Irák
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Irák
Ve městě Mosul se zahájila rekonstrukce 5. přemostění nad řekou Tigris po několika letech od války v jedné jeho polovině. Po dokončení se tak stane zase dálničním.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 9.12.2022 18:41:49, celkem upraveno 1 x.
Důvod: +video
Důvod: +video
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Irák
Silniční síť a jak vznikla včetně vývoje páteřního dálničního tahu 1 (Kuvajt - Bagdád - Jordánsko) v délce 1250 km jsem opsal zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 08#p223708 .
Letos se začala budovat 15 km dlouhá dálnice Dora - Youssoufia. Každý jízdní pás bude mít šířku 15,5m. Jedná se o jižní výpadovku z hlavního města.
stav z výstavby: 1. video hned ze začátku ukazuje reální stav asfaltování
vizualizace uzlu: https://i.imgur.com/o1qmc1e.jpg
Rehabilitace rychlostního tahu, silnic Kut-Amara a Batirat Fajr Al-Budair v guvernorátu Maysan (celková délka 130 km)
Strategický plán ministerstva plánovaní 2022 - 2025 (arabština)
https://mop.gov.iq/wp-content/uploads/2 ... stplan.pdf
Ministerstvo plánování letos oznámilo dokončení Národní platformy pro obnovu a rozvoj, která má monitorovat a kontrolovat projekty v celém Iráku. Tohle ministerstvo odpovídá za rekonstrukci i po válce s ISIL. Práce pak uskutečňuje ministerstvo veřejných prací.
Letos se začala budovat 15 km dlouhá dálnice Dora - Youssoufia. Každý jízdní pás bude mít šířku 15,5m. Jedná se o jižní výpadovku z hlavního města.
stav z výstavby: 1. video hned ze začátku ukazuje reální stav asfaltování
vizualizace uzlu: https://i.imgur.com/o1qmc1e.jpg
Rehabilitace rychlostního tahu, silnic Kut-Amara a Batirat Fajr Al-Budair v guvernorátu Maysan (celková délka 130 km)
Strategický plán ministerstva plánovaní 2022 - 2025 (arabština)
https://mop.gov.iq/wp-content/uploads/2 ... stplan.pdf
Ministerstvo plánování letos oznámilo dokončení Národní platformy pro obnovu a rozvoj, která má monitorovat a kontrolovat projekty v celém Iráku. Tohle ministerstvo odpovídá za rekonstrukci i po válce s ISIL. Práce pak uskutečňuje ministerstvo veřejných prací.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Irák
Dále, abych na to navázal. Po válkách bylo rozhodnuto, že se Irák musí více diverzifikovat v ekonomice. To se nedaří, protože i nadále je konstatováno, že více než 50% všeho stojí na produkci a exportě ropy. Tento podíl se dokonce o 5% zvedl v uplynulé dekádě, kdy naopak třeba segment zemědělství se snížil ze 4 na 2%. Dále bylo rozhodnuto, že se musí masivně investovat do infrastruktury. To není jen o silnicích. Z pohledu rozvoje se nejdříve muselo investovat do ropy, aby se zvedla příjmová stránka. Ex dekáda to bylo 170 mld. USD, ze kterých 40% je v ropním průmyslu. Dalších 20% je v dopravě a telekomunikacích, až pak následuje ostatní jako je "voda", bydlení.
Mj. probíhá ucelená rekonstrukce původní masivní dálnice napříč stát: Kuvaj - Bagdád - Jordánsko. Tady je k tomu jedno video:
Já se této rekonstrukci věnuji i v tématu, takže lze pozorovat výměnu vozovky, podložních vrstev až po značení.
Dálniční charakter se ale i staví v nové trase, respektivě se staví 520 km Freeway 2 Bagdád - Mosul přes Irbil, tedy "severní" dálnice, nyní 1/5 tahu. K tomu práce v Mosulu a ve městech a regionech poznačených válkou.
Irák postavil v ex dekádě 4000 km silnic, takže zvedl rozsah silniční sítě vyjma městské silnice ze 44 na 48 tisíc km. Významně zvedne i rozsah dálnic a rychlostních tahů, protože přistoupil k dualizaci silnic do jednotlivých regionů. Je za tím i snaha využít dobrého terénu pro diverzifikaci ekonomiky. S tím souvisí i modernizace a výstavba přístavů, největší projekt je za 2,4 mld. USD. Zesiluje se logistický potenciál státu.
