PPP na D4 - výstavba
Re: PPP na D4 - výstavba
Takhle to bylo i za kruháčem u Buku směr Praha, když se jezdilo ještě po doprovodce, ale byl zavřený sjezd na II/118 směr Příbram a Kamýk. IZ 1a a E7a.
Re: PPP na D4 - výstavba
Od včera je zprovozněný sjezd na MÚK Mirotice ve směru od Písku, a také nájezd z Mirotic směr Písek.
Re: PPP na D4 - výstavba
Re: PPP na D4 - výstavba
Včera jsem debatoval s kamarádem z Eurovie přes asfalty, do konce října by prý mělo být vše položeno. Teď dělají cca 50 000 tun za měsíc...
Re: PPP na D4 - výstavba
A neví náhoudou kamarád, jestli se budou otevírat dříve než v prosinci nějaké další úseky?
Re: PPP na D4 - výstavba
jinak byl zprovozněn pravý jízdní pruh ve směru na Písek u Mirotic, pokud to tu nebylo
Re: PPP na D4 - výstavba
Za výjezdem z Čimelic jo, tam jsou teď 4km do dálnice, jenže nejsem si vědom že by pod tou značkou u Mirotic byla dodatkovka.JiriS píše: ↑3.9.2024 6:16:47 Není pod tou značkou náhodou ještě dodatková tabulka "XXX m" ? Všimnul jsem si téhle značky tak před půl rokem na přejezdu z I/4 na D4 , a teprve při opakovaném průjezdu jsem zahlédnul i tu dodatkovou tabulku - ona byla jaksi schovaná za svodidly a nebyla pořádně vidět...
Takže podle mě je to jen upozornění, že tímhle směrem bude dálnice...
Mimochodem, během prázdnin jsem tu značku zaznamenal i hned za výjezdem z Čimelic...
Já doufám že jo, jak říkám úsek od II/118 k I/19 má už SDZ i VDZ v obouch pásech.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: PPP na D4 - výstavba
Ohledně posunu svodidel neposloužím, ale pro zajímavost poloměry některých oblouků na D4
Čimelice: 1180m (zdá se ostrý, ale je hlavně dlouhý)
Boudy: 900m
Jesenice: 635m
Dubenec: 600m (oba oblouky)
Bytíz: 440m - tam asi zůstane MPR 100km/h
Re: PPP na D4 - výstavba
Jesenice se mi zdá o dost ostřejší než Dubenec, a ono je to naopak. Jinak u Bytízu se to dá čekat, prostě tam vyhráli úspory nad rychlostí, zrovna tady to ale chápu a jsem ochoten to respektovat.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: PPP na D4 - výstavba
Kamarád to sice nebyl, ale týpek z eurovie (ne lopata, ale nějaký vedoucí) mi řikal, že myslím od 1.10. by měla být zprovozněná celá trasa v režimu 1+1. Je mi to ale už celkem jedno, vypadá to že žádný fuck up už nenastane a do konce prosince budem jezdit po krásný nový dálnici. BTW, projel jsem si úsek od Hájů k Milínu v tom uzavřenym směru, je to vpodstatě hotový, jen chybělo pár značek.
Re: PPP na D4 - výstavba
Kéž by se nečekalo až do toho 20.12. i těch 6km dálnice navíc by bylo krásných....
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: PPP na D4 - výstavba
Re: PPP na D4 - výstavba
Kamarád informaci o otevření nemá. Ale toho 1.10. jsem už někde slyšel nebo četl.
Re: PPP na D4 - výstavba
Je to podle stanovení, takže je to dobře a už se to provozuje jako dálnice. Z druhé strany taky končí až za Miroticemi.darwousek píše: ↑2.9.2024 19:59:56 Celá dálnice od II/118 po Lety vypadá na otevření pomalu zítra...
Jinak vysvětlí mi někdo proč dálnice začíná už u Mirotic ? V tomhle místě cca se ocitla značka IZ1a přitom to dálnici ani vzdáleně nepřipomíná .
