Bratislava - Trnava (+rozšíření)
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bratislava - Trnava (+rozšíření)
U takhle klíčové stavby jen dobře...
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bratislava - Trnava (+rozšíření)
starší, ale dobrý článek z r. 2014
Monitorování Přístavního mostu v Bratislavě
https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... bratislave
*podrobnosti kolem nejvytíženějšího mostu na Slovensku, mj. kombinovaného se železniční tratí
*historie mostu a technický popis
*článek je doplněn o náčrty ...
most je monitorován - aby to nedopadlo jako v Janově
V rozpracování je koncept jeho budoucí přestavby.
Monitorování Přístavního mostu v Bratislavě
https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... bratislave
*podrobnosti kolem nejvytíženějšího mostu na Slovensku, mj. kombinovaného se železniční tratí
*historie mostu a technický popis
*článek je doplněn o náčrty ...
most je monitorován - aby to nedopadlo jako v Janově
V rozpracování je koncept jeho budoucí přestavby.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bratislava - Trnava (+rozšíření)
PRI PROJEKTE ROZŠÍRENIA D1 ZA BRATISLAVOU SA PRIPRAVUJE STAVENISKO
https://ndsas.sk/press/press-narodna-di ... stavenisko
https://ndsas.sk/press/press-narodna-di ... stavenisko
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bratislava - Trnava (+rozšíření)
NDS se zhotovitelem připravují dostavbu křižovatky D1 a D4, dálnici mezi Bratislavou a Triblavinou rozšíří
https://sita.sk/nasadoprava/dialniciari ... y-d1-a-d4/
Smlouva se řídí žlutým FIDICem
Jak dodala, smlouva se zhotovitelem se řídí podmínkami žlutého FIDIC-u, což znamená, že součástí je i realizační projektová dokumentace, kterou je třeba nejprve naprojektovat.
Od předání staveniště až dosud se podle mluvčí NDS zhotovitel věnoval zejména geodetickým pracím, inženýrské a projekční činnosti a doplňkovému inženýrsko-geologickému průzkumu.
Črtá se plán organizace výstavby
"Na stavbě probíhala kácení stromů či příprava zařízení staveniště, " vysvětlila Žgravčáková s tím, že. Proces projektování však bude pokračovat po celou dobu výstavby.
„Výhodou využití žlutého FIDIC-u je to, že činnosti na přípravě a výstavbě mohou být realizovány paralelně. Vedle projektování a přípravných prací se tedy rýsuje už i plán organizace výstavby,“ konstatuje BSK.
Projektové práce úzce souvisí s organizací výstavby, se kterou jsou spojeny milníky pro postupné předání jednotlivých etap motoristům.
Dva velké milníky
NDS ohlásila dva velké milníky - vybudování objížďkových tras, které odkloní dopravu z dálnice D1, než se bude zvedat, a napojení dálnic ve směru Trnava - Jarovce.
V nejbližším období bude zhotovitel zaměřovat inženýrské sítě a průběžně je doplňovat do projektové dokumentace.
Pokračovat budou i geodetické práce a zřizování staveniště. V plánu je také archeologický průzkum v části stavby a pokračování v inženýrské činnosti.
https://sita.sk/nasadoprava/dialniciari ... y-d1-a-d4/
Smlouva se řídí žlutým FIDICem
Jak dodala, smlouva se zhotovitelem se řídí podmínkami žlutého FIDIC-u, což znamená, že součástí je i realizační projektová dokumentace, kterou je třeba nejprve naprojektovat.
Od předání staveniště až dosud se podle mluvčí NDS zhotovitel věnoval zejména geodetickým pracím, inženýrské a projekční činnosti a doplňkovému inženýrsko-geologickému průzkumu.
Črtá se plán organizace výstavby
"Na stavbě probíhala kácení stromů či příprava zařízení staveniště, " vysvětlila Žgravčáková s tím, že. Proces projektování však bude pokračovat po celou dobu výstavby.
