
Vysokorychlostní tratě (VRT)
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Z Lužin je to daleko všude.
Ale nechápu, proč se tak řeší terminál v Nehvizdech, to vážně nikdo na cestě z Prahy řešit nemusí a možná se mu akorát někdy stane, že některý vlak směrem na východ mu tam po cestě na minutu zastaví.

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Ty Nehvizdy jsem zvolil záměrně jako připodobnění trase Lyon-letiště - Avignon TGV (komentoval Mike) z hlediska pozice stanice vůči VRT, jestli je přímo na ní a nebo v centru velkého města, že tuto trasu z hlediska průměrné rychlosti prostě nejde srovnat s Praha-Brno (mezi hlaváky), žádná VRT nevede s plnou traťovou rychlostí až k hlavním nádražím. Ekvivalent Lyon-PartDieu (centrum) - Avignon TGV jede o 10 minut déle oproti spoji z letiště Lyon, které leží přímo na VRT obchvatu Lyonu, kde se vlak rozjíždí rovnou na 300.
Z hlediska dostupnosti VRT terminálů třeba ve srovnání s Avignonem nemá smysl řešit Nehvizdy, ale spíše nějaké středně velké města co leží poblíž plánované trasy, např. Jihlava). Každopádně můj příspěvek nějakou dostupnost absolutně ani okrajově neřešil, šlo jen o časy/průměrné rychlosti na různých "Scénářích" (centrum-centrum, centrum-předměstí, mezi VRT terminály, apod..)
Příspěvky o Jirnech přesunuty sem. Jirka L.
Z hlediska dostupnosti VRT terminálů třeba ve srovnání s Avignonem nemá smysl řešit Nehvizdy, ale spíše nějaké středně velké města co leží poblíž plánované trasy, např. Jihlava). Každopádně můj příspěvek nějakou dostupnost absolutně ani okrajově neřešil, šlo jen o časy/průměrné rychlosti na různých "Scénářích" (centrum-centrum, centrum-předměstí, mezi VRT terminály, apod..)
Příspěvky o Jirnech přesunuty sem. Jirka L.
-
- Příspěvky: 966
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Miku, proč by ta malůvka znamenala 3+3 jen po Exit8?
I na tom odkaze https://www.gobec.cz/vrt-bechovice-poricany/ stavbu D11 Jirny-Poděbrady (zkapacitnění) zmińují.
michal: očekával bych, že zásobování logistického parku bude probíhat skrz D10 exit Zápy. Tam je obchvat, ve Mstěticích bude dokončený nadjezd.
MPMP: to je dost validní bod, je mi s podivem, že tohle není zatím řešeno ... co na to u vás v Jirnech?
I na tom odkaze https://www.gobec.cz/vrt-bechovice-poricany/ stavbu D11 Jirny-Poděbrady (zkapacitnění) zmińují.
michal: očekával bych, že zásobování logistického parku bude probíhat skrz D10 exit Zápy. Tam je obchvat, ve Mstěticích bude dokončený nadjezd.
MPMP: to je dost validní bod, je mi s podivem, že tohle není zatím řešeno ... co na to u vás v Jirnech?
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
MPMP: nejsem silničář, to co jsem nakresil byl jen nástřel. To, že to nebude dávat dopravně smysl je sice pravda, na druhou stranu je to místo kde se střetává D11, sjezd z D11, VRT, terminál VRT a II/101 a prostě II/101 je až ta poslední podle které se to bude přizpůsobovat. Argument s územním plánem je silný a určitě bude tlak kraje/obce na zachování trasy obchvatu dle územního plánu.
Na II/101 je odevzdána TES a tam to vypadá viz obr. Koordinace těchto třech akcí (VRT, rozšíření D11, II/101) bude určitě probíhat a je možné, že na tom GIS to není aktuální, to samé screen z té TES.
Na II/101 je odevzdána TES a tam to vypadá viz obr. Koordinace těchto třech akcí (VRT, rozšíření D11, II/101) bude určitě probíhat a je možné, že na tom GIS to není aktuální, to samé screen z té TES.
- Přílohy
-
- II-101.JPG (164.5 KiB) Zobrazeno 4108 x
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
JakubMD: děkuji za obrázek. To je ten, o kterém jsem mluvil.
Mosquit: co na to naše zastupitelstvo nevím, ale mám docela velkou obavu, že o tom ani nevědí. Opravdu nevím, nejsem se zastupiteli v denním kontaktu.
Chápu, že se situace vyvíjí, chápu, že se stále hledá nejlepší řešení a v principu se mi návrh na sjezdové/nájezdové rampy "o kus dál" líbí. Ať už proto, že mosty přes VRT vedou kolmo (a předpokládám téměř vodorovně) a nikoli šikmo a ve sklonu. Ať už proto, že jednoznačně oddělí provoz II/101 od provozu D11-terminál a hlavně proto, že je možno tyto větve vybudovat aniž by bylo nutné uzavřít na MÚK provoz. Nevýhodou je potřeba přeložky oněch 2 produktovodů (a že to nejsou žádní "drobečci" - DIN 800 a DIN 1000). Kam je chtějí dát mi jasné moc není - ve stávajícím místě bude sjízdná rampa asi tak v polovině výšky, takže to nepůjde ani spodem, ani vrchem a směrem ku Praze jsou rampy MÚK na druhé straně dálnice. To ale jednoznačně není moje starost.
PS: O vlečku bych se nestaral, aspoň bude "oficiální" důvod proč ji snést a zrušit. Nepoužívá se odhadem tak 15 let. S výjimkou covidového omezení potřeb přepravy, kdy sloužila jako dostavní kolej nákladních vagonů.
Mosquit: co na to naše zastupitelstvo nevím, ale mám docela velkou obavu, že o tom ani nevědí. Opravdu nevím, nejsem se zastupiteli v denním kontaktu.
Chápu, že se situace vyvíjí, chápu, že se stále hledá nejlepší řešení a v principu se mi návrh na sjezdové/nájezdové rampy "o kus dál" líbí. Ať už proto, že mosty přes VRT vedou kolmo (a předpokládám téměř vodorovně) a nikoli šikmo a ve sklonu. Ať už proto, že jednoznačně oddělí provoz II/101 od provozu D11-terminál a hlavně proto, že je možno tyto větve vybudovat aniž by bylo nutné uzavřít na MÚK provoz. Nevýhodou je potřeba přeložky oněch 2 produktovodů (a že to nejsou žádní "drobečci" - DIN 800 a DIN 1000). Kam je chtějí dát mi jasné moc není - ve stávajícím místě bude sjízdná rampa asi tak v polovině výšky, takže to nepůjde ani spodem, ani vrchem a směrem ku Praze jsou rampy MÚK na druhé straně dálnice. To ale jednoznačně není moje starost.
PS: O vlečku bych se nestaral, aspoň bude "oficiální" důvod proč ji snést a zrušit. Nepoužívá se odhadem tak 15 let. S výjimkou covidového omezení potřeb přepravy, kdy sloužila jako dostavní kolej nákladních vagonů.
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
kolega MPMP to popsal naprosto přesně
když dálnici za exitem 8 rozšíříte - a musíte do krajů, tady již není rezerva v SDP, tak ty větve pro odbočení k terminálu budou ještě o pruh vedle
a v té šířce už se pod most do Vyšehořovic nevejdete
leda by se vyklenul nad dálnici ještě tak o 4m výš
o vlečce jsem rovněž nepochyboval, že ji rádi snesou
třeba na ty odstávky začnou využívat koleje do Mochova
ale když vidím, jak dlouho se staví 511, tak se k tomuhle stavím již jen jako teoretik
když dálnici za exitem 8 rozšíříte - a musíte do krajů, tady již není rezerva v SDP, tak ty větve pro odbočení k terminálu budou ještě o pruh vedle
a v té šířce už se pod most do Vyšehořovic nevejdete
leda by se vyklenul nad dálnici ještě tak o 4m výš

