[D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
Re: [D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
V článku píšou: Dopravní omezení na D4 a s dosavadním přechodem související snížení rychlosti na 50 km/h zmizí z dálnice v neděli.
Re: [D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
On to není jen podraz na architekta, ale i na zhotovitele. Pokud to někdo kalkuloval na ten architektonický návrh, a vyhrál to pak zhotovitel, který rovnou věděl, že to ošulí, tak to není moc rovná soutěž...
Re: [D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
tím je ovšem D4 proslulá už od křižovatky v Lahovicích
ačkoli vím, že tam to ještě není D4
ačkoli vím, že tam to ještě není D4
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: [D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
Nemyslím si, že to byla změna stavby během realizace, tj. myslím, že to s ohledem na citace o použití žlutého FIDICu šlo změnit již na základě podmínek soutěže... Jen prostě ten prostor pro optimalizaci byl moc široký... Nelze zadávat architektonická díla k realizaci tímto způsobem, resp. je to pak nutné výrazně omezit z hlediska možností optimalizace, což se pak zase trochu vytrácí smysl té metody... Tady přitom stačilo zadefinovat, že to bude prosvětlené uprostřed přirozeným světlem a že to musí být klenba a mohlo to být ok, jen prostě tady někdo na straně zadavatele ten architektonický návrh otevřeně nechtěl realizovat...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: [D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
Ale to je nejspíše našemu hříbkovi šumák...
Re: [D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
Ze zbraslavského zdroje vím, že původní návrh výškově nerespektoval požadavky na bezbariérové užívání, ale neznám přesně místní situaci a v čem to přesně vězelo...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: [D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
Pridal bych nekolik mych postrehu, co jsem posbiral:
1. je to podchod kvuli deseti domum -> byla chyba vypisovat vubec architektonickou soutez
2. nejlevnejsim resenim by bylo 500m stezky smerem k nejblizsimu nadjezdu
3. reseni s klenbou vyzadovalo vetsi zahloubeni
4. svetlik by byl pry problematicky kvuli sitim v SDP
5. neni to zas takova cerna dira, jak je prezentovano
6. celou tu oblast ceka v budoucnou podstatne vetsi promenna, a kdovi jake komunikace vzniknou a zaniknou (vcetne D4)
1. je to podchod kvuli deseti domum -> byla chyba vypisovat vubec architektonickou soutez
2. nejlevnejsim resenim by bylo 500m stezky smerem k nejblizsimu nadjezdu
3. reseni s klenbou vyzadovalo vetsi zahloubeni
4. svetlik by byl pry problematicky kvuli sitim v SDP
5. neni to zas takova cerna dira, jak je prezentovano
6. celou tu oblast ceka v budoucnou podstatne vetsi promenna, a kdovi jake komunikace vzniknou a zaniknou (vcetne D4)
Re: [D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
Takže padesátka tam byla kvůli 10 domům ? To ta stezka 500 m dlouhá byl správný postup a navíc i úsporný....
Re: [D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
Vzdálenost přechod-nadjezd na mapy.cz mi vychází celkově na 700 m. Určitě bych nechtěl chodit tam a pak stejnou vzdálenost ještě navíc zpátky.
Re: [D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
Ja to meril od krajniho baraku . Ale jinak ano, takto to dnes resit nejde. Stejne jako nelze ty lidi nucene prestehovat.
Re: [D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
Asi těch 20 lidí z těch 10 domů pořádalo skupinové akce na druhé straně. Bože, ty to vidíš!
Re: [D4] Opravy, rekonstrukce
Prodloužili termín do 2.12.2024.
Re: [D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
Ještě koukám, že z těch deseti domů patří tři jednomu majiteli a další tři domy vlastní nějaké firmy.
Re: [D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
O světlíku se na zdopravy psalo, že v architektem požadované šířce by se mezi svodidla nevešel. A že se při výhledové rekonstrukci silnice má změnit šířkové uspořádání, kterému by ten světlík překážel.
Re: [D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
Jakože dálnicí vám utnem možnost pohybovat se pěšmo z vaší nemovitosti a vy s tim buďte vpohodě? Nebo jak tomu mám rozumět?
Co mi přijde jako nerozum je to, že tahle oblast nemá obecně odvedení dopravy jiné, než velmi divoký sjezd a nájezd z nynější I/4. To se bude muset pro změnu té komunikace na dálnici jisto jistě změnit. Napadá mě, jestli by nebylo bývalo lepší a definitivnější řešení udělat nějakou takovouhle https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... 28249&z=17 propojku, která by to vyřešila kompletně, protože bude muset stejěn něco takového vzniknout.
