Byl dokončen tunel, který obchází "Pyramides d'Euseigne" ve Val d'Hérens ve Valais.
poloha na mapě: https://www.openstreetmap.org/?mlat=46. ... 65/7.41709
stará silnice z r. 1947:
Obchvat Staldenu se otevře 31. října 2023 po 8 letech výstavby.
Staldenem projede v průměru 9 000 vozidel denně, v hlavní sezóně vyšší objemy 12 000 vozidel za den.
Obchvat umožňuje dopravu z Vispu na obchvat Staldenu do oblastí Zermatt i Saas-Fee.
Jeho součástí je 270 metrů dlouhý a 60 metrů vysoký most.
poloha na mapě: https://www.openstreetmap.org/?mlat=46. ... 288/7.8678
Švýcarsko
-
- VIP
- Příspěvky: 23365
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- Příspěvky: 949
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Švýcarsko
Zajímavý způsob rekonstrukce povrchu, kde je nad opravovaným povrchem vybudován provizorní posuvný most ...
Zatímco pod provizorním mostem se pracuje, nahoře se jezdí dvoupruhově 60 km/h.
Tady jsou pak vidět videa z provozu, letos v dubnu například na A1 ...
-
- VIP
- Příspěvky: 23365
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Švýcarsko
nebo i zde: viewtopic.php?p=254246#p254246
-
- VIP
- Příspěvky: 23365
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Švýcarsko
Pro povodně, sesuv půdy ... došlo k poškození dálnice A13 u San Bernardino; A13 Lostallo - Mesocco. Astra, správce dálnice, jí uvedl do provozuschopného stavu v 1/2 profilu a bude dál až do podzimu pokračovat v intenzivní rekonstrukci úseku.
https://www.swissinfo.ch/eng/alpine-env ... n/82780586
https://www.swissinfo.ch/eng/alpine-env ... s/81654307
https://www.swissinfo.ch/eng/alpine-env ... n/82780586
https://www.swissinfo.ch/eng/alpine-env ... s/81654307
-
- VIP
- Příspěvky: 23365
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Švýcarsko
Švýcarské firmy Implenia a Frutiger řeší zakázku na tunel v hodnotě téměř 436 milionů eur ve Švýcarsku. Obě společnosti navrhnou a postaví 4,4 km dlouhý tunel Sisikon ve společném podniku, přičemž Implenia bude mít 60% podíl a Frutiger 40%.
Nová trasa bude součástí trasy Axenstrasse, která vede podél břehů jezera Uri a jezera Lucerne. Firmy také vybudují další podzemní stavby, jako jsou přístupové tunely, průchozí místa, ventilační uzly. Díky až sedmi souběžným tunelovacím bodům a velmi stísněným prostorovým podmínkám představuje tato práce podle Implenia určité technické problémy. Stavební práce začnou v roce 2025 a potrvají do roku 2034.
Vytěží se asi 2 miliony tun materiálu, z nichž většina bude přepravena na člunech do velkého projektu renaturace v deltě Reuss ve Flüelenu.
Nová trasa bude součástí trasy Axenstrasse, která vede podél břehů jezera Uri a jezera Lucerne. Firmy také vybudují další podzemní stavby, jako jsou přístupové tunely, průchozí místa, ventilační uzly. Díky až sedmi souběžným tunelovacím bodům a velmi stísněným prostorovým podmínkám představuje tato práce podle Implenia určité technické problémy. Stavební práce začnou v roce 2025 a potrvají do roku 2034.
Vytěží se asi 2 miliony tun materiálu, z nichž většina bude přepravena na člunech do velkého projektu renaturace v deltě Reuss ve Flüelenu.
-
- VIP
- Příspěvky: 23365
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Švýcarsko
Federální rada schválila projekt modernizace Nationalstrasse 28 v údolí Prättigau ve východním Švýcarsku v délce 3,5 kilometru. Toto je jedna z posledních modernizací této silnice, která spojuje A13 v Landquartu s oblastí Davosu.
https://www.astra.admin.ch/astra/de/hom ... 02427.html
Všechny vesnice na této trase byly objety, ale stále existuje těsné údolí, kde současná silnice, Rhätische Bahn a řeka Landquart zabírají malé dno údolí. Tato hustá sbírka různých prvků znamená, že železnice tudy jezdí rychlostí pouze 45 km/h, zatímco pomalý provoz je i na hlavní silnici.
V plánu je postavit nový tunel pro Rhätische Bahn, který tudy může jezdit rychlostí 120 km/h (náklady: 169 milionů CHF), a přesměrovat hlavní silnici na příznivější směr a využívat starou silnici pro pomalý provoz. (náklady: 156 milionů CHF).
Stavba by mohla začít v roce 2027.
https://www.astra.admin.ch/astra/de/hom ... 02427.html
Všechny vesnice na této trase byly objety, ale stále existuje těsné údolí, kde současná silnice, Rhätische Bahn a řeka Landquart zabírají malé dno údolí. Tato hustá sbírka různých prvků znamená, že železnice tudy jezdí rychlostí pouze 45 km/h, zatímco pomalý provoz je i na hlavní silnici.
V plánu je postavit nový tunel pro Rhätische Bahn, který tudy může jezdit rychlostí 120 km/h (náklady: 169 milionů CHF), a přesměrovat hlavní silnici na příznivější směr a využívat starou silnici pro pomalý provoz. (náklady: 156 milionů CHF).
Stavba by mohla začít v roce 2027.
-
- VIP
- Příspěvky: 23365
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Švýcarsko
Vrátím se ještě k té letní katastrofě, která zdevastovala úsek A13 Lostallo - Mesocco. (o pár příspěvků zpátky) Dálniční správce pak informoval koncem sprna o kompletním znovu-otevření tohoto úseku: https://www.astra.admin.ch/astra/de/hom ... 02284.html .
- Bern, 30. srpna 2024 - Dálnice A13 mezi Lostallo a Mesocco bude v úterý 3. září 2024 v dopoledních hodinách plně znovu zprovozněna. Po prudkých bouřkách 21. června 2024 byl úsek dálnice na dva týdny uzavřen. Díky rychlým rekonstrukcím je od 5. července k dispozici jeden jízdní pruh v každém směru.
Restaurátorské práce, které začaly 24. června, jsou z větší části dokončeny, takže od úterý 3. září 2024 lze úsek využívat jako obvykle se dvěma jízdními pruhy v každém směru a maximální rychlostí 120 km/h. Konečné značení bude umístěno v pondělí 2. září 2024. Za tím účelem bude doprava postupně přesměrována na novou polovinu komunikace.
V posledních týdnech proběhly rozsáhlé práce, včetně odvozu suti, zpevnění dálničního nábřeží kamennou výplní a vybudování ochranného valu podél silnice. Koryta potoků Moesa a Orbel byla navíc vyčištěna od trosek, aby se obnovil přirozený tok řeky.
Další vyklízecí a úklidové práce budou probíhat v příštích týdnech, ale to už nebude mít vliv na dopravu.
Rychlé dokončení rekonstrukčních prací bylo možné díky skvělé spolupráci všech zúčastněných a mimořádnému nasazení pracovních sil.
Celkové náklady na přestavbu tohoto úseku se pohybují kolem 7 milionů franků.