Černá Hora
-
- Příspěvky: 5416
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Černá Hora
Dálnice vypadá moc pěkně . Hezká krajina, pořádně dlouhý sjezd z kopce, několik odpočívek včetně velké. Ovšem ta zácpa na konci před mýtnicí při nulovém provozu? Chápu, že to v budoucnu bude jen vedlejší sjezd, ale nyní to bude dost nebezpečné místo a při tomhle tempu odbavení v sezóně s pořádnými kolonami, které budou končit v některém z tunelů. A na konci videa musím zkritizovat ten kruhový objezd. Či spíše řazení pruhů, že není vyznačeno a všichni tak zbytečně popojíždějí v pravém.
No, ono i v tom tunelu, kde bylo světelnými značkami zakázáno používat pravý jízdní pruh, tak si "kameraman" klidně frčí pravým pruhem dál
No, ono i v tom tunelu, kde bylo světelnými značkami zakázáno používat pravý jízdní pruh, tak si "kameraman" klidně frčí pravým pruhem dál
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Černá Hora
Co se tady ale za pár dnů stalo je, že tedy v rámci těch faktů a hlavně toho jednoho a sice převýšení ze 60m na 1100m ... starší auta z regionu to nedávají. Až 4 auta hoří a dalším 40 se přehřál motor ... I to si novináři všímají.
https://www.youtube.com/watch?v=lSzUrdZRiT0
Ačkoliv samozřejmě, většina řidičů si novou dálnici pochvaluje. O tom není pochyb.
https://www.kurir.rs/vesti/drustvo/3974 ... -auto-putu
https://www.youtube.com/watch?v=lSzUrdZRiT0
Ačkoliv samozřejmě, většina řidičů si novou dálnici pochvaluje. O tom není pochyb.
https://www.kurir.rs/vesti/drustvo/3974 ... -auto-putu
-
- Příspěvky: 5416
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Černá Hora
Tak to trošku nechápu, kudy s těmi auty jezdili předtím? Vždyť po staré silnici je převýšení ještě vyšší a jede se tam do kopce téměř neustále v jednom kuse. No, teď mne napadá, že předtím se vlekli čtyřicítkou, ale na dálnici chtěli z auta vytlačit víc, aby nebyli pozadu
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Černá Hora
roztoč ložisko v kole 40cítkou změř teplotu a pak 100vkou a změř teplotu hned budeš vědět odkud plamen vaneHoney72 píše:Tak to trošku nechápu, kudy s těmi auty jezdili předtím? Vždyť po staré silnici je převýšení ještě vyšší a jede se tam do kopce téměř neustále v jednom kuse. No, teď mne napadá, že předtím se vlekli čtyřicítkou, ale na dálnici chtěli z auta vytlačit víc, aby nebyli pozadu
Re: Černá Hora
To vůbec nemusí být o ložisku, na získání potenciální energie (výšky) potřebuješ dané množství vynaložené energie (v tomto případě spáleného paliva). No a tady je zásadní rozdíl v čase, za kterou tu energii vydáš a tudíž musíš i uchladit (třeba výfuk se rozpálí mnohem dál a když se k tomu přidají různé mastnoty nashromážděné za ta léta na podvozku ...).
-
- Příspěvky: 5416
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Černá Hora
Před dvěma lety jsem projel na dovolené 7500 km s hlučným ložiskem a neshořel jsem O závadě se vědělo, jenže už nebyl čas na výměnu.
V té Černé Hoře vidím problém jinde. Jedná se o první dálnici v zemi a víceméně v tak hornaté zemi není možnost provětrat pořádně auto. Takže to pár řidičů zkusilo na nové dálnici, ale jaksi zapomněli na to mnohakilometrové stoupání a horko. Takže do kopce pedál plynu až na zemi + starší auto bez údržby = průšvih
V té Černé Hoře vidím problém jinde. Jedná se o první dálnici v zemi a víceméně v tak hornaté zemi není možnost provětrat pořádně auto. Takže to pár řidičů zkusilo na nové dálnici, ale jaksi zapomněli na to mnohakilometrové stoupání a horko. Takže do kopce pedál plynu až na zemi + starší auto bez údržby = průšvih
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Černá Hora
psáno v 12/2021:
Nedávno se začátkem srpna objevila logicky mediální informace o tomto procesu. EU v rámci podpory Balkánu také s něčím počítá. Na vícero místech jsem se i zde vyjádřil, že do konce této dekády tento 2. úsek v provozu uvidíme. Jde o to v jakém až rozsahu. Ale v plánu a docela hezky připraveno to je, protože stavební náklady jsou již někde jinde a možnosti ČH také.
