Sčítání dopravy
Re: Sčítání dopravy
Zajímá mě taky, jestli se to nějak projeví na "jedničkách". Konkrétně obchvat ValMezu I/35 je u ledu a pokračování na RpR rovněž. Při intenzitách nad 18000 na dvoupruhu už by se to mohlo opět oprášit a pokračovat v přípravě, aby to za 15 let bylo...
P.S.: Bude i ta hezká interaktivní mapka s II/* a III/* jako u CSD 2010 a 2016?
P.S.: Bude i ta hezká interaktivní mapka s II/* a III/* jako u CSD 2010 a 2016?
Re: Sčítání dopravy
Bude, tak v dubnu/květnu.
Re: Sčítání dopravy
Je u dodavatele, ale ŘSD nemá žádné funkční servery, kam by mohlo aplikaci dát.
Re: Sčítání dopravy
Zvlastni... ale diky za zpravu.
Re: Sčítání dopravy
Alespoň že dodavatel zálohoval a nepřišel o to. Dobrá zpráva...
Re: Sčítání dopravy
Zdá se, že provizorní aplikace na prohlížení výsledků sčítání 2020 je na provizorním geoportálu. Odkaz je přímo na stránkách ŘSD.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Sčítání dopravy
Už jede ta hlavní aplikace na sčítání dopravy. Včetně sčítání 2020.
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
viewtopic.php?p=274791#p274791
Kolik tak tam mají být po dokončení S3 intenzity? Teď(2020) tam je 1-2 tis./den Hranice-Trutnov a 16tis./den Trutnov . Doufám že řsd dodrží tradici sčítání každé 4 roky a 2024 budou sčítat ať je vidět ten rozdíl.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
Na poslední sčítání nelze brát zřetel. Za prvé proběhlo ještě před protažením D11 za Jaroměř, kdy navigace táhly řidiče do Vratislavi trasou přes Královec spíš výjimečně. Nyní je to téměř pravidlo, ale kdo špatnou silnici přes Královec zná, jezdí stále přes Náchod. Současná intenzita se zvyšuje každým dnem, protože přes Královec je to většinou o chvilinku rychlejší. A to se teď v létě změní už krátkým úsekem S3 z Kamenné Hory do Lubavky, která trasu zkrátí o deset minut. Avšak zácpy, které se každopádně musí v Lubavce vytvořit, mohou čas úplně ubrat.
Myslím, že největší zkouškou bude letošní léto a cesty Poláků na jih k moři.
Myslím, že největší zkouškou bude letošní léto a cesty Poláků na jih k moři.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
A otázka je, nakolik bylo sčítání v roce 2020 relevantní.
ŘSD píše:Provedení CSD2020 bylo zpožděno o rok z důvodu posunutí sčítacích termínů jarní části sběru dat, které bylo reakcí na změnu chování dopravy v době vládních opatření proti epidemii covid-19.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
Ano dobrý postřeh ... 2020 se nebere jako relevantní ... resp. se musí zdůraznit, že to bylo tehdy a pak se srovnává, ale málokde se realizuje z nějakých automatů, aby byla základní data každým rokem ... protože to nebylo jen o omezeních pro cestování, ale celkových omezení o pro výrobu a tudíž se jináč chovala NAD atd., ale taky hromada zemí odložila sčítání 2020 na později. Cestování a výkon logistiky se ale vrátil do lepšího normálu až v 2022. (a i to ještě neodpovídá kvůli přístavům v ČLR ...)
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
Je pravděpodobnější, že reálné intenzity byly vyšší než ty nasčítané. Protože byla omezení atd. Ale obecně lidí v autech naopak přibylo, na úkor hromadné dopravy.
A i tak je všude i dle sčítání dopravy nárůst dopravy poměrně rapidní, především té nákladní. U osobní znatelný nárůst. I přes ochlazení ekonomik.
A i tak je všude i dle sčítání dopravy nárůst dopravy poměrně rapidní, především té nákladní. U osobní znatelný nárůst. I přes ochlazení ekonomik.
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
Pro doplnění k tomu dodám údaje z polského sčítání, které se provádělo v letech 2020-2021 (právě kvůli covidu to o rok protáhli). Mezi Kamennou Horou a Lubawkou to bylo 4500-5700 a hraniční úsek 1500. Pro srovnání hraniční úsek u Náchoda měl 7700 a na Boboszów 2200.
https://www.gov.pl/attachment/b1790191- ... 0eae4da15b
https://www.gov.pl/attachment/b1790191- ... 0eae4da15b
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
Překvapil mne úplně stejně malý průjezd přes hraniční přechod u Harrachova, kudy přitom mohou kamiony bez omezení a vede tudy E65.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
To asi kvůli tomu, že na trase Wroclav-Pha nastoupáte přes Náchod 1270m (stejně přes Lubavku) a přes Harachov 1950m a i podle plánování v mapě to je o 20 minut delší (pro osobák).
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
Darwousek: Sčítání má probíhat jednou za 5 let 2016 byla výjimka, protože se nějak nestihlo připravit. Další by mělo být 2025, což je fajn, protože to bude až po otevření dost dálničních novostaveb.
