Vize naší dálniční sítě

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
Paul1
Příspěvky: 356
Registrován: 4.1.2021 16:16:05

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Paul1 »

JakubMD píše: 9.1.2024 13:19:09 Ajooo, už tam těch 18k před HB vidím... bože můj....
OK, tak jsem se spletl, nemám problém to přiznat. Ale to je nakonec stejně jedno, protože o tom, který úsek na I/38 si zaslouží 2+2, nerozhoduješ ty ani já, takže můžeš akorát tak snít :) Faktem je, že na I/38 bude 2+2 jen kousek kolem Znojma, toť vše.
Aram96
Příspěvky: 7975
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Aram96 »

Ano, ta "polovina dálniční sítě" byla nadsázkou. Nicméně není nadsázkou, že na velké části I/38 jsou intenzity nákladní dopravy opravdu vyšší než na polovině dálnic. Ostatně to tu krásně vypsal již PetrN.
A o to právě jde. Tam kde je hodně nákladu prostě potřebujete pruh navíc. Stejně tak jako na D1 to chce 6-pruh, aby byla normálně použitelná po většinu týdne, tak na I/38 to chce minimálně 3-pruh na celé 38 od hranic až k D11 nebo spíš k D10. A tam, kde je i více OA, to chce 4-pruh. Což jsou zrovna úseky řekněme od Golčova Jeníkova k D11.

Kolem Kolína to už je úplný extrém, ten je opravdu vytíženější než velká část dálnic.
Pro "srovnání" může sloužit i třeba taková východní tangenta Olomouce .. tam jsme plesali blahem, když nám CK MD schválila 4-pruh .. ale tam jsou pánové intenzity cca 700 NA a cca 12 tis. všech vozidel. Na 38 je to 1600 a 21 tisíc. ! (čísla NA beru pro zjednodušení čistě NSN - návěsové soupravy)
Od GJ na jih by určitě stačil 3-pruh, ale 4-pruh bych zde viděl jako konečné řešení do budoucna, aby byl zkompletován právě ten zmíněný okruh pražského okruhu. Ovšem 4-pruh u Kolína a D11 je naprostá nezbytnost a měl by být v přípravě už dnes.

Teď bez dívání si troufám říct, že to bude nejvytíženější silnice co se týče kamionů, kromě I/35 a I/52. Pochybuju, že někde jinde je více. A pokud ano, tak je tam plánována dálnice. A co hlavně, je to tak dvakrát více NA než na již zprovozněných dálnicích, vyjma těch hlavních tranzitních. Sem prostě nic jiného než 4-pruh fakt nepatří. Jak mám rád 3-pruh, tak tady je za mě opět špatně umístěný. Stavme jej na drtivé většině 38, ale NE ZDE. :kladivo:
Druhá související věc je, že když zde bude 3-pruh, tak ty 1-pruhové úseky budou odcházet strašně rychle...

Paul1: já bych se s tím tak rychle nesmiřoval tedy .. :)
PetrN
Příspěvky: 379
Registrován: 8.3.2022 10:50:52
Bydliště: 1km od budoucí MUK D2xD52

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od PetrN »

Arame naprostý souhlas co píšeš. Tady odkazuji část příspěvku z 13.12.2023 jak jsme řešili S38 i v kontextu využití pro "transvysočinu". Kromě tebou zmíněných případů je už jen pár výjimek.
PetrN píše: 13.12.2023 17:08:23 Ona I/38 převádí v pracovní den cca 2000 kamionů (NSN), víc na klasických jedničkách 1+1 je jen na I/35 (bude D35), I/52 (bude D52), I/16 Mělník-Slaný (nahrazuje chybějící severní D0 pro relace D5-D8/D10), I/33 Jaroměř-Náchod (odlehčí D11), I/68 v úseku Bystřice-SK (dá se čekat trochu pokles s dokončením S1 v Polsku a navic je to jen relativně krátký úsek v 1+1)... I/38 má víc kamionů než třeba I/50, I/43 nebo I/3 !!!
Vyplývá z toho jednoduše to, že je na I/38 nejvíce NSN z ČR, kde se žádné zásadní zkapacitnění neplánuje ani nedojde k významnému poklesu způsobených jinou stavbou na alternativní trase.
_jan91
Příspěvky: 974
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od _jan91 »

