Namibie
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Namibie
Počet obyvatel: cca. 2,6 mil.
Hlavní město: Windhoek (cca. 0,4 mil. obyv.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 29.9.2020 20:01:10, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Namibie
Ministerstvo veřejných prací a dopravy
http://www.mwt.gov.na/
Silniční síť je dlouhá cca. 41 600 km, z čehož jen hlavní silniční tahy jsou asfaltované (cca. 7 200 km), ostatní jsou prašné, avšak ve velmi dobré kvalitě. Buduje se tzv. "Trans-Caprivi highway", která má umožnit napojení na přístav Walvis Bay pro vnitrozemské státy Botswanu, Zambii a Zimbabwe. Další významnou trasou pro spojení Botswany s přístavem Walvis Bay je "Trans-Kalahari highway".
http://www.mwt.gov.na/
Silniční síť je dlouhá cca. 41 600 km, z čehož jen hlavní silniční tahy jsou asfaltované (cca. 7 200 km), ostatní jsou prašné, avšak ve velmi dobré kvalitě. Buduje se tzv. "Trans-Caprivi highway", která má umožnit napojení na přístav Walvis Bay pro vnitrozemské státy Botswanu, Zambii a Zimbabwe. Další významnou trasou pro spojení Botswany s přístavem Walvis Bay je "Trans-Kalahari highway".
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 25.4.2017 9:12:12, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
Důvod: aktualizace odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Namibie
Několik fotek
Slony na nové silnici
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Namibie
V Namibii již jestvuje taky dálnice A1 (silnice dálničního typu; původně B1). Je dlouhá 16 km (stav z r. 2008) a je součástí severního obchvatu hlavního města.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 16.2.2019 14:41:31, celkem upraveno 4 x.
Důvod: dne 25.4.2017 je v tématu příspěvek, který objasňuje přečíslení z B1 na A1
Důvod: dne 25.4.2017 je v tématu příspěvek, který objasňuje přečíslení z B1 na A1
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Namibie
Rozpočet Namibie na roky 2013/2014 v oblasti silniční infrastruktury:
*2. fáze silnice Rundu-Elundu, upgrade 116 km, silnice dostane zpevněný povrch
*rehabilitace silnice Okahandja-Karibib
*upgrade celé silnice Gobabis-Otjinene
*upgrade celé silnice Okahao-Omakange
*2. fáze silnice Rundu-Elundu, upgrade 116 km, silnice dostane zpevněný povrch
*rehabilitace silnice Okahandja-Karibib
*upgrade celé silnice Gobabis-Otjinene
*upgrade celé silnice Okahao-Omakange
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Namibie
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 16.2.2019 14:42:00, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Namibie
Namíbie jde pokračovat v dalším rozvoji rychlostních silnic, tedy konkrétně se jedná o výstavbu rychlostní silnice mezi Okahandja a hlavním městem Windhoek.
*jde o celkovou modernizaci a přestavbu silnice Trunk Road 1/6
*nová rychlostní silnice bude mít délku 78 km
*práce jsou rozdělené na 4 sekce:
1. sekce obnáší výstavbu 2-pruhu mezi Auas road a Main Road 52 u Sam Nujoma Drive
2. sekce obnáší celkovou modernizaci již jestvující 4-pruhové komunikace mezi Sam Nujoma Drive a Brakwater
3. sekce obnáší prodloužení dnešního západního obchvatu severně z Brakwater do Dobra River
4. sekce pak pokračuje až do Okahandja a to přes západní obchvat Okahandja dále na Otjiwarongo a Karibib
Sekce číslo 3 je již ve výstavbě od roku 2014 a do provozu se dostane v 03/2016. Délka této části je 10 km.
Zdroj: http://allafrica.com/stories/201511030401.html
*jde o celkovou modernizaci a přestavbu silnice Trunk Road 1/6
*nová rychlostní silnice bude mít délku 78 km
*práce jsou rozdělené na 4 sekce:
1. sekce obnáší výstavbu 2-pruhu mezi Auas road a Main Road 52 u Sam Nujoma Drive
2. sekce obnáší celkovou modernizaci již jestvující 4-pruhové komunikace mezi Sam Nujoma Drive a Brakwater
3. sekce obnáší prodloužení dnešního západního obchvatu severně z Brakwater do Dobra River
4. sekce pak pokračuje až do Okahandja a to přes západní obchvat Okahandja dále na Otjiwarongo a Karibib
Sekce číslo 3 je již ve výstavbě od roku 2014 a do provozu se dostane v 03/2016. Délka této části je 10 km.
