Zvolen, západ - Zvolen, východ

Vše o výstavbě, provozu a údržbě této slovenské rychlostní silnice.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Zvolen, západ - Zvolen, východ

Příspěvek od Lenny »

D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Zvolen, západ - Zvolen, východ

Příspěvek od Diaľničiar »

zde je vedená úprava trasování:

https://web.archive.org/web/20191207121 ... review.png



Obchvat Zvolena by sa mal podľa najnovšej štúdie NDS viesť severným smerom, no južnejšie ako predtým.
  • Obchvat Zvolena, ktorý by mal spojiť už vybudovanú rýchlostnú komunikáciu R1, čiastočne sprevádzkovanú R2 a pripravovanú R3, by sa mal podľa najnovšej štúdie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) viesť severným smerom (variant Č3). V porovnaní s predchádzajúcim návrhom (C3), ktorý tiež počítal so severným obchvatom, sa však má viesť južnejšie od pôvodne navrhovanej trasy. Vyplýva to so zámeru, ktorý NDS predložila Ministerstvu životného prostredia SR v rámci posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA).

    "Hlavným dôvodom zmeny smerového vedenia rýchlostnej cesty v danom úseku bolo uvoľnenie územia pre rozvoj mesta Sliač južným smerom," píše sa v zámere.

    Celková dĺžka obchvatu má mať takmer 12,6 kilometra, tri mimoúrovňové križovatky, 17 mostov a jeden 340-metrový tunel. Začiatok výstavby sa plánuje v roku 2024 a ukončenie v roku 2027.
    Aj keď sa prvé plány a štúdie na stavbu obchvatu Zvolena v niekoľkých variantoch objavili už v rokoch 2006, resp. 2007, proces dodnes stojí z dôvodu sporu o trasovanie obchvatu. V katastri Sliača ho nechceli, pretože sa obávali narušenia podzemných minerálnych vôd, a Zvolenčania zase odmietajú trasu, ktorá má viesť krížom cez mesto.
https://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000673 ... ko-povodny
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Zvolen, západ - Zvolen, východ

Příspěvek od kot »

Mám to chápat tak, že skončily spory mezi Zvolenem, Sliačem a Kováčovou a došlo v projektu ke změnám, které uspokojí všechny strany ?
eric987
Příspěvky: 75
Registrován: 18.1.2016 21:22:12

Re: Zvolen, západ - Zvolen, východ

Příspěvek od eric987 »

Nie. Najnovsi posun trasy smerom k Zvolenu ciastocne uspokojil Sliac teda do takej miery ze je pre nich strpitelny. Avsak pri Kovacovej navrhli megalomansku MUK ktora prepaja vsetko zo vsetkym vratane ciest III triedy a az tak, ze sa priblizuje "az" na cca 200 m ku Kovacovej, tak sa pre zmenu ozvala tato.

V skratke: Sliac je viac-menej uspokojeny, ale teraz je nespokojna Kovacova. Mozno ze projektanti dostanu rozum a zjednodusia (zmensia) MUK Kovacova cim by to bolo akceptovatelne pre vsetkych a zaroven to bude aj lacnejsie (realizovatelne) alebo bude pokracovat nadalej suboj kto z koho a na R2 zostane nadlho diera. Az kym to vsetkych zucastnenych vplyvom dopravnej situacie neprestane bavit (vid Ruzomberok).
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Zvolen, západ - Zvolen, východ

Příspěvek od kot »

Díky za vysvětlení ericu ! Taky to lze nejspíš přeložit tak, že to momentálně odskákala ta nejmenší obec /samozřejmě že Sliač a Zvolen jsou města/ ...
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Zvolen, západ - Zvolen, východ

Příspěvek od Lynx »

Neuvažovalo se někdy i o tunelu pod Zvolenem, např. v tomto rozsahu ?

https://mapy.cz/s/nakerotosu

To by bylo od Sliače, Kováčové atd. dostatečně daleko a 3,6 km tunel není zas tak moc. Jeho zaústění v říční nivě sice není ideální, ale je to řešitelné - viz třeba tunel Blanka v Troji. MÚK by asi musela být nová (místo té v Kováčové) - ale to je taky řešitelná věc.
Rio13zm
Příspěvky: 458
Registrován: 21.1.2015 19:34:41

Re: Zvolen, západ - Zvolen, východ

Příspěvek od Rio13zm »

nie, uvazovalo sa nad hlbenym tunelom priamo v meste v trase 1/16 aj juzne pod mestom, ale vsetko prilis drahe.
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Zvolen, západ - Zvolen, východ

