výše uvedené doplním:
Most Carola v Drážďanech vede B170 a tramvaj přes řeku Labe. Rozpětí s tramvají se zřítilo, evidentně samovolně vlastní vahou. Most B170 stále stojí, ale byl následně uzavřen.
Most má tři pole nosníků: dvě pro B170 a jedno pro Straßenbahn (tramvaj). Most byl postaven v letech 1967 až 1971. Snímky Google Earth ukazují, že střední rozpětí (stále stojící) bylo v roce 2023 renovováno, resp. rekonstrukce běžela od roku 2019. Obnova tramvajového mostu byla plánována jako poslední – v roce 2026.
Protože se zhroutilo i potrubí dálkového vytápění, bylo ihned v celých Drážďanech topení vypnuto. Úřady požádaly Česko, aby snížilo průtok vody (a tím i rychlost) pro řeku Labe, aby se snížilo riziko dalších škod, ale protože Česko očekává proti proudu vydatné deště, činil se opak. I to je důvod, že se k pohledu nic dál neřešilo.
Německo má před sebou historii velkého množství mostů ve špatném stavu, ale věřím, že toto je jeden z prvních, kde došlo k rozsáhlému zřícení. Německo má svůj problém se špatnými mosty více pod kontrolou než třeba Itálie, kde kolapsy nastávají častěji.
O tom, že situace není dobrá se ví i u dálničního správce Die Autobahn, který vypracoval mostní program a který se snaží za co nejmenších dopadů na provoz postupně hlavní mosty nahrazovat. Poslední roky se snaží investovat i samosprávy. Bohužel, ale zaspala se doba 20 let, kdy se málo investovalo do údržby a to, co se postavilo má buď konstrukční chyby nebo jsou mosty přetížené, protože nikdy nebyla ta výstavba určena pro stávající zatížení, což se nyní všechno podepisuje na výsledcích. A týká se to převážně většiny zemí zasažené IIWW a následujícím hospodářským rozmachem 60. až 80. let, tedy nejvíce státy Evropy a severní Ameriky. Pozdější silniční boom nebo jiná metodika rozvoje s důrazem po 80. letech se v rámci mostů povedlo jednak změnit postupy, vady v materiálech a dále pak také zatížení, které v mnoha rozvojových zemích nedosahuje tyto úrovně.
Protože ono opravdu není normální a ani dobré pro kterýkoliv most, aby tam byla denno denně pomalu 10h rozsáhlá kongesce, co vede k nehodám, pomalému rozjíždění, vibracím atd. atd. po dobu klidně 2 dekád. Bez toho, aby se provedl průzkum stavu pilířů, lan atp., což všechno vede k omezení na provozu se pak dělají jen částková opatření jako výměna mostních závěrů a vozovky, aby se tlumil dosah vibrací, ale to neřeší větší problémy. Namísto toho, že se má hledat kudy postavit novou trasu - a postavit jí a do těch plánů a posuzování přičíst ten faktor, že ta dosavadní trasa s mostem vypadne, tak se nedělá nic. A to platí pro celé země a spolehéjme na systém MHD a podobné bláboly. Ty ale taky ty mosty potřebují. Dalším faktorem je růst obyvatelstva, že jednoduše nemůže stačit ani jedna další trasa ...