Tady by byl velký problém, jak se rozumně dostat z Boskovické brázdy nahoru k Bystrému. V brázdě by tahle trasa začínala na zhruba 350 m n. m. a prudce by stoupala někam k Trpínu na zhruba 650 m n. m.
Vize naší dálniční sítě
Re: Vize naší dálniční sítě
-
- Příspěvky: 464
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: Vize naší dálniční sítě
Tady jedině 4pruh. S13, od KV po Liberec. Cokoliv méně je urážející.
„Tohle měl být 4pruh.“ (Ať to nemusím psát všude.)
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Re: Vize naší dálniční sítě
nejezdíme embéčky a aviemi
tem by to možná problém dělalo...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Vize naší dálniční sítě
Mike: nevím, jestli je to myšleno ironicky... jezdíme kamiony, co mají 48 tun, někdy i víc.
Re: Vize naší dálniční sítě
Tohle já nezpochybňuji, studie které to porovnávali se dělali a logicky to vyšlo, jak to vyšlo. Však jsem psal, že Boskovickou brázdou je to ekonomičtější.
Aram96 píše: ↑4.9.2024 15:48:32 jako dávala by sice dopravně trochu více smysl ta přímější spojka Brno-HK, ale bylo by to jak se starou D1. Prostě navržená přímo a ve vyšších nadmořských výškách. Osobně toho nejsem vůbec fandou, raději zajížďka 30-50 km po pořádně rovné dálnici bez kopců a bez sněhu.
Re: Vize naší dálniční sítě
Jakkoliv jsem byl vždy zastáncem R43 (nyní tedy I/73 či jak to aktuálně nazývají), tak si myslím, že to neřeší dopravní problém nyní ani v budoucnu a jen to další a další problémy vytváří. Za lepší variantu bych považoval vybudovat tu 73 v Boskovické brázdě a dále propojku s I/43 končící aktuálně u České. Okolo Kuřimi by to bylo stejné (jižní obchvat), jen by se napojení provedlo někde u Čebína.
Je mi jasné, že velké množství aut ze severu jede do Brna - ti by měli cestu de facto totožnou s tím, co je nyní navrženo. A pro ostatní:
- Ti, co jedou na západ (typicky směr D1 směr Praha), tak by se na D1 napojili bez nutnosti projet Brnem.
- Ti, co jedou za východ, tak by objeli Brno vedlejším údolím, žádný velký rozdíl.
- A ti, co jedou na jih, by museli po D1 jen o trošku delší dobu.
A jaké výhody by to mělo? Po VMO v Brně by ubylo vozidel, tím pádem lepší ovzduší, hluk atd. Nemusel by se složitě přebudovávat exit 190 a napojovat na malém území jak I/42, tak i I/73. Odpor proti stavbě by byl nižší než přes Bystrc.
Re: Vize naší dálniční sítě
Že by byl nižší odpor, není vůbec ale vůbec jisté, akorát by to nebyly tak "důležití lidé". Cenově by to také nebyla žádná balada, tunely by tam byly stejně. Bylo by to možná o trochu levnější. Velké křížení s D1 by se muselo stavět stejně, akorát méně komplikované.
Byla by to dálnice ze 70-80 % pro tranzit. Bystrcká stopa bude jak pro tranzit, tak pro aglomerační vztahy a to ve velkém měřítku. A právě VMO odlehčí násobně více, to je hlavní dopravní rozdíl těch variant !
Navíc Bystrcká stopa má alespoň teoretickou šanci na pokračování JZ tangentou pod Brnem, s variantou B.brázdou by byl účinek tangenty poloviční.
A to hlavní, i kdyby se stavěla varianta Boskovickou brázdou, tak by bylo stejně žádoucí nemalý kus Bystrcké stopy postavit taky. Pak by neplatily ani ty poznámky, co jsem právě napsal výše.
Ale už toho bylo v příslušném vlákně popsáno dosti, více to tady nemá smysl rozmazávat.
Byla by to dálnice ze 70-80 % pro tranzit. Bystrcká stopa bude jak pro tranzit, tak pro aglomerační vztahy a to ve velkém měřítku. A právě VMO odlehčí násobně více, to je hlavní dopravní rozdíl těch variant !
Navíc Bystrcká stopa má alespoň teoretickou šanci na pokračování JZ tangentou pod Brnem, s variantou B.brázdou by byl účinek tangenty poloviční.
A to hlavní, i kdyby se stavěla varianta Boskovickou brázdou, tak by bylo stejně žádoucí nemalý kus Bystrcké stopy postavit taky. Pak by neplatily ani ty poznámky, co jsem právě napsal výše.
Ale už toho bylo v příslušném vlákně popsáno dosti, více to tady nemá smysl rozmazávat.
