I/19 Obecně

[1. úsek] Plzeň (I/20) – Rožmitál pod Třemšínem (I/18) – Mirovice (I/4) – Milevsko – (I/29) – Tábor (peáž po D3) – Pelhřimov (I/34)
[2. úsek] Havlíčkův Brod (I/34) – Žďár nad Sázavou (I/37) – Boskovice (I/43)
Odpovědět
Tomas 1975
Příspěvky: 768
Registrován: 22.9.2009 20:02:33

Re: I/19 Obecně

Příspěvek od Tomas 1975 »

martas píše: 28.11.2024 23:09:49 Netuší někdo, kdy mohla být postavena přeložka I/19 za Starým Pelhřimovem směr Tábor? Původní přímá stopa je dle aleje stále krásně patrná z obou stran. Dle historických fotek vznikla přeložka už hodně dávno.
Tak ještě jednou a lépe...
V tabulce rozestavěných staveb MVP je na konci roku 1939 i 1940.
Za zmatečné info se omlouvám...
Avantime
Autor
Příspěvky: 712
Registrován: 25.2.2009 23:03:39
Kontaktovat uživatele:

Re: I/19 Obecně

Příspěvek od Avantime »

Není za co se omlouvat. Detailnější mapa a odkaz na zdroje, to úplně stačí.

Pořád to ale nevysvětluje tu po válce rozestavěnou přeložku. Že by nějaká iniciativa okresu Pelhřimov?

Edit: Aha, takže rozestavěno už před válkou. A Ministerstvo veřejných prací to v té době i financovalo, protože šlo o státní silnici? V tomto se neorientuju.
_jan91
Příspěvky: 978
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: I/19 Obecně

Příspěvek od _jan91 »

Napadlo mě podívat se do BMS na most přes Hejlovku na této přeložce - dle BMS je most z roku 1951, takže asi i ta přeložka... Té původní cesty jsem si v mapě nikdy nevšiml, díky za tip na výlet. Bohužel ta přeložka dnes již nevyhovuje stávajícímu provozu kvůli velkému podélnému sklonu na obou stranách údolí.
Tomas 1975
Příspěvky: 768
Registrován: 22.9.2009 20:02:33

Re: I/19 Obecně

Příspěvek od Tomas 1975 »

K věci...
Mám seznam staveb (torzo, lepší je pro Moravu), které muselo MVP hlásit vždy na konci roku Úřadu říšského protektora...
Úřad Říšského protektora od druhé poloviny roku 1940 zastavoval některé silniční a mostní stavby (1940 minimálně, zastavovalo se hlavně po květnu 1941, následně dubnu 1942...)...
V roce 1939 a 1940 je tam vždy nějaký požadavek na cement, ocel a potřebnou lidskou síly .... Pro další stavební sezónu,,,
Hodnoty ale opsané nemám... Název - Novostavba státní silnice u Chodče...
Myslím si, že v SOKA Pelhřimov nebo v muzeu jsou k tomu i fotky, ale to už fakt tahám z paty...
Avantime
Autor
Příspěvky: 712
Registrován: 25.2.2009 23:03:39
Kontaktovat uživatele:

Re: I/19 Obecně

Příspěvek od Avantime »

Děkuju!
_jan91 píše: 29.11.2024 17:24:56 Bohužel ta přeložka dnes již nevyhovuje stávajícímu provozu kvůli velkému podélnému sklonu na obou stranách údolí.
Stejně bych řekl, že je na svou dobu navržena docela velkoryse. Srovnejte s dneškem, kdy jsou na I/19 teprve v přípravě stavby, které by podle mě volaly po přehodnocení už před dvaceti lety (Drhovice - Tábor).
Tomas 1975
Příspěvky: 768
Registrován: 22.9.2009 20:02:33

Re: I/19 Obecně

Příspěvek od Tomas 1975 »

Nevím zda půjde pustit... Pokud ano dá se v tom listovat... Občas se ale musí vědět něco navíc... Dálková silnice Plzeň - Mor. Ostrava...Občas jako protektorátní silnice Českomoravská...
Toto je jenom část...


https://vademecum.nacr.cz/vademecum/Pag ... %3D&row=75
Avantime
Autor
Příspěvky: 712
Registrován: 25.2.2009 23:03:39
Kontaktovat uživatele:

Re: I/19 Obecně

Příspěvek od Avantime »

Bohužel, tyto webové aplikace na nějaké sdílení odkazů nebývají navrženy.
darwousek
Příspěvky: 1339
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: U I/4 v budoucnu snad M4

Re: I/19 Obecně

Příspěvek od darwousek »

Sudr píše: 29.11.2024 8:38:21
martas píše: 28.11.2024 23:09:49 Netuší někdo, kdy mohla být postavena přeložka I/19 za Starým Pelhřimovem směr Tábor? Původní přímá stopa je dle aleje stále krásně patrná z obou stran. Dle historických fotek vznikla přeložka už hodně dávno.

