Brazílie
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Brazílie
BR 277 upgrade, Cascavel - Paraná state: https://www.aen.pr.gov.br/Noticia/Com-v ... e-execucao
PR 239, mezi Toledo a Assis Chateaubriand - Paraná state: https://www.aen.pr.gov.br/Noticia/Gover ... teaubriand
PR 323 upgrade, Umuarama - Paraná state: https://umuarama.portaldacidade.com/not ... arama-3937
Kompletní průlet dronem pohořím Rio do Rastro způsobem, který jste ještě neviděli:
poloha na mapě: https://www.google.com/maps/place/Serra ... ?entry=ttu
PR 239, mezi Toledo a Assis Chateaubriand - Paraná state: https://www.aen.pr.gov.br/Noticia/Gover ... teaubriand
PR 323 upgrade, Umuarama - Paraná state: https://umuarama.portaldacidade.com/not ... arama-3937
Kompletní průlet dronem pohořím Rio do Rastro způsobem, který jste ještě neviděli:
poloha na mapě: https://www.google.com/maps/place/Serra ... ?entry=ttu
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Brazílie
BR 277 upgrade, v Guarapuava - stát Paraná
další fotky: https://www.aen.pr.gov.br/Noticia/Estad ... Guarapuava
další fotky: https://www.aen.pr.gov.br/Noticia/Estad ... Guarapuava
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Brazílie
Výběrové řízení se plánuje v brazilském státě Minas Gerais na tah BR-381/MG. Výběrové řízení zpracovává vláda státu Minas Gerais. Vítěz za 30letou koncesi bude oznámen ke konci roku 2023. Odhaduje se, že na tuto trasu bude vynaloženo 1,98 miliardy USD. Balíček koncesí schválila brazilská Národní agentura pro pozemní dopravu (ANTT).
Tento úsek BR-381 spojuje města Belo Horizonte a Governador Valadares. Projekt bude zahrnovat rozšíření trasy a vybudování dalších jízdních pruhů na úseku o délce 134 km, jakož i přivaděčů, přechodů pro chodce, autobusových zastávek, přechodů pro zvěř a změny trasy. Bezpečnostní vylepšení, která modernizace přinese, by také měla pomoci snížit výskyt nehod a snížit počet obětí na trase.
Tento úsek BR-381 spojuje města Belo Horizonte a Governador Valadares. Projekt bude zahrnovat rozšíření trasy a vybudování dalších jízdních pruhů na úseku o délce 134 km, jakož i přivaděčů, přechodů pro chodce, autobusových zastávek, přechodů pro zvěř a změny trasy. Bezpečnostní vylepšení, která modernizace přinese, by také měla pomoci snížit výskyt nehod a snížit počet obětí na trase.
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Brazílie
Obchvat SP 063 Atibaia o délce 6 km téměř dokončen, brzy bude zprovozněn
SP-099 Nová sekce ve výstavbě v Caraguatatuba ve státě São Paulo
Most ES-060 Vitória se modernizuje ze 4 pruhu na 6 pruhů plus pruhy pro cyklisty, (stát Espírito Santo)
SP-099 Nová sekce ve výstavbě v Caraguatatuba ve státě São Paulo
Most ES-060 Vitória se modernizuje ze 4 pruhu na 6 pruhů plus pruhy pro cyklisty, (stát Espírito Santo)
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Brazílie
Federální vláda navrhuje nové koncese pro federální zpoplatněné tahy, kde koncese přináší samozřejmě upgrade:
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Brazílie
Nejlepší silnice má stát São Paulo.
Druhé nejlepší má stát Paraná. Je to stát s 5,5% obyvateli Brazílie a tvoří se zde 6% HDP. Rozloha 200 tis. km2 a 12 mil. populace.
Tento stát dovedl dodnes uskutečnit asi 3000 km koncesních silnic (ještě v ex dekádě tam mýto nebylo), tedy je zásadně zmodernizovat.
Postavil 10 nových obchvatů.
Postavil celkem 1000 km viaduktů a lávek pro pěší.
Dále 1600 km silnic zdualizoval, resp. přidal alespoň jeden jízdní pruh.
Koncese rozdělil stát do 6 balíků:
Druhé nejlepší má stát Paraná. Je to stát s 5,5% obyvateli Brazílie a tvoří se zde 6% HDP. Rozloha 200 tis. km2 a 12 mil. populace.
Tento stát dovedl dodnes uskutečnit asi 3000 km koncesních silnic (ještě v ex dekádě tam mýto nebylo), tedy je zásadně zmodernizovat.
Postavil 10 nových obchvatů.
