Čísla komunikací a jejich značení

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět

K jakému označení SOKP se kloníte?

1 v modrém poli (současný stav)
18
15%
0 v červeném/modrém poli
29
24%
99 v červeném/modrém
15
12%
R1 v modrém poli
12
10%
R0 v modrém poli
8
7%
D0 v červeném poli
37
30%
jiné (návrh do fóra)
3
2%
 
Celkem hlasů: 122

Aram96
Příspěvky: 8080
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Čísla komunikací a jejich značení

Příspěvek od Aram96 »

Asi má Null na mysli nedořešenosti ala v mapách žlutá I/33 a další nebo nevím.
Honey72 píše: 19.5.2024 8:37:13 Můžeme být rádi, že se u nás při rušení rychlostních silnic všechna ta čísla změnila na dálniční a nezůstala původní R jako třeba na Slovensku nebo S v Rakousku. Díky tomu u můžeme používat červená čísla bez písmene. A to nejen na značkách, ale i v mapách či navigacích.
A místo toho stejně budujeme budoucí nová "Ska". :) Jsem zvědav, zda budou některá v budoucnu zase převedena do dálnic či nikoli.
Nebo jestli se dožijeme vyjmutí D46 z dálnic. Mělo by nastat jedno nebo druhé nebo ta nová kategorie. Nic mezi tím ..
NullDeVoid
Příspěvky: 390
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: Čísla komunikací a jejich značení

Příspěvek od NullDeVoid »

Jirka L: No, tak máme II/47, že jo. Mezi Vyškovem a Hulínem. Číslo silnice 1. třídy, co je ale kategorizovaná jako silnice 2. třídy.
Objevil jsem to náhodou, když jsem se díval, kudy asi vedla bývalá I/47. Došel jsem k závěru, že to, co je II/430 mezi Brnem a Vyškovem, musela být I/47, co teda vedla z Brna do Ostravy. To, co bylo nahrazeno D47 a později přečíslováno na D1. Ostatně, je tam i II/55. Takže tenhle styl se tu děje.
Za mě by bylo nejlepší mít čísla 0 až 99 pro silnice 1. třídy, případě dálnice, co by přebíraly čísla těch silnic, pak mít čísla 100 až 899 pro silnice 2. třídy, a 900 až 999 pro bývalé silnice 1. třídy, co byly nahrazeny dálnicí a staly se jen doprovodkou. No, a 4 a 5 místný jsou silnice 3. třídy, ale tam čísla neřeším ani já, protože pro mě to je vždycky III/<who_gives_a_fuck>. Je to jen ze zajímavosti, že některé (nevím poměr) ty 3 jsou číslovány podle silnci, od kterých se odpojují. Jen je super, jak existuje III/00611 a II/611. Pro někoho to je oboje číslo 611, já v tom ale ten rozdíl vidím.
Edit:
Aram96: Jj, to jsem měl na mysli. Vždycky mě zajímalo, proč to je někde takhle, někde jinak…
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
mapman
Autor
Příspěvky: 5791
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Čísla komunikací a jejich značení

Příspěvek od mapman »

Žádnou II/47 nemáme, je to stále I/47. Oficiální číslování je na geoportalu ŘSD.
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2094
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: Čísla komunikací a jejich značení

Příspěvek od Jirka L »

Měl jsem rozepsáno přesně to samé, tak snad jen doplním, že se může stát, že v terénu je vyznačen cílový/ideální stav, např. I/11 vs. II/611 ve Středočeském kraji.
michal
Příspěvky: 4734
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Čísla komunikací a jejich značení

Příspěvek od michal »

No na geoportálu je třeba II/611, ale kousek za Hradcem ve směru na Chlumec jsem tuhle viděl IS16b a IS17... :D
NullDeVoid
Příspěvky: 390
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: Čísla komunikací a jejich značení

Příspěvek od NullDeVoid »

No tak to asi mapy.cz mají blbě, ale mají to takhle už hodně dlouho. Zajímavé.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Japao Joe
Příspěvky: 1086
Registrován: 13.9.2016 22:00:35

Re: Čísla komunikací a jejich značení

Příspěvek od Japao Joe »

