Vize naší dálniční sítě

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
Lenny
Autor
Příspěvky: 11022
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Lenny »

Šlo, můžeš to zkusit.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
KarelLer
Příspěvky: 740
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od KarelLer »

MHaslar píše: 13.9.2024 10:24:18 A nešlo by to získat přes zákon o svobodném přístupu k informacím, když se to platilo z veřejných peněz? Možná je to blbost, jen mě to teď napadlo
Myslím, že by to mělo jít, ale nemám na to čas a taky to asi nebude zadarmo. Měli by se do toho pustit nějací novináři.
MHaslar
Příspěvky: 23
Registrován: 10.7.2024 11:33:15

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od MHaslar »

Tak žádost je poslaná. Uvidím jak to půjde, pak sem určitě dám vědět.
Aram96
Příspěvky: 8368
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Aram96 »

A dával jsi to na ŘSD nebo kam ?
Každopádně :ok:
MHaslar
Příspěvky: 23
Registrován: 10.7.2024 11:33:15

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od MHaslar »

Na ŘSD. Přijde mi, že by to mělo spadat pod ně, když tu zakázku zadávali oni a obecně by tu koncepci měli mít na starost. Když by to nevzali, tak asi MD.
NullDeVoid
Příspěvky: 466
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od NullDeVoid »

Můžeme očekávat nějakou mapu? Protožepokud by to bylo ve formě mapy, tak by to bylo nejlepší.
„Tohle měl být 4pruh.“ (Ať to nemusím psát všude.)
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
MHaslar
Příspěvky: 23
Registrován: 10.7.2024 11:33:15

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od MHaslar »

Já bych možná zatím zůstal u toho, jestli můžeme něco očekávat :D Ale pokud něco bude, tak tam čekám aspoň nějakou schematickou mapku.
Aram96
Příspěvky: 8368
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Aram96 »

Taky bych byl rád spíš za cokoli než si vymrčovat mapu. :)
Alespoň textovou část.
Ale aby nás pak nekleplo, jak avizoval MzO. :D
MHaslar
Příspěvky: 23
Registrován: 10.7.2024 11:33:15

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od MHaslar »

Odpověď z ŘSD:
Žádost Žadatele ze dne 13. 9. 2024 spočívající v poskytnutí výsledného díla uvedené veřejné zakázky VZ0098003: Možnosti a příležitosti rozvoje dálniční a silniční sítě ČR se

ODMÍTÁ

dle ust. § 15, odst. 1 InfZ ve spojení s ust. § 11 odst. 1, písm. b), neboť jde o novou informaci, která vznikla při přípravě rozhodnutí.
Odůvodnění:
Dle ust. § 11 odst. 1, písm. b) povinný subjekt může omezit poskytnutí informace, pokud jde o novou informaci, která vznikla při přípravě rozhodnutí povinného subjektu, pokud zákon nestanoví jinak; to platí jen do doby, kdy se příprava ukončí rozhodnutím. Materiál „Možnosti a příležitosti rozvoje dálniční a silniční sítě ČR“ byl vytvořen pro účely strategického rozhodnutí o potenciálním rozvoji dálniční a silniční sítě České republiky. Z tohoto titulu se prozatím jedná o pracovní materiál, který je v první řadě projednáván na úrovni Ministerstva dopravy a sdružení krajů a obcí.

Po zpracování veškerých připomínek bude ze strany Ministerstva dopravy rozhodnuto o dalším postupu. Rozhodnutí předpokládáme nejpozději v 1. pol. roku 2025. Do této doby bohužel Žádostí požadovanou informaci nelze poskytnout.
Lenny
Autor
Příspěvky: 11022
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Lenny »

Přesně takovou odpověď jsem čekal.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
milanek
Příspěvky: 228
Registrován: 25.12.2015 23:43:50

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od milanek »

