I/18 úsek Žilina - Vrútky (Strečno, 2+1 pruh)

Vše o výstavbě, provozu a údržbě silnic I. tříd na Slovensku.
kot
Příspěvky: 10722
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/18 úsek Žilina - Vrútky (Strečno, 2+1 pruh)

Příspěvek od kot »

Bez zprovoznění tunelu se toho moc nového vymyslet nedá... Vlastně NIC !
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22616
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: I/18 úsek Žilina - Vrútky (Strečno, 2+1 pruh)

Příspěvek od Diaľničiar »

Ano, máte pravdu. Vzhledem ke špatnému stavu mostů na této silnici na tomto úseku, kterým končí životnost (uvedeno zde viewtopic.php?p=288840#p288840 ) a padá bralo na silnici - kde se jen zajišťuje prozatím očištění a budou se instalovat další sítě, tak se nedá tady zahájit nějaká ražba tunelu na této silnici a odseknout dnešní meandr - silnici. Nejdříve se musí dokončit dálniční tunel Višňové, s čím se také počítá pro zahájení rekonstrukce uvedených mostních objektů. Ten tunel měl být v provozu koncem 2023, pak 2025. Dnes se mluví i o 2027 a to je jednoduše nepřijatelný scénář. Takže se musí propočítat co lze, i možná úprava technologie (to se uvidí) ale ta roura, kde není trhlina, se snaží ministerstvo uvést to do provozu - v 2025, aby se té silnici ulevilo na zatížení. Počítalo se, že letos se zahájí rekonstrukce mostu na této silnici, ale bohužel, nechává se to - mostu se provede kontrola. A odkládá se to, protože to by značilo půlroční dennodenní kolaps provozu. Nebo jak by se to řešilo, zde není kde jak ihned postavit dočasný most. Nechává se to na poslední chvíli a tohle je důsledek.

Jsou to taková řešení, z bláta do kaluže takříkajíc, menší zlo. Není z čeho pomalu vybrat.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
michal
Příspěvky: 4707
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: I/18 úsek Žilina - Vrútky (Strečno, 2+1 pruh)

Příspěvek od michal »

A dala by se do tunelu při provozu 1+1 aspoň dělící svodidla? Protože kdyby se tam něco stalo, tak bude vymalováno...
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22616
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: I/18 úsek Žilina - Vrútky (Strečno, 2+1 pruh)

Příspěvek od Diaľničiar »

Ne. Zprovozní se maximálně jedna roura a provoz v ní bude a musí být pouze v jednom směru - kvůli větrání. Musí být vzduch tlačen vozidlama v jednom směru. Takže ani žádná svodidla na provoz 1+1. A pak se upraví i provoz na oné silnici. To je nouzové řešení - zprovoznit nejdřív jednu tunelovou rouru, pokud to půjde a odlehčit tak I/18, protože situace tam je již velmi ale opravdu velmi špatná.

Ta bezpečnost provozu, to je další věc. Co heliport pro tunel, co záchranářské složky, prostory, hasiči. Jedna roura v provozu, na druhé se bude pracovat - tak, aby sloužila i jako úniková. Je to malinko složitější.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
kot
Příspěvky: 10722
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/18 úsek Žilina - Vrútky (Strečno, 2+1 pruh)

Příspěvek od kot »

Tak to není malinko složitější, ale sakra složitější... Ale Dialničiari, jak tedy funguje větrání v Branisku ? A že tedy nejde rovněž o krátký tunel....
Warcz
Příspěvky: 2113
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: I/18 úsek Žilina - Vrútky (Strečno, 2+1 pruh)

Příspěvek od Warcz »

Branisko má rovný strop takže tam bude prostor kde to bude sát a vyfukovat se to bude přes portály.
kot
Příspěvky: 10722
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/18 úsek Žilina - Vrútky (Strečno, 2+1 pruh)

Příspěvek od kot »

Warczi, prosím tě o více rozvedení jak to podle tebe funguje. Tunel je totiž sakra dlouhý...
michal
Příspěvky: 4707
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: I/18 úsek Žilina - Vrútky (Strečno, 2+1 pruh)

Příspěvek od michal »

Diaľničiar píše: 18.5.2024 22:42:13 Ne. Zprovozní se maximálně jedna roura a provoz v ní bude a musí být pouze v jednom směru - kvůli větrání.
Aha, díky za vysvětlení!
Warcz
Příspěvky: 2113
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: I/18 úsek Žilina - Vrútky (Strečno, 2+1 pruh)

Příspěvek od Warcz »

kot píše: 19.5.2024 20:26:27 Warczi, prosím tě o více rozvedení jak to podle tebe funguje. Tunel je totiž sakra dlouhý...
Ta technologie bude podobná jako například v Kralovopolském tunelu v Brně. Udělá se vlastně strop kde je trochu místa a následně se může na otvorech nastavit kudy má vzduch proudit. Výhody je v případě požáru, že se může strop otevřít a natáhnout kouř.

Např zde vide: https://youtu.be/MJwgytqzg9U?si=PXOcTRPBr3uiXJhn (čas o 8 minuty )
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22616
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: I/18 úsek Žilina - Vrútky (Strečno, 2+1 pruh)

Příspěvek od Diaľničiar »

Tunel Branisko má větrání rozepsané tady: https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -185891548 .

další, všeobecnější informace k větrání v tunelech: https://www.skyscrapercity.com/posts/186006751/

těch delších tunelů na Slovensku bude více: dnes je to 5 km Branisko, ale Čebrať u Ružomberku to je 3,6 km, pak Višňové 7,5 km - tunel Korbeľka na tom úseku D1, který schází to bude dalších 6 km ... takže tady si přijdou na svoje výrobci technologií, osvětlení, nouzových systémů i větrání

není to zase tak složité jak to vypadá, když si to v klidu projdete tak tomu lze rychle porozumět :)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
kot
Příspěvky: 10722
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/18 úsek Žilina - Vrútky (Strečno, 2+1 pruh)

Příspěvek od kot »

2 Dialničiar + Warcz : Pánové děkuji ! :D
Odpovědět

Zpět na „Silnice I. třídy (SK)“