Vize naší dálniční sítě
Re: Vize naší dálniční sítě
Šlo, můžeš to zkusit.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Vize naší dálniční sítě
Myslím, že by to mělo jít, ale nemám na to čas a taky to asi nebude zadarmo. Měli by se do toho pustit nějací novináři.
Re: Vize naší dálniční sítě
Tak žádost je poslaná. Uvidím jak to půjde, pak sem určitě dám vědět.
Re: Vize naší dálniční sítě
A dával jsi to na ŘSD nebo kam ?
Každopádně
Každopádně
Re: Vize naší dálniční sítě
Na ŘSD. Přijde mi, že by to mělo spadat pod ně, když tu zakázku zadávali oni a obecně by tu koncepci měli mít na starost. Když by to nevzali, tak asi MD.
-
- Příspěvky: 466
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: Vize naší dálniční sítě
Můžeme očekávat nějakou mapu? Protožepokud by to bylo ve formě mapy, tak by to bylo nejlepší.
„Tohle měl být 4pruh.“ (Ať to nemusím psát všude.)
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Re: Vize naší dálniční sítě
Já bych možná zatím zůstal u toho, jestli můžeme něco očekávat Ale pokud něco bude, tak tam čekám aspoň nějakou schematickou mapku.
Re: Vize naší dálniční sítě
Taky bych byl rád spíš za cokoli než si vymrčovat mapu.
Alespoň textovou část.
Ale aby nás pak nekleplo, jak avizoval MzO.
Alespoň textovou část.
Ale aby nás pak nekleplo, jak avizoval MzO.
Re: Vize naší dálniční sítě
Odpověď z ŘSD:
Žádost Žadatele ze dne 13. 9. 2024 spočívající v poskytnutí výsledného díla uvedené veřejné zakázky VZ0098003: Možnosti a příležitosti rozvoje dálniční a silniční sítě ČR se
ODMÍTÁ
dle ust. § 15, odst. 1 InfZ ve spojení s ust. § 11 odst. 1, písm. b), neboť jde o novou informaci, která vznikla při přípravě rozhodnutí.
Odůvodnění:
Dle ust. § 11 odst. 1, písm. b) povinný subjekt může omezit poskytnutí informace, pokud jde o novou informaci, která vznikla při přípravě rozhodnutí povinného subjektu, pokud zákon nestanoví jinak; to platí jen do doby, kdy se příprava ukončí rozhodnutím. Materiál „Možnosti a příležitosti rozvoje dálniční a silniční sítě ČR“ byl vytvořen pro účely strategického rozhodnutí o potenciálním rozvoji dálniční a silniční sítě České republiky. Z tohoto titulu se prozatím jedná o pracovní materiál, který je v první řadě projednáván na úrovni Ministerstva dopravy a sdružení krajů a obcí.
Po zpracování veškerých připomínek bude ze strany Ministerstva dopravy rozhodnuto o dalším postupu. Rozhodnutí předpokládáme nejpozději v 1. pol. roku 2025. Do této doby bohužel Žádostí požadovanou informaci nelze poskytnout.
Žádost Žadatele ze dne 13. 9. 2024 spočívající v poskytnutí výsledného díla uvedené veřejné zakázky VZ0098003: Možnosti a příležitosti rozvoje dálniční a silniční sítě ČR se
ODMÍTÁ
dle ust. § 15, odst. 1 InfZ ve spojení s ust. § 11 odst. 1, písm. b), neboť jde o novou informaci, která vznikla při přípravě rozhodnutí.
Odůvodnění:
Dle ust. § 11 odst. 1, písm. b) povinný subjekt může omezit poskytnutí informace, pokud jde o novou informaci, která vznikla při přípravě rozhodnutí povinného subjektu, pokud zákon nestanoví jinak; to platí jen do doby, kdy se příprava ukončí rozhodnutím. Materiál „Možnosti a příležitosti rozvoje dálniční a silniční sítě ČR“ byl vytvořen pro účely strategického rozhodnutí o potenciálním rozvoji dálniční a silniční sítě České republiky. Z tohoto titulu se prozatím jedná o pracovní materiál, který je v první řadě projednáván na úrovni Ministerstva dopravy a sdružení krajů a obcí.
Po zpracování veškerých připomínek bude ze strany Ministerstva dopravy rozhodnuto o dalším postupu. Rozhodnutí předpokládáme nejpozději v 1. pol. roku 2025. Do této doby bohužel Žádostí požadovanou informaci nelze poskytnout.
