Izrael

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22263
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

blok info: z dění ze země (ekonomika, doprava, obrana) + silniční reportáž tah č. 38

:arrow: Z DĚNÍ ZE ZEMĚ

Takže, populace státu je prakticky 9,8 mil. obyvatel. Viz 2 příspěvky zpátky. (cílové projekce zní na 24-27 mil.)

Nezaměstnanost v Izraeli klesá na nové minimum. To číslo je 3,1% v srpnu. Trh je prakticky ve stavu plné zaměstnanosti. A to navzdory faktu, že již přichází na trh stále silnější "mladší ročníky". Poptávka po pracovní síle je enormní; https://en.globes.co.il/en/article-unem ... 1001458188 .

Růst HDP zpomalil, inflace stoupla nad očekávání, ale i po očištění růstu obyvatelstva se výkon ekonomiky zvedl. To vše jsou nyní prakticky "zázraky" ve skupině zemí OECD. (inflace je zde 4,1%)

Izraelská linka metra M2 schválena, rozpočet uvolněn; https://en.globes.co.il/en/article-isra ... 1001458104 . Trať se stala třetí schválenou Národní komisí pro infrastrukturu a ministryně dopravy Miri Regevová odstranila její nesouhlas a uvolnila 2,4 miliardy NIS na plánování. Politická linie vždy odsouhlasí národní rozvojové programy.

Linka M2 bude dlouhá 26 kilometrů a bude procházet devíti místními úřady s 22 stanicemi z průmyslové zóny Segula Petah Tikva na východě přes Givat Shmuel a přes Bnei Brak, Givatayim a Central Tel Aviv do Holonu poblíž nemocnice Wolfson.

Po převodu finančních prostředků začala Regev podepisovat potřebné příkazy k vyvlastnění poblíž schválených stanic metra a po téměř ročním zmrazení činnosti začal fungovat výbor pro umístění osoby do čela Úřadu metra, i když není jasné, kolik z uchazečů má o práci stále zájem.

Bezpečnostní novinka: Ministerstvo obrany a Izraelské obranné síly v úterý po pěti letech vývoje odhalily nový hlavní bojový tank armády, Merkava Barak. První modely toho, co ministerstvo nazývalo „bitevními tanky 5. generace Merkava“, byly dodány 52. ​​obrněnému praporu 401. brigády; https://i.imgur.com/SL5G9rY.jpg .
  • Tank Barak byl vyvinut společně Ředitelstvím obrněných vozidel ministerstva obrany a pozemními silami a obrněným sborem IDF a zahrnuje systémy vyvinuté několika izraelskými obrannými firmami, mimo jiné Elbit Systems, Rafael a dceřinou společností Elta Israel Aerospace Industries.

    Co tento tank nabízí? Pokročilé senzory pro detekci cílů a zpravodajské informace mohou být sdíleny mezi tankem a dalšími složkami armády, což bude "skutečná revoluce na bojišti", high-tech helma IronVision pro velitele: Velitel tanku by byl vybaven helmou vyvinutou společností Elbit – podobnou přilbě pilota stíhacího letounu – která mu poskytuje úplný výhled na okolí a zobrazuje relevantní informace o probíhajících bojích. Elbit řekl, že helma, nazvaná IronVision, „vytváří obraz, který umožňuje posádce ‚vidět skrz‘ pancíř vozidla“ a pomůže vojákům „překonat přirozená omezení viditelnosti a zároveň zlepšit efektivitu a bezpečnost mise“. „Systém umožní 360stupňové skenování pohybem hlavy a lokalizací cílů v reálném čase s pomocí schopností umělé inteligence,“ uvedlo ministerstvo.

    Elbit vyvinul vylepšená mířidla a také pokročilejší noční vidění pro tanky Barak ve srovnání s předchozími modely Merkava. Obranná firma také poskytla nové uživatelské rozhraní založené na dotykové obrazovce pro tank, které zobrazuje relevantní informace pro každého jednotlivého člena posádky. Tyto systémy umožňují vojákům bojovat, když je tank zcela uzavřený, bez otevřených poklopů, na rozdíl od předchozích modelů Merkava, kde by velitel tanku byl buď zranitelný střelbou odstřelovačů, nebo by hůře viděl své okolí.

    Součástí tanků Barak je také pokročilý systém protiraketové obrany Windbreaker vyvinutý společností Rafael, který je v současnosti nasazen na starších modelech tanku Merkava a obrněných transportérech Namer.

    Ministerstvo uvedlo, že palebná síla tanků Barak byla rovněž „významně vylepšena“, čímž se zvýšila „smrtonosnost“ armády. Systém řízení palby, vyvinutý společností Elbit, umožňuje „přesné útoky při nečinnosti a pohybu“ ve dne i v noci se zlepšeným dostřelem, tvrdí obranná firma.

