Tomkovo náměstí
Re: Tomkovo náměstí
Ad kolony. Ja se trochu bojim, že mistni politici budou chtit aby semafor na VMO a jeho sjezdech byl nejpomalejši. Aby vlastně kolona vznikla na VMO a pak až to jelo. Do dnes pamatuju semafor na hranicich u Jablunkova ktery zastavil provoz na Slovensko aby chranil Čadcu před dopravou. Mam pocit, že to někdo bude ladit tak, aby se v okoli netvořili kolony ale vše zustavalo na VMO.
Re: Tomkovo náměstí
Myslím, že se situace změní až po otevření mostu Otakara Ševčíka. A to bude až za rok. Ono dostat se z oblasti kolem Krpole směrem na Vyškov je tak trochu únikovka.
Re: Tomkovo náměstí
Zedna: Tam by beztak nikto rozumný s nákladiakom nešiel. Možno teraz do otvorenia zjazdov a mostu na O. Ševčíka, ale potom určite nie.
Warcz: To nebude tak jednoduché, pretože v tom prúde budú aj vozidlá MHD. A DPMB si minimálne na najviac prúserové prípady šliapnuť vie.
MichalKM: Ani nie, v súčasnosti je pomerne jednoznačná trasa z KrPole na okruh, doľava na Vinohrady a okolo spaľovne na Ostravskú.
Warcz: To nebude tak jednoduché, pretože v tom prúde budú aj vozidlá MHD. A DPMB si minimálne na najviac prúserové prípady šliapnuť vie.
MichalKM: Ani nie, v súčasnosti je pomerne jednoznačná trasa z KrPole na okruh, doľava na Vinohrady a okolo spaľovne na Ostravskú.
Re: Tomkovo náměstí
asdf: no v reálu se pro cestu z KrPole na D1 na Vyškov využívá ve špičce několik variant, protože všechen tento proud ve špičce úsek Jedovnické mezi Žarošickou a Novolíšeňskou prostě nedává, kromě zavřeného mostu Otakara Ševčíka zahušťuje výrazně provoz i zavřený kruháč nahoře ve Slatině, protože všechno mezi Slatinou a Líšní musí jet také po Bělohorské a Jedovnické.
Dalšími využívanými alternativami jsou Gajdošova přes most O.Ševčíka kolem AAA po Olomoucké na TOK u Kauflandu, případně z Gajdošky doleva na Táborskou a kolem Dělňáku na Bělohorskou. Takže ano, souhlasím s MichalemKM, je to trochu únikovka a bude bohužel až do června 2025
Dalšími využívanými alternativami jsou Gajdošova přes most O.Ševčíka kolem AAA po Olomoucké na TOK u Kauflandu, případně z Gajdošky doleva na Táborskou a kolem Dělňáku na Bělohorskou. Takže ano, souhlasím s MichalemKM, je to trochu únikovka a bude bohužel až do června 2025
Re: Tomkovo náměstí
Za mě nejlepší cesta na Vyškov je teď přes Vinohrady a pak kolem Zetoru nahoru po Drčkové. Alternativy jsou odpoledne všechny zasekané.. Nájezd z Bělohorské na Ostravskou do STOPKY.. nejhorší kruháč v Brně ve Slatině nebo nekonečné stání na Táborské...
Re: Tomkovo náměstí
Tak levé odbočení z Jedovnické na Novolíšeňskou taky není zrovna extra výhra, co jsem párkrát viděl tak to byl důvod proč byla Jedovnická v tomto směru zablokovaná (fronta na odbočení i přes prostor křižovatky se Sedláčkovou takže byl blokovaný přímý průjezd), jestli už není lepší uhnout ze Žarošické přes Pálavské náměstí a přes Věstonickou projet křížení s Jedovnickou rovně hned na první semafor?
Re: Tomkovo náměstí
PetrN: Myslím si, že som šiel aj hodne špičkové časy a na Jedovnické som nemal moc problém (nehovorím, že to bolo plynulé, ale v kontexte pôvodného Tomkáču nebe a dudy). Slatinský kruháč väčšinou tiež nie je problém, paradoxne pretože ľudia si neuvedomujú, že by sa tam mohli aj zipsovať, ale všetci poslušne stoja v ľavom pruhu a pravý je väčšinou voľný až na nájazd. Ten je v súčasnosti zo stopky, ale príde mi to tam ďaleko rozumnejšie, než napr. nájazd zo stopky čo je v súčasnosti od Avionu. Naviac to už myslím dlho nepotrvá.
