Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23389
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaný projekt v tématu

Tak jak je celé OSN zastaralé a zpomalené, ... tak se UNESCO probralo ze sna a požaduje (nyní) delší tunel pod Stonehenge (A303) nebo totální odklon, v opačném případě hrozí vyřazením památky ze seznamu.

https://www.bbc.com/news/uk-england-wiltshire-66843922

Vláda přitom schválila posunutí tunelu: viewtopic.php?p=278226#p278226 .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23389
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

několik stavebních projektů v leteckých záběrech:



za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 3102
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Majkii »

Vánoční 40h vysouvání mostu pro budoucí HS2 (VRT) nad M42, obchvatem Birminghamu:
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23389
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaný projekt v tématu

Kontroverzní projekt obchvatu Stonehenge za 2 miliardy liber byl zastaven

Britský kontroverzní projekt obchvatu Stonehenge za 2 miliardy liber byl zastaven, což vyvolalo úlevu mezi ekology a historiky, kteří byli proti stavebním pracím.

Projekt obchvatu Stonehenge ve Spojeném království byl zastaven.

Nová britská labouristická vláda zastavuje kontroverzní projekt v hodnotě 2 miliard liber na vybudování obchvatu a tunelu kolem Stonehenge. Dvouproudový obchvat o délce 3,2 km byl předmětem mnoha právních sporů z archeologických i ekologických důvodů, ale plány byly schváleny předchozí konzervativní vládou.

Již více než dvě desetiletí existují plány na vybudování tunelu se dvěma tubusy ve vzdálenosti od památníku. Ty byly při předchozích příležitostech také zrušeny, a to z velké části kvůli obavám z nákladů spíše než ekologických nebo archeologických zájmů.

National Highways říká, že vybudování tunelu pro přepravu A303 by snížilo dopravní zácpy a také zvýšilo bezpečnost, ale ekologové a archeologové se spojili, aby se proti plánu postavili a zahájili řadu právních výzev k projektu. Tvrdí, že obchvat by způsobil škody na životním prostředí a také by riskoval poškození důležitých historických oblastí.

Stavba tunelu by byla složitá, což by zvýšilo náklady na práci. Geologie oblasti se vyznačuje nekvalitními horninami, které jsou silně členité, stejně jako vysokou hladinou podzemní vody. Tunel by potřeboval rozsáhlá podpůrná opatření a také hydroizolaci, aby byl pevný a suchý. Mezitím by byly zapotřebí komplexní metody kontroly a separace vody, aby se zajistilo, že hladina podzemní vody nebude narušena a že se do místních vodních toků nedostanou žádné nečistoty.

Tentokrát to vypadá, jako by byl projekt z velké části zrušen z ekonomických důvodů (ještě jednou). Nová labouristická vláda uvedla, že na realizaci projektu není dostatek finančních prostředků, přičemž vzhledem ke katastrofálnímu špatnému finančnímu řízení předchozí administrativy je třeba nejprve řešit jiné národní priority, jako je zdraví a vzdělávání.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23389
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

Transport Scotland udělil kontrakt v hodnotě 185 milionů liber (208 milionů eur) společnosti Balfour Beatty Civil Engineering na práce na trase A9 ve Skotsku. Mezitím také ve Skotsku byla společnost AtkinsRéalis pověřena dodáním projektu 3. etapy East Airdrie Link Road, součásti orbitálního dopravního koridoru Pan-Lanarkshire, který spojuje tři dálnice, M80, M8 a M74.

Zlepšení pro A9 povede k rozšíření 9,6 km dlouhého úseku silnice mezi Moy a Tomatin. Dílo je součástí dualizace A9 mezi Perthem a Inverness v hodnotě 3,5 miliardy eur.

Stávající trasa A9 má na tomto úseku jeden jízdní pruh v obou směrech, ale bude povýšena na dvouproudovou silnici, oddělenou centrální rezervací. Kromě toho budou postaveny čtyři mosty. Práce by měly trvat 36 měsíců.

