
Takže, populace státu je prakticky 9,8 mil. obyvatel. Viz 2 příspěvky zpátky. (cílové projekce zní na 24-27 mil.)
Nezaměstnanost v Izraeli klesá na nové minimum. To číslo je 3,1% v srpnu. Trh je prakticky ve stavu plné zaměstnanosti. A to navzdory faktu, že již přichází na trh stále silnější "mladší ročníky". Poptávka po pracovní síle je enormní; https://en.globes.co.il/en/article-unem ... 1001458188 .
Růst HDP zpomalil, inflace stoupla nad očekávání, ale i po očištění růstu obyvatelstva se výkon ekonomiky zvedl. To vše jsou nyní prakticky "zázraky" ve skupině zemí OECD. (inflace je zde 4,1%)
Izraelská linka metra M2 schválena, rozpočet uvolněn; https://en.globes.co.il/en/article-isra ... 1001458104 . Trať se stala třetí schválenou Národní komisí pro infrastrukturu a ministryně dopravy Miri Regevová odstranila její nesouhlas a uvolnila 2,4 miliardy NIS na plánování. Politická linie vždy odsouhlasí národní rozvojové programy.
Linka M2 bude dlouhá 26 kilometrů a bude procházet devíti místními úřady s 22 stanicemi z průmyslové zóny Segula Petah Tikva na východě přes Givat Shmuel a přes Bnei Brak, Givatayim a Central Tel Aviv do Holonu poblíž nemocnice Wolfson.
Po převodu finančních prostředků začala Regev podepisovat potřebné příkazy k vyvlastnění poblíž schválených stanic metra a po téměř ročním zmrazení činnosti začal fungovat výbor pro umístění osoby do čela Úřadu metra, i když není jasné, kolik z uchazečů má o práci stále zájem.
Bezpečnostní novinka: Ministerstvo obrany a Izraelské obranné síly v úterý po pěti letech vývoje odhalily nový hlavní bojový tank armády, Merkava Barak. První modely toho, co ministerstvo nazývalo „bitevními tanky 5. generace Merkava“, byly dodány 52. obrněnému praporu 401. brigády; https://i.imgur.com/SL5G9rY.jpg .
- Tank Barak byl vyvinut společně Ředitelstvím obrněných vozidel ministerstva obrany a pozemními silami a obrněným sborem IDF a zahrnuje systémy vyvinuté několika izraelskými obrannými firmami, mimo jiné Elbit Systems, Rafael a dceřinou společností Elta Israel Aerospace Industries.
Co tento tank nabízí? Pokročilé senzory pro detekci cílů a zpravodajské informace mohou být sdíleny mezi tankem a dalšími složkami armády, což bude "skutečná revoluce na bojišti", high-tech helma IronVision pro velitele: Velitel tanku by byl vybaven helmou vyvinutou společností Elbit – podobnou přilbě pilota stíhacího letounu – která mu poskytuje úplný výhled na okolí a zobrazuje relevantní informace o probíhajících bojích. Elbit řekl, že helma, nazvaná IronVision, „vytváří obraz, který umožňuje posádce ‚vidět skrz‘ pancíř vozidla“ a pomůže vojákům „překonat přirozená omezení viditelnosti a zároveň zlepšit efektivitu a bezpečnost mise“. „Systém umožní 360stupňové skenování pohybem hlavy a lokalizací cílů v reálném čase s pomocí schopností umělé inteligence,“ uvedlo ministerstvo.
Elbit vyvinul vylepšená mířidla a také pokročilejší noční vidění pro tanky Barak ve srovnání s předchozími modely Merkava. Obranná firma také poskytla nové uživatelské rozhraní založené na dotykové obrazovce pro tank, které zobrazuje relevantní informace pro každého jednotlivého člena posádky. Tyto systémy umožňují vojákům bojovat, když je tank zcela uzavřený, bez otevřených poklopů, na rozdíl od předchozích modelů Merkava, kde by velitel tanku byl buď zranitelný střelbou odstřelovačů, nebo by hůře viděl své okolí.
Součástí tanků Barak je také pokročilý systém protiraketové obrany Windbreaker vyvinutý společností Rafael, který je v současnosti nasazen na starších modelech tanku Merkava a obrněných transportérech Namer.
Ministerstvo uvedlo, že palebná síla tanků Barak byla rovněž „významně vylepšena“, čímž se zvýšila „smrtonosnost“ armády. Systém řízení palby, vyvinutý společností Elbit, umožňuje „přesné útoky při nečinnosti a pohybu“ ve dne i v noci se zlepšeným dostřelem, tvrdí obranná firma.
Pokud jde o mobilitu, Merkava V je poháněna vznětovým motorem V-12 o výkonu 1 500 k spojeným s automatickou převodovkou Renk s 5 rychlostními stupni vpřed a 2 vzad. Může jet maximální silniční rychlostí 64 km s maximálním cestovním dosahem 500 km.
Merkava byla od 80. let hlavním bojovým tankem IDF. Obrněný sbor v posledních letech nahradil většinu svých modelů Merkava Mark 3 modernějším Markem 4, představeným v roce 2003. Barak se podle ministerstva nakonec stane hlavním bitevním tankem obrněného sboru. - Jde tedy o Merkava Mark 5

