Elektromobilita
Re: Elektromobilita
Jsi úplně mimo - pokud elektřinu z obnovitelných zdrojů spotřebuješ pro EV místo běžného paliva v konvenčním vozidle, tak ji pro ostatní spotřebu musíš stejně vyrobit a to i v létě. To že jsi si konkrétně ty dal na střechu FVE celkové emise pro mne nijak neovlivnilo (jen je jinak rozložilo v čase).
Re: Elektromobilita
To ty jsi mimo. Mám menší účet za elektřinu a nulový účet za benzin/naftu. Menší účet = méně emisí - to je tak těžký pochopit?Japao Joe píše: ↑7.5.2024 9:25:18 Jsi úplně mimo - pokud elektřinu z obnovitelných zdrojů spotřebuješ pro EV místo běžného paliva v konvenčním vozidle, tak ji pro ostatní spotřebu musíš stejně vyrobit a to i v létě. To že jsi si konkrétně ty dal na střechu FVE celkové emise pro mne nijak neovlivnilo (jen je jinak rozložilo v čase).
Pokud narážíš na to že EV má větší zátěž na výrobu než spalovak - ano má větší ale za pár let to kompenzuje (i kdyby já neměl FVE) a dál už jen bude čistší.
Uz to tady psali 100x.
Re: Elektromobilita
O tom dost pochybuju. Staci se podivat na ucet za energie.To že jsi si konkrétně ty dal na střechu FVE celkové emise pro mne nijak neovlivnilo
Re: Elektromobilita
Jenže menší účet neznamená méně emisí. Cena elektřiny se odvíjí od jejího skutečného nedostatku (musí se díky tomu pálit fosil, který je uměle zdražován povolenkama), kdežto u ceny ropy se sice také cena stanovuje jejím množstvím na trhu, ale ten je dán politickým rozhodnutím OPECu ne jejím skutečným nedostatkem. Takže to že platím někde méně neznamená, že je to lepší - pro moji peněženku krátkodobě ano, ale celkově to tak rozhodně být nemusí a i ty díky své FVE můžeš víc čuchat k čínskému komínu.chaden píše: ↑7.5.2024 9:33:17To ty jsi mimo. Mám menší účet za elektřinu a nulový účet za benzin/naftu. Menší účet = méně emisí - to je tak těžký pochopit?Japao Joe píše: ↑7.5.2024 9:25:18 Jsi úplně mimo - pokud elektřinu z obnovitelných zdrojů spotřebuješ pro EV místo běžného paliva v konvenčním vozidle, tak ji pro ostatní spotřebu musíš stejně vyrobit a to i v létě. To že jsi si konkrétně ty dal na střechu FVE celkové emise pro mne nijak neovlivnilo (jen je jinak rozložilo v čase).
Pokud narážíš na to že EV má větší zátěž na výrobu než spalovak - ano má větší ale za pár let to kompenzuje (i kdyby já neměl FVE) a dál už jen bude čistší.
Uz to tady psali 100x.
A ano u obnovitelných zdrojů narážím na ekologickou stopu při výrobě a tam díky tomu, že se všechno vyrábí v Číně, kde nejsou žádné regulace co se vypouštění emisí týká a ani nejsou k dispozici žádné relevantní údaje o tam produkovaných emisích a dále k technologické/ekologické náročnosti na likvidaci na konci životního cyklu, o které nevíme zatím vůbec nic, nemůže nyní nikdo říci, že to je pro životní prostředí rozhodně lepší.
EV je pěkná věc pro někoho dokonce i užitečná, ale direktivně to někomu nutit a ještě to zdůvodňovat ekologií nebo ekonomickou výhodností je nehorázná drzost.
