https://www.hybrid.cz/toyota-chysta-nov ... -dojezdem/
Nějak 30% na ceně baterie a 5 let by bylo více, než bych čekal.
Nechapu. Podle vas neexistuji baraky kde je 150 bytu a v kazdem je elektrosporak? Nebo jak to myslite?
Zatim nejsou zadne velke uspechy v pevnem elektrolitu u jinych firem. Neni duvod proc by zrovna toyota byla v tom uspesna. Mozna ze to vysumi. Bipolarni elektrody je asi take technologicky orisek.
Moji osobe neDelaji ti sporaky nejake problemy pro jistice?
Ovšem to (s tou UK) nebylo míněno jako nějaké TOP1 ve světě, ale tak jak jste to rozepsal, pouhý fakt, že se "tento druh infrastruktury" staví, rozšiřuje. Existuje.chaden píše: ↑14.9.2023 18:21:56 Z toho jen 16 UFC nabijecek kazda pro 2 auta takze tech 300kW budou se delit na 2 auta, ostatni jsou 7kW pomale nabijecky - v podstate normalni zasuvky. Tak 150 zasuvek ma kde jaky vetsi barak. Co se tyce UFC tak 32 nabijecich bodu neni zadna slava.
Treba nemecky operator EnBW ma nabijeci hub s 52 UFC body. Nebo treba hub na exitu 201 na A1 v Rakousku (mezi Linzem a Salzburgem), na kterem jsem byl osobne, ma 6x Ionity 350kW, 21xTesla 250kW, 8x Smatrics 300kW, 2x Smatrics 150kW, 4x300kW 1x150kW nejakeho mensiho operatora, - dohromady 42 UFC dobijecih bodu. Jsou tam jeste mozna 10 pomalych AC bodu. Tesla v USA ma superchargery i pres 100x UFC body.
Tak oba tvrzeni jsou mylna
16A dá jen 3,7 kWh, neboli 16A*230V = 3,7kWh. Běžný elektromobil má baterii 75kWh, takže by se dobíjela 20 hodin. Navíc na jednu lampu budete chtít napojit více aut a dá se čekat, že i baterky budou větší. Dobíječky v lampách se řeší při rekonstrukci osvětlení a rovnou se natáhnou nové kabely.chaden píše: ↑23.9.2023 18:10:47Tak oba tvrzeni jsou mylna
1. Lampy puvodne mivaly prikon 250W coz odpovida zhruba 1A na 1 fazi, hledal jsem stitek nejake stare lampy a tam stalo 250W 2.15A (nevim proc chteli 2A, mozna nejaky vetsi startovaci proud), nabijecky byvaji 16A a 32A na 1 fazi - ani jedno neni x100. pokud vezmeme LEDku - tam bude vic jak x100.
2. Na jeden kabel je zapojeno vic lamp (nema smysl tahat kabel zvlast od rozvodny ke kazde lampe) myslim ze alespon 16A to utahne - znamena to ze pokud nebudeme chtit aktivni nabijecku na kazde lampe - puvodni kabel to zvladne. Tedy muzete mit nabijecku i skoro na kazde lampe, jen budete je aktivovat stridave a nebo omezite proud - jde oboji.
Nejak vam chybi prakticke zkusenosti. Pravidelne nabijim auto i 1f x 6A a nejak mi to staci. V nasem scenari auto stoji pod lampou na sidlisti vetsinu casu - alespon tak to je se spalovakami momentalne. Nikam nespechame. Kdyz nekdo bude spechat muze dojet na rychlodobijecku. Pak I kdyby bezny elektromobil mel baterku 75kWh jen zridka nekdo jezdi do 0% a pak nabiji do 100%. Vetsinou je to v rozmezi 40-80%, zvlast' kdyz auto se pouziva v meste tak prumerny majitel sotva najede 50km za den - proc by pokazdy nabijel celou baterku? Ale bezny elektromobil nema ani 75KWh - je spousta elektromobilu s baterkou pod 50kWh, a zrovna ve meste male EV s malou baterkou davaji smysl. Ale budiz 0.4*75kWh = 30kWh potrebujeme dobit za noc - 3.7kW za 8 hodin na to bohate staci.Anonym píše: ↑25.9.2023 8:12:55 16A dá jen 3,7 kWh, neboli 16A*230V = 3,7kWh. Běžný elektromobil má baterii 75kWh, takže by se dobíjela 20 hodin. Navíc na jednu lampu budete chtít napojit více aut a dá se čekat, že i baterky budou větší. Dobíječky v lampách se řeší při rekonstrukci osvětlení a rovnou se natáhnou nové kabely.
Běžný wallbox je 3*230*16A neboli 11kWh a pro zapojení tří aut je to 33kWh. Zhruba taková kapacita by měla být v lampě.
Kupovat si elektromobil a pak jezdit jen 50km denně je hrozně omezující, veřejné nabíječky jsou nesmyslně drahé a nikoho nebaví tam čekat.chaden píše: ↑25.9.2023 9:45:49 Nejak vam chybi prakticke zkusenosti. Pravidelne nabijim auto i 1f x 6A a nejak mi to staci. V nasem scenari auto stoji pod lampou na sidlisti vetsinu casu - alespon tak to je se spalovakami momentalne. Nikam nespechame. Kdyz nekdo bude spechat muze dojet na rychlodobijecku. Pak I kdyby bezny elektromobil mel baterku 75kWh jen zridka nekdo jezdi do 0% a pak nabiji do 100%. Vetsinou je to v rozmezi 40-80%, zvlast' kdyz auto se pouziva v meste tak prumerny majitel sotva najede 50km za den - proc by pokazdy nabijel celou baterku? Ale bezny elektromobil nema ani 75KWh - je spousta elektromobilu s baterkou pod 50kWh, a zrovna ve meste male EV s malou baterkou davaji smysl. Ale budiz 0.4*75kWh = 30kWh potrebujeme dobit za noc - 3.7kW za 8 hodin na to bohate staci.
Libi se mi idea 3 auta na lampu - ale proc k tomu tahat lampu? 3 Auta pod lampu stejne nevejdou. Kdyz uz tahame kabely podel ulice - tak udelame sloupek pro nabijeni.
Z cim konkretne? Nepotkal jste ze autu by se menil motor, prevodovka nebo turbo?
Jo mate pravdu: nejlepsi auto - zadny auto. Nicmene lidi auta tak vyuzivaji - jezdi v prumeru 50km za den s autem ktere schopne ujet 700km. Mozna to je 200 km za 4 dny tedy auto na vikend. I v tom pripade proud od lampy byde stacit.jozka píše: ↑25.9.2023 14:06:46 Ale u starsich aut vymena motoru za jiny starsi je celkem bezna vec.
Jenze v takovem pripade je rec o ponekud jinych sumach, ze... sice uz to neni tak, ze koupim motor do stodvacy za patnact stovek (muj davny pripad), ale rozhodne v tom neletaji ta domovni cisla, ktera se tam predstavuji.
Mimochodem, k te soubezne diskusi... kupovat auto na pouzivani typu "do 50km denne ve meste"... to uz neni na dilema EV/ICE, ale auto/litacka.