Sachsen - Sasko

nollie
Příspěvky: 161
Registrován: 7.1.2010 21:41:08
Bydliště: ÚL
Kontaktovat uživatele:

Re: Sachsen - Sasko

Příspěvek od nollie »

hh píše:Vzhledem k blízkosti celosezónní opravy A17 u Pirny k CZ jsem čekal, že to tu někdo bude komentovat, ale protože to za pár dní končí tak asi ne. Betonka s životností 35 let se tu měnila v obou pásech po 16 letech a do asfaltu ;) V okolí Drážďan už bych řekl, že jde o systémový osud, který čeká A4 i A17. Tak tolik pro letošek do pravidelné rubriky "to by se v Německu nestalo".
Dnes jsem jel tím místem a již uklízeli dopravní značení. Dálnice průjezdná v obou směrech. Oprava mi přišla v pořádku.

A pro zajímavost, v Drážďanech jsem viděl tyhle hovada: https://www.sachsen-fernsehen.de/live-k ... n-1175050/
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23044
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Sachsen - Sasko

Příspěvek od Diaľničiar »

Chybějící část A72 na A38 u Lipska, která se stavěla 20 let, byla minulou neděli zprovozněna.

4 z 8 kilometrů jsou stále jednoproudové v obou směrech s omezením rychlosti na 60 km/h. Očekává se, že čtyřproudá dálnice bude dokončena v roce 2026 a zbývající stavba protihlukové stěny bude dokončena v roce 2028. :idea: :crazy:

https://www.mdr.de/nachrichten/sachsen/ ... g-100.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 3056
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: Sachsen - Sasko

Příspěvek od Majkii »

Tohle by mohlo být zajímavé pokoukání...
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Lenny
Autor
Příspěvky: 11016
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Sachsen - Sasko

Příspěvek od Lenny »

To už jsem roky neviděl. Tehdy bylo pěkně otevírání dálnice a nejlepší raut.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23044
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Sachsen - Sasko

Příspěvek od Diaľničiar »

Gottleubatalský most v Pirně roste

Jižní obchvat má být dokončen v roce 2026. Údolní most Gottleuba bude dlouhý 916 metrů a je nejnáročnější stavbou na jižním obchvatu Pirny.

https://www.mdr.de/nachrichten/sachsen/ ... e-100.html

posl. zmínka k obchvatu tady s tunelem: viewtopic.php?p=254575#p254575



Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
nollie
Příspěvky: 161
Registrován: 7.1.2010 21:41:08
Bydliště: ÚL
Kontaktovat uživatele:

Re: Sachsen - Sasko

Příspěvek od nollie »

Jižní obchvat Pirny:
podle map je otevřena levá část (mezi dálničním přivaděčem a Penny Marketem). To mi nějak uniklo. Budu tam muset zajet a prozkoumat to.
nollie
Příspěvky: 161
Registrován: 7.1.2010 21:41:08
Bydliště: ÚL
Kontaktovat uživatele:

Re: Sachsen - Sasko

Příspěvek od nollie »

Opět jižní obchvat Pirny:
https://zdopravy.cz/cesti-stavbari-vysu ... tr-185071/
A byl jsem projet ten otevřený kousek. Opravdu je to kousek...
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 3056
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: Sachsen - Sasko

Příspěvek od Majkii »

Stavba chybějícího kusu B178n u Žitavy má svého pravidelného dokumentátora na Youtube.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
nollie
Příspěvky: 161
Registrován: 7.1.2010 21:41:08
Bydliště: ÚL
Kontaktovat uživatele:

Re: Sachsen - Sasko

Příspěvek od nollie »

nollie
Příspěvky: 161
Registrován: 7.1.2010 21:41:08
Bydliště: ÚL
Kontaktovat uživatele:

Re: Sachsen - Sasko

Příspěvek od nollie »

nollie
Příspěvky: 161
Registrován: 7.1.2010 21:41:08
Bydliště: ÚL
Kontaktovat uživatele:

Re: Sachsen - Sasko

Příspěvek od nollie »

michal
Příspěvky: 4974
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Sachsen - Sasko

Příspěvek od michal »

Kde asi udělali soudruzi z NDR chybu?

V Drážďanech se částečně zřítil most přes Labe

https://www.novinky.cz/clanek/zahranicn ... .seznam.cz
nollie
Příspěvky: 161
Registrován: 7.1.2010 21:41:08
Bydliště: ÚL
Kontaktovat uživatele:

Re: Sachsen - Sasko

Příspěvek od nollie »

To jsem zvědav, jak si s tím poradí. Tenhle most je docela vytížený, sám přes něj často jezdím.
https://www.zdf.de/nachrichten/panorama ... e-100.html
https://zdopravy.cz/v-drazdanech-se-nah ... ti-220186/
nollie
Příspěvky: 161
Registrován: 7.1.2010 21:41:08
Bydliště: ÚL
Kontaktovat uživatele:

Re: Sachsen - Sasko

Příspěvek od nollie »

Video z pádu mostu v Drážďanech:
https://www.facebook.com/watch/?v=1035444291118004
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23044
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Sachsen - Sasko

Příspěvek od Diaľničiar »

výše uvedené doplním:

Most Carola v Drážďanech vede B170 a tramvaj přes řeku Labe. Rozpětí s tramvají se zřítilo, evidentně samovolně vlastní vahou. Most B170 stále stojí, ale byl následně uzavřen.

Most má tři pole nosníků: dvě pro B170 a jedno pro Straßenbahn (tramvaj). Most byl postaven v letech 1967 až 1971. Snímky Google Earth ukazují, že střední rozpětí (stále stojící) bylo v roce 2023 renovováno, resp. rekonstrukce běžela od roku 2019. Obnova tramvajového mostu byla plánována jako poslední – v roce 2026. :idea:

Protože se zhroutilo i potrubí dálkového vytápění, bylo ihned v celých Drážďanech topení vypnuto. Úřady požádaly Česko, aby snížilo průtok vody (a tím i rychlost) pro řeku Labe, aby se snížilo riziko dalších škod, ale protože Česko očekává proti proudu vydatné deště, činil se opak. I to je důvod, že se k pohledu nic dál neřešilo.

Německo má před sebou historii velkého množství mostů ve špatném stavu, ale věřím, že toto je jeden z prvních, kde došlo k rozsáhlému zřícení. Německo má svůj problém se špatnými mosty více pod kontrolou než třeba Itálie, kde kolapsy nastávají častěji.

Obrázek

O tom, že situace není dobrá se ví i u dálničního správce Die Autobahn, který vypracoval mostní program a který se snaží za co nejmenších dopadů na provoz postupně hlavní mosty nahrazovat. Poslední roky se snaží investovat i samosprávy. Bohužel, ale zaspala se doba 20 let, kdy se málo investovalo do údržby a to, co se postavilo má buď konstrukční chyby nebo jsou mosty přetížené, protože nikdy nebyla ta výstavba určena pro stávající zatížení, což se nyní všechno podepisuje na výsledcích. A týká se to převážně většiny zemí zasažené IIWW a následujícím hospodářským rozmachem 60. až 80. let, tedy nejvíce státy Evropy a severní Ameriky. Pozdější silniční boom nebo jiná metodika rozvoje s důrazem po 80. letech se v rámci mostů povedlo jednak změnit postupy, vady v materiálech a dále pak také zatížení, které v mnoha rozvojových zemích nedosahuje tyto úrovně.

Protože ono opravdu není normální a ani dobré pro kterýkoliv most, aby tam byla denno denně pomalu 10h rozsáhlá kongesce, co vede k nehodám, pomalému rozjíždění, vibracím atd. atd. po dobu klidně 2 dekád. Bez toho, aby se provedl průzkum stavu pilířů, lan atp., což všechno vede k omezení na provozu se pak dělají jen částková opatření jako výměna mostních závěrů a vozovky, aby se tlumil dosah vibrací, ale to neřeší větší problémy. Namísto toho, že se má hledat kudy postavit novou trasu - a postavit jí a do těch plánů a posuzování přičíst ten faktor, že ta dosavadní trasa s mostem vypadne, tak se nedělá nic. A to platí pro celé země a spolehéjme na systém MHD a podobné bláboly. Ty ale taky ty mosty potřebují. Dalším faktorem je růst obyvatelstva, že jednoduše nemůže stačit ani jedna další trasa ...
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
nollie
Příspěvky: 161
Registrován: 7.1.2010 21:41:08
Bydliště: ÚL
Kontaktovat uživatele:

Re: Sachsen - Sasko

Příspěvek od nollie »

Další video z pádu mostu a z demolice jeho částí (na konci článku):
https://www.bild.de/regional/dresden/us ... 30b5877d1e
Odpovědět

Zpět na „Německo“