Vysokorychlostní tratě (VRT)

Odpovědět
kollma
Příspěvky: 250
Registrován: 27.12.2013 17:32:57

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od kollma »

Z Lužin je to daleko všude. :D Ale nechápu, proč se tak řeší terminál v Nehvizdech, to vážně nikdo na cestě z Prahy řešit nemusí a možná se mu akorát někdy stane, že některý vlak směrem na východ mu tam po cestě na minutu zastaví.
PetrN
Příspěvky: 787
Registrován: 8.3.2022 10:50:52
Bydliště: 1km od budoucí MUK D2xD52

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od PetrN »

Ty Nehvizdy jsem zvolil záměrně jako připodobnění trase Lyon-letiště - Avignon TGV (komentoval Mike) z hlediska pozice stanice vůči VRT, jestli je přímo na ní a nebo v centru velkého města, že tuto trasu z hlediska průměrné rychlosti prostě nejde srovnat s Praha-Brno (mezi hlaváky), žádná VRT nevede s plnou traťovou rychlostí až k hlavním nádražím. Ekvivalent Lyon-PartDieu (centrum) - Avignon TGV jede o 10 minut déle oproti spoji z letiště Lyon, které leží přímo na VRT obchvatu Lyonu, kde se vlak rozjíždí rovnou na 300.
Z hlediska dostupnosti VRT terminálů třeba ve srovnání s Avignonem nemá smysl řešit Nehvizdy, ale spíše nějaké středně velké města co leží poblíž plánované trasy, např. Jihlava). Každopádně můj příspěvek nějakou dostupnost absolutně ani okrajově neřešil, šlo jen o časy/průměrné rychlosti na různých "Scénářích" (centrum-centrum, centrum-předměstí, mezi VRT terminály, apod..)

Příspěvky o Jirnech přesunuty sem. Jirka L.
Mosquit
Příspěvky: 966
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Mosquit »

Miku, proč by ta malůvka znamenala 3+3 jen po Exit8?
I na tom odkaze https://www.gobec.cz/vrt-bechovice-poricany/ stavbu D11 Jirny-Poděbrady (zkapacitnění) zmińují.

michal: očekával bych, že zásobování logistického parku bude probíhat skrz D10 exit Zápy. Tam je obchvat, ve Mstěticích bude dokončený nadjezd.

MPMP: to je dost validní bod, je mi s podivem, že tohle není zatím řešeno ... co na to u vás v Jirnech?
JakubMD
Příspěvky: 491
Registrován: 26.1.2022 10:41:38

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od JakubMD »

MPMP: nejsem silničář, to co jsem nakresil byl jen nástřel. To, že to nebude dávat dopravně smysl je sice pravda, na druhou stranu je to místo kde se střetává D11, sjezd z D11, VRT, terminál VRT a II/101 a prostě II/101 je až ta poslední podle které se to bude přizpůsobovat. Argument s územním plánem je silný a určitě bude tlak kraje/obce na zachování trasy obchvatu dle územního plánu.
Na II/101 je odevzdána TES a tam to vypadá viz obr. Koordinace těchto třech akcí (VRT, rozšíření D11, II/101) bude určitě probíhat a je možné, že na tom GIS to není aktuální, to samé screen z té TES.
Přílohy
II-101.JPG
II-101.JPG (164.5 KiB) Zobrazeno 4108 x
MPMP
Příspěvky: 3525
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od MPMP »

JakubMD: děkuji za obrázek. To je ten, o kterém jsem mluvil.
Mosquit: co na to naše zastupitelstvo nevím, ale mám docela velkou obavu, že o tom ani nevědí. Opravdu nevím, nejsem se zastupiteli v denním kontaktu.
Chápu, že se situace vyvíjí, chápu, že se stále hledá nejlepší řešení a v principu se mi návrh na sjezdové/nájezdové rampy "o kus dál" líbí. Ať už proto, že mosty přes VRT vedou kolmo (a předpokládám téměř vodorovně) a nikoli šikmo a ve sklonu. Ať už proto, že jednoznačně oddělí provoz II/101 od provozu D11-terminál a hlavně proto, že je možno tyto větve vybudovat aniž by bylo nutné uzavřít na MÚK provoz. Nevýhodou je potřeba přeložky oněch 2 produktovodů (a že to nejsou žádní "drobečci" - DIN 800 a DIN 1000). Kam je chtějí dát mi jasné moc není - ve stávajícím místě bude sjízdná rampa asi tak v polovině výšky, takže to nepůjde ani spodem, ani vrchem a směrem ku Praze jsou rampy MÚK na druhé straně dálnice. To ale jednoznačně není moje starost.
PS: O vlečku bych se nestaral, aspoň bude "oficiální" důvod proč ji snést a zrušit. Nepoužívá se odhadem tak 15 let. S výjimkou covidového omezení potřeb přepravy, kdy sloužila jako dostavní kolej nákladních vagonů.
Mike
Příspěvky: 5697
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Mike »

