I/37 Žďár nad Sázavou
Re: I/37 Žďár nad Sázavou
RM TW:
ŘSD dnes zahájilo realizaci stavby “I/37 Žďár nad Sázavou, Jihlavská - Brneňská” v délce 692m, kterou se ulehčí části ul. Brněnské a zejména křižovatce s ul. Jihlavskou. Stavbu realizuje spol. AQUASYS spol. s r.o. za 112,8 mil. Kč bez DPH. Zprovoznění je plánováno v létě 2025.
Pozn. opraveno dne na dnes.
ŘSD dnes zahájilo realizaci stavby “I/37 Žďár nad Sázavou, Jihlavská - Brneňská” v délce 692m, kterou se ulehčí části ul. Brněnské a zejména křižovatce s ul. Jihlavskou. Stavbu realizuje spol. AQUASYS spol. s r.o. za 112,8 mil. Kč bez DPH. Zprovoznění je plánováno v létě 2025.
Pozn. opraveno dne na dnes.
Re: I/37 Žďár nad Sázavou
Dívám se, že těch cca 600 metrů bude jediný, co se na Vysočině bude v následujích dvou letech stavět. Když bůh dá, tak další stavby začnou v roce 2026. Ještě že aspoň ten kraj něco staví.
Re: I/37 Žďár nad Sázavou
Snad trochu urychlí Jihlava-Stonařov a další přeložky na 38. Za ŘSD je to na Vysočině skutečně dost ostuda. Ale možná lepší nestavět nic, než nedotažené paskvily, jako jinde.
Re: I/37 Žďár nad Sázavou
Nějaké foto jako dokumentace toho že začali něco dělat. A to dokonce i v neděli.
Vzhledem k (bez)významu a (ne)zajímavosti stavby neplánuji nějakou dokumentaci stavby. Jediné co mě trochu zajímá budou pak detaily na OK, jestli se na ŘSD poučili (snad jo) a a nebude to domlácené po pár týdnech jako na stáv. OK (a skoro všech ostatních v ZR)
Zajímavosti na foto jsou asi dvě, jednak odkrytá cihelna (léta pod sutí) a násep na předposlední foto - modří již vědí.
Vzhledem k (bez)významu a (ne)zajímavosti stavby neplánuji nějakou dokumentaci stavby. Jediné co mě trochu zajímá budou pak detaily na OK, jestli se na ŘSD poučili (snad jo) a a nebude to domlácené po pár týdnech jako na stáv. OK (a skoro všech ostatních v ZR)
Zajímavosti na foto jsou asi dvě, jednak odkrytá cihelna (léta pod sutí) a násep na předposlední foto - modří již vědí.
- Přílohy
-
- 2024-06-23 09.47.49 cihelna.jpg (409.59 KiB) Zobrazeno 1488 x
-
- 2024-06-23 09.45.30 od Jihlavske.jpg (323.81 KiB) Zobrazeno 1488 x
-
- 2024-06-23 09.44.14 Jihlavska-provizorka_1.jpg (343.75 KiB) Zobrazeno 1488 x
Naposledy upravil(a) Beekee dne 25.6.2024 10:51:47, celkem upraveno 2 x.
Re: I/37 Žďár nad Sázavou
#2
- Přílohy
-
- 2024-06-23 09.53.52 skryvka smer k Brnenske.jpg (295.62 KiB) Zobrazeno 1487 x
-
- 2024-06-23 09.53.47 zbytky po kovosrotu, posun plotu.jpg (302.87 KiB) Zobrazeno 1487 x
-
- 2024-06-23 09.53.10 vsakovaci ryha.jpg (307.24 KiB) Zobrazeno 1487 x
Naposledy upravil(a) Beekee dne 25.6.2024 10:51:12, celkem upraveno 1 x.
Re: I/37 Žďár nad Sázavou
#3
- Přílohy
-
- 2024-06-23 09.57.13 k Jihlavske.jpg (285.62 KiB) Zobrazeno 1486 x
-
- 2024-06-23 09.57.08 zelnasyp.jpg (286.59 KiB) Zobrazeno 1486 x
Re: I/37 Žďár nad Sázavou
Úplně bezvýznamná stavba to není, zrychlí cestu minimálně z Novoměstska do Jihlavy a na D1, měly by zmizet i nějaké ty kamiony z kruháče u Enpeky (Brněnská x Jihlavská). Kruháč v místě současného "téčka" Chelčického x Jihlavská taky pomůže, ač bych tam raději viděl zárodek budoucí MÚK, ale to by vzhledem ke stavu přípravy zbytku obchvatu asi skutečně nešlo.
Jen doufám, že tu OK na Jihlavské zprovozní v předstihu ještě letos, podle příprav na provizorní vedení zřejmě ano.
Je zajímavé, kolik staveb se na té Brněnské už překrylo - stará trať Tišnov - Žďár, přeložka ve skalním zářezu odb. Žďárská - nové nádraží, OK Brněnská a teď její nový tvar...
