Asi má Null na mysli nedořešenosti ala v mapách žlutá I/33 a další nebo nevím.
Honey72 píše: ↑19.5.2024 8:37:13
Můžeme být rádi, že se u nás při rušení rychlostních silnic všechna ta čísla změnila na dálniční a nezůstala původní R jako třeba na Slovensku nebo S v Rakousku. Díky tomu u můžeme používat červená čísla bez písmene. A to nejen na značkách, ale i v mapách či navigacích.
A místo toho stejně budujeme budoucí nová "Ska". Jsem zvědav, zda budou některá v budoucnu zase převedena do dálnic či nikoli.
Nebo jestli se dožijeme vyjmutí D46 z dálnic. Mělo by nastat jedno nebo druhé nebo ta nová kategorie. Nic mezi tím ..
Jirka L: No, tak máme II/47, že jo. Mezi Vyškovem a Hulínem. Číslo silnice 1. třídy, co je ale kategorizovaná jako silnice 2. třídy.
Objevil jsem to náhodou, když jsem se díval, kudy asi vedla bývalá I/47. Došel jsem k závěru, že to, co je II/430 mezi Brnem a Vyškovem, musela být I/47, co teda vedla z Brna do Ostravy. To, co bylo nahrazeno D47 a později přečíslováno na D1. Ostatně, je tam i II/55. Takže tenhle styl se tu děje.
Za mě by bylo nejlepší mít čísla 0 až 99 pro silnice 1. třídy, případě dálnice, co by přebíraly čísla těch silnic, pak mít čísla 100 až 899 pro silnice 2. třídy, a 900 až 999 pro bývalé silnice 1. třídy, co byly nahrazeny dálnicí a staly se jen doprovodkou. No, a 4 a 5 místný jsou silnice 3. třídy, ale tam čísla neřeším ani já, protože pro mě to je vždycky III/<who_gives_a_fuck>. Je to jen ze zajímavosti, že některé (nevím poměr) ty 3 jsou číslovány podle silnci, od kterých se odpojují. Jen je super, jak existuje III/00611 a II/611. Pro někoho to je oboje číslo 611, já v tom ale ten rozdíl vidím.
Edit:
Aram96: Jj, to jsem měl na mysli. Vždycky mě zajímalo, proč to je někde takhle, někde jinak…
Moje vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/11/25.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV. Základní mapa ČR, pokud by si někdo chtěl kreslit, ve vysokém rozlišení, aktuální k 2024/12/21.
Měl jsem rozepsáno přesně to samé, tak snad jen doplním, že se může stát, že v terénu je vyznačen cílový/ideální stav, např. I/11 vs. II/611 ve Středočeském kraji.
No tak to asi mapy.cz mají blbě, ale mají to takhle už hodně dlouho. Zajímavé.
Moje vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/11/25.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV. Základní mapa ČR, pokud by si někdo chtěl kreslit, ve vysokém rozlišení, aktuální k 2024/12/21.
NullDeVoid píše: ↑20.5.2024 18:22:09
No tak to asi mapy.cz mají blbě, ale mají to takhle už hodně dlouho. Zajímavé.
https://geoportal.rsd.cz/apps/silnicni_ ... r_verejna/
Spíš jde podle mě jen o logické grafické znázornění aby těsně vedle dálnice nevedla oranžová linka doprovodné silnice. Takových případů je ale víc, kromě zmíněné I/47 od Vyškova a I/55 (Říkovice-Napajedla) to je ještě například I/3 z Tábora do Veselí nad Lužnicí a rovněž z Veselí do Ševětína (tento kousek za Veselím mají ale mapy.cz i google shodně označené jako II/603 a troufnu si říct že to je možná na geoportalu blbě, když jde o nově budovanou doprovodku mimo stopu původní I/3. Rozpory mezi geoportalem a mapy.cz je i v čísle např. kolem D6 za Novým Strašecím či kolem D7 na jih od Chomutova (II/607 vs. I/7I)
Na mapách cz jsou i silnice první třídy značeny jinou barvou čáry (žlutou) než hlavní tahy (oranžová). Stejně tak i u jiných poskytovatelů map, kde si jsou vědomi, že hlavní provoz je po dálnici a ne po staré silnici, i když jí zůstalo původní číslo.