Re: Vize naší dálniční sítě
Přesně takovou odpověď jsem čekal.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Vize naší dálniční sítě
No to je haluz. Tady přeci není žádné řízení, ve kterém by to bylo podkladem k rozhodnutí. Tohle je tedy zralé na odvolání, protože tady ŘSD těmi paragrafy kroutí víc než je zdrávo. To by mohl tvrdit každý povinný subjekt, že informací neposkytne, protože by ji mohl v budoucnu použít jako podklad k nějakému rozhodnutí treba někde v radě obce nebo v zastupitelstvu.
Re: Vize naší dálniční sítě
A je na co se odvolávat? Já jim klidně ještě neco napíšu, ale asi by to chtělo něco konstruktivního
Re: Vize naší dálniční sítě
Hoď někam to rozhodnutí, ať víme přesně, co v tom je, třeba ti tady poskytneme na to odvolání inspiraci.
Re: Vize naší dálniční sítě
Celé vyjádření je tady: https://drive.google.com/file/d/1AprwQY ... sp=sharing
Re: Vize naší dálniční sítě
Tak jestli znáte někdo nějaké novináře, možná jim hodit udičku. Já mám k novinářům podobný vztah jako náš bývalý pan prezident, ale tady by třeba pro jednou mohli udělat něco užitečného.
Re: Vize naší dálniční sítě
To rozhodnutí má dopad do ZURek krajů atd. Také bych strašně rád věděl jak to "dopadlo", ale tohle je fakt třaskavé téma, nechme je to v klidu projednat. Myslím, že předčasné zveřejněvání není užitečné, ale mělo by přesně opačný efekt.
V tom dokumentu nebude nic převratného. D19/S19 od Plzně po Prostějov. Modernizace (třípruh) S38 s ohledem na dostavbu Dukovan a pak nějaké dílčí zkapacitňování komunikací v blízkosti velkých aglomerací.
V tom dokumentu nebude nic převratného. D19/S19 od Plzně po Prostějov. Modernizace (třípruh) S38 s ohledem na dostavbu Dukovan a pak nějaké dílčí zkapacitňování komunikací v blízkosti velkých aglomerací.
Re: Vize naší dálniční sítě
No jen aby. Aby prostě nechtěli jenom homogenizovat ty úseky I/19 a I/150 na úroveň důstojnou pro první třídu. Waze mě nedávno při cestě ČB - Plzeň poslal po I/4 a I/19 a za Miroticema jsem nestačil žasnout, jakou úroveň může mít jednička v ČR.
Re: Vize naší dálniční sítě
Pardon, za Mirovicemi.
Re: Vize naší dálniční sítě
To je dost možné, že D19 vůbec nebude a bude to mít podobný příběh jako I/7 (což osobně tipuji). Nejdříve vymístěno mimo obce, postaveno v kategorii S11.5 a za 15-20 let zkapacitňováno na čtyřpruh.
Relativně za levné peníze by se dala postavit D16 mezi Mladou Boleslaví (Mělníkem) a Řevničovem, což by odlehčilo D0, avšak do doby než se začne 518 a 519 stavět, se o tom mluvit nebude, protože to jsou náboje pro Suchdol, Chabry a další...
Relativně za levné peníze by se dala postavit D16 mezi Mladou Boleslaví (Mělníkem) a Řevničovem, což by odlehčilo D0, avšak do doby než se začne 518 a 519 stavět, se o tom mluvit nebude, protože to jsou náboje pro Suchdol, Chabry a další...
Re: Vize naší dálniční sítě
Z toho, co jsem měl možnost zahlédnout, jsou tam úplně nové dálnice někde od Plzně přes Písek k Soběslavi a odtud přes Počátky na Jihlavu. Dál severní obchvat Brna někde od Bíteše na Prostějov. A pak je tam ještě velký okruh kolem Prahy. Nemám to u sebe, tak nevím přesně kudy, ale bylo to zhruba v rámci bodů Benešov-Dobříš-Kladno-Mělník-MB-Kolín-Benešov, dokonce někde i se společným průběhem po už existujících radiálních dálnicích. Místo toho, aby se soustředili na zkapacitnění existujících koridorů, tak z toho vylezly úplně nové trasy obvykle v dopravou nedotčené krajině – jinými slovy v místech, kde lišky chodí dávat dobrou noc. Existující koridory jedniček to prakticky nijak neřeší. To není zrovna něco, co by se v dnešní době dalo prezentovat jako "proveditelné"...
Re: Vize naší dálniční sítě
Ty D16 a super-okruh zní hodně dobře, ale zrovna kolem Boleslavi už není od západu kudy to vést. Asi jediná možnost je severně do Mnichova Hradiště. D16 by pak vedla v trase dříve plánované R35, tedy k Jičínu a pak v souběhu s I/32 do Kolína, super-okruh by mohl peážovat s D10 a někde u Bezděčína se odpojit s I/38.
