Čísla komunikací a jejich značení

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět

K jakému označení SOKP se kloníte?

1 v modrém poli (současný stav)
18
15%
0 v červeném/modrém poli
29
23%
99 v červeném/modrém
15
12%
R1 v modrém poli
12
10%
R0 v modrém poli
8
6%
D0 v červeném poli
39
31%
jiné (návrh do fóra)
3
2%
 
Celkem hlasů: 124

Aram96
Příspěvky: 8780
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Čísla komunikací a jejich značení

Příspěvek od Aram96 »

Asi má Null na mysli nedořešenosti ala v mapách žlutá I/33 a další nebo nevím.
Honey72 píše: 19.5.2024 8:37:13 Můžeme být rádi, že se u nás při rušení rychlostních silnic všechna ta čísla změnila na dálniční a nezůstala původní R jako třeba na Slovensku nebo S v Rakousku. Díky tomu u můžeme používat červená čísla bez písmene. A to nejen na značkách, ale i v mapách či navigacích.
A místo toho stejně budujeme budoucí nová "Ska". :) Jsem zvědav, zda budou některá v budoucnu zase převedena do dálnic či nikoli.
Nebo jestli se dožijeme vyjmutí D46 z dálnic. Mělo by nastat jedno nebo druhé nebo ta nová kategorie. Nic mezi tím ..
NullDeVoid
Příspěvky: 586
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: Čísla komunikací a jejich značení

Příspěvek od NullDeVoid »

Jirka L: No, tak máme II/47, že jo. Mezi Vyškovem a Hulínem. Číslo silnice 1. třídy, co je ale kategorizovaná jako silnice 2. třídy.
Objevil jsem to náhodou, když jsem se díval, kudy asi vedla bývalá I/47. Došel jsem k závěru, že to, co je II/430 mezi Brnem a Vyškovem, musela být I/47, co teda vedla z Brna do Ostravy. To, co bylo nahrazeno D47 a později přečíslováno na D1. Ostatně, je tam i II/55. Takže tenhle styl se tu děje.
Za mě by bylo nejlepší mít čísla 0 až 99 pro silnice 1. třídy, případě dálnice, co by přebíraly čísla těch silnic, pak mít čísla 100 až 899 pro silnice 2. třídy, a 900 až 999 pro bývalé silnice 1. třídy, co byly nahrazeny dálnicí a staly se jen doprovodkou. No, a 4 a 5 místný jsou silnice 3. třídy, ale tam čísla neřeším ani já, protože pro mě to je vždycky III/<who_gives_a_fuck>. Je to jen ze zajímavosti, že některé (nevím poměr) ty 3 jsou číslovány podle silnci, od kterých se odpojují. Jen je super, jak existuje III/00611 a II/611. Pro někoho to je oboje číslo 611, já v tom ale ten rozdíl vidím.
Edit:
Aram96: Jj, to jsem měl na mysli. Vždycky mě zajímalo, proč to je někde takhle, někde jinak…
Moje vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/11/25.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Základní mapa ČR, pokud by si někdo chtěl kreslit, ve vysokém rozlišení, aktuální k 2024/12/21.
mapman
Autor
Příspěvky: 6001
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Čísla komunikací a jejich značení

Příspěvek od mapman »

Žádnou II/47 nemáme, je to stále I/47. Oficiální číslování je na geoportalu ŘSD.
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2234
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: Čísla komunikací a jejich značení

Příspěvek od Jirka L »

Měl jsem rozepsáno přesně to samé, tak snad jen doplním, že se může stát, že v terénu je vyznačen cílový/ideální stav, např. I/11 vs. II/611 ve Středočeském kraji.
michal
Příspěvky: 5244
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Čísla komunikací a jejich značení

Příspěvek od michal »

No na geoportálu je třeba II/611, ale kousek za Hradcem ve směru na Chlumec jsem tuhle viděl IS16b a IS17... :D
NullDeVoid
Příspěvky: 586
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: Čísla komunikací a jejich značení

