Rakousko všeobecně
-
- VIP
- Příspěvky: 22398
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rakousko všeobecně
Zahájení výstavby Truck-Stop Hausruck na dálnici A 8 Innkreis. Ve střednědobém horizontu plánuje ASFINAG nabídnout zhruba 1 000 dalších parkovacích míst pro nákladní vozidla po celém Rakousku.
„Odpočívadlo budoucnosti“ ve jménu bezpečnosti a udržitelnosti silničního provozu
Na dálnici A 8 Innkreis se nyní staví nejmodernější odpočívadlo pro těžká nákladní vozidla v Rakousku. Na konci letošního roku bude mít řidiči k dispozici 112 nových parkovacích míst v oblasti u Weibernu na lineckém pruhu. Takzvané parkování v kolonách znamená optimální využití dostupného prostoru. Umožňuje nabíjení e-kamionů a nehlučné chlazení nákladu a systém zásobuje zelenou energií fotovoltaický systém. ASFINAG investuje 19 milionů eur do rozsáhlé přestavby bývalého parkoviště, které je speciálně přizpůsobeno potřebám řidičů kamionů.
https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... -hausruck/
„Odpočívadlo budoucnosti“ ve jménu bezpečnosti a udržitelnosti silničního provozu
Na dálnici A 8 Innkreis se nyní staví nejmodernější odpočívadlo pro těžká nákladní vozidla v Rakousku. Na konci letošního roku bude mít řidiči k dispozici 112 nových parkovacích míst v oblasti u Weibernu na lineckém pruhu. Takzvané parkování v kolonách znamená optimální využití dostupného prostoru. Umožňuje nabíjení e-kamionů a nehlučné chlazení nákladu a systém zásobuje zelenou energií fotovoltaický systém. ASFINAG investuje 19 milionů eur do rozsáhlé přestavby bývalého parkoviště, které je speciálně přizpůsobeno potřebám řidičů kamionů.
https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... -hausruck/
-
- VIP
- Příspěvky: 22398
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rakousko všeobecně
Rekonstrukce mezi Braz-Ost a Glasbühel (rychlostní silnice S 16 Arlberg) začíná
ASFINAG investuje téměř devět milionů eur do větší bezpečnosti silničního provozu
Více bezpečnosti díky obnově silnice – ASFINAG provede v letech 2023 a 2024 rozsáhlé renovace na rychlostní silnici S 16 Arlberg mezi Braz-Ost a Glasbühel. Letošní stavební fáze z Braz-West do Glasbühelu začne po Letnicích a staveniště bude připraveno ve středu ráno.
Pro účastníky silničního provozu to znamená, že jeden jízdní pruh v každém směru zůstává průjezdný.
Kromě obnovy vozovky dojde v této oblasti k rekonstrukci mostů, výměně zábradlí a optimalizaci podlahového značení a značení.
https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... glashubel/
ASFINAG investuje téměř devět milionů eur do větší bezpečnosti silničního provozu
Více bezpečnosti díky obnově silnice – ASFINAG provede v letech 2023 a 2024 rozsáhlé renovace na rychlostní silnici S 16 Arlberg mezi Braz-Ost a Glasbühel. Letošní stavební fáze z Braz-West do Glasbühelu začne po Letnicích a staveniště bude připraveno ve středu ráno.
Pro účastníky silničního provozu to znamená, že jeden jízdní pruh v každém směru zůstává průjezdný.
Kromě obnovy vozovky dojde v této oblasti k rekonstrukci mostů, výměně zábradlí a optimalizaci podlahového značení a značení.
https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... glashubel/
-
- VIP
- Příspěvky: 22398
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rakousko všeobecně

Na hlavní silnici zůstávají průjezdné dva jízdní pruhy v každém směru
Od 11. července 2023 do pravděpodobně začátku září 2023 bude uzavřena příjezdová cesta do Německa z důvodu rekonstrukčních prací na křižovatce Dornbirn-West. Protože toto omezení vede ke znatelným dopravním zpožděním, žádáme řidiče, aby jako alternativní trasu k Dornbirn-West využili křižovatky Dornbirn-Süd nebo Hohenems nebo silniční síť nižší úrovně, zejména při hustém provozu. I přes toto nutné dopravní omezení zůstává hlavní vozovka volně průjezdná se dvěma jízdními pruhy v každém směru.
Z důvodu povrchových prací bude navíc od pondělí 17. července 2023 (od 20 hodin) do pátku 21. července 2023 (5 hodin ráno) uzavřen sjezd směrem na Německo v oblasti Dornbirn West. Vzhledem k tomu, že tyto práce jsou závislé na počasí, může zde docházet k odkladům.
ASFINAG investuje přibližně 25 milionů eur do větší bezpečnosti silničního provozu. Práce budou dokončeny do prosince 2024.
Více: https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... nierungen/