Jen pro info - číslo / kategorie silnic je římská např. 1 tedy velké i a nikoli malé L.
PetrN
Příspěvky: 409
Registrován: 8.3.2022 10:50:52
Bydliště: 1km od budoucí MUK D2xD52

Re: Čísla komunikací a jejich značení

Příspěvek od PetrN »

NullDeVoid píše: 20.5.2024 18:22:09 No tak to asi mapy.cz mají blbě, ale mají to takhle už hodně dlouho. Zajímavé.
https://geoportal.rsd.cz/apps/silnicni_ ... r_verejna/
Spíš jde podle mě jen o logické grafické znázornění aby těsně vedle dálnice nevedla oranžová linka doprovodné silnice. Takových případů je ale víc, kromě zmíněné I/47 od Vyškova a I/55 (Říkovice-Napajedla) to je ještě například I/3 z Tábora do Veselí nad Lužnicí a rovněž z Veselí do Ševětína (tento kousek za Veselím mají ale mapy.cz i google shodně označené jako II/603 a troufnu si říct že to je možná na geoportalu blbě, když jde o nově budovanou doprovodku mimo stopu původní I/3. Rozpory mezi geoportalem a mapy.cz je i v čísle např. kolem D6 za Novým Strašecím či kolem D7 na jih od Chomutova (II/607 vs. I/7I)
Honey72
Příspěvky: 5311
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Čísla komunikací a jejich značení

Příspěvek od Honey72 »

Na mapách cz jsou i silnice první třídy značeny jinou barvou čáry (žlutou) než hlavní tahy (oranžová). Stejně tak i u jiných poskytovatelů map, kde si jsou vědomi, že hlavní provoz je po dálnici a ne po staré silnici, i když jí zůstalo původní číslo.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Martin96
Příspěvky: 553
Registrován: 3.11.2016 10:11:25
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Kontaktovat uživatele:

Re: Čísla komunikací a jejich značení

Příspěvek od Martin96 »

Taková úvaha při pátečním večeru...

Když tu je řeč o doprovodných komunikacích k dálnicích, jak je možné, že některé dálnice mají doprovodnou silnici v celém úseku (D35 - II/635 a II/437, D5 - II/605, D11 - II/611, D8 - II/608), pak tu jsou dálnice, kde mají doprovodku pouze v některém úseku (D1 mezi Brnem a Jihlavou - II/602, D1 mezi Brnem a Ostravou - II/430, I/47, II/647, nová D7 mezi Chomutovem a Postoloprty - II/607, D6 - rozkouskovaná II/606 po částech ve středních Čechách i v KV kraji...) ale pak tu jsou dálnice, které žádné doprovodné silnice II. třídy nemají, ale mají buď souběžně vedené silnice III. třídy (souběžně s D46 vede státovka od Vyškova v podstatě až před Olomouc, D48 to samé, akorát až od Rychaltic do Těšína je to II/648). Snad jedině to chápu u D4 mezi Prahou a Příbramí a D7 mezi Prahou - Slaným, kde by se doprovodná komunikace musela postavit nově, když dálnice využívá původní profil státní silnice.

Vím, že je to dotaz na jednotlivé kraje, ale nebylo by lepší v tomhle udělat pořádek, aby každá doprovodka k dálnici měla svoje číslo (tedy i vyhovující silnice III. třídy přeznačit na II/6xx), aby i lidé, kteří odmítají využívat dálnice měli dobré vědomí, že jedou po staré silnici, byť třeba jedou místy, které neznají?

A stávající II. třídy sloužící jako doprovodka k dálnici lze přečíslovat snadno.
Tj. D1 = II/601 (využít stávající II/112 od Benešova do Pelhřimova, dále II/602 až do Brna, a následně zmíněné II/430 a I/47+II/647)
D2 = II/602 (přeznačit z II/425) atd.

