.
https://www.vinci-construction.cz/blog/ ... a-rohoznik
- Celková délka rekonstruovaných úseků je téměř 10 km. Na obou úsecích byla použita recyklace za studena, což je unikátní nízkoodpadní technologie, která je přátelská k životnímu prostředí. Eliminuje a omezuje jeho zátěž hlukem, prachem či emisemi a přináší také energetickou úsporu. Zároveň umožňuje opětovné využití stavebních materiálů již zabudovaných v konstrukci vozovky a omezuje plýtvání zdroji přírodních surovin.
Cílem stavebních prací bylo odstranit rozsáhlé poškození povrchu vozovky, především poruch krytu a podkladních vrstev a také jeho příčných i podélných deformací. Účastníci silničního provozu tak budou moci cestu využívat další roky ve vysokém komfortu a jistě ocení, že budou jezdit po nové, kvalitní a bezpečné vozovce.
Název stavby: Revitalizace silnic II. a III. třídy ve zprávě SC BSK technologií recyklace za studena - okres Malacky
Investor: Bratislavský samosprávný kraj
Zhotovitel: EUROVIA SK
Období výstavby: 10/2022-04/2023
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Silnice II. a III. třídy
Na Spiši obnovují mosty postavené v 50. až 80. letech minulého století, řidiči musí počítat se zdržením. Rekonstrukcí pěti mostů na Spiši pokračuje rozsáhlá obnova silnice druhé třídy II/547. Investice představuje více než 1,7 milionu eur, Košický samosprávný kraj práce financuje z Integrovaného regionálního operačního programu.
https://sita.sk/nasadoprava/na-spisi-ob ... -storocia/
Obnova mostu při Tatranské Kotlině přichází v hodině dvanácté, řidiče čeká 17-kilometrová objížďka
https://sita.sk/nasadoprava/obnova-most ... obchadzka/
Začínají stavební práce na mostě přes řeku Bílá za Tatranskou Kotlinou ve Vysokých Tatrách. Od pondělí 29. května budou platit v daném úseku dopravní omezení v podobě úplné uzávěry cesty. Informovala o tom agenturu SITA Lea Lehotská z oddělení komunikace Prešovského samosprávného kraje . Most na cestě třetí třídy III/3077 je totiž v havarijním stavu.
Obyvatelé a návštěvníci této části Tater se musí připravit na zmíněná dopravní omezení. Současný starosta Lendaku Miroslav Koščák na sociální síti informoval, že 17-kilometrová objížďka povede přes Výbornou, Slovenskou Ves a Spišskou Belou. Chodník pro pěší ze staré do nové Kotliny bude podle jeho slov přístupný tak, jako dosud.
https://sita.sk/nasadoprava/na-spisi-ob ... -storocia/
Obnova mostu při Tatranské Kotlině přichází v hodině dvanácté, řidiče čeká 17-kilometrová objížďka
https://sita.sk/nasadoprava/obnova-most ... obchadzka/
Začínají stavební práce na mostě přes řeku Bílá za Tatranskou Kotlinou ve Vysokých Tatrách. Od pondělí 29. května budou platit v daném úseku dopravní omezení v podobě úplné uzávěry cesty. Informovala o tom agenturu SITA Lea Lehotská z oddělení komunikace Prešovského samosprávného kraje . Most na cestě třetí třídy III/3077 je totiž v havarijním stavu.
Obyvatelé a návštěvníci této části Tater se musí připravit na zmíněná dopravní omezení. Současný starosta Lendaku Miroslav Koščák na sociální síti informoval, že 17-kilometrová objížďka povede přes Výbornou, Slovenskou Ves a Spišskou Belou. Chodník pro pěší ze staré do nové Kotliny bude podle jeho slov přístupný tak, jako dosud.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Silnice II. a III. třídy
Oprava mostu přes řeku Váh na silnici II/513 v Hlohovci
https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... v-hlohovci
* jak vždy odbornější článek doplněný o fotky
https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... v-hlohovci
* jak vždy odbornější článek doplněný o fotky
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Silnice II. a III. třídy
sledovaný projekt v tématu:
Tady je aktuální stav z výstavby tohoto projektu, jeden z největších v rámci krajských silnic na Slovensku a každý, kdo cestuje do Tater, tak by si měl být této rekonstrukce vědomý:
na "sousedním" SK fóru je hromada fotek z konce 05/2022: https://www.dialnice.info/viewtopic.php ... 58#p255658 (a v dalších příspěvcích, i s popisem situace a to ještě nebyla hlavní sezona)
Tady je aktuální stav z výstavby tohoto projektu, jeden z největších v rámci krajských silnic na Slovensku a každý, kdo cestuje do Tater, tak by si měl být této rekonstrukce vědomý:
na "sousedním" SK fóru je hromada fotek z konce 05/2022: https://www.dialnice.info/viewtopic.php ... 58#p255658 (a v dalších příspěvcích, i s popisem situace a to ještě nebyla hlavní sezona)
Diaľničiar píše: ↑19.12.2022 22:05:09 psáno v 03/2022:Tady je 6 min. vizualizace dalších prací:Diaľničiar píše:Tatry jsou cílem mnoha občanů ČR
Silnice II. třídy II/537 anebo i Cesta slobody se začne od května rekonstruovat. Jde o silnici, která spájí Prešovský kraj (Vysoké Tatry) se Žilinským krajem. Silnice napojuje obce na silnice I/18 a I/66. Začne se s 2 úsekama (+7 mostů), na které má PO kraj 15 mil. €:
*Podbanské - Pavúčia Dolina, 7,6 km
*Tatranské Matliare - Tatranská Kotlina, 6,1 km
Celkem je v plánu modernizovat 42 km tahu a vyjít to má na 41 mil. €. Realizace proběhne v 6 etapách a dotkne se i 26 mostů.
