Uzbekistán

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Uzbekistán

Příspěvek od Diaľničiar »

uz-flag.gif
uz-flag.gif (844 bajtů) Zobrazeno 19413 x
uz-map.gif
uz-map.gif (29.85 KiB) Zobrazeno 19413 x
Rozloha: cca. 447 000 km2
Počet obyvatel: cca. 33,6 mil.
Hlavní město: Taškent (cca. 2,6 mil. obyv.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.11.2020 7:28:28, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uzbekistán

Příspěvek od Diaľničiar »

Uzbekistán má k nejbližším mořím (Černé, Arabské, Baltické moře) přístup pouze přes teritoria dvou dalších států, suchozemská doprava je pro něj proto mimořádně důležitá. To se odráží ve skutečnosti, že má po Kazachstánu nerozvinitější dopravní infrastrukturu. :arrow:

Automobilová doprava přepraví nejvíce nákladů a v některých oblastech, zejména horských je nezastupitelná. Uzbekistán je členem Mezinárodního svazu automobilové dopravy (IRU).

Uzbekistán disponuje podle oficiálních údajů 89 tisící kilometry pozemních cest, z toho je cca. 75 000 km s tvrdým povrchem. Asfaltované cesty jsou soustředěny převážně v Taškentské oblasti a Ferganské dolině.

Dopravní okruh má v Uzbekistánu jediné město, kterým je Taškent.

Uzbekistán se podílí na výstavbě silniční magistrály spojující Andižan - Oš - Ergaštom(irkeštam) - Kašgar. V této souvislosti poskytl dokonce úvěr ve výši 30 milionů USD Kyrgyzstánu na dobudování příslušného úseku v Kyrgyzstánu.

Dále se buduje mezinárodní autostráda M 39 spojující Almaty - Biškek - Taškent - Termez, která mý být dokončena v roce 2010. V Termezu navíc funguje most a silnice spojující toto uzbecké město s afghánským Chajratonem. Nakolik je ovšem reálné další propojení přes Afghánistán k Arabskému moři, zůstává otázkou.

V Uzbekistánu se ročně rekonstruuje cca. 250 km pozemních cest, ovšem úroveň takových rekonstrukcí bývá různá.

V dubnu 2007 proběhlo v Taškentu 12. zasedání Rady pro dopravní politiku při Integračním Výboru Euroasijského hospodářského společenství. Na něm byla schválena Koncepce vytvoření jednotného dopravního prostoru tohoto hospodářského uskupení.

Uzbekistán je dále zapojen do programu TRACECA, což je program vybudování Dopravního koridoru Evropa - Kavkaz - Střední Asie, který má být jakýmsi nástupcem Velké hedvábné stezky. V nejbližší budoucnosti ovšem pro Uzbekistán nebude žádným přínosem, nehledě na otázku jeho reálnosti.

Zdroj: http://www.businessinfo.cz a IRF
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uzbekistán

Příspěvek od Diaľničiar »

Hlavní silnice dálničního typu mezi městy Taškent a Samarqand :arrow:
T-S_01.jpg
T-S_01.jpg (90.09 KiB) Zobrazeno 19088 x
T-S_02.jpg
T-S_02.jpg (99.05 KiB) Zobrazeno 19088 x
T-S_03.jpg
T-S_03.jpg (93.19 KiB) Zobrazeno 19088 x
Je to silnice, na které je povoleno střídavě 100-130 km/h, vzhledem k zvýšení bezpečnosti jsou v kritičtějších zákrutách v betonových svodidlech žluté signálky. Dobré VDZ je pouze při samotných větších městech, při křižovatkách a odpočívkách.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uzbekistán

Příspěvek od Diaľničiar »

Hodně se změnilo v této zemi. Rychle roste, provádí velké reformy a buduje i silniční síť. Celková délka dopravních cest v Uzbekistánu činí 184 tisíc kilometrů. Z nich 42.600 km jsou státní silnice a 3.200 km síť dálniční. Součástí ambiciózního programu obnovy národních silnic a dálnic v příštích letech je i rekonstrukce a výstavba 1.501 km silnic, včetně části uzbeckého úseku transevropské silniční sítě E-40, které leží ve směru Beineu- Kungrad-Buchara-Navoi-Samarkand-Taškent-Andižanu, o celkové délce 1139 km.