Příspěvek od NullDeVoid »

No tak to asi mapy.cz mají blbě, ale mají to takhle už hodně dlouho. Zajímavé.
Moje vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/11/25.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Základní mapa ČR, pokud by si někdo chtěl kreslit, ve vysokém rozlišení, aktuální k 2024/12/21.
Japao Joe
Příspěvky: 1173
Registrován: 13.9.2016 22:00:35

Re: Čísla komunikací a jejich značení

Příspěvek od Japao Joe »

Jen pro info - číslo / kategorie silnic je římská např. 1 tedy velké i a nikoli malé L.
PetrN
Příspěvky: 608
Registrován: 8.3.2022 10:50:52
Bydliště: 1km od budoucí MUK D2xD52

Re: Čísla komunikací a jejich značení

Příspěvek od PetrN »

NullDeVoid píše: 20.5.2024 18:22:09 No tak to asi mapy.cz mají blbě, ale mají to takhle už hodně dlouho. Zajímavé.
https://geoportal.rsd.cz/apps/silnicni_ ... r_verejna/
Spíš jde podle mě jen o logické grafické znázornění aby těsně vedle dálnice nevedla oranžová linka doprovodné silnice. Takových případů je ale víc, kromě zmíněné I/47 od Vyškova a I/55 (Říkovice-Napajedla) to je ještě například I/3 z Tábora do Veselí nad Lužnicí a rovněž z Veselí do Ševětína (tento kousek za Veselím mají ale mapy.cz i google shodně označené jako II/603 a troufnu si říct že to je možná na geoportalu blbě, když jde o nově budovanou doprovodku mimo stopu původní I/3. Rozpory mezi geoportalem a mapy.cz je i v čísle např. kolem D6 za Novým Strašecím či kolem D7 na jih od Chomutova (II/607 vs. I/7I)
Honey72
Příspěvky: 5623
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Čísla komunikací a jejich značení

Příspěvek od Honey72 »

Na mapách cz jsou i silnice první třídy značeny jinou barvou čáry (žlutou) než hlavní tahy (oranžová). Stejně tak i u jiných poskytovatelů map, kde si jsou vědomi, že hlavní provoz je po dálnici a ne po staré silnici, i když jí zůstalo původní číslo.
Letos máme výročí 87 let výstavby dálnic na českém území 1938-2025
Martin96
Příspěvky: 567
Registrován: 3.11.2016 10:11:25
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Kontaktovat uživatele:

Re: Čísla komunikací a jejich značení

Příspěvek od Martin96 »

Taková úvaha při pátečním večeru...

Když tu je řeč o doprovodných komunikacích k dálnicích, jak je možné, že některé dálnice mají doprovodnou silnici v celém úseku (D35 - II/635 a II/437, D5 - II/605, D11 - II/611, D8 - II/608), pak tu jsou dálnice, kde mají doprovodku pouze v některém úseku (D1 mezi Brnem a Jihlavou - II/602, D1 mezi Brnem a Ostravou - II/430, I/47, II/647, nová D7 mezi Chomutovem a Postoloprty - II/607, D6 - rozkouskovaná II/606 po částech ve středních Čechách i v KV kraji...) ale pak tu jsou dálnice, které žádné doprovodné silnice II. třídy nemají, ale mají buď souběžně vedené silnice III. třídy (souběžně s D46 vede státovka od Vyškova v podstatě až před Olomouc, D48 to samé, akorát až od Rychaltic do Těšína je to II/648). Snad jedině to chápu u D4 mezi Prahou a Příbramí a D7 mezi Prahou - Slaným, kde by se doprovodná komunikace musela postavit nově, když dálnice využívá původní profil státní silnice.

Vím, že je to dotaz na jednotlivé kraje, ale nebylo by lepší v tomhle udělat pořádek, aby každá doprovodka k dálnici měla svoje číslo (tedy i vyhovující silnice III. třídy přeznačit na II/6xx), aby i lidé, kteří odmítají využívat dálnice měli dobré vědomí, že jedou po staré silnici, byť třeba jedou místy, které neznají?