Černá Hora hledá peníze na výstavbu druhé fáze dálnice
Samir Kajosevic
Podgorica
BIRNA
3. srpna 202210:06
Po zpožděném otevření prvního 41 km dlouhého úseku dálnice Bar-Boljare vláda hledá partnery pro financování výstavby druhého, 23,5 km dlouhého úseku.
První fáze černohorské dálnice Bar-Boljare. Foto: Vláda Černé Hory
Ministerstvo financí Černé Hory ve středu uvedlo, že jedná s evropskými bankami o financování druhé fáze dálnice Bar-Boljare.
13. července premiér Dritan Abazovic otevřel první úsek dálnice, sedm let po zahájení projektu financovaného Čínou, a zvýšil veřejný dluh Černé Hory na 90,85 procenta HDP.
„Ministerstvo zatím jednalo s velkým počtem věřitelů, kteří mají zájem podílet se nebo kompletně převzít refinancování úvěrů na výstavbu dálnic. Největší zájem projevila maďarská vláda prostřednictvím maďarské Exim Bank, následovaná Evropskou bankou pro obnovu a rozvoj, EBRD a Evropskou investiční bankou, EIB,“ uvedlo ministerstvo pro BIRN.
„Probíhá studie proveditelnosti, která by měla ukázat skutečné potenciální náklady na výstavbu zbývajících úseků dálnice, což pomůže identifikovat potenciální zdroje financování,“ dodal.
Dálnice Bar-Boljare představuje černohorský úsek větší dálnice, která povede z pobřeží Jaderského moře do srbského hlavního města Bělehradu.
Dne 20. července ministerstvo pro kapitálové investice uvedlo, že 23,5 kilometru dlouhá druhá fáze vedoucí z Mateseva do Andrijevice bude pravděpodobně stát asi 552 milionů eur.
První 41 kilometrů dlouhou fázi postavila společnost Chinese Road and Bridge Corporation, CRBC. Byl z 85 procent financován půjčkou ve výši 810 milionů dolarů od čínské Exim Bank.
V roce 2018 požádala CRBC o dalších 115 milionů eur na následné práce a také výstavbu vodovodní a elektrické sítě na dálnici, které nebyly ve smlouvě podrobně uvedeny.
První fáze měla skončit do listopadu 2019, ale dokončení bylo třikrát odloženo kvůli technickým problémům a pandemii COVID-19.
Ministr financí Aleksandar Damjanovic 7. července uvedl, že projekt byl realizován bez parlamentní kontroly, a varoval, že celkové náklady první fáze mohou dosáhnout až 1,2 miliardy eur. Ministerstvo pro BIRN sdělilo, že čínské bance bylo dosud vyplaceno 141 milionů eur.
Loni v listopadu zveřejnilo ministerstvo kapitálových investic dvě dříve důvěrné mezinárodní studie proveditelnosti, které naznačovaly, že odhadované náklady na první fázi dálnice Bar-Boljare byly přehnané.
Studie proveditelnosti britské inženýrské poradenské společnosti URS Infrastructure and Environment uvedla, že první fáze by měla stát 803 milionů eur. Další studie provedená další britskou poradenskou společností Scott Wilson Group uvedla, že by to mělo stát 570 milionů dolarů.
Studie byly provedeny v letech 2009 a 2012, ale předchozí vláda, která projekt dálnice spustila, je klasifikovala jako důvěrné.
EU má také obavy z nákladů na dálnici. V loňské zprávě o pokroku země Evropská komise uvedla, že Černá Hora požádala o spolufinancování výstavby druhého úseku dálnice v rámci investičního rámce pro západní Balkán.
"Žádost je však pozastavena, čeká se na dokončení analýzy nákladů a přínosů financované EU pro celou dálnici Bar-Boljare, včetně doporučených stavebních norem a navrhovaných způsobů financování zbývajících úseků," uvádí zpráva.
https://balkaninsight.com/2022/08/03/mo ... ond-phase/
Na vícero místech jsem psal o tom, že ČH se snaží vyrokovat peníze na 2. etapu.Diaľničiar píše:Ještě jednou to co jsem včera rozepsal v širších souvislostech: nové datum pro zprovoznění 41 km dálnice je 15.1.2021. Jedná se o 2 úseky mezi Smokovac a Mateševo na dálnici Bar - Boljare.