„Výhodou využití žlutého FIDIC-u je to, že činnosti na přípravě a výstavbě mohou být realizovány paralelně. Vedle projektování a přípravných prací se tedy rýsuje už i plán organizace výstavby,“ konstatuje BSK.
Projektové práce úzce souvisí s organizací výstavby, se kterou jsou spojeny milníky pro postupné předání jednotlivých etap motoristům.
Dva velké milníky
NDS ohlásila dva velké milníky - vybudování objížďkových tras, které odkloní dopravu z dálnice D1, než se bude zvedat, a napojení dálnic ve směru Trnava - Jarovce.
V nejbližším období bude zhotovitel zaměřovat inženýrské sítě a průběžně je doplňovat do projektové dokumentace.
Pokračovat budou i geodetické práce a zřizování staveniště. V plánu je také archeologický průzkum v části stavby a pokračování v inženýrské činnosti.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bratislava - Trnava (+rozšíření)
první relevantní záběry k likvidaci porostů na místě uzlu D1xD4 + archeol. průzkum:
https://www.facebook.com/pomoc.na.dialn ... GdyL9VWghl
https://www.facebook.com/pomoc.na.dialn ... GdyL9VWghl
Re: Bratislava - Trnava (+rozšíření)
Zaplať pánbu...
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bratislava - Trnava (+rozšíření)
I Když se realizují postupně (a pomalu) jednotlivé MÚK; tak samotné rozšíření úseků Triblavina - Senec a Blatné - Trnava se nerealizují a ani tak skoro nebudou. V obou případech se pozastavila příprava pro nedostatek zdrojů.
V nejbližší době bude snaha řešit první úsek u Bratislavy a tlačí se na odložení dalšího po Trnavu. Pak je snaha vylepšit zastaralou MÚK D1xR1, ve vícero etapách. I tento projekt je v omeškání 2 dekád.
V nejbližší době bude snaha řešit první úsek u Bratislavy a tlačí se na odložení dalšího po Trnavu. Pak je snaha vylepšit zastaralou MÚK D1xR1, ve vícero etapách. I tento projekt je v omeškání 2 dekád.
Re: Bratislava - Trnava (+rozšíření)
Dialničiari, omlouvám se, ale v poslední době do světa / Afriky / posíláš samé špatné / negativní / zprávy. Prosím o lepší zprávy. Mně tu 20 hodin nešel internet, cca 5 hodin netekla voda / záchod nefunguje / a pro jistotu mi nešel po všech "legracích" 3 hodiny proud. Ale bydlím v Africe. takže prosím o optimistické zprávy. Život je želbohu takový jaký je...
Re: Bratislava - Trnava (+rozšíření)
Tím chceš vlastně říct, že nějaké opoždění stavby dálnic o nějakých 5 až 40 let je vlastně prkotina.
Re: Bratislava - Trnava (+rozšíření)
Ne, ne Arame, tím jsem jenom poprosil o nějaké pozitivnější zprávy. Ať vidím, svět trochu barevněji
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bratislava - Trnava (+rozšíření)
Pan kot mě vyzývá k lepším zprávám: tak to snad ještě mě napadá osadit billboardy nebo big-boardy, ty se vynímají a tam namalovat "jak to bude jednou vypadat" a vždy aktuálně všude tam, kde "to" není. A jen bych tam přelepoval ty "roky" kdy to bude. A nějaký ten dodatek jako "vaše NDS" (obávám se, že by nezbylo ani na ty plakáty, víte jak to bylo v tom "slunce seno když jim ten architekt řekl, co by to stálo ta renovace")
Celý červen je pryč, prakticky polovina července taky. Předtím mnoho měsíců, ne-li let (ta doba, ve které PPP zhotovitel D4R7 nabízel postavit tuto MÚK sice pominula, ale neschopnost NDS rozhodně nepomíjí, kdy již tehdy tvrdila ne, my si to postavíme sami přes státní tendr, no a tak máme v provozu PPP - platí se tranže za užívání, ale hlavní cíl odlehčení D1 přes Bratislavu se stále nekoná a nejbližší dobu ani konat nebude), ale NDS má tu drzost po nevím kolikáté znovu napsat na svůj profil, že web křižovatky D1xD4 "již brzo" přinese informace, fotky z výstavby atd.
