Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – Žuta Lokva) + Rijeka a Krk

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

Výstavba 10 km obchvatu Novi Vinodolski (A7, D8) se rozjela naplno a hned ve 4 místech. Brzo se začne i s ražbou 0,8 km tunelu Zagori.

základní popis i s mapkou: viewtopic.php?p=251902#p251902

Na každé trase je pro stavitele vždy největší výzvou tunel, protože jde o objekt, který má vždy určité neznámé a nakonec se mohou objevit geologická překvapení. Tunel Zagori je mělký tunel s relativně malým povrchem a takové tunely mohou přinášet i nepředvídané technické problémy. Nic nenasvědčuje tomu, že by na trase Novljan mohl být problém. To znamená, že tunel by mohl být proražen za osm měsíců, někdy v únoru 2024. V této fázi výstavby budou obě roury navrtány a jedna roura bude uvedena do provozu.

Obrázek

Po technické stránce je nejnáročnější 1 km viadukt Ričina. Ochrana před větrem je zajištěna na viaduktu v oblasti známé bouřkami. Podjezdy a propustky jsou vyrobeny na plný profil dálnice. Připomeňme, že plný profil dálnice se v této fázi nedělá. Jednoho dne, až bude zahájena trasa směrem na Žuta lokva, se do plného profilu dálnice přidá i tento obchvat.

Obchvat Novi Vinodolski se od Jadranské magistrály oddělí na křižovatce Selce, někde poblíž dnešní odbočky z Jadranské magistrály na Bribir. Poté se tunelem Zagori dostane k viaduktu Ričina a projede Novljanskim poljem. Nad Povilou se vrací na dálnici. Obchvat bude dlouhý téměř 10 kilometrů. Dvě třetiny obchvatu bude tvořit trasa budoucí dálnice Križišće - Žuta Lokva a zbytek trasy bude spojovat silnice s jadranskou magistrálou. :idea:

https://tunera.info/gradnja-novljanske- ... la-zagori/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

Na základě vládního rozhodnutí o dokončení dálniční sítě Chorvatska a o načrtnutém modelu financování chybějících km na A1/A7, o čem jsem informoval zde:

viewtopic.php?p=274606#p274606
viewtopic.php?p=274607#p274607

Můžu sem doplnit informaci, že na konci tohoto roku plánují Hrvatske autoceste vyhlásit výběrové řízení na stavbu dálnice A7 Križišće - Žuta Lokva ze Selce do Križišće. Tím začíná finalizace dostavby dálnice A7. Uvažuje se o prozatím 1/2 profilu, ale s rychlým dokončením do plného.

Dálnice z Križišće do Žuta Lokva by stála kolem 800 milionů eur; je to navýšení proti původnímu odhadu: viewtopic.php?p=243891#p243891 . Tady je důležité říct, že se na začátek nepotřebuje vynaložit tato částka, protože se začne "jen" segment chybějících kilometrů. Tak, aby to vyšlo u načrtnutého finančního modelu. Výhodou je, že část dál je Novi Vinodolski, která se dnes staví, takže dopravně to bude pro tohle sídlo řešit zvýšený provoz. :idea:

Tedy vyhlásil by se tendr na A7 v této části:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

Na margo výše uvedeného, HAC zodpověděl otázky veřejnosti. Vybírám alespoň základní teze.

HAC, tedy výhradně státní vlastník chorvatských dálnic (vyjma dálnic A2, A8 a A9) dnes dluží 3 mld. a 30 mil. € a díky předchozímu zajištění dvou velkých úvěrů, které zajišťují refinancování a snižují splátky, tak tento dluh by byl splacen v roce 2030.

HAC si chce letos půjčit již zmiňovaný objem 1,572 mld. € na další refinancování úvěrů, čím se mj. prodlouží splatnost do roku 2040 a to přinese další volné peníze každým rokem. V tomto je ve velkém jednání s bankama. Mimo toho je v dalších jednáních o akceptaci dalšího investičního úvěru do 600 mil. €. Na tahu je ještě vláda, ale ministerstvo dopravy má jasno. Na tahu je ministerstvo financí a jasnější plán, do jaké až výše by byla ochota zajistit výstavbu chybějících úseků dálniční sítě.

HAC potřebuje především postavit úseky na A1 a A7. Obojí je nezbytné ze dvou důvodů: zajistí to jadransko-jónský koridor a zajistí to propojení všech chorvatských přístavů s dálniční sítí. Podpoří a odlehčí to turistické destinace. Na tahu A7 je to jednozačný přínos a z hlediska období do 2030 se posune dopravní zátěž k Dubrovniku díky dokončení mostu Pelješac.