Před dekádou tady bylo 2 tisíc km dálnic a rychlostních dualizovaných tahů. V roce 2035 tady reálně bude jen těch dálnic 2 tisíce km. Kolik bude dalších 4- pruhů lze těžko odhadovat; dnes je jich kolem 1 tis. km a další stovky se staví nebo jsou navržené.
Byl zakotven rozvojový plán dálniční sítě 2010 - 2035, který zahrnuje:
Modernizaci Freeway 1 - v realizaci; 1250 km dálnice Kuvajt - Bagdád - Jordánsko
Výstavbu Freeway 2 - v realizaci prvních 99 km od Bagdádu na sever (Baghdad-Samarra); úseky Erbil - Mosul jsou v provozu
Výstavba Bagdad Ring Road a několik výpadovek - v realizaci zmiňovaná Dora - Youssoufia
Celá řada dualizačních projektů v napojení na regiony
Výstavba a upgrade stávající silniční sítě v rozsahu 7000 km (realizace proběhla na 50%)
Výstavba Freeway 2 (Expressway No. 2) je a bude největší dálniční projekt pro období 2020 - 2030.
Do modernizace a výstavby dálnic se v letech 2015 - 2020 vložilo 1,2 mld. USD.
Program 2015 - 2020 znamenal modernizaci a výstavbu 500 silničních mostů.
Dnes existuje údržba na celé 1600 km dlouhé síti dálnic.
Po Freeway 1 denně projíždí 15 až 30 tisíc vozidel, 40% obchodu.
Mj. probíhá ucelená rekonstrukce původní masivní dálnice napříč stát: Kuvaj - Bagdád - Jordánsko. Tady je k tomu jedno video:
Já se této rekonstrukci věnuji i v tématu, takže lze pozorovat výměnu vozovky, podložních vrstev až po značení.
- Rehabilitation of Expressway No. 1
Baghdad-Hilla (R4): 105 km
Hila-Diwania (R5): 86 km
Abo Ghraib Expressway: 23 km
Nasiria-Basrah (R7&R8): 250 km
Dálniční charakter se ale i staví v nové trase, respektivě se staví 520 km Freeway 2 Bagdád - Mosul přes Irbil, tedy "severní" dálnice, nyní 1/5 tahu. K tomu práce v Mosulu a ve městech a regionech poznačených válkou.
Irák postavil v ex dekádě 4000 km silnic, takže zvedl rozsah silniční sítě vyjma městské silnice ze 44 na 48 tisíc km. Významně zvedne i rozsah dálnic a rychlostních tahů, protože přistoupil k dualizaci silnic do jednotlivých regionů. Je za tím i snaha využít dobrého terénu pro diverzifikaci ekonomiky. S tím souvisí i modernizace a výstavba přístavů, největší projekt je za 2,4 mld. USD. Zesiluje se logistický potenciál státu.
Před dekádou tady bylo 2 tisíc km dálnic a rychlostních dualizovaných tahů. V roce 2035 tady reálně bude jen těch dálnic 2 tisíce km. Kolik bude dalších 4- pruhů lze těžko odhadovat; dnes je jich kolem 1 tis. km a další stovky se staví nebo jsou navržené.
Byl zakotven rozvojový plán dálniční sítě 2010 - 2035, který zahrnuje:
Modernizaci Freeway 1 - v realizaci; 1250 km dálnice Kuvajt - Bagdád - Jordánsko
Výstavbu Freeway 2 - v realizaci prvních 99 km od Bagdádu na sever (Baghdad-Samarra); úseky Erbil - Mosul jsou v provozu
Výstavba Bagdad Ring Road a několik výpadovek - v realizaci zmiňovaná Dora - Youssoufia
Celá řada dualizačních projektů v napojení na regiony
Výstavba a upgrade stávající silniční sítě v rozsahu 7000 km (realizace proběhla na 50%)
Výstavba Freeway 2 (Expressway No. 2) je a bude největší dálniční projekt pro období 2020 - 2030.