No to je haluz. Tady přeci není žádné řízení, ve kterém by to bylo podkladem k rozhodnutí. Tohle je tedy zralé na odvolání, protože tady ŘSD těmi paragrafy kroutí víc než je zdrávo. To by mohl tvrdit každý povinný subjekt, že informací neposkytne, protože by ji mohl v budoucnu použít jako podklad k nějakému rozhodnutí treba někde v radě obce nebo v zastupitelstvu.
MHaslar
Příspěvky: 23
Registrován: 10.7.2024 11:33:15

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od MHaslar »

A je na co se odvolávat? Já jim klidně ještě neco napíšu, ale asi by to chtělo něco konstruktivního :D
milanek
Příspěvky: 228
Registrován: 25.12.2015 23:43:50

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od milanek »

Hoď někam to rozhodnutí, ať víme přesně, co v tom je, třeba ti tady poskytneme na to odvolání inspiraci.
MHaslar
Příspěvky: 23
Registrován: 10.7.2024 11:33:15

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od MHaslar »

prof2
Příspěvky: 224
Registrován: 16.8.2009 9:37:10

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od prof2 »

Tak jestli znáte někdo nějaké novináře, možná jim hodit udičku. Já mám k novinářům podobný vztah jako náš bývalý pan prezident, ale tady by třeba pro jednou mohli udělat něco užitečného.
JakubMD
Příspěvky: 378
Registrován: 26.1.2022 10:41:38

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od JakubMD »

To rozhodnutí má dopad do ZURek krajů atd. Také bych strašně rád věděl jak to "dopadlo", ale tohle je fakt třaskavé téma, nechme je to v klidu projednat. Myslím, že předčasné zveřejněvání není užitečné, ale mělo by přesně opačný efekt.
V tom dokumentu nebude nic převratného. D19/S19 od Plzně po Prostějov. Modernizace (třípruh) S38 s ohledem na dostavbu Dukovan a pak nějaké dílčí zkapacitňování komunikací v blízkosti velkých aglomerací.
prof2
Příspěvky: 224
Registrován: 16.8.2009 9:37:10

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od prof2 »

No jen aby. Aby prostě nechtěli jenom homogenizovat ty úseky I/19 a I/150 na úroveň důstojnou pro první třídu. Waze mě nedávno při cestě ČB - Plzeň poslal po I/4 a I/19 a za Miroticema jsem nestačil žasnout, jakou úroveň může mít jednička v ČR.
prof2
Příspěvky: 224
Registrován: 16.8.2009 9:37:10

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od prof2 »

Pardon, za Mirovicemi.
JakubMD
Příspěvky: 378
Registrován: 26.1.2022 10:41:38

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od JakubMD »

To je dost možné, že D19 vůbec nebude a bude to mít podobný příběh jako I/7 (což osobně tipuji). Nejdříve vymístěno mimo obce, postaveno v kategorii S11.5 a za 15-20 let zkapacitňováno na čtyřpruh.
Relativně za levné peníze by se dala postavit D16 mezi Mladou Boleslaví (Mělníkem) a Řevničovem, což by odlehčilo D0, avšak do doby než se začne 518 a 519 stavět, se o tom mluvit nebude, protože to jsou náboje pro Suchdol, Chabry a další...
mapman
Autor
Příspěvky: 5873
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od mapman »

Z toho, co jsem měl možnost zahlédnout, jsou tam úplně nové dálnice někde od Plzně přes Písek k Soběslavi a odtud přes Počátky na Jihlavu. Dál severní obchvat Brna někde od Bíteše na Prostějov. A pak je tam ještě velký okruh kolem Prahy. Nemám to u sebe, tak nevím přesně kudy, ale bylo to zhruba v rámci bodů Benešov-Dobříš-Kladno-Mělník-MB-Kolín-Benešov, dokonce někde i se společným průběhem po už existujících radiálních dálnicích. Místo toho, aby se soustředili na zkapacitnění existujících koridorů, tak z toho vylezly úplně nové trasy obvykle v dopravou nedotčené krajině – jinými slovy v místech, kde lišky chodí dávat dobrou noc. Existující koridory jedniček to prakticky nijak neřeší. To není zrovna něco, co by se v dnešní době dalo prezentovat jako "proveditelné"...
MHaslar
Příspěvky: 23
Registrován: 10.7.2024 11:33:15

