Uganda

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23237
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

úprava rozpočtu pro 2023/2024 (původně schváleno v prosinci 2022)
https://www.parliament.go.ug/news/6698/ ... 2-trillion

Výdaje na hlavní novou dopravní infrastrukturu tvoří 13% rozpočtu, doprava celkem pak 1/4. To odpovídá dlouhodobé strategii rozvoje, ale pro inflaci se ve skutečnosti toho realizuje méně. I tak ale hodně ...

Obrázek

Vývoj odpovídá většině států světa:
  • Rozpočet na fiskální rok 2023/24 byl projektován na 52,74 bilionu šilinků [13,9 miliardy $], což představuje nárůst o 4,606 bilionu šilinků [1,2 miliardy $] z předchozího finančního roku, což bylo 48,134 bilionu šilinků [12,8 miliardy dolarů].

    Tento rozpočet bude financován z domácích příjmů, rozpočtové podpory [půjčky, granty], domácích půjček, úrokových plateb, příjmů místní samosprávy a podpory projektů [externí].

    Při prezentaci této zprávy rozpočtovým výborem v parlamentu vyšlo najevo, že nominální dluh Ugandy k HDP klesl z 53,1 procenta za fiskální rok 2022/23 na 52,4 procenta za fiskální rok 2023/24, což je pokles o 0,7 procenta. Tento pokles dluhu ve vztahu k HDP je důsledkem hospodářského růstu: růstu HDP, který lze přičíst inflaci.

    nflace zvětšuje HDP, protože více peněz v oběhu se promítá do větších výdajů, které pak spouští poptávku, která končí ve větší produkci, což implikuje růst. V Ugandě byla inflace měřená indexem spotřebitelských cen za 12 měsíců do srpna 2022 9,0 procenta (Uganda Bureau of Statistics).

    Celosvětově dosáhla inflace 27letého maxima 9,6 procenta do října 2022. Toto zvýšení cen mělo dominový efekt na HDP a převyšovalo veřejný dluh. Pokles dluhu v poměru k HDP tedy není v žádném případě výsledkem zvýšené produktivity; spíše je to motýlí efekt inflace.

    Zpráva výslovně odhaluje, že veřejný dluh Ugandy se v první polovině fiskálního roku 2022/23 zvýšil z 20,98 miliardy $ [78,7 bilionu šilinků] na 21,74 miliardy $ [80,7 bilionu šilinků] a úrokové platby vzrostly o 1,42 bilionu šilinků [$] na 3275,8 milionu $ bilionu šilinků [1,6 miliardy dolarů] v roce 2023/24 ze 4,69 bilionu šilinků [1,23 miliardy dolarů] ve fiskálním roce 2022/23.

    Z této zásoby tvoří 47,7 bilionů šilinků [12,85 miliardy $] zahraniční dluh, zatímco 33 bilionů šilinků [8,89 miliardy $] je domácí dluh. Stručně řečeno, veřejný dluh Ugandy se v předchozím finančním roce k dnešnímu dni zvýšil o 760 milionů dolarů [2,8 bilionu šilinků].

    Z toho jasně vyplývá, že jako země si Uganda více půjčuje a peníze, které vynakládá na obsluhu svého dluhu, každým rokem rostou, protože národní riziko nesplácení je vysoké.

    Zpráva rozpočtového výboru odhalila, že mezinárodní rezervy Ugandy klesly o 2,9 bilionu šilinků [775,9 milionu $] ze 4 346,0 milionu $ [16,3 bilionu šilinků] na konci listopadu 2021 na 3 570,1 milionu $ [13,4 bilionu šilinků] v listopadu 2022.

    Výsledkem tohoto propadu je, že jak se rezervy snižují, snižuje se i hodnota šilinku, což znamená, že schopnost BoU zálohovat šilink v případě, že se zhroutí, se napíná. Poškozuje to také mezinárodní image Ugandy, protože obchodní partneři si nemohou být jisti, že jejich platby budou dodrženy; to odkládá zahraniční obchod. Snižující se rezervy hrají klíčovou roli při určování nepříznivého ratingu Ugandy.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23237
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

blok info

:arrow: Státní silniční úřad a největší investor v zemi slaví 15. výročí od vzniku.