kolega MPMP to popsal naprosto přesně
když dálnici za exitem 8 rozšíříte - a musíte do krajů, tady již není rezerva v SDP, tak ty větve pro odbočení k terminálu budou ještě o pruh vedle
a v té šířce už se pod most do Vyšehořovic nevejdete
leda by se vyklenul nad dálnici ještě tak o 4m výš ;)
o vlečce jsem rovněž nepochyboval, že ji rádi snesou
třeba na ty odstávky začnou využívat koleje do Mochova :D

ale když vidím, jak dlouho se staví 511, tak se k tomuhle stavím již jen jako teoretik :roll:
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
kot
Příspěvky: 12451
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od kot »

Chceš říci spíše, že jak dlouho se o 511 mluví a NESTAVÍ ... :lol:
Mosquit
Příspěvky: 966
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Mosquit »

Vlečka by měla být ponechána pro stavbu VRT (deponie materiálu), a až následně snesena.
Most Nehvizdy - Vyšehořovice ... no, vzhledem k blízkosti toho terminálu stejně očekávám jeho zbourání ...
MPMP
Příspěvky: 3525
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od MPMP »

Mosquit píše: 6.3.2024 7:04:06Most Nehvizdy - Vyšehořovice ... no, vzhledem k blízkosti toho terminálu stejně očekávám jeho zbourání ...
Jaké zbourání? Ten se přece má stát součástí nové MÚK pro příjezd k terminálu z východu. Takže ho nejspíš zbourání čeká, ale jen jako součást přestavby lokality.
Mosquit
Příspěvky: 966
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Mosquit »

Pardon, jednak si myslím, že Mike tedy myslel most do Horoušan, a ano, most do Vyšehořovic má být součástí nové MUK.
Jen jsem chtěl poznamenat, že pradvěpodobně se ty mosty stejně budou muset shodit a postavit znovu, že se tam VRT nevejde.
Mike
Příspěvky: 5697
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Mike »

Mosquit píše: 6.3.2024 19:16:25 Pardon, jednak si myslím, že Mike tedy myslel most do Horoušan,....
:oops: :oops:
:ok: ano
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
MPMP
Příspěvky: 3525
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od MPMP »

Tak to jo, ale "tenhle" most se má stát "integrální součástí" terminálu, ten taky nemá upadnout v zapomenutí. ;)
elrondecuba
Příspěvky: 125
Registrován: 15.3.2009 14:12:09
Bydliště: Praha 4

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od elrondecuba »

Nevím, jestli to tu už bylo, ale něco se dá vyčíst z infa SŽ https://www.gobec.cz/vrt-bechovice-pori ... bFCsEByIlA
michal
Příspěvky: 5543
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od michal »

Mohu se prosím zeptat: ten zářez pro VRT mezi exitem Jirny a terminálem, jak to bude řešeno? To bude betonové koryto?
Přílohy
ef6e5ff8-1726-4ac5-b563-1095ca30069c.jpeg
ef6e5ff8-1726-4ac5-b563-1095ca30069c.jpeg (119.64 KiB) Zobrazeno 2638 x
MPMP
Příspěvky: 3525
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od MPMP »

Nikde jsem žádné vizualizace ani příčné řezy nevidel, ale vzhledem k tomu, že koleje budou zhruba v úrovni vozovky dálnice, pro to asi není žádný důvod.
michal
Příspěvky: 5543
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od michal »

Čili se ten kus mezi dálnicí a VRT na tomto kousku odtěží? Jsou to dva velmi hluboké zářezy strašně blízko sebe, proto se ptám.
kollma
Příspěvky: 250
Registrován: 27.12.2013 17:32:57

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od kollma »

Já sice nevím, jak to bude s dálnicí, exity apod. Ale na obrázku je původní verze ještě předtím, než se upravil severní vstup do budovy terminálu: https://silnice-zeleznice.cz/zeleznice/ ... -naruc-778 Takže ten obrázek je cca dva roky starý a od té doby se toho nejspíš dost změnilo...
kot
Příspěvky: 12451
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od kot »