Práce je potřeba, protože dálnice A9 vede hustý provoz a poskytuje klíčové spojení mezi jižním Skotskem a Inverness na severu s vysokým procentem těžkých vozidel a také turistického ruchu. Trasa je proslulá vysokou nehodovostí a má nezáviděníhodnou bezpečnost. Špatné předjíždění znamená, že byly časté čelní srážky, což pomůže vyřešit duální program mezi Perthem a Inverness, stejně jako zvýšení kapacity.

Projekt A9 byl již dříve vypsán ve výběrovém řízení. Společnost Transport Scotland obnovila výstavbu projektu A9 Dualling: Tomatin-to-Moy, aby přilákala do soutěže více uchazečů.

Balfour Beatty Civil Engineering, Wills Bros Civil Engineering a John Graham Construction byli již dříve vybráni pro tento projekt. Počátkem roku 2023 však vyvstaly problémy týkající se spravedlivého sdílení rizik a zadávání zakázek pro úsek Tomatin – Moy o délce 9,6 km, takže společnost Transport Scotland musela znovu zahájit výběrové řízení.

Pro East Airdrie Link Road jmenovala rada North Lanarkshire ve Skotsku firmu AtkinsRéalis pro profesionální služby a projektový management, aby se postarala o projekční práce. Tento projekt zlepší severojižní dopravní spojení v regionu, sníží dobu jízdy, dopravní zácpy a zlepší kvalitu ovzduší.

East Airdrie Link Road poskytne novou dálnici na východ od Airdrie, vedoucí z M8 v Newhouse na sever od Riggend, a také novou pěší a cyklistickou trasu mezi Calderbank/Chapelhall a Riggendem. Tah poskytne primární přístup k nové nemocnici Monklands ve Wester Moffat.

Radní Alex McVey, člen výboru pro podnikání a spravedlivou práci v North Lanarkshire Council, řekl: "East Airdrie Link Road vytvoří strategické severojižní spojení mezi M8 a Cumbernauld, v podstatě vytvoří dopravní trasu jako součást širšího dopravního koridoru Pan Lanarkshire"'

East Airdrie Link Road je podporována investicemi od skotských vlád Spojeného království a rady North Lanarkshire prostřednictvím fondu City Deal Infrastructure Fund Glasgow City Region.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23389
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

informace z konce 2023:

:arrow: Skanska zajistila více finančních prostředků a do konce roku zahájí práce na zpožděné úpravě anglické A428 Black Cat.

Práce na modernizaci A428 byla zadána počátkem roku 2021 na vytvoření 16 km dlouhé dualizované silnice pro zlepšení cest mezi Milton Keynes, Bedfordem a Cambridge severně od Londýna. Právní námitka ze strany nátlakové skupiny Transport Action Network však zdržuje práci a má za následek zvýšení nákladů z původních 581 milionů EUR na 750 milionů EUR.

Transport Action Network obviňuje vládu Spojeného království z toho, že má standardní řešení dopravních zácp, které je jednoduše zdvojené dálnice, bez ohledu na zvýšené CO₂ a na úkor investic do udržitelnější veřejné dopravy, jako jsou cyklistické trasy.

Skanska uvedla, že zajistila téměř 27 milionů eur na financování navíc a klient projektu, společnost National Highways, říká, že práce na místě mohou začít do konce tohoto roku, projekt má být otevřen do roku 2027. Skanska úzce spolupracuje s designem partner Mott MacDonald, je odpovědný za návrh a výstavbu schématu a zahrnuje modernizaci trasy vedoucí z kruhového objezdu Black Cat poblíž St Neots do Caxton Gibbet.

Mezi vylepšení křižovatky bude patřit třípatrová křižovatka na kruhovém objezdu Black Cat. Vytvoří také lepší trasy pro pěší, cyklisty a jezdce na koních a zajistí lepší spojení do St Neots a jeho vlakového nádraží. Trasa je jediným zbývajícím úsekem jednoproudové silnice mezi M1 poblíž Milton Keynes a Cambridge.

