Egypt

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23049
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Egypt

Příspěvek od Diaľničiar »

Prezident Sisi před pár dny otevřel most nad řekou Níl v Káhiře. Je nejširší v zemi, 67,3m. Je součástí dálnice Cairo - Marsa Matruh motorway. Úsek má 4 km.

https://www.reuters.com/article/us-egyp ... SKCN1SL18N

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23049
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Egypt

Příspěvek od Diaľničiar »

V Egyptě se v 05/2019 odevzdal do provozu i komplex tunelů pod Suezem.

Zdroje: http://english.ahram.org.eg/NewsContent ... loati.aspx , https://egyptfwd.org/Article/99/322/Ism ... Sinai-will

jde o tuto stavbu:
Diaľničiar píše:A je to tady, tunel pod Suezským kanálem jde do výstavby:

https://www.arcadis.com/en/global/what- ... uez-canal/

Dvě velké egyptské stavební firmy, Arab Contractors s Orascom postaví 70m pod zemí 4,7 km 2-tubusový tunel pro vozidla a 3. tunel pro železniční trať. Náklady jsou 2 mld. USD, práce mají být ukončené v roce 2018. Práce jsou součástí Suez Canal Corridor Area Project. Prvně zadáváno v roce 2014 s cílem zesílit hospodářský rozvoj a dopravní možnosti mezi městy Port Said, Ismailia a Suez.
průběh: https://thearabweekly.com/egypt-hopes-s ... evelopment


Egypt v posledních letech rozestavěl a dokončil mnoho megaprojektů: nejen nové mosty/tunely, ale i rozšíření Suezského kanálu, rozšíření a přestavba dálnice z Káhiry do Alexandrie. O všem jsem tady psal. A staví se mnoho dalších dálnic a důležitých dopravních projektů. :idea: Třeba na Sinaji se zahájil rozvojový program v souvislosti s bojem proti terorismu v hodnotě ve výši 16 mld. USD, aby se tam pozvedla životní úroveň. Ohledně přímého boje je tam více silových složek a Egypt spolupracuje s IZR Mosadem.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23049
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Egypt

Příspěvek od Diaľničiar »

Kuwait Fund for Arab Economic Development (KFAED) půjčí 85,6 mil. € egyptské vládě na výstavbu nového silničního tunelu v oblasti Sharm El Sheikh, čím se pozvedne úroveň cestovního ruchu. Navrch se vylepší kolem 350 km úseků silnic, které spojují tento dovolenkový ráj. Nové odvodnění a bezpečnostní prvky se tady také inslatují a navíc se silnice rozšíří na 3 pruhy v každém sméru jízdy.

https://meconstructionnews.com/37640/kf ... -el-sheikh
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23049
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Egypt

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 27.11. se odevzdalo do provozu 95 km dálnice s názvem 30th of June Motorway. Nová dálnice jde paralelně ke kanálu Suez od Ismilia do Port Said. Dálnice má parametry 2x5 nebo 2+3+3+2. Je na ní dost exitů.

lokalita: https://www.openstreetmap.org/?mlat=30. ... 23/32.2037

Zdroj: https://menafn.com/1099333898/Egypt-Al- ... Suez-Canal
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23049
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Egypt

Příspěvek od Diaľničiar »

tady jsou záběry na Port Said Tunnels pod Suezským kanálem:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23049
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Egypt

Příspěvek od Diaľničiar »

Egypt pokračuje v masivních investicích do silniční sítě

Během let 2018-2019 se pracovalo na 2000 silničních projektech. Pro roky 2019-2020 se počítá se stejným číslem v nákladech 9,79 mld. USD. Navíc se přidává upgrade prací v rámci údržby v 12 regionech. To zlepší dopravní napojení a urychlí hospodářský rozvoj.

Na druhou stranu to je nevyhnutní pokud chce Egypt držet krok, protože populace roste, motorizace rovněž. Hlavní tahy jsou přeplněné, hlavní mnohopruhová dálnice ohromně pomohla provozu mezi Káhirou a Alexandrii. To jsem popsal i v tématu. Pracuje tady i armáda a to konkrétně Egypt’s Army Corps of Engineers.

Takže samé dobré zprávy pro toto období a nepochybně se zase země dočká dalších větších projektů.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23049
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Egypt

Příspěvek od Diaľničiar »

Egypt je sice pod finančním tlakem pro COVID-19 tak jak celá planeta, ale z hlediska silniční infrastruktury plánuje pokračovat v dalších programech jejího rozvoje.