    Pokud jde o mobilitu, Merkava V je poháněna vznětovým motorem V-12 o výkonu 1 500 k spojeným s automatickou převodovkou Renk s 5 rychlostními stupni vpřed a 2 vzad. Může jet maximální silniční rychlostí 64 km s maximálním cestovním dosahem 500 km.
V roce 2015 ministerstvo obrany a armáda zahájily výzkum vývoje nového tanku pro obrněný sbor, přičemž vývoj začal v roce 2018. V roce 2020 byly provedeny počáteční testy a v posledních měsících byly IDF dodány první tanky. Ministr obrany Yoav Gallant řekl, že je „symbolické“, že tank byl oznámen, když si Izrael připomněl 50 let od Jomkipurské války v roce 1973 „a hrdinských bitev, které vedli vojáci obrněného sboru při obraně naší země“.

Merkava byla od 80. let hlavním bojovým tankem IDF. Obrněný sbor v posledních letech nahradil většinu svých modelů Merkava Mark 3 modernějším Markem 4, představeným v roce 2003. Barak se podle ministerstva nakonec stane hlavním bitevním tankem obrněného sboru. - Jde tedy o Merkava Mark 5

:arrow: SILNICE č. 38 (psal jsem o pokračující výstavbě, o 2 příspěvky zpátky)

Učiním silniční reportáž, tak jak jsem to činil u popisu celé série dálnic a městských dálnic, což začíná jako silniční reportáže jedna za druhou zde: viewtopic.php?p=254118#p254118 . :jidlo: (kde mezi 27 a 50 nic není, protože charakterem není stále 38 za dálnici)
1d.JPG
1d.JPG (19.77 KiB) Zobrazeno 109 x
Silnice č. 38 regionální podélná silnice v nížině Yehuda a slouží jako jedna z hlavních podélných silnic v nížinné oblasti.

Dálnice jsou suverénně všechny s modrou dopravní značkou (státní silnice jsou červené, regionální jsou zelené, ale často jsou červené i zelené zkapacitněné s MÚK).
38.JPG
38.JPG (28.42 KiB) Zobrazeno 109 x
Silnice je dlouhá 27 km.

Trasa Route 38, z kibucu Beit Govrin do Shaar HaGai, prochází starověkou římskou silnicí, která spojovala Jeruzalém přes Beit Govrin do Aškelonu . Spojovala se s jednou z podélných cest, které křižovaly Zemi Izrael ze severu na jih - ze severu od Tel Megiddo na jih od Be'er Sheva. Mezi "Hela Junction" a "Shrigi Junction" na kopci - před skleníky Moshav Givat Yeshayahu, západně od silnice, je koncentrace mlýnských kamenů z římské silnice: Beit Govrin (Eliotropolis) - Jeruzalém (Ilia Capitolina). Na místě byly provedeny vykopávky a byly nalezeny dvě úrovně staré silnice. Další skupina římských mlýnských kamenů byla nalezena v Tel Godad - dva kilometry severně od Beit Govrin. :idea:

Silnice existovala již v dobách britského mandátu a na začátku roku 1944 byla popisována jako „důmyslná silnice“. V roce 1960 byla část silnice mezi Eshtaul a Shaar HaGai modernizována a některé zatáčky byly narovnány. Modernizovaná silnice byla dokončena v květnu 1961.

V roce 2013 začala National Roads Company v Izraeli přestavovat severní část silnice na 4- jízdní pruhy v úseku mezi mimoúrovňovou křižovatkou Shaar HaGai a Beit Shemesh. V první fázi byla vylepšena křivka u Eshtaulu a později byly vybudovány mimoúrovňové křižovatky na křižovatce Shimshon, průmyslové oblasti Har-Tov a dálnice Zion. V areálu Zionské železnice byl zřízen ekologický přechod pro průchod zvířat po obou stranách komunikace. Během rozšiřovacích prací proběhl záchranný výzkum Památkovým úřadem. Trasa silnice mimo jiné odhalila nejstarší stavbu v Judské nížině z počátku trvalého osídlení lidmi, období neolitu (osmé tisíciletí před naším letopočtem), stejně jako pozůstatky z každého z prehistorických období Země Izrael. V srpnu 2017 byl slavnostně otevřen úsek mezi Shaar HaGai a Beit Shemesh[5].

V roce 2017 začala společnost National Roads Company v Izraeli přestavovat jižní část silnice na 4- jízdní pruhy v úseku mezi Bejt Šemeš a Bejt Govrin. V oblasti Tel Beit Shemesh byla snížena šířka silnice, aby nedošlo k poškození archeologických nálezů, které zde byly odkryty. Dále po silnici, na křižovatce Route 38 a Virginia Boulevard v Ramat Beit Shemesh, byl proveden další záchranný výkop, při kterém byla objevena vzácná deska, která zřejmě byla použita k založení ohně asi před 9 000 lety.

V roce 2019 Izrael zahájil výstavbu mimoúrovňových křižovatek na křižovatce Ramat Beit Shemesh a Ramat Beit Shemesh 4.