Postavil celkem 1000 km viaduktů a lávek pro pěší.
Dále 1600 km silnic zdualizoval, resp. přidal alespoň jeden jízdní pruh.
Koncese rozdělil stát do 6 balíků:
- Infraestrutura Brasil Holding XXI získala šest balíčků silničních koncesí v brazilském státě Paraná. Firma je součástí Grupo Patria a byla jednou z pouhých dvou společností (spolu s Infraestrutura PR, součást Grupo Equipav), které vstoupily do nabídkového řízení.
V rámci balíčku bude Infraestrutura Brasil Holding XXI zvládat 473 km silnic/dálnic, včetně pěti zpoplatněných oblastí, které budou otevřeny na začátku roku 2024. Koncese na 30 let bude platit od konce roku 2023.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 12.9.2023 17:54:13, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace obsahu
Důvod: aktualizace obsahu
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Brazílie
Rozsah lepší silniční sítě vsazen do celé silniční sítě
viewtopic.php?p=222014#p222014 (tady jsem rozepsal silniční síť lépe)
V Brazílii je 1,72 mil. km silnic. Z tohoto počtu je zpevněno 215 tisíc km, tedy asi 12,5%.
Dálnice tady tvoří celkem 17 000 km, z toho jen ve státě São Paulo jich je 6000 km.
Federální silniční síť měři 76 000 km.
- z toho je zpevněno 66 000 km, tedy asi 87% ... cílem je dosáhnout hodnoty 100%, i proto lze pozorovat výstavbu v Amazonii
- zároveň je z tohoto počtu asi 10,5 tis. km pod federální koncesí PROCROFE
Brazílie poslední 2 dekády provádí značný rozsah upgradů a modernizací. Asi 1/2 z tohoto počtu obnáší dualizaci silnic, zbytek je "jen" výstavba nových mostů a vozovek. V roce 2021 se dokončila dualizace na 7000 km silnic a dosáhla rozsahu 42 000 km. V mnoha ohledech se jednalo o narovnání zatáček, rozšíření úseků, rozšíření silničních pruhů.
Společně s dálnicemi má tak Brazílie jako celek asi 60 000 km moderních kapacitních silnic.
Federální rozpočet ale dává jen malé peníze na silnice. Většina údržby je zadávaná přes koncese. Stejně tak koncese zahrnují taky upgrade na lepší parametry. Ty zakázky jsou tady za desítky mld. USD.
Brazilská federální vláda nikdy nerealizovala Národní plán dálnic na stejné úrovni jako vyspělé země, jako jsou USA, Japonsko nebo evropské země, které by byly specificky zaměřeny na meziregionální cestování a které by měly být přednostně obsluhovány dálnicemi. Rozsah dálnic je opravdu chabý, plyne jen z velkých metropolitních území k jejich obsluze. Zastoupení je tady právě v dualizacích. Není to ale řízeno nijak uceleně.
Dalším problémem je nedostatečné nasměrování unijního rozpočtu na infrastrukturní práce, protože neexistuje žádný zákon, který by garantoval finanční prostředky z federálního rozpočtu na práce na dálnicích a jiných druzích dopravy, závisející výhradně na dobré vůli vládců. Takže jakmile se vymění prezident, tak se často ukončí licitace koncesí, aby se pak s odstupem roku zadala nová sestava projektů, často i s původními a prezentje se to jako "to lepší".
Brazílie v 70. letech investovala 1,5 % rozpočtu země do infrastruktury, což byla doba, kdy se nejvíce investovalo i do dálnic; ale v 90. letech 20. století bylo do tohoto sektoru investováno pouze 0,1 % rozpočtu, přičemž v letech 2000 a 2010 bylo v průměru 0,5 % zachováno, což jsou nedostatečné částky na výstavbu adekvátní silniční sítě.
Země má stále několik států, kde dosud nebylo dosaženo zpevněného přístupu do 100% obcí státu. Některé státy mají 100 % měst s asfaltovým přístupem, např. Santa Catarina, která tohoto cíle dosáhla v roce 2014; Paraíba, která tohoto cíle dosáhla v roce 2017 a Alagoas, která tohoto cíle dosáhla v roce 2021. Ve státech jako Rio Grande do Sul bylo v roce 2020 stále 54 měst bez asfaltového přístupu. V Paraná byla v roce 2021 ještě 4 města bez asfaltového přístupu. V Minas Gerais bylo v roce 2016 ještě 5 měst bez asfaltového přístupu.