Až po zodpovězení skutečné výše úvěrů a možností a vlády bude možno zodpovědět v jakém rozsahu se chybějící části A1/A7 postaví.

Pokud jde o stavbu dálnice A7 Križišće - Žuta Lokva, ta by dle odpovědi HAC probíhala v jednotlivých fázích.

Úsek je dlouhý 56 kilometrů a bude probíhat po etapách s prioritou řešení bodových závad v území, od Rijeky na jih.
  • Podle takového vzoru byla provedena veřejná zakázka na stavbu první etapy úseku Selca - Novi Vinodolski, tedy obchvatu Novi Vinodolski dlouhého asi sedm kilometrů. Obchvat Novi Vinodolski je nedílnou součástí budoucí dálnice A7 Rupa – Rijeka – Žuta Lokva a jeho poloha se shoduje s levým pásem dálnice A7.
    Kromě stavby předmětného úseku probíhá příprava projektové dokumentace na úsek Križišće - Selce v délce cca. 18 kilometrů a do konce roku 2023 je plánováno vypsání výběrových řízení na práce.
    V prosinci 2022 byla zahájena veřejná zakázka na vytvoření projektové dokumentace pro 16 km úsek Novi Vinodolski - Senj.
    V rámci výstavby levého jízdního pruhu dálnice s napojením na stávající silniční síť, tj. obchvat Novi Vinodolski, výstavba levostranného objektu viaduktu Ričina, ražba obou tunelových tubusů Zagori tunel, jehož levý tubus bude upraven a vybaven pro obousměrný provoz, a pravostranný prozatím poslouží jako servisní tunel.
    Koncepce probíhá tak, že bude snadné v co nejnižších nákladech dokončit úseky na plný profil tak jak s tím již má HAC zkušenosti doposud za uplynulých 20 let a to jak provozně (již zmiňované tunely), tak stavební příprava: všechny příčné objekty na trase: silniční průchody, přechody a propustky jsou provedeny v plné šíři, to znamená, že mají rozpětí pro celý profil budoucí dálnice.
tedy 4 fázy:

Križišće - Selce 18 km (možné výběrové řízení do konce roku)
Selce - Novi Vinodolski (ve výstavbě - termín dokončení březen 2025)
Novi Vinodolski - Senj 16 km
Senj - Žuta Lokva 15 km

Cílem HAC je jednoznačně urychlit proces dostavby základní dálniční sítě tak, aby to bylo finančně zvladatelné.

HAC rozhodně neplánuje s tímto modelem realizovat výstavbu obchvatu Rijeky, tedy tzv. dálnice za městem. (současná A7 přes Rijeku je de facto jakousi kombinací městské dálnice, než standardní dálnice za městem, která existuje v rozvojových plánech)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
kalanis
Příspěvky: 379
Registrován: 14.3.2009 17:05:07

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od kalanis »

D403 - Tunel Podmurvice - přivaděč do přístavu

Ne moc staré fotky ze stavby přivaděče a estakády do přístavu - foceno cca odtud.
Směr ke kruháči a tunelu
Směr ke kruháči a tunelu
IMG_20230518_123330w.jpg (109.37 KiB) Zobrazeno 1734 x
Směr do přístavu
Směr do přístavu
IMG_20230518_123441w.jpg (131.86 KiB) Zobrazeno 1734 x
Estakáda PIOPI
Estakáda PIOPI
IMG_20230518_123438w.jpg (125.44 KiB) Zobrazeno 1734 x
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

12ka.JPG
12ka.JPG (152.34 KiB) Zobrazeno 1661 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

Konalo se jednání o stavbě Modré magistrály na Krku



Místopředseda vlády a ministr pro moře, dopravu a infrastrukturu Oleg Butković navštívil v pátek 7. července ostrov Krk, kde se zúčastnil jednání o výstavbě Modré dálnice na ostrově. Na jednání, kterého se zúčastnili zástupci místní a regionální samosprávy a chorvatských silnic, byl předložen koncepční návrh Nové východní silnice na ostrově Krk, tzv. Modré dálnice, jejichž výstavba bude stát kolem 100 milionů eur.

Místopředseda vlády a ministr Butković při této příležitosti připomněl loňskou obnovu krckého mostu, investici za zhruba 9 milionů eur, která prodloužila životnost mostu o 30 let. „Most pravidelně udržujeme a investice je hotová. Nevyřešilo to však hlavní a základní problém, kterým jsou davy, zejména v období vrcholící turistické sezóny,“ upozornil Butković s tím, že v tomto smyslu se na dnešním setkání probíralo několik věcí, z nichž nejdůležitější která určovala trasu výstavby 23,5 kilometru dlouhé nové státní silnice na východní straně ostrova Krk.

