Splitsko-dalmatská župa

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

sledované projekty v tématu

:arrow: Začínají práce na první fázi projektu Nový vjezd do Splitu, dílčí části, která spojí křižovatku Vučevica s tunelem Kozjak

volně přeloženo

Místopředseda vlády a ministr pro moře, dopravu a infrastrukturu Oleg Butković byl v pátek 14. dubna ve Splitsko-dalmatské župě, kde se podílel na zavádění dodavatelů do prací na dílčím úseku křižovatka Vučevica - severní portál hl. tunel Kozjak, část úseku od křižovatky Vučevica po tunel Kozjak.

Zmíněné rozdělení je součástí první fáze projektu Nový vjezd do Splitu, který se táhne od křižovatky Vučevica na dálnici A1 k přístavu trajektů ve Splitu, a hodnota zakázky na práce je 3,48 milionu eur bez DPH, s lhůta 12 měsíců.

"Dnes jsme tady na začátku první fáze projektu, který spojuje dálnici se státní silnicí D8, jejíž součástí je i tunel Kozjak," řekl místopředseda vlády a ministr Butković a zdůraznil, že jde o příjezdovou cestu k tunel, který zahrnuje podjezd pod dálnicí a část dálničního odklonu k samotnému portálu tunelu. Vicepremiér a ministr moře, dopravy a infrastruktury dále upozornili, že byly předloženy nabídky na výstavbu 2,5 kilometru dlouhého tunelu a napojení na státní silnici D8 v celkové hodnotě 80 až 90 milionů eur. otevřeli v Chorvatských silnicích a že po rozhodnutí o výběru a pokud vše proběhne bez stížností, zahájí na podzim hloubení tunelu. „Děkuji prefektovi Splitsko-dalmatské župy, který byl vytrvalý. V poslední době se velmi zasazuje o to, aby se s tím začalo co nejdříve,“ uvedl místopředseda vlády a ministr Butković a upozornil na některé projekty v oblasti Splitu, které, když mluvíme o dopravní infrastruktuře, byly dlouhá léta opomíjeny. „Brzy nás čeká také úsek Mravinci - TTTS, jehož jedna fáze by měla začít fungovat, stavět se začne v květnu a na druhou fázi jsou již otevřeny nabídky. Jde o projekt za zhruba 40 milionů eur. Na křižovatce Dugopolje se také realizuje velký projekt rozšíření samotné křižovatky a to dělá Hrvatske Autoceste. Jde o projekt za zhruba 3,5 milionu eur. Práce jdou dobře, takže Dugopolje také rozšíříme a přizpůsobíme potřebám Splitu,“ řekl místopředseda vlády a ministr Butković.

Prefekt Split-Dalmácie Blaženko Boban poukázal na to, že dnešek je důležitým dnem pro župu a město Split. "Tento den je významný z toho důvodu, že už nikdo nemůže tento projekt zastavit," řekl prefekt Boban a poděkoval chorvatským silnicím a ministerstvu. Dále dodal, že je důležité, aby tímto projektem získalo město Split a celá tato aglomerace projekt, který si jako druhé město v Chorvatské republice zaslouží. „Tato oblast volá po takovém projektu. Určitě se sem mladí lidé vrátí. Cestovní ruch zde jistě vzkvétá. Určitě zde dojde k podnikatelským iniciativám proražením tunelu Kozjak a tohoto pruhu,“ uzavřel prefekt Splitsko-dalmatské župy a znovu zdůraznil význam budoucího koridoru a budoucí trasy pro nový vstup do města Split. .

Představení zhotovitele díla se kromě místopředsedy vlády a ministra Butkoviće a splitsko-dalmatského prefekta Bobana zúčastnili starostové a šéfové okolních měst a obcí, místopředseda chorvatského parlamentu Ante Sanader. , státní tajemník ministerstva moře, dopravy a infrastruktury Tomislav Mihotić a prezident chorvatské Správy silnic Josip Škorić.

https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/krecu-rad ... zjak/23916

+ plán investicí pro Split, staršího data, ale postupně se realizují; je dávno pryč doba, když sem vedl 2+1 sjezd z dálnice A1 a tedy doba, kdy byl zázrak, že se vůbec na dosah Splitu postavila dálnice napříč stát :P

