Behárovce - Fričovce (v provozu, 1 tubus tunela Branisko)

Vše o výstavbě, provozu a údržbě této slovenské dálnice.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22616
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Behárovce - Fričovce (v provozu, 1 tubus tunela Branisko)

Příspěvek od Diaľničiar »

Trhliny na zdích: 25 trhlín v délce 50m. Napraví se to živicí.
K tomu čím dále více popraskaná CB vozovka, o tom se ví, a tady jsem se o tom mnohokrát zmínil. Tato oprava nebude tak snadná, pokud se s ní začne.
Inu, nekvalitní práce se odráží na stavu tunelu a to hlavně tím jak ním projíždí více vozidel. To v začátcích ani nebylo tak zjevné, i když bylo zjevné, že šlo o fušeřinu.

viewtopic.php?t=7682&p=275312#p275312
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
kot
Příspěvky: 10722
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Behárovce - Fričovce (v provozu, 1 tubus tunela Branisko)

Příspěvek od kot »

Zaplať pán bůh alespoň za tu studii...
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22616
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Behárovce - Fričovce (v provozu, 1 tubus tunela Branisko)

Příspěvek od Diaľničiar »

23f81a2572f13cf4441b1742f01fe4fe264beb43.jpeg
23f81a2572f13cf4441b1742f01fe4fe264beb43.jpeg (118.58 KiB) Zobrazeno 1279 x
utorok, 4. júl 2023
4.JPG
4.JPG (115.1 KiB) Zobrazeno 1279 x
5.JPG
5.JPG (34.29 KiB) Zobrazeno 1279 x
https://ndsas.sk/press/press-narodna-di ... a-branisko

ještě tedy dodatek:

Harmonogram prípravy a výstavby projektov cestnej infraštruktúry – aktualizácia 2023 :arrow:

je k nalezení zde: viewtopic.php?p=275310#p275310
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
kot
Příspěvky: 10722
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Behárovce - Fričovce (v provozu, 1 tubus tunela Branisko)

Příspěvek od kot »

Jj určitě správný krok vpřed na straně jedné. Na straně druhé je to k ničemu. Studií a projektů má NDS stejně jako ŘSD už teď plné šuplíky...
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22616
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Behárovce - Fričovce (v provozu, 1 tubus tunela Branisko)

Příspěvek od Diaľničiar »

Studie proveditelnosti, D1 Beharovce — Branisko, 2.profil

Úspěšný uchazeč: Tarosi s cenou 160 tisíc eur.
Celkem bylo předloženo 6 nabídek od 160 do 360 tisíc eur.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
kot
Příspěvky: 10722
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Behárovce - Fričovce (v provozu, 1 tubus tunela Branisko)

Příspěvek od kot »

Pokud to povede k navazujícím krokům vpřed, bude to velmi dobré. Pokud se to pouze založí do archívu, tak je to škoda peněz...
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22616
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Behárovce - Fričovce (v provozu, 1 tubus tunela Branisko)

Příspěvek od Diaľničiar »

No, ale to by se muselo i začít. Prozatím "i tady začíná sága" ... ke konci informace je i stručná chronologie výstavby tunelu

Tender dálničářů na studii pro druhou troubu tunelu Branisko budou prověřovat, důvodem jsou námitky proti vyhodnocení nabídek

Soutěž Národní dálniční společnosti, as, (NDS) na vypracování studie proveditelnosti pro výstavbu druhého profilu dálničního tunelového úseku D1 Beharovce – Branisko posuzuje Úřad pro veřejné zakázky (ÚVO) . Důvodem přezkoumání postupu dálničářů jsou námitky proti vyhodnocení nabídek, oznámil v pondělí na svém portálu úřad s tím, že řízení začalo 10. srpna.