Obrázek

:arrow: Dnes došlo taky k jedné z nejhrozivější DN a sice na hlavní silnici mezi Minakulu a Kamdini. Z doposud nezjištěných příčin se tam převrátila cisterna, která následně explodovala. Provoz byl zcela přerušen.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

:arrow: Silnice Hoima - Butiaba - Wanseko, životně důležitý ropný projekt (critical oil roads), poskytuje nebeskou jízdu pro kvalitu vozovky:

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23237
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

pro zajímavost

Vícero států světa rozběhlo kampaň sázení stromů v dosahu u silnic.

V Ugandě je již dosažen stav: v rámci programu Green Right of Way se za poslední 3 roky vysadilo na 512 471 stromů na 2 562,3 km silničních "ochranných pozemcích" s působivou mírou přežití 78 %. Tento milník je připisován podpoře a účasti komunit + místních úřadů.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23237
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Očekává se, že populace Ugandy se v roce 2040 zdvojnásobí, říká Unicef

Podle Dětského fondu OSN (Unicef) je životně důležité sladit současný vysoký populační růst s dostupností zdrojů – jak na úrovni rodiny, tak na úrovni státu – a zajistit tak blahobyt a budoucí vyhlídky každého dítěte.

„S populací více než 45 milionů lidí má Uganda jednu z nejrychleji rostoucích populací na světě, přičemž více než 50 procent jejích občanů je mladších 18 let. Očekává se, že toto číslo se do roku 2040 zdvojnásobí. S rostoucí populací porostou i potřeby dětí a rodin – potřeba vzdělání, zdravotnických zařízení, přístupu k čisté a nezávadné vodě a ochrany chlapců i dívek,“ uvedl Unicef ​​v prohlášení vydané ke Světovému dni populace, který se označuje vždy 11. července.

V prohlášení agentura zdůraznila důležitost investic do rozvoje v raném dětství a ochrany práv každého dítěte.

„Poskytováním komplexní podpory v raném věku dítěte položíme pevný základ pro jeho celkovou pohodu a rozvoj, což mu umožní dosáhnout jeho plného potenciálu,“ uvedla agentura OSN.

Agentura pochválila vládu Ugandy za její úsilí zaměřené na řešení populačních problémů, včetně provádění politik a programů založených na důkazech, které upřednostňují zdraví a blaho jejích občanů.

Uvedla, že tyto iniciativy vedly ke zlepšení zdravotních výsledků matek a dětí a lepšímu přístupu ke vzdělání a pracovním příležitostem, což připravilo půdu pro lepší budoucnost pro budoucí generace.

Unicef ​​však vyzval k pokračující spolupráci mezi vládou, občanskou společností a mezinárodními partnery, aby byl zajištěn spravedlivý přístup k základním službám a příležitostem, bez ohledu na původ nebo umístění dítěte.

Podle agentury je potřeba vyčlenit dostatečné zdroje na upřednostnění investic do zdravotních systémů, vzdělávání, sociální ochrany a programů živobytí, které řeší jedinečné potřeby každého dítěte a rodiny.

„Uganda prokázala svůj závazek pečovat o svou mladou populaci a v tento Světový den populace vyzýváme všechny zúčastněné strany, aby v tomto úsilí pokračovaly. Společně můžeme vybudovat budoucnost, kde každé dítě v Ugandě dostane péči a podporu, musí prosperovat a zajistit šťastnější a prosperující národ pro všechny chlapce a dívky,“ řekl UNICEF.