Po A428 mezi Cambridge Road a Caxton Gibbet jezdí každý den kolem 25 000 vozidel. Růst populace a komerční investice v této oblasti však znamenají, že objem by mohl do roku 2040 dosáhnout přibližně 33 000 vozidel.

Mezitím vláda Spojeného království vyčlenila 825,3 milionu EUR na opravy silnic v jihovýchodní Anglii, přičemž každý místní úřad pro silnice dostane v tomto finančním roce 26,8 milionu EUR a podobná částka bude předána ve finančním roce 2024/25. Zbývající finanční prostředky budou poskytnuty do roku 2034. Mark Harper, ministr dopravy Spojeného království, uvedl, že financování je součástí národního plánu na obnovu povrchu více než 5 000 silnic v příštích 11 letech.

:arrow: Vláda Spojeného království tvrdí, že bude řešit více než deset let zanedbávání oprav silnic a nasměruje 8,3 miliardy liber, které měly být použity na železniční projekt HS2 na modernizaci národní silniční sítě. Roky snižovaných rozpočtů na opravy silnic vedly k vážnému zhoršení britského silničního systému a nyní jsou nutné rozsáhlé údržbářské práce.

Financování bude využito v průběhu příštích 11 let a doufáme, že bude možné zaplatit opravy více než 8 000 km silnic, které utrpěly značné opotřebení.

Každý místní úřad může použít svůj podíl z 8,3 miliardy liber k tomu, aby zjistil, které místní silnice nejvíce potřebují opravu, a zajistil okamžitá zlepšení pro komunity a obyvatele. Například pro místní úřady na severozápadě, severovýchodě a Yorkshire & Humber bude vyčleněno 3,3 miliardy liber; a 2,2 miliardy liber pro místní úřady ve West Midlands a East Midlands. Mezitím bude k dispozici 2,8 miliardy liber pro místní úřady ve východní Anglii, jihovýchodě, jihozápadě a poprvé po osmi letech v Londýně.

Vláda Spojeného království již potvrdila 5,5 miliardy liber do roku 2024/25. Dnešní celostátní podpora ve výši 8,3 miliardy GBP přichází navíc a prodlužuje se až do roku 2034, poskytuje místním úřadům dlouhodobou jistotu a pomáhá předcházet tomu, aby se v budoucnu vracely výmoly.

Vedoucí politiky RAC Simon Williams řekl: „Největším problémem řidičů ze všech je špatný stav místních silnic, takže skutečnost, že vláda našla významný dodatečný balík příjmů, by radám měla poskytnout jistotu financování, které potřebují k řádnému dlouhodobému plánování. termín údržby silnic, čemuž říkáme již mnoho let.

"Doufáme, že místní úřady využijí peníze tím nejefektivnějším možným způsobem tím, že obnoví povrch těch nejhorších silnic, udrží ty v rozumném stavu v lepším stavu po delší dobu pomocí povrchové úpravy a vyplní výmoly co možná nejtrvalěji, kdykoli to bude nutné."

Edmund King OBE, prezident AA, řekl: „Nebezpečné silnice poničené výmoly jsou pro řidiče problémem číslo jedna a hlavním problémem pro cyklisty, cyklisty a chodce. V letošním roce se AA dosud zúčastnilo více než 450 000 poruch souvisejících s výmoly. Způsobené škody mohou představovat obrovskou finanční zátěž pro řidiče, ale také představují velké bezpečnostní riziko pro řidiče na dvou kolech.

„Plán ve výši 8,3 miliardy liber může znamenat značný rozdíl v tom, že vrátíme naše silnice zpět do standardů, které uživatelé silnic očekávají, zvláště pokud rady efektivně využijí hotovost k obnově povrchu našich ulic. Kromě bezpečnějších silnic dodává odstranění výmolů sebevědomí lidem, kteří chtějí jezdit na kole, a vštípí hrdost na místo v místních komunitách.“

Rick Green, předseda Asphalt Industry Alliance, řekl: „Dlouho jsme požadovali jistotu financování v dlouhodobém horizontu a skutečnost, že DfT se zavázala, že tyto peníze budou k dispozici v příštích 11 letech, by měla umožnit týmům dálnic zavést efektivnější práce na zlepšení podmínek místních silnic a zvýšit odolnost sítě, jakmile budou mít podrobnosti o jejich přidělení.