A stávající II. třídy sloužící jako doprovodka k dálnici lze přečíslovat snadno.
Tj. D1 = II/601 (využít stávající II/112 od Benešova do Pelhřimova, dále II/602 až do Brna, a následně zmíněné II/430 a I/47+II/647)
D2 = II/602 (přeznačit z II/425) atd.

A ještě dotaz - jak je posuzováno, zda by některá silnice nahrazená silničním obchvatem, měla získat právě označení II/6xx a většina jiných je přeřazena pouze do kategorie III. tříd? Například II/616, II/634...
Honey72
Příspěvky: 5623
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Čísla komunikací a jejich značení

Příspěvek od Honey72 »

Logické by to samozřejmě bylo a potřebné je i vyznačení pevných objízdných tras od exitu k exitu, jako to mají např. v Německu nebo v Polsku. Jenže u nás se tomu kraje i obce jaksi brání. Myslí si, že přes ně pak bude vyšší provoz. Přitom je to pitomost. Kdo cíleně nechce jet po dálnici, vyhledá si vhodnější trasu a kdo se chce vyhnout třeba nehodě, sjede a vyhledá si objížďku v navigaci a ta ho stejně přes ty vesnice povede :-)

Jinak důvodem, proč jsou některé silnice 6xx vedeny od Prahy až na konec a některé ne, jsou spíše historické. Třeba 602 vznikla náhradou za silnici 2, která vedla i podél dnešní D1 a odbočení druhé třídy směrem na jih se zdálo nevhodné. Navíc 601 už je obsazena Průmyslovým okruhem a nešlo by jí bez jiných změn použít.

Ona ta 6xx řada vznikla u dálnic spíše náhodou, když s rozvojem československé dálniční sítě byla řada 5xx téměř vyčerpána a někoho napadlo, vyhradit celou 6xx řadu čistě doprovodným komunikacím, což se však nedodrželo. Klidně bych zavedl jinou řadu, třeba 9xx ;-)
Letos máme výročí 87 let výstavby dálnic na českém území 1938-2025
darwousek
Příspěvky: 1391
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: U I/4 v budoucnu snad M4

Re: Čísla komunikací a jejich značení

Příspěvek od darwousek »

PetrN píše: 21.5.2024 8:36:32
NullDeVoid píše: 20.5.2024 18:22:09 No tak to asi mapy.cz mají blbě, ale mají to takhle už hodně dlouho. Zajímavé.
https://geoportal.rsd.cz/apps/silnicni_ ... r_verejna/
Spíš jde podle mě jen o logické grafické znázornění aby těsně vedle dálnice nevedla oranžová linka doprovodné silnice. Takových případů je ale víc, kromě zmíněné I/47 od Vyškova a I/55 (Říkovice-Napajedla) to je ještě například I/3 z Tábora do Veselí nad Lužnicí a rovněž z Veselí do Ševětína (tento kousek za Veselím mají ale mapy.cz i google shodně označené jako II/603 a troufnu si říct že to je možná na geoportalu blbě, když jde o nově budovanou doprovodku mimo stopu původní I/3. Rozpory mezi geoportalem a mapy.cz je i v čísle např. kolem D6 za Novým Strašecím či kolem D7 na jih od Chomutova (II/607 vs. I/7I)
Ještě by mě v tomhle ohledu zajímalo, jak tyhle bývalé silnice 1. třídy hledat, pod II/603 mi vyjede pouze část ČB - Veselí nad Lužnicí a Tábor - Chotoviny. Zatímco pod I/3 mi vyjede Dolní Dvořiště - ČB a Mezno - D1. Ale část ČB - Veselí nad Lužnicí + Chotoviny - Mezno jakoby neexistovala.