Jinak sčítání 2020/21 proběhlo a bylo vyhodnoceno pokud možno co nejlépe. Jarní část 2020 byla přesunuta na rok 2021 (konec dubna + květen). Letní část 2020 proběhla v pořádku (letní intenzity mohly být leckde i vyšší než za normální situace protože lidi trávili dovolené více v ČR), podzimní část proběhla primárně v září 2020 kdy byla doprava vesměs v normálu, již ovlivněné data z října byly odfiltrované na základě nových opatření. Pro přepočet na RPDI byly využity roční variace vycházející z TP (CSD2016) logicky, protože zjištěné roční variace 2020/21 by byly totálně ustřelené zejména v zimních měsících a poslaly by ty ty finální čísla RPDI o X % dolů. Denní ani týdenní variace zjištěné z dlouhobých dat 2020/21 se od těch z 2016 téměř nelišily... Hraniční přechody jsou ale samozřejmě kapitola sama pro sebe.
Jinak obecně jsou vidět poklesy osobní dopravy u dálkových tahů, třeba D1 přes Vysočinu, protože lidi se díky Covidu naučili trávit pracovní čas efektivně, osobní jednání se zásadně omezily a řeší se vše online. Tento trend trvá i nadále a nejezdí se tak třeba zbytečně autem mezi Brnem a Prahou...
ŘSD si vyhodnocuje interně data za automatů každým rokem (dálnice I.třídy mají pokryté na každém úseku, dálnice II.třídy méně + k tomu profily na jedničkách), a co vím tak byla nějaká beta verze zobrazovače intenzit z automatů, ale to zase zmizelo. Ale třeba rakouský ASFINAG dává na web každý měsíc + roční souhrny vyčištěných a vyhodnocených dat z automatů po celé dálniční (A+S) síti.Diaľničiar píše: ↑5.6.2023 18:48:11 Ano dobrý postřeh ... 2020 se nebere jako relevantní... resp. se musí zdůraznit, že to bylo tehdy a pak se srovnává, ale málokde se realizuje z nějakých automatů, aby byla základní data každým rokem...
Jinak sčítání 2020/21 proběhlo a bylo vyhodnoceno pokud možno co nejlépe. Jarní část 2020 byla přesunuta na rok 2021 (konec dubna + květen). Letní část 2020 proběhla v pořádku (letní intenzity mohly být leckde i vyšší než za normální situace protože lidi trávili dovolené více v ČR), podzimní část proběhla primárně v září 2020 kdy byla doprava vesměs v normálu, již ovlivněné data z října byly odfiltrované na základě nových opatření. Pro přepočet na RPDI byly využity roční variace vycházející z TP (CSD2016) logicky, protože zjištěné roční variace 2020/21 by byly totálně ustřelené zejména v zimních měsících a poslaly by ty ty finální čísla RPDI o X % dolů. Denní ani týdenní variace zjištěné z dlouhobých dat 2020/21 se od těch z 2016 téměř nelišily... Hraniční přechody jsou ale samozřejmě kapitola sama pro sebe.
Jinak obecně jsou vidět poklesy osobní dopravy u dálkových tahů, třeba D1 přes Vysočinu, protože lidi se díky Covidu naučili trávit pracovní čas efektivně, osobní jednání se zásadně omezily a řeší se vše online. Tento trend trvá i nadále a nejezdí se tak třeba zbytečně autem mezi Brnem a Prahou...
Re: Sčítání dopravy
Chystá se nové sčítání 2025.
https://zdopravy.cz/do-terenu-pristi-ro ... nu-199712/
https://zdopravy.cz/do-terenu-pristi-ro ... nu-199712/
-
- Příspěvky: 362
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: Sčítání dopravy
No to je super, jsem zvědavý na nový data.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Re: Sčítání dopravy
To je fajn, jsem taky velmi zvědav na nová data a přeskupení dopravních proudů po zprovoznění obchvatu ČB.
Re: Sčítání dopravy
Je super, že to vyjde až na příští rok a ne na tento, protože (SNAD !) bude letos otevřeno opravdu hodně kilometrů dálnic. Ale mám obavu, že do příšího sčítání v 2030 ještě nebude hotová D35. Ale snad alespoň 511 bude.
Re: Sčítání dopravy
Do Mohelnice asi fakt nebude. Ale ke Svitavám od Jičína by být měla. Nechci nikoho naštvat, ale 511 je podle mně důležitější než D35.Takže bych radši 511, ale není to ani o přání ani o výběru úseku...
Re: Sčítání dopravy
já když sleduju, jak zhoustl provoz na D11 a kolik toho odbočí na D35, tak už jí taky nechci
takže souhlasím, radši D0 511
takže souhlasím, radši D0 511
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Sčítání dopravy
Jen tak mimochodem, na D35 je za Opatovicemi průměr kolem 18tis denně, před Ostrovem cca 13tis., takže zatím žádné šílené čísla, ale ono to samozřejmě půjde nahoru. Je ale škoda že do sčítání 2025 nepromluví D1 kolem Přerova, ani Palačovská spojka, tam bude také velmi zajímavé pozorovat změny... No a v kontextu Brna bude škoda rozkopaný most Otakara Ševčíka při dokončeném Tomkáči a Žabovřeské. Ono se to ale nikdy nedá, vždy se najdou problematické oblasti, v roce 2020 se např. dělal Rádelský Mlýn a byla tak zavřená I/65 do Jablonce
Re: Sčítání dopravy
Petře, Mikovi ani nešlo zatím o čísla před Ostrovem, ale o to, že hustota na D11 Praha - Opatovice je znatelně větší ve všech denních dobách. Takže jakýkoliv další úsek vytížení D11 podstatně zvýší. / nic proti dostavbě alespoň po Svitavy / Ale pohoda tohoto D je už teď fuč...