Nyní se zaměří na 40 mostů v Káhiře. Vláda je bude financovat a jednoduše postaví tyto mosty v nákladech kolem 895 mil. USD, aby se usnadnil provoz ve městě. Týká se to hlavně východní částí města.

Kromě toho vláda utratí 142 mil. USD do výstavby silnic v rámci zóny New Alamein City.

Dále, dokončilo se ražení Ahmed Handy Tunnel 2 link, který jde pod Suezským kanálem. Tunel má být dokončen v 07/2021.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23049
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Egypt

Příspěvek od Diaľničiar »

Egyptská Káhira se ale kromě výše zmíněných nových mostů dočká taky upgradu Ring Roadu. V nákladech 408 mil. USD se rozšíří 106 km trasy a to ze stávajících 4-pruhů v každém směru jízdy na 7- až 8- jízdních pruhů v každém směru jízdy dle stávajících intenzit. Okruh má plnit svojí funkci a tou je zkrátit cestovní časy a zvýšit bezpečnost silničního provozu a to se bez zvýšení kapacit nedá zajistit.

Původní okruh se dekády furt upravuje. S jeho výstavbou se začalo ještě v 80. letech 20. století. Prodlužoval se a napojoval na důležité uzly i v okolí. Pak se i rozšiřoval. A tenhle proces pokračuje i po roce 2000 a tedy stále vzhledem k uvedenému. Má reagovat na jednotlivé urbanizační plány tzv. Velké Káhiry a ta zároveň předpokládá jeho funkčnost. Polovina trasy vede pouští.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23049
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Egypt

Příspěvek od Diaľničiar »

Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. A nyní doplním ještě několik informací.

Egyptská populace se zvětšuje poměrně rychlým tempem, ve státě již žije nad 100 mil. obyvatel. Je nutno říct, že metropolitní oblast Káhiru již obývá nad 20 mil. a i 2. největší město Alexandrie se hodně zvětšilo a žije v něm již více než 5 mil. obyvatel. Kým třeba v Etiopii, která má ještě více obyvatel žije ve městech kolem 20% obyvatel, tak v Egyptě je tato situace odlišná, protože tady to číslo dosahuje až 43%, tedy i ten stav infrastruktury je někde jinde.

Egypt třeba v roce 2010 byl zcela jiný po dopravně-silniční stránce, než je Egypt letos. Rozdíl mezi tím je asi 70 mld. USD do nejvyšší státní sítě v posledních 9 letech včetně letošního. Ve vláknu jsou alespoň ty páteřní dálniční a mostní či tunelové stavby.

Mapa hlavních silnic:
eg01.JPG
eg01.JPG (66.8 KiB) Zobrazeno 13557 x
detail na nejvíce zalidněnou oblast
detail na nejvíce zalidněnou oblast
eg02.JPG (180.92 KiB) Zobrazeno 13557 x
Silniční doprava sehrává v Egyptě klíčovou dopravní rolu, protože se po silnicích přepravuje až 94% nákladu. Egypt uskutečnil poslední dekádu ohromující, přímo až masivní investice do celé silniční sítě. Došlo ke zvýšení rozsahu silnic, stejně tak zpevněných silnic, vystavěl mnoho km dálnic, rychlostních dualizovaných silnic, okruhů a taky postavil hromady nových mostů. Stav silniční sítě byl v roce 2014 z hlediska celého světa hodnocen na 118. příčke a v roce 2018 se posunul až na 75. místo. Za ty 4 roky Egypt postavil 5000 km nových kvalitních silnic a dálnic a nechal opravit mnoho tisíc km dalších. Tak jak je to i ve vláknu popsané, staví a rozšiřují se tady dálnice i na 2x4 a více pruhové komunikace, důraz se klade na nové tunely a mosty kolem Suezu; nad Nilem.

Cílem vlády, prezidenta Sísího bylo, aby v roce 2020 dálniční a kapacitní tahy v Egyptě tvořili až 20% z 29 000 km základní nejvyšší státní silniční sítě. Jde o to, že mj. ta síť byla na úrovni 24 000 km. Takže se nejen zvedla, ale se opravdu postavilo aneb finišuje výstavba a rozvoj po celé zemi. Rok 2020 má být konečnou pro tyto masivní investice, protože Egypt se chce v následující dekádě více zaměřit na jiné segmenty dopravy. Tento cíl je prakticky u konce a je opravdu grandiózní.