Příspěvek od kot »

Jaká byla cca délka toho tunelu a jaká cena ? Je mi jasné, že cena u tunelů je vždy cca teoretická...
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Zvolen, západ - Zvolen, východ

Příspěvek od kot »

Nějaké novinky ? Potěšil jsem si oko na videu z výstavby od Kriváně směrem na východ, tak jsem zvědavý co tento důležitý úsek...
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Zvolen, západ - Zvolen, východ

Příspěvek od Diaľničiar »

Upravil jsem obsah úvodního příspěvku. Nyní mohu napsat aktuální vývoj a tím i zodpovězet výše položený dotaz od kota.

Tady je článek z 06/2021, který pojednává o tom, že výstavba úseku je blíže k realizaci: https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/vy ... ealizacii/ , kde po přečtení lze zjistit, že za 0,5 mil. € z EU fondů se zrealizuje studie, která má posoudit co nejlepší trasování.

Dle dalšího vývoje se budou mj. vykupovat pozemky a to až do konce roku 2025, čímž se výstavba zahájí v ideálním scénáři ve 2. polovině této dekády, čímž se naplňují moje slova o tom, že se to tendrovat do 2025 jednoduše nemůže, což jsem konstatoval vzhledem na fakta již v roce 2016: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 26#p138126 .

Dále ke čtení: Rýchlostná cesta R2 Zvolen západ – Zvolen východ - rozsah hodnotenia - MŽP: https://minzp.sk/files/rozsah-hodnoteni ... 1.7-rs.pdf . To je proces, který je možno sledovat na portálu k EIA: https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... en-vychod- .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Zvolen, západ - Zvolen, východ

Příspěvek od kot »

Dialničiari, díky za příspěvky k tomuto tématu. Je třeba říci, že jsi měl před téměř pěti lety hooodně dobrý odhad na budoucí vývoj. Ten čas letí opravdu tempem raketovým. Zpětné přečtení několik let starých příspěvků je někdy zajímavé, ale většinou je to spíše k pláči, kolik let marně uplynulo bez jakékoliv změny a postupu. Tohoto špuntu je opravdu škoda, tím spíše že se výstavba dotýká / téměř / už Lučence.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Zvolen, západ - Zvolen, východ

Příspěvek od Diaľničiar »

NDS obstaráva správu o hodnotení pre plánovaný obchvat Zvolena na rýchlostnej ceste R2 :arrow:

https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/nd ... -ceste-r2/

*samotná výstavba je v nedohlednu ... snad do konce dekády, do té doby musí postačovat průtah Zvolenem, ale není to tak, že by tady ta přípravní snaha o restart ze strany NDS nebyla
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Zvolen, západ - Zvolen, východ

Příspěvek od kot »

Už je znám výsledek předložení nabídek z data 16.3. ? díky
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Zvolen, západ - Zvolen, východ

Příspěvek od Diaľničiar »

Obchvatu okolo Zvolena sa vodiči tak skoro nedočkajú, bude hotový najskôr v roku 2030 :arrow:

https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/ob ... roku-2030/

*aneb jak je v článku uvedeno, tak se možná začne stavět až v roce 2030

Tak nebo tak, já uvedl, že to tak bude, když si ta samospráva (jedna i druhá) namýšlí, že se stane zázrak. Doopravdy se stal, odklon peněz na jiný úsek a tady od začátku příprava. Se vším všudy, takže na SK poměry se bavíme o 7-12 letech a tedy s tendrem to je doopravdy 10.

Tady to pak právě bez té vodní EIA nepůjde, viz. kúpele, takže to je jednoduše na dlouho. Protože ne vždy se voda řeší. A u D1 Turany - Hubová lze pozorovat, jak to dá zabrat.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Zvolen, západ - Zvolen, východ

Příspěvek od Diaľničiar »

Dle analýzy Útvaru Hodnoty za Peniaze není ani jeden variant společensky návratný

https://www.mfsr.sk/files/archiv/47/Hod ... 220622.pdf
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Zvolen, západ - Zvolen, východ

Příspěvek od Diaľničiar »

na margo toho jak to dopadlo s různýma variantama: něco se nelíbí Kováčovej, něco Zvolenu, něco se nelíbí NDS

více zde: https://ndsas.sk:8443/R2%20Zvolen%20z%C ... BDchod.zip

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Zvolen, západ - Zvolen, východ