Re: Vize naší dálniční sítě
nebylo
myslím, že dnešnímu kamionu nedělá problém vystoupat o 300m a pak je bezpečně sjet...
a až tam bude mít nataženou trolej, tak tuplem ne
to už tedy byla ironie, ale ...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Vize naší dálniční sítě
Tu trolej bych úplně nezatracoval, mohla by se z ní kromě kamionů napájet i nabíječka pro osobní elektromobily tam někde na kopci u Bystrého.
Re: Vize naší dálniční sítě
Existuje v současné době ze strany MD a ŘSD nějaké opravdová vize pro budoucí dálnice popř. pořádné silnice první třídy?
Re: Vize naší dálniční sítě
ŘSD si nechalo zpracovat tuto studii: https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/359470 .
Ale vylezly z toho i celkem neočekávané výsledky, tak to teď potichu projednávají s kraji a na veřejnost raději žádné info nepouští.
Re: Vize naší dálniční sítě
Pokud vím, mělo to být už koncem minulého roku. Mohli by pustit ven aspoň nějakou pracovní verzi
Re: Vize naší dálniční sítě
Některé návrhy jsou podle všeho dost kontroverzní a právě je to potřeba nejdříve projednat alespoň rámcově s kraji. Zveřejnění nějaké pracovní verze by totiž mohlo vyvolat všeobecné zděšení
-
- Příspěvky: 464
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: Vize naší dálniční sítě
No já bych taky rád viděl nějakou mapu, chci se zhrozit nad tím, kolik věcí tam chybí, jako třeba D19, S13, S38, S16, S50, S11 apod. A kolik věcí není dotažených do konce, jako třeba D35, D49, S44, S46, S27 apod. A pak taky nad tím, jak chybí jasná kategorizace tříd (moje D/S/M). Nebo nad tím, jak naporcují úžasný tah jako původní 11.
„Tohle měl být 4pruh.“ (Ať to nemusím psát všude.)
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Re: Vize naší dálniční sítě
No z té malé ochutnávky, co jsme zde na fóru zavětřili, je to docela bizár ty výsledky. Ať už tam nakreslili cokoli, tak pokud tam není jižní spojka dálnic D1-D3(-D5), tak si o tom nemohu myslet vůbec nic objektivně pozitivního. Ten tah prostě a jednoznačně v mapce chybí a mohou vymýšlet cokoli jiného, ale dokud tam nebude tohle, tak jsou podobné studie k prdu a v Čechách to nelze ani v nejmenším nazývat dálniční SÍŤ. A to jsem napsal tu nejvíce potřebnou, samozřejmě by se našly další tangenciální vztahy...
Re: Vize naší dálniční sítě
Tak Mátl prozradil, že "D19" tam je, pak ještě mluvil od dálnici severně od Brna. Předpokládám něco cca v trase V. Bíteš, Blansko, Vyškov.
Re: Vize naší dálniční sítě
Aha, já měl za to, že ta tam být ani neměla právě. Nebo zatím jsem neslyšel o jejím potvrzení.
Ano, o té nad Brnem tu psáno bylo. Nicméně pokud takovýto tah (mám na mysli dálničního typu) dá někdo do studie nových dálnic, tak pak v mých očích asi ztrácí poslední zbytky kompetentnosti. Bez urážky. Jako namalovat čáry do mapy, kudy by se hodilo táhnout dálnice z hlediska dopravního, to můžeme tady my kreslit na mapách.cz. Ne projektanti za peníze daňových poplatníků. Snad to musí odrážet i "eko realitu".
Nicméně jsem zvědav na relace přes Vysočinu řešící S38 či něco nového ala Avantimovy návrhy od D1 na D11 k Pardubicím.
Pak myslím, že je celkem jasná nějaká D/S 16, minimálně mezi D7 a D35.
Z 38 od D1 na hranice s Rakouskem se snad podaří udělat pořádný 3-pruh i bez těchto studií. Na části už to v plánu je.
Ano, o té nad Brnem tu psáno bylo. Nicméně pokud takovýto tah (mám na mysli dálničního typu) dá někdo do studie nových dálnic, tak pak v mých očích asi ztrácí poslední zbytky kompetentnosti. Bez urážky. Jako namalovat čáry do mapy, kudy by se hodilo táhnout dálnice z hlediska dopravního, to můžeme tady my kreslit na mapách.cz. Ne projektanti za peníze daňových poplatníků. Snad to musí odrážet i "eko realitu".
Nicméně jsem zvědav na relace přes Vysočinu řešící S38 či něco nového ala Avantimovy návrhy od D1 na D11 k Pardubicím.
Pak myslím, že je celkem jasná nějaká D/S 16, minimálně mezi D7 a D35.
Z 38 od D1 na hranice s Rakouskem se snad podaří udělat pořádný 3-pruh i bez těchto studií. Na části už to v plánu je.
Naposledy upravil(a) Aram96 dne 11.9.2024 14:25:22, celkem upraveno 1 x.