„Po tomto jednání ji zařadí do svého územního plánu Primorsko-gorskokotarská župa, tedy město Krk a další obce na ostrově Krk, přes jejichž území silnice prochází,“ zdůraznil místopředseda vlády a ministr hl. Moře, doprava a infrastruktura s poukazem na to, že souběžně s tím chorvatské silnice zahájí uzavírání smluv na koncepční a hlavní projekty s cílem zahájit její realizaci co nejdříve.

Nová státní silnice spojí sever a jih ostrova z východní strany ostrova Krk, od Omišalje až po odbočku na Vrbnik nad Puntem, což odlehčí hlavní ostrovní silnici DC102 a zlepší silniční síť ostrova a umožní lepší rozvoj východní strany ostrova. :ok:

https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/odrzan-sa ... krku/24058

VÍCE k tomuto projektu jsem již uvedl v prosinci ´22: viewtopic.php?p=264388#p264388 :jidlo:

alternativa mapy:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

TENDR: PŘÍPRAVA PROJEKTOVÉ DOKUMENTACE A REALIZACE SPRÁVNÍHO ŘÍZENÍ PRO DÁLNICI A7, ÚSEK SELCE - NOVI VINODOLSKI, ROZŠÍŘENÍ NA PLNÝ PROFIL DÁLNICÍ

https://eojn.nn.hr/SPIN/APPLICATION/IPN ... id=7826478

Před pár dnama byla v Rijece a na Istrii silná vichřice (která byla poslední dny i ve Splitě a Slavónii). Došlo k zhroucení jeřábu v přístavě, pádu stromu na sanitku ...

další fotky: https://www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatsk ... a-15357793

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

sledované stavby v tématu

:arrow: psáno v 05/2021:
Diaľničiar píše: 3.5.2021 19:25:17 Dnes se podepsala smlouva o realizaci křižovatky Trinajstići na dálnici A7. Hodnota stavebních prací činí 33,3 mil. HRK bez DPH. Práce se zahajují v 05/2021 a dokončit se mají za 18 měsíců. Výstavba křižovatky Trinajstići se bude realizovat mezi křižovatkami Matulji a Jurdanu v oblasti obce Matulji. Největší význam nové stavby je kvalitní napojení Matulji a jeho okolí na obchvat Rijeky a tedy přímo na dálniční síť Chorvatska.

Mj. se tímto krokem odlehčí státní silnice D8 a župní silnice s lokálními. Stejně tak se pdlehčí křižovatka v centre Matulji. Dále se zkrátí cestování z Rijeky a tohle všechno spolu bude ještě více znát během turistické sezony.

https://riportal.net.hr/uskoro-zapocinj ... ma-rijeci/
V 05/2022 jsem psal informace o modernizaci MÚK Trinajstići na dálnici A7: mezi uzly Matulji a Jurdani, tedy tehdejší stav je tam popsaný: viewtopic.php?p=255267#p255267 .

Do začátku září bude otevřena křižovatka Trinajstići :arrow:

galerie fotek:

https://poduckun.net/novosti/do-pocetka ... rinajstici

:arrow: Bude letos v létě dokončena „nejdražší silnice v Chorvatsku“, jak bylo oznámeno? V článku jsou fotky z výstavby D-403 ve městě Rijeka (spojnice z přístavu po dálnici v Rijece)

https://torpedo.media/novosti-rijeka/fo ... najavljeno
https://www.novilist.hr/rijeka-regija/f ... jem-rujna/

a video:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

Neven Šantić: Od „Petrolejské cesty“ k D403 – proč byla Rijeka jako důležitý přístav po desetiletí dopravně zanedbávána?

I když jsme svědky velkých dopravních zácp v Chorvatsku, včetně těch kolem Rijeky a mostu Krk, měli bychom mít na paměti, že nejhustší provoz v Rijece uprostřed turistické sezóny byl zaznamenán 15. srpna 1972, kdy ten den totiž centrem Rijeky projelo 75 000 vozidel, tedy v průměru 3 125 každou hodinu!
Pomineme-li noční hodiny, kdy byl provoz mnohem méně frekventovaný nebo žádný, a vezmeme-li v úvahu pouze nejčastější období od 7 do 19 hodin, čísla ukazují, že v ten den bylo v průměru 6 250 vozidel. Provoz procházel úzkou "chodbou" přes Rijeku každou hodinu.

Prostě nejen Riječané neměli při přesunu z jedné strany města na druhou na výběr, ale i v té době stále početnější turisté, kteří přijížděli ze západu a rozhodli se strávit léto jižně od Rijeky. Série ulic z Preluku do Plumbumu byla jedinou silnicí a Rijeka bylo dopravně nejpřetíženějším městem s Titovem trg jako nejpřetíženějším dopravním bodem v této části Evropy s hustotou dopravy, která by hlavnímu městu Kvarneru záviděla New Yorkský Manhattan.