Správce silnic Uzbekistánu :arrow:

http://www.uzavtoyul.uz/uz/

V roce 2013 se postaví 440 km národní sítě silnic a dálnic a dalších 86 km se zásadně zmodernizuje.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.11.2020 7:29:19, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Nosorožec
Příspěvky: 296
Registrován: 23.3.2009 10:13:51

Re: Uzbekistán

Příspěvek od Nosorožec »

čtyřproudovka přes průsmyk Kamčik na trase Taškent-Fergana, podzim 2010
Přílohy
dscn0520.jpg
dscn0520.jpg (101.97 KiB) Zobrazeno 18703 x
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Uzbekistán

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Parádní fotka :)
R48 -> D48 se podařilo!
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uzbekistán

Příspěvek od Diaľničiar »

Plánuje se 1. PPP projekt v silniční síti: zpoplatněná silnice, koridor M39 za pomoci tureckých investorů. Výstavba se začne v letech 2019/2020. Silnice se postaví mezi Taškentem a Samarkandem.

Zdroje: https://www.azernews.az/region/137460.html , https://akipress.com/news:610912
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uzbekistán

Příspěvek od Diaľničiar »

Kazachstán postavil novou zpevněnou silnici i s hraničním přechodem, takže Uzbekistán má po novém kratší cestování do Evropy: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 90#p192990 . :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uzbekistán

Příspěvek od Diaľničiar »

ještě odkaz na mnoho fotek ze 4-pruhu A373, Ferghana (výše o několik příspěvku jedna fotka je)

https://www.skyscrapercity.com/showpost ... stcount=56
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uzbekistán

Příspěvek od Diaľničiar »

Uzbekistán získal úvěr ve výši 165,5 mil. USD od Asian Infrastructure Investment Bank. Peníze se použijí do silnic v regionu Bukhara.

1. fáze obnáší celkovou rehabilitaci a nápravu zanedbané údržby na 78 km úseku mezinárodní silnice A380. Pro Banku jde o strategickou prioritu, protože to zlepší dopravní propustnost pro nákladní dopravu, čímž se zvedne jak rychlost provozu tak zvýší jeho bezpečnost a vylepší se napojení na hranice, čímž se celkově zvedne hospodářský růst.

2. fáze pak bude zahrnovat ty samé práce na mezinárodní silnici M37 a stejně tak lokální silnice v republice Karakalpakstan a regionu Khorezm.

Silniční úseky jsou poškozené i vlivem změn klimatu, na co stát neumí včasně reagovat a nyní je pro něj rekonstrukce daných silnic příliš nákladná a sám by je financoval mnoho let.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uzbekistán

Příspěvek od Diaľničiar »

Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. A nyní doplním ještě několik informací.

Ubezkistánem prochází na všechny směry dopravní koridory. Silniční síť dosahuje velikosti bezmála 190 000 km, z toho hlavní silniční síť, kterou spravuje stát pak kolem 45 tis km a asi 15 tis km je s mýtem pro min. nákladní dopravu. Dálniční síť, dá li se to tak nazvat jsou dálnice a dualizované silnice a tyto jsou v rozsahu kolem 3-4 tis km s tím, že další stovky km se upravují do této podoby aneb se jdou stavět. Dokonce část se přestavuje na dálniční parametry, tedy upgrade křižovatek, doplnění odpočívek a stanic s PHM. Právě síť rozložení ČSPH je nepředvídatelná, na mnoha není vždy dost paliva (všech typů) aneb jsou mimo provoz a s tím je nutno počítat. Dále je nutno počítat s tím, že vedlejší silnice jsou často i v dobrém stavu, ale najednou se to změní a bez náhonu na všechny kola se jízda stává velmi obtížnou. Při tomto rozsahu silnic a rozlohy se totižto nedostává kvalitních obhlídek a stát sice pak renovuje nejhorší úseky, ale později, než je skutečná potřeba. V nejlepší kvalitě jsou úseky kolem hlavního města a hlavní tranzitní tahy, v nejhorším pak výslovně horské silniční úseky. Osvětlení silnic v rámci měst není standardem a ani chodci moc neřeší provoz po silnicích. V zemi jsou časté silniční policejní hlídky zaměřené na kontrolu dokladů a od cizinců se často požaduje "pozornost", jináč se kontrola protahuje.

