Tady by byl velký problém, jak se rozumně dostat z Boskovické brázdy nahoru k Bystrému. V brázdě by tahle trasa začínala na zhruba 350 m n. m. a prudce by stoupala někam k Trpínu na zhruba 650 m n. m.
Vize naší dálniční sítě
Re: Vize naší dálniční sítě
-
- Příspěvky: 448
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: Vize naší dálniční sítě
Tady jedině 4pruh. S13, od KV po Liberec. Cokoliv méně je urážející.
„Tohle měl být 4pruh.“ (Ať to nemusím psát všude.)
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Re: Vize naší dálniční sítě
nejezdíme embéčky a aviemi
tem by to možná problém dělalo...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Vize naší dálniční sítě
Mike: nevím, jestli je to myšleno ironicky... jezdíme kamiony, co mají 48 tun, někdy i víc.
Re: Vize naší dálniční sítě
Tohle já nezpochybňuji, studie které to porovnávali se dělali a logicky to vyšlo, jak to vyšlo. Však jsem psal, že Boskovickou brázdou je to ekonomičtější.
Aram96 píše: ↑4.9.2024 15:48:32 jako dávala by sice dopravně trochu více smysl ta přímější spojka Brno-HK, ale bylo by to jak se starou D1. Prostě navržená přímo a ve vyšších nadmořských výškách. Osobně toho nejsem vůbec fandou, raději zajížďka 30-50 km po pořádně rovné dálnici bez kopců a bez sněhu.
Re: Vize naší dálniční sítě
Jakkoliv jsem byl vždy zastáncem R43 (nyní tedy I/73 či jak to aktuálně nazývají), tak si myslím, že to neřeší dopravní problém nyní ani v budoucnu a jen to další a další problémy vytváří. Za lepší variantu bych považoval vybudovat tu 73 v Boskovické brázdě a dále propojku s I/43 končící aktuálně u České. Okolo Kuřimi by to bylo stejné (jižní obchvat), jen by se napojení provedlo někde u Čebína.
Je mi jasné, že velké množství aut ze severu jede do Brna - ti by měli cestu de facto totožnou s tím, co je nyní navrženo. A pro ostatní:
- Ti, co jedou na západ (typicky směr D1 směr Praha), tak by se na D1 napojili bez nutnosti projet Brnem.
- Ti, co jedou za východ, tak by objeli Brno vedlejším údolím, žádný velký rozdíl.
- A ti, co jedou na jih, by museli po D1 jen o trošku delší dobu.
A jaké výhody by to mělo? Po VMO v Brně by ubylo vozidel, tím pádem lepší ovzduší, hluk atd. Nemusel by se složitě přebudovávat exit 190 a napojovat na malém území jak I/42, tak i I/73. Odpor proti stavbě by byl nižší než přes Bystrc.
Re: Vize naší dálniční sítě
Že by byl nižší odpor, není vůbec ale vůbec jisté, akorát by to nebyly tak "důležití lidé". Cenově by to také nebyla žádná balada, tunely by tam byly stejně. Bylo by to možná o trochu levnější. Velké křížení s D1 by se muselo stavět stejně, akorát méně komplikované.
Byla by to dálnice ze 70-80 % pro tranzit. Bystrcká stopa bude jak pro tranzit, tak pro aglomerační vztahy a to ve velkém měřítku. A právě VMO odlehčí násobně více, to je hlavní dopravní rozdíl těch variant !
Navíc Bystrcká stopa má alespoň teoretickou šanci na pokračování JZ tangentou pod Brnem, s variantou B.brázdou by byl účinek tangenty poloviční.
A to hlavní, i kdyby se stavěla varianta Boskovickou brázdou, tak by bylo stejně žádoucí nemalý kus Bystrcké stopy postavit taky. Pak by neplatily ani ty poznámky, co jsem právě napsal výše.
Ale už toho bylo v příslušném vlákně popsáno dosti, více to tady nemá smysl rozmazávat.
Byla by to dálnice ze 70-80 % pro tranzit. Bystrcká stopa bude jak pro tranzit, tak pro aglomerační vztahy a to ve velkém měřítku. A právě VMO odlehčí násobně více, to je hlavní dopravní rozdíl těch variant !
Navíc Bystrcká stopa má alespoň teoretickou šanci na pokračování JZ tangentou pod Brnem, s variantou B.brázdou by byl účinek tangenty poloviční.
A to hlavní, i kdyby se stavěla varianta Boskovickou brázdou, tak by bylo stejně žádoucí nemalý kus Bystrcké stopy postavit taky. Pak by neplatily ani ty poznámky, co jsem právě napsal výše.
Ale už toho bylo v příslušném vlákně popsáno dosti, více to tady nemá smysl rozmazávat.
Re: Vize naší dálniční sítě
nebylo
myslím, že dnešnímu kamionu nedělá problém vystoupat o 300m a pak je bezpečně sjet...
a až tam bude mít nataženou trolej, tak tuplem ne
to už tedy byla ironie, ale ...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Vize naší dálniční sítě
Tu trolej bych úplně nezatracoval, mohla by se z ní kromě kamionů napájet i nabíječka pro osobní elektromobily tam někde na kopci u Bystrého.