II/141

Odpovědět
darwousek
Příspěvky: 1240
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: U I/4 v budoucnu snad M4

II/141

Příspěvek od darwousek »

jazr píše: 15.7.2024 8:39:53 II/141 by měla vést přes Vitějovice do Strunkovic a ne přes Těšovice. Směrově i provozem aktuální stav vůbec neodpovídá.
No, JČK to v r. 2022 i prověřoval. Viz. https://www.hlidacstatu.cz/Detail/19888 ... C5%A1ovice . Ve smlouvě se píše
2.2. Rozsah dokumentace
Předmětem studie proveditelnosti přeložky silnice II/141 v úseku od napojení okružní křižovatky II/145
po silnici III/12259 Nebahovská je celkový návrh a uspořádání nové komunikace. Problematika této
komunikace sahá do roku 1996, kdy byly zpracovány dvě samostatné projektové dokumentace.
Jihočeský kraj si nechal zpracovat v listopadu 2019 expertízu původních projektových dokumentací.
Za tuto dobu došlo k řadě zásadních změn. Podél těchto komunikací vede železnice a železniční
přejezdy. Na základě doporučení expertízy bylo dohodnuto obnovení celého procesu územního řízení
v plném rozsahu a sloučení stavby jako jeden celek. Délka je cca 4 000 metrů (alternativa A).
Kromě již dříve projekčně zpracované varianty bude dále prověřeno jako alternativa vedení tranzitní
dopravy od křižovatky „U Stopařky“ po stávající silnici III/14128 po křižovatku se silnicí II/141, bude
prověřena možnost směrové a šířkové úpravy této silnice do normových parametrů silnice II. třídy.
Délka úseku 7 235 metrů (alternativa B).
Cílem této studie je navržení nové trasy komunikace včetně jejího projednání a odsouhlasení
s městem Prachatice a obcemi Vitějovice a Žernovice. Součástí odevzdaného návrhu bude promítnutí
přeložky do platné územně plánovací dokumentace dotčených obcí. V případě nesouladu navrhované
stavby s územně plánovací dokumentací bude součástí návrhu též výkres, znázorňující rozsah
konkrétních ploch a koridorů zajišťujících budoucí realizovatelnost stavby, včetně návrhu podmínek
pro jednotlivé navržené plochy a koridory a dále včetně odůvodnění stanoveného rozsahu ploch a
koridorů a potřeby plánované stavby a taktéž odůvodnění potřeby vymezení stavby v režimu veřejně
Předpokládám že zvítězila varianta Těšovice neboli A. Na stavbu se aktuálně dělá oznámení EIA
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
prof2
Příspěvky: 224
Registrován: 16.8.2009 9:37:10

Re: II/141

Příspěvek od prof2 »

Škoda, že nevím, z jakého tématu je tohle vzato.

Jinak překládat II/141 přes Stopařku pokládám za absurdní snahu pomatených prachatických ochranářů Kralovy vily.
darwousek
Příspěvky: 1240
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: U I/4 v budoucnu snad M4

Re: II/141

Příspěvek od darwousek »

prof2 píše: 20.7.2024 23:23:55 Škoda, že nevím, z jakého tématu je tohle vzato.
viewtopic.php?p=295319#p295319
prof2 píše:Jinak překládat II/141 přes Stopařku pokládám za absurdní snahu pomatených prachatických ochranářů Kralovy vily.
Taky si myslím.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
darwousek
Příspěvky: 1240
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: U I/4 v budoucnu snad M4

Re: II/141

Příspěvek od darwousek »

Založen záznam EIA pro stavbu Rekonstrukce silnice II/141 v úseku most ev. 141-020 Blažejovice Volary (54,030 – 60,715). Vychází to na cca tenhle úsek, že by jsme se dočkali obchvatu Blažejovic a do budoucna třeba i obchvatu Volar ?
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
prof2
Příspěvky: 224
Registrován: 16.8.2009 9:37:10

Re: II/141

Příspěvek od prof2 »

darwousek píše: 19.8.2024 20:19:39 ...že by jsme se dočkali obchvatu Blažejovic a do budoucna třeba i obchvatu Volar ?
Když si pořádně přečteš text pod nadpisem "Aktuální stav" na tom odkaze, tak uvidíš, že město Volary koridor pro východní obchvat vypustilo. Asi se nedivím, tranzit ve směru Strážný - Prachatice by přeložka z města pořádně nevytlačila a v relaci Prachatice - Horní Planá je mizivý.