Před 2 rokama se podepsala smlouva s vícero státy (Rusko, Nizozemsko atd.), že se za 7 mld. USD obnoví železniční infrastruktura. Celkem se plánuje do roku 2030 proinvestovat 10 mld. USD. Z toho 2,2 mld. USD poskytuje Světová Banka. Nejen že se obnoví stávající síť, ale postaví se i nové tratě a VRT z Alexandrie do Oswan a lehké metro v Káhiře atd. Železniční síť v Egyptě je o rozsahu 9750 km (1500 km 2-tratě) a denně přepraví bezmála 1,5 mil. cestujících. Ten potenciál rozvoje a expanze tady je a taky se proto využije. Mj. se na této síti nachází 885 mostů a tunelů, k dispozici je 705 stanic, flotila vagonů pro cestující čítá 3500 ks, z toho 900 je klimatizováno. Z USA, Kanady a Německa je tady na 800 lokomotiv. To z pohledu Afriky, ale i arabského světa patří ke špičce a ostatně taky egyptské železnice patří s existencí k nejdéle působícím. Navzdory všemu, silnice se podílejí z 94% na přepravě tovaru. Tratě vedou podél pobřeží až ke hranicím se státem Libye, hustá síť je tam, kde je hustá i síť silnic a trať vede taky na jih, kde se dál větví, ale nejdéle až po Aswan.

Egypt investuje i do přístavů. Cílovým rokem je 2030, kdy se má zvednout jejich kapacita na 370 mil. t (vychází se ze 120 mil. t).

Egyptská vláda v 06/2020 informovala, že pro rok 2020/2021 hodlá proinvestovat v propočtu 27,6 mld. USD do 691 zelených projektů, kde doprava získá až 50% z této sumy. Elektrifikace tratí je první program, další program je rozšíření metra v Káhiře o linky 3 a 4. Zbytek peněz jde do ekologické energetiky, především solárních panelů atd.

Je nutno podotknout, že do silniční infrastruktury Egypt i nadále vkládá velké částky, ještě i stávající finanční rok to je bezmála 10 mld. USD. Jde jen o to, že ta částka se již razantně nezvedne, ale to uvidíme jak to bude doopravdy další roky. Sísího vláda patří k nejrepresivnějším vládám na světě vůči vlastnímu obyvatelstvu, ale na druhou stranu vládne od roku 2013 a zrovna od jeho uchopení moci se tady realizují největší investice do dopravní infrastruktury včetně dalších (bydlení atd.).
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23049
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Egypt

Příspěvek od Diaľničiar »

Masivní investování do silnic a nové projekty v provozu přináší i další ovoce: Investice do silnic a mostů výrazně snížily počet nehod na egyptských komunikacích

27. 10. 2020 CzechTrade

Meziročně poklesl počet nehod o neuvěřitelných 44 procent.

Ministryně plánování a hospodářského rozvoje Hala El-Saidová uvedla, že investice do silnic a mostů činily v roce 2018 přibližně 14 miliard EGP, přičemž podíl investic v roce 2019 dosáhl 26 miliard EGP a přibližně 28 miliard EGP v roce 2020 Tendence Egypta zvyšovat výdaje na silnice a mosty v Egyptě od roku 2018 přispěla ke snížení počtu úmrtí v důsledku dopravních nehod v průběhu roku 2020.

Ministryně také poznamenala, že Egypt dokázal zlepšit svou pozici v oblasti bezpečnosti silničního provozu, protože se posunul o 90 míst podle klasifikace mezinárodní konkurenceschopnosti v oblasti kvality silnic, kde v roce 2019 zaujal 28. místo, na rozdíl od 118. příčky v roce 2014.

Zdroj: Al Ahram Online
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře agentury CzechTrade v Káhiře

https://www.businessinfo.cz/clanky/inve ... unikacich/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23049
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Egypt

Příspěvek od Diaľničiar »

Káhira má 3 okruhy. Ten uprostřed Middle Ring Road je poloviční v celkové délce 156 km a nyní se upgraduje v převážném uspořádání 12-14 JP. Prezident Sisi měl tady inspekční den: http://english.ahram.org.eg/NewsContent ... oject.aspx .