Další otázka jde spíše k těm Budějovicům, jak bude Číslována I/3, I/34 a I/20 v ČB ? Myslím po dostavbě D3 a Severní spojky. Už teď je to tam plné paskvilů ve stylu že I/34 vede pouze ke křižovatce s Jírovcovo ul. Tam odsud volně přechází v I/3 která se v MÚK diamant láme ostře vlevo na Dlouhou louku. Nechce se mi věřit tomu že po dostavbě D3, severní spojky (do budoucna snad i tangenty) spadne celý průtah kraji, Každopádně co mi tak logicky vychází tak tomu tak bude, I/34 povede k múk s D3 u Úsilného I/20 půjde přes S. spojku taky k MÚK Úsilné a I/3 spadne kraji. Nebo I/3 může jít z OK Generála Piky x Okružní směrem na Lítvínovice a I/20 spadne pod II/620 kraji. A těch řešení si dokážu představit ještě víc.

Podobné je to v Olomouci kde I/55 taky volně přechází v I/46 ale to by mohl vyřešit východní obchvat Olomouce jen bude D55 v MÚK Velký Týnec volně přecházet v S46.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Mike
Příspěvky: 5409
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Mapy na internetu

Příspěvek od Mike »

darwousek píše: 9.1.2025 19:35:53
darwousek píše: 2.1.2025 20:56:34 U mě google nebyl první od objevení map.cz, mají víc výhod pro běžného uživatele, ještě k tomu když google v hodně případech nevede cyklostezky/ turistické trasy.

Jen je mi teda líto cizinců co se podle google maps řídí. U Plzně vede google sebevědomě po staré zatarasené I/27
Snímek obrazovky 2025-01-02 204621.png
Na street view mají přitom aktualizované snímky kde silnice zatarasená je....

Ty nové věci jim obecně nejdou, tramvajová trať z Bor k Univerzitě tam zanešená taky není, nebo takhle, chybí trať a zastávky jsou ;) Upřímně nemám sílu jít a hrabat se v tom jejich zmateném editoru, jen aby potom změnu nepřijali. Zlaté mapy.cz kam to stačí namalovat popřípadě zaškrtat neodpovídající věci. Tahle diskuze už tu ale několikrát byla :)
Update na tuto chybku na google maps, starou I/27 opravdu odstranili a navigace již funguje tak jak má.
Snímek obrazovky 2025-01-09 193226.png
No a I/4 se taky vrátila tam kam má, jen se tedy vrátila i tam kam by neměla.... Snímek obrazovky 2025-01-09 193428.pngSnímek obrazovky 2025-01-09 193459.png
Takže se to google opět povedlo.....
protože normální běloch nechápe, proč máme duplicitní čísla, resp. proč je nahrazujeme nějakými 6xx, když je jasné, že lepší je červená a modrá je jen obyč 8-)
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
jozka
Příspěvky: 2905
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Mapy na internetu

Příspěvek od jozka »

No, normalni beloch je spis v pr... ve chvili kdy ma rozlisovat mezi "touhle ctyrkou" a "tamtou ctyrkou". Proto se to tak nejak dela vsude stejne. Napriklad Polsko ty puvodni silnice bud "vstreba" do nove S/A nebo... precisluje, takze voila... MUK u Czarlina uz neni mezi 22 a 1, ale 22 a 91.
darwousek
Příspěvky: 1391
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: U I/4 v budoucnu snad M4

Re: Mapy na internetu

Příspěvek od darwousek »

Za mě dává ten stávající systém II/6xx smysl, bohužel ale nefunguje tak jak má.... Aby plně fungoval museli by jsme zaznačit II/6xx i na starých dálnicích, i na D4 mezi Dubencem a Jílovištěm II/604 prostě chybí..... Na D1 chybí nějaká II/601 komplet......
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
NullDeVoid
Příspěvky: 586
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: Mapy na internetu