Uzavření parkoviště ve směru do Německa do prosince 2023, uzavření parkoviště ve směru na Innsbruck od 2. července 2023 - ASFINAG investuje kolem deseti milionů eur
ASFINAG rozsáhle renovuje dvě parkoviště Dornbirn-Nord. To znamená, že ASFINAG modernizuje celou infrastrukturu parkovišť: Kromě nových toalet se v místě optimalizuje parkovací místo, zejména pro nákladní vozidla.
Více: https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... uautobahn/
-
- VIP
- Příspěvky: 22398
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rakousko všeobecně
Salzburg
0,6 km úsek B155 nebo-li Münchener Straße byl rozšířen na 4- pruh. Je to poslední etapa na severu Salzburgu na B155.
B155 je jen 4 km dlouhá, ale historie upgradů by byla na dlouho, protože jde až k roku 2001.
Silnice obsluhuje asi 25 tisíc vozidel za den.
https://service.salzburg.gv.at/lkorrj/d ... hrid=68654

0,6 km úsek B155 nebo-li Münchener Straße byl rozšířen na 4- pruh. Je to poslední etapa na severu Salzburgu na B155.
B155 je jen 4 km dlouhá, ale historie upgradů by byla na dlouho, protože jde až k roku 2001.
Silnice obsluhuje asi 25 tisíc vozidel za den.
https://service.salzburg.gv.at/lkorrj/d ... hrid=68654

-
- VIP
- Příspěvky: 22398
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rakousko všeobecně
Rekonstrukce mezi Braz-Ost a Glasbühel (rychlostní silnice S 16 Arlberg): odklonění dopravy ve směru na Bregenz přes státní silnici
https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... glasbuhel/
Více bezpečnosti díky obnově silnice – ASFINAG provede v letech 2023 a 2024 rozsáhlé renovace na rychlostní silnici S 16 Arlberg mezi Braz-Ost a Glasbühel.
Pro silničáře to znamená, že od 10. července musí být jízdní pruh ve směru na Bregenz na křižovatce Braz-West sveden přes provizorní nájezd na státní silnici ke křižovatce Bludenz/Montafon. Toto nezbytné odklonění je však plánováno pouze na měsíce červenec, srpen a pravděpodobně v prvním zářijovém týdnu. Toto časové období bylo záměrně zvoleno tak, aby bylo v letních měsících využito školního volna k minimalizaci možných rizik na cestě do školy. Silnice Arlberg a sjezdy a nájezdy ve směru na Arlberg nejsou odklonem dotčeny a lze je proto bez překážek používat.
ASFINAG předem prověřil všechny možné alternativy pro odklon dopravy – současná uzavírka tunelu Arlberg odpovídajícím způsobem snížila objem dopravy. Z tohoto důvodu ASFINAG záměrně naplánoval toto staveniště souběžně s uzavírkou tunelu, zejména z důvodu omezení kamionové dopravy.
https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... glasbuhel/
Více bezpečnosti díky obnově silnice – ASFINAG provede v letech 2023 a 2024 rozsáhlé renovace na rychlostní silnici S 16 Arlberg mezi Braz-Ost a Glasbühel.
Pro silničáře to znamená, že od 10. července musí být jízdní pruh ve směru na Bregenz na křižovatce Braz-West sveden přes provizorní nájezd na státní silnici ke křižovatce Bludenz/Montafon. Toto nezbytné odklonění je však plánováno pouze na měsíce červenec, srpen a pravděpodobně v prvním zářijovém týdnu. Toto časové období bylo záměrně zvoleno tak, aby bylo v letních měsících využito školního volna k minimalizaci možných rizik na cestě do školy. Silnice Arlberg a sjezdy a nájezdy ve směru na Arlberg nejsou odklonem dotčeny a lze je proto bez překážek používat.
ASFINAG předem prověřil všechny možné alternativy pro odklon dopravy – současná uzavírka tunelu Arlberg odpovídajícím způsobem snížila objem dopravy. Z tohoto důvodu ASFINAG záměrně naplánoval toto staveniště souběžně s uzavírkou tunelu, zejména z důvodu omezení kamionové dopravy.
-
- VIP
- Příspěvky: 22398
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rakousko všeobecně
Křižovatka Seiersberg na dálnici A 9 Pyhrnautobahn bude obnovena ve dvou etapách
Téměř 30 let stará křižovatka Seiersberg na dálnici A 9 Pyhrn bude muset být v příštích týdnech obnovena, přičemž rekonstrukce bude probíhat ve dvou etapách. Stavební práce začínají začátkem srpna.
Více zde: https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... -autobahn/
Téměř 30 let stará křižovatka Seiersberg na dálnici A 9 Pyhrn bude muset být v příštích týdnech obnovena, přičemž rekonstrukce bude probíhat ve dvou etapách. Stavební práce začínají začátkem srpna.
Více zde: https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... -autobahn/
-
- VIP
- Příspěvky: 22398
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rakousko všeobecně
200 dělníků v tunelu Arlberg – stavební práce podle plánu
Žádné zpoždění při otevření pro dopravu 6. října - 75 milionů eur na renovaci vozovky, bezpečnostního vybavení a odvodnění - zatím žádné problémy s alternativní dopravou přes průsmyk Arlberg
Žádné zpoždění při otevření pro dopravu 6. října - 75 milionů eur na renovaci vozovky, bezpečnostního vybavení a odvodnění - zatím žádné problémy s alternativní dopravou přes průsmyk Arlberg
- Od 24. dubna probíhá kritická fáze rozsáhlých renovací v nejdelším silničním tunelu Rakouska. O obnovu téměř 14 kilometrové vozovky, optimalizaci odvodnění a nátěr tunelu se od té doby postaralo více než 200 pracovníků. Harmonogram je napjatý a rozměry staveniště obrovské. Před opětovným uzavřením tunelu pro další etapu obnovy v roce 2024 je třeba práce v letošním roce naplánovat tak, aby byl tunel opět k dispozici 6. října, jak bylo plánováno, včas na zimní sezónu. Toho je dosaženo především více než sportovním rozvrhem práce. 200 pracovníků tvrdě pracuje 24 hodin denně, sedm dní v týdnu, a k dispozici je rozsáhlý vozový park speciálních strojů a vozidel.
Z objízdné trasy přes Arlberský průsmyk dosud nebylo hlášeno žádné zvláštní zpoždění. Dopravní řešení bylo detailně naplánováno a se všemi zúčastněnými rozsáhle projednáno. ASFINAG vyhodnotí přesné údaje o dopravě po skončení uzavírky, ale v vytížených dnech ve špičce může průsmyk použít jako alternativní trasu více než 21 000 vozidel.
ASFINAG investuje do renovace v příštích dvou letech 75 milionů eur. Dalších 30 milionů eur navíc přiteče do adaptace a komplexní obnovy mýtné stanice. Ostatně tunelová vozovka a mýtnice slouží nepřetržitě od roku 1978.
Tunel Arlberg je známý jako nejdůležitější silniční spojení v západním Rakousku a nachází se jak na vorarlberské, tak na tyrolské straně. V roce 2023 přijde na řadu tyrolská strana tunelu a do října bude instalován nový jízdní pruh. Ve stavební sezóně 2024 přijde na řadu druhá polovina Arlberského tunelu na vorarlberské straně.
-
- VIP
- Příspěvky: 22398
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rakousko všeobecně
Podjezd B180 v Prutzu (Tirol) byl dokončen jako betonová stavba. S otevřením provozu se však počítá až v létě 2024.
B180 / Reschen Straße vede z Landecku do Reschen Pass na hranici s Itálií.