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od MHaslar »

Ty D16 a super-okruh zní hodně dobře, ale zrovna kolem Boleslavi už není od západu kudy to vést. Asi jediná možnost je severně do Mnichova Hradiště. D16 by pak vedla v trase dříve plánované R35, tedy k Jičínu a pak v souběhu s I/32 do Kolína, super-okruh by mohl peážovat s D10 a někde u Bezděčína se odpojit s I/38.
michal
Příspěvky: 5005
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od michal »

Po žních půjdeme všichni k Turkovi, a to by v tom byl čert, aby nové dálnice nebyly... :D :D :D
NullDeVoid
Příspěvky: 466
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od NullDeVoid »

Jen se zeptám, nechce se někomu zpracovat mapa těchdle leaků?
„Tohle měl být 4pruh.“ (Ať to nemusím psát všude.)
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
milanek
Příspěvky: 228
Registrován: 25.12.2015 23:43:50

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od milanek »

Pokud se toho MHaslar chopí, dobrý návod jak na to je u úhlavního něpřítele, Ekologického právního servisu :D https://frankbold.org/poradna/pravo-na- ... C3%A1dosti?

co třeba něco takového?

V Plzni dne 23.9.2024

Ředitelství silnic a dálnic s. p.
Čerčanská 2023/12
Krč
140 00 Praha 4
Datová schránka: zjq4rhz

Žadatel: ..................

Odvolání proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti č.j. RSD-370233/2024-2/19420, ze dne 19.9.2024

Dne 19.9.2024 mi bylo do datové schránky doručeno Vaše rozhodnutí o odmítnutí žádosti podle zák. č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu
k informacím (dále jen „InfZ“). V napadeném rozhodnutí jste mou žádost o sdělení informace ze dne 13. 9. 2024 spočívající v poskytnutí výsledného díla veřejné zakázky VZ0098003: Možnosti a příležitosti rozvoje dálniční a silniční sítě ČR odmítli. K odmítnutí mé žádosti mělo dojít dle ust. § 15 odst. 1 InfZ ve spojení s ust. § 11 odst. 1 písm. b) InfZ, neboť má jít o novou informaci, která vznikla při přípravě rozhodnutí. Materiál „Možnosti a příležitosti rozvoje dálniční a silniční sítě ČR“ byl dle povinného subjektu vytvořen pro účely strategického rozhodnutí o potenciálním rozvoji dálniční a silniční sítě České republiky.

Se shora specifikovaným rozhodnutím Ředitelství silnic a dálnic s. p. nesouhlasím, pročež tímto odvoláním napadám celou výrokovou část rozhodnutí o odmítnutí žádosti č.j. RSD-370233/2024-2/19420, ze dne 19.9.2024. Toto odvolání odůvodňuji následovně.

Z napadeného rozhodnutí jednoznačně vyplývá, že Ředitelství silnic a dálnic s. p. nechalo vypracovat za veřejné finanční prostředky požadovaný dokument, který rovněž Ředitelství silnic a dálnic s. p. v rozhodnutí označuje termínem „Možnosti a příležitosti rozvoje dálniční a silniční sítě ČR“. Uvedený dokument tedy požadované informace obsahuje a je povinnému Ředitelství silnic a dálnic s. p. k dispozic, když tato organizace s požadovanými informacemi seznámila již nejen Ministerstvo dopravy, ale i sdružení krajů a obcí. Je tak zjevné, že se rozhodně nejedná o podklad k jakémukoliv rozhodnutí, jak se nyní snaží tvrdit Ředitelství silnic a dálnic s. p. Pakliže by se jednalo o takto zásadní informace, které by tvořili podklad ke konkrétnímu rozhodnutí, pak by nemohla být taková informace postupována rovněž nejméně dvěma dalším subjektům.

