D0 Opravy, rekonstrukce

grundyg
Příspěvky: 192
Registrován: 31.5.2009 9:28:50

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od grundyg »

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 28#p266828
Honey72 píše: o deset centimetrů a na několik mostů se muselo najíždět krokem přes vysoký schod.
Takže něco jako je teď ta nová fíčura na Radotínský estakádě? Na mezinárodním tahu slušný fail, nechat to dojít takhle daleko...
Sem to nepatří, ale viz: https://www.idnes.cz/praha/zpravy/radot ... pravy_juan
Aram96
Příspěvky: 8140
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od Aram96 »

Zdá se to jenom mě, nebo my v ČR prostě ty dilatace či obecně napojování mostů prostě neumíme ? Jsou úseky dálnic, kde je po opravě stejně ten hup velmi cítit, na stavbě 10-15 let staré je hup jako blázen, v zahraničí prakticky ani nevím, že jsem najel na most.
A co hlavně .. u nás je nemlich to samé na silnicích nižších tříd, prostě mi to přijde taková česká specialita. A že bych v zahraničí jel vždy jen po zrovna opraveném úseku, to těžko. :?
grundyg
Příspěvky: 192
Registrován: 31.5.2009 9:28:50

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od grundyg »

V tomhle případě si myslím že bude problém ne v dilataci jako takové, ale v tom, kdo tam pokládal při poslední opravě asfalt. Tak, jak je zmíněno v článku.
Likas
Příspěvky: 811
Registrován: 21.9.2011 10:08:48

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od Likas »

Aram96 píše:Zdá se to jenom mě, nebo my v ČR prostě ty dilatace či obecně napojování mostů prostě neumíme ? Jsou úseky dálnic, kde je po opravě stejně ten hup velmi cítit, na stavbě 10-15 let staré je hup jako blázen, v zahraničí prakticky ani nevím, že jsem najel na most.
A co hlavně .. u nás je nemlich to samé na silnicích nižších tříd, prostě mi to přijde taková česká specialita. A že bych v zahraničí jel vždy jen po zrovna opraveném úseku, to těžko. :?
To je zbytečné sebemrskačství. Taková dálnice Poysdorf - Wien taky dilatačky a napojení mostů zrovna v topu.
JakubMD
Příspěvky: 348
Registrován: 26.1.2022 10:41:38

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od JakubMD »

Aram96 píše:Zdá se to jenom mě, nebo my v ČR prostě ty dilatace či obecně napojování mostů prostě neumíme ? Jsou úseky dálnic, kde je po opravě stejně ten hup velmi cítit, na stavbě 10-15 let staré je hup jako blázen, v zahraničí prakticky ani nevím, že jsem najel na most.
A co hlavně .. u nás je nemlich to samé na silnicích nižších tříd, prostě mi to přijde taková česká specialita. A že bych v zahraničí jel vždy jen po zrovna opraveném úseku, to těžko. :?
Neumí to nikde. Je to mechanismus, který nutně potřebuje údržbu a ta se neděje.
Všude kde to jde, tak ŘSD, respektive investor, nechtějí do nových konstrukcí mostní závěry a ložiska. U takto velkých mostů je to bohužel problém.
Honey72
Příspěvky: 5337
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od Honey72 »

Ještě naposledy OT, tady je ta Albánie https://www.google.cz/maps/@40.6546454, ... 312!8i6656. Nakonec je napadlo to dorovnat asfaltovým nájezdem, ale já ještě musel podle značek zpomalit na 5km/hod a najet na ten schod jak na obrubák :-) Podle svodidel můžete vidět, o kolik to kleslo. U nás je jeden takový nepříjemný most na D35 z Mohelnice do Olomouce. Pokaždé zapomenu který a nadskočím :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
HP
Příspěvky: 195
Registrován: 18.1.2016 21:23:20

Re: D0 Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od HP »

Jinak na té D0 vznikají i celkem nebezpečné situace, protože mnoho lidí, když před sebou vidí něco, co opravdu vypadá jako příčný práh, tak brzdí na mnohem menší rychlost, než je povolených 60 km/h. Teď už jsem na to připraven, ale když jsem tam jel poprvé a auto přede mnou najednou přibrzdilo na < 30 km/h, tak tam vznikla pěkná tlačenka, už jsem toho za sebou skoro viděl v kufru. Jinak to ale lze v těch 60 v pohodě přejet.
darwousek
Příspěvky: 1044
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od darwousek »

Už jsme se tu o té diletaci bavili https://zdopravy.cz/oprava-mostu-na-pra ... ce-149536/ . To bude zase zábava.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Stanley
Příspěvky: 84
Registrován: 14.3.2009 16:13:30
Kontaktovat uživatele:

Re: D0 Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od Stanley »

Na Pražském okruhu je omezení, potrvá rok. Silničáři budou brousit asfalt

https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika ... t-40479171
mr_nobody
Příspěvky: 26
Registrován: 3.1.2016 13:42:29

Re: D0 Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od mr_nobody »

Stanley píše: 6.7.2024 20:40:36 Na Pražském okruhu je omezení, potrvá rok. Silničáři budou brousit asfalt

https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika ... t-40479171
A postaví se to alespoň ve směru na Plzeň už rovnou ve třech pruzích i přes MÚK s ulicí K Barrandovu, když se má navazující úsek za několik let rozšiřovat?
Honey72
Příspěvky: 5337
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D0 Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od Honey72 »