B180 / Reschen Straße vede z Landecku do Reschen Pass na hranici s Itálií.

-
- VIP
- Příspěvky: 22398
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rakousko všeobecně
29.08.2023
Mostní pilíře pro nové přechody údolí S 31 v Sieggraben "rostou"
V březnu tohoto roku ASFINAG pokračoval v modernizaci bezpečnosti rychlostní silnice S 31 Burgenland zahájením výstavby nových údolních přechodů u Sieggrabenu. Od té doby 34 mostních pilířů pro čtyři nové mosty „roste“ nepřetržitě směrem nahoru. Celkem se vyrobí asi 11 500 běžných metrů vrtaných pilot a spotřebuje se více než 37 000 metrů krychlových betonu. Novými přechody do údolí bude nakonec vozovka Oberpullendorf. Než se tak stane v roce 2026, bude však velkou výzvou topografie terénu.Potřebné zemní práce v někdy velmi strmém terénu vedou k mase kolem 54 000 metrů krychlových zeminy. Teoreticky to odpovídá o něco více než 5 000 jízd kamionů. Teoreticky tedy protože ASFINAG při výstavbě čtyř nových údolních přechodů spoléhá také na udržitelnou výstavbu šetřící zdroje. Výkop kamenné stavební jámy se na místě znovu používá pro základy pilířů a pro všechny pomocné konstrukce, jako jsou vrtné plošiny. Tento materiál se také používá pro stavbu stavebních komunikací. Po dokončení nosných konstrukcí je rozbitý beton ze všech pomocných konstrukcí recyklován jako kamenivo. Celá fáze výstavby je navíc podpořena vodoprávním a geotechnickým stavebním dozorem i ekologickým stavebním dozorem na ochranu místní flóry a fauny. Provoz na S 31 bude nadále veden ve dvou jízdních pruzích do kopce a v jednom jízdním pruhu z kopce až do zprovoznění nových mostů.