Dělňák sa mi neosvedčil, tam sa väčšinou v špičke dosť dlho čaká + hodne autobusov. A keď už okolo AAA v špičke, tak to často vychádza lepšie na križovatke doľava, nazad do mesta a pri Benzine ostro doprava (akokoľvek tomu tvar križovatky nesvedčí, to odbočenie je povolené) na Ostravskú. Ale zatiaľ som sa vždy najmenej spálil Jedovnická-Bělohorská. Dokonca očakávam, že to pre mňa ostane ako primárna trasa aj po otvorení mostu na O. Ševčíka (okrem situácii keď sú cesty prázdne, tj. v noci, cez víkend, apod.).
Veronss: Keby som chcel ísť na Drčkovu, tak by som aj ja asi uvažoval vziať to cez Pálavské náměstí, to odbočenie doľava tam nie je nič moc, mi príde že kým odbočím, som rovno už dávno na Bělohorské. Ale chápem averziu voči nájazdom zo stopky na rýchlostku.
Dělňák sa mi neosvedčil, tam sa väčšinou v špičke dosť dlho čaká + hodne autobusov. A keď už okolo AAA v špičke, tak to často vychádza lepšie na križovatke doľava, nazad do mesta a pri Benzine ostro doprava (akokoľvek tomu tvar križovatky nesvedčí, to odbočenie je povolené) na Ostravskú. Ale zatiaľ som sa vždy najmenej spálil Jedovnická-Bělohorská. Dokonca očakávam, že to pre mňa ostane ako primárna trasa aj po otvorení mostu na O. Ševčíka (okrem situácii keď sú cesty prázdne, tj. v noci, cez víkend, apod.).
Veronss: Keby som chcel ísť na Drčkovu, tak by som aj ja asi uvažoval vziať to cez Pálavské náměstí, to odbočenie doľava tam nie je nič moc, mi príde že kým odbočím, som rovno už dávno na Bělohorské. Ale chápem averziu voči nájazdom zo stopky na rýchlostku.
Re: Tomkovo náměstí
No to je otázka, já nakopak věřím že to bude kolem Staré Osady výhodnější, protože přes křižovatku u kasáren bude větší kapacita, stejně tak bude řekl bych i značně navýšená kapacita pro levé odbočení z mostu Otakara Ševčíka na Ostravskou, takže by se tam neměly tvořit žádné kolony, které tam odpoledne bývaly naprosto běžně. Pak už záleží jen na mezilehlých křižovatkách s Bubeníčkovou a Táborskou - v obou případech si myslím že s novými stavbami (Tomkáč a O.Ševčíka) by mohl na vedlejších provoz ubýt (v současnosti i v minulosti sloužily jako alternativní trasy k ucpanému Tomkáči, zejména Bubeníčkova a Zábrdovický most) a také jak bude nastavena SSZ
Re: Tomkovo náměstí
Ideální by bylo takhle, ale Vinorady mají tak debilně seřízený semafory, že se to asi nevyplatí. Navíc jak opadne kolona u kasáren, tak to asi pojede.
Přes Vinohrady je 6 semaforu ( Směr Krpole ).
Přes Židenice 5 kde to pojede snad v zelné vlně.
Přes Vinohrady je 6 semaforu ( Směr Krpole ).
Přes Židenice 5 kde to pojede snad v zelné vlně.