V roce 2023 probíhají práce na vybudování přestupního uzlu Givat Sharet , který nahradí křižovatku Yishai. O tom jsem práve psal v tom o něco výše uvedeném příspěvku. :idea:

MÚK Ramat Beit Shemesh, 05/2022:
789.JPG
789.JPG (200.97 KiB) Zobrazeno 109 x
Ekologický most přes dálnici 38 mezi dálnicí Sion a Eshtaul:
780.JPG
780.JPG (273.62 KiB) Zobrazeno 109 x
za lepší silnice a dálnice (211639 - 93/94)
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22263
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

ve výstavbě: Silnice 437, úsek mezi Hizma a průmysl. zónou Benjamin Gate u French Hill, linie v Gile. Již brzo bude k dispozici sekce po Shazar Boulevard.

jen připomenu silniční reportáž k tahu 431: viewtopic.php?p=257175#p257175 (Silnice 431 je zároveň hlavní dálnice 431 Izraele.)

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice (211639 - 93/94)
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22263
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

JTrain vyhrál výběrové řízení na stavbu jeruzalémské lehké železnice Blue Line :arrow:
  • The consortium of Dan, Denya Cebus and Spanish company COMSA will build and operate the line between Gilo and Ramot.
https://en.globes.co.il/en/article-jtra ... 1001458583

Projekt jeruzalémské lehké železnice Blue Line bude zahrnovat stavbu a položení tratí pro tři tratě, které se táhnou přes 31 kilometrů z Gilo a Talpiot v jižním Jeruzalémě do Ramat Eškol a Ramot na severu města. Linka bude zahrnovat dvoukilometrovou podzemní část z Jaffa Road v centru města pod Geula a Mea Shearim do Sanhedria. Na trati bude 53 stanic včetně tří stanic metra. Součástí projektu je také nové depo pro lehkou železnici v Malkah pro 66 nových lehkých vlaků vyrobených polskou společností PESA. JTrain odhaduje, že výstavba projektu bude stát 9 miliard NIS. Podle oznámení zahájí Blue Line provoz postupně v letech 2028 až 2030, ačkoli zdroje z oboru se domnívají, že se jedná o příliš ambiciózní cílové datum.

Terminál 3 letiště Ben Gurion nastaven na rozšíření :arrow:

https://en.globes.co.il/en/article-ben- ... 1001458485

V roce 2024 budou v rámci projektu expanze zvětšeny komerční prostory a přizpůsobeny požadavkům cestujících s důrazem na kontrolu cen. V roce 2022 cestující utratili 2,4 miliardy NIS v obchodech, restauracích a kavárnách na Terminálu 1 a Terminálu 3 letiště Ben Gurion. Nárůst osobní dopravy je také charakterizován změnou složení cestujících. Například více dětí a více cestujících létá více než jednou za rok. Tyto změny ovlivňují i ​​komerční poptávku na letišti. V roce 2024 bude zahájen projekt rozšíření Terminálu 3, v jehož rámci dojde k rozšíření komerčních prostor a rozšíření provozní infrastruktury s cílem přizpůsobit rozsah činnosti terminálu budoucí kapacitě cestujících. Dnes je již mnoho stížností na přeplněnost letiště.

Podle izraelské správy letišť se však počet cestujících výrazně zvýšil a do konce roku 2023 by měl dosáhnout 25 milionů, což je historické maximum.

V roce 2022 činily příjmy všech podniků obsluhujících cestující na letišti (nejen maloobchodu) 5 miliard NIS s průměrnými tržbami 9 500 NIS za minutu. Roční výnosy kaváren a prodejen jídla a pití činily 350 milionů NIS a 2 miliardy NIS za maloobchodní prodejny.
za lepší silnice a dálnice (211639 - 93/94)
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22263
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

tady na tomto příkladu rozepíšu detailněji fungování země (mnohokrát opsané v tématu)

Rada národního plánování a výstavby schválila projekt Ministerstva dopravy a Cross-Israel Highway (Transisrael) na modernizaci Eyal Interchange, která je součástí strategické S-J tepny - silnice č. 6. Modernizace uzlu sníží dopravní zatížení, zlepší bezpečnost účastníků silničního provozu a nastane tak i výrazné zlepšení plynulosti dopravy a kvality života pro všechny obyvatele oblasti včetně Kochav Iair, Tsur Yigal, Tira, Taiba a Kfar Saba.

POLOHA

Tento uzel spojuje silnici 6 se silnicí 551. Modernizace značí:

* rozšíření silnice 551 a rozšíření mostu přes silnici 6 o doplnění pruhů veřejné dopravy a cyklistických pruhů
* zajištění dopravní sekvence s NTZ přicházejícími ze severu (Cesta 444)
* přidání levého odbočovacího pruhu ze silnice 551 východ po cestu 6 jih
* postavení sjezdu ze silnice 6 jih po silnici 551 západ
* rozšíření křižovatky Eyal o další, tzv. ochranné pásmo
* modernizaci výjezdové rampy ze silnice 6 jih na silnici 551 východ
* doplnění cyklostezek jako součást sítě regionálních cyklistických stezek

Projekt se nyní byrokraticky posune na základě zákonu o důležité infrastruktuře a s prácemi se má začít již v roce 2024.

vizualizace:
.
Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice (211639 - 93/94)
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Asie“