https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... n-wachsen/
Mostní pilíře pro nové přechody údolí S 31 v Sieggraben "rostou"
V březnu tohoto roku ASFINAG pokračoval v modernizaci bezpečnosti rychlostní silnice S 31 Burgenland zahájením výstavby nových údolních přechodů u Sieggrabenu. Od té doby 34 mostních pilířů pro čtyři nové mosty „roste“ nepřetržitě směrem nahoru. Celkem se vyrobí asi 11 500 běžných metrů vrtaných pilot a spotřebuje se více než 37 000 metrů krychlových betonu. Novými přechody do údolí bude nakonec vozovka Oberpullendorf. Než se tak stane v roce 2026, bude však velkou výzvou topografie terénu.Potřebné zemní práce v někdy velmi strmém terénu vedou k mase kolem 54 000 metrů krychlových zeminy. Teoreticky to odpovídá o něco více než 5 000 jízd kamionů. Teoreticky tedy protože ASFINAG při výstavbě čtyř nových údolních přechodů spoléhá také na udržitelnou výstavbu šetřící zdroje. Výkop kamenné stavební jámy se na místě znovu používá pro základy pilířů a pro všechny pomocné konstrukce, jako jsou vrtné plošiny. Tento materiál se také používá pro stavbu stavebních komunikací. Po dokončení nosných konstrukcí je rozbitý beton ze všech pomocných konstrukcí recyklován jako kamenivo. Celá fáze výstavby je navíc podpořena vodoprávním a geotechnickým stavebním dozorem i ekologickým stavebním dozorem na ochranu místní flóry a fauny. Provoz na S 31 bude nadále veden ve dvou jízdních pruzích do kopce a v jednom jízdním pruhu z kopce až do zprovoznění nových mostů.

https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... n-wachsen/
-
- VIP
- Příspěvky: 22398
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rakousko všeobecně
blok info
Nutná uzavírka výstupů a výjezdů na Dornbirn-West (A 14 Rheintal/Walgauautobahn) v rámci renovací. Od 7. září 2023 do pravděpodobně poloviny listopadu 2023 bude uzavřena příjezdová cesta směrem na Innsbruck z důvodu rekonstrukce na křižovatce Dornbirn-West. Dříve uzavřená příjezdová cesta směrem na Německo je opět k dispozici pro provoz. Protože toto omezení vede ke znatelným dopravním zpožděním, žádáme řidiče, aby jako alternativní trasu k Dornbirn-West využili křižovatky Dornbirn-Süd nebo Hohenems nebo silniční síť nižší úrovně, zejména při hustém provozu. I přes toto nutné dopravní omezení zůstává hlavní vozovka volně průjezdná se dvěma jízdními pruhy v každém směru. Více na odkazu:
https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... uautobahn/
První etapa rekonstrukce křižovatky Seiersberg na A9 dokončena. Od této chvíle je výstup a sestup na sever volně sjízdný; Zahájení 2. fáze 17. září. První část rekonstrukce téměř 30 let staré křižovatky Seiersberg na dálnici A 9 Pyhrn byla dokončena přesně podle plánu. Výstup a sestup ve směru jízdy na sever/Graz byl během čtyř týdnů obnoven a nyní je opět plně k dispozici. S ohledem na začátek školní docházky je nyní dvoutýdenní přestávka. Od neděle 17. září od 16 hodin bude z důvodu šestitýdenní rekonstrukce uzavřen příjezd a výjezd ve směru na jih. V tomto případě vede značená odbočka přes jižní dálnici A 2 ke křižovatce Unterpremstätten, kde se můžete „otočit“ a jet zpět k již obnovené první polovině křižovatky Seiersberg. Více na odkazu: https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... eiersberg/
Generální obnova A 1 mezi křižovatkami Steinhäusl a St. Christophen je v plném proudu. Práce na obou jízdních pruzích budou pokračovat do listopadu 2024.
Téměř 30 let po zprovoznění podrobuje ASFINAG od března 2023 generální opravě křižovatky Steinhäusl na Westautobahn A 1. Na dálnici v oblasti Vídeňského lesa přibylo denně až 74 000 vozidel, z toho 11 000 nákladních. Do konce příštího roku bude tento více než osm kilometrů dlouhý úsek A 1 včetně nájezdů a sjezdů na křižovatky St. Christophen a Altlengbach důkladně zrekonstruován. Celkem bude aplikován asfaltový povrch vozovky o velikosti cca 34 fotbalových hřišť. To odpovídá více než 240 000 metrů čtverečních. V rámci toho bude také vyměněno značení a naváděcí systémy. Samotná boční svodidla a centrální oddělení směrových pruhů vedou k celkové délce kolem 12 000 metrů. Obnoveno bude také 15 mostů v oblasti staveniště a přibližně 8 000 metrů oplocení na ochranu zvěře. ASFINAG investuje do této generální rekonstrukce západní dálnice téměř 30 milionů eur. Míra recyklace samotného betonu a asfaltu je více než 90 procent.
Fotky z prací na odkazu: https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... teinhausl/