https://www.facebook.com/pomoc.na.dialn ... Y1N4YsCbQl (pár fotek tam je - vyměřování a přípravy, tady na tom FB, nikoliv na tom webu)
Přinese je až když se tam bude reálně něco dělat. Do té doby může přinést nanejvýš projekty a mapy. A osekávání náletovch dřevin, co se tam uskutečňovalo. Vždyť když nestavím, tak jak přinesu fotky z výstavby
Ostuda. A prý největší státní společnost a investor ... smlouva je podepsaná, tak jen popohnat zhotovitele. Protože ta smlouva tak jak je koncipovaná, tak opravdu brzo neznačí brzo.
https://www.d1d4.sk/
tak jen aby to jednou ta křižovatka i byla ...
Celý červen je pryč, prakticky polovina července taky. Předtím mnoho měsíců, ne-li let (ta doba, ve které PPP zhotovitel D4R7 nabízel postavit tuto MÚK sice pominula, ale neschopnost NDS rozhodně nepomíjí, kdy již tehdy tvrdila ne, my si to postavíme sami přes státní tendr, no a tak máme v provozu PPP - platí se tranže za užívání, ale hlavní cíl odlehčení D1 přes Bratislavu se stále nekoná a nejbližší dobu ani konat nebude), ale NDS má tu drzost po nevím kolikáté znovu napsat na svůj profil, že web křižovatky D1xD4 "již brzo" přinese informace, fotky z výstavby atd.
https://www.facebook.com/pomoc.na.dialn ... Y1N4YsCbQl (pár fotek tam je - vyměřování a přípravy, tady na tom FB, nikoliv na tom webu)
Přinese je až když se tam bude reálně něco dělat. Do té doby může přinést nanejvýš projekty a mapy. A osekávání náletovch dřevin, co se tam uskutečňovalo. Vždyť když nestavím, tak jak přinesu fotky z výstavby
Ostuda. A prý největší státní společnost a investor ... smlouva je podepsaná, tak jen popohnat zhotovitele. Protože ta smlouva tak jak je koncipovaná, tak opravdu brzo neznačí brzo.
https://www.d1d4.sk/
tak jen aby to jednou ta křižovatka i byla ...
Re: Bratislava - Trnava (+rozšíření)
Díky Dialničiari. Vrátíme se a budeme v obraze... Tak jak nám to radí NDS. Otázka je ale KDY se máme vrátit !
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bratislava - Trnava (+rozšíření)
jedno video z kanálu YT:
Re: Bratislava - Trnava (+rozšíření)
Tak buďme trochu optimisté . Postupně se pomalu hýbáme vpřed...