Do modernizace a výstavby dálnic se v letech 2015 - 2020 vložilo 1,2 mld. USD.
Program 2015 - 2020 znamenal modernizaci a výstavbu 500 silničních mostů.
Dnes existuje údržba na celé 1600 km dlouhé síti dálnic.
Po Freeway 1 denně projíždí 15 až 30 tisíc vozidel, 40% obchodu.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Irák
A do třetice, protože v tomto příspěvku se chci více věnovat novým projektům jako takovým.
Samostatně uvedu a zdůrazním největší nový dálniční projekt v této době a následující 1-2 dekádách a sice tedy zmiňovaná Freeway 2
Ministerstvo výstavby a bydlení (MoCH) prostřednictvím State of Corporation for Roads and Bridges (SCRB) plánuje výstavbu dálnice spojující tureckou hranici s iráckým Bagdádem. Projekt zahrnuje výstavbu 507 km dlouhé šestiproudé dálnice.
*projekt zahrnuje upgrade, resp. trasu Bagdád - Erbil - Mosul - hranice s Tureckem, v délce 507 km
*základní parametr je tak jak u Freeway 1, 6- pruh v celé hlavní délce a k tomu 4- pruhové přivaděče do 6 měst
*na dálnici bude 25 MÚK, mosty, mýtní stanice
*projekt je rozčleněn na 7 sekcí
*jak jsem zmínil, tak se staví 1. sekce Bagdád - Samarra v délce 99 km,
V rámci základních studií je Freeway 3
*jedná se o trasu Freeway 1 - Baghdad - hranice s Íránem
*délka tahu: 180 km
*povede jižně od hlavního města
*tento projekt závisí od vzájemných vztahů
Dále bych rád rozepsal plánovanou stavbu Baghdad Ring Road
Projekt, se kterým se počítá v plánu se formálně jmenuje: Baghdad Ring Road No. 4:
*bude dlouhý 94 km
*bude to tzv. "100m ring road" - to je vyjádření "hradeb kolem města"
*náklady dosahují odhadované 1 mld. USD
*v tomto roce se již financovala příprava a částečné přípravy
Součástí tohoto tahu je i část Freeway 2 v napojení pak i na Expressway 1. Dnes se to špatně objasňuje, ale aby byla funkční schéma propojení Freeway 2 s Freeway 1, tak se musí logicky postavit i část okruhu hlavního města.
S dokončením se počítá v roce 2030. Studie proveditelnosti za 52 mil. USD se realizovala.
Velkým objektem bude třeba most nad řekou Tigris.
Další projekt, částečně v provozu je Karbala Ring Road
*město leží na JV od Bagdádu
*délka okruhu bude 66 km
- v provozu 35 km: https://shiawaves.com/english/news/8158 ... h-karbala/
*parametry: 6- pruh ve formě dualizované silnice (užší JP)
*6 MÚK
*4 velké mosty
Další projekt, v přípravách je Hillah Ring Road
*rovněž je na JV od Bagdádu, asi 50 km od Karbala
*délka okruhu bude 40 km
*parametry: 6- pruh ve formě dualizované silnice (užší JP)
*4 MÚK
*2 velké mosty; 1 vede nad tratí Bagdád - Basra
BONUS: Highway Geometric Design Code
v angličtině: ODKAZ
Samostatně uvedu a zdůrazním největší nový dálniční projekt v této době a následující 1-2 dekádách a sice tedy zmiňovaná Freeway 2
Ministerstvo výstavby a bydlení (MoCH) prostřednictvím State of Corporation for Roads and Bridges (SCRB) plánuje výstavbu dálnice spojující tureckou hranici s iráckým Bagdádem. Projekt zahrnuje výstavbu 507 km dlouhé šestiproudé dálnice.