Postupně začala vznikat dopravní řešení

Postupně se začala objevovat dopravní řešení, která by centru města ulevila, ale trvalo téměř padesát let, než se věci úplně usadily.

Nejprve, měsíc po historickém dopravním rekordu, 11. září 1972, byla spolu s prvním úsekem dálnice v Jugoslávii (Orehovica-Kikovica) otevřena 37 kilometrů dlouhá Petrolejská cesta z Rupy do Urinje, která po léta hrát roli jakéhosi obchvatu Rijeky. Zvláště pokud jde o tankery, které v té době projížděly centrem města každé tři minuty.

Brzy byl dokončen nový (třetí) most přes Rječinu, spojující Školjić se sušackou stranou, a začaly přípravy na stavbu východního východu z divadla směrem k pyramidě s mostem přes Mrtvý kanál a Rječinu. Tento důležitý dopravní koridor byl však dokončen až v červenci 1979 (jižní větev) nebo 1983 (severní větev – Kumičićeva).

Město potřebovalo skutečný obchvat

To vše však nestačilo k tomu, aby se Rijeka s přibývajícím počtem automobilů vlastněných Riječany a růstem turistického ruchu proměnila v ráj pro jízdu autem. Město potřebovalo skutečný obchvat. A stavělo se pomalu a po etapách.

Na dokončení obchvatu z Diračje do Orehovice se muselo čekat až do roku 1988 s jedním jízdním pruhem v každém směru, ale poté byl tranzit přes Rijeku přesunut z centra města na Gornja a Donja Vežica, odkud silnice pokračovala přes Plumbum do Kostreni, nebo naopak podle toho, odkud přijíždíte.

K velkému posunu v odlehčení dopravy ve městě došlo, když bohužel téměř o 19 let později byl úsek do Sv. Kuzma a Vežica si konečně vydechli. A největší bylo, když byl v roce 2008 dokončen obchvat v plném profilu rychlostní silnice se dvěma jízdními pruhy na každé straně. Dnes se to značí i jako A7, ale ta má jít v originálu až za městem.

Státní silnice D404 z centra města na křižovatku Draga byla dokončena v roce 2011 a pokračování dálnice (obchvat) směrem na Križišće a křižovatku na ostrov Krk bylo dokončeno v roce 2013, a to by bylo prozatím vše.

Proč byla doprava v Rijece po desetiletí zanedbávána?

Zvláštním příběhem je diskuse o tom, proč byla Rijeka jako hlavní chorvatský (jugoslávský) přístav po desetiletí zanedbávána dopravou, včetně - kromě obchvatu - porodních bolestí dálnice do Záhřebu a (plánovaného) Terstu. Problém byl vždy jen nedostatek peněz a mohli Riječané na pozicích v Jugoslávii a Chorvatsku věci urychlit!

Nyní, kdy se ale chystá otevření státní silnice D403, se zdá, že Rijeka je po více než padesáti letech hledání kamene dopravních mudrců konečně hotová.

Alespoň do té míry, že může jít o město s tak přirozenou konfigurací, že neexistují jednoduchá ani levná ani ideální dopravní řešení.

https://riportal.net.hr/kolumne/neven-s ... na/407232/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

záběry na přetíženou infrastrukturu z dálnice po most na Krk: https://bodulija.net/video-pogledajte-k ... -iz-zraka/ , přičemž já to sem dávám hlavně pro hezký pohled na tu infrastrukturu:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

Zápis z otevírání nabídek na ŘÍZENÍ PROJEKTOVÉ DOKUMENTACE A REALIZACE SPRÁVNÍHO ŘÍZENÍ NA DÁLNICI A7, ÚSEK SELCE - NOVI VINODOLSKI, ROZŠÍŘENÍ NA PLNÝ PROFIL DÁLNICE“

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

tendry:

TVORBA PROJEKTOVÉ DOKUMENTACE A REALIZACE ADMINISTRATIVNÍHO ŘÍZENÍ PRO
DÁLNICE A7, KRIŽIŠĆE - SEKCE NOVI VINODOLSKI
Datum podpisu smlouvy: 22.10.2020
Lhůta pro dokončení služby je 5 let ode dne podpisu smlouvy.