Příspěvek od NullDeVoid »

darwousek píše: 10.1.2025 21:42:02 Za mě dává ten stávající systém II/6__ smysl, bohužel ale nefunguje tak jak má… Aby plně fungoval museli by jsme zaznačit II/6__ i na starých dálnicích, i na D4 mezi Dubencem a Jílovištěm II/604 prostě chybí… Na D1 chybí nějaká II/601 komplet…
Hlavně by se to mělo dělat konzistentně, ale na to se u nás asi nehraje. Proč existuje II/47? Má to snad být II/647, ne? To samý 55. A pak je vedle D1 kousek I/47. Ale…tahle silnice už přece byla nahraezná, tak zase II/647, ne snad? To samý 35tka od HK na Olomouc. Vedle D35 vede I/35, když by tam měla být II/635. A v Hradubicích zůstanu, co to je ta II/324? Není náhodou nahrazená S37? Takže…II/637, ne? Tady se mohu mýlit, ale letmým pohledem to tak vypadá.
Původní 8čka by od místa, kde se odpojuje od D8 až do Teplic taky klidně mohla být II/608.
Njn, číslování. Zas a znova. Každej si to dělá jinak, každej si přečíslovává podle toho, jak se zrovna vyspal, je v tom bordel, není to konzistentní… Ale to nikoho neštve.
Moje vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/11/25.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Základní mapa ČR, pokud by si někdo chtěl kreslit, ve vysokém rozlišení, aktuální k 2024/12/21.
Avantime
Autor
Příspěvky: 799
Registrován: 25.2.2009 23:03:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapy na internetu

Příspěvek od Avantime »

Konzistentní to není, je v tom bordel, ale pokud se s tím pane NullDeVoide nesmíříte, musíte se z toho zákonitě zbláznit. Taky bych rád viděl jedenáctku z Prahy aspoň do Žiliny, osmnáctku přes Žďár, stejně jako Pannonii z Prahy do Bukurešti tamtéž, ale jsou to jen čísla. Vy jste si Jedenáctku projel? Já jsem Pannonkou do Bukurešti nikdy nejel, ale dálkama voněla, to jo. :)
darwousek
Příspěvky: 1391
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: U I/4 v budoucnu snad M4

Re: Mapy na internetu

Příspěvek od darwousek »

Zrovna ta II/47 by za mě měla být II/601protože vede kolem D1, okolo D2 má být II/602 atd. Vůbec bych si nehrál na "před D1 tu vedla I/47" no a ? Teď tudy vede D1 tak to bude II/601, konec diskuze, pak jsou tu samozřejmě bizáry jako je II/639 což je taky na palici. II/639 Se má za mě stát po dostavbě Třebonín – Rájov stávající I/39 z Harazimu do K. Újezdu. Z tohohle může být co já vím II/135....

Tohle prostě pouze přispívá k zmatku řidiče, a nechci slyšet věci typu že jinde to taky nemají, dobře, ale my s tím už začali a povedlo se nám z toho jako ze všeho udělat kočkopsa...
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Avantime
Autor
Příspěvky: 799
Registrován: 25.2.2009 23:03:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapy na internetu

Příspěvek od Avantime »

Ono to číslování mělo ze začátku svou logiku. Kdyby D2 byla dejme tomu D41 (nebo D51?) mohlo to ještě docela dlouho fungovat na tom principu, že doprovodná silnice k D35 je II/635. Tohle se porušilo hned v začátcích. D1 je zažitá do morku kostí a vlastně je po přejmenování R1 na D0 správně.

Pokud se tím chcete zabývat, pořád ještě lze z toho původního systému vycházet, ale bude to dřina, pokud do toho zapracujete i plánované stavby.

S Jedenáctkou do Žiliny se ale nejspíš rozlučte. Prodloužení Osmnáctky a Sedmnáctky (!) bych ovšem nevylučoval.