Orientační rozsah kapacitních tahů:
U02.JPG
U02.JPG (93.27 KiB) Zobrazeno 9144 x
Tato silniční síť se formovala nejvíc od roku 2003 do současnosti, když se v tom roce upgradoval dosavadní silniční fond na státní silniční úřad. Ten určil všechny trans- uzbecké tahy do podoby nové dálniční sítě a formou, kterou jsem opsal (dualizace, upgrade na dálnice) to buduje. Často jdou podél těchto silničních tahů i železnice, energetická vedení, u měst jsou letiště atd. Ale ještě jednou, to, co se nazývá dálnicemi, tak to jsou často dualizované silnice. No ale i tak hezké. Do silnic se investuje cca. 1,3% HDP státu. Do celé infrastruktury (energetika, silnice, železnice, závlaha atd.) se pak investuje kolem 8% HDP.

Kolem hlavního města je kompletní multipruhový okruh v délce cca. 70 km.

Více to analyzovat nebudu; k dispozici jsou materiály vícero organizací a projektů kolem TRACECA, Egis, EU, financování kolem EU a Číny. Koridory jdou doslovně na všechny strany všeho významu. Ve vlákně jsou pro představu i odkazy na dualizované tahy.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uzbekistán

Příspěvek od Diaľničiar »

Uzbekistán připravuje výstavbu 1. zpoplatněného tahu v zemi.

*platit se bude za spojení hlavního města Taškent s městem Andijan, tedy za 340 km
*výstavba má stát mld. USD
*financování a výstavba bude etapovitá v rozmezí 5 až 10 let po dokončení
*studii realizovatelnosti zajišťuje Světová banka a ta má taky pod palcem hledání zdrojů

Pro lepší představivost přikládám mapu:
55.JPG
55.JPG (53.9 KiB) Zobrazeno 7579 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uzbekistán

Příspěvek od Diaľničiar »

Asian Infrastructure Investment Bank (AIIB) poskytne zemi úvěr ve výši 165,5 mil. USD s dobou splatnosti 30 let, odkladem začátku o 5 let. Tyto peníze se použijí na projekt v hodnotě 201 mil. USD, za které Uzbekistán zásadně upgraduje 78 km silniční úsek, který spojuje Guzar, Bukhara, Nukus až po hranice s Kazachstánem (směrem na Beyneu). Tento tah má kolem 1300 km, takže 78 km je jen zlomkem, ale jde o úseky, kterých vylepšení přinese zásadní zkrácení doby cestování a sníží poškození vozidel.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uzbekistán

Příspěvek od Diaľničiar »

V městě Andijan, které tady v tomto vlákně spomínám, se v posledních 7 letech razantně přestavělo centrum. Staré se zdemolovalo a postavila 10- proudá silnice s výškovými budovami kolem. Žije tady kolem 0,5 mil. obyv.

https://i.imgur.com/eNAdbQP.jpeg
https://i.imgur.com/fyqB30Z.jpeg

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uzbekistán

Příspěvek od Diaľničiar »

Bylo přijato usnesení vlády (č. 49, 2.2.2022) „O opatřeních k zavedení standardů otevřenosti v oblasti dálnic a posílení veřejné kontroly v terénu“.

Podle rozhodnutí bude od 1. července 2022 v testovacím režimu spuštěna platforma „Transparent Road“, jejíž součástí je databáze související s oblastí dálnic.