Čekat s opravou až na rozšiřování by mohlo dopadnout jako tehdy na D1. Čekalo se na dostavbu D35 a málem byla z D1 polňačka.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
kot
Příspěvky: 10922
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D0 Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od kot »

mr.nobody od tebe to byl ale hodně dobrej fór :lol: 3 pruhy...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10922
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D0 Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od Lenny »

Prodlužuje se připojovací pruh od Barrandovské spojky.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
mr_nobody
Příspěvky: 26
Registrován: 3.1.2016 13:42:29

Re: D0 Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od mr_nobody »

V Lochkovském tunelu jsou do kopce (směr Plzeň) tři pruhy. Třetí pruh teď končí před MÚK Slivenec (tj. s ulicí K Barrandovu). Teď jsem se díval do letáku k rozšíření 515 (07/2024) a píše se tam, že:

"uspořádání 3+3 začíná před nadjezdem v MÚK Slivenec. Tento nadjezd bude v rámci samostatné rekonstrukce přestavěn už na výhledový stav. Větve MÚK Slivenec budou upraveny, větve D5 – Barrandov a opačně budou dvoupruhové".

Takže se ptám, jestli ta začínající akce je ta "samostatná rekonstrukce", nebo jestli to ještě rozvrtají třeba za rok. Rozšiřování 515 má podle letáku začít 2026.
mapman
Autor
Příspěvky: 5814
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: D0 Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od mapman »

515 určitě nezačne 2026, to je nereálný odhad. V rámci této rekonstrukce se třetí pruh přidávat nebude, protože nemá povolení.
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 3012
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: D0 Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od Majkii »

mr_nobody píše: 7.7.2024 20:36:51Tento nadjezd bude v rámci samostatné rekonstrukce přestavěn už na výhledový stav.
Nejsem si přesně jist, jak je to myšleno, ale nadjezd v MÚK Slivenec už přestavěn byl (někdy předloni?).

Případně pokud je tím myšlen nadjezd ulice k Austisu, tak to může být taky pravda. Některé nadjezdy (teď nevím přesně které) nad 515 se budou měnit dříve (aby se nezavřely všechny najednou), v tomto dílčím případě by ten rok 2026 mohl být i reálný.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
huklos
Příspěvky: 78
Registrován: 12.10.2012 12:05:13

Re: D0 Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od huklos »

Nevíte někdo, co znamená v praxi toto V rámci rekonstrukce téměř čtyř kilometrů vozovky v obou směrech bude dále prodloužen připojovací pruh, který usnadní nájezd vozidel na D0 ve směru od Barrandova. ? Už dnešní nájezdový pruh je poměrně dlouhý (což 90% napojujících se řidičů ignoruje). Nechtějí ho protáhnout až k Ořechu? To by docela pomohlo... :D
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 3012
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: D0 Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od Majkii »

viewtopic.php?p=194395#p194395
včetně prodloužení připojovacího pruhu v km 16,28 - 18,44 vpravo, což by mělo být rozšíření vozovky o 0,75 m od nájezdu z Barrandova po začátek PHS před sjezdem na Ořech.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
pjezek164
Příspěvky: 283
Registrován: 9.7.2012 9:30:55

Re: D0 Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od pjezek164 »

Vyřeší něco 75 cm šíře navíc?
PetrN
Příspěvky: 433
Registrován: 8.3.2022 10:50:52
Bydliště: 1km od budoucí MUK D2xD52

Re: D0 Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od PetrN »

Ano, vyřeší. Dojde k rozšíření zpevněné vozovky z 10,75m na 11,50m, která odpovídá kategorii D27,5 ve které je možné vést zúžené 2+2 na jedné polovině (stejně jak u reko D1 mezi Mirošovicemi a Kývalkou), což může být mj. jako příprava na samotné rozšíření na 3+3, počítám že se bude dělat beton, který vyžaduje uzavření celé jedné poloviny a stejně by se muselo dělat alespoň provizorní rozšíření. Navíc teda bude co jsem pochopil po celé délce veden připojovací přídatný pruh, jen teda škoda těch PHS, že nedojde k propojení s MUK Ořech (bude chybět 800m). Zrovna úsek Slivenec-Ořech je nejvytíženějším úsekem D0 (směr D5 už to za Ořechem mírně klesá).
Tady je popis na TA: https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/631495
Mj. se tam právě píše:
V případě Stavby 2 jde o fyzické rozšíření pravého jízdního pásu o 0,75m na celkovou šíři zpevnění 11,5 m, což umožní v případě potřeby např. při rekonstrukcích, vedení dopravy 2+2 jízdní pruhy.
Stavba 2 řeší prodloužení připojovacího pruhu v MÚK Exit 16 – Slivenec ve směru D5, km 16,280 – 18,440, resp. rozšíření pravého jízdního na šířku zpevnění 11,5 m. Toto prodloužení usnadní připojování vozidel od Barrandova, kde je ve špičkových hodinách vysoká intenzita připojujících se vozidel, zvýší se tak bezpečnost dopravy v tomto úseku.
Přidávám ještě jeden vzorový příčný řez, levý pruh se zúží za 3,75 na 3,50m (jak u nové D26,0), připojovák pak bude mít 3,25m. Standardně se teda podle mě dělá alespoň 3,50m včetně čáry, takže zpevnění 11,75m.
Pricny_rez_D0.png
Pricny_rez_D0.png (174.56 KiB) Zobrazeno 223 x
Odpovědět

Zpět na „Pražský okruh D0“