Příspěvek od kot »

Dialničiari díky za mapku s variantami ! Společenská návratnost není. Tak zůstane špunt. Tak mezitím se posunou a dostaví další projekty a / možná / zbydou peníze na tohle. Pouze to bude o 100 % dražší...
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Zvolen, západ - Zvolen, východ

Příspěvek od Diaľničiar »

Pro zvolenský úsek R2 hodnotí NDS severní variantu, dálničáři zaktualizují studii proveditelnosti :arrow:

https://sita.sk/nasadoprava/pre-zvolens ... atelnosti/

Plánovaný úsek rychlostní silnice R2 Zvolen, východ – Zvolen, západ v délce téměř 11 kilometrů, s napojením na R1, je aktuálně v procesu posuzování vlivů na životní prostředí (EIA). Podle Národní dálniční společnosti; s., (NDS) se hodnotí severní varianta trasy rychlocesty mezi Zvolenem a Sliačem se třemi subvarianty. Na základě doporučení Útvaru hodnoty za peníze (ÚHP) z loňského hodnocení zvolenského úseku R2-ky dálničáři vypracují aktualizovanou studii proveditelnosti na severní variantu trasy.

Zveřejnění studie

\"ÚHP ve svém hodnocení doporučil před pokračováním v projektové přípravě vypracovat a zveřejnit studii proveditelnosti s cílem přezkoumat dopravní problémy ve Zvolenu a najít je prokazatelně společensky návratné řešení,\" informovala na sociální síti NDS.

„Zároveň doporučoval při návrhu jakékoli varianty dbát na přiměřenost technického řešení a v závislosti na očekávaném dopravním zatížení zvážit i návrh dvou- nebo třípruhové cesty,“ dodala dálniční společnost. V minulosti podle ní uvažovali ještě o třech variantách - o průtahu přes město v trase současné cesty první třídy I/16 ao dvou jižních variantách s tunely pod Pustým hradem.

Čtyři varianty obchvatu

Podle hodnocení ÚHP z června 2022 NDS připravila v roce 2017 studii proveditelnosti propojení R1 a R2 u Zvolena, s vyhodnocením čtyř variant obchvatu Zvolena as odhadovanými náklady 236 milionů až 463 milionů eur bez daně z přidané hodnoty (DPH).

Motoristé mohou začít využívat úsek rychlostní silnice R2 Mýtná – Lovinobaňa, Tomášovce. Stavba se prodloužila i prodražila (video)
Dvě varianty vedou tunely jižně od města, jedna varianta prochází městem s částečným využíváním stávající cesty a čtvrtá varianta vede severně od města. NDS v roce 2019 připravila dokumentaci pro územní rozhodnutí pro severní obchvat Zvolena s předpokládanými náklady 286 milionů eur bez DPH.

Oproti studii proveditelnosti byla křižovatka s R1 přesunuta z křižovatky Zvolen, sever do křižovatky Kováčová. Na severní obchvat nebylo vydáno územní rozhodnutí a projekt potřebuje nové hodnocení vlivů na životní prostředí.

Předpokládaná cena

NDS zadala zakázku na vypracování zprávy o hodnocení, včetně souvisejících studií stavby úseku R2 Zvolen, západ - Zvolen, východ loni v říjnu české společnosti HBH Projekt, spol. s r.o., Brno.

Ta se ve smlouvě zavázala zprávu připravit za 215,5 tisíc eur bez DPH do 15. října 2023, předpokládaná cena ve veřejných zakázkách byla přes 317 tisíc eur bez daně. Posun uvedeného termínu není dovolen pro lhůtu platnosti rozsahu hodnocení Ministerstva životního prostředí SR do 7. ledna 2024.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Zvolen, západ - Zvolen, východ

Příspěvek od Diaľničiar »

z rozhovoru s Martinom Bakošom (GŘ a spolumajitel projekt. firmy Amberg Engineering Slovakia) ...
  • Čo obchvat Zvolena? Tam to podľa projekčných prác vidíte ako?

    Tu sa musia samosprávy v prvom rade medzi sebou dohodnúť, či chcú severný variant cez Sliač alebo variant cez mesto Zvolen. To je veľmi podobný problém ako Turany – Hubová. Sliač sa obáva o svoju vodu, na tom to zrejme stojí celé roky. Stále to nemá ani záverečné stanovisko EIA.

    A potom územné konanie a stavebné konanie. To je tiež vec, ktorá sa v najbližších 10 rokoch asi nezačne stavať?