A ještě dotaz - jak je posuzováno, zda by některá silnice nahrazená silničním obchvatem, měla získat právě označení II/6xx a většina jiných je přeřazena pouze do kategorie III. tříd? Například II/616, II/634...
Honey72
Příspěvky: 5311
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Čísla komunikací a jejich značení

Příspěvek od Honey72 »

Logické by to samozřejmě bylo a potřebné je i vyznačení pevných objízdných tras od exitu k exitu, jako to mají např. v Německu nebo v Polsku. Jenže u nás se tomu kraje i obce jaksi brání. Myslí si, že přes ně pak bude vyšší provoz. Přitom je to pitomost. Kdo cíleně nechce jet po dálnici, vyhledá si vhodnější trasu a kdo se chce vyhnout třeba nehodě, sjede a vyhledá si objížďku v navigaci a ta ho stejně přes ty vesnice povede :-)

Jinak důvodem, proč jsou některé silnice 6xx vedeny od Prahy až na konec a některé ne, jsou spíše historické. Třeba 602 vznikla náhradou za silnici 2, která vedla i podél dnešní D1 a odbočení druhé třídy směrem na jih se zdálo nevhodné. Navíc 601 už je obsazena Průmyslovým okruhem a nešlo by jí bez jiných změn použít.

Ona ta 6xx řada vznikla u dálnic spíše náhodou, když s rozvojem československé dálniční sítě byla řada 5xx téměř vyčerpána a někoho napadlo, vyhradit celou 6xx řadu čistě doprovodným komunikacím, což se však nedodrželo. Klidně bych zavedl jinou řadu, třeba 9xx ;-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
darwousek
Příspěvky: 1002
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: Čísla komunikací a jejich značení

Příspěvek od darwousek »

PetrN píše: 21.5.2024 8:36:32
NullDeVoid píše: 20.5.2024 18:22:09 No tak to asi mapy.cz mají blbě, ale mají to takhle už hodně dlouho. Zajímavé.
https://geoportal.rsd.cz/apps/silnicni_ ... r_verejna/
Spíš jde podle mě jen o logické grafické znázornění aby těsně vedle dálnice nevedla oranžová linka doprovodné silnice. Takových případů je ale víc, kromě zmíněné I/47 od Vyškova a I/55 (Říkovice-Napajedla) to je ještě například I/3 z Tábora do Veselí nad Lužnicí a rovněž z Veselí do Ševětína (tento kousek za Veselím mají ale mapy.cz i google shodně označené jako II/603 a troufnu si říct že to je možná na geoportalu blbě, když jde o nově budovanou doprovodku mimo stopu původní I/3. Rozpory mezi geoportalem a mapy.cz je i v čísle např. kolem D6 za Novým Strašecím či kolem D7 na jih od Chomutova (II/607 vs. I/7I)
Ještě by mě v tomhle ohledu zajímalo, jak tyhle bývalé silnice 1. třídy hledat, pod II/603 mi vyjede pouze část ČB - Veselí nad Lužnicí a Tábor - Chotoviny. Zatímco pod I/3 mi vyjede Dolní Dvořiště - ČB a Mezno - D1. Ale část ČB - Veselí nad Lužnicí + Chotoviny - Mezno jakoby neexistovala.

Další otázka jde spíše k těm Budějovicům, jak bude Číslována I/3, I/34 a I/20 v ČB ? Myslím po dostavbě D3 a Severní spojky. Už teď je to tam plné paskvilů ve stylu že I/34 vede pouze ke křižovatce s Jírovcovo ul. Tam odsud volně přechází v I/3 která se v MÚK diamant láme ostře vlevo na Dlouhou louku. Nechce se mi věřit tomu že po dostavbě D3, severní spojky (do budoucna snad i tangenty) spadne celý průtah kraji, Každopádně co mi tak logicky vychází tak tomu tak bude, I/34 povede k múk s D3 u Úsilného I/20 půjde přes S. spojku taky k MÚK Úsilné a I/3 spadne kraji. Nebo I/3 může jít z OK Generála Piky x Okružní směrem na Lítvínovice a I/20 spadne pod II/620 kraji. A těch řešení si dokážu představit ještě víc.

Podobné je to v Olomouci kde I/55 taky volně přechází v I/46 ale to by mohl vyřešit východní obchvat Olomouce jen bude D55 v MÚK Velký Týnec volně přecházet v S46.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“