https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... uautobahn/


Téměř 30 let po zprovoznění podrobuje ASFINAG od března 2023 generální opravě křižovatky Steinhäusl na Westautobahn A 1. Na dálnici v oblasti Vídeňského lesa přibylo denně až 74 000 vozidel, z toho 11 000 nákladních. Do konce příštího roku bude tento více než osm kilometrů dlouhý úsek A 1 včetně nájezdů a sjezdů na křižovatky St. Christophen a Altlengbach důkladně zrekonstruován. Celkem bude aplikován asfaltový povrch vozovky o velikosti cca 34 fotbalových hřišť. To odpovídá více než 240 000 metrů čtverečních. V rámci toho bude také vyměněno značení a naváděcí systémy. Samotná boční svodidla a centrální oddělení směrových pruhů vedou k celkové délce kolem 12 000 metrů. Obnoveno bude také 15 mostů v oblasti staveniště a přibližně 8 000 metrů oplocení na ochranu zvěře. ASFINAG investuje do této generální rekonstrukce západní dálnice téměř 30 milionů eur. Míra recyklace samotného betonu a asfaltu je více než 90 procent.
Fotky z prací na odkazu: https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... teinhausl/
-
- VIP
- Příspěvky: 22398
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rakousko všeobecně

ASFINAG, spolková země Vorarlbersko, obec Stallehr a město Bludenz investují celkem 18 milionů eur
V pondělí, ASFINAG zahajuje nezbytná přípravná opatření pro plánované rozšíření zabezpečení na křižovatce Bings. Silničáři zatím nic z těchto prací nezaznamenají, přeci jen musí být v této oblasti připraveno zázemí staveniště, dopravní cesty a nezbytné dřevěné práce. Vlastní práce začnou na konci září, ale pro provoz bude stále k dispozici jeden jízdní pruh v každém směru.
Do léta 2025 proběhne výstavba jízdního pruhu ve směru na Arlberg až k dvouproudému stoupání u Glasbühelu, stavební úprava nájezdů na křižovatce Bings a instalace rozsáhlé protihlukové ochrany.
Nový most přes Alfenz – výrazné zlepšení protihlukové ochrany
V rámci těchto prací dojde k přestavbě mostu přes rychlostní silnici S 16 Arlberg a mostu přes potok Alfenz do Stallehru. Během této doby je pro všechna vozidla k dispozici jednopruhový provizorní most, včetně speciálně zajištěné pěšiny pro obec Stallehr přes Alfenz. Vznikne také provizorní lávka pro pěší přes S 16 do Bings. Dva mosty mají být zbourány po vánočních svátcích. Nová výstavba mostů potrvá zhruba šest měsíců. V celém areálu bude také vyměněno zábradlí, značení a podlahové značení.
https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... te-montag/