Z dnešní I/3 D1 - Nová Hospoda udělejte I/2... no, však vy už na to přijdete. :)

Taky mě to svého času bavilo.
Honey72
Příspěvky: 5623
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Čísla komunikací a jejich značení

Příspěvek od Honey72 »

Velký pořádek v číslech se provedl kolem roku 2000 a nebýt toho, dodnes by z Frýdku do Ostravy vedla dálnice po druhé třídě, silnice první třídy končily u vesnice a objevily se zase až o pár kilometrů u jiné, či dokonce končily na čáře, přes kterou se nedá projet. Nebo na cestě z Hradce do Krkonoš byste namísto 37 stačili vystřídat všechny známé třídy :-)
Chtělo by to provést pořádek i u silnic nižších tříd. Tedy spíš velkou revoluci. Počet dvojek zredukovat jen na důležité spojky jedniček a třetí třídu přečíslovat výhradně na čtyři cifry. Avšak dnes, kdy by se taková revoluce musela projednat s milionem krajů, si to neumím představit.

Nakonec, i ty jedničky by se na několika místech mohly trasově upravit, jenže zrovna v tom nejchoulostivějším místě, dnešní 19.
Letos máme výročí 87 let výstavby dálnic na českém území 1938-2025
monin
Příspěvky: 1792
Registrován: 3.12.2010 10:31:31

Re: Mapy na internetu

Příspěvek od monin »

Avantime píše: 11.1.2025 0:12:02 Konzistentní to není, je v tom bordel, ale pokud se s tím pane NullDeVoide nesmíříte, musíte se z toho zákonitě zbláznit. Taky bych rád viděl jedenáctku z Prahy aspoň do Žiliny, osmnáctku přes Žďár, stejně jako Pannonii z Prahy do Bukurešti tamtéž, ale jsou to jen čísla. Vy jste si Jedenáctku projel? Já jsem Pannonkou do Bukurešti nikdy nejel, ale dálkama voněla, to jo. :)
Řečeno slovy doktora Štrosmajera: "To je dokonale vyjádřeno".
Jedenáctka do Žiliny. Pannonia z Prahy do Bukurešti. 100 bodů. :D
Ještě bych snad dodal osmnáctku do Michalovců. :)
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Mike
Příspěvky: 5409
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Čísla komunikací a jejich značení

Příspěvek od Mike »

počkejte až nám trump vypne gps
vylovíme mapy z šuplíků a budeme :lol:
protože ty čísla už tam neodpovídají

matně mi to připomnělo výlet na Šumavu koncem 80tých let
ovšem podle mapy z let 60tých...
signálka v tom trochu dost haprovala 8-)
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
kot
Příspěvky: 11812
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Čísla komunikací a jejich značení

Příspěvek od kot »

Kdy že bude v provozu to evropské "GPS" co bydlí v Praze ?
Japao Joe
Příspěvky: 1173
Registrován: 13.9.2016 22:00:35

Re: Čísla komunikací a jejich značení

Příspěvek od Japao Joe »

GPS i Glonass jsou vojenské technologie a nikdy nebyly určeny pro civilní prostor a tudíž u nich není jakákoliv záruka funkčnosti či přesnosti (lze je úplně či lokálně vypínat, posouvat či jinak znepřesňovat a to pouze dle požadavků armády). Jediný komerční projekt se jakýmisi zárukami provozu je evropský systém Galileo, na něm lze stavět komerční aplikace ovšem ne za darmo.
Solo
Příspěvky: 35
Registrován: 29.11.2011 19:39:51

Re: Čísla komunikací a jejich značení

Příspěvek od Solo »

Mike píše: 13.1.2025 22:24:09 počkejte až nám trump vypne gps
vylovíme mapy z šuplíků a budeme :lol:
protože ty čísla už tam neodpovídají

matně mi to připomnělo výlet na Šumavu koncem 80tých let
ovšem podle mapy z let 60tých...
signálka v tom trochu dost haprovala 8-)
Ať si ho vypne, Galileo jede už tak dlouho, že má dnes v kapse těžko někdo takový muzejní mobilní kousek, který by ho nepodporoval. Navíc, pokud se nepletu, tak je Galileo i přesnější, protože to není vojenský projekt jako GPS, který naschvál hází metrové odchylky.
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“