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bratislava - Trnava (+rozšíření)
rozšíření D1: záběry z likvidace budovy starého objektu, který sloužil starým složkám policie k monitorování hraničního provozu:
https://www.facebook.com/pomoc.na.dialn ... ZkWzUS3GNl
https://www.facebook.com/pomoc.na.dialn ... ZkWzUS3GNl
Re: Bratislava - Trnava (+rozšíření)
prečo "monitorování hraničního provozu", ked hranica je na druhej strane mesta? i keď, takáto veža je aj neďaleko VW
čo si pamatam, bola tam 90-rokoch asistencia SOS Slovakia
čo si pamatam, bola tam 90-rokoch asistencia SOS Slovakia
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bratislava - Trnava (+rozšíření)
faktická poznámka: To tam bylo později, jak píšeš v 90. letech, ale tady tyto objekty - to byla součást hraničního monitorinku, teď nevím jestli ochrana hranic jako takových (na to byla služba, s takovým vlčákem v emblému dokonce) s výhledem a dosahem na provoz nebo dokonce StB ve smyslu lepšího zapisování značek a vozidel. Dle mojeho názoru, to že tam pak byla ta služba žlutých andělů co byla nakonec po celé zemi, to bylo mj. i pro to že ten kdo to provozoval, tak měl hodně blízko HZDS, ale zase na druhou stranu služba pro motoristy to byla dobrá, ale právě pro to politikum na pozadí to nová vláda Dzurindy přestala dotovat, financovat a služba se rozpadla - někde zůstala i nadále, ale jako samostatní objekty, jen tedy po celé zemi to pak nebylo v těchto věžičkách.
No a to, že to je opačná strana města ... VB chtěla mít přehled - kdo vchází, vychází do metropole. Předse jen tehdy nebyl žádný dron ani kamery každým kilometrem, že ano ... ten provoz - ten bezpečnostní aparát dohlížel na ten provoz a pohyb lidí a vozů u vstupech a výstupech. S přesahem na další organizovaný zločin. Nezapomínej, tehdy se i udávalo, pak se porovnávalo co kdo řekl, ta policie si to srovnávala a docela hezky se s tím uhlídal i nelegální dovoz zboží atp. Takže snad proto - snažil jsem se to narvat do "" než bych to tady rozepisoval, protože generace, která se narodila koncem 80. let tomuhle ani nerozumí a generace která je tady od 2000 ani nepochopí smyslu, protože dnes jsou ty metody díky technice a době někde jinde.
Pro motoristy to byla geniální služba právě pro to, že ty budky jsou u silnic. A bylo jich více, ale jak říkám, síť vznikla po celé zemi a i jinde, než v nich. V nejlepších časech to bylo propojené se servisem, asistencí, mělo to vrtulníky, komunikace se záchrankou a to byla 90. léta. To byla škoda, že to vláda nedotovala nadále. Jenomže v 98. s výměnou "všeho" padlo i to dobré co bylo jen pro to, že ti žlutí andělé se politicky angažují za Mečiara, když to bylo potřebné. A to jim ta nová vláda nezapomněla. Proto to pak padlo.
No a postupně padají i tyto budky a strážní věže ... některé mají telekomunikační síť v sobě zamontovanou, takže na pohled barabizna, ale stát to využívá nadále.
No a to, že to je opačná strana města ... VB chtěla mít přehled - kdo vchází, vychází do metropole. Předse jen tehdy nebyl žádný dron ani kamery každým kilometrem, že ano ... ten provoz - ten bezpečnostní aparát dohlížel na ten provoz a pohyb lidí a vozů u vstupech a výstupech. S přesahem na další organizovaný zločin. Nezapomínej, tehdy se i udávalo, pak se porovnávalo co kdo řekl, ta policie si to srovnávala a docela hezky se s tím uhlídal i nelegální dovoz zboží atp. Takže snad proto - snažil jsem se to narvat do "" než bych to tady rozepisoval, protože generace, která se narodila koncem 80. let tomuhle ani nerozumí a generace která je tady od 2000 ani nepochopí smyslu, protože dnes jsou ty metody díky technice a době někde jinde.
Pro motoristy to byla geniální služba právě pro to, že ty budky jsou u silnic. A bylo jich více, ale jak říkám, síť vznikla po celé zemi a i jinde, než v nich. V nejlepších časech to bylo propojené se servisem, asistencí, mělo to vrtulníky, komunikace se záchrankou a to byla 90. léta. To byla škoda, že to vláda nedotovala nadále. Jenomže v 98. s výměnou "všeho" padlo i to dobré co bylo jen pro to, že ti žlutí andělé se politicky angažují za Mečiara, když to bylo potřebné. A to jim ta nová vláda nezapomněla. Proto to pak padlo.