*projekt zahrnuje upgrade, resp. trasu Bagdád - Erbil - Mosul - hranice s Tureckem, v délce 507 km
*základní parametr je tak jak u Freeway 1, 6- pruh v celé hlavní délce a k tomu 4- pruhové přivaděče do 6 měst
*na dálnici bude 25 MÚK, mosty, mýtní stanice
*projekt je rozčleněn na 7 sekcí
*jak jsem zmínil, tak se staví 1. sekce Bagdád - Samarra v délce 99 km,
V rámci základních studií je Freeway 3
*jedná se o trasu Freeway 1 - Baghdad - hranice s Íránem
*délka tahu: 180 km
*povede jižně od hlavního města
*tento projekt závisí od vzájemných vztahů
Dále bych rád rozepsal plánovanou stavbu Baghdad Ring Road
Projekt, se kterým se počítá v plánu se formálně jmenuje: Baghdad Ring Road No. 4:
*bude dlouhý 94 km
*bude to tzv. "100m ring road" - to je vyjádření "hradeb kolem města"
*náklady dosahují odhadované 1 mld. USD
*v tomto roce se již financovala příprava a částečné přípravy
Součástí tohoto tahu je i část Freeway 2 v napojení pak i na Expressway 1. Dnes se to špatně objasňuje, ale aby byla funkční schéma propojení Freeway 2 s Freeway 1, tak se musí logicky postavit i část okruhu hlavního města.
S dokončením se počítá v roce 2030. Studie proveditelnosti za 52 mil. USD se realizovala.
Velkým objektem bude třeba most nad řekou Tigris.
Další projekt, částečně v provozu je Karbala Ring Road
*město leží na JV od Bagdádu
*délka okruhu bude 66 km
- v provozu 35 km: https://shiawaves.com/english/news/8158 ... h-karbala/
*parametry: 6- pruh ve formě dualizované silnice (užší JP)
*6 MÚK
*4 velké mosty
Další projekt, v přípravách je Hillah Ring Road
*rovněž je na JV od Bagdádu, asi 50 km od Karbala
*délka okruhu bude 40 km
*parametry: 6- pruh ve formě dualizované silnice (užší JP)
*4 MÚK
*2 velké mosty; 1 vede nad tratí Bagdád - Basra
BONUS: Highway Geometric Design Code
v angličtině: ODKAZ
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Irák
Další důležité doplnění. Důležitý region v Iráku je Kurdistán. Má tady silnou autonomii, vlastní vládu, ten link jsem zmínil i na 1. straně v shrnutí, ale zopakuji ho: https://gov.krd/english/government/the-cabinet/ .
Kurdistán je nejen regionem, ale již 17 let taky uznanou autonomii. Ostatně nebýt odhodlání Kurdů, tak ISIL nebyl v Iráku tak "snadno" poražen. Žije tady kolem 6 mil. lidí na rozloze asi 50 tisíc km2. Hlavní město Erbil obývá kolem 1,6 mil. lidí.
Irák tedy uznal existenci autonomie. Nejnověji tedy staví i regulérní Freeway 2 na sever, tedy i "kolem" Erbilu, hlavního města Kurdistánu s návazností na Turecko. Nemusím asi říkat, že Turecko nebylo nadšené uznáním autonomie ze strany Bagdádu, ale na vměšování se do Iráku si Erdogan nikdy naštěstí netroufal, protože by to znamenalo problémy mnohem širšího rázu, než že si troufá na části Sýrie. (sen Kurdů o státě by ubral Sýrii, ale i Turecku).
Kurdové i během války staví tunel Zakho, o něm jsem se taky zmínil. Ale hlavně mají kolem svojeho hlavního města několik obrovských okruhů, což je proti stavu v Bagdádu naprostá odlišnost. Tunel má pozitivní dosah i pro Turecko.
https://www.limak.com.tr/news-and-press ... a-ceremony
http://tick-map.com/home/projectdetails?pid=7
Mosul je další město, ve kterém žije hodně Kurdů, ale jeho správa je otázní, protože leží na sporných územích.
Nebudu ale zacházet ani do etnicity Kurdů, protože to by se debata dostala do Íránu.
Erbil disponuje několika okruhama. To z něj na rozdíl Bagdádu dělá moderní dopravní město.
Přesněji má v provozu 5 okruhů s názvama: 30m, 40m, 60m, 100m a 120m
5. ring road nebo-li 120m okruh je k nalezení zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 59#p142459
O tom pro čo tak je (120m a podobně) se lze dočíst zde: https://www.rudaw.net/english/lifestyle/08092019
Jízda po něm: 5. ring road měří 38 km
Bude ještě větší okruh, jak je již zaznačeno i na mapách a sice 150 Meter Road Project a ten bude měřit 70 km. Je to v současné době největší prioritní projekt pro Kurdistán pro jeho vládu.