Zdroj: http://allafrica.com/stories/201511030401.html
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Namibie
Severní obchvat města v podobě rychlostní silnice jak je i ve vláknu se prodlužuje o dalších cca. 9 km, již se staví, na odkazu naleznete fotografie: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... stcount=68 .
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Namibie
Dne 19.4. se do provozu dostala 10 km dlouhá rychlostní silnice A1 z Brakwaker severně u Windhoek po Döbra. Úsek je součástí Windhoek - Okahandja freeway upgrade project jako sekce č.3 Psal jsem zde o tom 6.11.2015. Dokončená byla již v 12/2016, ale formální inaugurace je až tento měsíc.
Úsek Dobra River - Okahandja se staví od roku 2016 a dokončit se má v roce 2017. Práce napředují dobře a délka tohoto úseku bude 7 km.
Při této příležitosti se zavedlo nové označení těchto komunikací A- a používá se k nim modré dopravní značení. Přečíslilo se to tak z B1 na A1.
Zdroje: http://www.ra.org.na/news/SiteAssets/de ... on%203.pdf , http://www.namibian.com.na/53776/read/D ... osts-N$25b
Úsek Dobra River - Okahandja se staví od roku 2016 a dokončit se má v roce 2017. Práce napředují dobře a délka tohoto úseku bude 7 km.
Při této příležitosti se zavedlo nové označení těchto komunikací A- a používá se k nim modré dopravní značení. Přečíslilo se to tak z B1 na A1.
Zdroje: http://www.ra.org.na/news/SiteAssets/de ... on%203.pdf , http://www.namibian.com.na/53776/read/D ... osts-N$25b
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Namibie
Silniční úřad má vynovené stránky.
Ministerstvo veřejných prací a dopravy přijalo strategický rozvojový plán pro roky 2017 - 2022
http://www.mwt.gov.na/documents/98944/2 ... 17ebecadaf
Silniční síť Namibie patří mezi 40 nejlepších na celém světě. Předběhla tak v kvalitě i některé evropské státy. Je to posuzované z hlediska dostupnosti kvalitní asfaltové/zpevněné silniční sítě v poměru k obyvatelstvu. Je za tím i dopravní strategie a vícero bezpečnostních opatření v rámci silničního provozu. Nejvíce obyvatel žije v hlavním městě a okolí a tady se budují i kapacitní rychlostní silnice, viz i ve vláknu. Hlavní tahy v zemi jsou pak kvalitně zpevněné. Stát se ale stará i o nezpevněné silnice, kterých je většina vzhledem k rozloze celého státu. Ale i tak jsou i tyto odlehlé regiony dostupné. Tomu napomáhá počasí. Silniční síť se zvětšila. Za dekádu o skoro 10% na 44.500 km. Z toho asfaltovým povrchem je zpevněno 6.200 km. Dalších 1.200 km je v realizaci. Namibie se začala před dekádou věnovat i mostům: jejich kvalitě a výstavbě kvalitních mostů namísto jen typických brven. Je tady oddělení v silničním úřadě, které eviduje skoro 500 mostů a do problematiky mostů spadá i odvodňovací roura pod tělesem silnice a těchto je skoro 1400. Nejvíce mostů bylo postaveno v letech 1960 - 1980, takže se i musí věnovat zvýšená pozornost jejich stavu.
Výroční zpráva 2016/2017: http://www.ra.org.na/Documents/Annual%2 ... %20-17.pdf
Za kvalitu provedení a i ten fakt se opravdu vyrovnává s vyspělými státy světa.
Stav hospodářství:
*HDP poslední období stagnuje, ale nyní se očekává oživení
*reální nezaměstnanost je kolem 33%; Namibie nemá problém uvádět reální nezaměstnanost a považujej jej za celkový problém; až kolem 50% je pak v mladších věkových kategoriích
*vládní dluh je kolem 40% HDP
Vlády se snaží rozvíjet ekonomiku a to si vyžaduje investice do infrastruktury. Nejen té silniční. Mimo toho se investuje do reformy zemědělství. Vylepšuje se legislativní rámec pro vytváření investicí, ale ty jsou v podstatě jen v hlavním městě. Problémem Namibie je nízký stav populace, kdy je země v mnoha ohledech nesoběstační. Situaci komplikuje pouštní charakter, ale zase zlepšuje hospodářská situace okolních zemí. Až 12% obyvatelstva je nakaženo virem HIV. Zlepšila se dostupnost léků pro nakažené co je celosvětový cíl.