Stejně jako ve Spojených státech, Kanadě a většině zemí v Evropě mají větší/širší dálnice vyšší rychlostní limity než běžné městské silnice (obvykle mezi 80 km/h (50 mph) a 120 km/h (75 mph)), ačkoli menší dálnice, nezpevněné dálnice a části hlavních dálnic vedených uvnitř městských oblastí mají obecně nižší rychlostní limit. Národní rychlostní limit pro auta jedoucí po mimoměstských silnicích je 110 km/h (68 mph), pokud není uvedeno jinak, bez ohledu na design silnice, počasí nebo denní světlo.
viewtopic.php?p=222014#p222014 (tady jsem rozepsal silniční síť lépe)
V Brazílii je 1,72 mil. km silnic. Z tohoto počtu je zpevněno 215 tisíc km, tedy asi 12,5%.
Dálnice tady tvoří celkem 17 000 km, z toho jen ve státě São Paulo jich je 6000 km.
Federální silniční síť měři 76 000 km.
- z toho je zpevněno 66 000 km, tedy asi 87% ... cílem je dosáhnout hodnoty 100%, i proto lze pozorovat výstavbu v Amazonii
- zároveň je z tohoto počtu asi 10,5 tis. km pod federální koncesí PROCROFE
Brazílie poslední 2 dekády provádí značný rozsah upgradů a modernizací. Asi 1/2 z tohoto počtu obnáší dualizaci silnic, zbytek je "jen" výstavba nových mostů a vozovek. V roce 2021 se dokončila dualizace na 7000 km silnic a dosáhla rozsahu 42 000 km. V mnoha ohledech se jednalo o narovnání zatáček, rozšíření úseků, rozšíření silničních pruhů.
Společně s dálnicemi má tak Brazílie jako celek asi 60 000 km moderních kapacitních silnic.
Federální rozpočet ale dává jen malé peníze na silnice. Většina údržby je zadávaná přes koncese. Stejně tak koncese zahrnují taky upgrade na lepší parametry. Ty zakázky jsou tady za desítky mld. USD.
Brazilská federální vláda nikdy nerealizovala Národní plán dálnic na stejné úrovni jako vyspělé země, jako jsou USA, Japonsko nebo evropské země, které by byly specificky zaměřeny na meziregionální cestování a které by měly být přednostně obsluhovány dálnicemi. Rozsah dálnic je opravdu chabý, plyne jen z velkých metropolitních území k jejich obsluze. Zastoupení je tady právě v dualizacích. Není to ale řízeno nijak uceleně.
Dalším problémem je nedostatečné nasměrování unijního rozpočtu na infrastrukturní práce, protože neexistuje žádný zákon, který by garantoval finanční prostředky z federálního rozpočtu na práce na dálnicích a jiných druzích dopravy, závisející výhradně na dobré vůli vládců. Takže jakmile se vymění prezident, tak se často ukončí licitace koncesí, aby se pak s odstupem roku zadala nová sestava projektů, často i s původními a prezentje se to jako "to lepší".
Brazílie v 70. letech investovala 1,5 % rozpočtu země do infrastruktury, což byla doba, kdy se nejvíce investovalo i do dálnic; ale v 90. letech 20. století bylo do tohoto sektoru investováno pouze 0,1 % rozpočtu, přičemž v letech 2000 a 2010 bylo v průměru 0,5 % zachováno, což jsou nedostatečné částky na výstavbu adekvátní silniční sítě.
Země má stále několik států, kde dosud nebylo dosaženo zpevněného přístupu do 100% obcí státu. Některé státy mají 100 % měst s asfaltovým přístupem, např. Santa Catarina, která tohoto cíle dosáhla v roce 2014; Paraíba, která tohoto cíle dosáhla v roce 2017 a Alagoas, která tohoto cíle dosáhla v roce 2021. Ve státech jako Rio Grande do Sul bylo v roce 2020 stále 54 měst bez asfaltového přístupu. V Paraná byla v roce 2021 ještě 4 města bez asfaltového přístupu. V Minas Gerais bylo v roce 2016 ještě 5 měst bez asfaltového přístupu.
Stejně jako ve Spojených státech, Kanadě a většině zemí v Evropě mají větší/širší dálnice vyšší rychlostní limity než běžné městské silnice (obvykle mezi 80 km/h (50 mph) a 120 km/h (75 mph)), ačkoli menší dálnice, nezpevněné dálnice a části hlavních dálnic vedených uvnitř městských oblastí mají obecně nižší rychlostní limit. Národní rychlostní limit pro auta jedoucí po mimoměstských silnicích je 110 km/h (68 mph), pokud není uvedeno jinak, bez ohledu na design silnice, počasí nebo denní světlo.