Letos máme výročí 87 let výstavby dálnic na českém území 1938-2025
Když tu je řeč o doprovodných komunikacích k dálnicích, jak je možné, že některé dálnice mají doprovodnou silnici v celém úseku (D35 - II/635 a II/437, D5 - II/605, D11 - II/611, D8 - II/608), pak tu jsou dálnice, kde mají doprovodku pouze v některém úseku (D1 mezi Brnem a Jihlavou - II/602, D1 mezi Brnem a Ostravou - II/430, I/47, II/647, nová D7 mezi Chomutovem a Postoloprty - II/607, D6 - rozkouskovaná II/606 po částech ve středních Čechách i v KV kraji...) ale pak tu jsou dálnice, které žádné doprovodné silnice II. třídy nemají, ale mají buď souběžně vedené silnice III. třídy (souběžně s D46 vede státovka od Vyškova v podstatě až před Olomouc, D48 to samé, akorát až od Rychaltic do Těšína je to II/648). Snad jedině to chápu u D4 mezi Prahou a Příbramí a D7 mezi Prahou - Slaným, kde by se doprovodná komunikace musela postavit nově, když dálnice využívá původní profil státní silnice.
Vím, že je to dotaz na jednotlivé kraje, ale nebylo by lepší v tomhle udělat pořádek, aby každá doprovodka k dálnici měla svoje číslo (tedy i vyhovující silnice III. třídy přeznačit na II/6xx), aby i lidé, kteří odmítají využívat dálnice měli dobré vědomí, že jedou po staré silnici, byť třeba jedou místy, které neznají?
A stávající II. třídy sloužící jako doprovodka k dálnici lze přečíslovat snadno.
Tj. D1 = II/601 (využít stávající II/112 od Benešova do Pelhřimova, dále II/602 až do Brna, a následně zmíněné II/430 a I/47+II/647)
D2 = II/602 (přeznačit z II/425) atd.
A ještě dotaz - jak je posuzováno, zda by některá silnice nahrazená silničním obchvatem, měla získat právě označení II/6xx a většina jiných je přeřazena pouze do kategorie III. tříd? Například II/616, II/634...
Logické by to samozřejmě bylo a potřebné je i vyznačení pevných objízdných tras od exitu k exitu, jako to mají např. v Německu nebo v Polsku. Jenže u nás se tomu kraje i obce jaksi brání. Myslí si, že přes ně pak bude vyšší provoz. Přitom je to pitomost. Kdo cíleně nechce jet po dálnici, vyhledá si vhodnější trasu a kdo se chce vyhnout třeba nehodě, sjede a vyhledá si objížďku v navigaci a ta ho stejně přes ty vesnice povede
Jinak důvodem, proč jsou některé silnice 6xx vedeny od Prahy až na konec a některé ne, jsou spíše historické. Třeba 602 vznikla náhradou za silnici 2, která vedla i podél dnešní D1 a odbočení druhé třídy směrem na jih se zdálo nevhodné. Navíc 601 už je obsazena Průmyslovým okruhem a nešlo by jí bez jiných změn použít.
Ona ta 6xx řada vznikla u dálnic spíše náhodou, když s rozvojem československé dálniční sítě byla řada 5xx téměř vyčerpána a někoho napadlo, vyhradit celou 6xx řadu čistě doprovodným komunikacím, což se však nedodrželo. Klidně bych zavedl jinou řadu, třeba 9xx
Letos máme výročí 87 let výstavby dálnic na českém území 1938-2025
NullDeVoid píše: ↑20.5.2024 18:22:09
No tak to asi mapy.cz mají blbě, ale mají to takhle už hodně dlouho. Zajímavé.
https://geoportal.rsd.cz/apps/silnicni_ ... r_verejna/
Spíš jde podle mě jen o logické grafické znázornění aby těsně vedle dálnice nevedla oranžová linka doprovodné silnice. Takových případů je ale víc, kromě zmíněné I/47 od Vyškova a I/55 (Říkovice-Napajedla) to je ještě například I/3 z Tábora do Veselí nad Lužnicí a rovněž z Veselí do Ševětína (tento kousek za Veselím mají ale mapy.cz i google shodně označené jako II/603 a troufnu si říct že to je možná na geoportalu blbě, když jde o nově budovanou doprovodku mimo stopu původní I/3. Rozpory mezi geoportalem a mapy.cz je i v čísle např. kolem D6 za Novým Strašecím či kolem D7 na jih od Chomutova (II/607 vs. I/7I)
Ještě by mě v tomhle ohledu zajímalo, jak tyhle bývalé silnice 1. třídy hledat, pod II/603 mi vyjede pouze část ČB - Veselí nad Lužnicí a Tábor - Chotoviny. Zatímco pod I/3 mi vyjede Dolní Dvořiště - ČB a Mezno - D1. Ale část ČB - Veselí nad Lužnicí + Chotoviny - Mezno jakoby neexistovala.