Za mě realistická varianta čtyřpruh I/38 od D11 po I/12, dále od konce obchvatu Kolína po I/2 u Kutné Hory a nakonec mezi D1 a Brodem. Vše ostatní už v S13,5 nebo alespoň S11,5 s přídatnými pruhy.
darwousek
Příspěvky: 975
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od darwousek »

NullDeVoid píše: 6.3.2024 21:16:54 Nebude.
Ta malá část jen v 1 směru…to je špatnej vtip.
Provoz tam je na 4pruh. Stavíme tam obyčejnou silnici. Česká malost útočí.
Je tam víc jak 10 000. Stavíme D6, kde je sotva 8 000. Což NENÍ útok na D6, je to důležité strategické spojení. Ne, je to útok na I/50, kde místo ní máme připravovat S50. Ze začátku aspoň od D1 k Nesovicím. Ideálně za D55.
Dovolil jsem si přesunout tuhle diskuzi sem ať nejsem až moc OT. Nicméně jsem si říkal že 4-pruh by byl fajn jenže kudy trasovat, zvlášť přes Chřiby a po pár minutách v mapách.cz mi vylezlo tohle https://mapy.cz/s/petaguvuda
Tunely + delší/významnější mosty -
Bod 40 - 569m dlouhý tunel Šardičky
Bod 47 - 751m dlouhý most Milonice
Bod 64 - 1522m dlouhý tunel pod osadou Borky
Kritický úsek právě Chřiby
Bod 116 - 254m dlouhý most
Bod 117 - 979m dlouhý tunel
bod 118 - 282m dlouhý most
Bod 119 - 638m dlouhý tunel
Bod 120 - 1088m dlouhý most
Bod 128 - 365m dlouhý most
Jen úsek Chřiby by vyšel na absolutně šilené peníze. :)
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Warcz
Příspěvky: 2107
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Warcz »

Tohle je podle mě blbost. Slavkov potřebuje kvalitni napojeni pak je provoz z Kyjova. Prostě klasicka salamovka. Udělat dobrou cestu za Slavkov a dal se uvidi.
darwousek
Příspěvky: 975
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od darwousek »

Zrovna úsek D1 - Nesovice je něco co jsem do té mapy jen tak naklikal, a samozřejmě že by to šlo i přes Slavkov viz. https://mapy.cz/s/jefedaboze s tunelem (649m) v bodě 60 a opět s tunelem pod oborou Borky.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10846
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Lenny »

Jde to i bez tunelů. Aspoň takový byl poslední projekt na D1.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10846
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Lenny »

Mě by se líbila dálnice ve směru dálkové silnice Plzeň - Ostrava. Všichni řešíte jenom úsek Plzeň - Humpolec, ale další úsek Humpolec - Prostějov - Valmez - Rožnov - Frýdek-Místek by se také hodil.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Tomas 1975
Příspěvky: 718
Registrován: 22.9.2009 20:02:33

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Tomas 1975 »

To je řešení, které zde již bylo... A poněkud se na něj zapomnělo... Odklonit dopravu západ - východ zcela mimo Prahu, její okruh ať takový nebo makový....
Třicátá léta minulého století... Stejné jako dálnice z Polska okolo Králík atd... Zoufalství....
PetrN
Příspěvky: 379
Registrován: 8.3.2022 10:50:52
Bydliště: 1km od budoucí MUK D2xD52

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od PetrN »

Humpolec-Prostějov budiž dál však nikoliv, tahat "dálnici" v trase Prostějov-Přerov když pár km na sever je D35 a na jih D1, to už by mi přišel jako docela slušný úlet :) z Přerova do Valmezu pak jako novou stopou přes Bysřici nebo jak? a proč když je D1+D48 a bude Palačovská spojka? Stejně tak nerozumím potřebě "dálniční" spojnice Rožnov-Frýdek.
Avantime
Autor
Příspěvky: 622
Registrován: 25.2.2009 23:03:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Avantime »

Lenny píše: 15.3.2024 5:54:01 Mě by se líbila dálnice ve směru dálkové silnice Plzeň - Ostrava. Všichni řešíte jenom úsek Plzeň - Humpolec, ale další úsek Humpolec - Prostějov - Valmez - Rožnov - Frýdek-Místek by se také hodil.
Přijde mi, že je to podobné jako se Sudetskou dálnicí přes Žatec a Lovosice, viz tvůj příspěvek ve vlákně I/13.

Dějiny by se musely ubírat jiným směrem. Nyní máme od Humpolce dál na východ D1, přičemž tedy okolí Brna bude problém asi navždy.