https://www.zawya.com/en/economy/africa ... s-sgcaqge1
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23237
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

psáno v 06/2023:
Diaľničiar píše: 1.6.2023 11:57:58 :arrow: Dne 8.5. jsem psal o problematické legislativě (anti-gay law), kterou tedy nakonec prezident Museveni podepsal a tím de facto přišlo a ještě přijde k omezení ekonomické pomoci pro Ugandu. Důsledky této politiky pocítí země va dalších letech. V teoretické rovně si může Uganda pohoršit o několik mld. USD ročně; dotace a granty na léky, vzdělávání až po infrastrukturu.

https://www.bbc.com/news/world-africa-65745850
https://www.aljazeera.com/news/2023/5/3 ... ti-gay-law
https://ntvkenya.co.ke/news/ugandan-act ... i-gay-law/

Zákonodárci opatření hájili jako nezbytnou hráz proti západní nemorálnosti. "Tento západ" a OSN zvažují zavedení sankcí ... Ugandě by tak zůstalo Rusko a Čína.
Světová banka včera oznámila, že zastaví nové půjčky Ugandě kvůli kontroverznímu zákonu proti LGBTQ v zemi. SB stojí i za silničním rozvojem v zemi.

Poskytovatel půjček se sídlem ve Washingtonu v úterý uvedl, že pozastaví financování projektů, dokud nebudou přezkoumána opatření, která zavedla na ochranu sexuálních a genderových menšin před diskriminací a vyloučením ve svých projektech.

„Ugandský zákon proti homosexualitě zásadně odporuje hodnotám skupiny Světové banky,“ uvedl věřitel v prohlášení.

„Věříme, že naše vize vymýtit chudobu na obyvatelné planetě může uspět pouze tehdy, pokud bude zahrnovat každého bez ohledu na rasu, pohlaví nebo sexualitu. Tento zákon tyto snahy podkopává. Začlenění a nediskriminace jsou jádrem naší práce po celém světě.“

Věřitel také posílí monitorování třetími stranami a mechanismy nápravy stížností, „což nám umožní přijmout nápravná opatření, pokud je to nutné,“ uvedl.

Skupina Světové banky v květnu uvedla, že zákon není v souladu s hodnotami věřitele a že je jeho přijetím „velmi znepokojena“.

Prezident Světové banky Ajay Banga, který nastoupil do úřadu v červnu, čelil tlaku, aby reagoval na legislativu, přičemž 170 občanských skupin naléhalo na „konkrétní, konkrétní a včasné kroky“, včetně pozastavení budoucích půjček.

Organizace na ochranu lidských práv široce odsoudily zákon proti LGBTQ, který ukládá trest smrti za „zhoršenou homosexualitu“, což je trestný čin, který zahrnuje přenos HIV prostřednictvím gay sexu, a 20 let vězení za „propagaci“ homosexuality.

V červnu USA zavedly cestovní omezení pro ugandské úředníky v reakci na legislativu, kterou podepsal ugandský prezident Yoweri Museveni.

Museveni, který označil homosexualitu za psychologickou poruchu, odmítl mezinárodní kritiku legislativy, kterou hájil jako nezbytnou k tomu, aby zabránila komunitě LGBTQ ve snaze „naverbovat“ lidi.

Světová banka ve svém úterním prohlášení uvedla, že je nadále odhodlána poskytovat pomoc Ugandě i přes její pozastavení financování.

„Skupina Světové banky má s Ugandou dlouhodobý a produktivní vztah; a zůstáváme odhodláni pomáhat všem Uganďanům – bez výjimky – uniknout chudobě, získat přístup k životně důležitým službám a zlepšit jejich životy,“ uvedl věřitel.

https://www.bbc.com/news/world-africa-66453098

_______________________________________________

USA a EU prozatím nezastavují financování projektů (ale nějaké postihy přijatá jsou), ale ani to není zamítnuto tento postup. Administrativy totiž přezkoumávají Museveniho upgrade zákonu, kde on tvrdí, že nikdo vlastně nemá být trestán "za tuto poruchu". Pokud by se tak stalo, pak bude mít Uganda problém financovat asi 2/3 rozvojových aktivit, nejen v silnicích, ale i v zemědělství atd. Aneb zůstane ČLR, proti které se ale již staví významnější část politiků (vyjma Museveniho, který se snaží přátelit se všemi).
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23237
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Kampala - Jinja Expressway: sledovaný projekt v tématu