extra web: https://www.asfinag.at/a10
Rozšířená nabídka vlaků a autobusů a více než 500 parkovacích míst pro spolujízdu nebo přestup na MHD
Naléhavě potřebná generální obnova tunelů Ofenauer a Hiefler, jakož i řetězce tunelů Werfen (Brentenberg, Zetzenberg, Helbersberg), které byly postaveny v 70. letech, potrvá do června 2025.
ASFINAG aktualizuje nejstarší rakouské dálniční tunely a veškeré bezpečnostní vybavení pomocí nejnovějších technologií. Toto opatření je nezbytné pro zajištění bezpečnosti provozu na dálnici A 10 Tauern.
Jako první krok provádí ASFINAG od září 2022 práce na elektrické zabezpečovací technice, které nebrání provozu. Druhá fáze výstavby bude probíhat od poloviny září 2023 do června 2024, přičemž jeden tunelový tubus bude uzavřena a protisměrná doprava bude probíhat ve druhém tubusu.
Vzhledem k velké dopravní zátěži a odpovídajícím zákonným požadavkům budou práce na 14 kilometrů dlouhém úseku v létě od července do září 2024 přerušeny. V tomto časovém horizontu budou obě tunelové trouby k dispozici bez omezení. Poté opět začíná třetí etapa výstavby s uzavřením vždy pouze jedné tunelové roury. Plánované otevření provozu se uskuteční v červnu 2025.
Všechny varianty byly předem prověřeny společností ASFINAG. V zimních měsících je intenzita dopravy výrazně nižší než v létě, proto je v tuto dobu ze zákona povolen obousměrný provoz.
Realizace v několika krátkých stavebních etapách se zimními přestávkami by zkrátila možné skutečné fáze výstavby na zcela nedostatečnou dobu nebo prodloužila celkovou dobu výstavby na mnoho let v důsledku příslušných několikatýdenních fází opětovného uvedení tunelu do provozu ( schvalovacím řízením podle zákona o bezpečnosti silničních tunelů) před uvolněním provozu. Zastavení staveniště v zimních měsících tedy není technicky možné.
Více na: https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... september/
-
- VIP
- Příspěvky: 22398
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rakousko všeobecně
15. září 2023
Generální rekonstrukce západní dálnice A 1 mezi Mondsee a Thalgau
Od pondělí příštího týdne (18. září) zahájí ASFINAG generální rekonstrukci západní dálnice A 1 západně od Mondsee ke křižovatce Thalgau. Do prosince 2025 budou silnice a mosty v úseku dlouhém 14 kilometrů modernizovány nejmodernější technologií. ASFINAG také obnovuje a zvyšuje protihlukové stěny a staví jedenáct nových systémů ochrany vod. ASFINAG investuje 97 milionů eur do obnovy infrastruktury na hranici mezi Horním Rakouskem a Salcburkem.
Od příštího týdne bude provoz v obou jízdních pruzích veden v otočných pruzích, po dobu prací budou k dispozici vždy dva jízdní pruhy v každém směru. Naposledy byl v roce 1990 kompletně zrekonstruován úsek dálnice A 1 West Autobahn mezi obratištěm Schmittenhäusl (Mondsee) a Thalgau. Poprvé byl betonový povrch kompletně recyklován a znovu instalován do podbetonové nebo základní vrstvy. Získané poznatky vytvořily základ pro další obnovu západní dálnice, kde byly stávající betonové vozovky téměř na všech staveništích recyklovány na místě v duchu zachování zdrojů a udržitelnosti. Nyní, po více než 30 letech, je opět dosaženo technické životnosti vozovky a betonový povrch vozovky je opět na místě recyklován.
Více na: https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... s-thalgau/
Generální rekonstrukce západní dálnice A 1 mezi Mondsee a Thalgau
Od pondělí příštího týdne (18. září) zahájí ASFINAG generální rekonstrukci západní dálnice A 1 západně od Mondsee ke křižovatce Thalgau. Do prosince 2025 budou silnice a mosty v úseku dlouhém 14 kilometrů modernizovány nejmodernější technologií. ASFINAG také obnovuje a zvyšuje protihlukové stěny a staví jedenáct nových systémů ochrany vod. ASFINAG investuje 97 milionů eur do obnovy infrastruktury na hranici mezi Horním Rakouskem a Salcburkem.
Od příštího týdne bude provoz v obou jízdních pruzích veden v otočných pruzích, po dobu prací budou k dispozici vždy dva jízdní pruhy v každém směru. Naposledy byl v roce 1990 kompletně zrekonstruován úsek dálnice A 1 West Autobahn mezi obratištěm Schmittenhäusl (Mondsee) a Thalgau. Poprvé byl betonový povrch kompletně recyklován a znovu instalován do podbetonové nebo základní vrstvy. Získané poznatky vytvořily základ pro další obnovu západní dálnice, kde byly stávající betonové vozovky téměř na všech staveništích recyklovány na místě v duchu zachování zdrojů a udržitelnosti. Nyní, po více než 30 letech, je opět dosaženo technické životnosti vozovky a betonový povrch vozovky je opět na místě recyklován.
Více na: https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... s-thalgau/
-
- VIP
- Příspěvky: 22398
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rakousko všeobecně
Dále,
Podjezd B180 v Prutzu je téměř dokončen.
Rychlostní limit v pracovní zóně je 30 km/h a mají zřízenou rychlostní kameru.


Úsek B177 byla zablokována severně od Seefeldu kvůli sesuvu bahna. B177 je hlavní silnice z Garmisch-Partenkirchenu do Innsbrucku. Intenzivně se tam ihned začalo pracovat ...
https://www.tt.com/artikel/30864418/sch ... n-im-gange


od včerejšího dne došlo ke zprovoznění úseku:


Rychlostní limit v pracovní zóně je 30 km/h a mají zřízenou rychlostní kameru.



https://www.tt.com/artikel/30864418/sch ... n-im-gange


od včerejšího dne došlo ke zprovoznění úseku:

-
- VIP
- Příspěvky: 22398
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rakousko všeobecně
Překlopení zůstatku ve prospěch železnice v Rakousku (bez ohledu na rozsah dálniční sítě, resp. právě pro to)
V roce 2021 vynaložilo Rakousko 82 % svých investic do dopravní infrastruktury na železnici. Ve stejném roce dosáhl podíl nákladní přepravy po železnici 51 %. Tyto akcie dávají Rakousku pozoruhodnou odlehlou pozici. Výsledek dlouhodobé politické vize podpořené cílenými politikami ukazuje, že kombinace politik podporujících železnici spolu s cílenými odrazujícími prostředky pro jiné druhy dopravy může dosáhnout dlouhodobých politických cílů.
V roce 1974 vydala rakouská vláda prohlášení, v němž citovala potřebu optimalizovat dostupnost a zahrnout všechny druhy dopravy do národní dopravní strategie. Koncem 80. let si vláda dále stanovila cíl přesunout poptávku po dopravě na způsoby, které optimalizují bezpečnost, ekonomické přínosy, životní prostředí a efektivitu.
V roce 1987 se středoevropský národ stal první zemí v Evropě, která zavedla povinné katalyzátory v osobních automobilech. Aby se přeprava zboží přesunula ze silnic na železnici, Rakousko zavedlo omezující rychlostní limity pro těžká nákladní vozidla, zakázalo jim používat specifické trasy v nočních hodinách a zvýšilo kapacitu pro přepravu kamionů po železnici – tzv. piggybacking – v Rakousku.
Vize tunelu pro budoucí nákladní dopravu
Dopravní politika se stala kritickým faktorem při vyjednávání Rakouska o plném členství v EU, které bylo úspěšně dokončeno v roce 1995. Kolektivní smlouva mezi Rakouskem a EU (dále jen „Transitvertrag“) omezila počet těžkých nákladních vozidel projíždějících mezi Rakouskem a Itálií Brennerský průsmyk k omezení emisí způsobených kamiony na trase považované za ekologicky citlivou.
Diskuse o alternativách k této životně důležité silniční trase vedly k výstavbě 64 km dlouhého Brennerského železničního tunelu. Nejdelší podzemní železniční spojení na světě, které má být dokončeno v roce 2032, se stane součástí linky 1 transevropských dopravních sítí (TEN-T). Cílem projektu je zkrátit cestování mezi Innsbruckem a Fortezzou z 80 na 25 minut, čímž se železniční spojení stane konkurenceschopnějším a výsledkem je odhadovaný modální přesun ze silnice na železnici až o 22,7 milionů tun nákladu a 5,3 milionů cestujících ročně.
zdroj: ITF-OECD
V roce 2021 vynaložilo Rakousko 82 % svých investic do dopravní infrastruktury na železnici. Ve stejném roce dosáhl podíl nákladní přepravy po železnici 51 %. Tyto akcie dávají Rakousku pozoruhodnou odlehlou pozici. Výsledek dlouhodobé politické vize podpořené cílenými politikami ukazuje, že kombinace politik podporujících železnici spolu s cílenými odrazujícími prostředky pro jiné druhy dopravy může dosáhnout dlouhodobých politických cílů.
V roce 1974 vydala rakouská vláda prohlášení, v němž citovala potřebu optimalizovat dostupnost a zahrnout všechny druhy dopravy do národní dopravní strategie. Koncem 80. let si vláda dále stanovila cíl přesunout poptávku po dopravě na způsoby, které optimalizují bezpečnost, ekonomické přínosy, životní prostředí a efektivitu.
V roce 1987 se středoevropský národ stal první zemí v Evropě, která zavedla povinné katalyzátory v osobních automobilech. Aby se přeprava zboží přesunula ze silnic na železnici, Rakousko zavedlo omezující rychlostní limity pro těžká nákladní vozidla, zakázalo jim používat specifické trasy v nočních hodinách a zvýšilo kapacitu pro přepravu kamionů po železnici – tzv. piggybacking – v Rakousku.
Vize tunelu pro budoucí nákladní dopravu
Dopravní politika se stala kritickým faktorem při vyjednávání Rakouska o plném členství v EU, které bylo úspěšně dokončeno v roce 1995. Kolektivní smlouva mezi Rakouskem a EU (dále jen „Transitvertrag“) omezila počet těžkých nákladních vozidel projíždějících mezi Rakouskem a Itálií Brennerský průsmyk k omezení emisí způsobených kamiony na trase považované za ekologicky citlivou.
Diskuse o alternativách k této životně důležité silniční trase vedly k výstavbě 64 km dlouhého Brennerského železničního tunelu. Nejdelší podzemní železniční spojení na světě, které má být dokončeno v roce 2032, se stane součástí linky 1 transevropských dopravních sítí (TEN-T). Cílem projektu je zkrátit cestování mezi Innsbruckem a Fortezzou z 80 na 25 minut, čímž se železniční spojení stane konkurenceschopnějším a výsledkem je odhadovaný modální přesun ze silnice na železnici až o 22,7 milionů tun nákladu a 5,3 milionů cestujících ročně.
zdroj: ITF-OECD
-
- VIP
- Příspěvky: 22398
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rakousko všeobecně
Nová dálniční známka a cenové odstupňování od roku 2024
Od roku 2024 bude nová viněta. Konkrétně má být zavedena jednodenní viněta, která bude v prvním roce stát 8,60 eur. Pro ostatní dálniční známky je nový cenový sazebník.
Novela novely zákona o spolkovém mýtném (BStMautG) zavádí také nové cenové úrovně pro dálniční známky. Ta stanoví, že dvouměsíční dálniční známka bude stát celkem 30% z ceny roční dálniční známky, 10denní 12% a denní minimálně 9%.
Roční dálniční známka bude i v roce 2024 stát 96,40 eur. Zvýšení poplatků bylo před několika týdny pozastaveno pro příští rok. Bez tohoto pozastavení by cena za roční dálniční známku vzrostla na více než 110 eur.
Roční dálniční známka pro jednostopá vozidla - tedy motocykly - bude od příštího roku stát 38,50 eur.
https://www.finanz.at/news/neue-vignett ... 024-10178/
. .
pro srovnání
psáno v 10/2022:
Od roku 2024 bude nová viněta. Konkrétně má být zavedena jednodenní viněta, která bude v prvním roce stát 8,60 eur. Pro ostatní dálniční známky je nový cenový sazebník.
Novela novely zákona o spolkovém mýtném (BStMautG) zavádí také nové cenové úrovně pro dálniční známky. Ta stanoví, že dvouměsíční dálniční známka bude stát celkem 30% z ceny roční dálniční známky, 10denní 12% a denní minimálně 9%.
Roční dálniční známka bude i v roce 2024 stát 96,40 eur. Zvýšení poplatků bylo před několika týdny pozastaveno pro příští rok. Bez tohoto pozastavení by cena za roční dálniční známku vzrostla na více než 110 eur.
Roční dálniční známka pro jednostopá vozidla - tedy motocykly - bude od příštího roku stát 38,50 eur.
https://www.finanz.at/news/neue-vignett ... 024-10178/
. .
pro srovnání
psáno v 10/2022:
Diaľničiar píše: ↑31.10.2022 20:34:55 Ceny dálničních známek budou v roce 2023 upraveny o 2,8 procenta podle indexu spotřebitelských cen – roční dálniční známka je k dispozici za 96,40 EUR (nalepovací a digitální dálniční známka)
https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... eise-2023/
0v.JPG
Re: Rakousko všeobecně
Á tady zase rakouská nátura v praxi, když už nás EU donutila k 1denní, ta jí dáme za cenu 10denní, bravo.
-
- VIP
- Příspěvky: 22398
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rakousko všeobecně
Je to opravdu zvláštní. Oni delají co lze těma %, ale ten výsledek je takový zvláštní. Čert je vem ... ono je to spíš bič na jiné země.