-
- Autor
- Příspěvky: 6864
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vize naší dálniční sítě
No je tam něco, co má stejný směr jako D19, ale D19 to není. Budťe rádi, že jste to neviděli, některé z vás by kleplo
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Vize naší dálniční sítě
A jsou tam alespoň třeba nějak promyšleně navrženy nové jedničky ? Nebo stávající navržené ke kompletní modernizaci a homogenizaci ?
Pokud ani to ne, tak to IMHO nemá vůbec nic společného s vizí.
Nebo všude nakreslili cyklostezky a koleje a silnice žádné, to bych viděl nerad, ale alespoň by to byla vize.
Pokud ani to ne, tak to IMHO nemá vůbec nic společného s vizí.
Nebo všude nakreslili cyklostezky a koleje a silnice žádné, to bych viděl nerad, ale alespoň by to byla vize.
Re: Vize naší dálniční sítě
Nemohlo by to omylem uniknout na veřejnost? Hned by se taky zvedla navštěvnost fóra a víc by se klikalo na reklamyMartin z Ostravy píše: ↑11.9.2024 14:24:53 No je tam něco, co má stejný směr jako D19, ale D19 to není. Budťe rádi, že jste to neviděli, některé z vás by kleplo
Re: Vize naší dálniční sítě
Možná by to tu mohl provařit nějaký anonymní uživatel...KarelLer píše: ↑11.9.2024 15:53:09Nemohlo by to omylem uniknout na veřejnost? Hned by se taky zvedla navštěvnost fóra a víc by se klikalo na reklamyMartin z Ostravy píše: ↑11.9.2024 14:24:53 No je tam něco, co má stejný směr jako D19, ale D19 to není. Budťe rádi, že jste to neviděli, některé z vás by kleplo
Re: Vize naší dálniční sítě
Já jako věkovitý zastánce D19 (ať už v jakémkoliv trasování) jsem spokojen.
Jinak k tomu úniku studie omylem... Dokumenty mají elektronickou stopu a není úplně tak moc anonymní to dát ke stažení. (Teda jako vím jak se to dá udělat, ale ani to přihlášení sem na fórum není úplně nedohledatelné. Navíc je to vše docela pracné.... A taky nečestné a nesportovní, že
Každopádně se ukázala jedná skutečnost, na kterou se zde také docela hodně poukazovalo u jiných projektů, že výsledky studií jsou hodně závislé na zvolené metodice zpracování. A to není moc dobře....
Jinak k tomu úniku studie omylem... Dokumenty mají elektronickou stopu a není úplně tak moc anonymní to dát ke stažení. (Teda jako vím jak se to dá udělat, ale ani to přihlášení sem na fórum není úplně nedohledatelné. Navíc je to vše docela pracné.... A taky nečestné a nesportovní, že
Každopádně se ukázala jedná skutečnost, na kterou se zde také docela hodně poukazovalo u jiných projektů, že výsledky studií jsou hodně závislé na zvolené metodice zpracování. A to není moc dobře....
Re: Vize naší dálniční sítě
Ještě před tím aniž bych viděl jakoukoliv studii doufám v několik věcí.
1. D5 - D4 - D3 - D1 asi všichni víme co myslím, ideálně co nejblíž trase I/20 - I/29 - I/19
2. D4 Nová Hospoda - Strakonice Jo, furt o tom budu fantazírovat.
3. S27 Horní Lukavice - Štěpánovice Po Štěpánovice to smysl má, po Sobětice už je to diskutabilní ale Štěpánovice stačí.
4. S16 Řevničov - Úlibice spojka D6 - D7 - D8 - I/9 - D10 - D35
5. S13/M13 Liberec - KV Liberec - Ú.n.L. M13, Ú.n.L - KV S13
6. I/11 v celku aspoň v úseku KV - Ostrava
Je toho o dost víc ale asi tady nebudu vypisovat věci jako M20 Písek - ČB atd.
1. D5 - D4 - D3 - D1 asi všichni víme co myslím, ideálně co nejblíž trase I/20 - I/29 - I/19
2. D4 Nová Hospoda - Strakonice Jo, furt o tom budu fantazírovat.
3. S27 Horní Lukavice - Štěpánovice Po Štěpánovice to smysl má, po Sobětice už je to diskutabilní ale Štěpánovice stačí.
4. S16 Řevničov - Úlibice spojka D6 - D7 - D8 - I/9 - D10 - D35
5. S13/M13 Liberec - KV Liberec - Ú.n.L. M13, Ú.n.L - KV S13
6. I/11 v celku aspoň v úseku KV - Ostrava
Je toho o dost víc ale asi tady nebudu vypisovat věci jako M20 Písek - ČB atd.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: Vize naší dálniční sítě
já bych byl pro celek HK - Šumperk, když už je teda na značkách..
v reálu by stačilo po Dolní Lipku, tedy MUK s D43....
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Vize naší dálniční sítě
A nešlo by to získat přes zákon o svobodném přístupu k informacím, když se to platilo z veřejných peněz? Možná je to blbost, jen mě to teď napadlo