Další otázka jde spíše k těm Budějovicům, jak bude Číslována I/3, I/34 a I/20 v ČB ? Myslím po dostavbě D3 a Severní spojky. Už teď je to tam plné paskvilů ve stylu že I/34 vede pouze ke křižovatce s Jírovcovo ul. Tam odsud volně přechází v I/3 která se v MÚK diamant láme ostře vlevo na Dlouhou louku. Nechce se mi věřit tomu že po dostavbě D3, severní spojky (do budoucna snad i tangenty) spadne celý průtah kraji, Každopádně co mi tak logicky vychází tak tomu tak bude, I/34 povede k múk s D3 u Úsilného I/20 půjde přes S. spojku taky k MÚK Úsilné a I/3 spadne kraji. Nebo I/3 může jít z OK Generála Piky x Okružní směrem na Lítvínovice a I/20 spadne pod II/620 kraji. A těch řešení si dokážu představit ještě víc.
Podobné je to v Olomouci kde I/55 taky volně přechází v I/46 ale to by mohl vyřešit východní obchvat Olomouce jen bude D55 v MÚK Velký Týnec volně přecházet v S46.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
darwousek píše: ↑2.1.2025 20:56:34
U mě google nebyl první od objevení map.cz, mají víc výhod pro běžného uživatele, ještě k tomu když google v hodně případech nevede cyklostezky/ turistické trasy.
Jen je mi teda líto cizinců co se podle google maps řídí. U Plzně vede google sebevědomě po staré zatarasené I/27
Snímek obrazovky 2025-01-02 204621.png
Na street view mají přitom aktualizované snímky kde silnice zatarasená je....
Ty nové věci jim obecně nejdou, tramvajová trať z Bor k Univerzitě tam zanešená taky není, nebo takhle, chybí trať a zastávky jsou Upřímně nemám sílu jít a hrabat se v tom jejich zmateném editoru, jen aby potom změnu nepřijali. Zlaté mapy.cz kam to stačí namalovat popřípadě zaškrtat neodpovídající věci. Tahle diskuze už tu ale několikrát byla
Update na tuto chybku na google maps, starou I/27 opravdu odstranili a navigace již funguje tak jak má.
Snímek obrazovky 2025-01-09 193226.png
No a I/4 se taky vrátila tam kam má, jen se tedy vrátila i tam kam by neměla.... Snímek obrazovky 2025-01-09 193428.pngSnímek obrazovky 2025-01-09 193459.png
Takže se to google opět povedlo.....
protože normální běloch nechápe, proč máme duplicitní čísla, resp. proč je nahrazujeme nějakými 6xx, když je jasné, že lepší je červená a modrá je jen obyč
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
No, normalni beloch je spis v pr... ve chvili kdy ma rozlisovat mezi "touhle ctyrkou" a "tamtou ctyrkou". Proto se to tak nejak dela vsude stejne. Napriklad Polsko ty puvodni silnice bud "vstreba" do nove S/A nebo... precisluje, takze voila... MUK u Czarlina uz neni mezi 22 a 1, ale 22 a 91.
Za mě dává ten stávající systém II/6xx smysl, bohužel ale nefunguje tak jak má.... Aby plně fungoval museli by jsme zaznačit II/6xx i na starých dálnicích, i na D4 mezi Dubencem a Jílovištěm II/604 prostě chybí..... Na D1 chybí nějaká II/601 komplet......
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
darwousek píše: ↑10.1.2025 21:42:02
Za mě dává ten stávající systém II/6__ smysl, bohužel ale nefunguje tak jak má… Aby plně fungoval museli by jsme zaznačit II/6__ i na starých dálnicích, i na D4 mezi Dubencem a Jílovištěm II/604 prostě chybí… Na D1 chybí nějaká II/601 komplet…
Hlavně by se to mělo dělat konzistentně, ale na to se u nás asi nehraje. Proč existuje II/47? Má to snad být II/647, ne? To samý 55. A pak je vedle D1 kousek I/47. Ale…tahle silnice už přece byla nahraezná, tak zase II/647, ne snad? To samý 35tka od HK na Olomouc. Vedle D35 vede I/35, když by tam měla být II/635. A v Hradubicích zůstanu, co to je ta II/324? Není náhodou nahrazená S37? Takže…II/637, ne? Tady se mohu mýlit, ale letmým pohledem to tak vypadá.
Původní 8čka by od místa, kde se odpojuje od D8 až do Teplic taky klidně mohla být II/608.
Njn, číslování. Zas a znova. Každej si to dělá jinak, každej si přečíslovává podle toho, jak se zrovna vyspal, je v tom bordel, není to konzistentní… Ale to nikoho neštve.
Moje vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/11/25.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV. Základní mapa ČR, pokud by si někdo chtěl kreslit, ve vysokém rozlišení, aktuální k 2024/12/21.