Vláda hodlá posunout do zahájení příprav vedoucích k výstavbě další, 23 km dlouhý úsek Mateševo - Andrijevica. Nejedná se ale jenom o 23 km dálnice, nýbrž v tomto projektu je zahrnut i 18 km "přivaděč" aneb alternativa dnešního spojení Smokovac - Tolosi - Farmaci, což je obchvat hlavního města Podgorica na uvedené trase dálnice. Cena za tyto práce je někde kolem 400 mil. Černá Hora hodlá v letech 2023 a 2024 tento úsek postavit s tím, že na výstavbu vynaloží každoročně 200 mil. €. Ovšem a to je podstatná informace, že až 40% nákladů aneb 180 mil. € získá z podpůrných mechanismů EU. Co se terénu týče: Mateševo je ve výšce 1200m, Andrijevica 730m.
Tímto se zrealizují první 2 fáze projektu dálnice Bar - Boljare.
Černou Horu pak čeká realizace dálší 2 fází: Fáze III a IV mají stát v předpokládaných nákladech kolem 1,2 mld. €: Andrijevica - Boljare s délkou 56 km po hranice se Srbskem se má stavět 5 let a stát 730 mil. € a Đurmani - Farmaci blíž k pobřeží s délkou 34 km let se má stavět 4 roky a vyjít na 441 mil. €. Prozatím není vyjasněno ani financování obou fází.
Nedávno se začátkem srpna objevila logicky mediální informace o tomto procesu. EU v rámci podpory Balkánu také s něčím počítá. Na vícero místech jsem se i zde vyjádřil, že do konce této dekády tento 2. úsek v provozu uvidíme. Jde o to v jakém až rozsahu. Ale v plánu a docela hezky připraveno to je, protože stavební náklady jsou již někde jinde a možnosti ČH také.
Černá Hora hledá peníze na výstavbu druhé fáze dálnice
Samir Kajosevic
Podgorica
BIRNA
3. srpna 202210:06
Po zpožděném otevření prvního 41 km dlouhého úseku dálnice Bar-Boljare vláda hledá partnery pro financování výstavby druhého, 23,5 km dlouhého úseku.
První fáze černohorské dálnice Bar-Boljare. Foto: Vláda Černé Hory
Ministerstvo financí Černé Hory ve středu uvedlo, že jedná s evropskými bankami o financování druhé fáze dálnice Bar-Boljare.
13. července premiér Dritan Abazovic otevřel první úsek dálnice, sedm let po zahájení projektu financovaného Čínou, a zvýšil veřejný dluh Černé Hory na 90,85 procenta HDP.
„Ministerstvo zatím jednalo s velkým počtem věřitelů, kteří mají zájem podílet se nebo kompletně převzít refinancování úvěrů na výstavbu dálnic. Největší zájem projevila maďarská vláda prostřednictvím maďarské Exim Bank, následovaná Evropskou bankou pro obnovu a rozvoj, EBRD a Evropskou investiční bankou, EIB,“ uvedlo ministerstvo pro BIRN.
„Probíhá studie proveditelnosti, která by měla ukázat skutečné potenciální náklady na výstavbu zbývajících úseků dálnice, což pomůže identifikovat potenciální zdroje financování,“ dodal.
Dálnice Bar-Boljare představuje černohorský úsek větší dálnice, která povede z pobřeží Jaderského moře do srbského hlavního města Bělehradu.
Dne 20. července ministerstvo pro kapitálové investice uvedlo, že 23,5 kilometru dlouhá druhá fáze vedoucí z Mateseva do Andrijevice bude pravděpodobně stát asi 552 milionů eur.
První 41 kilometrů dlouhou fázi postavila společnost Chinese Road and Bridge Corporation, CRBC. Byl z 85 procent financován půjčkou ve výši 810 milionů dolarů od čínské Exim Bank.
V roce 2018 požádala CRBC o dalších 115 milionů eur na následné práce a také výstavbu vodovodní a elektrické sítě na dálnici, které nebyly ve smlouvě podrobně uvedeny.
První fáze měla skončit do listopadu 2019, ale dokončení bylo třikrát odloženo kvůli technickým problémům a pandemii COVID-19.
Ministr financí Aleksandar Damjanovic 7. července uvedl, že projekt byl realizován bez parlamentní kontroly, a varoval, že celkové náklady první fáze mohou dosáhnout až 1,2 miliardy eur. Ministerstvo pro BIRN sdělilo, že čínské bance bylo dosud vyplaceno 141 milionů eur.
Loni v listopadu zveřejnilo ministerstvo kapitálových investic dvě dříve důvěrné mezinárodní studie proveditelnosti, které naznačovaly, že odhadované náklady na první fázi dálnice Bar-Boljare byly přehnané.