A obchvat Blažejovic byl odpískán už dřív. Je to škoda ne kvůli tomu, že Blažejovice by nějak potřebovaly obchvat, ale že silnice se tam dost nepříjemně a nebezpečně kroutí. Jenže funkce silnice má být prý jen regionální. Po obchvatu Husince a snad i někdy po dostavění tunelu pod Kubovkou a vůbec rekonstrukcí I/4 mezi Vimperkem a Novou Houžnou by měl být preferovaný směr od ČB na Strážný II/145 a I/4. Akorát si teda myslím, že než se to na I/4 zrealizuje, tak už individuální automobilová doprava prakticky nebude.
darwousek
Příspěvky: 1240
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: U I/4 v budoucnu snad M4

Re: II/141

Příspěvek od darwousek »

S těmi Volary jsem to myslel hodně s nadsázkou, ale ty Blažejovice by si alespoň nějaké napřímení zasloužili.

Jinak taky souhlasím s tím že pro ČB -> SRN a Prachatice -> SRN má sloužit II/145 + I/4, rekonstrukci by to chtělo. Klidně zatím i bez Kubovky, i když je to největší špunt tak je bohužel nejdražší. Kdyby zatím vyřešili Úr. přejezd za Vimperkem, Korkusovku a Horní Vltavici tak by to alespoň trošku zmírnilo tu dnes už hořící situaci.

Jinak OT
Překvapuje mě stav Německých 2. tříd, byl jsem ve Waldkirchenu a vzhledem ke stavu ve Freyungu (Je uzavřena OK B12 x B 533 a jako objížďka slouží ulice města. Tak zpět byla výhodnější cesta přes Neureichenau a Heidmuhle i na té dvojce (FRG 57) jsou obchvaty s MÚK (alespoň jednoramennými). Takže jak jsem už několikrát říkal, Česká I/4 od Strakonic je v parametrech III. třídy....
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
darwousek
Příspěvky: 1240
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: U I/4 v budoucnu snad M4

Re: II/141

Příspěvek od darwousek »

Oznámení na stavbu Rekonstrukce silnice II/141 v úseku most ev. 141-020 Blažejovice Volary (54,030 – 60,715) na sebe nedalo dlouho čekat. Jde tedy o napřímení z Blažejovic do Volar.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Horipe
Příspěvky: 10
Registrován: 17.3.2022 8:55:51

Re: II/141

Příspěvek od Horipe »

Vracím se k rozšiřování II/141 nad Americkou zatáčkou směrem od Prachatic na Volary na trojpruh. Byl nějaký důvod nepoužít vytěženou horninu & zeminu na narovnání eska cca 600m nad koncem rozšíření? Žádný velký sráz pod silnicí tam není. I když zaplať Bůh za to rozšíření.
prof2
Příspěvky: 224
Registrován: 16.8.2009 9:37:10

Re: II/141

Příspěvek od prof2 »

Když OT, tak pořádnej!
darwousek píše: 20.8.2024 21:27:13 i na té dvojce (FRG 57) jsou obchvaty s MÚK (alespoň jednoramennými)
Čistě formálně je FRG 57 převedeno na naše reálie trojka. Jedničky by byly B-číslo (spolková silnice), dvojky St-číslo (státní silnice) a trojky kódOkresu-číslo. Ale tohle je pokračování přivaděče k A 3 od Waldkirchenu, potažmo od hranice, když to vezmu zpětně, po silnicích St 2622, B 12, St 2131, která pak ale od Jandelsbrunnu pokračuje méně vytíženým směrem na Altreichenau, zatímco přivaděč pokračuje dále východním směrem po trojce, takže bych to nezobecňoval - mnohé německé dvojky jsou daleko horší než tento přivaděč.
darwousek
Příspěvky: 1240
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: U I/4 v budoucnu snad M4

Re: II/141

Příspěvek od darwousek »

Jo takhle, já soudil z map.cz kde je žlutě, ale stejně. I městečko Waldkirchen srovnatelné se Sušicí má skoro okruh, a všechny významnější silnice jsou chyceny do něj.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
darwousek
Příspěvky: 1240
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: U I/4 v budoucnu snad M4

Re: II/141

Příspěvek od darwousek »

Americká zatáčka: Strabag finišuje se stoupacím pruhem, silnice se zavře
Hotovo by mělo být do poloviny září, je tam přes 40 fotek.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
darwousek
Příspěvky: 1240
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: U I/4 v budoucnu snad M4

Re: II/141

Příspěvek od darwousek »


Je hotovo :jidlo:
Tady ještě i nějaké fotky
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
darwousek
Příspěvky: 1240
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: U I/4 v budoucnu snad M4

Re: II/141

Příspěvek od darwousek »

Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Odpovědět

Zpět na „Jihočeský kraj“