Obrázek


:arrow: Po sezóně 2022 začíná upgrade frekventované křižovatky Stobrečki. A je to již tady. Tohle je úvodní etapa větších prací v tomto uzlu. Celková délka zásahu na státní silnici je 466 metrů, délka odbočovacích pruhů vpravo je 125 metrů. Dalším levelem bude nadjezd - tedy částečně mimoúrovňové řešení uzlu.

https://www.dugirat.com/novosti/76-gosp ... -raskrizja

Obrázek

Obrázek

+ zopakuji ten náčrt, ve kterém vidět i ty pozemní pruhové úpravy:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

Rekonstrukce státní silnice DC70 s výstavbou tunelu v oblasti Zakučac ve městě Omiš (Posouzení potřeby posouzení vlivu zásahu na životní prostředí)

https://mingor.gov.hr/UserDocsImages/UP ... C5%A1u.pdf

POPIS CHARAKTERISTIK PLÁNOVANÉHO POSTUPU

Koncepční řešení počítá s přeložkou části státní silnice D70 v osadě Zakučac na území Města Omiše v délce 440 m s výstavbou tunelu o délce 300 m. Účel státní silnice D70 v úseku Omiš - Blato na Cetina se má napojit na dálnici A1 na křižovatce Blato na Cetina. Začátek předmětné trasy je plánován ze směru od Omiše posunutím stávající státní silnice D70. Trasa je posunuta cca. 70 m před hřebenem Komorjak a celková délka tunelu bude 300 m, přičemž plocha podzemní ražby tunelu bude dlouhá 280 m.

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

V 02/2023 jsem psal o:
Diaľničiar píše::arrow: Stát rekonstruuje úsek státní silnice DC8, Kaštel Štafilić - letiště. Omezení jsou širšího rozsahu. Postupně se vymění celá vozovka. Práce provádí Strabag a mají trvat 3,5 měsíce, takže v létě již po novém. fotky: https://kastela.org/novosti/aktualnosti ... acnoj-luci . Kroměnové vozovky se realizuje odvodnění, kanalizace a další sítě, takže hlavně v počáteční fázi je silnice zcela uzavřená pro provoz s obcházkama.
Cesta na letiště je otevřená, s dočasnou regulací provozu v jedné části. A to včetně letní sezony, ovšem, pokud budou vysoké intenzity a kolony, tak se práce na silnici přeruší a obnoví plnohodnotný provoz.

fotky: https://www.kastela.org/novosti/aktualn ... regulaciju

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

ochrana tunelových portálů v rámci mostu Cetina a tím i ochrana mostu před dopadem skal, obchvat u Omiše:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaný projekt v tématu

Obchvat Omiše je téměř hotový. Přesněji řečeno, první fáze obchvatu Omiše je téměř hotová. (napojení na D8 se připravuje do tendru/výstavby) Ten, který se stavěl téměř dvě desetiletí. Z tunelu do tunelu ... původní datum otevření bylo k 30.6., ale tohle datum bylo posunuto.

V rámci výstavby obchvatu Omiš (silnice DC70) se mj. pracuje na vyrovnání trasy napojovací komunikace se státní silnicí DC70. To si vyžádalo omezení v úseku státní silnice DC70 křižovatka Omiš – Naklice – Blato na Cetině u odbočky na Zakučac. Tohle omezení platí od 19.6., kdy byl dokonce provoz vyloučen.

Obrázek

Zmíněná komunikace je již průjezdná pro vozidla, ale provoz je regulován semafory. A jsou tady kolony, které od 1.7. lze očekávat jako větší.

foto z dokončovacích prací:

most Cetina:

Obrázek

silnice "za Omišem":

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: otevření obchvatu části Omiše se opožďuje, ale Hrvatske Ceste ještě dodávají informaci, že následně se začne s obnovou původního mostu nad řekou Cetina, pak teprva ten provoz zažije "kolaps" - který bude možno obejít za cenu nadjetí si kilometrů (HC nechtějí čekat s touto renovací až do dokončení druhé větvi a sice ve směru na D8), resp. Cetina rozděluje Omiš, ale tato fáze prací "ještě jen přijde", objevují se spekulace i o otevření obchvat až po sezóně nebo až v dalším roce, ale tyto informace nemám ověřené

pro jistotu původní most:

Obrázek

:arrow: intenzity provozu, roční a letní, a znovu "vítězí" tato župa a sice v celoročním provozu D8 poráží dálnici A1, resp. Dračevac na D1 se nachází taky ve městě Split, takže né nadarmo běží v tomto regionu investice za miliardu eur a to jsou již tzv. dokončovací práce, protože celkové doposud provedené (do 2020) jsou pak někde jinde; v letním provozu jasně vítězí dálnice A1 a ty celoroční jsou oporou pro připravaná rozšíření:
005.JPG
005.JPG (66.63 KiB) Zobrazeno 1204 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

OMIŠ: V rámci výstavby nového přístavu bylo Hrvatske Ceste vydáno stavební povolení k vyrovnání zákruty S u továrny/hasičů v centru města.

stav realizace přístavu lze sledovat zde: viewtopic.php?p=276792#p276792 a ve vlákně jsou tam informace

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od michal »

Neeeee... Omiš bez hasičů už nebude Omiš... :cry: :D
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

Pokračují další práce - balíčky, které přesahují 1 mld. €. Další práce začínají, další jsou ohlášené k začátku realizace. Ve výsledku: nové vstupy do města Split, nadvihnutí tras, MÚK, obchvaty okolních měst atd.

Místopředseda vlády a ministr Butković ve Splitsko-dalmatské župě při představení dodavatelů dvou dopravních projektů

Solin: Příštích devět měsíců se stane velkým staveništěm

Obrázek

Obrázek

volně přeloženo

Místopředseda vlády a ministr pro moře, dopravu a infrastrukturu Oleg Butković navštívil ve čtvrtek 7. září Splitsko-dalmatskou župu, kde se podílel na získávání dodavatelů pro dva důležité dopravní projekty - výstavbu úseku rychlostní silnice Trogir - Omiš , úsek od křižovatky Mravince po uzel TTTS (smluvená hodnota cca 7,5 mil. eur, bez DPH) a vybudování dodatečné rampy na nerovnostech křižovatky DC8 (obchvat Splitu) a DC432 (smluvená hodnota cca 1,77 milionů eur bez DPH).

"Dnes jsme tady, nejprve na tomto úseku, kde Split zahajuje práce na prvním úseku výstavby rychlostní silnice, která, když mluvíme o některých úsecích, je aktivní," upozornil místopředseda vlády a ministr Butković. , s tím, že to je začátek dnešních prací první sekce Mravinci – TTTS. "Budoucí rychlostní silnice, která je jako taková uznána i prostřednictvím evropských fondů, protože tento projekt bude plně financován Evropskou unií a je to jediný, vlastně jeden ze dvou projektů, který získal financování v nové finanční perspektivě," řekl. zdůraznil Butković s tím, že práce začnou během několika dnů a věří, že budou dokončeny v dohodnutém termínu.

Po zasvěcení zhotovitele k projektu výstavby rychlostní silnice Trogir - Omiš (úsek Mravinci - TTTS) se místopředseda vlády a ministr moře, dopravy a infrastruktury zúčastnili představení zhotovitele projektu výstavby hl. přídavná rampa na mimoúrovňové křižovatce DC8 (Split bypass) a DC432, tzv Mravenčí rampy. Projekt je pro město Solin i pro obyvatele Solina velmi důležitý, neboť vyřeší napojení na stávající navazující komunikaci a vyřeší tak i dlouhodobé velké problémy s fungováním a dopravou ve městě.

K dalším projektům ve Splitsko-dalmátské župě místopředseda vlády a ministr Butković uvedl, že byly zahájeny práce na příjezdové cestě k tunelu Kozjak a budoucímu nájezdu na D8, a oznámil podpis smlouvy na provedení a výstavbu tunel a napojení na státní silnici D8 dne 28. září. Butković ve svém prohlášení také odkazoval na investice do přístavní infrastruktury s poukazem na to, že se připravuje projekt přístavu Stomorska, který by měl velmi brzy získat financování. Připomněl také minulý týden podepsanou smlouvu o výstavbě terminálu pro cestující v městském přístavu Split.