Zajímavé je, že ta původní trasa je i nafocená na streetview, máme v tomto směru opravdu dokonalé pokrytí.
Čekal jsem že to budou typické google streetview snímky z roku 2010-2014 jak už to na vedlejších v ČR bývá. 2023 mě fakt překvapilo.

Mohl bych mít ještě dotaz ohledně stáří původního mostu přes Želivku ? Zajímalo by mě jestli je původní ještě z dob kdy přes něj vedla I/19.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
KarelLer
Příspěvky: 767
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: I/19 Obecně

Příspěvek od KarelLer »

Není k těm původním plánům dálkové silnice i nějaké odůvodnění? Překvapuje mě, že se už tenkrát neuvažovalo o trasování někde okolo Brna. Možná by tehdy ani nebyl problém s něčím jako severním obchvatem Brna přes Mor. Kras. Trasování přes Vysočinu je sice kratší, ale podstatně náročnějším terénem. Především na té části severně od Brna je to pořád nahoru dolů, vysoká nadmořská výška, v zimě hodně sněhu...
Tomas 1975
Příspěvky: 768
Registrován: 22.9.2009 20:02:33

Re: I/19 Obecně

Příspěvek od Tomas 1975 »

KarelLer píše: 1.12.2024 17:24:13 Není k těm původním plánům dálkové silnice i nějaké odůvodnění? Překvapuje mě, že se už tenkrát neuvažovalo o trasování někde okolo Brna. Možná by tehdy ani nebyl problém s něčím jako severním obchvatem Brna přes Mor. Kras. Trasování přes Vysočinu je sice kratší, ale podstatně náročnějším terénem. Především na té části severně od Brna je to pořád nahoru dolů, vysoká nadmořská výška, v zimě hodně sněhu...
Problém je ve skutečnosti, že vláda v roce 1934 odmítla výstavbu dálnic. Další problém je, že si někteří dělali co je napadlo (v dobrém Baťa, i když občas taky jeho projektanti perlili..., SIA, Brněnské ústředí atd. nic moc, spíše špatně... a dodnes se to prezentuje, i když je to děs/běs)
MVP po zamítnutí vládou začala pracovat na projektu výstavy dvou dálkových silnic Praha - Brno - Zlín, včetně okruhu a Plzeň - Moravská Ostrava...
Odůvodnění Plzeň - Moravská Ostrava je, že silnice bude procházet chudými kraji (což je pravda) a přinese hospodářský růst dotyčným krajům...
Já jsem aktuálně získal významnou pozůstalost po předním silničním odborníkovi, člověku který později prosadil dálnici a po zásluze byl v roce 1945 zlikvidován jako odborník... Člověk , který táhl dálkovou silnic Plzeň - Moravská Ostrava byl v roce 1945 zlikvidován i fyzicky a byl dle všeho bezdětný..
Jsou tam věci i k trasování této komunikace a mnoha dalších... Ovšem zda se mě podaří zpracovat a převést do ně nějaké publikovatelné podoby vzhledem k nemožnosti sehnat nějaké finance nevím....
V příloze ukázka původního trasování dálkové silnice mezi Prahou a zemskou hranicí....
Přílohy
20241030_094157.jpg
20241030_094157.jpg (101.92 KiB) Zobrazeno 517 x
20241030_094143.jpg
20241030_094143.jpg (121.26 KiB) Zobrazeno 517 x
prof2
Příspěvky: 237
Registrován: 16.8.2009 9:37:10

Re: I/19 Obecně

Příspěvek od prof2 »