Obrázek

Obrázek

Všechny okruhy: https://i.imgur.com/YVnJS1K.png

I ten největší byl agendou prezidenta Sisiho a je v provozu: https://www.presidency.eg/en/%D8%A7%D9% ... %85%D9%8A/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23049
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Egypt

Příspěvek od Diaľničiar »

Nedávno oběhla planetu mediální zpráva o otevření části nové Káhiry, tedy projekt, který byl ohlášen prezidentem pár let zpátky. A který se evidentně realizoval a realizuje. Má za cíl odlehčit stávající velkou Káhiru. Jsou zde již nové kapacitní tahy, které jsem i znáznornil výše, jsou zde lepší podmínky pro bydlení a tudíž ale i elitnější vrstvu obyvatelstva. Je zde vícero vládních objektů atd. Takhle se ta poušť proměnila v čase:

Obrázek

Něco málo z wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/New_Admin ... ve_Capital


Dále, na Sinaji Egypt vystavěl cca. 1100 km dualizovaných silnic.

Obrázek


Tento rozmach infrastruktury se nedá upřít. :jidlo: Vylepšený Suez, nové mosty, tunely, obchvaty, rozšířená původní dálnice na pobřeží, dualizace celé řady silnic, výstavba nových dálnic, nových měst a oprava dalších mnoho tisíc km silnic a mostů po celém Egyptě. Ano, jsou zde i problémy, ale ty jsou tady prakticky všude.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23049
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Egypt

Příspěvek od Diaľničiar »

Egypt pro finanční rok 2021/2022 sestavil investiční rozpočet pro národní silnice a mosty ve výši 488 mil. USD. Jako priorita je již napojení regionů na hlavní silniční síť. Počítá se s výstavbou celé řady nových silnic i mostů.

Celý rozpočet je pak ve výši bezmála 160 mld. USD. Zahrnuje v sobě 5 priorit: silniční rozvoj je jedna z nich. Uvedená částka 0,5 mld. USD není konečná co se týče financí vyčleněných pro jejich rozvoj, nýbrž jen základní částka na asfaltovací práce na silnicích a výstavba mostů. Další zdroje jsou pak zahrnuté v rámci regionálního rozvoje a regionů samotných. Jde o 20% balík výdajů. Značí to, že mnohem větší porce peněz směruje na stejné účely, ale v kapitole veřejných investicí do regionů. I ty se již člení a Káhira dostane 20%, Gíza 10% a Asyut pak 5,6%.

Další 4 priority jsou: energetická infrastruktura s důrazem na elektrickou energii, životní prostředí a jeho ochrana, regiony, zlepšení bezpečnosti kam ale nespadá jen armáda, ale po novém i zvýšení bezpečnosti silničního provozu a hasiči

Rozpočet pamatuje na proměnu vozidel z hlediska jejich pohonu z dieselu na plyn. Na větší zdravotní výdaje a solidární programy.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23049
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Egypt

Příspěvek od Diaľničiar »

Příjmy ze Suezu jsou v rekordní úrovni :arrow:

*za rok 2021 činí hranici 6,3 mld. USD (+12,8% proti r. 2020)
*vzrostl i počet lodí a to na 20 649 (+10%)

A to navzdory pandemie, problémům s lodní dopravou a navíc byl kanál 6d zablokován, když zrovna kontejnerová loď Ever Given narazila koncem března na plytčinu.

Kanál byl v uplynulé dekádě zásadně modernizován; https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranic ... anicni_rts .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23049
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Egypt

Příspěvek od Diaľničiar »

25.12.2021 bylo inaugurováno 11 silničních projektů prezidentem země. Značí to hlavně upgrade 230 km dlouhého tahu Káhira - Aswan Desert Road (silnice č. 35) na 6- JP dálnici. Tento tah se začal realizovat koncem 80. let 20. století z Káhiry do Asyut jako klasická 1+1 silnice a obešla všechny města a obce v údolí Nilu. Poté byla kolem 2010 dualizovaná. Nyní se z ní stala plnohodnotní dálnice se 3 JP v každém směru jízdy včetně tedy i MÚK na trase. A k tomu existuje i silnice o rozsahu 6- JP pro lokální provoz vedle ní.