Josip Škorić, předseda chorvatského silničního výboru, poukázal na to, že Split a širší oblast Splitu zaznamenaly v posledních deseti letech dramatický nárůst dopravy. „Dnes stavbně jedeme ve směru ze Splitu na Omiš, což je nejdůležitější dopravní projekt chorvatských silnic, pokud jde o PGDP, tedy průměrný roční denní provoz na stávající trase státní silnice D8“, řekl Škorić a zdůraznil, že tento je jistě nejvýznamnějším projektem chorvatských silnic z hlediska plynulosti dopravy a bezpečnosti a ochrany životního prostředí. Dále dodal, že se všemožně snaží ve spolupráci s krajskou samosprávou, tedy s krajem, přispět k lepšímu a funkčnějšímu dopravnímu režimu v širší oblasti města Split. „Doufám, že do konce roku, na začátku příštího roku, budeme svědky velkého stavebního boomu, který přinese výsledky, které očekáváme do budoucna, tedy usnadnění dopravy v oblasti tohoto kraje, Splitsko-dalmatské župy“ uzavřel Škorić.

Po účasti na představení dodavatelů do prací na zmíněných projektech se místopředseda vlády a ministr Butković v delegaci předsedy vlády Chorvatské republiky zúčastnil formálního zasedání zastupitelstva města Solin, které se konalo u příležitosti Den města Solin a svátek Panny Marie.

Představení se kromě místopředsedy vlády a ministra Butkoviće a předsedy představenstva chorvatských silnic Škoriće zúčastnil státní tajemník ministerstva moře, dopravy a infrastruktury Tomislav Mihotić, prefekt Splitsko-dalmatské župy Blaženko Boban. dodavatele díla a slavnostní zasedání městské rady města Solin Místopředseda chorvatského parlamentu Ante Sanader a starosta Soliny Dalibor Ninčević.

https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/potpredsj ... ekta/24137
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Split, Stobreč, stav úpravy křižovatky: rozšíření (později bude následovat i nadjezdová větva, viz vlákno aneb download/file.php?id=19429 )

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

:arrow: Silnici Zagvozd - Imotski zahrneme do úvěrové linky, kterou brzy připravujeme

"Bohužel takové projekty nemůžeme financovat z evropských fondů, a proto připravujeme úvěr," řekl Butković.

archivní článek z dubna 2023: https://radioimotski.hr/2023/04/14/butk ... ripremamo/
  • Ministr moře, dopravy a infrastruktury Oleg Butković v pátek ve Vučevici při zahájení prací na silnici od dálnice k tunelu Kozjak řekl, že rychlostní silnice Zagvozd-Imotski bude financována z úvěru, který se připravuje. připravený. „Nenecháme Imotského ve štychu. Jakmile bude hotová projektová dokumentace, zahrneme silnici Zagvozd-Imotski do tohoto velkého úvěrového dluhu, který připravujeme. Bohužel takové projekty nemůžeme financovat z evropských fondů, a proto připravujeme úvěr,“ uvedl Butković.

    Mimochodem, ministr Butković a prefekt Blaženko Boban otevřeli práce na podúseku uzlu Vučevica - severní portál tunelu Kozjak.
V souvislosti s touto silnicí na území Chorvatska jsem se rozepsal v jiné souvislosti v rámci tématu Bosny a Hercegoviny a tady proto na to odkážu: viewtopic.php?p=277556#p277556 .

Tedy prozatím se žádný větší úvěr nevzal explicitně pro tohle financování, ale Hrvatske Ceste fungují na principu i externího financování a jsou ty možnosti rozvíjet i tuto investici tímto nástrojem. Cílem je zlepšit napojení Imotski na chorvatskou silniční síť, zlepšit trasování po Zagvozd. Tím se totiž mj. dosáhne zlepšení dostupnosti Mostaru na evropskou silniční síť.

A to je ten rozvoj, mezistátní rozvoj, posílení regionů atd. I když jsou to často opravdu práce na 1-3 dekády. Ale pracuje se všude najednou, neustále někde něco a tak se ta silniční síť rovnoměrně zlepšuje.