Je to čáranec v mapě, neznám zdejší poměry, ale takhle to vypadá realizovatelně.
Re: [D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
V návrhu, který vzešel z architektonické soutěže, byl podchod zahlouben o 1,8 metru oproti současnému stavu, takže by nesplňoval bezbariérovost. Světlík uprostřed byl nesmysl vzhledem k plánu ŘSD na budoucí rozšíření dálnice na šestipruh. Podchod by se v takovém případě musel předělávat. To teď není potřeba, s šestipruhem aktuální podoba počítá. Reálně ten podchod využijí jednotky lidí denně, takže utrácet za architektonickou soutěž byl od začátku nesmysl, to si prostě jen Scheinherr chtěl udělat politický pomníček. Kromě toho, jak už tu psal někdo výše, není to žádná černá díra, kam by se člověk bál vstoupit. Je to úplně běžný podchod, jaký by člověk na pražské periferii očekával. Zásadní stavba je to koneckonců hlavně pro řidiče. Praha má desítky jiných projektů, než aby utrácela za design podchodu někde v prdelákově.
Re: [D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
Chtěl bych se k tomu vyjádřit z pohledu cyklisty, protože se v mnoha mediích k tomu vyjadřují, jak je to skvělé a vy tam jako cyklista prý můžete jezdit. Takže za mě tedy, že cestu si rozhodně podle mapy nikdo vůbec nezkrátí a holt nebude muset jet ty metry po silnici, tedy za mě zdržovat provoz z pozice řidiče. Dále chybí napojení na obou dvou stranách, včetně toho, že v mapě stejně nic značeného není a nevěřili byste, kolik lidí vůbec není schopno se v mapě orientovat , aby dokázalo jet i po neznačené cestě.
Udivuje mě, že více domů,chatiček či zahrádek je na druhé straně u Letiště, kdy úsekovka s přechodem denně zapříčiňují skutečné problémy a nikdo to neřeší s neustálou výmluvou na okruh.
Udivuje mě, že více domů,chatiček či zahrádek je na druhé straně u Letiště, kdy úsekovka s přechodem denně zapříčiňují skutečné problémy a nikdo to neřeší s neustálou výmluvou na okruh.
Re: [D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
Šestipruh ? Slyším dobře 3+3 na D4 ? Jestli už je to něco profláklého dávno tak se omlouvám za moje rozjitření, ale já si nad tímhle poměrně nedávno posteskl v D4 Obecně
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: [D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
Šestipruh v čisté podobě se neplánuje, ale možná tam bude pojížděná krajnice.
Re: [D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
Nejspíš asi v souvislosti s blízkostí křižovatek s tou chystanou křižovatkou u Lidlu, že tam budou průběžné pruhy jako takové kolektory, že?
Re: [D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
3 pruhy nahoru do kopce, 2 pruhy z kopce.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 5546
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
Napojit čtvť Za Dálnicí by zase neměl být takový problém. Samozřejmě by se to neobešlo bez výkupu a dohody s vlastníky cest. Jednou z možností je využít stávajících cest, které by se musely vyasfaltovat a zprůjezdnit veřejnosti. Jsou uzavřené závorou nebo branou.
Jedna cesta vede do Lipenců, druhá vede podél dálnice pod vysokým napětím, kde končí a musel by se kus postavit přes louku, kolem chat směrem k Jílovišťské.
Jedna cesta vede do Lipenců, druhá vede podél dálnice pod vysokým napětím, kde končí a musel by se kus postavit přes louku, kolem chat směrem k Jílovišťské.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
Tu cestu na Lipence bych moc neviděl, ten sklon se mi nezdá úplně proveditelný. To už bych bral za pravděpodobnější variantu toto
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: [D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
Já bych chtěl moc pochválit ŘSD za skvělou práci na Zbraslavi. Celou dobu stavbu podchodu se jezdilo odstavným pruhem, kde to byl slalom mezi kráterama (směr do Prahy). A teď, když se provoz převedl zase zpět na 2+2 tak došlo k zalátání těch kráterů v odstavným.
To je panečku pěkně vztyčený prostředníček od ŘSD směrem k platícím (řidičům).
PS: 50 je směrem do centra stále, stejně jako značka že tam je přechod
To je panečku pěkně vztyčený prostředníček od ŘSD směrem k platícím (řidičům).
PS: 50 je směrem do centra stále, stejně jako značka že tam je přechod
Re: [D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
Nemíří to poděkování spíš na TSK?