Síť rychlostních silnic tady není, ale dualizované silnice až rychlostní silnice (s MÚK) se budují v rámci hlavního města a pak i v tématu výše uvedený tah Windhoek - Okahandja. Ten je částečně již v provozu, částečně ve výstavbě, přičemž letos se má dokončit.
Ministerstvo veřejných prací a dopravy přijalo strategický rozvojový plán pro roky 2017 - 2022
http://www.mwt.gov.na/documents/98944/2 ... 17ebecadaf
Silniční síť Namibie patří mezi 40 nejlepších na celém světě. Předběhla tak v kvalitě i některé evropské státy. Je to posuzované z hlediska dostupnosti kvalitní asfaltové/zpevněné silniční sítě v poměru k obyvatelstvu. Je za tím i dopravní strategie a vícero bezpečnostních opatření v rámci silničního provozu. Nejvíce obyvatel žije v hlavním městě a okolí a tady se budují i kapacitní rychlostní silnice, viz i ve vláknu. Hlavní tahy v zemi jsou pak kvalitně zpevněné. Stát se ale stará i o nezpevněné silnice, kterých je většina vzhledem k rozloze celého státu. Ale i tak jsou i tyto odlehlé regiony dostupné. Tomu napomáhá počasí. Silniční síť se zvětšila. Za dekádu o skoro 10% na 44.500 km. Z toho asfaltovým povrchem je zpevněno 6.200 km. Dalších 1.200 km je v realizaci. Namibie se začala před dekádou věnovat i mostům: jejich kvalitě a výstavbě kvalitních mostů namísto jen typických brven. Je tady oddělení v silničním úřadě, které eviduje skoro 500 mostů a do problematiky mostů spadá i odvodňovací roura pod tělesem silnice a těchto je skoro 1400. Nejvíce mostů bylo postaveno v letech 1960 - 1980, takže se i musí věnovat zvýšená pozornost jejich stavu.
Výroční zpráva 2016/2017: http://www.ra.org.na/Documents/Annual%2 ... %20-17.pdf
Za kvalitu provedení a i ten fakt se opravdu vyrovnává s vyspělými státy světa.
Stav hospodářství:
*HDP poslední období stagnuje, ale nyní se očekává oživení
*reální nezaměstnanost je kolem 33%; Namibie nemá problém uvádět reální nezaměstnanost a považujej jej za celkový problém; až kolem 50% je pak v mladších věkových kategoriích
*vládní dluh je kolem 40% HDP
Vlády se snaží rozvíjet ekonomiku a to si vyžaduje investice do infrastruktury. Nejen té silniční. Mimo toho se investuje do reformy zemědělství. Vylepšuje se legislativní rámec pro vytváření investicí, ale ty jsou v podstatě jen v hlavním městě. Problémem Namibie je nízký stav populace, kdy je země v mnoha ohledech nesoběstační. Situaci komplikuje pouštní charakter, ale zase zlepšuje hospodářská situace okolních zemí. Až 12% obyvatelstva je nakaženo virem HIV. Zlepšila se dostupnost léků pro nakažené co je celosvětový cíl.
Síť rychlostních silnic tady není, ale dualizované silnice až rychlostní silnice (s MÚK) se budují v rámci hlavního města a pak i v tématu výše uvedený tah Windhoek - Okahandja. Ten je částečně již v provozu, částečně ve výstavbě, přičemž letos se má dokončit.
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Namibie
Čínská společnost Zhong Mei Engineering Group za 81,2 mil. USD zlepší silniční spojení mezi hlavním městem Windhoek a Hosea Kutako International Airport. Část peněz proplatí úvěrem z African Development Bank (AfDB).