    Neviem si predstaviť, že by sa to stihlo.
viewtopic.php?t=7679
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Zvolen, západ - Zvolen, východ

Příspěvek od kot »

Dialničiari, viz tvůj 7 a 1/4 starý příspěvek :mrgreen:
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Zvolen, západ - Zvolen, východ

Příspěvek od Diaľničiar »

No, ano, bohužel. S panem Bakošom se já shoduji v mnohém. :) Na ledacos on přichází až s opožděním, ale zase nějaký náhled na to má, jen ho neprezentoval doposud, protože nepociťoval krizi v oboru, která ale byla nevyhnutelná. Odborník umí odpovědět na nastíněnou problematiku pro médium. Další odborník umí rozepsat otázky z toho plynoucí. Málokdo umí rozeznávat situace, které tomu co se řekne pro média platí a to soustavně jak roky jdou, tak s předstihem půl dekády. Na to je za potřebné znát jak funguje stavebnictví jako celek, jak funguje legislativa potřebná po vyhlášení tendru k výstavbě, politická linie a praxe z jejího fungování u nominací. Nominant plní vyšší příkazy, nejedná sám za sebe. S tím pak lze docela snadno odhadovat vývoj - nejen na Slovensku. A co to značí pro tu-kterou zemi, tak k tomu je potřebné znát takové základy hospodářské geografie. Takže to nakonec není zase tak složité jak to vypadá. (to co píšu "a že to z drvivé většiny vychází do bodky").

Zvolen se Sliačom si za tu situaci můžou sami. Peníze tady stát připravené měl. A já rovnou uvedl, že se tím na dekádu odepsal jak region, tak to stát přesune jinam. Peníze se seženou, ale legislativní postupy do procesů v přípravě s neochotou regionu se domluvit na vyriantě značí jednoduše, že se bude stavět až tehdy, až tady budou lidi pociťovat kolaps dopravy a bude vyvíjen jiný a mnohem účinnější tlak. Je to možná dáno mladostí státu a naivitou jeho obyvatelstva, že je tady tento vývoj - protože to je celonárodní postupnost. Nalezne se opravdu v každém regionu. Přitom většinou je u nového státu cítění přesně opačné a sice, vybudujme v té zemi tu infrastrukturu. Posuňme se dál. Ale tady ne, z vícero důvodů je tady opačný stav.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Zvolen, západ - Zvolen, východ

Příspěvek od kot »

Jj Dialničiari, je to tak ! Ale u "nás" to lepší není... Byli jsme jedna republika, je to stále vidět !
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Zvolen, západ - Zvolen, východ

Příspěvek od Diaľničiar »

Pokud to všichni schválí, pak je to posun k dalším pracím v přípravě a není to ztraceno, i když je ztraceno zcela zbytečně 6 let.

Obchvat Zvolena má jít přes město, vyhodnotili EIA

Posuzovaly čtyři varianty.

Ľubica Mojžíšová

ZVOLEN. Po více než čtyřech letech se ve středu Slovenska dočkali dalšího posunu v souvislosti s plánovanou výstavbou úseku rychlostní silnice R2 při Zvolenu, která má propojit tři rychlostní silnice, a to stávající R1, rozestavěnou R2 a výhledovou R3.

Hodnocení vlivů na životní prostředí za optimální trasu určilo variantu přes Lučeneckou cestu ve Zvolenu. Jedná se o cestu mezinárodního významu ve směru na Košice.

O ukončení EIA informovala primátorka Sliače Ľubica Balgová. "I úřední dokument někdy udělá radost," okomentovala. Výsledky posuzování i s mapou tras přinášíme na konci článku.

Sliač severní varianta odmítá

Národní dálniční společnost původně počítala se severní variantou u Sliače, úsek měl začínat na křižovatce s rychlostní silnicí R1.

Odtud měl pokračovat Sliačskou kotlinou, Zvolenskou pahorkatinou a Slatinskou kotlinou až ke Zvolenské Slatině, kde by se napojil na další úsek rychlostní silnice R2 směrem na Lučenec.

Před pěti lety již NDS vyhlásila soutěž na projektovou dokumentaci, protože EIA byla zpracována. Pro námitky města Sliače projektant nakonec začátek úseku posnul ke Kováčové, ale ani s touto alternativou samosprávy nesouhlasili.

\"Pro připomínky Sliače, které hovořily o omezení rozvojových záměrů na jihu území, zadala NDS zhotoviteli projektové dokumentace pokyn, aby prověřil posun trasování na začátku úseku,\" potvrdila tehdy NDS.