No a postupně padají i tyto budky a strážní věže ... některé mají telekomunikační síť v sobě zamontovanou, takže na pohled barabizna, ale stát to využívá nadále.
Re: Bratislava - Trnava (+rozšíření)
Jedno stanovisko si pamätám neďaleko ZM, motorest Zubor, smer Nová Baňa/Banská Bystrica
Tie hranične búdky mali aj Česi?
Tie hranične búdky mali aj Česi?
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bratislava - Trnava (+rozšíření)
Rio13zm: nevim ...
Jedním ze dvou velkých milníků rozšíření D1 u Bratislavy jsou větve na odklon dopravy, než se bude zvedat. Dalším je napojení dálnic ve směru Trnava - Jarovce.
Příprava staveniště pro rozšíření úseku dálnice D1 Bratislava - Triblavina , včetně výstavby křižovatky D1 a D4 , si vyžádala i demoliční práce.
Týkaly se staré, nevyužívané budovy dopravní policie z minulého století. Národní dálniční společnost, as, (NDS) v úterý zároveň informovala, že pokračují i překládky sítí, projektové práce, přípravy na odhumusování a probíhá i archeologický průzkum.
Projektová činnost
Zhotovitel, polská společnost Budimex , dokončí většinu projektové činnosti během prvního roku. Proces projektování bude pokračovat po celou dobu výstavby.
„Vedle projektování a přípravných prací se rýsuje už i plán organizace výstavby. Projektové práce úzce souvisí právě s organizací výstavby, se kterou jsou spojeny milníky pro postupné předání jednotlivých etap motoristům,“ uvedla mluvčí NDS Eva Žgravčáková .
Jedním ze dvou velkých milníků na stavbě je vybudování dopravních větví, které odkloní dopravu z dálnice D1, než se bude zvedat. Dalším je napojení dálnic ve směru Trnava - Jarovce.
Archeologický průzkum
Archeologové na staveništi prozkoumají několik lokalit na této trase, domnívají se, že v těchto místech se mohlo nacházet pravěké keltské sídliště. Archeologický průzkum je tradiční součástí přípravných prací před puštěním do samotné výstavby stavebních objektů dálnice či rychlostní silnice.
Zhotovitel stavby je povinen zajistit archeologický výzkum pod dohledem archeologického dozoru v určených lokalitách, a to tak, aby co nejméně ovlivnil postup provádění prací na stavbě. Určili sedm potenciálně zajímavých lokalit z pohledu nálezů, aktuálně se výzkum provádí už jen na šesti.
Stavba je financována ze státního rozpočtu
NDS podepsala smlouvu s vítězem tendru na výstavbu rozšíření D1 Bratislava – Triblavina, včetně křižovatky dálnic D1 a D4, loni v listopadu.
Budimex se zavázal postavit 3,6kilometrový úsek za zhruba tři roky za smluvní cenu zhruba 110 milionů eur bez daně z přidané hodnoty, stavba je financována ze státního rozpočtu.
Součástí stavby bude osmnáct mostů v souhrnné délce 1,35 kilometru, dvě křižovatky a 2,5 kilometru protihlukových stěn.
https://sita.sk/nasadoprava/jednym-z-dv ... de-dvihat/
Jedním ze dvou velkých milníků rozšíření D1 u Bratislavy jsou větve na odklon dopravy, než se bude zvedat. Dalším je napojení dálnic ve směru Trnava - Jarovce.
Příprava staveniště pro rozšíření úseku dálnice D1 Bratislava - Triblavina , včetně výstavby křižovatky D1 a D4 , si vyžádala i demoliční práce.
Týkaly se staré, nevyužívané budovy dopravní policie z minulého století. Národní dálniční společnost, as, (NDS) v úterý zároveň informovala, že pokračují i překládky sítí, projektové práce, přípravy na odhumusování a probíhá i archeologický průzkum.