"Tato dlouhodobá investice také pomůže dát asfaltovému dodavatelskému řetězci důvěru k dalším investicím do modernizace továren, inovací materiálů a technického pokroku na podporu vývoje a dodávek silnic s nižším obsahem uhlíku, v souladu s nulovými ambicemi vlády."
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23389
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

a již aktuálně:

První testující provozní práce na mostě Renfrew poblíž Glasgow ve Skotsku byly dokončeny před otevřením mostu do konce tohoto roku.

Hlavní dodavatel Graham uvedl, že bude pokračovat v uvádění do provozu mostu, který bude prvním silničním mostem přes řeku Clyde, který se otevře pro proplouvající lodě. 184 m dlouhý lanový dvouproudový silniční most bude přepravovat vozidla, chodce a cyklisty mezi Glasgow a West Dunbartonshire.

Obrázek

Systém kabelových vzpěr je podobný jako u Queensferry Crossing - dvoukřídlé provedení s horizontálním otevíráním a zavíráním každého křídla. Většina komerčních lodí cestuje po řece během přílivu, ke kterému dochází jednou ve dne a jednou v noci. Když k tomu dojde, most bude uzavřen pro silniční provoz, poblíž budou značky a online informace, které budou o uzavírce předem informovat všechny lidi, aby si to mohli dopředu naplánovat.

Podél všech nových silnic přes Renfrew a přes most vzniknou nové pěší a cyklistické trasy.

Most je centrální pro hlavní přestavbu Clyde Waterfront a Renfrew Riverside. „Bylo skvělé vidět, jak se most zavírá poprvé v tak hladkém, kontrolovaném a bezproblémovém provozu,“ řekl Jim Armour, projektový ředitel Graham, soukromě vlastněné národní stavební společnosti s obratem 1,32 miliardy eur.

Dvě části mostu byly vyrobeny v Nizozemsku a přeplaveny přes Lamanšský průliv a poté po Irském moři na místo na začátku tohoto roku.

Projekt společně financují vlády Spojeného království a Skotska prostřednictvím městského regionu Glasgow v hodnotě 1,32 miliardy eur, což je partnerství osmi rad, které spolupracují.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23389
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Rušná britská dálnice M6 těží z nových jízdních pruhů, které byly otevřeny mezi křižovatkami 21a a 26. National Highways otevírá další jízdní pruh pro řidiče na silnicích směřujících na sever i na jih podél 16 km M6 mezi křižovatkou 21a a křižovatkou 26, mimoúrovňovou křižovatkou Orrell s M58.

Nově modernizovaný úsek Warrington do Wiganu bude obsahovat rychlostní limit 80 km/h (50 mph) s dalšími dočasnými bezpečnostními opatřeními, dokud nebudou dokončeny práce na kalibraci technologie, včetně detekce zastavených vozidel. Očekává se, že modernizace bude plně otevřena s maximální povolenou rychlostí 112 km/h (70 mph) na jaře příštího roku.

Kromě přidání dalšího jízdního pruhu v obou směrech modernizace zahrnovala poskytnutí dalších technologických a bezpečnostních vylepšení, včetně detekce zastavených vozidel. To využívá radarovou technologii k upozornění operátorů řídicího centra National Highways, kteří pak mohou uzavřít jízdní pruhy pomocí červeného signálu X, zobrazit upravená omezení rychlosti a nasadit dopravní policisty.

Costain byl místním partnerem projektu, který vedl dodávky vylepšení na této klíčové strategické trase, která přepravuje kolem 120 000 vozidel/den mezi Lancashire, Merseyside, Cheshire a Greater Manchester. Systém zlepší životy lidí v regionu snížením dopravních zácp a zlepšením doby cestování, díky čemuž budou cesty spolehlivější a napomůže hospodářskému růstu na severozápadě.