Dálničáři ​​obdrželi v tendru šest nabídek, po jejich vyhodnocení určili za úspěšného uchazeče společnost Tarosi, cc, sro, s nejnižší navrženou cenou zhruba 163,4 tisíce eur bez daně z přidané hodnoty (DPH). Odhadovaná hodnota zakázky při vyhlášení veřejných zakázek koncem dubna byla 235 tisíc eur bez daně, nejlevnější nabídka je oproti ní nižší skoro o třetinu.

Při vyhodnocení nabídek rozhodovala cena. Druhou nejnižší předložil Geoconsult, spol. s ro , za 222,7 tisíc eur, třetí Basler & Hofmann Slovakia, sro, navrhl částku 234,6 tisíc eur. Následují Amberg Engineering Slovakia, sro , s cenou 322,8 tisíc eur, Bung Slovensko, sro , s 324,4 tisíc eur a Dopravoprojekt, as , s 361,6 tisíc eur bez DPH.

Nabídky se otevíraly ve třikrát prodloužené lhůtě 17. července. ÚVO začátkem července zastavil řízení na základě námitek proti podmínkám v dokumentech potřebných k vypracování nabídky, zdůvodnil to tím, že námitky podané elektronicky koncem května navrhovatel nepodepsal.

NDS očekává, že zakázka na vypracování studie proveditelnosti pro úsek D1 s druhou troubou tunelu Branisko, včetně rekonstrukce současné pravé trouby a přípravy záměru posouzení vlivů na životní prostředí (EIA), může trvat deset měsíců. Příští zhotovitel má dodat studii do 180 dnů a záměr EIA do 220 dnů od účinnosti smlouvy.

Tunel Branisko je jednorourový tunel o délce 4 975 metrů s obousměrným provozem. Je součástí úseku dálnice D1 Beharovce - Branisko na rozhraní okresů Levoča a Prešov. V současnosti je nejdelším provozovaným tunelem na Slovensku.

Jižní tunelovou rouru začali razit v květnu 1997, prorazili o dva roky později, otevřeli koncem června 2003 a ve zkušebním provozu s omezenou maximální rychlostí byla do začátku října téhož roku. Druhou tunelovou rouru plánovali původně vybudovat v roce 2020, poté ji vyřadili z priorit a začátek výstavby odložili předběžně na rok 2025.

https://sita.sk/nasadoprava/tender-dial ... niu-ponuk/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22616
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Behárovce - Fričovce (v provozu, 1 tubus tunela Branisko)

Příspěvek od Diaľničiar »

ÚVO zamítl námitky v tendru dálničářů ke studiu pro druhou rouru tunelu Branisko :ok:

V soutěži Národní dálniční společnosti, as, (NDS) na vypracování studie proveditelnosti pro výstavbu druhého profilu dálničního tunelového úseku D1 Beharovce - Branisko padlo rozhodnutí. Úřad pro veřejné zakázky (ÚVO) zamítl námitky nejmenovaného uchazeče proti vyhodnocení nabídek v celém rozsahu jako neopodstatněné, informoval na svém portálu.

Více info na: https://sita.sk/nasadoprava/vo-veci-vys ... dstatnene/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
kot
Příspěvky: 10722
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Behárovce - Fričovce (v provozu, 1 tubus tunela Branisko)

Příspěvek od kot »

Tak zatím alespoň studie... Přes kopec po staré a v noci fakt nic moc.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22616
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Behárovce - Fričovce (v provozu, 1 tubus tunela Branisko)

Příspěvek od Diaľničiar »

NDS podepsala smlouvu na studii proveditelnosti druhého profilu tunelu Branisko :ok:

Národní dálniční společnost úspěšně završila veřejné zakázky a podepsala Smlouvu na vypracování studie proveditelnosti D1 Beharovce - Branisko, 2. profil. Vítězem soutěže z šesti přihlášených uchazečů je společnost TAROSI, cc, sro Studii vypracuje za 163 tisíc eur, přičemž předpokládaná hodnota zakázky byla na úrovni 235 tisíc eur. Na vypracování studie a záměru EIA má 10 měsíců.