KarelLer píše: 1.12.2024 17:24:13 Není k těm původním plánům dálkové silnice i nějaké odůvodnění? Překvapuje mě, že se už tenkrát neuvažovalo o trasování někde okolo Brna. Možná by tehdy ani nebyl problém s něčím jako severním obchvatem Brna přes Mor. Kras. Trasování přes Vysočinu je sice kratší, ale podstatně náročnějším terénem. Především na té části severně od Brna je to pořád nahoru dolů, vysoká nadmořská výška, v zimě hodně sněhu...
Asi ten nejhorší úsek I/19, po němž jsem měl tu čest jet, je tento:
https://mapy.cz/zakladni?pid=92161236&n ... z=11&ovl=8

Ani ta II/150 od Boskovic do Prostějova není tak úzká. Samozřejmě, z její druhé třídy vyplývají jiné nevýhody, jako horší údržba.
darwousek
Příspěvky: 1339
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: U I/4 v budoucnu snad M4

Re: I/19 Obecně

Příspěvek od darwousek »

Úsek I/4 - Rožmitál je podle mě obecně jedna z nejhorších 1. tříd v ČR.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Avantime
Autor
Příspěvky: 712
Registrován: 25.2.2009 23:03:39
Kontaktovat uživatele:

Re: I/19 Obecně

Příspěvek od Avantime »

Souhlasím. Ono se tam dá jet docela svižně, ale je to pořád jen vyasfaltovaná polňačka s docela pěkným povrchem. To bývalá I/18 tady (doporučuju se "ohlédnout") z Načeradce do Čechtic, to nikdy nebyla rychlá silnice, ale teď už je to jen ukázka správy silnic Středočeského kraje.

Jednou byla před Březnicí kvůli bouračce zavřená I/19, tak jsem to objížděl tudy a přišlo mi to jako lepší cesta.

Rozumím tomu, že skutečně málokdo jede Plzeň - Humpolec na jeden zátah a po devatenáctce, ale ta silnice má vlastnosti, které vás nejdřív unaví a pak překvapí a neodpustí (1, 2, 3, 4).
KarelLer
Příspěvky: 767
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: I/19 Obecně

Příspěvek od KarelLer »

Tomas 1975 píše: 1.12.2024 18:46:05 Problém je ve skutečnosti, že vláda v roce 1934 odmítla výstavbu dálnic. [...]
Díky za podrobné informace :ok:
KarelLer
Příspěvky: 767
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: I/19 Obecně

Příspěvek od KarelLer »

prof2 píše: 1.12.2024 20:29:12
KarelLer píše: 1.12.2024 17:24:13 Není k těm původním plánům dálkové silnice i nějaké odůvodnění? Překvapuje mě, že se už tenkrát neuvažovalo o trasování někde okolo Brna. Možná by tehdy ani nebyl problém s něčím jako severním obchvatem Brna přes Mor. Kras. Trasování přes Vysočinu je sice kratší, ale podstatně náročnějším terénem. Především na té části severně od Brna je to pořád nahoru dolů, vysoká nadmořská výška, v zimě hodně sněhu...
Asi ten nejhorší úsek I/19, po němž jsem měl tu čest jet, je tento:
https://mapy.cz/zakladni?pid=92161236&n ... z=11&ovl=8

Ani ta II/150 od Boskovic do Prostějova není tak úzká. Samozřejmě, z její druhé třídy vyplývají jiné nevýhody, jako horší údržba.
Tak to jste asi ješte nejel po této hrůze, aneb pravá strana auta občas jede po polňačce :) https://mapy.cz/s/pamarejoce
Avantime
Autor
Příspěvky: 712
Registrován: 25.2.2009 23:03:39
Kontaktovat uživatele:

Re: I/19 Obecně

Příspěvek od Avantime »

Tam to aspoň není rozbitá hrůza jako jinde, ale takhle zatáčka umí ve dne pobavit a v noci, když na ni zapomenete... :-)
NullDeVoid
Příspěvky: 549
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: I/19 Obecně

Příspěvek od NullDeVoid »

Jak se na ty úseky 19tky koukám, tak… Ježiši kriste, tohle nemá na to, aby to bylo II. třída.
Tohle je fakt zralý na přestavbu na dálnici. A pak z toho nedělat II/619, ale udělat z toho něco jako III/61900.
„Tohle měl být 4pruh.“ (Ať to nemusím psát všude.)
Moje vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/11/25.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Odpovědět

Zpět na „I/19“