Re: Vize naší dálniční sítě
Po žních půjdeme všichni k Turkovi, a to by v tom byl čert, aby nové dálnice nebyly...
-
- Příspěvky: 466
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: Vize naší dálniční sítě
Jen se zeptám, nechce se někomu zpracovat mapa těchdle leaků?
„Tohle měl být 4pruh.“ (Ať to nemusím psát všude.)
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Re: Vize naší dálniční sítě
Pokud se toho MHaslar chopí, dobrý návod jak na to je u úhlavního něpřítele, Ekologického právního servisu https://frankbold.org/poradna/pravo-na- ... C3%A1dosti?
co třeba něco takového?
V Plzni dne 23.9.2024
Ředitelství silnic a dálnic s. p.
Čerčanská 2023/12
Krč
140 00 Praha 4
Datová schránka: zjq4rhz
Žadatel: ..................
Odvolání proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti č.j. RSD-370233/2024-2/19420, ze dne 19.9.2024
Dne 19.9.2024 mi bylo do datové schránky doručeno Vaše rozhodnutí o odmítnutí žádosti podle zák. č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu
k informacím (dále jen „InfZ“). V napadeném rozhodnutí jste mou žádost o sdělení informace ze dne 13. 9. 2024 spočívající v poskytnutí výsledného díla veřejné zakázky VZ0098003: Možnosti a příležitosti rozvoje dálniční a silniční sítě ČR odmítli. K odmítnutí mé žádosti mělo dojít dle ust. § 15 odst. 1 InfZ ve spojení s ust. § 11 odst. 1 písm. b) InfZ, neboť má jít o novou informaci, která vznikla při přípravě rozhodnutí. Materiál „Možnosti a příležitosti rozvoje dálniční a silniční sítě ČR“ byl dle povinného subjektu vytvořen pro účely strategického rozhodnutí o potenciálním rozvoji dálniční a silniční sítě České republiky.
Se shora specifikovaným rozhodnutím Ředitelství silnic a dálnic s. p. nesouhlasím, pročež tímto odvoláním napadám celou výrokovou část rozhodnutí o odmítnutí žádosti č.j. RSD-370233/2024-2/19420, ze dne 19.9.2024. Toto odvolání odůvodňuji následovně.
Z napadeného rozhodnutí jednoznačně vyplývá, že Ředitelství silnic a dálnic s. p. nechalo vypracovat za veřejné finanční prostředky požadovaný dokument, který rovněž Ředitelství silnic a dálnic s. p. v rozhodnutí označuje termínem „Možnosti a příležitosti rozvoje dálniční a silniční sítě ČR“. Uvedený dokument tedy požadované informace obsahuje a je povinnému Ředitelství silnic a dálnic s. p. k dispozic, když tato organizace s požadovanými informacemi seznámila již nejen Ministerstvo dopravy, ale i sdružení krajů a obcí. Je tak zjevné, že se rozhodně nejedná o podklad k jakémukoliv rozhodnutí, jak se nyní snaží tvrdit Ředitelství silnic a dálnic s. p. Pakliže by se jednalo o takto zásadní informace, které by tvořili podklad ke konkrétnímu rozhodnutí, pak by nemohla být taková informace postupována rovněž nejméně dvěma dalším subjektům.
Nadto je nutné upozornit, že Ředitelství silnic a dálnic s. p. v napadeném usnesení neuvádí jakékoliv konkrétní řízení, v rámci kterého bude předmětná informace jako podklad použita. Jestliže zde neexistuje žádné konkrétní řízení, ve kterém by měla být požadovaná informace použita jako podklad pro rozhodnutí, pak se dle mého mínění není možné dovolávat na neposkytnutí ifnormace z důvod jejího vzniku při přípravě rozhodnutí. V daném případě totiž nejenže neexistuje jakékoliv konkrétní připravovaní rozhodnutí, jehož by měla být předmětná informace podkladem, ale neexistuje ani řízení, které by mohlo ve vydání takového rozhodnutí vyústit.
Dovedeno ad absurdum by mohl každý povinný subjekt obdobně tvrdit, že jakoukoliv informaci neposkytne, neboť je může v budoucnu využít pro jeho rozhodování např. v radě obce nebo v rámci jeho vedoucí struktury. V takovém případě by docházelo k popření samotného smyslu InfZ. Každá informace totiž může být v budoucnu využita při rozhodování. Jsem tedy přesvědčený, že v daném případě Ředitelství silnic a dálnic s. p. zásadním způsobem překročilo meze stanovené smyslme zákona pro zamítnutí žádosti z důvodu že požadovaná informace vznikla při přípravě rozhodnutí, když uvedené ustanovení InfZ vyložilo excesivně, namísto aby postupoval ve smyslu zásady in dubio pro libertate (v pochybnostech ve prospěch svobody), podle které je v pochybnostech o výkladu práva nutné přiklonit se ve prospěch takového výkladu, který poskytuje větší svobodu, tj. je příznivější pro adresáta práv.
