Parkoviště P+R a systém ZPS
Re: Parkoviště P+R a systém ZPS
Protože z hlediska přípražského automobilismu tohle téma asi nejvíc souvisí s P+R, tak to dávám sem:
Správa železnic plánuje nový terminál Praha východ, zvýší komfort cestování
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/termi ... zpravy_cun
Správa železnic plánuje nový terminál Praha východ, zvýší komfort cestování
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/termi ... zpravy_cun
-
- Příspěvky: 94
- Registrován: 27.2.2023 5:45:32
- Bydliště: Stochov
Re: Parkoviště P+R a systém ZPS
https://zdopravy.cz/milion-a-330-tisic- ... je-178429/
1,3 milionu za jedno místo. Stavba P+R parkoviště Opatov se po zásahu ÚOHS komplikuje
1,3 milionu za jedno místo. Stavba P+R parkoviště Opatov se po zásahu ÚOHS komplikuje
Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze
Smím se prosím nesměle zeptat, proč se v případě fotbalu na Letné zavírá celá Blanka, místo toho aby se zavřel vyjezd na Letné?





Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze
Zrovna to, že má každý kdo jde na fotbal v Praze má potřebu dojet autem až těsně ke stadionu, je pro mě nepochopitelné a scestné. Děje se to jak u Sparty tak u Slavie a výsledkem je kolaps 1-2x týdně. Plus parkování - absolutní punk. Pro ty co bydlí v okolí to začíná být silně otravné. Na oba stadiony lze nechat auto je pár zastávek mhd dál a je to pro všechny jednodušší, protože takhle stejně všichni po zápase stojí 30 minut zcela zbytečně v koloně. Řešením nejsou žádné zákazy, ale jenom zdravý rozum!
Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze
Tohle je samozřejmě další stránka věci. Ale ok, ať si jedou autem, když si myslí, že najdou místo... Ale nemůžeme kvůli tomu přeci zavírat Blanku, což zapříčiní kolaps v půlce města... Prostě fotbal na Spartě nesmí byt víc.
Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze
Já tam jezdím docela často a s uzavřením kvůli fotbalu jsem se ještě nesetkal a to jsem tam párkrát v té době jel. Máte nějakou konkrétní zkušenost, kdy to bylo uzavřeno? Mě se akorát jednou stalo, že na info tabulích bylo něco jako "Pozor, možný výskyt osob ve vozovce" ale jelo se dál, pouze byla tuším snížená rychlost.
Kuba píše: ↑17.11.2023 2:27:02 Zrovna to, že má každý kdo jde na fotbal v Praze má potřebu dojet autem až těsně ke stadionu, je pro mě nepochopitelné a scestné. Děje se to jak u Sparty tak u Slavie a výsledkem je kolaps 1-2x týdně. Plus parkování - absolutní punk. Pro ty co bydlí v okolí to začíná být silně otravné. Na oba stadiony lze nechat auto je pár zastávek mhd dál a je to pro všechny jednodušší, protože takhle stejně všichni po zápase stojí 30 minut zcela zbytečně v koloně. Řešením nejsou žádné zákazy, ale jenom zdravý rozum!
Je to pohodlné. Stačí vyjet na zápas podstatně později. Já takhle jezdím na Slávii a parkuju na chodníku, kolona se nekoná. Místo je tam vždycky. Ono teda ani na oficiálním parkovacím stání bych stát nesměl, protože je tam modrá zóna. Chápu, že je to pro místní otravné, ale pohodlnost je pohodlnost, omlouvám se ....
Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze
Jednou z věcí ke kterým auta slouží je právě i pocit pohodlí a komfortu oproti MHD. Akce typu fotbalové utkání, závody všeho druhu, kvůli kterým se uzavírá část města, turistický ruch ve středu města apod. vždy způsobují rezidentům strázně a ústrky. Pak je otázka, zda bydlet v takovýchto lokalitách je výhodou či naopak problémem. Něco jako postavil si hospodu a chodili mu tam lidi... Bydlet ve městě v 21. století nemusí být pro někoho med. Pak zbývá možnost se přestěhovat, což je na rozdíl od dob reálného socialismu, vcelku jednoduché...
Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze
Nesměl parkovat? Směl, ale ne zadarmo. Pohodlnost stání na chodníku? Ne, bezohlednost a drzost. Omlouváte se, ale přitom v tom hodláte pokračovat? Co je to za omluvu. Na Slavii jezdí 4 linky autobusu, 5 linek tramvají a vlaky po 15 minutách.Lynx píše: ↑18.11.2023 2:24:37
Je to pohodlné. Stačí vyjet na zápas podstatně později. Já takhle jezdím na Slávii a parkuju na chodníku, kolona se nekoná. Místo je tam vždycky. Ono teda ani na oficiálním parkovacím stání bych stát nesměl, protože je tam modrá zóna. Chápu, že je to pro místní otravné, ale pohodlnost je pohodlnost, omlouvám se ....
Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze
to jako že dojede autem "někam", tam pohodlně zaparkuje, koupí si lístek ( dnes už snad i přes apku ), pojede 4stanice tramwají....
a zpátky to samé ???
no, bez ohledu na místní, to bych se na celý fotbal vys**l
pro hnidopichy uvádím, že být to na mě, tak "vrcholový" sport zruším úplně, ale chápu, že někdo potřebuje "chléb a hry"
a zpátky to samé ???
no, bez ohledu na místní, to bych se na celý fotbal vys**l
pro hnidopichy uvádím, že být to na mě, tak "vrcholový" sport zruším úplně, ale chápu, že někdo potřebuje "chléb a hry"
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze
Autem ať si dojede kamkoliv, kde se dá legálně zaparkovat. Pak se může ukázat, že placené parkování u stadionu vyjde dráž než lístek + parkování někde jinde. Logicky nejdráž by mělo vyjít právě to stání na chodníku nebo stání na modré bez zaplacení, kdyby městská policie vykázala nějakou činnost.
Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze
V modré zóně se parkovat nesmí vůbec, pokud se něco nezměnilo, takže reálně není kde zaparkovat. Našel jsem si místo se širokým chodníkem, takže to nikomu kromě vás nevadí. Takže drzost asi jo, ale bezohlednost nikoliv. Dá se tam pohodlně projít třeba i s kočárkem a navíc tam chodí minimum lidí. Takže to paradoxně vadí mnohem méně, než kdybych blokoval místo v modré zóně. Jasně, auto můžeme nechat doma, dokonce ho nemusíme mít vůbec, ale to se dostáváme na argumentaci typu Automat.ElWapp píše: ↑18.11.2023 11:22:57Nesměl parkovat? Směl, ale ne zadarmo. Pohodlnost stání na chodníku? Ne, bezohlednost a drzost. Omlouváte se, ale přitom v tom hodláte pokračovat? Co je to za omluvu. Na Slavii jezdí 4 linky autobusu, 5 linek tramvají a vlaky po 15 minutách.Lynx píše: ↑18.11.2023 2:24:37
Je to pohodlné. Stačí vyjet na zápas podstatně později. Já takhle jezdím na Slávii a parkuju na chodníku, kolona se nekoná. Místo je tam vždycky. Ono teda ani na oficiálním parkovacím stání bych stát nesměl, protože je tam modrá zóna. Chápu, že je to pro místní otravné, ale pohodlnost je pohodlnost, omlouvám se ....
Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze
Na modré se dá po zaplacení parkovat od začátku co se zóny spustily (tedy ten celoměstský systém, jak to bylo v počátcích na Praze 1 nevím). Ceny jsou i na mapy.cz.
Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze
Modrá na Praze 1 to má různě, někde lze jen hodinu, někde déle.
Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze
Když jsem se naposledy zajímal o možnost parkování v modré zóně, což už je pravda mnoho let, tak to šlo, ale po zakoupení oprávnění na příslušném místním Úřadě, kde prodávali snad parkovací karty za sklo nebo něco takového, tuším že to bylo na 2 hodiny za 120 korun. Bylo to myšleno primárně pro řemeslníky, Vzhledem k nutnosti jít na Úřad to nebylo zrovna praktické.
Edit: Teď když to hledám, tak existuje telefonní aplikace přes kterou to lze.
Edit: Teď když to hledám, tak existuje telefonní aplikace přes kterou to lze.
Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze
Proboha, tohle je fakt komedieLynx píše: ↑20.11.2023 3:52:39 Když jsem se naposledy zajímal o možnost parkování v modré zóně, což už je pravda mnoho let, tak to šlo, ale po zakoupení oprávnění na příslušném místním Úřadě, kde prodávali snad parkovací karty za sklo nebo něco takového, tuším že to bylo na 2 hodiny za 120 korun. Bylo to myšleno primárně pro řemeslníky, Vzhledem k nutnosti jít na Úřad to nebylo zrovna praktické.