TVORBA PROJEKTOVÉ DOKUMENTACE A REALIZACE ADMINISTRATIVNÍHO ŘÍZENÍ PRO
DÁLNICE A7, ÚSEK NOVI VINODOLSKI - SENJ
Datum podpisu smlouvy: 13. června 2023
Délka v měsících: 60
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: sledovaný projekt v tématu

stav výstavby "nejdrahší silnice" v Chorvatsku, D-403 (spojnice přístavu ve městě Rijeka s dálniční sítí Chorvatska); tunelová sekce, nadjezdy

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

:arrow: Hrvatske Ceste počítají nejen s novou silnicí na ostrově Krk, ale i s novým mostem, který se postaví.

Ostrov Krk i město jsou velmi atraktivní, a tak není náhoda, že dynamika výstavby rekreačních zařízení, ale i nových turistických lůžek roste intenzitou 1200 lůžek ročně. Jedná se sice pouze o 1% nárůst, ale vezmeme-li stávající kapacity 70 000 komerčních a 50 000 nekomerčních ubytovacích jednotek na ostrově, je to stále velká výzva pro silniční infrastrukturu na ostrově, která je navíc zatížena tranzitem z ostrovů Cres, Lošinj a Rab a je v sezóně.úsek státní silnice 102 s nejvyššími denními naměřenými objemy dopravy. Nyní již nejsou fronty při příjezdu na ostrov Krk a při výjezdu z Krku pouze o víkendech, ale každý den. Nápravou tohoto stavu je výstavba nové silnice a samozřejmě stavba nového mostu. Na novou rychlostní východní komunikaci se připravuje projektová dokumentace, nový most je plánován v programu rozvoje státní silnice do roku 2030.

https://bodulija.net/razgovor-darijo-va ... zne-price/

K nové silnice jsem psal mj. v červenci: viewtopic.php?p=276506#p276506
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

trasa obchvatu Novi Vinodolski (A7, D8) se črtá i nadále přípravama technické infrastruktury:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: V souvislosti se zajištěním velkého úvěru pro HAC: viewtopic.php?p=280561#p280561 doplním, že i vzhledem na ohlašované dokumentace pro některé úseky A7 je plán v nejbližších 3 letech postupně zadat soutěže na úseky Križišće - Jadranovo (letos) a Jadranovo - Senj (letos) a na zbývající úseky až po Žuta Lokva do roku 2025.

V plánu je kompletní dokončení této dálnice v roce 2030. (zda-li to bude opravdu všude plný profil nevím, protože sekce Novi Vinodolski je v 1/2 s přípravou pro plný - kde je financování z EU; ale se zadala dokumentace pro dostavbu na plný)

:arrow: video z dokončovacích prací na sledovaném projektu v tématu, výstavba silnice D 403:



:arrow: Ministr dopravy Butković: Žádné město ve Středomoří nevyřešilo problémy silniční infrastruktury tak dobře jako Rijeka

ministr si prošel skoro hotovou silnici s tunelem:



Silnice D 403, přímé napojení obchvatu Rijeky od křižovatky Škurinje k budoucímu Container Terminal Rijeka Gateway na pobřeží, by měla být uvedena do provozu v polovině října. :idea:

Práce na nejdražší silnici v Chorvatsku – v hodnotě více než 70 milionů eur se chýlí ke konci, a o něco méně než 3 kilometry jsou postaveny tunely Podmurvice a viadukty Mlaka a Pioppi, uvedl ministr pro moře, dopravu a Infrastruktura Oleg Butković po návštěvě staveniště.

Co se týče okruhu kolem Rijeky, potřebujeme vybudovat dalších 800 metrů silnice od terminálu do Trga Žabica a poté budeme mít napojení z okruhu na terminál na silnici D 404. (nové práce)

https://radio.hrt.hr/radio-rijeka/vijes ... a-11037256
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: sledovaná stavba v tématu, posledně v srpnu jsem psal, že se v září otevře a stalo se: uzel Trinajstići je hotový, s upgradem

Obrázek

:arrow: dále se začala již řádná výstavba obchvatu A7 Novi Vinodolski, začaly přípravy na ražbu tunelu Zagori, který bude mít 843 metrů

Obrázek

Na obchvatu Novi Vinodolski, který zároveň představuje první úsek pokračování dálnice A7 Križišće - Žuta Lokva v současné době provádí práce na zajištění východní části tunelu a také založení viaduktu Ričina.

Zhotovitel byl na stavbu představen počátkem loňského roku, to znamená, že od začátku prací již uplynul zhruba rok a půl a stavbaři se ještě musí prorazit a vybavit 834 metrů dlouhou Zagori a postaví více než kilometr viaduktu Ričina a stále uvádějí, že právě termín dokončení prací je rok 2025 a o případném prodloužení tohoto termínu není ani zmínka.