Na obchvatu Zvolena vedoucího mimo katastrální území lázeňského města trvá i občanské sdružení Obyvatelé pro Sliač \"Stále přetrvává riziko ohrožení podzemních vod,\" zdůvodnil předseda sdružení Bohumír Tarnoci.

Jižní tah odmítají ve Zvolenu

Úpravu trasy podrobili novému procesu EIA. Posuzovaly nakonec čtyři varianty a několik subvariantů.

Samosprávy nyní dostaly termín na vyjádření k předběžné zprávě EIA. \"My se těšíme,\" poznamenala primátorka Sliače.

Proti rychlostní silnici přes město však bojovali obyvatelé Zvolena od začátku, sepsali i petici, v níž se zasazovali za severní variantu. Považovali za nesmysl táhnout městem další kamiony a ničit tak ovzduší.

Severní trasu preferovala i bývalá primátorka Zvolena Lenka Balkovičová. "Ekonomicky a technicky je to nejvýhodnější řešení," podotkla.
Přečtěte si také Český unikát: Z vojenské Lešti se přes volby stává obec Čtěte

Vladimír Maňka, současný primátor Zvolena, proti jižní trase nemá výhrady. Dopravoprojekt totiž mezitím přišel s novým návrhem výstavby.

„Z R1 by rychlocesta vedla pod Pustý hrad, u hotelu Tenis by šla autostráda do země, u Bučina by se vynořila. Lískovec by se napojil estakádou, aby auta nemusela chodit přes město, ale aby vyjela z Lískovce rovnou na rychlostní silnici,“ přiblížil Maňka.

Tunel, se kterým tato varianta původně počítala, mají nahradit piloty, které mají vytvořit svislé stěny. \"Celá realizace by tak mohla postupovat rychlým tempem a aniž by se tam, lidově řečeno, prášilo,\" doplnil Maňka.

Co říká EIA
  • Nulová varianta: nevyhovuje z hlediska vlivu na obyvatelstvo a dopravního hlediska. Šlo o stav, který by nastal, pokud by se obchvat Zvolena prozatím nezrealizoval
    Varianta 1 - severní červená, subvarianta 3 hnědá a subvarianta 4 fialová: mají největší vlivy v rámci environmentálních charakteristik, hlavně vlivy na vody
    Varianta 2 – jižní, která je vedena jako průtah městem Zvolen s částečným využitím stávající cesty I/16 (bleděmodrá varianta studie proveditelnosti a dva jeho subvarianty): má nejmenší vliv v rámci hodnocení environmentálních charakteristik, má dobrý dopravní přínos, obslouží největší území a v rámci multikriteriální analýzy vyšel jako nejvýhodnější.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Zvolen, západ - Zvolen, východ

Příspěvek od kot »

Tak to by byl skvělý posun ! A zmizel by špunt a zpomalení na trase...
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Zvolen, západ - Zvolen, východ

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Zvolen prokonzultuje výstavbu R2 pod Lučeneckou cestu s obyvateli, slibuje primátor Maňka
https://sita.sk/nasadoprava/zvolen-prek ... sta-manka/

:arrow: Primátorka Sliače Ľubica Balgová 5. října informovala o tom, že městu bylo doručeno stanovisko EIA, ze kterého vyplývá, že nejvýhodnější z posuzování vyšel \"bleděmodrá\" varianta přes Lučeneckou cestu ve Zvolenu oproti červenému vedle lázeňském městě.
https://sita.sk/nasadoprava/aka-bude-fi ... odnoteniu/
  • „ NDS však nevyhodnotila, která varianta je výhodnější. Předmětem hodnocení v rámci zprávy je vyhodnocení všech variant, které byly včetně jejich trasování určeny rozsahem hodnocení Ministerstva životního prostředí SR,“ uvedla mluvčí NDS Eva Žgravčáková.

    Výsledná varianta zvolenské trasy R2 bude podle dálničářů určena v závěrečném stanovisku ministerstva životního prostředí SR , kterým se budou řídit při další projektové přípravě.

    \"Co se týká vyjádření samospráv, to je v tomto stadiu potřebné pouze pro účely rozpracovanosti zprávy o hodnocení, \" podotkla Žgravčáková. Samosprávy se budou závazně vyjadřovat k hotové zprávě o hodnocení v rámci samotného správního řízení po jejím předložení ministerstvu životního prostředí.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „R2 (SK)“