Edit: Teď když to hledám, tak existuje telefonní aplikace přes kterou to lze.

Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze
pozor
MPLA - jako aplikace - snad již skončila
( a nevím jestli jen v Hlavním městě nebo komplet )
a ten nový zázrak má tak perfektní recenze, že jsem to ani neinstaloval...
takže jsem tuhle na Vypichu hledal automat ( po letech ke kořenům )
ale má to prý jít i v Litačce, leč tam jsem se zatím nesmířil s názvem
MPLA - jako aplikace - snad již skončila
( a nevím jestli jen v Hlavním městě nebo komplet )
a ten nový zázrak má tak perfektní recenze, že jsem to ani neinstaloval...
takže jsem tuhle na Vypichu hledal automat ( po letech ke kořenům )
ale má to prý jít i v Litačce, leč tam jsem se zatím nesmířil s názvem

Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze
Pouzivam aplikaci Citymove a funguje bez problemu.
Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze
V appce Mapy.cz (případně i ve webové verzi) je taky u každé zóny odkaz na online platbu. Specializovaná appka na parkování není ani potřeba.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze
Lítačka (až na ten název který mi taky nejde z pusy) na platby parkovného funguje spolehlivě.Mike píše: ↑20.11.2023 21:29:59 pozor
MPLA - jako aplikace - snad již skončila
( a nevím jestli jen v Hlavním městě nebo komplet )
a ten nový zázrak má tak perfektní recenze, že jsem to ani neinstaloval...
takže jsem tuhle na Vypichu hledal automat ( po letech ke kořenům )
ale má to prý jít i v Litačce, leč tam jsem se zatím nesmířil s názvem![]()
Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze
V době kdy se MPLA měnilo na EasyPark si nová apka strhávala peníze navíc za zpracování, je to tak pořád? MPLA bylo super, teď používám Lítačku a ok.
Jsme dosti offtopic

-
- Příspěvky: 941
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Parkoviště P+R a systém ZPS
Pokračujme asi zde.
Co jsem si objednal to jsem si zaplatil, zpětně ověřeno na účtě. jak to má vyřešeno s městem nevím a je mi to celkem putna.
V lítačce mám trochu problém s načtení karty.
Jinak obecně k tématu parkování na modrých s placením jsem spokojený. Vpodstatě by mohli zrušit i fialovou a sjednotit časy.
Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze
A není to jenom dočasné zadržení peněz (hold) z karty v hodnotě pár korun, které se pak vrátí?
Jinak parkovat na modré zóně za poplatek šlo vždy.
Když už jsem OT, tak sice je pro mě jezdit autem na zápas něco naprosto nepochopitelného, ale otázkou je, zda by ty nové arény neměly mít velkou kapacitu parkovacích míst a tohle zrovna Eden ani třeba O2 Aréna nesplňuje. U O2 Arény mám navíc problém s tím, že tam by parkování udělat šlo, kdyby to tam PPF totálně nezastavěla.
Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze
Kdybyste si odpustil zbytečné invektivy, tak bych vám i poděkoval za pro mě zajímavé a nové informace. Dlouho jsem se o to nezajímal, takže jsem ztratil přehled. Jsem tedy vinen. A vy jste mi to hrdinně vmetl. Já bych třeba na vašem místě druhému neznalému člověku kolegiálně poradil, bez invektiv a úšklebků. A měl bych dobrý pocit, že mohu pomoci. Vám zase dělá dobře se někomu vysmívat. Každý jedná holt dle své lidské úrovně.ML90 píše: ↑20.11.2023 12:25:51Proboha, tohle je fakt komedieDokonce i já, který jsem v Praze jednou za čas a v naprosté většině se po městě pohybuju MHD, tohle vím. Kromě toho, že si můžete zaplatit parkování na modré zóně za hodinovou sazbu (podle toho co mají mapy.cz je to v těhle konkrétních místech 40 Kč/hod. a můžete tam být 3 hodiny, což je na fotbal akorát), tak ve čtvrtích jako je Praha 10 můžete o víkendu, kdy se hraje naprostá většina fotbalových zápasů, parkovat zdarma, máte to tam všude na značkách: https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=104 ... 88242&z=19
Ve Vršovicích je problém, že se tam večer nedá moc zaparkovat ani v běžný den, natož když je fotbal. Takže jsou to všechno sice zajímavé, leč knížecí rady.