Na něm byla v roce 2019 zahájená 1. sekce v délce 11-14 km se 3 MÚK v nákladech 131 mil. USD: buď se staví delší nebo kratší provedení
https://www.rudaw.net/english/kurdistan/22052019
https://gov.krd/momt-en/activities/news ... d-project/
Kurdistán je nejen regionem, ale již 17 let taky uznanou autonomii. Ostatně nebýt odhodlání Kurdů, tak ISIL nebyl v Iráku tak "snadno" poražen. Žije tady kolem 6 mil. lidí na rozloze asi 50 tisíc km2. Hlavní město Erbil obývá kolem 1,6 mil. lidí.
Irák tedy uznal existenci autonomie. Nejnověji tedy staví i regulérní Freeway 2 na sever, tedy i "kolem" Erbilu, hlavního města Kurdistánu s návazností na Turecko. Nemusím asi říkat, že Turecko nebylo nadšené uznáním autonomie ze strany Bagdádu, ale na vměšování se do Iráku si Erdogan nikdy naštěstí netroufal, protože by to znamenalo problémy mnohem širšího rázu, než že si troufá na části Sýrie. (sen Kurdů o státě by ubral Sýrii, ale i Turecku).
Kurdové i během války staví tunel Zakho, o něm jsem se taky zmínil. Ale hlavně mají kolem svojeho hlavního města několik obrovských okruhů, což je proti stavu v Bagdádu naprostá odlišnost. Tunel má pozitivní dosah i pro Turecko.
https://www.limak.com.tr/news-and-press ... a-ceremony
http://tick-map.com/home/projectdetails?pid=7
Mosul je další město, ve kterém žije hodně Kurdů, ale jeho správa je otázní, protože leží na sporných územích.
Nebudu ale zacházet ani do etnicity Kurdů, protože to by se debata dostala do Íránu.
Erbil disponuje několika okruhama. To z něj na rozdíl Bagdádu dělá moderní dopravní město.
Přesněji má v provozu 5 okruhů s názvama: 30m, 40m, 60m, 100m a 120m
5. ring road nebo-li 120m okruh je k nalezení zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 59#p142459
O tom pro čo tak je (120m a podobně) se lze dočíst zde: https://www.rudaw.net/english/lifestyle/08092019
Jízda po něm: 5. ring road měří 38 km
Bude ještě větší okruh, jak je již zaznačeno i na mapách a sice 150 Meter Road Project a ten bude měřit 70 km. Je to v současné době největší prioritní projekt pro Kurdistán pro jeho vládu.
Na něm byla v roce 2019 zahájená 1. sekce v délce 11-14 km se 3 MÚK v nákladech 131 mil. USD: buď se staví delší nebo kratší provedení
https://www.rudaw.net/english/kurdistan/22052019
https://gov.krd/momt-en/activities/news ... d-project/
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Irák
ROVIA – GOPAL HIGHWAY (součást hlavního tahu/koridoru Erbil - Dihok), Kurdistan
alternativní trasa namísto použití města Mosul
Začátek výstavby: 2018
Dokončení: 2020
Náklady: 80 mil. USD
Projekt zahrnuje 22 km hlavní silnice. Bude v parametrech 4- až 6- pruhu.
Součástí projektu je asi 3 km úsek, který bude doplněn o postranné kolektory a MÚK.
Navíc obsahuje 16 km 2- pruhovou komunikaci jako vedlejší paralelní silnici, ze které jsou vedené tzv. otočné uzly.
Na celé trase se postavilo 96 různých objektů: mosty, propusty, křižovatky.
Již v roce 2019 bylo hotovo 95% projektu.
Tato dálnice je součástí budovaného hlavního tahu mezi Duhokem a Erbilem, je považována za strategickou cestu a zásadní pro obchod a komerční prostředky.
alternativní trasa namísto použití města Mosul
Začátek výstavby: 2018
Dokončení: 2020
Náklady: 80 mil. USD
Projekt zahrnuje 22 km hlavní silnice. Bude v parametrech 4- až 6- pruhu.