...dost změnilo - k lepšímu či horšímu Kollmo ? ;)
MPMP
Příspěvky: 3525
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od MPMP »

Mosquit píše: 13.4.2024 4:41:52 Stavební povolení pro výše zmíněnou akci III/6111 Jirny, Most ev. č. 6111-1 bylo vydáno.
https://jirny.imunis.cz/edeska/detail?id=3564
To na nějakou koordinaci s výstavbou VRT moc nevypadá. Stavba má být dokončena do 2 let od vydání SP. obávám se, že do té doby se bude o VRT stále ještě pouze diskutovat, případně projektovat.
Pro Jirny to znamená, že teď bude MÚK uzavřena z důvodu přestavby sliničního mostu a následně znovu z důvodu výstavby koridoru. Ach jo.
kot
Příspěvky: 12451
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od kot »

Ale vždyť na tu VRT není ani ÚR v dohledu...
Mike
Příspěvky: 5697
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Mike »

2 MPMP:
je to ještě horší
nyní je provoz zhoršen výstavbou kruháče na 611
pak přestavbou mostu
pak výstavbou VRT
a někde mezi tím bude reko mostu do jiren

prostě kdyžuž, tak aspoň na 10let....
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Mosquit
Příspěvky: 966
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Mosquit »

MPMP píše: 12.4.2024 16:46:41 ... vzhledem k tomu, že koleje budou zhruba v úrovni vozovky dálnice, pro to asi není žádný důvod.
No, jeden důvod se najde - VRT musí být oddělena od dálnice pevně, tam plůtek nestačí. Navíc se dá očekávat tlak Nehvizd na PHS na VRT. Takže podle mě to bude spíš betonové koryto.
MPMP
Příspěvky: 3525
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od MPMP »

To "pevné oddělení" musí být do jaké vzdálenosti VRT a dálnice?
Mosquit
Příspěvky: 966
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Mosquit »

To nevím, můžeš si to zkusit dohledat. Projekt na VRT obsahuje mj.

Správa železnic, státní organizace - Dodatek č. 8 k SoD na realizaci VZ „RS 1 VRT Praha-Běchovice - Poříčany; Zpracování dokumentace pro územní řízení - vysokorychlostní trať Praha-Běchovice - Poříčany (II.)
Zapracování nové podoby Exitu 8 na D11 v rozsahu:
• Úprava železničního spodku včetně:
- zásypu jižní části stávajícího EXITu 8,
- úpravy přístupových ploch a komunikací pro potřeby údržby VRT,
- úpravy hospodaření s výkopkem a ornicí,
- úpravy trvalé deponie Nehvizdy",
Úprava oplocení mezi VRT a dálnici (včetně doplnění ochrany VRT před pády
vozidel z dálnice dle Manuálu - ochranné valy, železobetonové zdi)
a oplocení
PENNY,
• Doplnění demolice vlečkového mostu přes dálnici D11,
• Úprava přeložky 22 kV ČEZd a přesun trafostanice MERO (pozn.: úprava
přeložky tvoří změna polohy tří podpěr a trasy mezi nimi),
• Úprava více přeložek sdělovacích vedení (vedení DIAL TELEKOM, MERO,
Net4Gas, Vodafone, TÜRK Telecom),
Úprava řešení mostu přes VRT na silnici III/6111 pro nové směrové a výškové
napojení od EXITu 8 (změna plochy a výšky mostu) včetně doplnění dlouhých
šikmých křídel jako prevence fatálních škod při vykolejení vlaku (původně byl
most bez křídel v úseku zárubních zdí)
,
• Úprava dlouhých podvrtů pod VRT a D11 pro několik páteřních plynovodů
(VTL900, VTL900, VTL100, STL150), včetně ochran proti korozi,
• Úprava přeložky ropovodu Družba včetně úpravy polohy areálu armaturní
stanice,
Úprava komunikace III/6111 dle napojení na nový EXIT 8 včetně posouzení
nutnosti a návrhu odbočovacích pruhů
,
• Úprava kácení a výsadby v lokalitě EXITu 8,
Úprava Hlukové studie (posouzení ponechání protihlukové stěny ŘSD, vypuštění
navržené stěny mezi VRT a dálnicí D11), úprava dokumentace protihlukových
stěn,

• Úprava VO areálu PENNY.
Ten manuál - "ochranné valy, železobetonové zdi" já nemám ...
kot
Příspěvky: 12451
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od kot »

Mosquite, tak podle tvého postu to bude opravdu masakr ! O tom žádná...
Odpovědět

Zpět na „Železniční doprava“