Obrázek
  • Úsek dálnice A7 Selce - Novi Vinodolski byl vybrán z důvodu velkého nárůstu místní a tranzitní dopravy během turistické sezóny, vůbec prvního úseku při výstavbě dálnice A7 z Križišće do Žuta Lokva a pro I. fáze dálnice v profilu státní silnice/levé vozovky, přičemž bylo získáno povolení k umístění pro celý profil dálnice. Délka úseku od křižovatky Selce po křižovatku Novi Vinodolski je cca 7 kilometrů po trase plánované dálnice A7 a cca 3 kilometry navazujících komunikací na státní silnici D8. V rámci výstavby levostranného jízdního pruhu dálnice s napojením na stávající silniční síť byla realizována výstavba levostranného zařízení viaduktu Ričina, ražba obou tunelových tubusů tunelu Zagori, z nichž levá roura bude pravidelnější a pravá roura se plánuje. Všechny příčné objekty na trase (průjezdy, přechody, propustky) jsou konstruovány v plné šířce, to znamená, že mají rozpětí pro plný profil budoucí dálnice.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

blíží se dokončení nově budované státní silnice D403 (viadukt, tunel) , tady jsou 3 videa, které mapují leteckými záběrmi celý projekt ještě dva měsíce zpátky:

napojení na rijeckou dálnici:


viadukt s částí silnicí v samotném přístavu:


část Rijeky, Mlaka, což je stará průmyslová zóna, dnes přístavy, železnice a tohle právě získá nové napojení s viaduktem a tunelem přímo na dálniční síť; přístav má zásadní investice a Rijeka tak získává nové možnosti rozvoje díky opravdu nejlepšímu propojení pro nákladní dopravu:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
chaden
Příspěvky: 176
Registrován: 26.11.2022 16:26:29

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od chaden »

Zajmava transformace. Par krat jsem byval u toho viaduktu (kdyz jeste tam nebyl) - na zaberech vpravo od viaduktu je videt CNG stanice, kam jsem v Rijece jezdil tankovat auto. Byvalo takove ospale misto.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

Vzhledem k tomu vývoji, že HAC si vzal úvěr a je schopen z něj refinancovat dosavadní a ještě zbývá, tak se A1/A7 v rámci J-J Koridoru postaví na plný profil, tak se musí na A7 upravit postup. Něco se plánovalo ihned postavit na plný, ale pak "jen" 1/2 profil s přípravou na plný. Takže se musí dokončit dokumentace. Takže se nečeká, HAC vyhlásil tendr na Projektiranje: A7 Selce – Novi Vinodolski: dogradnja na puni profil, https://eojn.nn.hr/SPIN/APPLICATION/IPN ... id=7826478 a tady je vítěz:

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – Žuta Lokva) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

Aktualizoval jsem název tématu. Další zastaralý detail, kdy dálnice A7 již nekončí v Rijece, ale pokračuje zpátky po Žuta Lokva.

TECHNICKÁ FAKTA - k dostavbě A7, etapizace dostavby - v co nejsrozumitelnějším vyjádření (Fáze projektování / návrhu postupu dostavby dálnice A7 - vychází z připravenosti samotné projekce doposud.)

Nyní je ve výstavbě obchvat Novi Vinodolski (sledovaný projekt v tématu, hodně informací). V 1/2 profilu s přípravou pro plný. Jak si tento obchvat stojí ve stavebním procesu? Součástí trasy je ražba 800 metrů dlouhého tunelu Zagori a výstavba téměř jeden a půl kilometru dlouhého viaduktu přes Vinodol. Obojí se staví pomaleji, než byl plán. Ostatně ministr dopravy odsud pochází, byl tady i starostou. Ministr tvrdí, že stavebně trvá zhotovitel na tom, že procesy stačí dokončit ve smluvním termíně; Zhotovitel se v úvodní části opozdil, problémy byly i s vydáním stavebního povolení. Práce se nyní zintenzivnily.

Úsek dálnice Križišće - Selce se bude tendrovat jako první, protože je hotová projektová dokumentace.
  • Ministr dopravy reagoval, že bude rozdělen na dvě fáze: Križišće - Jadranovo a Jadranovo - Selce a tendr bude vyhlášený do konce tohoto roku. Přesněji hovoříme o dvou samostatných výběrových řízeních na každý úsek zvlášť a zahájení prací můžeme očekávat v příštím roce.
Obrázek

Pak zbývá pokračovat dál až do Žuta Lokva. Tady ministr řekl jasně, že je ve fázi projektování a bude také postaven v několika fázích, stejně jako dálnice do Dubrovníku. (technické provedení dostavby dálnice do Dubrovniku jsem již rozepsal a sice zde: viewtopic.php?p=281124#p281124 ).

