Tak ještě jednou a lépe...
V tabulce rozestavěných staveb MVP je na konci roku 1939 i 1940.
Za zmatečné info se omlouvám...
Tak ještě jednou a lépe...
Stejně bych řekl, že je na svou dobu navržena docela velkoryse. Srovnejte s dneškem, kdy jsou na I/19 teprve v přípravě stavby, které by podle mě volaly po přehodnocení už před dvaceti lety (Drhovice - Tábor).
Čekal jsem že to budou typické google streetview snímky z roku 2010-2014 jak už to na vedlejších v ČR bývá. 2023 mě fakt překvapilo.
Problém je ve skutečnosti, že vláda v roce 1934 odmítla výstavbu dálnic. Další problém je, že si někteří dělali co je napadlo (v dobrém Baťa, i když občas taky jeho projektanti perlili..., SIA, Brněnské ústředí atd. nic moc, spíše špatně... a dodnes se to prezentuje, i když je to děs/běs)KarelLer píše: ↑1.12.2024 17:24:13 Není k těm původním plánům dálkové silnice i nějaké odůvodnění? Překvapuje mě, že se už tenkrát neuvažovalo o trasování někde okolo Brna. Možná by tehdy ani nebyl problém s něčím jako severním obchvatem Brna přes Mor. Kras. Trasování přes Vysočinu je sice kratší, ale podstatně náročnějším terénem. Především na té části severně od Brna je to pořád nahoru dolů, vysoká nadmořská výška, v zimě hodně sněhu...
Asi ten nejhorší úsek I/19, po němž jsem měl tu čest jet, je tento:KarelLer píše: ↑1.12.2024 17:24:13 Není k těm původním plánům dálkové silnice i nějaké odůvodnění? Překvapuje mě, že se už tenkrát neuvažovalo o trasování někde okolo Brna. Možná by tehdy ani nebyl problém s něčím jako severním obchvatem Brna přes Mor. Kras. Trasování přes Vysočinu je sice kratší, ale podstatně náročnějším terénem. Především na té části severně od Brna je to pořád nahoru dolů, vysoká nadmořská výška, v zimě hodně sněhu...
Díky za podrobné informaceTomas 1975 píše: ↑1.12.2024 18:46:05 Problém je ve skutečnosti, že vláda v roce 1934 odmítla výstavbu dálnic. [...]
Tak to jste asi ješte nejel po této hrůze, aneb pravá strana auta občas jede po polňačce https://mapy.cz/s/pamarejoceprof2 píše: ↑1.12.2024 20:29:12Asi ten nejhorší úsek I/19, po němž jsem měl tu čest jet, je tento:KarelLer píše: ↑1.12.2024 17:24:13 Není k těm původním plánům dálkové silnice i nějaké odůvodnění? Překvapuje mě, že se už tenkrát neuvažovalo o trasování někde okolo Brna. Možná by tehdy ani nebyl problém s něčím jako severním obchvatem Brna přes Mor. Kras. Trasování přes Vysočinu je sice kratší, ale podstatně náročnějším terénem. Především na té části severně od Brna je to pořád nahoru dolů, vysoká nadmořská výška, v zimě hodně sněhu...
https://mapy.cz/zakladni?pid=92161236&n ... z=11&ovl=8
Ani ta II/150 od Boskovic do Prostějova není tak úzká. Samozřejmě, z její druhé třídy vyplývají jiné nevýhody, jako horší údržba.