Co se týče samotného poukazu Ředitelství silnic a dálnic s. p. na skutečnost, že se prozatím jedná o pracovní materiál, pak ani pro tento argument nemám pochopení, když je zjevné, že Ředitelství silnic a dálnic s. p. již mělo dostatek času (více než půl roku) na projednání dané věci se všemi potřebnými subjekty. Zcela absurdně pak toto zdůvodnění vyznívá v souvislosti s tím, komu má plánovaná silniční a dálniční síť sloužit a s kým požadované informace reálně Ředitelství silnic a dálnic s. p. sdílí. Dle mého mínění má nová dalniční a silniční síť sloužit primárně veřejnosti, tedy občanům a obchodu a jakési interní dohady mezi Ředitelstvím silnic a dálnic s. p. a ministerstvem dopravy bez účasti veřejnosti rozhodně není možné považovat za řádné nakládání s veřejným finančními porstředky. Je tak v zájmu veřejnosti, aby byla požadovaná informace žadateli poskytnuta a rovněž, aby byla zveřejněna způsobem předjímaným v InfZ. Jedině tak bude moci proběhnout odpovídající debata nad obsahem požadovaných informací. Pro úplnost doplňuji, že předmětné informace nepožaduji pouze z mého osobního nadšení, ale mám v úmyslu tyto informace sdílet s rozsáhlou skupinou osob přispívajících do veřejného internetového fóra, jehož účastníky jsou laici i odborníci z širokého průřezu obyvatelstvem.Z uvedeného důvodu tedy je možné mou žádost posuzovat jako žádost s cílem informovat veřejnost podanou slovy ústavního soudu „veřejným hlídacím psem“.
S ohledem na shora uvedené proto nadřízenému orgánu navrhuji, aby Rozhodnutí o odmítnutí žádosti č.j. RSD-370233/2024-2/19420, ze dne 19.9.2024 zrušil a současně, aby rozhodnutím přikázal Ředitelství silnic a dálnic s. p. požadovanou informaci žadateli poskytnout ve lhůtě do 15 dnů ode dne oznámení rozhodnutí o odvolání Ředitelství silnic a dálnic s. p.
XY
co třeba něco takového?
V Plzni dne 23.9.2024
Ředitelství silnic a dálnic s. p.
Čerčanská 2023/12
Krč
140 00 Praha 4
Datová schránka: zjq4rhz
Žadatel: ..................
Odvolání proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti č.j. RSD-370233/2024-2/19420, ze dne 19.9.2024
Dne 19.9.2024 mi bylo do datové schránky doručeno Vaše rozhodnutí o odmítnutí žádosti podle zák. č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu
k informacím (dále jen „InfZ“). V napadeném rozhodnutí jste mou žádost o sdělení informace ze dne 13. 9. 2024 spočívající v poskytnutí výsledného díla veřejné zakázky VZ0098003: Možnosti a příležitosti rozvoje dálniční a silniční sítě ČR odmítli. K odmítnutí mé žádosti mělo dojít dle ust. § 15 odst. 1 InfZ ve spojení s ust. § 11 odst. 1 písm. b) InfZ, neboť má jít o novou informaci, která vznikla při přípravě rozhodnutí. Materiál „Možnosti a příležitosti rozvoje dálniční a silniční sítě ČR“ byl dle povinného subjektu vytvořen pro účely strategického rozhodnutí o potenciálním rozvoji dálniční a silniční sítě České republiky.
Se shora specifikovaným rozhodnutím Ředitelství silnic a dálnic s. p. nesouhlasím, pročež tímto odvoláním napadám celou výrokovou část rozhodnutí o odmítnutí žádosti č.j. RSD-370233/2024-2/19420, ze dne 19.9.2024. Toto odvolání odůvodňuji následovně.
