[D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
S tou délkou připojováků podle omezené rychlosti soudím, že se projektanti nad jejich smyslem a bezpečností moc nezamýšlejí, jakoby se spoléhali na jediné exaktní, ale zcela nedostačující kritérium. Např. připojovák na výjezdu k Cínovecké/D8 od Globusu je výsměch bezpečnosti svou naprosto nedostačující délkou i pro Vmax 80 km/h. Proto po Cínovecké raději jedu po středním pruhu a dělá to tak více řidičů. Ty tři pruhy jsou na okruhu minimum, právě s ohledem na bezpečné připojení.
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
"Malý krůček pro člověka, velký krok...."
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Jaká? Zamítavá?
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Ale no tak, michale...
Příspěvky, které se týkaly hlavně zamítavého stanoviska EIA na lanovku z Podbaby do Bohnic, byly přesunuty sem. Jirka L.
Příspěvky, které se týkaly hlavně zamítavého stanoviska EIA na lanovku z Podbaby do Bohnic, byly přesunuty sem. Jirka L.
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Odpověď RM na X ohledně vydání stanoviska EIA na úseky 518 a 519: Věřím, že v červenci bude ze strany MŽP konečně vydáno. Finalizuje se, ale jedná se o klíčový dokument pro budoucí přípravu stavby, tak je nutné vyčkat na závěry MŽP.
https://x.com/matlradek/status/18094818 ... t7xt39EgAA
https://x.com/matlradek/status/18094818 ... t7xt39EgAA
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
ŘSD vybralo projektanty pro další část Pražského okruhu, čeká na klíčové razítko EIA
https://zdopravy.cz/rsd-vybralo-projekt ... .sznhp.box
Leták:
https://letaky.rsd.cz/Upload/Stavby/504 ... :59:37.812
https://zdopravy.cz/rsd-vybralo-projekt ... .sznhp.box
Leták:
https://letaky.rsd.cz/Upload/Stavby/504 ... :59:37.812
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Momentálně Subterra skryla zeminu v trojůhelníku pozemkově náležejícím pražským hasičům naproti Bille. Nějaká souvislost o D0? Evidentně jde o plochu průběhu D0 a konfigurace MÚK Březiněves.
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Je vůbec alespoň trochu reálné začít stavbu tohoto úseku, když ještě nezačala ani příprava soutěže na architektonické ztvárnění mostu ? Mě to 2027 připadá hoooodně scifi,
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Tunel Blanka byl vysoutěžen i s jinou podobou Trojského mostu (součást stavby), než byla reálně následně postavena a byla vybrána až později v architektonické soutěži. Následně se upravovala cena asi o miliardu, směrem nahoru pochopitelně .... Ale to byly jiné doby
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Tady se vydá souhlasné stanovisko EIA a nikdo sem nedá ani echo Odkaz: https://portal.cenia.cz/eiasea/download ... ryStan.pdf
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Ale ale ale.. A hned to začíná přímo "nádherně" :
a. prodloužení tunelu Rybářka a jeho zahloubení pod tunel Suchdol,
b. vedení křižovatkových větví v tunelu,
c. snížení nivelety tunelu Suchdol.
...
Návrh a realizaci nové komunitní zahrady ..
a. prodloužení tunelu Rybářka a jeho zahloubení pod tunel Suchdol,
b. vedení křižovatkových větví v tunelu,
c. snížení nivelety tunelu Suchdol.
...
Návrh a realizaci nové komunitní zahrady ..
-
- Příspěvky: 179
- Registrován: 27.2.2023 5:45:32
- Bydliště: Stochov
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
https://zdopravy.cz/prvni-dulezite-razi ... va-218965/
27 miliard Kč, 4 kilometry tunelů. Pražský okruh získal klíčové razítko, podle úřadu převáží přínosy nad zápory
27 miliard Kč, 4 kilometry tunelů. Pražský okruh získal klíčové razítko, podle úřadu převáží přínosy nad zápory
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Zde rozhovor Mátla pro ČT (od času 1:50): https://www.ceskatelevize.cz/porady/101 ... 058270903/
-
- Příspěvky: 4316
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Na Českou televizi slušné (až na blbost že jde o úsek mezi D8 a D6:o), Mátl jako vždy ukazuje, že o tom ví každý detail.
Fakticky - teď příprava pro SPP, možné výkupy už na konci 2025, 520 očekáváno EIA do konce roku...
Takže pro místní nic zásadně nového, ale i to je de facto dobrá zpráva, že to "běží podle plánu".
Fakticky - teď příprava pro SPP, možné výkupy už na konci 2025, 520 očekáváno EIA do konce roku...
Takže pro místní nic zásadně nového, ale i to je de facto dobrá zpráva, že to "běží podle plánu".
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Tak jsem si to trochu prolezl. No něco jsou tedy pořádné špeky. Jako asi nic nerealizovatelného tam není, ale něco jsou hrozné kraviny, které mi hlava nebere, že je vůbec mžp vyžaduje u stavby dálnice (něco s výměnou kotlů kvůli změně klimatu). Některé se bohužel asi budou realizovat jen kvůli tomu, že je stavba tolik potřebná a odpor tolik skálopevný. Na drtivé většině dálnic jinde, kdyby tohle někdo navrhnul, tak se mu všichni (i MŽP) vysmějou.