:arrow: Probíhá výstavba nového mostu na trase A38 kvůli novému železničnímu spojení HS2 ve Velké Británii. Práce provádí společný podnik Balfour Beatty VINCI. Partneři zahájili základní práce pro nový most, který povede vlaky HS2 pod hlavní silnici A na okraji Lichfieldu v hrabství Staffordshire.

Expertní tým inženýrů zahájil práci přímo pod vozovkou A38 v Streethay, aby vytvořil základy mostu Rykneld Street, které jsou hluboké 20-27 m. Složitý proces zahrnuje potopení celkem 88 pilot, aby se udržela hmotnost konstrukce.

V rámci přípravy na zahájení hromadění Balfour Beatty VINCI a National Highways úspěšně vybudovaly dočasný 320m úsek A38, který je nyní v provozu. Jakmile bude "pilotování" dokončeno a mostovka bude instalována koncem roku 2025, přestavěná část silnice bude přesunuta zpět do původní polohy, kde nyní probíhá pilotování – čímž se pod ním vytvoří prostor pro vysokorychlostní železnici.

Most Rykneld Street HS2 s délkou 90,5 m je poslední ze tří opěrných konstrukcí, které mají být postaveny v Streethay a které se nacházejí v 455 m dlouhém zářezu skrz zemi. Trojice mostů, která zahrnuje také A38 Southbound Slip Overbridge a Streethay Overbridge, umožní lince HS2 projet pod A38, jejími skluzovými pruhy a stávající nákladní železnicí South Staffordshire.

Přibližně 750 000 m3 zeminy bude vytěženo během procesu výstavby tří mostů a znovu použito k vytvoření náspů podél trasy HS2 lokálně. Zachary Walker, projektový manažer společnosti Balfour Beatty VINCI, řekl: „Dodáváme řadu komplexních konstrukcí, které umožní HS2 projet pod A38, jejími sjezdovými pruhy a nákladní železnicí South Staffordshire poblíž Lichfieldu. Tento vzrušující inženýrský projekt se brzy přesune do další fáze, protože zahajujeme základní práce na třetím a posledním mostě, který stavíme podél tohoto 455 m dlouhého zářezu v Streethay.“

David Perry, hlavní projektový manažer pro HS2, řekl: „Provádění komplexní inženýrské operace tohoto rozsahu v těsné blízkosti živé vozovky přináší jedinečnou sadu výzev, které vyžadují vícestupňový a společný přístup všech zúčastněných.
Série fázových opatření pro řízení dopravy bude pokračovat během procesu výstavby a fáze přestavby silnic, přičemž HS2 a National Highways budou spolupracovat na udržení plynulosti dopravy a minimalizaci narušení pro účastníky silničního provozu.

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23389
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »



za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23389
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

Bývaly doby, kdy místní byli prostě u vytržení z jediného pruhu A1 v Newcastlu. Tady to můžete vidět aneb trochu historie:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23389
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

Nové silniční spojení v hodnotě 118 milionů liber sníží dopravní zácpy ve skotském hrabství Perthshire.

Probíhá výstavba Cross Tay Link Road (CTLR) v Perthshire ve Skotsku za 118 milionů liber. Tento nový úsek silnice zahrnuje most a pomůže snížit chronické kongesce ve špičkách.

Jedná se o největší infrastrukturní projekt, který kdy provedla rada Perth & Kinross, a tvoří ústřední prvek projektu Perth Transport Futures Project. Práce zahrnují výstavbu nového třípolového mostu přes řeku Tay a 6 km úseku nové vozovky spojující A9 a A93 s Blairgowrie a A94, severně od Scone. Zahrnuje také výstavbu 2 km upravené dvouproudové silnice na A9 severně od kruhového objezdu Inveralmond.

Projekt zlepší místní dopravní síť a dopravní tok a zkrátí dobu jízdy. Posílí také bezpečnost chodců a cyklistů, zvýší kapacitu sítě a také výrazně sníží dopravní zácpy a související znečištění v centru města Perth.

Projekt dodává inženýrsko-stavební skupina BAM Nuttall (BAM).
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Evropa mimo EU“