Studie proveditelnosti britské inženýrské poradenské společnosti URS Infrastructure and Environment uvedla, že první fáze by měla stát 803 milionů eur. Další studie provedená další britskou poradenskou společností Scott Wilson Group uvedla, že by to mělo stát 570 milionů dolarů.
Studie byly provedeny v letech 2009 a 2012, ale předchozí vláda, která projekt dálnice spustila, je klasifikovala jako důvěrné.
EU má také obavy z nákladů na dálnici. V loňské zprávě o pokroku země Evropská komise uvedla, že Černá Hora požádala o spolufinancování výstavby druhého úseku dálnice v rámci investičního rámce pro západní Balkán.
"Žádost je však pozastavena, čeká se na dokončení analýzy nákladů a přínosů financované EU pro celou dálnici Bar-Boljare, včetně doporučených stavebních norem a navrhovaných způsobů financování zbývajících úseků," uvádí zpráva.
https://balkaninsight.com/2022/08/03/mo ... ond-phase/
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Černá Hora
pro zajímavost
Autoput Princeza Ksenija je také již název pro 1. dálnici v zemi, tedy prozatím 41 km úsek Smokovac - Mateševo (dálnice Bar - Boljare). Komplexní informace k této části infrastruktury: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 47#p256947 .
Zrovna obyvatele regionu fora může napadnout pohádková princezna Xénie z Arabely.
na mapách google
články si lze nechat přeložit, ale aby bylo co:
https://www.bbc.com/serbian/lat/balkan-62209476
https://www.kurir.rs/vesti/drustvo/3972 ... crnoj-gori
Autoput Princeza Ksenija je také již název pro 1. dálnici v zemi, tedy prozatím 41 km úsek Smokovac - Mateševo (dálnice Bar - Boljare). Komplexní informace k této části infrastruktury: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 47#p256947 .
Zrovna obyvatele regionu fora může napadnout pohádková princezna Xénie z Arabely.
na mapách google
články si lze nechat přeložit, ale aby bylo co:
https://www.bbc.com/serbian/lat/balkan-62209476
https://www.kurir.rs/vesti/drustvo/3972 ... crnoj-gori
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Černá Hora
blok info
sledovaná stavba v tématu
Práce na rekonstrukci krajské silnice R13 Bioče - Mateševo - Kolašin, 09/2022 (vede u dálnice)
Jde o část od uzlu Mateševo po osadu Mateševo a souvisí s realizací dálnice.
Délka úseku: 1,6 km
Investorem je správce dálnice: Monteput d.o.o.
Začátek těchto prací se datuje do letošního roku. Náklady mají být 5,5 mil. €.
Staví se i 2 mosty: Tara (56m) a Drcka (72m)
Dále:
Rekonstrukce silnice M6/M8, Pljevlja - hraniční přechod "Ranče" (se Srbskem)
Rekonstrukce magistrály zahrnuje úsek z Pljevlje k hranici se Srbskou republikou o celkové délce 12,6 kilometru a průměrné šířce vozovky sedm metrů. Dohodnutý termín dokončení prací je 16. listopad letošního roku.
Vláda připomíná, že za rekonstrukci silnice je zodpovědná rakouská společnost Strabag a práce jsou financovány z daru Evropské investiční banky - EIB.
Asfaltuje se i několik doposud štěrkových silnic v odlehlých regionech, tady jen pro ukázku:
Co se děje v rámci provozu na 41 km dálnici Smokovac - Mateševo
https://www.kurir.rs/region/crna-gora/3 ... amet-video
*jeden řidič jel 6 km v protisměru
*náklaďák stál v pomalém pruhu, kde řidič snídal a popíjel pivo
*motocyklista si dělal selfie v pomalém jízdním pruhu
*řada řidičů jede 200 km/h
„Máme muže, který jel 45 minut s gaučem na střeše auta do tunelu na severní části dálnice. Tam se elegantně rozhodl zastavit vozidlo a zdřímnout si na gauči. Podle ředitele supervize jsou tyto příklady mimo doménu dopravní profese. To jsou příběhy a náměty pro psychologa. Co si můžeme vymyslet, to se děje."
sledovaná stavba v tématu
Práce na rekonstrukci krajské silnice R13 Bioče - Mateševo - Kolašin, 09/2022 (vede u dálnice)
Jde o část od uzlu Mateševo po osadu Mateševo a souvisí s realizací dálnice.
Délka úseku: 1,6 km
Investorem je správce dálnice: Monteput d.o.o.
Začátek těchto prací se datuje do letošního roku. Náklady mají být 5,5 mil. €.
Staví se i 2 mosty: Tara (56m) a Drcka (72m)
Dále:
Rekonstrukce silnice M6/M8, Pljevlja - hraniční přechod "Ranče" (se Srbskem)
Rekonstrukce magistrály zahrnuje úsek z Pljevlje k hranici se Srbskou republikou o celkové délce 12,6 kilometru a průměrné šířce vozovky sedm metrů. Dohodnutý termín dokončení prací je 16. listopad letošního roku.
Vláda připomíná, že za rekonstrukci silnice je zodpovědná rakouská společnost Strabag a práce jsou financovány z daru Evropské investiční banky - EIB.
Asfaltuje se i několik doposud štěrkových silnic v odlehlých regionech, tady jen pro ukázku:
Co se děje v rámci provozu na 41 km dálnici Smokovac - Mateševo
https://www.kurir.rs/region/crna-gora/3 ... amet-video
*jeden řidič jel 6 km v protisměru
*náklaďák stál v pomalém pruhu, kde řidič snídal a popíjel pivo
*motocyklista si dělal selfie v pomalém jízdním pruhu
*řada řidičů jede 200 km/h
„Máme muže, který jel 45 minut s gaučem na střeše auta do tunelu na severní části dálnice. Tam se elegantně rozhodl zastavit vozidlo a zdřímnout si na gauči. Podle ředitele supervize jsou tyto příklady mimo doménu dopravní profese. To jsou příběhy a náměty pro psychologa. Co si můžeme vymyslet, to se děje."
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 28.10.2022 22:00:35, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Černá Hora
Černá Hora začala v roce 2022 investici v délce 600m ve městě Podgorica, upgrade bulváru Vilija Branta. Jde o úsek od křižovatky s ulicí Mosorská po kruhový objezd, tedy odbočení na dálnici.
Investice má činit 1,5 mil. €.
Zahrnuje provádění stavebních prací na trase, výstavbu kanalizace, vodovodů a instalací silnoproudých a slaboproudých instalací, provádění elektrotechnických prací na silnoproudých instalacích (veřejné osvětlení, ochrana kabelů 10kV, přeložky a ochrana vedení NN a kabelové kanalizace pod komunikací) a provádění geodetických prací.
video z prováděných prací:
korporátní video tamní stavební společnosti BEMAX, její technické zázemí:
Podle oficiálních finančních zpráv měla společnost "Bemax" ke konci roku 2021 dlouhodobý majetek v hodnotě 120 milionů eur, celkový kapitál společnosti byl odhadován na 142 milionů eur. Společnost změnila koncem 2022 majitele a to za 0,5% hodnoty společnosti.
https://investitor.me/2022/10/22/prodaj ... -vlasnika/
"Bemax", největší stavební společnost v Černé Hoře, dosáhla v roce 2021 čistý zisk 14 milionů eur a v roce 2020 27,5 milionů eur. Firma realizovala jako hlavní subdodavatel výstavbu 1. dálnice a celou řadu silničních projektů. Staví ale i různé developerské objekty po celé zemi.
Investice má činit 1,5 mil. €.
Zahrnuje provádění stavebních prací na trase, výstavbu kanalizace, vodovodů a instalací silnoproudých a slaboproudých instalací, provádění elektrotechnických prací na silnoproudých instalacích (veřejné osvětlení, ochrana kabelů 10kV, přeložky a ochrana vedení NN a kabelové kanalizace pod komunikací) a provádění geodetických prací.
video z prováděných prací:
korporátní video tamní stavební společnosti BEMAX, její technické zázemí:
Podle oficiálních finančních zpráv měla společnost "Bemax" ke konci roku 2021 dlouhodobý majetek v hodnotě 120 milionů eur, celkový kapitál společnosti byl odhadován na 142 milionů eur. Společnost změnila koncem 2022 majitele a to za 0,5% hodnoty společnosti.
https://investitor.me/2022/10/22/prodaj ... -vlasnika/
"Bemax", největší stavební společnost v Černé Hoře, dosáhla v roce 2021 čistý zisk 14 milionů eur a v roce 2020 27,5 milionů eur. Firma realizovala jako hlavní subdodavatel výstavbu 1. dálnice a celou řadu silničních projektů. Staví ale i různé developerské objekty po celé zemi.
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Černá Hora
Informace k projektu obchvatu Budva:
Mediterranean Corridor: Montenegro - Croatia - Albania R1 Road Interconnection, Budva Bypass
https://www.wbif.eu/project-detail/PRJ-MNE-TRA-003
https://ufile.io/f/acr43
https://www.cdm.me/english/adriatic-ion ... th-e41-2m/
Mediterranean Corridor: Montenegro - Croatia - Albania R1 Road Interconnection, Budva Bypass
https://www.wbif.eu/project-detail/PRJ-MNE-TRA-003
https://ufile.io/f/acr43
https://www.cdm.me/english/adriatic-ion ... th-e41-2m/
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Černá Hora
Podepsaná smlouva o výstavbě bulváru Aerodrom Tivat - Jaz v délce 16 km. (u pobřeží)
https://www.gov.me/clanak/potpisan-ugov ... -tivat-jaz (video, vizualizace)
Projekt je financován z úvěrů od Evropské investiční banky ve výši 14 milionů eur bez DPH. Jako nejvýhodnější byla vybrána nabídka čínského konsorcia Shandong s hodnotou 53 milionů bez DPH. Projekt bude realizován podle smluvních pravidel FIDIC se sledováním prací odborným dozorem, který byl rovněž vybrán v mezinárodním výběrovém řízení. Dokončení rekonstrukce zmíněné silniční justice je plánováno do dvou let od zahájení prací.
Bulvár, tedy styl 4- pruhové silnice u pobřeží.
Psal jsem o tom financování zde: viewtopic.php?p=239842#p239842 (v létě 2021) a to opravdu podrobně k projektu jako k takovému.
videa z výstavby toho co se nej staví v rámci hlavních tahů nebo modernizuje:
* Podgorica: ulice Vilija Branta (600m za 1,5 mil. €) - jde o úsek od křižovatky s ulicí Mosorská po kruhový objezd, tedy odbočení na dálnici:
* rekonstrukce hlavní silnice Podgorica – Tuzi (1. fáze) v délce 2,6 km a v nákladech 6,5 mil. €:
* hezká, masivní rekonstrukce vozovky na Bulváru 24. Novembar ve městě Bar:
https://www.gov.me/clanak/potpisan-ugov ... -tivat-jaz (video, vizualizace)
Projekt je financován z úvěrů od Evropské investiční banky ve výši 14 milionů eur bez DPH. Jako nejvýhodnější byla vybrána nabídka čínského konsorcia Shandong s hodnotou 53 milionů bez DPH. Projekt bude realizován podle smluvních pravidel FIDIC se sledováním prací odborným dozorem, který byl rovněž vybrán v mezinárodním výběrovém řízení. Dokončení rekonstrukce zmíněné silniční justice je plánováno do dvou let od zahájení prací.
Bulvár, tedy styl 4- pruhové silnice u pobřeží.
Psal jsem o tom financování zde: viewtopic.php?p=239842#p239842 (v létě 2021) a to opravdu podrobně k projektu jako k takovému.
videa z výstavby toho co se nej staví v rámci hlavních tahů nebo modernizuje:
* Podgorica: ulice Vilija Branta (600m za 1,5 mil. €) - jde o úsek od křižovatky s ulicí Mosorská po kruhový objezd, tedy odbočení na dálnici:
* rekonstrukce hlavní silnice Podgorica – Tuzi (1. fáze) v délce 2,6 km a v nákladech 6,5 mil. €:
* hezká, masivní rekonstrukce vozovky na Bulváru 24. Novembar ve městě Bar:
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Černá Hora
Vysoký veřejný dluh Černé Hory
V Černé Hoře byl na konci třetího čtvrtletí roku 2022 dluh vládního sektoru mírně nad čtyřmi miliardami eur, zatímco celkový zahraniční dluh byl podle údajů centrální banky Černé Hory 9,45 miliardy eur. Podíl veřejného dluhu je extrémně vysoký a dosahuje 73,4 procenta HDP. Je však výrazně nižší, než byl na konci roku 2021, kdy činil 84,75 procenta HDP. V této zemi vystavené rizikům politické nestability a zpoždění sestavování vlády při posledních-všech volbách představuje významná fiskální rizika zvýšení minimální mzdy a důchodů.
„Nepříznivé globální ekonomické vyhlídky a velká nejistota zatěžují prognózy oživení Černé Hory. Očekává se, že růst zpomalí na 3,4 procenta v roce 2023 a 3,1 procenta v roce 2024 a růst soukromé spotřeby zpomaluje. Veřejný dluh zůstane vysoký, kolem 72 procent HDP v letech 2023 a 2024,“ uvádí zpráva Světové banky pro Černou Horu.
záběry na dálnici v článku, který mj. popisuje dluhové zatížení země (v tématu je to mnohokrát uvedeno): https://www.rferl.org/a/montenegro-bill ... 17524.html
jsou tam ty kontrasty jako třeba ...
V Černé Hoře byl na konci třetího čtvrtletí roku 2022 dluh vládního sektoru mírně nad čtyřmi miliardami eur, zatímco celkový zahraniční dluh byl podle údajů centrální banky Černé Hory 9,45 miliardy eur. Podíl veřejného dluhu je extrémně vysoký a dosahuje 73,4 procenta HDP. Je však výrazně nižší, než byl na konci roku 2021, kdy činil 84,75 procenta HDP. V této zemi vystavené rizikům politické nestability a zpoždění sestavování vlády při posledních-všech volbách představuje významná fiskální rizika zvýšení minimální mzdy a důchodů.
„Nepříznivé globální ekonomické vyhlídky a velká nejistota zatěžují prognózy oživení Černé Hory. Očekává se, že růst zpomalí na 3,4 procenta v roce 2023 a 3,1 procenta v roce 2024 a růst soukromé spotřeby zpomaluje. Veřejný dluh zůstane vysoký, kolem 72 procent HDP v letech 2023 a 2024,“ uvádí zpráva Světové banky pro Černou Horu.
záběry na dálnici v článku, který mj. popisuje dluhové zatížení země (v tématu je to mnohokrát uvedeno): https://www.rferl.org/a/montenegro-bill ... 17524.html
jsou tam ty kontrasty jako třeba ...
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Černá Hora
Práce na rekonstrukci hlavní silnice Podgorica - Tuzi, I. FÁZE:
info: https://bemax.me/project/radovi-na-reko ... zi-faza-i/
Zbývající práce na stavbě silnice MR-2:
info: https://bemax.me/project/preostali-rado ... jnice-mr2/
info: https://bemax.me/project/radovi-na-reko ... zi-faza-i/
Zbývající práce na stavbě silnice MR-2:
info: https://bemax.me/project/preostali-rado ... jnice-mr2/
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Černá Hora
Monteput, státní správce 1. dálnice v zemi, nahrál promo video: EN titulky a hezké záběry od dob výstavby včetně záběrů na správu údžby a jiné neprezentované pohledy:
vývoj na realizaci MR-2:
vývoj na realizaci MR-2:
- Připomeňme, 605 metrů dlouhá silnice MR2, která je pokračováním již vybudované silnice MR 1 a jejím prodloužením do areálu projektu Luštica Bay v Radovići, začala v červnu 2021 . Jako dodavatel byla vybrána stavební inženýrská společnost z Podgorice a hodnota prací byla odhadnuta na 1,15 milionu EUR. Smlouva stanovila, že práce potrvají 300 dnů ode dne, kdy byl zhotovitel uveden do práce.
Součástí nové komunikace MR2 je vybudování okružní křižovatky, která ji napojí na stávající MR 1 a starou komunikaci do zátoky Pržna, chodníky a cyklostezky na obou stranách, podzemní přechod pro chodce, počítá se s instalací nové dešťové kanalizace, rozvodů vody a slabo a silnoproudé.
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Černá Hora
Zbývající práce na stavbě silnice MR-2 : Opština Tivat, rok výstavby 2023, investice 2 mil. €, délka 500m (dokončeno)
Noční práce z výstavby bulváru Vilija Branta: Podgorica, v realizaci od 2022, 1,5 mil. €, délka 600m
Jde o úsek od křižovatky s ulicí Mosorská po kruhový objezd, tedy odbočení na dálnici.
Noční práce z výstavby bulváru Vilija Branta: Podgorica, v realizaci od 2022, 1,5 mil. €, délka 600m
Jde o úsek od křižovatky s ulicí Mosorská po kruhový objezd, tedy odbočení na dálnici.
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Černá Hora
sledované projekty v tématu: jsou u konce
tohle je popsáno i v příspěvku výše:
tohle je 8 km úsek a práce za 13,5 mil. € (jestli byl rozpočet dodržen nevím):
tohle je popsáno i v příspěvku výše:
tohle je 8 km úsek a práce za 13,5 mil. € (jestli byl rozpočet dodržen nevím):
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Černá Hora
Monteput, státní správce 1. dálnice v zemi, nahrál další video: nádherné letecké záběry z nejtěžší části této dálnice
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Černá Hora
rekonstrukční práce na M-2 Tivat - Budva (Jaz):
rekonstrukční práce na hlavní silnici Mojkovac - Berane, sekce Lepanac - Berane:
rekonstrukční práce na hlavní silnici Mojkovac - Berane, sekce Lepanac - Berane:
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Černá Hora
Monteput vyhlásil veřejnou výzvu k vypracování koncepčních návrhů úseku rychlé dopravy z Herceg Novi do Budvy, včetně přechodu přes Boku Kotorskou.