o vlečce jsem rovněž nepochyboval, že ji rádi snesou
třeba na ty odstávky začnou využívat koleje do Mochova

ale když vidím, jak dlouho se staví 511, tak se k tomuhle stavím již jen jako teoretik

Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Chceš říci spíše, že jak dlouho se o 511 mluví a NESTAVÍ ... 

-
- Příspěvky: 966
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Vlečka by měla být ponechána pro stavbu VRT (deponie materiálu), a až následně snesena.
Most Nehvizdy - Vyšehořovice ... no, vzhledem k blízkosti toho terminálu stejně očekávám jeho zbourání ...
Most Nehvizdy - Vyšehořovice ... no, vzhledem k blízkosti toho terminálu stejně očekávám jeho zbourání ...
-
- Příspěvky: 966
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Pardon, jednak si myslím, že Mike tedy myslel most do Horoušan, a ano, most do Vyšehořovic má být součástí nové MUK.
Jen jsem chtěl poznamenat, že pradvěpodobně se ty mosty stejně budou muset shodit a postavit znovu, že se tam VRT nevejde.
Jen jsem chtěl poznamenat, že pradvěpodobně se ty mosty stejně budou muset shodit a postavit znovu, že se tam VRT nevejde.
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Tak to jo, ale "tenhle" most se má stát "integrální součástí" terminálu, ten taky nemá upadnout v zapomenutí. 

-
- Příspěvky: 125
- Registrován: 15.3.2009 14:12:09
- Bydliště: Praha 4
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Nevím, jestli to tu už bylo, ale něco se dá vyčíst z infa SŽ https://www.gobec.cz/vrt-bechovice-pori ... bFCsEByIlA
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Mohu se prosím zeptat: ten zářez pro VRT mezi exitem Jirny a terminálem, jak to bude řešeno? To bude betonové koryto?
- Přílohy
-
- ef6e5ff8-1726-4ac5-b563-1095ca30069c.jpeg (119.64 KiB) Zobrazeno 2638 x
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Nikde jsem žádné vizualizace ani příčné řezy nevidel, ale vzhledem k tomu, že koleje budou zhruba v úrovni vozovky dálnice, pro to asi není žádný důvod.
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Čili se ten kus mezi dálnicí a VRT na tomto kousku odtěží? Jsou to dva velmi hluboké zářezy strašně blízko sebe, proto se ptám.
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Já sice nevím, jak to bude s dálnicí, exity apod. Ale na obrázku je původní verze ještě předtím, než se upravil severní vstup do budovy terminálu: https://silnice-zeleznice.cz/zeleznice/ ... -naruc-778 Takže ten obrázek je cca dva roky starý a od té doby se toho nejspíš dost změnilo...
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
...dost změnilo - k lepšímu či horšímu Kollmo ? 