Tato župa rozhodně dlouhou dobu má těch projektů stále více a ten finanční rozsah bude i nadále stoupat. :jidlo:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaný projekt v tématu

SPLIT: Chorvatsko staví 2. sjezd z dálnice A1 k D8 a do přístavu, podepsaná další fáze projektu: Podepsaná smlouva na stavbu tunelu Kozjak

Předseda vlády Chorvatské republiky Andrej Plenković a místopředseda vlády a ministr pro moře, dopravu a infrastrukturu Oleg Butković se zúčastnili slavnostního podpisu smlouvy na projekt propojovacího silničního projektu křižovatka Vučevica na dálnici A1 - křižovatka na státní silnici DC8 , který se konal ve středu 27. září 2023. ve Splitu. Smlouvu na projekt v hodnotě 74,6 milionů eur (bez DPH) podepsali prezident chorvatského silničního managementu Josip Škorić a ředitel společnosti China Road and Bridge Corporation pro střední a východní Evropu Yang Dong .. Celková délka spojovací silnice Vučevica na dálnici A1 - křižovatka na státní silnici D8 je 6,85 km, zahrnuje tunel Kozjak v délce 2,5 km a silnici na Jadranskou magistrálu v délce asi 4,3 km. Práce na stavbě tunelu Kozjak by měly začít za pár měsíců, termín stavby je 36 měsíců.
  • Projekt má tři fáze a na první fázi, která se táhne od dálnice A1 ke státní silnici D8, byla podepsána smlouva a práce začaly na jaře. „Dnes podepisujeme Smlouvu na tento zbytek, který zahrnuje novou tunelovou rouru Kozjak a napojení na státní silnici D8. Na poslední etapu, která je dlouhá 9 km a vede přes Kaštelský záliv a zahrnuje nový most se zpracovává se dokumentace a námořní studie, protože musíme určit šířku vodní cesty.
https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/potpisan- ... zjak/24167

vizualizace:



tady je plán pro Split, kterým se Chorvatsko řídí (politici plní plán odborníků) a tunel Kozjak je bod č. 10 (spomínaná 3. fáze s mostem nad Kaštelským zálivem je pak investice č. 11):

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministr moře, dopravy a infrastruktury Oleg Butković ve Splitu řekl, že rychlostní silnice do Omiše bude dokončena nejpozději v roce 2027. Musí být dokončena do konce tohoto finančního výhledu EU.

Rychlostní silnice je jediným projektem, který bude plně financován z fondů EU. Momentálně tato část kolem Omiše končí, poté jede výběrové řízení směrem na Dugi Rat, tak to urychlíme - odpověděl Butković (opět) na dotazy ohledně cesty do Omiše.

Uvedl také, že se připravuje grantová smlouva a do konce letošního roku bude vyhlášena veřejná výzva.

Z dopravního hlediska, zdůraznil, že jde o nejdůležitější projekt po mostě Pelješki a má absolutní podporu.

- Je pro mě těžké spočítat, kdy přesně to bude hotové, protože v každé části řízení jsou možná odvolání, ale urychlíme to co nejvíc. Musí být dokončena celá do konce finanční perspektivy EU, což je rok 2027, věřím, že to bude dříve - oznámil Butković.

https://dalmatinskiportal.hr/vijesti/20 ... sta/181637

______________________________________

pro lepší představu, to je z hlediska vedení tahu ten červený úsek s názvem Mravince - Stobreč - Omiš:

část z toho stojí, část je rozestavěná, jen to není spojené ... a nyní již probíhá upgrade u Stobreču, staví se Mravince, staví se obchvat Omiše a cílem je to 2027 až 2030 dokončit, takže se uleví tomu pobřeží jižním směrem, tato mapa je starší, většina je hotová a nové investice tam nejsou, na to je lepší o něco výše přesnější "bodový" plán (v miliardě eur):

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaný projekt v tématu

Most v Omiši, který spojil dva tunely v horách v rámci obchvatu na DC 70 bude mít menší provozní nedostatek (tak jak i A1 atp.). To, co nyní rezonuje a vyhodnocuje se, je "bura", tedy při nepřízni počasi se možná bude muset uzavírat, ale s tímto faktorem se počítalo. Dále most prochází zátěžovými testy. Jedná se o 225m most nad kaňomem řeky Cetina, který stál 23 mil. € (v základu, bez DPH), ale na kterém stojí smysl dalších objektů - tunelů. Do konce roku by měl být most uvedený do provozu.