- Přílohy
-
- brno.jpg (275.68 KiB) Zobrazeno 2989 x
Re: Tomkovo náměstí
Problém křižovatek na Žarošické kromě neseřízenosti SSZ je i v chybějících odbočovacích pruzích vlevo (hlavně do sídliště), kdy je tak velmi často levý průběžný pruh blokován. Co se týče koordinace SSZ, tak alespoň trochu znalému člověku musí být jasné že 3 křižovatky v řadě ve vzájemné vzdálenosti 200 metrů obousměrně seřídit v zelenou vlnu prostě nejde při běžných délkách cyklů 60-120s, jde to pouze v jednom směru a druhý tak logicky bude velmi špatný, jsou to jednoduché počty z fyziky (je tam ale možnost koordinovat vždy ten vytíženější směr ráno/odpoledne). Respektive seřídit jde všechno, ale na úkor zelené z vedlejší. Pokud na krajní křižovatce bude zelená v obou směrech na hlavní ve stejné časové poloze, tak na sousední se bude o 30 sekund rozcházet, na další už o 60 sekund, což třeba při cyklu 100 s a délce zelené na hlavní 50 s znamená že pro zelenou z vedlejší nevznikne žádný prostor ani sekundu (kalkulováno pro rychlost 50km/h a vzdálenost 200m). Na vzájemnou koordinaci je dobrá vzdálenost 500-800m (pro cyklus 75-120s)
Re: Tomkovo náměstí
Jenže tam po pradávném lobingu vedení Vinohrad není zelená vlna ani v jednom směru, kdy tehdy chtěli tímto odradit odvážlivce, co by to tudy snad chtěli ve výše uvedené trase projíždět, aby se to opravdu nevyplatilo a zároveň údajně zklidnit dopravu v sídlišti. Teď s estakádou se však situace diametrálně změnila, tak doufám, že na to BKOM co nejdřív zareaguje a to semaforové peklo co tam dvacet let vládne konečně seřídí, aby byla ráno zelná vlna do města a odpoledne z města.
Re: Tomkovo náměstí
K problémům, co píše PetrN, bych ještě přidal, že na křižovatce Žarošická x Bzenecká se kříží hlavní dopravní proud IAD s MHD.
Re: Tomkovo náměstí
Zajimavost:
Po cele estakade lze jezdit i na kole, nikde (samozrejme krome vjezdu do Husovickeho tunelu) neni explicitni zakaz vjezdu cyklistu.
https://mapy.cz/s/mekehataga
Po cele estakade lze jezdit i na kole, nikde (samozrejme krome vjezdu do Husovickeho tunelu) neni explicitni zakaz vjezdu cyklistu.
https://mapy.cz/s/mekehataga
Zedňa
Re: Tomkovo náměstí
To je chyba která se snad napraví, protože na celý VMO cyklisté nepatří.
Re: Tomkovo náměstí
Ty 3 měsíce to přežijeme a po zprovoznění Žabovřeské už snad bude na celém VMO SMV ne ? Vždyť to bude už pořádný kusanec od Pisárek až po Vinohrady. Navíc s přesahem na svitavskou radiálu až k České.
Mimochodem včera o půlnoci mě překvapil koloběžkář na Vídeňské mezi tank ONO a sjezdem. Ti lidi jsou magoři fakt. Takovéhle ani značky neodradí nejspíš.
Mimochodem včera o půlnoci mě překvapil koloběžkář na Vídeňské mezi tank ONO a sjezdem. Ti lidi jsou magoři fakt. Takovéhle ani značky neodradí nejspíš.
Re: Tomkovo náměstí
Projektové dokumentace k žádné z aktuálně probíhajících staveb na VMO s ničím takovým jako je SMV nepočítají.
Žabovřeská od pražské radiály po konec galerie, Tomkáč a Rokytova jsou navrženy na návrhovou rychlost 60 km/h. Bauerova je na 70 a Žabovřeská od konce galerie do KrPole na 80.
Podle výkresů trvalého DZ z dob tvorby projektů ve stupni PDPS by měla být všude 60 s výjimkou toho úseku od konce galerie Žabovřeská směrem do KrPole a obráceně od KrPole po galerii.
Žabovřeská od pražské radiály po konec galerie, Tomkáč a Rokytova jsou navrženy na návrhovou rychlost 60 km/h. Bauerova je na 70 a Žabovřeská od konce galerie do KrPole na 80.
Podle výkresů trvalého DZ z dob tvorby projektů ve stupni PDPS by měla být všude 60 s výjimkou toho úseku od konce galerie Žabovřeská směrem do KrPole a obráceně od KrPole po galerii.
Re: Tomkovo náměstí
Tak na Porgesove se také jezdí 80 a tam přece ke změně nedojde. Stejně tak by mi nedávalo smysl mít 60 i na budoucím východním segmentu VMO, když i dnes je na Jedovnické kolem spalovny dovoleno 80. Zato MÚK Hlinky, galerie Žabovřeská, Husovický tunel + Tomkáč na 60 dávají smysl to ano, ale zbytek reálně ne. Ale jinak by mě překvapilo kdyby došlo k přeznačení na SMV, s tím se opravdu nepočítá...