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
To na nějakou koordinaci s výstavbou VRT moc nevypadá. Stavba má být dokončena do 2 let od vydání SP. obávám se, že do té doby se bude o VRT stále ještě pouze diskutovat, případně projektovat.Mosquit píše: ↑13.4.2024 4:41:52 Stavební povolení pro výše zmíněnou akci III/6111 Jirny, Most ev. č. 6111-1 bylo vydáno.
https://jirny.imunis.cz/edeska/detail?id=3564
Pro Jirny to znamená, že teď bude MÚK uzavřena z důvodu přestavby sliničního mostu a následně znovu z důvodu výstavby koridoru. Ach jo.
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Ale vždyť na tu VRT není ani ÚR v dohledu...
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
2 MPMP:
je to ještě horší
nyní je provoz zhoršen výstavbou kruháče na 611
pak přestavbou mostu
pak výstavbou VRT
a někde mezi tím bude reko mostu do jiren
prostě kdyžuž, tak aspoň na 10let....
je to ještě horší
nyní je provoz zhoršen výstavbou kruháče na 611
pak přestavbou mostu
pak výstavbou VRT
a někde mezi tím bude reko mostu do jiren
prostě kdyžuž, tak aspoň na 10let....
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 966
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
No, jeden důvod se najde - VRT musí být oddělena od dálnice pevně, tam plůtek nestačí. Navíc se dá očekávat tlak Nehvizd na PHS na VRT. Takže podle mě to bude spíš betonové koryto.
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
To "pevné oddělení" musí být do jaké vzdálenosti VRT a dálnice?
-
- Příspěvky: 966
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
To nevím, můžeš si to zkusit dohledat. Projekt na VRT obsahuje mj.
Správa železnic, státní organizace - Dodatek č. 8 k SoD na realizaci VZ „RS 1 VRT Praha-Běchovice - Poříčany; Zpracování dokumentace pro územní řízení - vysokorychlostní trať Praha-Běchovice - Poříčany (II.)
Správa železnic, státní organizace - Dodatek č. 8 k SoD na realizaci VZ „RS 1 VRT Praha-Běchovice - Poříčany; Zpracování dokumentace pro územní řízení - vysokorychlostní trať Praha-Běchovice - Poříčany (II.)
Ten manuál - "ochranné valy, železobetonové zdi" já nemám ...Zapracování nové podoby Exitu 8 na D11 v rozsahu:
• Úprava železničního spodku včetně:
- zásypu jižní části stávajícího EXITu 8,
- úpravy přístupových ploch a komunikací pro potřeby údržby VRT,
- úpravy hospodaření s výkopkem a ornicí,
- úpravy trvalé deponie Nehvizdy",
• Úprava oplocení mezi VRT a dálnici (včetně doplnění ochrany VRT před pády
vozidel z dálnice dle Manuálu - ochranné valy, železobetonové zdi) a oplocení
PENNY,
• Doplnění demolice vlečkového mostu přes dálnici D11,
• Úprava přeložky 22 kV ČEZd a přesun trafostanice MERO (pozn.: úprava
přeložky tvoří změna polohy tří podpěr a trasy mezi nimi),
• Úprava více přeložek sdělovacích vedení (vedení DIAL TELEKOM, MERO,
Net4Gas, Vodafone, TÜRK Telecom),
• Úprava řešení mostu přes VRT na silnici III/6111 pro nové směrové a výškové
napojení od EXITu 8 (změna plochy a výšky mostu) včetně doplnění dlouhých
šikmých křídel jako prevence fatálních škod při vykolejení vlaku (původně byl
most bez křídel v úseku zárubních zdí),
• Úprava dlouhých podvrtů pod VRT a D11 pro několik páteřních plynovodů
(VTL900, VTL900, VTL100, STL150), včetně ochran proti korozi,
• Úprava přeložky ropovodu Družba včetně úpravy polohy areálu armaturní
stanice,
• Úprava komunikace III/6111 dle napojení na nový EXIT 8 včetně posouzení
nutnosti a návrhu odbočovacích pruhů,
• Úprava kácení a výsadby v lokalitě EXITu 8,
• Úprava Hlukové studie (posouzení ponechání protihlukové stěny ŘSD, vypuštění
navržené stěny mezi VRT a dálnicí D11), úprava dokumentace protihlukových
stěn,
• Úprava VO areálu PENNY.
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Mosquite, tak podle tvého postu to bude opravdu masakr ! O tom žádná...