* vláda vyplatila všechny kompenzace za půdu obydlí na trase resp. zajistila schému, https://realmuloodi.co.ug/govt-to-compe ... d-persons/
* další finanční pilíř pro realizaci je Společný trh pro východní a jižní Afriku (COMESA) - 74 mil. USD
* vláda chce zahájit výstavbu jedné etapy projekty již koncem tohoto roku; i nadále formou PPP - tak uvidíme :)

:arrow: Kampala - Entebbe Expressway slouží ekonomice a provozu. Je to 1. rychlostní silnice, která je profesionálně řízená společností COWI. Většina peněz z výběru mýta jde státu - do silničního úřadu UNRA. 50 km tah, který spájí hlavní město s letištěm zažívá denně problémy s provozem z důvodu dopravních nehod, krádeží atd.

Kuriózní nehoda v mýtním prostoru:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Dopravní policie Ugandy se zaměřila na dodržování MPR 100 km/h, to jen pro ukázku, i té infrastruktury:

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23237
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

To výše uvedené je dopravně - bezpečnostní akce trvající až do ledna:

Obrázek

UNRA informovala, že ve finančním roce 2022 / 2023 bylo postaveno 254 km státních silnic. (v roce 2021 se to bylo 221 km)
A v současnosti je rozpracovaná výstavba dalších 21 silničních projektů v celkové délce 1313 km. (v roce 2021 to bylo 1579 km)
V letošním roce se zahajují práce na celkem 684 km silniční sítě.

Celkový rozsah zpevněné státní silniční sítě se tak zvedl na 6133 km. (v roce 2021 to bylo 5591 km)

V uplynulém období 2022 / 2023 bylo dále taky 436 km silnic rekonstruovaných. A to dle jejich stavu na konci životnosti; někde i nový asfalt, někde hlavně periodická údržba s novým systémem odvodnění.

UNRA dále provedla 1,4 mil. kontrol dodržování nosnosti vozidel. Z tohoto počtu 3,2% tyto hodnoty překračují.

UNRA provozuje i trajektové linky. V daném roce 97% linek dodrželo časové harmonogramy. Nové jsou dvě linky.

GŘ UNRA dále řekla, že tohle vše je sice úspěch, ale nutno zdůraznit, že tempo rozvoje UNRA zpomalilo, protože se snížil rozpočet vzhledem na celkohou finanční situaci Ugandy. UNRA je tak pod velkým tlakem a nemohlo se zahájit tolik prací, než byl plán. Cílem je zdynamizovat rozpracované projekty, i proto se snížil celkový rozsah projektů.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23237
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaný projekt v tématu

Kampala: I. etapa tzv. Flyovers (třeba ve srovnání s 10/2022 viewtopic.php?p=260812#p260812 ):

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23237
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Kampala - Entebbe Expressway má i svůj web: https://kee.go.ug/ a jakožto 1. rychlostní silnice v zemi má výsadní postavení.

* délka 52 km, zajišťuje napojení hlavního města na hlavní letiště v Entebbe na jihu v nákladech asi 500 mil. USD
* výstavba se začala v roce 2012, ukončila v roce 2018
- části se dostávají do provozu již rokem 2016, ale nešlo o oficiální inauguraci
* výstavba se protáhla pro finanční problémy dodavatele - čínská firma
- financování zajistil hlavně úvěr z čínské EX-IM banky
* v roce 2021 převzal provozování a údržbu dálnice nový operátor EGIS
- ten pak také odvádí výdělek z mýta státu (a ten posouvá tyto peníze do silničního podniku UNRA)
- EGIS investoval do sanitek, policejního komanda, hasiče, vylepšil mýtnice a v roce 2021 provedl kompletní osvětlení dálnice
* za rok 2022 jsou průměrné intenzity již 20 tisíc vozidel za 24h

třeba tady je video s popiskem nejdrahší silnice na zemi, což tedy autor nemá představu o tom co by bylo nejdrahší, ale jde mi o záběry z jízdy:



Nejdelším mostem na tahu je Nambigirwa bridge, který měří bezmála 1,5 km. Je zároveň nejdelším mostem v zemi. Překlenul močály, čímž se zásadně zkrátilo původní cestování, resp. se tak vytvořil JZ obchvat města. Původní silnice Kampala - Entebbe je úzká a nesmírně přetížená, ale je zase zadarmo. Jak to již bývá, tak vznikla taky umělecká vizualizace. No já a si dovolim zmapovat postupní realizaci až do nejnovějšího záběru z provozu:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
.
1a.JPG
1a.JPG (127.52 KiB) Zobrazeno 1168 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23237
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Ugandský silniční úřad UNRA uveřejnil i další statistiky:

* UNRA se celkem stará o celkem 20 000 km silnic - cílem je 50% zpevnit a 50% zajistit periodickou údržbu
- ze zpevněné sítě silnic, která již činí 6133 km je v hodnocení vyhovující až velmi dobré povrchy 97% z nich
- ze štěrkových silnic je ve stejném hodnocení 89% (díky masivnímu technickému vybavení a vybudování regionálních poboček; viz vlákno)
* 8 říčních / lodních linek (jezera): https://www.unra.go.ug/projects/ferries

co se kdy jak zrealizovalo: https://www.unra.go.ug/projects/roads a mosty: https://www.unra.go.ug/projects/bridges

Ve finančním roce 2023 / 2024 se zahájí silniční projekty v celkové délce 684 km:

tady jsou ty hlavní:
  • 1. Reconstruction of Masaka—Kyotera—Mutukula road
    2. Rehabilitation of Nyendo—Villa Maria road
    3. Construction of Koboko—Yumbe—Moyo road
    4. Construction of Kabale—Lake Bunyonyi road
    5. Construction of Kisoro—Mgahinga road
    6. Construction of Yumbe—Ure Bridge road
    7. Construction of Kyenjojo—Bwize—Rwamwanja—Kahunge/Mpara—Bwizi road
    8. Construction of Kisubi—Nakawuka—Nateete, Nakawuka—Kasanje—Mpigi, Nakawuka—Mawugulu—Maya, Kasanje—Buwaya, and Entebbe Nakiwogo road
    9. Construction of Kabaale—Kiziranfumbi road, serving as an access road to the Kabaale International Airport
    10. Construction of Karugutu—Ntoroko road, a critical oil road project
    11. Construction of Kabwoya—Buhuka road, another critical oil road project
    12. Construction of Lumegere—Sembabule—Lusalira—Nkonge road, also a critical oil road project.
Když sečteme zpevněné silnice v provozu, ve výstavbě a v tomto zahájení, pak v roce 2025 je reální, že v Ugandě bude 8 tisíc km silnic této kategorie.

Stát napojil více i východ země. Dokončila se silnice Tirinyi - Pallisa - Kumi/ Pallisa - Kamonkoli v délce 111 km. Silnice protíná okresy Pallisa, Kibuku a Budaka.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Historický vývoj před nezávislostí, po její získání a poslední období: https://www.unra.go.ug/media/2021/01/CO ... story..pdf . Jednoznačně prospěla silniční reforma a zvednutí výdajů do silnic.