Ministr zdůraznil, že celkové náklady na A1/A7 budou vyšší, než prostředky z mega úvěru. Ale tento úvěr je adekvátní na refinancování stávajících úvěrů a zajištění peněz na to, co lze ihned začít tendrovat. Tudíž na A7 to bude značný posun z hlediska samotné A7 - protože se o ní mluvilo, že to stát sotva postaví v 1/2 profilu a i to ne celé do roku 2030. Proto se tam snažil komponovat financování z EU. Ale to by nestačilo.

A zároveň platí, že se A1/A7 postaví do plného profilu. Žádné 1/2 profily, protože ve výsledku to bude jen drahší řešení přeložky státní silnice a to není cílem. A1/A7 jsou součástí evropského J-J koridoru a tím bude na území Chorvatska dokončen, stejně jako koridor Vc tvořen dálnicemi A5/A10.

https://www.novilist.hr/novosti/hrvatsk ... noj-godini

__________________________________________________

ještě doplním, že není A7 jako A7, obojí se počítá postavit (tedy i ten tzv. velký vnější obchvat, ale až se vyčerpá linie u pobřeží), to je co se města Rijeka týče a tady to dopravně furt žije; realizace DC 403 nebo upgrade MÚK ... ale výstavba se již posouvá jižně směr Novi Vinodolski

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – Žuta Lokva) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Portál tunelu Zagori v trase dálnice A7, obchvat Novi Vinodolski:
.
7.JPG
7.JPG (164.04 KiB) Zobrazeno 700 x
.
:arrow: V úterý 10. října začnou práce na sanaci přechodových zařízení na jízdním pruhu ve směru na pevninu na státní silnici D102, tedy na mostě Krčko. Práce potrvají do 26. října.

Obrázek

Po dobu prací bude v nájezdu do pracovní zóny uzavřen jízdní pruh ve směru na pevninu a doprava bude vedena střídavě v jízdním pruhu ve směru na ostrov. Součástí dočasné regulace provozu bude světelná signalizace, intervaly budou upraveny podle dopravní zátěže. V případě potřeby bude provedena i ruční regulace provozu, hlásí HAC.

:arrow: Začalo odpočítávání do otevření silnice D403: Probíhá poslední technická kontrola, zbývají už jen finální práce (26.10.)

https://povezanahrvatska.eu/projekti/iz ... ke-rijeka/ (projekt je v mírném skluzu)

https://www.novilist.hr/rijeka-regija/f ... ni-radovi/

stav z 1.10.:



Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – Žuta Lokva) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

proraženo prvních 50m v tunelu Zagori na A7, obchvat Novi Vinodolski

prvně se plánoval 1/2 profil, ale došlo ke změnám v souvislosti s ohlášenou dostavbou dálnic A1/A7 a jak to tedy je:
  • Portály jsou dva, ale v první fázi bude postavena jedna roura, která bude tvořit obchvat. Druhý tubus tunelu bude ražen ve druhé fázi. Ještě nedávno to vypadalo, že druhá fáze počká a po obchvatu se bude pár let jezdit ve dvou pruzích. Nedávno však ministr moře, dopravy a infrastruktury Oleg Butković přinesl zprávu, že vláda poskytla finanční prostředky na dálnici Križišće - Novi Vinodolski. To znamená, že Novi Vinodolski dostane obchvat v plném profilu a že strojní zařízení se v budoucnu vrhne na druhou rouru tunelu Zagori.
https://tunera.info/probijeno-50-metara ... bilaznici/

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Denně se prorazí pět až sedm metrů tunelů. Vzhledem k tomu, že tunel je dlouhý něco přes 800 metrů, při takovém tempu by proražení tunelu trvalo asi půl roku. Ale tunelování není matematika. Stavitelé narážejí na různé překážky a je třeba udělat další práce. Paralelně se instalují nosné sloupy pro kilometrový viadukt Ričina, po kterých vozidla vyjedou z tunelu.

Obchvat Novi Vinodolski je dlouhý sedm kilometrů a k tomu by měly přibýt tři kilometry napojovacích silnic na jadranskou magistrálu.