Pro Horní Egypt jde o zásadní rozvojový impulz.

https://dailynewsegypt.com/2021/12/25/a ... vestments/

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23049
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Egypt

Příspěvek od Diaľničiar »

Původnímu okruhu Káhiry, který byl rozšířen na 8-pruh budou přistavěny další jízdní pruhy a vznikne 14-pruh. Kromě prostoru pro vozidla tady bude zahrnut i 106 km dlouhý systém BRT: Bus Rapid Transport. S výstavbou se začalo ještě v roce 2020.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23049
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Egypt

Příspěvek od Diaľničiar »

Probíhá rozšíření pobřežního tahu Alexandria - El Alamein na 16- pruh. Tah dostane jméno El Sahel Road a hotovo má být v srpnu tohoto roku. Vzniklo zde asi 6 MÚK tohoto okružního typu:

lokalita této MÚK: https://www.google.com/maps/@30.91574,2 ... a=!3m1!1e3

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23049
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Egypt

Příspěvek od Diaľničiar »

Egypt vybudoval 85 km dlouhou dualizovanou silnici ze severu od Siwy k libyjským hranicím. Nemá prozatím návaznost.

trasa na mapovém podkladu: https://i.imgur.com/cJPhrmK.png
další záběr na silnici: https://i.imgur.com/Xz0R9zq.jpeg

I nadále se staví masivní, široké dálnice na východní straně Káhiry, zpevňují se silnice a staví nové mosty po celém státě.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23049
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Egypt

Příspěvek od Diaľničiar »

První vlna odprodeje státního majetku v Egyptě

Egyptský premiér Mostafa Madbouly 8. února 2023 oznámil, že do roku 2024 bude 32 egyptských státních společností částečně kótováno na egyptské burze nebo prodáno strategickým investorům.

Společnosti působí v 18 různých odvětvích a vláda do 6 měsíců uvede na burzu 25 % z nich. Do skupiny patří i dvě firmy, které patří armádě (vodárenská společnost Safy a provozovatel čerpacích stanic Wataniya) a tři banky (Banque Du Caire, The United Bank a The Arab African Bank), ostatní působí zejména v oblasti energetiky, pojišťovnictví, hotelérství a petrochemie.

Krok je jedním z egyptských strategických cílů v rámci dokumentu Politiky státního vlastnictví z prosince 2022 (posílení účasti soukromého sektoru na veřejných investicích) a mj. stanoví závazek zvýšení role soukromého sektoru v ekonomických aktivitách země ze současných 30 % na 65 % do tří let.

Posílení role soukromého sektoru souběžně se snížením podílu státu v ekonomice bylo i jedním ze závazků země v rámci půjčky 3 miliard dolarů od Mezinárodního měnového fondu. Egypt předpokládá, že prodejem získá 2–2,5 mld. USD.

Do nabídky budou zařazeny Banque De Caire, The United Bank, The Arab African International Bank (AAIB), Misr Technology Service (MTS), Al-Nasr Housing and Development, Maadi Holding Company for Construction and Development, El-Mosktabel for Urban Development, Misr Concrete Development Company, Helwan for Fertilizers (HFC), The National Company for Selling and Distributing Petroleum Products (Wataniya), Egyptian Polypropylene and Polypropylene (EPP), El-Nasr Mining, The Egyptian Ethylene and Derivative Company (ETHYDCO),

Dále pak: Egyptian Drilling Company (EDC), Egyptian Linear Alkyl Benzene (ELAB), Sinai Manganese Company, The Egyptian Ferrous Alloys, Canal Company for Mooring and Lights, Port Said Container and Cargo Handling Company (PSCCHC), Damietta Container and Cargo Handing Company (DCHC), Salhia Investment and Development Company , Hotels owned by the Public Sector Ministry (Following EGOTH), Misr Life Insurance, Misr Insurance, Jabal El-Zeit Wind Farm, Zafarana Wind Farm, Beni Suef Power Station, National Company for Natural Water in Siwa (SAFI), Chemical Industries Development Company (CID), Paints and Chemical Industries (PACHIN), Alamal Alsharif Plastics, Misr Pharma a několik státních hotelů.