Součástí projektu je asi 3 km úsek, který bude doplněn o postranné kolektory a MÚK.
Navíc obsahuje 16 km 2- pruhovou komunikaci jako vedlejší paralelní silnici, ze které jsou vedené tzv. otočné uzly.
Na celé trase se postavilo 96 různých objektů: mosty, propusty, křižovatky.
Již v roce 2019 bylo hotovo 95% projektu.
Tato dálnice je součástí budovaného hlavního tahu mezi Duhokem a Erbilem, je považována za strategickou cestu a zásadní pro obchod a komerční prostředky.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Irák
sledované projekty v tématu
Díky obrovskému nasazení je předběžně dokončená dálnice na jihu hlavního města Dora – Yusufiya:
https://ninanews.com/Website/News/Details?Key=1030405
Byla dokončená obnova jižní strany dálnice 1 - Bagdád - Babil
BONUS, video z jízdy po dálnici 1 Baghad - Najaf (Babil):
10x zrychlení až po Basrah pár let zpátky zachytává stavební práce:
Díky obrovskému nasazení je předběžně dokončená dálnice na jihu hlavního města Dora – Yusufiya:
https://ninanews.com/Website/News/Details?Key=1030405
Byla dokončená obnova jižní strany dálnice 1 - Bagdád - Babil
BONUS, video z jízdy po dálnici 1 Baghad - Najaf (Babil):
10x zrychlení až po Basrah pár let zpátky zachytává stavební práce:
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Irák
Dále, revitalizace Mahmudiyya Ring Road, Babil Governorate, jižně od Bagdádu:
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Irák
Na této straně jsem se v mnoha příspěvcích v poslední polovině roku věnoval vícero projektům rozvoje silnic a dálnic v zemi.
Irácká dopravní infrastruktura má těžit z řady projektů přestavby, které se rozprostírají po celé zemi. V hlavním městě Bagdádu se bude stavět 19 mostů, opravovat silnice a provádět se bude zanedbaná základní údržba.
Rozpočet ještě musí schválit vláda země. Na opravu zničené infrastruktury země je třeba vynaložit 152 miliard USD. Investiční dluh se zásadně snížil v posledních pár letech.
Irácká vláda sestavuje seznam schválených dodavatelů, kteří budou zvažováni během výběrového řízení na dopravní projekty. To urychlí proces výběru zakázek.
Údržbové a stavební práce na silnicích a mostech budou prováděny po celé zemi, aby se řešily rozsáhlé válečné škody a také roky zanedbávání. Zlepšená infrastruktura je považována za zásadní pro zajištění budoucí ekonomické a politické stability země. A tedy bude se na co dívat. Nejen na impozantní modernizaci dosavadních tras dálnic, ale bude se stavět ještě více nových obchvatů, MÚK atd.
Irácká dopravní infrastruktura má těžit z řady projektů přestavby, které se rozprostírají po celé zemi. V hlavním městě Bagdádu se bude stavět 19 mostů, opravovat silnice a provádět se bude zanedbaná základní údržba.
Rozpočet ještě musí schválit vláda země. Na opravu zničené infrastruktury země je třeba vynaložit 152 miliard USD. Investiční dluh se zásadně snížil v posledních pár letech.
Irácká vláda sestavuje seznam schválených dodavatelů, kteří budou zvažováni během výběrového řízení na dopravní projekty. To urychlí proces výběru zakázek.
Údržbové a stavební práce na silnicích a mostech budou prováděny po celé zemi, aby se řešily rozsáhlé válečné škody a také roky zanedbávání. Zlepšená infrastruktura je považována za zásadní pro zajištění budoucí ekonomické a politické stability země. A tedy bude se na co dívat. Nejen na impozantní modernizaci dosavadních tras dálnic, ale bude se stavět ještě více nových obchvatů, MÚK atd.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Irák
Otevření prvního úseku obchvatu města Al-Kut (13 km z celkových 20 km)
Most přes Tigris, který je součástí segmentu 2, je z 89 % hotový a bude mít délku 1128m.
Most přes Tigris, který je součástí segmentu 2, je z 89 % hotový a bude mít délku 1128m.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Irák
probíhá sanace/renovace/modernizace jednoho směru na tahu Hilla - Kish v guvernorátu Babil:
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Irák
Probíhají práce na výstavbě zbrusu nové silnice mezi Nadžafem a saúdskoarabskou hranicí v délce 239 km.