Jen doufám, že tu OK na Jihlavské zprovozní v předstihu ještě letos, podle příprav na provizorní vedení zřejmě ano.
Je zajímavé, kolik staveb se na té Brněnské už překrylo - stará trať Tišnov - Žďár, přeložka ve skalním zářezu odb. Žďárská - nové nádraží, OK Brněnská a teď její nový tvar...
Re: I/37 Žďár nad Sázavou
Tak kdyby to neřešilo vůbec nic tak by to snad nestavěli. Ikdyž... ve žďáru je možný asi všechno, posledně vyblili 60mil kvůli nesmyslnýmu napojení obchoďáku.
Ale mi spíš zajímá, kolik dopravy se nakonec přeleje do sídliště Chelčická - Nádražní. O tomto očekávaném přínosu se radši nemluví. A druhá věc je, jestli ta OK opravdu té Chelčické významněji pomůže... od nádraží toho bude jezdit víc a to napojení do OK bude pořád handikepované rozjezdem do kopce. Jen jsem teď nakoukl do toho projektu... opravdu krásné detaily.
Ale mi spíš zajímá, kolik dopravy se nakonec přeleje do sídliště Chelčická - Nádražní. O tomto očekávaném přínosu se radši nemluví. A druhá věc je, jestli ta OK opravdu té Chelčické významněji pomůže... od nádraží toho bude jezdit víc a to napojení do OK bude pořád handikepované rozjezdem do kopce. Jen jsem teď nakoukl do toho projektu... opravdu krásné detaily.
Re: I/37 Žďár nad Sázavou
Chelčického to nepomůže, ale podle mě se trochu uleví zejména Smetanově, protože se leckdy vyplatí jet přes světelnou křižovatku s Brněnskou a kolem Enpeky, než čekat na odbočení z Chelčického na Jihlavskou. Zvlášť, když se místní řidiči neumí při odbočování vlevo ohleduplně zařadit co nejvíce vlevo...
Re: I/37 Žďár nad Sázavou
Smetanka je po posledním programátorském zásahu toho chytráka z prahy (eltodo) zabitá. Stačí 2-3 vlevo odbočující auta a konec. Tam je to zralé na zákaz levého odbočení. Je fascinující koukat jak hlavní jezdí do prázdna zatímco Smetanka pustí jen pár aut a čeká se klidně i 3+ cykly. Ale na městě "udělali maximum"...
Re: I/37 Žďár nad Sázavou
Zákaz levého odbočení ze Smetanovy by pomohl autům jedoucím rovně a doprava, ale zase by způsobil přelití těchto aut do Strojírenské, 1. máje, Kopečné a Revoluční. Část by se po zprovoznění toho kruháče na Jihlavské asi přelila právě do Nádražní, Chelčického, Jihlavské a Brněnské. "Pěkné" zajížďky.
O levém odbočovacím pruhu ze Smetanovy jsem ještě na přelomu tisíciletí četl, ale dnes už si tím vynucené zbourání čtyř pěti domů nedokážu představit jako prosaditelné. A vlastně ani žádoucí, místo bourání rodinných domů vytvářejme alternativní trasy. Smetanova ulice moc lepších alternativ nemá, proto je tak zatížená.
Ona ta pěší zóna na Nádražní a zákaz vjezdu na Veselské mají svá negativa. Ne že bych na současném stavu chtěl něco měnit...
Plus neprůjezdné okolí 5. ZŠ, respektive absence propojení Palachova - Haškova, tyhle vazby také generují provoz na výše zmíněných křižovatkách. Provoz, který by tamtudy nemusel proudit. Ostatně na toto již poukázal nějaký ten zpracovaný generel dopravy.
O levém odbočovacím pruhu ze Smetanovy jsem ještě na přelomu tisíciletí četl, ale dnes už si tím vynucené zbourání čtyř pěti domů nedokážu představit jako prosaditelné. A vlastně ani žádoucí, místo bourání rodinných domů vytvářejme alternativní trasy. Smetanova ulice moc lepších alternativ nemá, proto je tak zatížená.
Ona ta pěší zóna na Nádražní a zákaz vjezdu na Veselské mají svá negativa. Ne že bych na současném stavu chtěl něco měnit...
Plus neprůjezdné okolí 5. ZŠ, respektive absence propojení Palachova - Haškova, tyhle vazby také generují provoz na výše zmíněných křižovatkách. Provoz, který by tamtudy nemusel proudit. Ostatně na toto již poukázal nějaký ten zpracovaný generel dopravy.
Re: I/37 Žďár nad Sázavou
Nemyslím, že by způsobilo něco dramatického. Ono je to objíždějí běžnou praxí. Místní nejezdí přes náměstí aby stáli na světlech, ti jezdí okolo aby se jim vyhli. Alespoň ti co u toho přemýšlí. Každopádně jednodušší by bylo nechat přeprogramovat ty doprasené SSZ. Ty rezervy v kapacitně jsou očividné i laikovi - hlavně mimo špičku kdy je to snadné posoudit. Na to nadávají snad všichni. Samozřejmě netuším co zabránilo programátorovi to udělat lépe... proč i po ročním "ladění" těch strašně "chytrých" SSZ je výsledek tak mrzutý. Nechal bych to udělat někoho jiného...