Obrázek

Jak vysvětlují v Hrvatske Ceste, tak instalace anti-air zábran by udělala z mostu provozu nebezpečný objekt, protože by se narušila aerodynamika. Celý úsek bude napojen na centrum řízení provozu v Dugopolje a klasicky se na něm nejdříve sníží MPR nebo vyloučí některé druhy dopravy, až pak se uzavře. Takových dnů ale moc v roku není ani na dálniční síti, i když jsou a stát se to občas může.
  • „V rámci realizace zakázky Vývoj hlavního projektu větrolamu byl v aerodynamickém tunelu proveden rozsáhlý experimentální výzkum. Ukázalo se, že větrolamový most je aerodynamicky nestabilní v důsledku souhry vibrací způsobených oddělením víru od náběžné hrany mostu a fenoménem cvalu s trvalými vibracemi mostu, který se objevil při rychlosti větru 46 metrů. za sekundu, tedy 165 kilometrů za hodinu. Zaznamenaná amplituda vibrací mostu se rychle zvyšuje a činí asi 1 metr při rychlosti větru 55 metrů za sekundu, tedy 198 kilometrů za hodinu. Kvůli těmto výsledkům testů bylo upuštěno od instalace vlnolamu na mostě Cetina“
https://dalmatinskiportal.hr/vijesti/mo ... ti-/182552

tady jsou záběry ze zkoušek zátěže: https://www.dalmacijadanas.hr/sto-se-do ... -pojasnio/ , test se odehrál začátkem tohoto měsíce

Obrázek

Připomínám, že to se jedná o 1. etapu obchvatu Omiše. Z tzv. vnitrozemské trasy na jih města Omiš. Zásadním způsobem odlehčí ten jediný most v Omiši, ale zcela jistě nevyřeší přeplněnou tepnu Omišem v letní sezoně. Neměl by to být již ale takový denno-denní kolaps.
2. etapa se ještě jen připravuje do výstavby a sice od pobřežní D8 se napojí v těch horách na tuto trasu. A později vznikne de facto alternativní tah k pobřežní D8 až po Split, Stobreč. (před více než dekádou se to začalo realizovat, odhadovalo se to na 200 mil. €, ale tohle je projekt, který se rozparceloval a financuje přes EU fondy)
Vše je k dohledání v tomto vlákně.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Honda »

EXKLUZIVNÍ PROCHÁZKA PO STAVENIŠTI Odpočítávání do otevření silnice, tunelu a mostu přes Cetinu:
"Předpokládané ukončení prací je 16. února. Po získání povolení k užívání může být silnice uvedena do provozu. Mělo by se tak stát koncem druhého, nebo začátkem třetího měsíce," řekl Tomislav Cvetko.
Práce na této silnici jsou složité a velmi podrobné. Zařízení je velmi moderní a pozornost je věnována každému detailu. Vybavovací práce se však zpozdily kvůli různým problémům na trhu. Mnoho prvků bylo objednáno ze zahraničí, takže byly problémy s dodacími lhůtami....

https://www.dalmacijadanas.hr/ekskluziv ... 6-veljace/
nollie
Příspěvky: 142
Registrován: 7.1.2010 21:41:08
Bydliště: ÚL
Kontaktovat uživatele:

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od nollie »

Diaľničiar píše: 30.9.2023 15:50:31 Ministr moře, dopravy a infrastruktury Oleg Butković ve Splitu řekl, že rychlostní silnice do Omiše bude dokončena nejpozději v roce 2027. Musí být dokončena do konce tohoto finančního výhledu EU.

Rychlostní silnice je jediným projektem, který bude plně financován z fondů EU. Momentálně tato část kolem Omiše končí, poté jede výběrové řízení směrem na Dugi Rat, tak to urychlíme - odpověděl Butković (opět) na dotazy ohledně cesty do Omiše.

......
Zde je k tomu starší video, které ukazuje přesnější vedení trasy: https://www.youtube.com/watch?v=nH7aPHRQhsM&t=116s, pro mě novinka, ještě jsem neviděl.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

V pondělí 19. února 2024 se místopředseda vlády a ministr moře, dopravy a infrastruktury Oleg Butković zúčastnil zahájení výstavby projektu „Propojení křižovatky silnice Vučevica na A1 - křižovatka na DC8 (bez křižovatky na DC8) (od Kaštelů k severnímu portálu tunelu Kozjak, včetně tunelu)“. Jde o projekt v hodnotě 74,6 milionu eur bez DPH, který provede společnost China Road and Bridge Corporation a jehož prostřednictvím vznikne 2525 metrů dlouhý tunel Kozjak.

Jedná se o fázi realizaci Nového vstupu do města Split, což je zde sledovaným projektem. :idea:

https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/poceli-ra ... zjak/24445
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Chorvatsko“