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Brazílie
blok info
Ve státě Piauí byl v jeho hlavní městě do provozu odevzdán 8 km segment BR-316.
Ve státě Espírito Santo byla provedená / probíhá dualizace BR-101 nedaleko Anchieta.
Ve státě São Paulo se staví obchvat Caraguatatuba:
Ve státě São Paulo takhle vypadá SP-70 nedaleko Taubaté:
Ve státě Piauí byl v jeho hlavní městě do provozu odevzdán 8 km segment BR-316.
Ve státě Espírito Santo byla provedená / probíhá dualizace BR-101 nedaleko Anchieta.
Ve státě São Paulo se staví obchvat Caraguatatuba:
Ve státě São Paulo takhle vypadá SP-70 nedaleko Taubaté:
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Brazílie
ve státě São Paulo se dualizuje asi 20 km segment tahu SP-270 nedaleko Alumínio:
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Brazílie
Velký projekt nového mostu se plánuje pro Bahia v Brazílii. 12,4 km dlouhý most spojí přístav Salvador s Itaparica Asland, čímž se stane jedním z nejdelších mostů v Latinské Americe.
Práce by měly stát 1,5 miliardy USD. Získání nezbytných finančních prostředků na práci je jednou z výzev, kterým v současnosti čelíme. Některé potřebné finanční prostředky může poskytnout Brazilská národní banka pro hospodářský a sociální rozvoj (BNDES). Práce bude provádět konsorcium, které zahrnuje čínské dodavatele CRCC a CCCC.
Práce by měly stát 1,5 miliardy USD. Získání nezbytných finančních prostředků na práci je jednou z výzev, kterým v současnosti čelíme. Některé potřebné finanční prostředky může poskytnout Brazilská národní banka pro hospodářský a sociální rozvoj (BNDES). Práce bude provádět konsorcium, které zahrnuje čínské dodavatele CRCC a CCCC.
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Brazílie
blok info
Hlavní silnice BR-116 spojující město São Paulo s městem Rio de Janeiro
Projekt modernizace v pohoří Araras od společnosti Via Dutra toll Company
Parametry: 8 jízdních pruhů
Velká zlepšení, protože dnes jsou některé úseky omezeny na 40 km/h
Práce začnou v březnu 2024
Upgrade na dualizaci BR-153 nedaleko Jaci, stát São Paulo:
stav výstavby obchvatu Florianópolis, BR-101, stát Santa Catarina: sledovaný projekt v tématu
Caraguatatuba bypass upgrade:
to by mohl být tento projekt: https://www.bnamericas.com/en/news/cete ... ypass-road
Hlavní silnice BR-116 spojující město São Paulo s městem Rio de Janeiro
Projekt modernizace v pohoří Araras od společnosti Via Dutra toll Company
Parametry: 8 jízdních pruhů
Velká zlepšení, protože dnes jsou některé úseky omezeny na 40 km/h
Práce začnou v březnu 2024
Upgrade na dualizaci BR-153 nedaleko Jaci, stát São Paulo:
stav výstavby obchvatu Florianópolis, BR-101, stát Santa Catarina: sledovaný projekt v tématu
Caraguatatuba bypass upgrade:
to by mohl být tento projekt: https://www.bnamericas.com/en/news/cete ... ypass-road
- Brazil's São Paulo state environment authority Cetesb has issued a preliminary license to the state for the building of its 1.6bn-real (US$787mn) bypass road along highway SP-055 near the coastal cities of Caraguatatuba and São Sebastião. With Cetesb's license as well as approval from environment authority Consema, the state can now define areas the road will pass through and begin its tender process for civil works, according to a release by state highway department Dersa. The 30.2km road will have 3m-wide road shoulders and run between the SP-099 (Tamoios highway) in Caraguatatuba and SP-055 (Doutor Manoel Hipólito do Rego highway) near São Sebastião port. The project includes 31 viaducts, five bridges and four tunnels which span a total of 5km. Construction is scheduled to start in March and wrap up within 36 months, the release said. Meanwhile, Dersa is working toward obtaining a preliminary environmental license for the Caraguatatuba North bypass road which is estimated at 320mn reais. It will span 7km and have one 700m tunnel.
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Brazílie
Dne 9.8. byl do provozu uveden 50 km obchvat BR-101 v jižním městě Florianópolis ve státě Santa Catarina. Je to jeden z největších silničních projektů v Brazílii. Jmenuje se Contorno Viário da Grande Florianópolis. Dálnice vede západně od Florianópolis a obsahuje 4 tunely.