Pro Novi Vinodolski je to velký přínos. Zrychlí se cestování do RIjeky a lokálně to umožní další cestovní rozvoj, který již nebyl možný, protože lokalita je bez tak v létě přetížená. Ohlášený 1/2 profil s přípravou na plný byl vysvobozením, ale samozřejmě dostavba na dálniční parametry je nejlepší volbou. :P

Ministerstvo intenzivně pracuje na dokumentacích.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – Žuta Lokva) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

alespoň letecky

uzel Trinajstići byl odevzdán řádně do provozu a zahájení prací na křižovatce Orehovica

https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/cvor-trin ... osao/24238

google translate bez korekce:

V pondělí 6. listopadu 2023 se místopředseda vlády a ministr pro moře, dopravu a infrastrukturu Oleg Butković zúčastnil spuštění křižovatky Trinajstići na dálnici A7, důležitého projektu, který poskytne obyvatelům obce Matulji a hl. obce Kastva s lepším a rychlejším napojením na centrum i Rijeky

„Dnes jsme zde u oficiálního otevření křižovatky Trinajstići, důležitého projektu na rijeckém okruhu, projektu, který začal před několika lety. Iniciativa vzešla od samotného magistrátu a pak jsme samozřejmě ve spolupráci s chorvatským Autocesem, tehdy ještě dálnicí Rijeka - Záhřeb, začali projektovat a realizovat tento projekt, jehož hodnota se pohybuje někde kolem 5,6 milionu eur,“ uvedl. u příležitosti dnešního zahájení místopředseda vlády a ministr Butković poděkoval chorvatským dálnicím a předsedovi správní rady, jakož i dodavatelům a projektantům za realizaci tohoto projektu. „Rád bych poděkoval Obci Matulja, která se celou dobu podílela na realizaci. Myslím, že spolupráce mezi magistrátem a chorvatskými dálnicemi je solidní,“ pokračoval Butković s tím, že v příštím roce se připravuje i projektová dokumentace na křižovatku Miklavija.

„Poté se zúčastníme za přítomnosti starosty Rijeky i dalšího zahájení prací na křižovatce Orehovica, což je o něco více v hodnotě kolem 7 milionů eur,“ upozornil místopředseda vlády a ministr. Butković a dodal, že dnes ke zprovoznění a za 18 měsíců by měla být hotová prodloužená křižovatka Orehovica. „Současně chorvatské dálnice pracují na křižovatce Kozala. Dokumentace se připravuje, takže příští rok nás čeká i realizace uzlu Kozal,“ vysvětlil Butković a poukázal na spokojenost s tím, že investice do dopravní infrastruktury pokračují nejen v oblasti Rijeky a Přímořsko-gorského kotaru. Župa, ale i v celém Chorvatsku.

Přidáno za 4 minuty 42 sekund:
a dále:

Státní silnice DC403 otevřena pro provoz (velmi sledovaný projekt v tématu)

https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/drzavna-c ... omet/24196

google translate bez korekce:

Ve středu 18. října 2023 se předseda vlády Chorvatské republiky Andrej Plenković a místopředseda vlády a ministr moře, dopravy a infrastruktury Oleg Butković zúčastnili slavnostního ceremoniálu u příležitosti otevření státní silnice DC403 na úseku od křižovatky Škurinje do přístavu Rijeka, která napojí kontejnerový terminál na záhřebském pobřeží v přístavu Rijeka na chorvatskou dálniční síť, umožní snadnější napojení západní části města a silničního okruhu Rijeka a snížit dopravní zácpy a zvýšit bezpečnost provozu.

Předseda vlády uvedl, že státní silnice DC403 znamená dopravní spojení Rijeky jako našeho největšího přístavu, ale také kvalitnější a jednodušší život pro všechny v západní části města. Premiér dodal, že nyní po Zadaru a Ploče může říct i to, že Rijeka má dálnici prakticky až k pobřeží. Poděkoval všem, kteří pracovali na státní silnici DC403, což je podle něj fascinující stavební projekt a ukazatel toho, že se Chorvatsko z hlediska infrastruktury silně rozvíjí. "Je součástí našeho plánu v tomto desetiletí vyřešit vše, co je strategicky důležité s dálniční sítí a sítí rychlostních silnic," upozornil premiér.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – Žuta Lokva) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

Jen doplním vývoj: Vláda poskytla peníze na výstavbu A7 dálnice v části Križišće - Žuta Lokva.

V letošním roce se plánuje zahájit výstavba 17 kilometrů dálnice Križišće - Selce, která bude rozdělena na dva podúseky: Križišće - Jadranovo a Jadranovo - Selce. Předpokládaná hodnota této části projektu je 310 milionů eur. Úsek cesty, který bude procházet Likou, bude vybudován v závěrečné fázi a tato iniciativa přináší výrazné změny pro místní obyvatele a cestování v regionu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – Žuta Lokva) + Rijeka a Krk

Příspěvek od michal »

A plánuje dálniční napojení na A7 Slovinsko? Na cestu do Dalmácie by to byla z rakouské A10 jasná volba a kolem Záhřebu a na A1 by se to i v prázdninových špičkách určitě projevilo.
Odpovědět

Zpět na „Chorvatsko“