Re: Tomkovo náměstí
Tak dnes asi rekord v kolonach, nyni v 15:30 kolona pres celou estakadu az do poloviny Husovickeho tunelu, je videt i hustota na Vinohradech:
Zedňa
Re: Tomkovo náměstí
V čem dává smysl 60 na Hlinkách a na Žabovřeské ? Vůbec v ničem řekl bych. 60 dává opravdu smysl pouze v Husovickém tunelu.
Ale jinak SMV z mého pohledu nemělo být kvůli rychlosti, ale právě kvůli vyloučení nemotorové dopravy. Když jsou 3/5 radiál SMV, nevím, proč je nepropojit další SMV, aby se to hezky uzavřelo. Navíc pak nemusí být všude les značek s chodcem, cyklistem atd. Traktory tam vlastně nyní beztrestně mohou, ne ? To by byla sranda, kdyby si to tudy štrádovaly crystaly rychlostí 20 km/h. Značku zákaz traktoru jsem u VMO nikde neviděl. Naštěstí to každého napadne, že to je SMV. Proč by se tedy neměla značit mi hlava nebere...
OndraK: ona je v plánu i 60 mezi h.tunelem a svitavskou radiálou ? Tam je nyní 80. Nový tunel pod Vinohrady jestli bude s MPR 60, tak se asi někdo posr*l. Stavět takovéhle stavby, aby se pak doprava plížila 60 je úplně mimo, tomu říkám "ekonomika".
Ale jinak SMV z mého pohledu nemělo být kvůli rychlosti, ale právě kvůli vyloučení nemotorové dopravy. Když jsou 3/5 radiál SMV, nevím, proč je nepropojit další SMV, aby se to hezky uzavřelo. Navíc pak nemusí být všude les značek s chodcem, cyklistem atd. Traktory tam vlastně nyní beztrestně mohou, ne ? To by byla sranda, kdyby si to tudy štrádovaly crystaly rychlostí 20 km/h. Značku zákaz traktoru jsem u VMO nikde neviděl. Naštěstí to každého napadne, že to je SMV. Proč by se tedy neměla značit mi hlava nebere...
OndraK: ona je v plánu i 60 mezi h.tunelem a svitavskou radiálou ? Tam je nyní 80. Nový tunel pod Vinohrady jestli bude s MPR 60, tak se asi někdo posr*l. Stavět takovéhle stavby, aby se pak doprava plížila 60 je úplně mimo, tomu říkám "ekonomika".
Re: Tomkovo náměstí
Zedna: Ale je vidieť, že ten smer do Hus. tunelu, tj. kde už je Tomkáč hotový, má kolóny menšie, napriek tomu, že je to poobede, kedy väčšinou práve bývali väčšie kolóny tým smerom, než naopak. Takže je vidieť, že sa naozaj čo-to spravilo.
Re: Tomkovo náměstí
Ve svém výčtu jsem zmiňoval pouze úseky, které se momentálně staví.
Re: Tomkovo náměstí
ad rychlost. Na Hlinkách respektivě Žabovřeská bude 60tka a nemyslím si že někdy bude více Bohužel ty sjezdy a nájezdy tam jsou na .... a hluk tomu taky nepřidává. Problém tam jsou hlavně rozhledové poměry, kdy přes protihlukovky nepůjde vidět za zatáčku - https://screenrec.com/share/rUmZG6uDSf. Za mě by Husovický tunel mohl jít na 70, možná 80, ale Kralovopolský má jít na 80tku to je bez debat.
Re: Tomkovo náměstí
Nezvyk na brněnských silnicích: kolaps se nekoná, nová estakáda pomohla
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/plynul ... pravy_krut
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/plynul ... pravy_krut
Zedňa
Re: Tomkovo náměstí
Je to tak, i po začátku školního roku je to super a nová estakáda nápor aut zvládá. Mně to ušetří na cestě do i z práce dobrých 10 minut = 20 minut/den = 100 minut/týden = cca 4 600 minut/rok. To jsou tři dny dovolené ročně navrch škoda, že to nebylo o pár let dřív