Projektová činnost
Zhotovitel, polská společnost Budimex , dokončí většinu projektové činnosti během prvního roku. Proces projektování bude pokračovat po celou dobu výstavby.
„Vedle projektování a přípravných prací se rýsuje už i plán organizace výstavby. Projektové práce úzce souvisí právě s organizací výstavby, se kterou jsou spojeny milníky pro postupné předání jednotlivých etap motoristům,“ uvedla mluvčí NDS Eva Žgravčáková .
Jedním ze dvou velkých milníků na stavbě je vybudování dopravních větví, které odkloní dopravu z dálnice D1, než se bude zvedat. Dalším je napojení dálnic ve směru Trnava - Jarovce.
Archeologický průzkum
Archeologové na staveništi prozkoumají několik lokalit na této trase, domnívají se, že v těchto místech se mohlo nacházet pravěké keltské sídliště. Archeologický průzkum je tradiční součástí přípravných prací před puštěním do samotné výstavby stavebních objektů dálnice či rychlostní silnice.
Zhotovitel stavby je povinen zajistit archeologický výzkum pod dohledem archeologického dozoru v určených lokalitách, a to tak, aby co nejméně ovlivnil postup provádění prací na stavbě. Určili sedm potenciálně zajímavých lokalit z pohledu nálezů, aktuálně se výzkum provádí už jen na šesti.
Stavba je financována ze státního rozpočtu
NDS podepsala smlouvu s vítězem tendru na výstavbu rozšíření D1 Bratislava – Triblavina, včetně křižovatky dálnic D1 a D4, loni v listopadu.
Budimex se zavázal postavit 3,6kilometrový úsek za zhruba tři roky za smluvní cenu zhruba 110 milionů eur bez daně z přidané hodnoty, stavba je financována ze státního rozpočtu.
Součástí stavby bude osmnáct mostů v souhrnné délce 1,35 kilometru, dvě křižovatky a 2,5 kilometru protihlukových stěn.
https://sita.sk/nasadoprava/jednym-z-dv ... de-dvihat/
-
- Příspěvky: 24
- Registrován: 3.8.2023 14:16:04
Re: Bratislava - Trnava (+rozšíření)
Plánuje se nějaké rozšíření MUK D1xR1? Na R1 se pravidelně v neděli navečer (a určitě i jindy v průběhu týdne) tvoří kolona pro nájezd na D1 a nějaké zkapacitnění by to uvítalo.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bratislava - Trnava (+rozšíření)
Ano, plánuje se modernizace této MÚK a první fáze se již řeší.
Ta křižovatka totiž ani neodpovídá normám ...
Ta křižovatka totiž ani neodpovídá normám ...
Re: Bratislava - Trnava (+rozšíření)
Jj zrovna včera jsem tam za popisované situace skřípal zuby...
-
- Příspěvky: 24
- Registrován: 3.8.2023 14:16:04
Re: Bratislava - Trnava (+rozšíření)
Dial'ničiar: Ono těch křižovatek neodpovídajících normám (na R1) se najde víc - u nájezdu Zvolen-sever směr BB vždycky přemýšlím, jaká tady musí být nehodovost a vždycky jsem rád, že tama jezdím až večer mimo špičku...
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bratislava - Trnava (+rozšíření)
NDS: Práce na rozšíření D1 budou na podzim probíhat bez omezení
Motoristé se nemusí obávat, protože během podzimních měsíců nenastanou výrazná dopravní omezení v souvislosti s výstavbou D1 Bratislava – Triblavina, rozšíření a křižovatkou D1xD4. Na stavbě se provádějí práce, které nebudou mít vliv na plynulost provozu na okolních komunikacích.
https://ndsas.sk/press/spravy/prace-na- ... -obmedzeni
První dopravní omezení na provozované dálnici D1 u Bratislavy můžeme očekávat v průběhu příštího roku. O podrobnostech budeme motoristy včas informovat. Zatím nás čeká vybudování náhradních komunikací.