-
- VIP
- Příspěvky: 22398
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rakousko všeobecně
13. října 2023
Dokončena rekonstrukce křižovatky Seiersberg na A 9 Pyhrnautobahn
Od této chvíle jsou všechny nájezdové a výjezdové rampy opět volně přístupné; Zbývající práce do příštího týdne
Renovace téměř 30 let staré křižovatky Seiersberg na Pyhrnautobahn A 9 byla v pátek dokončena přesně podle plánu. Nájezdové a sjezdové nájezdy na sever/Graz i na jih/směr hřiště byly obnoveny během čtyř týdnů a od dnešního pátečního rána jsou opět bez omezení k dispozici.
Stavební proces obnovy vozovky, zabezpečovacích zařízení, značení a odvodnění byl dodržen extrémně napjatý, aby omezení pro obyvatele, dojíždějící a všechny firmy byla co nejkratší a minimální.
Na části křižovatky stále probíhají zbývající práce, ty už ale neovlivní dopravu.
https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... schlossen/
Dokončena rekonstrukce křižovatky Seiersberg na A 9 Pyhrnautobahn
Od této chvíle jsou všechny nájezdové a výjezdové rampy opět volně přístupné; Zbývající práce do příštího týdne
Renovace téměř 30 let staré křižovatky Seiersberg na Pyhrnautobahn A 9 byla v pátek dokončena přesně podle plánu. Nájezdové a sjezdové nájezdy na sever/Graz i na jih/směr hřiště byly obnoveny během čtyř týdnů a od dnešního pátečního rána jsou opět bez omezení k dispozici.
Stavební proces obnovy vozovky, zabezpečovacích zařízení, značení a odvodnění byl dodržen extrémně napjatý, aby omezení pro obyvatele, dojíždějící a všechny firmy byla co nejkratší a minimální.
Na části křižovatky stále probíhají zbývající práce, ty už ale neovlivní dopravu.
https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... schlossen/
Re: Rakousko všeobecně
https://tirol.orf.at/stories/3232775/ 60 let od otevreni Europabruecke. Vcetne (starsiho) rozhovru s sefkonstrukterem.
Jsem zvedavy na reportaz v roce 2092 k otevreni Brenner Basistunnel.
Re: Rakousko všeobecně
zrušení limitů IG-L v Rakousku
https://auto-mania.cz/znacka-kvuli-kter ... -z-dalnic/
https://www.derstandard.at/story/300000 ... aufgehoben
https://auto-mania.cz/znacka-kvuli-kter ... -z-dalnic/
https://www.derstandard.at/story/300000 ... aufgehoben