Doba výstavby byla 10 let, i když některé části trasy se začaly stavět až v roce 2018. Stavební náklady byly 3,9 miliardy realů, nebo 650 milionů EUR.
Očekává se, že výrazně zkrátí cestovní dobu pro průjezdnou dopravu, ze 2 hodin ve špičce na 38 minut s novým obchvatem. Říká se, že současný BR-101 přes Florianópolis přepraví 18 000 kamionů denně.
https://www.gov.br/transportes/pt-br/as ... enan-filho
Doba výstavby byla 10 let, i když některé části trasy se začaly stavět až v roce 2018. Stavební náklady byly 3,9 miliardy realů, nebo 650 milionů EUR.
Očekává se, že výrazně zkrátí cestovní dobu pro průjezdnou dopravu, ze 2 hodin ve špičce na 38 minut s novým obchvatem. Říká se, že současný BR-101 přes Florianópolis přepraví 18 000 kamionů denně.
https://www.gov.br/transportes/pt-br/as ... enan-filho
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Brazílie
informace ze začátku roku:
Začala fáze plánování pro projekt brazilského přístavního tunelu Santos-Guarujá. Práce jsou řízeny správou přístavu Santos (APS). Souhlas s prací udělila nadace Fundacao Vanzolini.
Výstavba tunelu poskytne lepší spojení mezi městy Santos a Guarujá, která jsou oddělena 500m kanálem. Tunel propojí obě strany rušného přístavu.
Vlastní fáze výstavby začne na konci roku 2024 a bude dokončena do roku 2029. Jakmile bude tunel dokončen, nabídne lepší spojení přes aktuálně používané přívozy. Pevné spojení pomůže se zvyšujícím se objemem přepravy a předpokládaným rozšířením přístavu v důsledku ekonomického růstu. Současná dojezdová vzdálenost po silnici se zkrátí ze 45 km na méně než 1 km.
Ponořený tunel vybrala brazilská vláda jako nejschůdnější možnost k vytvoření pevného spojení mezi oběma městy. Půjde o první svého druhu v Brazílii a nabídne bezpečné a zabezpečené připojení a menší dopad na život ve městě a rozvoj přístavů a také za rozumné náklady. TEC poskytla poradenství pro výběrové řízení.
Tunel se bude skládat z uzavřeného úseku o délce asi 760 m a přístupů, celkem asi 1800 m délky. Hloubka přístavního kanálu je až 21 m, aby umožnila plavidlům s hlubším ponorem vplout do oblasti přístavu. Tunel bude tvořen 2x3 pruhy pro silniční provoz a samostatným tubusem pro pěší a cyklisty. Portály pro tunel budou typu zářez a kryt.
Začala fáze plánování pro projekt brazilského přístavního tunelu Santos-Guarujá. Práce jsou řízeny správou přístavu Santos (APS). Souhlas s prací udělila nadace Fundacao Vanzolini.
Výstavba tunelu poskytne lepší spojení mezi městy Santos a Guarujá, která jsou oddělena 500m kanálem. Tunel propojí obě strany rušného přístavu.
Vlastní fáze výstavby začne na konci roku 2024 a bude dokončena do roku 2029. Jakmile bude tunel dokončen, nabídne lepší spojení přes aktuálně používané přívozy. Pevné spojení pomůže se zvyšujícím se objemem přepravy a předpokládaným rozšířením přístavu v důsledku ekonomického růstu. Současná dojezdová vzdálenost po silnici se zkrátí ze 45 km na méně než 1 km.
Ponořený tunel vybrala brazilská vláda jako nejschůdnější možnost k vytvoření pevného spojení mezi oběma městy. Půjde o první svého druhu v Brazílii a nabídne bezpečné a zabezpečené připojení a menší dopad na život ve městě a rozvoj přístavů a také za rozumné náklady. TEC poskytla poradenství pro výběrové řízení.
Tunel se bude skládat z uzavřeného úseku o délce asi 760 m a přístupů, celkem asi 1800 m délky. Hloubka přístavního kanálu je až 21 m, aby umožnila plavidlům s hlubším ponorem vplout do oblasti přístavu. Tunel bude tvořen 2x3 pruhy pro silniční provoz a samostatným tubusem pro pěší a cyklisty. Portály pro tunel budou typu zářez a kryt.
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Brazílie
Free Flow, bez zastavení u mýtnic
Inaugurace první státní dálnice s "volným tokem" ve státě São Paulo, stará mýtnice byla postupně zrušena společností Econoroeste Toll.
Inaugurace první státní dálnice s "volným tokem" ve státě São Paulo, stará mýtnice byla postupně zrušena společností Econoroeste Toll.