A ano, Palachovu zavřít pro mamataxi, propoj Palachova-Jihlavská v trase trati je k diskusi aby to nebyla jen super rychlá spojka, propoj na Haškovu je nesmysl. Tolik asi k planému řečnění.
A ano, Palachovu zavřít pro mamataxi, propoj Palachova-Jihlavská v trase trati je k diskusi aby to nebyla jen super rychlá spojka, propoj na Haškovu je nesmysl. Tolik asi k planému řečnění.
Re: I/37 Žďár nad Sázavou
Jedna procházka s cílem zjistit, co se stihlo. Na jinak vcelku nezajímavé stavbě jedno překvapení tam přeci jen bylo...
Tak stavba z většiny vypadá tak ňák očekávatelně, asi ze 3/5 je udělaná pláň, od středu stavby se to postupně přibližuje k okrajovým OK.
Tak stavba z většiny vypadá tak ňák očekávatelně, asi ze 3/5 je udělaná pláň, od středu stavby se to postupně přibližuje k okrajovým OK.
Re: I/37 Žďár nad Sázavou
... to překvapení je přímo u OK Jihlavská, kdy řezy, které na papíře vypadají takto...
v realitě jsou poněkud odlišné.
Skoro to vypadá, že Jihlavskou chtějí vykřížit mimoúrovňově...
v realitě jsou poněkud odlišné.
Skoro to vypadá, že Jihlavskou chtějí vykřížit mimoúrovňově...
Re: I/37 Žďár nad Sázavou
Na jaře položí asfalt a může se jezdit. Jen mně teda vadí, že tam není bypass od Jihlavy na Nové Město...
Nebo se tam v budoucnu počítá s MÚK, pokud bude pokračovat ten jihozápadní průtah?
Nebo se tam v budoucnu počítá s MÚK, pokud bude pokračovat ten jihozápadní průtah?
Re: I/37 Žďár nad Sázavou
Absence bypassu mně také vadí, ale nejsem si jistý, zda je na něj dostatek místa mezi mostem přes trať a novou OK. Stejně tak by byl přínosný i bypass Chelčického - Jihlava, ale pokud by existoval ten bypass Jihlava - Nové Město, nebyl by tolik potřeba.
V dokumentaci EIA záměru "I/37 Žďár nad Sázavou - SZ + JZ obchvat, nové podání" jsou dvě varianty vedení trasy v prostoru před nádražím:
- Varianta s realizací tunelu:
- Varianta A dlouhý tunel
- Varianta B 2 krátké tunely
- Bez realizace tunelu se čtyřmi variantami výškového vedení:
- var. 1 (podjezdy a vedení v zářezu, bez napojení Jihlavské ulice na obchvat)
- var. 2 (podjezdy a vedení v zářezu, deltovitá MÚK s Jihlavskou ulicí)
- var. 3 (dlouhá estakáda, OK s Jihlavskou ulicí)
- var. 4 (krátká estakáda, bez napojení Jihlavské ulice na obchvat)
dokumentace EIA píše:Zpracovatel technické studie přednádražního prostoru na základě zpracovaných variant doporučuje dále sledovat technické řešení varianty 1. Použití varianty 2 pro další projekční přípravu je podmíněno souhlasem s odchylným řešením od ustanovení článku 11.2 a tabulky č. 21 ČSN 73 6101 (vzdálenost křižovatek na silnici I. třídy) a případnou dohodou mezi investorem a Městem Žďár nad Sázavou o spolupodílnictví na zvýšených nákladech z důvodů vybudování mimoúrovňové křižovatky silnic I/37 a II/353.
Za mě je nejlepší varianta 2, která ovšem znamená dramaticky snížit niveletu v podstatě celé té nyní budované propojky Brněnská - Jihlavská, vybudovat novou OK Jihlavská - Chelčického a také nové větve MÚK Jihlavská. Z toho je podle mě jasné, o jakém časovém horizontu se bavíme...
Abychom zůstali na Vysočině, tak SV obchvat Havlíčkova Brodu (zprovozněn 2003) se bude překopávat už po cca třiceti letech.
Re: I/37 Žďár nad Sázavou
Začala pauza na kafčo , viz: https://zdarsky.denik.cz/zpravy_region/ ... lnici.html
Re: I/37 Žďár nad Sázavou
A ještě jeden článek, dle kterého je pokračování obchvatu v nedohlednu. To je tak, když se vybere hodně drahá varianta, pak to ekonomicky nevyjde
https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/obc ... -zpravy_mv
https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/obc ... -zpravy_mv
Re: I/37 Žďár nad Sázavou
To vypadá na hooodně kafí martasi...