Učiním silniční reportáž, tak jak jsem to činil u popisu celé série dálnic a městských dálnic, což začíná jako silniční reportáže jedna za druhou zde: viewtopic.php?p=254118#p254118 .

Silnice č. 38 regionální podélná silnice v nížině Yehuda a slouží jako jedna z hlavních podélných silnic v nížinné oblasti.
Dálnice jsou suverénně všechny s modrou dopravní značkou (státní silnice jsou červené, regionální jsou zelené, ale často jsou červené i zelené zkapacitněné s MÚK). Silnice je dlouhá 27 km.
Trasa Route 38, z kibucu Beit Govrin do Shaar HaGai, prochází starověkou římskou silnicí, která spojovala Jeruzalém přes Beit Govrin do Aškelonu . Spojovala se s jednou z podélných cest, které křižovaly Zemi Izrael ze severu na jih - ze severu od Tel Megiddo na jih od Be'er Sheva. Mezi "Hela Junction" a "Shrigi Junction" na kopci - před skleníky Moshav Givat Yeshayahu, západně od silnice, je koncentrace mlýnských kamenů z římské silnice: Beit Govrin (Eliotropolis) - Jeruzalém (Ilia Capitolina). Na místě byly provedeny vykopávky a byly nalezeny dvě úrovně staré silnice. Další skupina římských mlýnských kamenů byla nalezena v Tel Godad - dva kilometry severně od Beit Govrin.

Silnice existovala již v dobách britského mandátu a na začátku roku 1944 byla popisována jako „důmyslná silnice“. V roce 1960 byla část silnice mezi Eshtaul a Shaar HaGai modernizována a některé zatáčky byly narovnány. Modernizovaná silnice byla dokončena v květnu 1961.
V roce 2013 začala National Roads Company v Izraeli přestavovat severní část silnice na 4- jízdní pruhy v úseku mezi mimoúrovňovou křižovatkou Shaar HaGai a Beit Shemesh. V první fázi byla vylepšena křivka u Eshtaulu a později byly vybudovány mimoúrovňové křižovatky na křižovatce Shimshon, průmyslové oblasti Har-Tov a dálnice Zion. V areálu Zionské železnice byl zřízen ekologický přechod pro průchod zvířat po obou stranách komunikace. Během rozšiřovacích prací proběhl záchranný výzkum Památkovým úřadem. Trasa silnice mimo jiné odhalila nejstarší stavbu v Judské nížině z počátku trvalého osídlení lidmi, období neolitu (osmé tisíciletí před naším letopočtem), stejně jako pozůstatky z každého z prehistorických období Země Izrael. V srpnu 2017 byl slavnostně otevřen úsek mezi Shaar HaGai a Beit Shemesh[5].
V roce 2017 začala společnost National Roads Company v Izraeli přestavovat jižní část silnice na 4- jízdní pruhy v úseku mezi Bejt Šemeš a Bejt Govrin. V oblasti Tel Beit Shemesh byla snížena šířka silnice, aby nedošlo k poškození archeologických nálezů, které zde byly odkryty. Dále po silnici, na křižovatce Route 38 a Virginia Boulevard v Ramat Beit Shemesh, byl proveden další záchranný výkop, při kterém byla objevena vzácná deska, která zřejmě byla použita k založení ohně asi před 9 000 lety.
V roce 2019 Izrael zahájil výstavbu mimoúrovňových křižovatek na křižovatce Ramat Beit Shemesh a Ramat Beit Shemesh 4.
V roce 2023 probíhají práce na vybudování přestupního uzlu Givat Sharet , který nahradí křižovatku Yishai. O tom jsem práve psal v tom o něco výše uvedeném příspěvku.

MÚK Ramat Beit Shemesh, 05/2022: Ekologický most přes dálnici 38 mezi dálnicí Sion a Eshtaul: