D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
To je jak ze Šmoulů-nemám rád nemám rád. Ale jinak k tomu návrhu - chybí tomu trochu komplexnější pohled na věc. Takhle to je jen čára v mapě od stolu v Praze, když teda mám nějak předvídat reakci místních.
-
- Příspěvky: 1096
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
fundamentálně mi ta myšlenka přijde jako velmi hodnotná, vyřešilo by se tím potenciálně nevhodné trasování současné I/14, byť za cenu delší přeložky, která by ale měla být v gesci ŘSD. spolu s diskutovaným západním obchvatem Trutnova by to významně zlepšilo prachbídné parametry této silnice I.třídy. otázkou ale je jakým způsobem by se mělo jezdit mezi Trutnovem a Náchodem a jak velká je poptávka po této relaci. nabízí se vedení po homogenizované I/33 přes Jaroměř a pak po D11, což je ale 15 km dopravní závlek. v současné době ani navigace nevede po celé I/14 mezi těmito městy. bohužel strategie ŘSD pro tah I/14 je toho času všeho všudy žádná, tak třeba jednou se dočká renesance.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
Ano, jako přeložka I/14 dotažená až k Náchodu či I/33 , která má i pokračování západně od Trutnova, to je k zamyšlení. Ale ty náklady v porovnání s intenzitami... Pro napojení Úpice na dálnici pro cestu na jih je podle mého soudu vhodnější nová I/33.
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
Jestli to není obdobný pocit kraje, že dálnice hned tak nebude, jako prezentoval kraj Pardubický s přivaděči...
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
a kde jinde by mohla vzniknout komplexnější a odborná čára
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
Mám tak trošku pocit že bude po dostavbě D11 ten úsek I/14 Trutnov - Náchod k ničemu. Už dnes je to
I/37 + I/33 39min
I/14 42min
D11 s tím udělá dost tudíž Trutnov - Náchod jednoznačně D11 + I/33. Když už bych se bavil o té spojce tak bych mluvil spíš o napojení Úpice, Rtyně, Č. Kostelce a menších vesniček okolo. S obchvaty Radeče a Rokytníku by z toho mohla být slušná dvojka https://mapy.cz/s/favatarodu . Otázka je potom co by právě tahle spojka udělala s těmi časy na I/14....
I/37 + I/33 39min
I/14 42min
D11 s tím udělá dost tudíž Trutnov - Náchod jednoznačně D11 + I/33. Když už bych se bavil o té spojce tak bych mluvil spíš o napojení Úpice, Rtyně, Č. Kostelce a menších vesniček okolo. S obchvaty Radeče a Rokytníku by z toho mohla být slušná dvojka https://mapy.cz/s/favatarodu . Otázka je potom co by právě tahle spojka udělala s těmi časy na I/14....
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
darwousku, z Trutnova se na Náchod jede zpočátku po I/37, pak se uhne kotárama na Hajnici, Hořičky a odtud teprve na I/33. Minimum dopravy, minimum vesnic a můžeš jet jako drak. Pomahači či radary nikde... Tedy až k té I/33.
-
- Příspěvky: 5416
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
Kotárama jezdím z Trutnova do Náchoda denně. Ano, ráno a navečer se dá jet i nad limit, ale přes den v těch dědinách měří českoskalická MP doslova pravidelně, takže když končím dřív, jedu pomaleji než ráno za tmy
Po 14 bych z Trutnova do Náchoda nikdy nejel, pokud nechci vyhlídkovou jízdu. Obce na této silnici by si obchvat zasloužily, ale spíše než o tranzit se jedná o regionální provoz. Ona celá 14 z Liberce do Svitav je spíše spojnicí měst na trase než dálkovou trasou.
Z TU do Náchoda se nyní jezdí po novém obchvatu Jaroměře, ale zůstal jsem u těch kotárů. Je přes ně klidnější jízda, bez kamionů, bez kolon, bez lepení na zadek, bez úsekových měření... A zvířata mi přebíhají přes cestu také všude.
Po 14 bych z Trutnova do Náchoda nikdy nejel, pokud nechci vyhlídkovou jízdu. Obce na této silnici by si obchvat zasloužily, ale spíše než o tranzit se jedná o regionální provoz. Ona celá 14 z Liberce do Svitav je spíše spojnicí měst na trase než dálkovou trasou.
Z TU do Náchoda se nyní jezdí po novém obchvatu Jaroměře, ale zůstal jsem u těch kotárů. Je přes ně klidnější jízda, bez kamionů, bez kolon, bez lepení na zadek, bez úsekových měření... A zvířata mi přebíhají přes cestu také všude.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
Jednostranné výjezdy nemám rád, protože je to v drtivé většině případů nevyužitý potenciál dálnice. Tedy ne bez příčiny, jak se snažíte podsunout, ale z objektivních důvodů, které jsem vysvětlil.
Když mi tedy podle vás chybí ten komplexní pohled, tak by bylo dobré, abyste přednesl svůj. Dezinterpretujete a rádoby zesměšňujete moje návrhy a sám žádný nepředkládáte. Proč je podle vás tedy napojení dálnice východním směrem špatné? Povídejte .... jsem zvědav na vaše komplexní řešení
Spíš to vypadá, že ten komplexní pohled chybí vám, protože napojení Úpicka a potažmo náhrada za I/14 by se tady dost hodila. A to co jsem načrtnul já, to je takové minimum, které by za málo peněz udělalo dost muziky. Jedná so o přivaděče v délce 1,2 km nebo 2,6 km, tedy nic extrémně drahého a náročného ......tedy alespoň tyto zárodky by tam být mohly. To zas tak drahé nebude. A samy o sobě by dost pomohly.
takhle jsem to mínil ale prý to není komplexní řešení Jak pravil místní šmoula.darwousek píše: ↑1.10.2024 20:06:50 ......................
Když už bych se bavil o té spojce tak bych mluvil spíš o napojení Úpice, Rtyně, Č. Kostelce a menších vesniček okolo. S obchvaty Radeče a Rokytníku by z toho mohla být slušná dvojka https://mapy.cz/s/favatarodu . Otázka je potom co by právě tahle spojka udělala s těmi časy na I/14....
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
Nová I/33 je úplně jinde, než je Úpice. Podívejte se na mapu. To by vyžadovalo vybudování přivaděče k I/33 v délce 15-20 km.
Takže co konkrétně navrhujete za komplexní řešení, když vám přivaděče dlouhé 1,2 km, nebo 2,6 km přijdou pro napojení Úpicka drahé a málo komplexní?
Můžete načrtnout nějakou mapku s tím lepším komplexním řešením? Děkuji.
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
Vaše reakce je vskutku nezaměnitelná! Sice si pletete, že moje reakce k ceně se týká přeložky I/14, kterou zmínil evilcleaner, nikoliv té Vaší přeložky silnice III. třídy, ale neva! I když tím pádem ani nehodnotím negativně Váš nápad, pouze se mi nápad využít to pro přeložku I/14 líbí jako řešení, které řeší trochu víc. Vy nabízíte jednoduché napojení na dálnici. Podle mě to je špatně, protože pouze napojíte dálnici na úzkou silnici III. třídy, která přivede do stávající zástavby novou dopravu. Není to žádný přivaděč, je to jen napojení dálnice na stávající síť, která za moc nestojí. Je to opravdu ten nejpodstatnější dopravní proud, který by vyřešil problémy této oblasti? Vyřeší to třeba zásobování Juty? Nevyřeší. Určitě budou silné dopravní vazby na Náchod a Jaroměř a dále k HK, nejen na Trutnov. Proto si nemyslím, že to je řešením. Řešením je novostavba silnice II. třídy (protože I. třídu tady už nikdo řešit nebude), která by na sebe dokázala natáhnout dopravu z Úpice, Rtyně, Červeného Kostelce. Tím pádem nesmí končit na západním předměstí Úpice v obytné zástavbě, ale musí Úpici nějak minout. Nabízí se jižní trasa, shodou okolností v blízkosti Justy. A ještě by ji měla doplnit druhá přeložka od České Skalice směrem k Červenému Kostelci. Pak bych napojení tohoto regionu považoval za odpovídající. A bylo by to dle mého názoru řešení, které by, snad Vás to neurazí, komplexněji řešilo dopravní vazby této oblasti a jejich zlepšení.
-
- Příspěvky: 5416
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
Lynxe se musím zastat, i já jsem si už před 30 lety do dopravní studie zakresloval propojení západního obchvatu se silnicí 14 do Náchoda. Ovšem tehdy ještě jinudy, protože nebylo jasné, kde sjezdy do Trutnova budou. Avšak přeložka silnice 14 by mezi Trutnovem a Náchodem by byla kvůli terénu a zastavěnosti nesmírně drahá a tranzitu by stejně nesloužila.
https://mapy.cz/s/fekudonebe
https://mapy.cz/s/fekudonebe
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
Ano, ale toto je to, co tu psal na zakladě Lynxova příspěvku evilcleaner. Není to jen o té múk, ale i o nějaké nové komunikaci, která by tu múk nějak využila. Že takovouto přeložku I/14 nikdo nepostaví, je jasné. Jak by to vypadalo, kdyby se ta múk otevřela jen tak i z druhé strany, jak navrhoval Lynx, podle mě prakticky ukázal vývoj třeba u Litomyšle či Lipan, kde prostě ve výsledku nic není. A ano, dopadla by tak i ta přeložka I/14.
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
A ještě pro dokreslení výhledového stavu tohoto regionu ZÚR Královehradeckého kraje, kde je patrné, že vše je plánováno zcela jinak
- Přílohy
-
- Drive.jpg (330.13 KiB) Zobrazeno 1509 x
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
Proč by to mělo být špatně? S takovouto logikou byste mohl škrtnou polovinu všech dálničních výjezdů, že to napojí jen pár místních silnic a zvýší to na nich dopravu ...... Ono to mimo jiné jinde zase dopravu ubere, když to místní nebudou muset objíždět dalekými objíždkami, projedou také méně paliv, takže to má i eko aspekt.
Proto stále nechápu, co je na tomhle podle vás špatného a málo komplexního? Je to napojení stávající sítě přímo na dálnici a žádné dramatické zvýšení dopravy to také nepřinese, protože v té oblasti nejsou zas takové intenzity dopravy. Nebydlí tam tolik lidí a tranzit je minimální. Ale je to dobré řešení pro pár tisíc místních. Podle mě se to přímo nabízí a je to dost muziky za relativně málo peněz. Především je škoda nevyužít dálnici co vede za humny, navíc když se tam i výjezd plánuje, jen je jednostranný, jen na západ.
Samozřejmě, že by se dalo navrhnout ještě komplexnější řešení, a to v řadě variant, ale každé z nich, by bylo řádově dražší, neboť by vyžadovalo přeložky o desítkách kilometrů poměrně náročným kopcovitým terénem. Proto mi tohle moje řešení přišlo v rámci možností jako nejvíce rozumné a komplexní.
Což ostatně sám potvrzujete, že se nic komplexnějšího reálně nepostaví
Proto mi přijde rozumné postavit alespoň to krátké napojení, když na víc se nenajdou peníze ani požadovaná efektivita.Vy předpokládáte NIMBysmus a na základě toho to předem zavrhujete, ale to je za mě chyba. Ani nevíte, zda by tam skutečně takový odpor byl. Třeba by to naopak Úpice přivítala. A když by vyžadovaly komplexnější řešení, tak varianty jsou. Třeba jak to navrhnul kolega zde:michal píše: ↑2.10.2024 20:52:22 Ano, ale toto je to, co tu psal na zakladě Lynxova příspěvku evilcleaner. Není to jen o té múk, ale i o nějaké nové komunikaci, která by tu múk nějak využila. Že takovouto přeložku I/14 nikdo nepostaví, je jasné. Jak by to vypadalo, kdyby se ta múk otevřela jen tak i z druhé strany, jak navrhoval Lynx, podle mě prakticky ukázal vývoj třeba u Litomyšle či Lipan, kde prostě ve výsledku nic není. A ano, dopadla by tak i ta přeložka I/14.
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
Třeba jak to navrhnul kolega zde:
Toto řešení by mohla být plnohodntoná náhrada I/14 na místo úseku Úpice - Trutnov. Nabízí se to. Zároveň je to obchvat Trutnova. Relativně schůdný terén za schůdné peníze. A žádný problém s napojením na silnice II. třídy a III. třídy by nebyl. Jen krkolomé napojení v Úpici, ale ta silnice je krkolomá v celé své trase, takže by to zas tak nevadilo. To by mohla vyřešit jedině nějaká podstatně náročnější, dražší a delší přeložka v celé trase I/14, což bohužel není reálné.darwousek píše: ↑1.10.2024 20:06:50 ......... S obchvaty Radeče a Rokytníku by z toho mohla být slušná dvojka https://mapy.cz/s/favatarodu . ....
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
Podíval jste se na panoramě, kam je tenhle návrh přiveden? Pokud ano, nemůžete hovořit o plnohodnotné náhradě I/14. Stejně by to bylo max. do 7,5t, možná ani to ne. Ano, je to kvadratura kruhu, možná proto taky ten exit vypadá tak, jak vypadá, a není v plánu ani jiná přeložka.
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
Tak ten kousek silnice v Úpici se dá také rozšířit. Teď už vysloveně trollíte, To že to je rozumné řešení a ne kvadratura kruhu už vám tady vysvětlilo několik lidí, ale vy pořád popíráte realitu jako kolovrátek. Nedokážete přiznat chybu a omluvit se, že jste neopodstatněně začal s invektivami a navíc jste neměl pravdu. Takže úplně zbytečně vyvoláváte konflikt z nevinné diskuze o trasování.michal píše: ↑3.10.2024 6:22:15 Podíval jste se na panoramě, kam je tenhle návrh přiveden? Pokud ano, nemůžete hovořit o plnohodnotné náhradě I/14. Stejně by to bylo max. do 7,5t, možná ani to ne. Ano, je to kvadratura kruhu, možná proto taky ten exit vypadá tak, jak vypadá, a není v plánu ani jiná přeložka.
Já tvrdím, že zřídit výjezd i východním směrem má jednoznačně smysl a podpořil jsem to argumenty. Vy namísto argumentace k věci od tzačátku stavíte na argumentaci ad hominem a popírání reality. Relevantní argumentace k věci je z vaší strany nula.
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
Předseda ÚOHS potvrdil vyřazení Budimexu, ŘSD bude moct po nabytí právní moci podepsat smlouvu a snad se konečně začne kopat
https://x.com/MatlRadek/status/1842171024617472205
https://x.com/MatlRadek/status/1842171024617472205
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
Je zajímavé, že s tím rozumným a levným řešením nikdo ani do budoucna nepočítá. Tím bych to za sebe ukončil, nechci být tím, kdo Vás obírá o čas, který můžete využít smysluplněji. Zpátky do reality 1109, konečně se zas začne něco dít.Lynx píše: ↑4.10.2024 12:43:28
Tak ten kousek silnice v Úpici se dá také rozšířit. Teď už vysloveně trollíte, To že to je rozumné řešení a ne kvadratura kruhu už vám tady vysvětlilo několik lidí, ale vy pořád popíráte realitu jako kolovrátek. Nedokážete přiznat chybu a omluvit se, že jste neopodstatněně začal s invektivami a navíc jste neměl pravdu. Takže úplně zbytečně vyvoláváte konflikt z nevinné diskuze o trasování.
Já tvrdím, že zřídit výjezd i východním směrem má jednoznačně smysl a podpořil jsem to argumenty. Vy namísto argumentace k věci od tzačátku stavíte na argumentaci ad hominem a popírání reality. Relevantní argumentace k věci je z vaší strany nula.
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
jaká je prosím doba pro nabití právní moci? To aby i další věděli, kdy začít chladit šumivá vína.lordlee píše: ↑4.10.2024 12:57:14 Předseda ÚOHS potvrdil vyřazení Budimexu, ŘSD bude moct po nabytí právní moci podepsat smlouvu a snad se konečně začne kopat
https://x.com/MatlRadek/status/1842171024617472205
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
Právní moc to nabyde s doručením rozhodnutí všem účastníkům řízení. Takže odhadem někdy v příštím týdnu?
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
Ponese tedy někdo z ŘSD odpovědnost za špatný výběr zhotovitele? Jestli si to dobře pamatuji, tak na začátku vybrali Budimex dokonce 2x.