Re: Elektromobilita
No nějaké údaje samozřejmě jsou. Například kolk za minulý rok instalovaly FVE.Japao Joe píše: ↑7.5.2024 10:43:16Jenže menší účet neznamená méně emisí. Cena elektřiny se odvíjí od jejího skutečného nedostatku (musí se díky tomu pálit fosil, který je uměle zdražován povolenkama), kdežto u ceny ropy se sice také cena stanovuje jejím množstvím na trhu, ale ten je dán politickým rozhodnutím OPECu ne jejím skutečným nedostatkem. Takže to že platím někde méně neznamená, že je to lepší - pro moji peněženku krátkodobě ano, ale celkově to tak rozhodně být nemusí a i ty díky své FVE můžeš víc čuchat k čínskému komínu.chaden píše: ↑7.5.2024 9:33:17To ty jsi mimo. Mám menší účet za elektřinu a nulový účet za benzin/naftu. Menší účet = méně emisí - to je tak těžký pochopit?Japao Joe píše: ↑7.5.2024 9:25:18 Jsi úplně mimo - pokud elektřinu z obnovitelných zdrojů spotřebuješ pro EV místo běžného paliva v konvenčním vozidle, tak ji pro ostatní spotřebu musíš stejně vyrobit a to i v létě. To že jsi si konkrétně ty dal na střechu FVE celkové emise pro mne nijak neovlivnilo (jen je jinak rozložilo v čase).
Pokud narážíš na to že EV má větší zátěž na výrobu než spalovak - ano má větší ale za pár let to kompenzuje (i kdyby já neměl FVE) a dál už jen bude čistší.
Uz to tady psali 100x.
A ano u obnovitelných zdrojů narážím na ekologickou stopu při výrobě a tam díky tomu, že se všechno vyrábí v Číně, kde nejsou žádné regulace co se vypouštění emisí týká a ani nejsou k dispozici žádné relevantní údaje o tam produkovaných emisích a dále k technologické/ekologické náročnosti na likvidaci na konci životního cyklu, o které nevíme zatím vůbec nic, nemůže nyní nikdo říci, že to je pro životní prostředí rozhodně lepší.
EV je pěkná věc pro někoho dokonce i užitečná, ale direktivně to někomu nutit a ještě to zdůvodňovat ekologií nebo ekonomickou výhodností je nehorázná drzost.
Paušálně tvrdit že v Číně je všechno špatně je také nějak divně.
A ještě na základě toho tvrdit že je lepši pálit ropu z b.vychodu a ruská je už také nahoraznost.
Já mám účet menší nejen v korunách ale i v MWh. Méně elektřiny = méně emisí.
nula za benzin/naftu je pořád nula i v litrech - nezáleží na ceně.
A jeste jednou - EV vam nikdo nenuti. Omezuji paleni fossilnich paliv. To neni to samy.
Naposledy upravil(a) chaden dne 7.5.2024 13:31:37, celkem upraveno 1 x.
Re: Elektromobilita
A zase já nic nepíšu o ekologii. O ekologii jsou různé studie a EV tam vždy vychází líp než spalovak. Už jsme to tady probírali.
Pokud nejsou data nu tak nejsou. Ne všechno se vyrábí v číně. Třeba baterka(clanky) pro Škodu Enyaq se vyrábí v Polsku. Ano Polsko má elektřinu z uhlí a jsou studie co s tím počítají.
Mně osobně vadí lokální emise jak od spalovaku tak od topení uhlí v r.d.
Pokud nejsou data nu tak nejsou. Ne všechno se vyrábí v číně. Třeba baterka(clanky) pro Škodu Enyaq se vyrábí v Polsku. Ano Polsko má elektřinu z uhlí a jsou studie co s tím počítají.
Mně osobně vadí lokální emise jak od spalovaku tak od topení uhlí v r.d.
Re: Elektromobilita
Ano, to je casty omyl.To jste mimo - FVE jsem postavil za svoje. A neni pripojena na sit'.
Re: Elektromobilita
Jak to souvisí s probíraným tématem?
Re: Elektromobilita
Vitezne tazeni elektromibility pokracuje.
-
- Příspěvky: 1115
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita
Když máš dost času tak si tou eletričkou jezdi. Já nemám čas jet do práce (660km) zbytečně déle, protože natankování mi zabere max. 5 minut, kdežto nabíjení daleko více času. A ty supernabíječky dávají těm baterkám taky dobře na p*del.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Re: Elektromobilita
A z čeho vycházíte, že ty elektronabíječky dávají baterii na p*del ? Odejde za rok ? Dneska máme technologii rychlonabíjení zvládnutou. Jsou tam kvalitní BMS a hlídá se napětí. Je to za vás nebezpečné, nebo si myslíte, že to nevydrží ?
Re: Elektromobilita
Takže nejel. Vyhrál jsem.