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Namibie
Dne 22.1. se do provozu odevzdal 10 km úsek na rychlostním tahu A1 severně u Windhoek. Jde od Döbra River a regionální hranicí. Úsek je součástí dálničního projektu Windhoek - Okahandja.
lokalita: https://www.openstreetmap.org/?mlat=-22 ... 72/17.0415
Zdroj: https://neweralive.na/posts/ra-moves-on ... andja-road
lokalita: https://www.openstreetmap.org/?mlat=-22 ... 72/17.0415
Zdroj: https://neweralive.na/posts/ra-moves-on ... andja-road
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Namibie
Vlákno jsem pozorně přečetl. Hlavní odkazy prakticky fungují. Namibie se slibně rozvíjí. Počet obyvatel vzrostl o 1/4 za uplynulou dekádu. Silniční síť patří i nadále k nejlepším na světě. Z hlediska dostupoností regionů, řešení odstraňování kongescí a kvality prováděné údržby. Silniční úřad eviduje všechno možný, od počtu mostů až po odvodňovací prvky na silnicích. Silniční infrastruktura a její rozvoj spadají pod sektorou strategii rozvoje dopravy, která je plánovaná na 5 let, právě v horizontě 2021/2022 končí. Vlády věnují rozvoji dopravní infrastruktury velkou pozornost, takže se sjednocují priority na základě odbornosti a nikoliv politiky. Ta právě zajišťuje kontinuální plnění cílů a hledání financí. Vzhledem k rozloze a hustotě obyvatelstva je pochopitelné, že zkapacitněné tahy se budují jen v okolí hlavního města Windhoek a jeho blízké návaznosti. Na to, že se bavíme o africké krajině jsou to ale samé klady.
Windhoek - Okahandja, silniční zkapacitněný tah dálničního typu má denní průměrný provoz na úrovni 16.000 vozidel. Ta klasifikace je 4- lane freeway. A je nutno říct, že tak jak jsem to ve vlákně postupně psal, tak to dodrželo harmonogram výstavby. To je jednoduše něco nevídané. Google maps již umožňují záběry z 07/2019: ZDE . Celý tah (76-78 km) má být v provozu v roce 2022.
Veřejný dluh vůči HDP dosáhl v roce 2019 hodnoty kolem 50%. Namibie je mj. známá poměrně vysokou nezaměstnaností, což je v přímém rozporu s bezpečností v zemi. Práci tady nemá i nadále kolem 30% obyvatelstva a co se mladých lidí týče, tak to je kolem 45%.
Windhoek - Okahandja, silniční zkapacitněný tah dálničního typu má denní průměrný provoz na úrovni 16.000 vozidel. Ta klasifikace je 4- lane freeway. A je nutno říct, že tak jak jsem to ve vlákně postupně psal, tak to dodrželo harmonogram výstavby. To je jednoduše něco nevídané. Google maps již umožňují záběry z 07/2019: ZDE . Celý tah (76-78 km) má být v provozu v roce 2022.
Veřejný dluh vůči HDP dosáhl v roce 2019 hodnoty kolem 50%. Namibie je mj. známá poměrně vysokou nezaměstnaností, což je v přímém rozporu s bezpečností v zemi. Práci tady nemá i nadále kolem 30% obyvatelstva a co se mladých lidí týče, tak to je kolem 45%.
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Namibie
Swakopmund Bypass freeway
Část již stojí: V tomhle městě žije kolem 45 tis. obyvatel. Ve Walvis Bay pak žije dalších 62 tis obyvatel.
V této souvislosti bych rád dal do pozornosti odkazy na most ve Swakopmund: https://www.facebook.com/iloveswakopmun ... 574702792/
Celý projekt nese jméno: Swakopmund-Walvis Bay Road Dualisation and Upgrading to Freeway standard of MR 44 (behind the dunes) -Phase 1 -30km
Část již stojí: V tomhle městě žije kolem 45 tis. obyvatel. Ve Walvis Bay pak žije dalších 62 tis obyvatel.
V této souvislosti bych rád dal do pozornosti odkazy na most ve Swakopmund: https://www.facebook.com/iloveswakopmun ... 574702792/
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Namibie
V tomto týdnu došlo k povodním na jihu Namíbie po tom, co se musela naplno vypouštět přehrada Nauty postavěná před 50 lety a jedna z největších v zemi. Tato přehrada se nachází nedaleko Keetmanshoop a dodává regionu pitnou vodu a slouží na zavlažování. Přehrada byla 5.1. naplněná až na 117,8% kapacity s přítokem 2,3 tis m3/s a hrozilo již, že dojde k jejímu přetrhnutí, což by mělo pro lidi po proudu nedozírné následky. Proto byla na příkaz otevřena všechna 4 stavidla. Toto rozhodnutí ale vedlo k tomu, že o něco dál to břehy řek Löwen a Guruchab již nevydrželi a došlo k jejich prolomení. Rozhodnutí, které ale odvrátilo katastrofu na přehradě, která byla vybudována na rezervoáru Naute. Slouží právě na navýšení vodních kapacit při extrémních srážkách, které právě tady umí být a reguluje se s její pomocí řiční soustava. Bohužel, nyní bylo srážek nad veškeré odhady. Největší škody jsou na 8 silnicích v regionu Karas a v rámci hlavního města území, tedy Keetmanshoop. Následně se i dost zvedla výška hladiny v přehradě Neckartal.
Vláda, silniční úřad již zahajují silniční práce a opraví se poškozené úseky. Záplavová vlna byla vysoká 3m.
Vláda, silniční úřad již zahajují silniční práce a opraví se poškozené úseky. Záplavová vlna byla vysoká 3m.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 13.12.2021 19:38:16, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Namibie
I. fáze nové rychlostní silnice od Windhoek po letiště bude otevřená v 08/2021. Více informací: https://allafrica.com/stories/202103250862.html . V článku se mj. píše, že se zahájila již realizace II. fáze. Letiště se nachází asi 40 km východním směrem od města.
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Namibie
Namibie získá od Německa za uznání zabíjení během kolonizace částku ve výši 1,1 mld. € a peníze půjdou převážně na rozvojové projekty. Ta částka odpovídá asi 12% HDP za rok 2020.
https://edition.cnn.com/2021/05/28/afri ... index.html
https://edition.cnn.com/2021/05/28/afri ... index.html
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Namibie
Dne 9.5. se zahájila Fáze 2B v rámci tohoto projektu. Za pomoci Číny.Diaľničiar píše:I. fáze nové rychlostní silnice od Windhoek po letiště bude otevřená v 08/2021. Více informací: https://allafrica.com/stories/202103250862.html . V článku se mj. píše, že se zahájila již realizace II. fáze. Letiště se nachází asi 40 km východním směrem od města.
https://economist.com.na/70185/headline ... he-ground/
https://twitter.com/i/web/status/1523950406430527488
Fáze 1: jižní obchvat Windhoek, částečně v provozu od 08/2021, zcela má být v 07/2022
Fáze 2A: 19 km Windhoek - Hoffnung, dokončení v 09/2023
Fáze 2B: 21 km až po Hosea Kutako International Airport, dokončení v 09/2024
Tah se po dokončení bude značit jako A6. Nahrazuje původní B6.
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Namibie
Navážu na výše uvedenou informaci. První křižovatka z dálnice na dálnici v Namibii byla dokončena letos. Toto je obchvat Windhoeku k dálniční křižovatce Airport Freeway interchange, na jihozápadním okraji Windhoeku.
Namibia Road Fund Administration, centrála
https://www.mtarch-inc.com/rfa
Top Quality of road infrastructure, Africa
https://www3.weforum.org/docs/WEF_TheGl ... rt2019.pdf
Namibia Road Fund Administration, centrála
https://www.mtarch-inc.com/rfa
Top Quality of road infrastructure, Africa
https://www3.weforum.org/docs/WEF_TheGl ... rt2019.pdf
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Namibie
Windhoek-Rehoboth Road dualisation costs N$7bn
https://thebrief.com.na/index.php/compo ... osts-n-7bn
https://thebrief.com.na/index.php/compo ... osts-n-7bn
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Namibie
11 kilometrový úsek dálnice A1 byl otevřen provozu v Namibii 3. října. Jedná se o prodloužení dálnice z Windhoeku do Okahandje, nově otevřený úsek vede z místa zvaného „Omakunde“ k výjezdu do Gross Barmen (M87), na jižní straně Okahandja.
https://nbcnews.na/node/102858
https://nbcnews.na/node/102858
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Namibie
Poslední úsek A1 (Windhoek - Okahandja Freeway) byl otevřen provozu 6. září. Jedná se o 9 kilometrový obchvat Okahandja.
https://neweralive.na/windhoek-okahandj ... ffic-flow/
https://neweralive.na/windhoek-okahandj ... ffic-flow/