Stavební práce mají začít v roce 2025 na nové černohorské dálnici spojující Herceg Novi a Budvu. Práce budou zahrnovat výstavbu obchvatu pro Herceg Novi, který udrží průjezdnou dopravu mimo centrum města.
Na projekt dohlíží ministerstvo dopravy Černé Hory. Výstavba nové dálnice zkrátí jízdní doby mezi Herceg Novi, Kotor, Niksic a Budva. Nové silniční spojení pomůže zlepšit přístup pro cestovní ruch, což je pro zemi klíčový problém při rozvoji její ekonomiky.
Tendr zahájila společnost Monteput.
.
Stavební práce mají začít v roce 2025 na nové černohorské dálnici spojující Herceg Novi a Budvu. Práce budou zahrnovat výstavbu obchvatu pro Herceg Novi, který udrží průjezdnou dopravu mimo centrum města.
Na projekt dohlíží ministerstvo dopravy Černé Hory. Výstavba nové dálnice zkrátí jízdní doby mezi Herceg Novi, Kotor, Niksic a Budva. Nové silniční spojení pomůže zlepšit přístup pro cestovní ruch, což je pro zemi klíčový problém při rozvoji její ekonomiky.
Tendr zahájila společnost Monteput.
.
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Černá Hora
K výše uvedenému aktualizace:
Podepsána smlouva na vypracování koncepčního návrhu rychlostní silnice z Herceg Novi do Budvy
https://www.gov.me/en/article/contract- ... i-to-budva
Mapa vybudovaných dálnic a plánovaných dálnic a rychlostních silnic
.
Podepsána smlouva na vypracování koncepčního návrhu rychlostní silnice z Herceg Novi do Budvy
https://www.gov.me/en/article/contract- ... i-to-budva
Mapa vybudovaných dálnic a plánovaných dálnic a rychlostních silnic
.
-
- VIP
- Příspěvky: 23049
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Černá Hora
Před podpisem je smlouva na úsek dálnice A1 Mateševo - Andrijevica, stavba by měla trvat pět let. Výběrové řízení bylo úspěšné. Kromě toho bylo vypsáno výběrové řízení na první fázi dálničního obchvatu Podgorice. Na mapce o příspěvek výše je to číslo 1
https://montenegrobusiness.eu/montenegr ... drijevica/
V srpnu premiér nastínil 14 plánovaných projektů dálnic a rychlostních silnic:
* Express Road Sarajevo - Podgorica (přes Pljevlja a Goražde)
* Andrijevica – Peć (spojující Černou Horu s Kosovem)
* Expresní silnice z tunelu Sozina do přístavu Bar az Baru na albánskou hranici.
* Čtyřproudá rychlostní silnice z Paštrovačka Gora (pohoří poblíž Sutomore) k chorvatským hranicím
* Obchvat Brezani, aby se vyhnul serpentinovým cestám u Šavniku
* Nový most přes řeku Tara, buď přes Bobovo, nebo jinou cestou
Další plány zahrnují rychlostní silnice spojující Podgorici s Nikšićem, Nikšićem s Pljevlja přes Šavnik a Žabljak a silnici z Podgorice přes Tuzi k albánským hranicím.
https://montenegrobusiness.eu/montenegr ... drijevica/
V srpnu premiér nastínil 14 plánovaných projektů dálnic a rychlostních silnic:
* Express Road Sarajevo - Podgorica (přes Pljevlja a Goražde)
* Andrijevica – Peć (spojující Černou Horu s Kosovem)
* Expresní silnice z tunelu Sozina do přístavu Bar az Baru na albánskou hranici.
* Čtyřproudá rychlostní silnice z Paštrovačka Gora (pohoří poblíž Sutomore) k chorvatským hranicím
* Obchvat Brezani, aby se vyhnul serpentinovým cestám u Šavniku
* Nový most přes řeku Tara, buď přes Bobovo, nebo jinou cestou
Další plány zahrnují rychlostní silnice spojující Podgorici s Nikšićem, Nikšićem s Pljevlja přes Šavnik a Žabljak a silnici z Podgorice přes Tuzi k albánským hranicím.