660km do práce chtělo by spíše letadlo nebo rychlovlak. S autem ztrácíte zbytečně čas a i penize za palivo tak jak tak.
-
- Příspěvky: 1115
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita
Letadlo nebo rychlovlak...............
.............přes Ramzovou se sápou vlaky čtyřicet. Ještě nikdy jsi nebyl na konci světa. V okrese Jeseník můžeš maximálně skákat do rakve. Tady nejsou ani silnice I.třídy dle norem, natož letiště nebo alespoň vlak, který jede 100km/h. Rychlonabíječka? Tři v Jeseníku (30km). Kde nic není ani smrt nebere. Bohužel bydlím v jednom nejchudších a nejzastrčenějších regionů v ČR. Pro Vás z civilizace je tady krásně, protože jste zde tak týden na horách.
.............přes Ramzovou se sápou vlaky čtyřicet. Ještě nikdy jsi nebyl na konci světa. V okrese Jeseník můžeš maximálně skákat do rakve. Tady nejsou ani silnice I.třídy dle norem, natož letiště nebo alespoň vlak, který jede 100km/h. Rychlonabíječka? Tři v Jeseníku (30km). Kde nic není ani smrt nebere. Bohužel bydlím v jednom nejchudších a nejzastrčenějších regionů v ČR. Pro Vás z civilizace je tady krásně, protože jste zde tak týden na horách.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Re: Elektromobilita
Rychlonabijecka u bydliště má smysl jen pro obyvatele bytového domu. Já běžně nabíjím od vlastní zásuvky a nebývám na UFC blíž než 100km k domu (na dálkové cestě směrem domů).Hanes píše: ↑19.5.2024 7:21:11 Letadlo nebo rychlovlak...............
.............přes Ramzovou se sápou vlaky čtyřicet. Ještě nikdy jsi nebyl na konci světa. V okrese Jeseník můžeš maximálně skákat do rakve. Tady nejsou ani silnice I.třídy dle norem, natož letiště nebo alespoň vlak, který jede 100km/h. Rychlonabíječka? Tři v Jeseníku (30km). Kde nic není ani smrt nebere. Bohužel bydlím v jednom nejchudších a nejzastrčenějších regionů v ČR. Pro Vás z civilizace je tady krásně, protože jste zde tak týden na horách.
30 km do Jeseníku myslím může být jen někde z okolí Javorníku.
Také v Žulové hlásí se rychlonabijecka - ale momentálně nefunkční.
Jste obyvatel jedné z 8 bytovek (možná jsem se přepočítal ale ne o moc) v Javorníku?
Když ano tak nejspíš na nové elektro auto ani nemáte - není to zatím pro vás. Ale za 5 let bude.
-
- Příspěvky: 1115
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita
Neodejde za rok, ale nevydrží stejnou dobu jako šetrné nabíjení od 10-15% do cca90-95%, což je pro jakékoliv akumulátory nejlepší. Rychlonabíječka dodává "lidově" v menším časovém období více šťávy do akumulátoru, takže i více šťávy spotřebovává, daleko více se zahřívá a jsou tam také daleko větší ztráty.
A pokud to takto půjde dál, všichni si budou pořizovat rychlonabíječky, tak se přenosová soustava zhroutí. Není stavěná na takové brutální špičky. Všichni přijdou z práce a dají si svou električku nabíjet.A pak to spadne a neuvaříš si ani kávu.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Re: Elektromobilita
To je zase jedna paní povídala.
1) rychlonabíjení je možné jenom díky aktivnímu chlazení.
2) článkům neškodí nabíjení na 4,2V ale to že se v tomto napětí udržují, tedy pokud ráno naplním auto a vyrazím tak to nevadí. Vadí to držet na 100% týden a s autem nic nedělat.
3) I tohle má jednoduché řešení. Jmenuje se to "Měření typu B - je průběhové měření elektřiny" tedy každých 15 minut jiná cena elektřiny. Ten komunismus kdy máme celý rok jednu cenu je nesmysl.
Pak se prostě podíváš za kolik tankuješ:
https://spotmarketindex.cz/
1) rychlonabíjení je možné jenom díky aktivnímu chlazení.
2) článkům neškodí nabíjení na 4,2V ale to že se v tomto napětí udržují, tedy pokud ráno naplním auto a vyrazím tak to nevadí. Vadí to držet na 100% týden a s autem nic nedělat.