https://sk.wikipedia.org/wiki/Cesta_II. ... Slovensko)
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/ce ... standardy/
https://poprad.dnes24.sk/zupa-planuje-v ... ony-408274
Re: Silnice II. a III. třídy
Hernajz, to jsme měli jet příští rok, já tam jedu dnes ve dvě ráno
Re: Silnice II. a III. třídy
Mě spíš překvapuje že Slováci dělají vizualizace i na II. třídy. V ČR se tohle vidí jen na nějákých vybraných II. a občas na nějákou tu I.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Silnice II. a III. třídy
Sedm krajů na Slovensku dostalo zelenou k podání žádosti o státní dotaci na modernizaci, rekonstrukci a výstavbu silnic II. a III. třídy včetně mostů. Přibližně 21 milionů EUR bylo vyčleněno na rekonstrukci silnic a 10 milionů EUR bude přiděleno na rekonstrukci mostů. Bratislavský kraj není ve výzvě zahrnut.
Na modernizaci silnic II. a III. třídy je nyní vyčleněno až 170 milionů EUR, přičemž přibližně 165 milionů EUR je vyčleněno na rozvoj dopravních spojení v méně rozvinutých regionech.
Ve skutečnosti se jedná o menší balík, než v ex programovacím období.
Na modernizaci silnic II. a III. třídy je nyní vyčleněno až 170 milionů EUR, přičemž přibližně 165 milionů EUR je vyčleněno na rozvoj dopravních spojení v méně rozvinutých regionech.
Ve skutečnosti se jedná o menší balík, než v ex programovacím období.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Silnice II. a III. třídy
sledovaný projekt v tématu
Most přes Váh v Hlohovci po rekonstrukci slavnostně předali do užívání, osvětluje ho 299 LED světel
https://sita.sk/nasadoprava/most-cez-va ... d-svetiel/
Most přes Váh v Hlohovci po rekonstrukci slavnostně předali do užívání, osvětluje ho 299 LED světel
https://sita.sk/nasadoprava/most-cez-va ... d-svetiel/
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Silnice II. a III. třídy
tématické záběry na infrastrukturu z EU fondů; i na okolí, takže je hezky vidět širší oblast a návaznosti: oblast Tater má tady extra důraz v tomto fóru vzhledem k návštěvnosti z ČR
8 km, 6 mil. €, již jsem o tom psal, tohle je jen pro doplnění s lepšími záběry
8 km, 6 mil. €, již jsem o tom psal, tohle je jen pro doplnění s lepšími záběry
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Silnice II. a III. třídy
sledovaný projekt v tématu
Tatry: Cesta Slobody, II/537, fyzické plnění je 80%, finanční prostavěnost je 55% (projekt modernizace 42 km ze 62 km v nákladech 41 mil. €)
Tempo prací je rychlejší, než uvádí harmonogram.
Více informací: https://sita.sk/nasadoprava/rekonstrukc ... ekov-foto/
Tatry: Cesta Slobody, II/537, fyzické plnění je 80%, finanční prostavěnost je 55% (projekt modernizace 42 km ze 62 km v nákladech 41 mil. €)
Tempo prací je rychlejší, než uvádí harmonogram.
Více informací: https://sita.sk/nasadoprava/rekonstrukc ... ekov-foto/
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Silnice II. a III. třídy
Mezi městem Šahy a hranicí Nitranského kraje zkompletovali rekonstrukci šestikilometrového úseku silnice
https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... seku-cesty
Investor: Nitranský samosprávný kraj
Hodnota: 951 297 eur
Zhotovitel: EUROVIA SK
Období výstavby: 03/2023 – 8/2023
https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... seku-cesty
- V okrese Levice byla ukončena a předána přestavba více než 6 km dlouhého úseku cesty druhé třídy II/527. Ten začíná ve městě Šahy a pokračuje až po hranici Nitranského a Banskobystrického kraje.
Investor: Nitranský samosprávný kraj
Hodnota: 951 297 eur
Zhotovitel: EUROVIA SK
Období výstavby: 03/2023 – 8/2023
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 15.9.2023 18:10:11, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace obsahu
Důvod: aktualizace obsahu