Jak je v regionu tradicí, silnice směrem na Saudskou Arábii/Hijaz jsou běžně označovány jako poutní cesty.
Nutno dodat, že KSA dotuje velkou část místního rozpočtu.
Jak je v regionu tradicí, silnice směrem na Saudskou Arábii/Hijaz jsou běžně označovány jako poutní cesty.
Nutno dodat, že KSA dotuje velkou část místního rozpočtu.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Irák
Rekonstrukce dálnice č. 1 (Expressway 1), tedy hlavní tah napříč Irákem postupuje velmi dobře. Sekce mezi Abu Ghrib a Ramadi v délce 80 km je v progresu dokončení z 90 %:
Tady je mapa a ta je použitelná pro představu i pro další informaci ohledně polohy města Karbala:
Irák postaví 120 km dlouhou dálnici Bagdád - Karbala
Irák plánuje výstavbu nové dálnice spojující jeho hlavní město Bagdád s městem Karbala, která nahradí starou silnici, která byla poškozena válkou, uvedla irácká tisková agentura.
Karbala je jižně od Bagdádu. Tato oblast Iráku je kultivovaná a hustě osídlená.
https://www.zawya.com/en/projects/const ... y-tb57rkz7
Tady je mapa a ta je použitelná pro představu i pro další informaci ohledně polohy města Karbala:
Irák postaví 120 km dlouhou dálnici Bagdád - Karbala
Irák plánuje výstavbu nové dálnice spojující jeho hlavní město Bagdád s městem Karbala, která nahradí starou silnici, která byla poškozena válkou, uvedla irácká tisková agentura.
Karbala je jižně od Bagdádu. Tato oblast Iráku je kultivovaná a hustě osídlená.
https://www.zawya.com/en/projects/const ... y-tb57rkz7
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Irák
Probíhá taky rehabilitace 58 km tahu Highway 3 Kirkuk - Tuz Khurmutu:
Probíhá dualizace silnice Ramadi - Heet v Al - Anbar. V délce 36 km. Tento tah spojuje centra podél údolí Eufratu:
Probíhá dualizace silnice Ramadi - Heet v Al - Anbar. V délce 36 km. Tento tah spojuje centra podél údolí Eufratu:
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Irák
Pro Irák se navrhuje obrovský silniční a železniční projekt, který má spojit zemi s Tureckem. Pro projekt, jehož výsledkem by byla výstavba 1200 km dlouhého spojení, se hledá financování.
Irácká vláda označila výstavbu paralelních silničních a železničních tras za jeden z nejdůležitějších infrastrukturních projektů pro zemi v její historii. Projekt, který by mohl stát až 17 miliard USD, bude vyžadovat mezinárodní financování.
Kombinované silniční a železniční spojení by propojilo klíčová irácká města, Mosul, Bagdád a Basra, s Tureckem. Trasa by sahala až k přístavu Al-Faw na jihu země a nacházela by se blízko ústí řeky Shatt al Arab do Perského zálivu.
Irácká vláda označila výstavbu paralelních silničních a železničních tras za jeden z nejdůležitějších infrastrukturních projektů pro zemi v její historii. Projekt, který by mohl stát až 17 miliard USD, bude vyžadovat mezinárodní financování.
Kombinované silniční a železniční spojení by propojilo klíčová irácká města, Mosul, Bagdád a Basra, s Tureckem. Trasa by sahala až k přístavu Al-Faw na jihu země a nacházela by se blízko ústí řeky Shatt al Arab do Perského zálivu.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Irák
Po komplexní rehabilitaci 80 km části Motorway 1 v úseku Abu Ghraib - Ramadi se tato sekce odevzdala do provozu. V moderním provedení, bez omezení z válečných dob.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Irák
Byla dokončená oprava a sanace Nukhayb Highway v Al-Anbar, délka 142 km:
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Irák
Jak lze pozorovat, tak Irák se vzmáhá. Je to vidět na masivní modernizaci hlavní dálnice napříč Irák, ale taky na nové výstavbě veškeré infrastruktury. Rozpočtově to stojí na podpoře KSA.