Předpokládá se, že hlavními kupci budou zájemci ze Zálivu (Katar, Saúdská Arábie a Spojené arabské emiráty jsou na trhu již aktivní). Všeobecně šlo o dlouho slibovaný krok, který je současně i nutností – egyptská ekonomická situace v zásadě vyžaduje nalezení dalšího významnějšího zdroje valut k vyrovnání jeho nedostatku a krytí obsluhy mezinárodního dluhu.

https://www.businessinfo.cz/clanky/prvn ... -v-egypte/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23049
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Egypt

Příspěvek od Diaľničiar »

Nové satelitní snímky ukazují, že Egypt postavil několik až 30- pruhových dálnic v poušti východně od Káhiry.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23049
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Egypt

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: El Gaish Road v Alexandrii. Toto je pobřežní silnice, nedávno byla rozšířena na 10 pruhů:

Obrázek

:arrow: Silnice do El Alameinu byla rozšířena na 16 jízdních pruhů. Je zde 10 jízdních pruhů pro automobilovou dopravu a 6 jízdních pruhů pro kamionovou dopravu.

Tato silnice existuje již desítky let, v letech 2015-2016 byla rozšířena ze čtyř na šest jízdních pruhů. Nyní je opět rozšířena. 10 středových pruhů bude zprovozněno 25. června, 6 souběžných pruhů bude zprovozněno 30. srpna.

Jedná se o dálnici, která odbočuje z Káhiry - Alexandrie Road. Je dlouhá 135 kilometrů.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23049
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Egypt

Příspěvek od Diaľničiar »

Hraniční přechod El Salloum do Libye byl rozšířen, do provozu byl uveden začátkem minulého měsíce.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23049
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Egypt

Příspěvek od Diaľničiar »

proplutí Suezským kanálem pod impozantním mostem: Suez, Mubarak anebo Al Salam Bridge otevřen v roce 2001

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23049
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Egypt

Příspěvek od Diaľničiar »

Po pěti a půl letech práce prováděné společností VINCI Construction Grands Projets je nyní otevřen úsek 3B metra v Káhiře v Egyptě.

Rozkládá se na 6,2 km a prochází přes 3,8 km dlouhý viadukt, přes 1 km dlouhý tunel a 1,2 km úsek nad zemí. Trať zahrnuje šest stanic – jednu podzemní, jednu nadzemní a čtyři nadzemní – které byly rovněž vybudovány v rámci projektu, který v době své největší špičky zmobilizoval přes 2500 lidí. K dokončení práce bylo třeba překonat řadu výzev, jako je dokončení stavebních prací v blízkosti hustě obydlených oblastí a také vedení tratě po šestiproudé dálnici. Každý den využije novou linku, která jako první spojuje severovýchod Káhiry, 40 000 lidí.

https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/news ... 042024.htm
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23049
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Egypt

Příspěvek od Diaľničiar »

Příjmy Egypta ze Suezského průplavu klesají

Egyptský premiér Mostafa Madbouly uvedl, že Suezský průplav hlásí ztráty až 550 milionů dolarů měsíčně kvůli přetrvávajícímu regionálnímu napětí.

26.08.2024 | CzechTrade

Předseda Úřadu pro Suezský průplav Usama Rabie v lednu uvedl, že dolarové příjmy ze Suezského průplavu klesly od začátku roku o 40 % poté, co útoky donutily globální přepravce zvolit si delší, ale bezpečnější trasy.

I když nebyl uveden žádný rozpis ohledně příspěvku k příjmům kanálu, příjmy ekonomické zóny Suezského průplavu v letech 2023 a 2024 dosáhly 8,5 miliardy egyptských liber, což představuje nárůst o 205 % z 2,8 miliardy egyptských liber v letech 2016 a 2017. Čínské investice v ekonomické zóně dosáhly téměř tří miliard dolarů prostřednictvím 155 průmyslových, logistických a servisních společností.

Ekonomická zóna také podepsala 29 memorand o porozumění s různými mezinárodními společnostmi specializujícími se na zelený vodík, která by mohla čerpat investice v hodnotě 133 miliard dolarů.

Generální ředitel dánské námořní společnosti Maersk Vincent Clerc očekává, že se narušení v Rudém moři protáhne do třetího čtvrtletí roku 2024, což ztíží situaci dopravců a podniků. Maersk uvedl, že narušení Rudého moře mělo za následek 15 až 20% ztrátu kapacity celého odvětví na trasách z Asie do severní Evropy a Středozemního moře ve druhém čtvrtletí roku 2024.

Zpracoval tým pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Egypt
Zdroj: AGBI (Arabian Gulf Businedss Insight), www.agbi.com
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Afrika“