Pokud pominu jiný tah, a to I/38, tak od Humpolce je spíše třeba zaměřit se na směr JZ - SV, tedy I/34. V tomto směru máme z širšího pohledu vazbu D5 - D10/D11 a potom v podstatě až D46. Mezi těmito tahy je pro vazby řekněme mezikrajské použitelná právě ta I/34. Napadá mě, že vylepšováním II/353 D1 - Žďár vytváří kraj Vysočina k I/34 zajímavou alternativu - pro NA to není, ale zkuste si vyhledat trasu Pelhřimov - Svitavy. V blízké budoucnosti to ještě vylepší obchvat Rytířska a přeložka I/37 Jihlavská - Brněnská ve Žďáře. II/360 z Nového Města do Poličky je až na Jimramov hezké svezení a netáhnete se tam za kamiony jako na I/34. Vlastně bych té trase neměl dělat takovou reklamu. :-)

Neříkám, že by se mi nelíbilo, aby celá I/19 (a II/150) od Brodu do Prostějova nevypadala tak jako ty fragmenty dálkové silnice Plzeň - Moravská Ostrava, které se později využily (např. Ronov - Nové Dvory, Rovné - Bystřice n. P., Přerov - Domaželice). Ale intenzity nějaké rozmáchlé stavby moc neospravedlňují. Začal bych přeložkou I/19 Krátká Ves - Stříbrné Hory (obchvat tří obcí) a pokračoval přeložkou Olešná - Rovné (další tři obce, eliminace železničního přejezdu) a obchvatem Radňovic.
PetrN píše: 15.3.2024 8:39:10 Humpolec-Prostějov budiž dál však nikoliv, tahat "dálnici" v trase Prostějov-Přerov když pár km na sever je D35 a na jih D1, to už by mi přišel jako docela slušný úlet :) z Přerova do Valmezu pak jako novou stopou přes Bysřici nebo jak? a proč když je D1+D48 a bude Palačovská spojka?
Z Prostějova do Přerova a dál až do Valmezu je třeba pokračovat ve stavbě obchvatů s využitím rozestavěných úseků Dálkové silnice. Přece jen je to spojnice dvou bývalých okresních měst. (Respektive tří - Valašské Meziříčí bylo okresním městem až do roku 1960.) To opravdu někdo jezdí z Prostějova do Přerova po D35? K II/150 za Přerovem: jednou jsem zkusil jet z Přerova do Valmezu přes Bystřici pod Hostýnem po II/150 - je to pěkná vyhlídková jízda, ale tak pro pasažéry, pokud jim tedy z těch zatáček a zpomalování do vesnic není nevolno. :-)

V souvislosti s II/150 Prostějov - Přerov ještě jedna věc. štve mě, že spolu s D55 Kokory - Přerov neznikne MÚK u Kokor. V územím plánu je severní obchvat Brodku, spolu s napojením do MÚK Kokory by na této trase zůstal už jen Dub nad Moravou (ten bylo pro Dálkovou silnici plánováno obchvátit?).
NullDeVoid
Příspěvky: 379
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od NullDeVoid »

Lenny píše: 15.3.2024 5:54:01 Mě by se líbila dálnice ve směru dálkové silnice Plzeň - Ostrava. Všichni řešíte jenom úsek Plzeň - Humpolec, ale další úsek Humpolec - Prostějov - Valmez - Rožnov - Frýdek-Místek by se také hodil.
Bude se ti líbit to, co mám v podpisu.
Seš v Plzni. Po S20 se dostaneš na D5, pak hned D19. Nad D1 se z toho stane M34. Tou se dostaneš až na Svitavy, tam najedeš plynule na S43, pak D35. U Mohlenice sjedeš na S44, před Šumperkem na S11. A po té pojedeš až do Ostavy.
Tahle cesta tě nebude nudit.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Avantime
Autor
Příspěvky: 622
Registrován: 25.2.2009 23:03:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Avantime »

NullDeVoid píše: 15.3.2024 12:44:49 Bude se ti líbit to, co mám v podpisu.
"No jo, ale tady je podtržený úplně všechno." :-D (Jak básníci přicházejí o iluze)
PetrN
Příspěvky: 379
Registrován: 8.3.2022 10:50:52
Bydliště: 1km od budoucí MUK D2xD52

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od PetrN »