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: PPP na D4 - výstavba
Takže se mi to nezdálo, já to viděl i z té druhé strany ale fakt jsem si myslel že se mi to zdá. Díky za objasnění
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: PPP na D4 - výstavba
Podle informací ze stavby, tentokrát tedy od lopat xD, by se měl středočeský úsek D4 (k letovské křižovatce) otevřít v režimu 1+1 před státním svátkem a to 26.9. prý se kvůli tomu včera stavěli nové cedule, které bude stačit jen otočit. Kvůli zvýšeným intenzitám a možnosti objízdné trasy to dává smysl, vzhledem k dokončenosti si myslim že to tak skutečně bude.
Re: PPP na D4 - výstavba
takže to o týden nestihnou
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: PPP na D4 - výstavba
Achjo, já vím že smluvní datum je 20.12 a že se prostě bude otevírat 20.12 ale proč po ty Lety nemůžeme dostat klasickou 2+2. Z 30km by bylo 18km z krku a cesta hned o dost příjemnější. Z laického pohledu bych řekl že úsek II/118 - I/19 je ready na otevření do konce září ale my si tady zase budeme hrát na peníze a budeme 3 měsíce jezdit kolem hotové dálnice....
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: PPP na D4 - výstavba
Nefňukej, už teď stavba dálnice tvoří jen minimální "voser" oproti předchozímu stavu, tzn dá se to projet cca stejně rychle jako před stavbou. Ty 2 měsíce už jsou nic. Navíc když je malej provoz, dá se i na těch již zprovozněných úsecích slušně svéztdarwousek píše: ↑5.9.2024 22:08:29 Achjo, já vím že smluvní datum je 20.12 a že se prostě bude otevírat 20.12 ale proč po ty Lety nemůžeme dostat klasickou 2+2. Z 30km by bylo 18km z krku a cesta hned o dost příjemnější. Z laického pohledu bych řekl že úsek II/118 - I/19 je ready na otevření do konce září ale my si tady zase budeme hrát na peníze a budeme 3 měsíce jezdit kolem hotové dálnice....
Re: PPP na D4 - výstavba
Jal to chápu tak (a myslím, že tady něco v tomto smyslu někdo zasvěcený psal), že to je historicky první PPP projekt v ČR, takže se stát na něm teprve učil, jak nastavit smlouvu apod. (PPP "verze 1" ), takže já rozumím, že v tomhle případě nechtěli zatím experimentovat s tím, jak finančně zachytit, pokud se to zprovozní před začátkem 25leté koncese (myslím, že datumy a částky koncese musel schválit parlament, takže se s tím moc hýbat stejně nedá).
Tak doufám, že díky zkušenostem s právní stránkou z PPP na D4 stát u dalších PPP už bude vědet a zkusí, jak dřívější zprovoznění zamotivovat, aby to fungovalo se smlouvou o koncesi a tím, co musí odsouhlasit parlament (PPP "verze 2" ).
Jinak mi to připomíná ten vtip se skákáním z letadla, kde se neotevře padák – budu parafrázovat: "Kolik zbývá?" — "3 a půl měsíce." — "To už skočíš."
Tak doufám, že díky zkušenostem s právní stránkou z PPP na D4 stát u dalších PPP už bude vědet a zkusí, jak dřívější zprovoznění zamotivovat, aby to fungovalo se smlouvou o koncesi a tím, co musí odsouhlasit parlament (PPP "verze 2" ).
Jinak mi to připomíná ten vtip se skákáním z letadla, kde se neotevře padák – budu parafrázovat: "Kolik zbývá?" — "3 a půl měsíce." — "To už skočíš."
Re: PPP na D4 - výstavba
Stávající hlavní silnice od Čimelic přejde potom obloukem na II/121? A sjezd na Čimelice bude od Prahy z MÚK Lety? Díky, jinak konstatuji, že stav rozpracovanosti zejména od Prahy je výborný nejméně k těm Těchařovicím. Na opačné straně je asi co dělat. A samozřejmě není vidět na místa dál od současné hlavní silnice.
Re: PPP na D4 - výstavba
Ode dneška již lze z Mirotic téměř o roce najet na Prahu, funguje připojovací komunikace. Je sveden všechen provoz oba směry. Je to dočasné řešení. Dobře je to popsáno na stránce 8 Mirotického zpravodaje:
https://www.mirotice.cz/modules/file_st ... 422f%7C392
Re: PPP na D4 - výstavba
dnes kupodivu otevřen kousek úseku u Písku od Krašovic před Novou Hospodu