Nadto je nutné upozornit, že Ředitelství silnic a dálnic s. p. v napadeném usnesení neuvádí jakékoliv konkrétní řízení, v rámci kterého bude předmětná informace jako podklad použita. Jestliže zde neexistuje žádné konkrétní řízení, ve kterém by měla být požadovaná informace použita jako podklad pro rozhodnutí, pak se dle mého mínění není možné dovolávat na neposkytnutí ifnormace z důvod jejího vzniku při přípravě rozhodnutí. V daném případě totiž nejenže neexistuje jakékoliv konkrétní připravovaní rozhodnutí, jehož by měla být předmětná informace podkladem, ale neexistuje ani řízení, které by mohlo ve vydání takového rozhodnutí vyústit.

Dovedeno ad absurdum by mohl každý povinný subjekt obdobně tvrdit, že jakoukoliv informaci neposkytne, neboť je může v budoucnu využít pro jeho rozhodování např. v radě obce nebo v rámci jeho vedoucí struktury. V takovém případě by docházelo k popření samotného smyslu InfZ. Každá informace totiž může být v budoucnu využita při rozhodování. Jsem tedy přesvědčený, že v daném případě Ředitelství silnic a dálnic s. p. zásadním způsobem překročilo meze stanovené smyslme zákona pro zamítnutí žádosti z důvodu že požadovaná informace vznikla při přípravě rozhodnutí, když uvedené ustanovení InfZ vyložilo excesivně, namísto aby postupoval ve smyslu zásady in dubio pro libertate (v pochybnostech ve prospěch svobody), podle které je v pochybnostech o výkladu práva nutné přiklonit se ve prospěch takového výkladu, který poskytuje větší svobodu, tj. je příznivější pro adresáta práv.

Co se týče samotného poukazu Ředitelství silnic a dálnic s. p. na skutečnost, že se prozatím jedná o pracovní materiál, pak ani pro tento argument nemám pochopení, když je zjevné, že Ředitelství silnic a dálnic s. p. již mělo dostatek času (více než půl roku) na projednání dané věci se všemi potřebnými subjekty. Zcela absurdně pak toto zdůvodnění vyznívá v souvislosti s tím, komu má plánovaná silniční a dálniční síť sloužit a s kým požadované informace reálně Ředitelství silnic a dálnic s. p. sdílí. Dle mého mínění má nová dalniční a silniční síť sloužit primárně veřejnosti, tedy občanům a obchodu a jakési interní dohady mezi Ředitelstvím silnic a dálnic s. p. a ministerstvem dopravy bez účasti veřejnosti rozhodně není možné považovat za řádné nakládání s veřejným finančními porstředky. Je tak v zájmu veřejnosti, aby byla požadovaná informace žadateli poskytnuta a rovněž, aby byla zveřejněna způsobem předjímaným v InfZ. Jedině tak bude moci proběhnout odpovídající debata nad obsahem požadovaných informací. Pro úplnost doplňuji, že předmětné informace nepožaduji pouze z mého osobního nadšení, ale mám v úmyslu tyto informace sdílet s rozsáhlou skupinou osob přispívajících do veřejného internetového fóra, jehož účastníky jsou laici i odborníci z širokého průřezu obyvatelstvem.Z uvedeného důvodu tedy je možné mou žádost posuzovat jako žádost s cílem informovat veřejnost podanou slovy ústavního soudu „veřejným hlídacím psem“.

S ohledem na shora uvedené proto nadřízenému orgánu navrhuji, aby Rozhodnutí o odmítnutí žádosti č.j. RSD-370233/2024-2/19420, ze dne 19.9.2024 zrušil a současně, aby rozhodnutím přikázal Ředitelství silnic a dálnic s. p. požadovanou informaci žadateli poskytnout ve lhůtě do 15 dnů ode dne oznámení rozhodnutí o odvolání Ředitelství silnic a dálnic s. p.

XY
Paul1
Příspěvky: 380
Registrován: 4.1.2021 16:16:05

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Paul1 »

Ta D19 přes Soběslav a Počátky je taky slušný úlet...
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“