Letos UNRA slaví 15 let funkční existence: https://newvision-media.s3.amazonaws.co ... e581ba.pdf

UNRA člení hlavní státní silnice na A, B a C a M význam. Síť A je již hotová, síť B a C se realizují. M je kategorie Expressways, tehdy to bylo 80 km a výhradně u hlavního města. Tady je mapa z období 2019/2020:
.
A.JPG
A.JPG (163.83 KiB) Zobrazeno 1139 x
.
12.JPG
12.JPG (59.89 KiB) Zobrazeno 1139 x
.
Což značí, že situace je během pár le zase jinde. Podíl těch zpevněných je již 6133 km. A to hlavní je i nadále ten cílový stav, že 90% bude v dobrém stavu. To je taky na africké poměry v tomto klimatickém pásmu menší zázrak. (celé to pak je o managementu a non-korupci)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23237
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Během fiskálního roku 23/24 bylo na zpevněnou síť přidáno 205 km, čímž se celková délka zvýšila na 6 338 km – více než 30 % celostátní silniční sítě. Před reformou by to bylo 63% celostátní silniční sítě. Stát se rozhodl zvětšit státní silnice o 100% a na nezpevněných zajišťuje periodickou údržbu tak, aby byla síť celoročně sjízdná. Vybudoval síť středisek pro údržbu a nakoupil v několika tendrech tisíce kusů techniky.

SOUVISLOSTI ROZPOČTU FY 2024/25:

* FY 2024/25 je pátým a posledním rokem implementace NDP3. NDP4 zavede prvních 5 let strategie pro desetinásobný růst ekonomiky.
* Ekonomika se udržela v zotavení z dopadů COVID-19, ve fiskálním roce 2023/24 vzrostla přibližně o 6 %, ve srovnání s 5,3 % ve fiskálním roce 2022/23 a 4,6 % ve fiskálním roce 2021/22.
* HDP na hlavu ve fiskálním roce 2023/24 se odhaduje na přibližně 1 146 USD ve srovnání s 1 081 USD ve fiskálním roce 2022/23.
* Očekávaná délka života se také zlepšila z 63 let v roce 2011 na 68 let v roce 2022.

Vládní dluh představoval k 06/2024 částku odpovídající 52% HDP.
Rozpočet 2024/2025 bude o 31% vyšší proti roku zpátky; vznikne deficit mezi 6 až 7% HDP.
Dluhová služba spotřebovala 40% domácích příjmů.
Agentura Moody's minulý měsíc snížila rating země.

Kapitola silnic pro UNRA dostane: "Construction and upgrade of national roads and bridges Shs 1.27 trillion" - to odpovídá asi 1/70 rozpočtu i s náklady na obsluhu dluhu.
Kapitola železnic dostane: "Shs 2.221 trillion to start construction of standard gauge railway (SGR)".

Detailněji se tomu věnovat nebudu, ale možná se v roce podíváme ještě na několik projektů.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23237
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Vláda vysvětlila v květnu letošního roku, proč má megaprojekt Kampala - Jinja Expressway omeškání začátku realizace

Od roku 2015 je vláda v počátečních fázích rozvoje dálnice Kampala-Jinja (KJE), projektu, u kterého se očekává revoluce v toku dopravy na nejdůležitějším tahu na přístavy v Keni. Dnes, téměř o deset let později fyzická realizace projektu teprve začíná.

Jim Mugunga, vedoucí komunikace na ministerstvu financí, plánování a hospodářského rozvoje, zdůrazňuje primární problém, jako je zpoždění při zajištění požadované částky 1,5 miliardy dolarů (5,65 bilionu ugandských šilinků) uprostřed jiných konkurenčních priorit a zmenšujícího se fiskálního prostoru. Aneb po koronaviru a velké inflaci musí rozpočet šetřit a je příliš mnoho projektů rozpracováno.

„Přípravné práce, včetně technických a dopravních studií, právní a regulatorní due diligence a finanční analýzy, provedlo oddělení PPP Ministerstva financí a další relevantní zainteresované strany před rokem 2020. Pak jsou již zmíněné celosvětové krize.

Mugunga zdůrazňuje hodnotu podrobných a ověřených studií pro přilákání mezinárodního financování a zdůrazňuje význam příznivého investičního klimatu pro veřejné i soukromé partnery.