Z napadeného rozhodnutí jednoznačně vyplývá, že Ředitelství silnic a dálnic s. p. nechalo vypracovat za veřejné finanční prostředky požadovaný dokument, který rovněž Ředitelství silnic a dálnic s. p. v rozhodnutí označuje termínem „Možnosti a příležitosti rozvoje dálniční a silniční sítě ČR“. Uvedený dokument tedy požadované informace obsahuje a je povinnému Ředitelství silnic a dálnic s. p. k dispozic, když tato organizace s požadovanými informacemi seznámila již nejen Ministerstvo dopravy, ale i sdružení krajů a obcí. Je tak zjevné, že se rozhodně nejedná o podklad k jakémukoliv rozhodnutí, jak se nyní snaží tvrdit Ředitelství silnic a dálnic s. p. Pakliže by se jednalo o takto zásadní informace, které by tvořili podklad ke konkrétnímu rozhodnutí, pak by nemohla být taková informace postupována rovněž nejméně dvěma dalším subjektům.
Nadto je nutné upozornit, že Ředitelství silnic a dálnic s. p. v napadeném usnesení neuvádí jakékoliv konkrétní řízení, v rámci kterého bude předmětná informace jako podklad použita. Jestliže zde neexistuje žádné konkrétní řízení, ve kterém by měla být požadovaná informace použita jako podklad pro rozhodnutí, pak se dle mého mínění není možné dovolávat na neposkytnutí ifnormace z důvod jejího vzniku při přípravě rozhodnutí. V daném případě totiž nejenže neexistuje jakékoliv konkrétní připravovaní rozhodnutí, jehož by měla být předmětná informace podkladem, ale neexistuje ani řízení, které by mohlo ve vydání takového rozhodnutí vyústit.
Dovedeno ad absurdum by mohl každý povinný subjekt obdobně tvrdit, že jakoukoliv informaci neposkytne, neboť je může v budoucnu využít pro jeho rozhodování např. v radě obce nebo v rámci jeho vedoucí struktury. V takovém případě by docházelo k popření samotného smyslu InfZ. Každá informace totiž může být v budoucnu využita při rozhodování. Jsem tedy přesvědčený, že v daném případě Ředitelství silnic a dálnic s. p. zásadním způsobem překročilo meze stanovené smyslme zákona pro zamítnutí žádosti z důvodu že požadovaná informace vznikla při přípravě rozhodnutí, když uvedené ustanovení InfZ vyložilo excesivně, namísto aby postupoval ve smyslu zásady in dubio pro libertate (v pochybnostech ve prospěch svobody), podle které je v pochybnostech o výkladu práva nutné přiklonit se ve prospěch takového výkladu, který poskytuje větší svobodu, tj. je příznivější pro adresáta práv.
Co se týče samotného poukazu Ředitelství silnic a dálnic s. p. na skutečnost, že se prozatím jedná o pracovní materiál, pak ani pro tento argument nemám pochopení, když je zjevné, že Ředitelství silnic a dálnic s. p. již mělo dostatek času (více než půl roku) na projednání dané věci se všemi potřebnými subjekty. Zcela absurdně pak toto zdůvodnění vyznívá v souvislosti s tím, komu má plánovaná silniční a dálniční síť sloužit a s kým požadované informace reálně Ředitelství silnic a dálnic s. p. sdílí. Dle mého mínění má nová dalniční a silniční síť sloužit primárně veřejnosti, tedy občanům a obchodu a jakési interní dohady mezi Ředitelstvím silnic a dálnic s. p. a ministerstvem dopravy bez účasti veřejnosti rozhodně není možné považovat za řádné nakládání s veřejným finančními porstředky. Je tak v zájmu veřejnosti, aby byla požadovaná informace žadateli poskytnuta a rovněž, aby byla zveřejněna způsobem předjímaným v InfZ. Jedině tak bude moci proběhnout odpovídající debata nad obsahem požadovaných informací. Pro úplnost doplňuji, že předmětné informace nepožaduji pouze z mého osobního nadšení, ale mám v úmyslu tyto informace sdílet s rozsáhlou skupinou osob přispívajících do veřejného internetového fóra, jehož účastníky jsou laici i odborníci z širokého průřezu obyvatelstvem.Z uvedeného důvodu tedy je možné mou žádost posuzovat jako žádost s cílem informovat veřejnost podanou slovy ústavního soudu „veřejným hlídacím psem“.
S ohledem na shora uvedené proto nadřízenému orgánu navrhuji, aby Rozhodnutí o odmítnutí žádosti č.j. RSD-370233/2024-2/19420, ze dne 19.9.2024 zrušil a současně, aby rozhodnutím přikázal Ředitelství silnic a dálnic s. p. požadovanou informaci žadateli poskytnout ve lhůtě do 15 dnů ode dne oznámení rozhodnutí o odvolání Ředitelství silnic a dálnic s. p.
XY
Re: Vize naší dálniční sítě
Ta D19 přes Soběslav a Počátky je taky slušný úlet...