Konzistentní to není, je v tom bordel, ale pokud se s tím pane NullDeVoide nesmíříte, musíte se z toho zákonitě zbláznit. Taky bych rád viděl jedenáctku z Prahy aspoň do Žiliny, osmnáctku přes Žďár, stejně jako Pannonii z Prahy do Bukurešti tamtéž, ale jsou to jen čísla. Vy jste si Jedenáctku projel? Já jsem Pannonkou do Bukurešti nikdy nejel, ale dálkama voněla, to jo.
Zrovna ta II/47 by za mě měla být II/601protože vede kolem D1, okolo D2 má být II/602 atd. Vůbec bych si nehrál na "před D1 tu vedla I/47" no a ? Teď tudy vede D1 tak to bude II/601, konec diskuze, pak jsou tu samozřejmě bizáry jako je II/639 což je taky na palici. II/639 Se má za mě stát po dostavbě Třebonín – Rájov stávající I/39 z Harazimu do K. Újezdu. Z tohohle může být co já vím II/135....
Tohle prostě pouze přispívá k zmatku řidiče, a nechci slyšet věci typu že jinde to taky nemají, dobře, ale my s tím už začali a povedlo se nám z toho jako ze všeho udělat kočkopsa...
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Ono to číslování mělo ze začátku svou logiku. Kdyby D2 byla dejme tomu D41 (nebo D51?) mohlo to ještě docela dlouho fungovat na tom principu, že doprovodná silnice k D35 je II/635. Tohle se porušilo hned v začátcích. D1 je zažitá do morku kostí a vlastně je po přejmenování R1 na D0 správně.
Pokud se tím chcete zabývat, pořád ještě lze z toho původního systému vycházet, ale bude to dřina, pokud do toho zapracujete i plánované stavby.
S Jedenáctkou do Žiliny se ale nejspíš rozlučte. Prodloužení Osmnáctky a Sedmnáctky (!) bych ovšem nevylučoval.
Z dnešní I/3 D1 - Nová Hospoda udělejte I/2... no, však vy už na to přijdete.
Velký pořádek v číslech se provedl kolem roku 2000 a nebýt toho, dodnes by z Frýdku do Ostravy vedla dálnice po druhé třídě, silnice první třídy končily u vesnice a objevily se zase až o pár kilometrů u jiné, či dokonce končily na čáře, přes kterou se nedá projet. Nebo na cestě z Hradce do Krkonoš byste namísto 37 stačili vystřídat všechny známé třídy
Chtělo by to provést pořádek i u silnic nižších tříd. Tedy spíš velkou revoluci. Počet dvojek zredukovat jen na důležité spojky jedniček a třetí třídu přečíslovat výhradně na čtyři cifry. Avšak dnes, kdy by se taková revoluce musela projednat s milionem krajů, si to neumím představit.
Nakonec, i ty jedničky by se na několika místech mohly trasově upravit, jenže zrovna v tom nejchoulostivějším místě, dnešní 19.
Letos máme výročí 87 let výstavby dálnic na českém území 1938-2025
Avantime píše: ↑11.1.2025 0:12:02
Konzistentní to není, je v tom bordel, ale pokud se s tím pane NullDeVoide nesmíříte, musíte se z toho zákonitě zbláznit. Taky bych rád viděl jedenáctku z Prahy aspoň do Žiliny, osmnáctku přes Žďár, stejně jako Pannonii z Prahy do Bukurešti tamtéž, ale jsou to jen čísla. Vy jste si Jedenáctku projel? Já jsem Pannonkou do Bukurešti nikdy nejel, ale dálkama voněla, to jo.
Řečeno slovy doktora Štrosmajera: "To je dokonale vyjádřeno".
Jedenáctka do Žiliny. Pannonia z Prahy do Bukurešti. 100 bodů.
Ještě bych snad dodal osmnáctku do Michalovců.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
GPS i Glonass jsou vojenské technologie a nikdy nebyly určeny pro civilní prostor a tudíž u nich není jakákoliv záruka funkčnosti či přesnosti (lze je úplně či lokálně vypínat, posouvat či jinak znepřesňovat a to pouze dle požadavků armády). Jediný komerční projekt se jakýmisi zárukami provozu je evropský systém Galileo, na něm lze stavět komerční aplikace ovšem ne za darmo.
Mike píše: ↑13.1.2025 22:24:09
počkejte až nám trump vypne gps
vylovíme mapy z šuplíků a budeme
protože ty čísla už tam neodpovídají
matně mi to připomnělo výlet na Šumavu koncem 80tých let
ovšem podle mapy z let 60tých...
signálka v tom trochu dost haprovala
Ať si ho vypne, Galileo jede už tak dlouho, že má dnes v kapse těžko někdo takový muzejní mobilní kousek, který by ho nepodporoval. Navíc, pokud se nepletu, tak je Galileo i přesnější, protože to není vojenský projekt jako GPS, který naschvál hází metrové odchylky.