„Od soukromých partnerů se očekává, že přispějí více než 800 miliony dolarů (3 biliony šilinků), zatímco vláda si klade za cíl mobilizovat 400 milionů dolarů (1,5 bilionu šilinků) ve zvýhodněných financích, aby zajistila životaschopnost projektu,“ řekl.

Předchozí studie a finanční projekce jsou již ale zastaralé. Kromě toho byly zdroje, které byly vyčleněny na úsilí o přesídlení, přesměrovány na řešení naléhavých vnitrostátních mimořádných událostí. Mugunga také vysvětluje, že je třeba aktualizovat finanční údaje, aby byla zajištěna dlouhodobá úspěšnost a udržitelnost projektu.

Mugunga poznamenává, že optimální struktura projektu byla schválena kabinetem a parlamentem, přičemž financování je zajištěno od rozvojových partnerů, jako je Africká rozvojová banka, Evropská unie a Asijská rozvojová banka.

„V současné době probíhá výběrové řízení, přičemž byl vybrán užší výběr čtyř z osmi předem kvalifikovaných uchazečů. Úřadu Uganda National Roads Authority (UNRA) bylo uděleno povolení kabinetu, aby mohl pokračovat v procesu zadávání veřejných zakázek, což signalizuje obnovenou dynamiku v realizaci projektu,“ řekl.

Dálnice Kampala - Jinja, strukturovaná jako projekt Design, Build, Finance, Operate and Transfer (DBFOT), tvoří součást severního obchodního koridoru z Mombasy v Keni do Kigali ve Rwandě, Burundi a Demokratické republice Kongo.

Podle modelu DBFOT bude dálnici spravovat soukromý koncesionář po dobu 30 let, přičemž sazby mýtného stanoví vláda. Na oplátku bude koncesionář vybírat mýtné a zajišťovat plnění standardů provozní výkonnosti, přičemž od vlády obdrží pevný poplatek.
Očekávaný nárůst dopravy podtrhuje naléhavost řešení kapacitních omezení, zejména mezi Kampalou a Mukonem, aby se zmírnily kongesce a zlepšila se spolehlivost cestovní doby.

https://govinfohub.go.ug/index.php/2024 ... ess-delay/

dodatek: začátek výstavby nebyl stanoven a sama soutěž v tom zadání, které je, tak se vede již 3 roky a dokud nebude tendr vyhodnocen, tak se ani začít nemůže, takže projekt je jednoduše příliš veliké sousto pro Ugandu, ačkoliv dopravně je celý tah silně přetížený a již zpomaluje růst HDP, protože vázne přeprava na přístavy a příliš zpomaluje vnitřní logistiku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23237
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

aby se letos udržel chod silničního podniku UNRA - tedy chod investicí do silnic, tak:

Finanční balíček v hodnotě 295 milionů USD dostává Uganda ze Saúdské Arábie. Půjčku poskytuje Islámská rozvojová banka (IDB).

Práce na výstavbě a údržbě silnic budou prioritním cílem finančního balíčku. Další práce na infrastruktuře budou rovněž přínosem.

Uganda modernizuje svou silniční a dálniční síť v rámci rozsáhlého programu rozvoje infrastruktury. Capital City Kampala také těžila z vylepšení silnic. To tvoří součást širšího plánu napříč východní Afrikou na zlepšení dopravy, přičemž byly modernizovány vnitrostátní a mezinárodní spoje. Významně také těžily vazby Ugandy se sousední Keňou, Tanzanií, Demokratickou republikou Kongo (DRC) a Rwandou, což pomohlo posílit obchod v celém regionu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23237
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaný projekt v tématu

rychlostní silnice Kampala (Busega) - Mpigi

realizace přes vlastní prostředky se vleče, ale pokračuje

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23237
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

vznikající MÚK v hlavním městě Kampala:
.
11.JPG
11.JPG (165.16 KiB) Zobrazeno 279 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23237
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Kampala Entebbe Expressway - značená jako M3
.
KEE.JPG
KEE.JPG (87.65 KiB) Zobrazeno 29 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Afrika“