Práce pokračují
Výstavba D1 Bratislava - Triblavina, rozšíření pokračuje. Aktuálně probíhá kromě projektování a přípravy staveniště i vytyčování sítí. Rovněž se na stavbě vykonává inženýrská činnost, probíhají demoliční práce, příprava a předkládání technologických postupů, odhumusování a realizace přístupových komunikací. V neposlední řadě probíhá také archeologický průzkum. Odborníci prozkoumají několik lokalit na této trase. Archeologové se domnívají, že v těchto místech se mohlo nacházet pravěké keltské sídliště.
Důraz je i na projektování
Zhotovitel dokončí většinu projektové činnosti během prvního roku. Proces projektování však bude pokračovat po celou dobu výstavby. Výhodou využití žlutého FIDICU, podle kterého se obstarával zhotovitel této stavby, je právě to, že činnosti na přípravě a výstavbě mohou probíhat paralelně. Vedle projektování a přípravných prací se tedy rýsuje už i plán organizace výstavby. Ten udá jasnější kontury i dopravním omezením. S organizací výstavby jsou spojeny milníky pro postupné předání jednotlivých etap motoristům. Máme dva velké milníky - vybudování dopravních větví, které odkloní dopravu z dálnice D1 (součástí milníku je i napojení větve Jarovce - Trnava a napojení směru Trnava - Stupava), dokud se bude D1 zvedat a napojení dálnic ve směru Trnava - Jarovce.
Motoristé se nemusí obávat, protože během podzimních měsíců nenastanou výrazná dopravní omezení v souvislosti s výstavbou D1 Bratislava – Triblavina, rozšíření a křižovatkou D1xD4. Na stavbě se provádějí práce, které nebudou mít vliv na plynulost provozu na okolních komunikacích.
https://ndsas.sk/press/spravy/prace-na- ... -obmedzeni
První dopravní omezení na provozované dálnici D1 u Bratislavy můžeme očekávat v průběhu příštího roku. O podrobnostech budeme motoristy včas informovat. Zatím nás čeká vybudování náhradních komunikací.
Práce pokračují
Výstavba D1 Bratislava - Triblavina, rozšíření pokračuje. Aktuálně probíhá kromě projektování a přípravy staveniště i vytyčování sítí. Rovněž se na stavbě vykonává inženýrská činnost, probíhají demoliční práce, příprava a předkládání technologických postupů, odhumusování a realizace přístupových komunikací. V neposlední řadě probíhá také archeologický průzkum. Odborníci prozkoumají několik lokalit na této trase. Archeologové se domnívají, že v těchto místech se mohlo nacházet pravěké keltské sídliště.
Důraz je i na projektování
Zhotovitel dokončí většinu projektové činnosti během prvního roku. Proces projektování však bude pokračovat po celou dobu výstavby. Výhodou využití žlutého FIDICU, podle kterého se obstarával zhotovitel této stavby, je právě to, že činnosti na přípravě a výstavbě mohou probíhat paralelně. Vedle projektování a přípravných prací se tedy rýsuje už i plán organizace výstavby. Ten udá jasnější kontury i dopravním omezením. S organizací výstavby jsou spojeny milníky pro postupné předání jednotlivých etap motoristům. Máme dva velké milníky - vybudování dopravních větví, které odkloní dopravu z dálnice D1 (součástí milníku je i napojení větve Jarovce - Trnava a napojení směru Trnava - Stupava), dokud se bude D1 zvedat a napojení dálnic ve směru Trnava - Jarovce.
- D1 Bratislava – Triblavina, rozšíření v číslech:
Liniová délka: 3,6 km
18 mostů
Celková délka mostů: 1,35 km
2,51 km protihlukových stěn