Rozhodnutí schválilo seznam informací (17 položek), které by měly být zveřejněny na této platformě.

Prostřednictvím samostatné stránky platformy „Transparentní silnice“ mohou obyvatelé hlásit poruchy na vozovce, ale i mimořádné technické problémy, které vznikly pro bezpečný pohyb po silnicích a krajnicích (neinstalace semaforů a dopravních značek nebo jejich poškození, foto a video reference o následcích živelních pohrom) se tvoří na základě veřejného mínění.

Do 1. května 2022 bude vyvinuta a umístěna na platformu interaktivní online mapa-schéma zařízení pro výstavbu, rekonstrukci a opravy dálnic.

Od roku 2023 a poté každý rok bude zavedena praxe umisťovat do mapy všechny kategorie úseků silnic, které mají být v následujícím roce postaveny, rekonstruovány a opraveny.

Prostředky vyčleněné na opravy vnitřních komunikací krajů v parametrech okresních (městských) rozpočtů prostřednictvím informačního portálu „Otevřený rozpočet“ budou dle rozhodnutí směřovány na opravy vnitřních hospodářských komunikací vzniklých na základě veřejného mínění. :idea:

K tomu byl schválen zvláštní předpis.

Návrhy na opravu vnitřních komunikací na základě veřejného mínění budou podle ní dostávat každoročně do 10. ledna, vítězné návrhy určí hlasování do 31. ledna letošního roku.

Do procesu zasílání návrhů a hlasování se mohou zapojit dospělí občané.

Občané mohou podat a hlasovat pouze o jednom návrhu vnitřní opravy komunikace ročně. Občané mají zakázáno hlasovat o návrhu, který předložili.

Vnitřní komunikace zvolené občany se automaticky tvoří jako návrhy na informačním portálu a je vytvořena příležitost pro hlasování ostatních občanů.

Každý okres a město jsou seřazeny sestupně na základě nejvyššího počtu hlasů odevzdaných pro předložené návrhy.

Vítězné nabídky budou automaticky stanoveny v pořadí s přihlédnutím k nákladům na realizaci nabídky v limitech minimálně 50 % finančních prostředků alokovaných na opravy vnitřních komunikací krajů v parametrech územních rozpočtů okresů (měst).

Dle rozhodnutí do 1. března 2022 vnitřní komunikace obsahující polohu (geopozici), celý název, délku, stav (asfaltované, v opravě) a další informace Tvoří se registr komunikací.

https://www.uzavtoyul.uz/uz/post/avtomo ... 02-22.html

A opravdu tady je mapa s prácemi na silnicích a dálnicích v zemi:

https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... 831053&z=7

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uzbekistán

Příspěvek od Diaľničiar »

V Uzbekistánu budou vybudovány nové venkovské silnice, zatímco stávající spojení budou udržována a opravena. Program získává finanční prostředky od Islámské rozvojové banky (ISDB) se sídlem v Saúdské Arábii.

Finanční prostředky v hodnotě 260 milionů USD budou určeny na projekt integrovaného rozvoje venkova Uzbekistánu. ISDB navíc poskytne 107 milionů dolarů na zlepšení trasy M39.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uzbekistán

Příspěvek od Diaľničiar »

V Uzbekistánu probíhají plánovací práce na první zpoplatněnou řádnou dálnici v zemi. Tah spojí hlavní město Taškent s městem Andijan a bude dlouhý 340 km. Očekává se, že výstavba trasy bude stát více než 2 miliardy USD. Financování projektu ještě nebylo stanoveno a výstavba trasy by měla trvat pět až 10 let. Studii proveditelnosti projektu vypracovala Světová banka.

Financování projektu pravděpodobně poskytne Světová banka, která předložila návrhy na rozvoj dopravní infrastruktury Uzbekistánu. Silniční a železniční systémy země budou integrovány za účelem optimalizace účinnosti podle návrhů.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Asie“