Co mi utkvělo a bude mít reálné dopady, je asi podmínka předělání té křižovatky Rybářka - má být pod tunelem Suchdol a celé větve v tunelu. Na to se těším, až to postaví, takové need for speed v Česku. Dále mě překvapil požadavek na co nejmenší osvětlení, doslova pouze tam, kde to je nezbytné. Předpokládám tedy, že severní část okruhu bude mít osvětlené tunely a velké křižovatky a jinak šmitec. To bude celkem nezvyk. Chtělo by to alespoň všechny MÚK, ale mimo ně potmě, proč ne ..
Překrytí “úseku” mezi tunelem Suchdol a mostem přes Vltavu mi přijde tedy trochu na hlavu.
Dále nechápu jednu věc. Vyloženě tam zmiňují, že byly snahy o zrušení MÚK Čimice a Ústecká. Ale EIA už nikde nezmiňuje, zda jsou ty křižovatky opodstatněné či nikoli. Nebo jsem odpověď alespoň nenašel. Zrovna tohle je IMHO věc, kterou by měla EIA přesně řešit a potvrdit buď ano nebo ne. Ne dělat mrtvého brouka.
A ještě se mi líbí (už zmíněná v jiném vlákně) snaha o zahloubení ramp křižovatky Přední kopanina (s D7), aby tam nemusely ohyzdit rampu stěny proti oslňování letadel. Při troše štěstí by to mohlo vést k pořádnému narovnání ramp, nebo alespoň té jedné, dost důležité rampy a to letiště>Suchdol. Ta je v momentálním návrhu zprasená nejvíc.
PS: jo a chybí mi tu jedna odpočívka. Tomuto úseku by náramně slušela. Může být klidně celá podzemní.
Co mi utkvělo a bude mít reálné dopady, je asi podmínka předělání té křižovatky Rybářka - má být pod tunelem Suchdol a celé větve v tunelu. Na to se těším, až to postaví, takové need for speed v Česku. Dále mě překvapil požadavek na co nejmenší osvětlení, doslova pouze tam, kde to je nezbytné. Předpokládám tedy, že severní část okruhu bude mít osvětlené tunely a velké křižovatky a jinak šmitec. To bude celkem nezvyk. Chtělo by to alespoň všechny MÚK, ale mimo ně potmě, proč ne ..
Překrytí “úseku” mezi tunelem Suchdol a mostem přes Vltavu mi přijde tedy trochu na hlavu.
Dále nechápu jednu věc. Vyloženě tam zmiňují, že byly snahy o zrušení MÚK Čimice a Ústecká. Ale EIA už nikde nezmiňuje, zda jsou ty křižovatky opodstatněné či nikoli. Nebo jsem odpověď alespoň nenašel. Zrovna tohle je IMHO věc, kterou by měla EIA přesně řešit a potvrdit buď ano nebo ne. Ne dělat mrtvého brouka.
A ještě se mi líbí (už zmíněná v jiném vlákně) snaha o zahloubení ramp křižovatky Přední kopanina (s D7), aby tam nemusely ohyzdit rampu stěny proti oslňování letadel. Při troše štěstí by to mohlo vést k pořádnému narovnání ramp, nebo alespoň té jedné, dost důležité rampy a to letiště>Suchdol. Ta je v momentálním návrhu zprasená nejvíc.
PS: jo a chybí mi tu jedna odpočívka. Tomuto úseku by náramně slušela. Může být klidně celá podzemní.
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Tak požadavek na minimalizaci osvětlení mi přijde celkem rozumný, vzhledem k tomu, že se prochází volnou krajinou. Ostatně většina dálnic je neosvětlených. Pokud vím, v pražském okolí jen D1 po Mirošovice, JZ pražský okruh, začátek D8.
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
rozhodně jsem nečetl všechny změny, tak prosím znalé...
jak to dopadlo s mostem ?
3+3 nebo 2 patra ?¨
díky
jak to dopadlo s mostem ?
3+3 nebo 2 patra ?¨
díky
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Most bude 3+3, 2 patra jsou obtížně realizovatelné s ohledem na navazující MÚK. Respektive navrhnout někdo 2. patra může, avšak nepředpokládám, že vyhraje. Bude nová soutěž na architektonickou podobu.
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Však přečti i další větu, také píšu že je to ok. Nicméně na okruhu jsou tak na husto křižovatky, že bych je raději osvětlil všechny.
Jinak mám pocit, že svítí i každá dálnice ústící do okruhu, nebo ne ?
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
2 jakubmd :
děkuji
a co když z architektonické soutěže vypadne jako vítěz dvoupatrový most
jakože dole tramwaje, nahoře cyklostezka
inspirace pod Jeremenkovou
děkuji
a co když z architektonické soutěže vypadne jako vítěz dvoupatrový most
jakože dole tramwaje, nahoře cyklostezka
inspirace pod Jeremenkovou
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
myslím to vážně,ale byl bych rád, aby součástí mostu byla cyklostezka. Bez legrace. Něco takového co je u Zbraslavi nad Vltavou a Berounkou.