V Iráku se staví nový přístav na jihu země - Grand Faw - a zároveň se posouvá dopředu nový silničně - železničný koridor, který má zajistit jeho napojení až po jižní hranici s Tureckem: viewtopic.php?p=281028#p281028 , proto jsem informaci uvedl do všeobecního tématu Asie, ale většina prací bude provedená v Iráku. Vlaky mají promávat rychlostí 300 km/h.
Přístav má být opravdu největším na Blízkém Východě.
https://en.wikipedia.org/wiki/Grand_Faw_Port
https://www.seatrade-maritime.com/ports ... etion-iraq
Z času na čas informuji o rozpočtech nebo hospodářství států. Irák má v letošním roce s trváním do roku 2025 plánovaný rozpočet ve výši 153 mld. USD. Tento rozpočet je největším v jeho historii. Ještě v 2021 byl rozpočet v krizi, udržel se jen díky podpory právě KSA, byl ve výši 112 mld. USD s deficitem 50 mld. USD. Letošní deficit se projektuje ve stejné úrovni. Dluh je kolem 45% HDP. KSA se snaží udržet vyšší ceny ropy, aby tak mohla pumpovat peníze od Maroka po Záliv včetně sama sebe. Tohle se odráží na masivním rozvoji celého pásma aneb kde by to bylo, nebýt této politiky.
V roce 2022 vydělal Irák z ropy rekordních 115,6 miliardy dolarů, jde však o nestálou komoditu. Irák nemá kontrolu nad globálním trhem s ropou a není relevantním činitelem v OPEC, přestože je druhým největším členem z hlediska těžby.
Výdaje na infrastrukturu jsou těžištěm nového rozpočtu, který přiděluje prostředky na rozvoj a rekonstrukci v konkrétních oblastech. Irák se těší rekordně vysokým devizovým rezervám a už nemusí platit Kuvajtu reparace za invazi v roce 1990.
Zlepšená bezpečnost a rostoucí stabilita v Iráku mohou být schopny přilákat zahraniční investice, jako je například dohoda TotalEnergies v Iráku za 27 miliard dolarů.
V Iráku se staví nový přístav na jihu země - Grand Faw - a zároveň se posouvá dopředu nový silničně - železničný koridor, který má zajistit jeho napojení až po jižní hranici s Tureckem: viewtopic.php?p=281028#p281028 , proto jsem informaci uvedl do všeobecního tématu Asie, ale většina prací bude provedená v Iráku. Vlaky mají promávat rychlostí 300 km/h.
Přístav má být opravdu největším na Blízkém Východě.
https://en.wikipedia.org/wiki/Grand_Faw_Port
https://www.seatrade-maritime.com/ports ... etion-iraq
Z času na čas informuji o rozpočtech nebo hospodářství států. Irák má v letošním roce s trváním do roku 2025 plánovaný rozpočet ve výši 153 mld. USD. Tento rozpočet je největším v jeho historii. Ještě v 2021 byl rozpočet v krizi, udržel se jen díky podpory právě KSA, byl ve výši 112 mld. USD s deficitem 50 mld. USD. Letošní deficit se projektuje ve stejné úrovni. Dluh je kolem 45% HDP. KSA se snaží udržet vyšší ceny ropy, aby tak mohla pumpovat peníze od Maroka po Záliv včetně sama sebe. Tohle se odráží na masivním rozvoji celého pásma aneb kde by to bylo, nebýt této politiky.
V roce 2022 vydělal Irák z ropy rekordních 115,6 miliardy dolarů, jde však o nestálou komoditu. Irák nemá kontrolu nad globálním trhem s ropou a není relevantním činitelem v OPEC, přestože je druhým největším členem z hlediska těžby.
Výdaje na infrastrukturu jsou těžištěm nového rozpočtu, který přiděluje prostředky na rozvoj a rekonstrukci v konkrétních oblastech. Irák se těší rekordně vysokým devizovým rezervám a už nemusí platit Kuvajtu reparace za invazi v roce 1990.
Zlepšená bezpečnost a rostoucí stabilita v Iráku mohou být schopny přilákat zahraniční investice, jako je například dohoda TotalEnergies v Iráku za 27 miliard dolarů.