Vize naší dálniční sítě

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
KarelLer
Příspěvky: 732
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od KarelLer »

Xyzc píše: 4.9.2024 10:25:34Vedení Boskovickou brázdou je ekonomické, ale vychází prostě z původního trasování na Wroclaw. A bez něj končí tak nějak uprostřed ničeho u Dětřichova. Pro české přepravní proudy by bylo praktičtější vedení Kunštát-Bystré-Polička-Litomyšl.
Tady by byl velký problém, jak se rozumně dostat z Boskovické brázdy nahoru k Bystrému. V brázdě by tahle trasa začínala na zhruba 350 m n. m. a prudce by stoupala někam k Trpínu na zhruba 650 m n. m.
NullDeVoid
Příspěvky: 448
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od NullDeVoid »

Aram96 píše: 4.9.2024 15:48:32 A pak jsou tu další relace, kde to chce nové 4-pruhy nebo alespoň směrově dělené 3-pruhy pro menší intenzity, např. relace severními Čechy KV-Ústí-Liberec.
Tady jedině 4pruh. S13, od KV po Liberec. Cokoliv méně je urážející.
„Tohle měl být 4pruh.“ (Ať to nemusím psát všude.)
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Mike
Příspěvky: 5160
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Mike »

KarelLer píše: 4.9.2024 15:56:48 ...
Tady by byl velký problém, jak se rozumně dostat z Boskovické brázdy nahoru k Bystrému. V brázdě by tahle trasa začínala na zhruba 350 m n. m. a prudce by stoupala někam k Trpínu na zhruba 650 m n. m.
nejezdíme embéčky a aviemi
tem by to možná problém dělalo...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
KarelLer
Příspěvky: 732
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od KarelLer »

Mike: nevím, jestli je to myšleno ironicky... jezdíme kamiony, co mají 48 tun, někdy i víc.
Xyzc
Příspěvky: 229
Registrován: 24.11.2016 7:56:53

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Xyzc »

Tohle já nezpochybňuji, studie které to porovnávali se dělali a logicky to vyšlo, jak to vyšlo. Však jsem psal, že Boskovickou brázdou je to ekonomičtější.
Aram96 píše: 4.9.2024 15:48:32 jako dávala by sice dopravně trochu více smysl ta přímější spojka Brno-HK, ale bylo by to jak se starou D1. Prostě navržená přímo a ve vyšších nadmořských výškách. Osobně toho nejsem vůbec fandou, raději zajížďka 30-50 km po pořádně rovné dálnici bez kopců a bez sněhu.
janneckar
Příspěvky: 2
Registrován: 27.4.2024 8:23:49

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od janneckar »

Trupman píše: 29.4.2024 10:10:33 Severní dálniční okruh Brna by byl užitečný, z výše uvedených pohledů, např. v ose Velká Bíteš-Tišnov-Blansko-Vyškov. Myslím ale, že z hlediska průchodu krajinou je to neřešitelný úkol.
Jakkoliv jsem byl vždy zastáncem R43 (nyní tedy I/73 či jak to aktuálně nazývají), tak si myslím, že to neřeší dopravní problém nyní ani v budoucnu a jen to další a další problémy vytváří. Za lepší variantu bych považoval vybudovat tu 73 v Boskovické brázdě a dále propojku s I/43 končící aktuálně u České. Okolo Kuřimi by to bylo stejné (jižní obchvat), jen by se napojení provedlo někde u Čebína.
Je mi jasné, že velké množství aut ze severu jede do Brna - ti by měli cestu de facto totožnou s tím, co je nyní navrženo. A pro ostatní:
- Ti, co jedou na západ (typicky směr D1 směr Praha), tak by se na D1 napojili bez nutnosti projet Brnem.
- Ti, co jedou za východ, tak by objeli Brno vedlejším údolím, žádný velký rozdíl.
- A ti, co jedou na jih, by museli po D1 jen o trošku delší dobu.
A jaké výhody by to mělo? Po VMO v Brně by ubylo vozidel, tím pádem lepší ovzduší, hluk atd. Nemusel by se složitě přebudovávat exit 190 a napojovat na malém území jak I/42, tak i I/73. Odpor proti stavbě by byl nižší než přes Bystrc.
Aram96
Příspěvky: 8299
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Aram96 »

Že by byl nižší odpor, není vůbec ale vůbec jisté, akorát by to nebyly tak "důležití lidé". Cenově by to také nebyla žádná balada, tunely by tam byly stejně. Bylo by to možná o trochu levnější. Velké křížení s D1 by se muselo stavět stejně, akorát méně komplikované.
Byla by to dálnice ze 70-80 % pro tranzit. Bystrcká stopa bude jak pro tranzit, tak pro aglomerační vztahy a to ve velkém měřítku. A právě VMO odlehčí násobně více, to je hlavní dopravní rozdíl těch variant !
Navíc Bystrcká stopa má alespoň teoretickou šanci na pokračování JZ tangentou pod Brnem, s variantou B.brázdou by byl účinek tangenty poloviční.
A to hlavní, i kdyby se stavěla varianta Boskovickou brázdou, tak by bylo stejně žádoucí nemalý kus Bystrcké stopy postavit taky. Pak by neplatily ani ty poznámky, co jsem právě napsal výše. :-)
Ale už toho bylo v příslušném vlákně popsáno dosti, více to tady nemá smysl rozmazávat.
Mike
Příspěvky: 5160
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Mike »

KarelLer píše: 4.9.2024 20:02:31 Mike: nevím, jestli je to myšleno ironicky... jezdíme kamiony, co mají 48 tun, někdy i víc.
nebylo
myslím, že dnešnímu kamionu nedělá problém vystoupat o 300m a pak je bezpečně sjet...
a až tam bude mít nataženou trolej, tak tuplem ne :D
to už tedy byla ironie, ale ...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Avantime
Autor
Příspěvky: 653
Registrován: 25.2.2009 23:03:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Avantime »

Tu trolej bych úplně nezatracoval, mohla by se z ní kromě kamionů napájet i nabíječka pro osobní elektromobily tam někde na kopci u Bystrého. ;)
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“