Avantime píše: 15.3.2024 11:36:32 To opravdu někdo jezdí z Prostějova do Přerova po D35?
Ne to nepředpokládám, je rozhodně logické jezdit po II/150, kde by bylo fajn dodělat obchvaty. Narážel jsem hlavně na vizi Lennyho, který by zde rád viděl dálnici a to mi přijde od Prostějova dále na východ rozhodně zbytečné pro blízkost ostatních dálnic, které by převedly dálkovou dopravu. Pro lokální spojení Prostějova s Přerovem stačí kvalitní dvoupruh
Tomáš Němec
Příspěvky: 398
Registrován: 19.10.2009 9:21:32

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Tomáš Němec »

Přesně tak, chce to kvalitní II/150. Hlavně udělat obchvat Brodku a napojit u Kokor na D55. Kromě Brodku by se vyřešil i obchvat Rokytnice a výrazně by se zjednodušila (dnes zprasená) MÚK Přerov-sever.
KarelLer
Příspěvky: 706
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od KarelLer »

Lenny: problém je, že 4pruh přes Hornosvrateckou a Drahanskou vrchovinu by přišel na hromadu peněz, je to tam pořád nahoru dolů.

Pro začátek by stačilo opravit závady na I/19 a II/150 a udělat obchvaty. Potom by byla mimodálniční trasa Humpolec - Prostějov zajímavou alternativou pro D1. Každé auto, co neprojede kolem Brna, se počítá.
skamp
Příspěvky: 12
Registrován: 21.10.2022 18:05:31

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od skamp »

ten-t.png
ten-t.png (509.17 KiB) Zobrazeno 848 x
dnes upravene Ten-t. Pri pohledu na okoli staty neni nase republika tak zasitovana, jako okolni staty.

Je nejaka vize doplneni nasi dalnicni site napriklad o D19, D20 nebo D34? Nebo prozatim ne ?
prof2
Příspěvky: 213
Registrován: 16.8.2009 9:37:10

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od prof2 »

D19 by tam pěkně zaplnila volné místo. I D38 od Jihlavy k Poděbradům by se v pohodě vešla.
NullDeVoid
Příspěvky: 379
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od NullDeVoid »

Já bych jen rád podotkl, že v té mapě je i naše I/50, kterou já ve své vizi mám jako S50 po velkou část trasy.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
kot
Příspěvky: 10648
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od kot »

Trochu jsi mě rozvrkočil NullDeVoide. To je dobře nebo špatně ? Rozveď prosím tvé podotknutí. Možná si jen sedím na vedení... ;)
Avantime
Autor
Příspěvky: 622
Registrován: 25.2.2009 23:03:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Avantime »

Já jen připomenu, že zařazení do TEN-T neznamená, že v té trase má vzniknout čtyřpruhová silnice nebo dálnice. Pokud se tedy něco nezměnilo.
NullDeVoid
Příspěvky: 379
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od NullDeVoid »

kot: Je dobře, že ta silnice je zařazená do TEN-T, není dobře, že nejsou plány na předělání na 4pruh ASPOŇ k D55. Ano, chápu, máme toho rozestaveného fakt hodně a tohle asi není priorita, rozumím. Neříkám stavět zítra. Říkám jen uznat potřebu přestavby a pomalu se začít zajímat, kudy přesně by bylo možné trasovat 4pruh. Zavést to do oficiálních plánů. O víc nežádám. To samé mimochodem s D19, S13, S16 a S38.
Avantime: Tak tohle já samozřejmě vím, jen mi přijde, že ta I/50 by si zasloužila přestavbu tak, jak to mám v té své vizi. Provoz tam je jak na dálnici, je to významná spojnice a ještě ke všemu to je E50.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
3pa3ck3
Příspěvky: 17
Registrován: 16.7.2022 21:10:38

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od 3pa3ck3 »

Diaľková doprava na Slovensko by sa predsa z I/50 mala presunúť na D49. A I/50 je na tej TEN-T mape vyznačená ako dokončená (teda že daný ťah nevyžaduje upgrade)
JakubMD
Příspěvky: 337
Registrován: 26.1.2022 10:41:38

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od JakubMD »

Včera v diskuzi na mostním sympoziu Martin Kupka potvrdil zpracování studie na doplnění základní dálniční sítě. Závěry studie projednávají s kraji a samosprávami. VRT směrem na západ není na pořadu. SŽ chce jít pouze cestou modernizace stávající tratě.
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“