https://ndsas.sk/press/spravy/nds-podpi ... a-branisko

Účelem studie proveditelnosti je posoudit možné varianty dostavby levé tunelové roury spolu s rekonstrukcí stávající tunelové roury. Součástí studie bude také vypracování záměru EIA, ten bude řešen pro všechny varianty a alternativy trasy. :idea:

V roce 2022 byla průměrná denní intenzita na úseku tunelu Branisko přes 16 tisíc vozů za 24 hodin. Vybudování druhé trouby tunelu Branisko je tak reálné na plánu. Analýzy nám již potvrdily, že výstavba levé roury je technicky možná i během provozu pravé roury. Po zpracování záměru EIA bude následovat proces zabezpečení projektové dokumentace, územního a stavebního řízení. :jidlo:

Tunel Branisko je prvním dálničním tunelem na Slovensku a má obousměrný provoz v jednom tubusu. Je součástí úseku D1 Beharovce - Branisko nacházejícího se na severovýchodě Slovenska, mezi okresy Levoča a Prešov. Celý tah dálnice D1 je součástí evropského silničního tahu E50.
  • Tunel Branisko v číslech

    Průměrná dopravní intenzita: 16.000 vozů za 24 hodin
    Délka: téměř 5 kilometrů
    Výška: 4,5 m (nad chodníky 2,2 m)
    Šířka: 7,5 m
    V provozu od roku 2003
    Nejvyšší povolená rychlost: 80 km/h
    13 příčných propojení s únikovou štolou
    6 nouzových zálivů
    22 SOS kabin
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22616
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Behárovce - Fričovce (v provozu, 1 tubus tunela Branisko)

Příspěvek od Diaľničiar »

video pomalu s historickými záběry, komentování stavebních záběrů, není tam nejlepší zvuk, ale rozumět je všemu

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22616
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Behárovce - Fričovce (v provozu, 1 tubus tunela Branisko)

Příspěvek od Diaľničiar »

SItuace je taková. Druhá roura se možná nebude dát postavit namísto dosavadní servisní - zvětšit jí průměr, protože by to mohlo mít dopady na tu stávající. To se uvidí. S tím souvisí příprava. Faktem je, že kvalita provedení té první roury - je po 20 letech na tom špatně.

Hrozí, že se uzavře dříve, než bude v provozu 2. roura. To značí, že provoz se přesune na paralelní silnici. Ale tady se skoro nic neinvestovalo a zjistilo se, že jeden z mostů bude mít problém s takovým tranzitem. Vítejte - na Slovensku. Kde mostní realita je taková jaká je ... jedno horší, než druhé.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
kot
Příspěvky: 10722
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Behárovce - Fričovce (v provozu, 1 tubus tunela Branisko)

Příspěvek od kot »

Výraz paralelní silnice je hodně luxusní pro tu zatáčkovitou silničku Dialničiari... :D
Nemesis_NaR
Příspěvky: 28
Registrován: 3.8.2023 14:16:04

Re: Behárovce - Fričovce (v provozu, 1 tubus tunela Branisko)

Příspěvek od Nemesis_NaR »

Takže jakmile se otevře Višňové a Čebrať, zavře se Branisko. To zní jako fér deal! Aby to ti Prešováci neměli až příliš snadné tu cestu na západ.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22616
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Behárovce - Fričovce (v provozu, 1 tubus tunela Branisko)

Příspěvek od Diaľničiar »

ano, ten výraz je takový, zrovna teď byl od víkendu do středy uzavřen tunel kvůli údržbě a ta paralelní silnice skolabovala a pak ta kvalita inu - snad se do ještě stačí zrenovovat a opravit i ten most, který je tam na tom špatně
.
155.jpg
155.jpg (243.22 KiB) Zobrazeno 222 x
156.jpg
156.jpg (134.58 KiB) Zobrazeno 222 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „D1 (SK)“