3) I tohle má jednoduché řešení. Jmenuje se to "Měření typu B - je průběhové měření elektřiny" tedy každých 15 minut jiná cena elektřiny. Ten komunismus kdy máme celý rok jednu cenu je nesmysl.
Pak se prostě podíváš za kolik tankuješ:
https://spotmarketindex.cz/
Re: Elektromobilita
A takovahle technologie je proste z kategorie "musis mit".Vadí to držet na 100% týden a s autem nic nedělat.
Re: Elektromobilita

Tak zkus:
neměnit olej, nezahřívat motor před jízdou a hned davat zabrat, používat nafťák jako mamacar, pravidelně dávat zabírat motorů s turbem a pak prostě vypínat než se to ochladí obehem oleje, pravidelne jezdit s aut. převodovkou v zácpách nejlépe s robotickou, u manuálu zase vždy popojíždět se stlačenou spojkou
a ještě spousta věcí které "musíš mít"
Re: Elektromobilita
Tohle zase může napsat jen člověk který nikdy nepoužíval EV.Hanes píše: ↑19.5.2024 11:35:46 Neodejde za rok, ale nevydrží stejnou dobu jako šetrné nabíjení od 10-15% do cca90-95%, což je pro jakékoliv akumulátory nejlepší. Rychlonabíječka dodává "lidově" v menším časovém období více šťávy do akumulátoru, takže i více šťávy spotřebovává, daleko více se zahřívá a jsou tam také daleko větší ztráty.
A pokud to takto půjde dál, všichni si budou pořizovat rychlonabíječky, tak se přenosová soustava zhroutí. Není stavěná na takové brutální špičky. Všichni přijdou z práce a dají si svou električku nabíjet.A pak to spadne a neuvaříš si ani kávu.
Jinak by věděl že
1. To že je auto připojený na nabíječku naznamená že se momentálně nabíjí. Nabíjení jde odložit
2. Může se omezit max % nabijeni v autě. Ono ti to i připomíná že není dobrý nabíjet denně na 100%. Záleží ale na baterce. Třeba u LFP to nevadí tak moc.
3. Může se nastavit čas kdy máš výhodný tarif jak v autě tak v některých nabíječkách
4. Momentálně nejde pořídit stacionární nabíječku (Wallbox) bez napojení na HDO, takže v nejhorším případě distributor ti to ve špičce odpojí na dálku
5. "všichni si budou pořizovat rychlonabíječky" - DC jsou drahé takže každý nebude, ale DC nabíječka může mít u sebe baterku která vyrovná zátěž na síť, baterky se dlouhodobě zlevňují, můžou to být i baterky z vyřazených z provozu starších EV
6. u rycheleho DC nabíjení ztráty jsou v řádu 5-7%, u pomalého AC nabíjení můžou být až 15%.
Re: Elektromobilita
chaden: omlouvám se, že zase budu oponovat, ale prvotní "problém s EV" byl od Hanese s cestou dlouhou 660km a Vy jej tady zesměšňujete "nevýhodou spalováku" při popojíždění v městsdkých kolonách. Jste mimo, nebo to děláte schválně?
Re: Elektromobilita
nepsal jsem Hanesovi nic o spalovacích
pokud chce jezdit denně 660 km do práce a zpátky 660km to může - ale podle mě je to divný, má pak na práci jen pár hodin
ano situace jsou různé ale to nemůže fungovat dlouho
pokud to dělá jen občas tak záleží jak často, je ale možný že s EV pak by ještě ušetřil oproti spalovaku - proto že pak má obrovské nájezdy
stačí jen počkat na dostupnou ojetinu s velkým nájezdem na jedno nabití
Re: Elektromobilita
vs. nechat stat nabite. Jo jo, humor se tomu rika. Nekteri pro nej maji smysl. A nekteri o tom dokonce ani netusi.neměnit olej, nezahřívat motor před jízdou a hned davat zabrat, používat nafťák jako mamacar, pravidelně dávat zabírat motorů s turbem a pak prostě vypínat než se to ochladí obehem oleje, pravidelne jezdit s aut. převodovkou v zácpách nejlépe s robotickou, u manuálu zase vždy popojíždět se stlačenou spojkou