S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
I ve variantě převedení ze Štítů na S44 a za předpokladu že bude hotová S73 od D35 alespoň po jižní obchvat Kuřimi (napojení na S43) bude trasa od MUK S44xD35 -> MUK D1xD2 přes S73 kratší o 6km než přes D46 (ale zřejmě o kus větší převýšení kvůli "Mohelničáku") a dá se čekat pro cesty na jih do Rakous alespoň částečné využívání kombinace s S73
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
To PetrN; neverim, ze nekdo pojede po S73 o 6 km mín, aby pak ztratil 20 min poskakovanim po Brne, to mi proste nevychazi... Navic tohle tema - jestli S73 nebo to natahnout na S44, jsme tady celkem dukladne resili u S73 od D35 na sever. Za mne vysledek nerozhodne (osobne preferuji natahnout S44), ale vse ma sve pro a proti, je treba toukladne porovnat. Uvidime, s cim prijdou.
koní pod kapotou není nikdy dost 

Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
to vidím jako celou realitu
i kdybychom už dnes věděli, kudy, tak když to začneme připravovat, stejně bude polák na hranicích dříve
i kdybychom už dnes věděli, kudy, tak když to začneme připravovat, stejně bude polák na hranicích dříve

Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Naprosto souhlasím s tím, že tahle část sítě si zaslouží prostě pořádnou studii porovnání. Také nemám jednoho jasného favorita. K trupmanovou návrhu bych jen dodal, že jo!, akorát ten hlavní tunel bych viděl spíš 1,5 km místo 800 m. Jinak to bude slušná horská dráha.
Popravdě bych se možná i odvážil zeptat se krajů či těch regionů samotných, jestli chtějí kapacitní silnici u sebe a nebo jestli je to klasika nechceme ani metr, postavte to u těch druhejch. Třeba jeden region bude striktně proti a druhý by radši konzumoval výhody komunikace, pak by rozhodnutí bylo asi jasné.
To samozřejmě POUZE za předpokladu, že obě varianty budou vycházet srovnatelně co se týče jak dopravní účinnosti, tak nákladů, tak dopadů na ŽP. Což se zrovna tady může klidně stát.
PetrN: to mi trochu nedošlo no.
Ale je pravdou, že trasování k S44 tak nějak otevírá dvě srovnatelné možnosti, navíc ještě s vazbou i na D55. Kdežto trasování na Lanškroun je jasná S73. Bude záležet, jestli bude postavena i stavba "7301". 
Popravdě bych se možná i odvážil zeptat se krajů či těch regionů samotných, jestli chtějí kapacitní silnici u sebe a nebo jestli je to klasika nechceme ani metr, postavte to u těch druhejch. Třeba jeden region bude striktně proti a druhý by radši konzumoval výhody komunikace, pak by rozhodnutí bylo asi jasné.

PetrN: to mi trochu nedošlo no.


Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Věřím že západní VMO Brno bude po zprovoznění Žabovřeské plynule průjezdný, takže se nedá předpokládat nějaké poskakování. (s dokončením komplet S73 samozřejmě odpadá i VMO Brno, vzdálenost se nezmění, a to se bavíme se o horizontu 2035+ i z hlediska S8 a našeho napojení).
Otázkou je pak jen D1, ale to je problém obou variant, jestli přijedu k uzlu D1xD2 od západu (z S73) nebo o východu (z D46) (pro cesty do Rakous od Mohelnice nebude využití D55 kilometricky výhodné). Upřímně, radši pojedu po velkorysé S73 než po horské dráze D46...
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
PetrN: obávám se, že s postupnou dostavbou D35 a vylepšováním I/43 bude na západní VMO přibývat mezinárodní tranzit a kapacita bude na hraně nebo za hranou.
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Jen připomínám, že těmito úvahami o napojení Polska přes S73 se nahrává odpůrcům dálnice přes Bystrc...
A taky to ukazuje na zcela chybné opuštení dopravní koncepce jižně od D1. Čili to není jen otázka trasování na severu u hranic a jak se dostat po výhledových komunikacích na jih, ale je to také otázka, jak budou dané směry pokračovat z D1 do Rakous. A ruku na srdce, poslat polský tranzit na S73, pak po D1 na D2, aby se vrátil po Jižní tangentě na D52, to je prostě prasárna nejhrubšiho zrna... To je nečekané překvápko, že dopravní infrastruktura se u našich sousedů vyvijí a my bychom na to měli být schopni reagovat... 


Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Karel: To je asi pravda, ale furt to bude filtrovat přechod v Lipůvce a jiné špunty po trase.. No a pokud se bavíme o horizontu 2035+ tak to by snad mohl klapnout i ten průchod S73 Bystrcí a hlavně komplet východní segment VMO včetně Bratislavské radiály, po kterém to ve finále bude nejkratší na D2+D52
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
michal: oni na ten budoucí tranzit na D43/S73 upozorňují už dávno, takže už je to jedno
viz tenhle obrázek na webu d43.cz:
https://d43.cz/wp-content/uploads/2020/ ... 1m1061.jpg
Ano, když se nechystá JZT, tak by to chtělo 6pruh na I/52 od D1 na jih, ale ten se taky nechystá...

https://d43.cz/wp-content/uploads/2020/ ... 1m1061.jpg
Ano, když se nechystá JZT, tak by to chtělo 6pruh na I/52 od D1 na jih, ale ten se taky nechystá...
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Extrémnímu navýšení tranzitu Polsko-Rakousko, který nyní jezdí v drtivé většině od Katovic po D1 k Brnu a pak na Mikulov, bych se na nové trase nebál, asi k tomu není extra zásadní důvod (osa Gdaňsk-Katovice + trochu na východ je jednoznačně nejvíc osídlená, není důvod k přelivu silného tranzitu do západní trasy). Otázkou je uváděné zkrácení Štětín-Budapešť? Kolik reálně jede tranzitu od D2 do baltských přístavů na pomezí Polska a Německa? Očekával bych že ten silný tranzit D2-D1->Německo buď D5 nebo D8 bude směřovat hlavně oblasti Západního Německa (včetně přístavů Brémy či Hamburk), v tom případě se ale nedá očekávat asi přeliv novou trasu s využitím D11+D35+S73 (snad jedině část přes Žitavu a Liberec po B178 a S35), ale spíše setrvání na trase přes Prahu
Proč 6-pruh na I/52 mezi D1 a Rajhradem? Jasná většina nákladního tranzitu od Rakouska pokračuje dále na Vyškov a Polsko - to říkají data z mýtných systémů, takže úseku I/52 mezi D1 a Rajhradem se jednoznačně uleví s jižní tangentou a myslím že novostavba S73 to zásadně nezmění, jen se zvýší tlak na D1 mezi Exity 190-194. JZT byla v plánu hlavně kvůli odlehčení přetížené D1, na úseku I/52 problém není...
Proč 6-pruh na I/52 mezi D1 a Rajhradem? Jasná většina nákladního tranzitu od Rakouska pokračuje dále na Vyškov a Polsko - to říkají data z mýtných systémů, takže úseku I/52 mezi D1 a Rajhradem se jednoznačně uleví s jižní tangentou a myslím že novostavba S73 to zásadně nezmění, jen se zvýší tlak na D1 mezi Exity 190-194. JZT byla v plánu hlavně kvůli odlehčení přetížené D1, na úseku I/52 problém není...
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
PetrN: díky za doplnění, ale tranzit z Rakouska do Polska aktuálně musí jet po D1, jinudy to moc nejde, ne?
Uznávám, že to jsou z mé strany jenom spekulace a až dostavba různých silnic v budoucnu ukáže, kam se ten tranzit vlastně přesune.
Uznávám, že to jsou z mé strany jenom spekulace a až dostavba různých silnic v budoucnu ukáže, kam se ten tranzit vlastně přesune.
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Kdo bude po r 2030 potrebovat jet Stetin - Budapest pres Boboszow, tak stejne pojede D35 (at uz pres 43 nebo 44)-D55-D2 u Breclavi, v Brne nebude mit co delat - a to je dobre!
Ohledne VMO bych nebyl tak optimisticky, ani ohledne pruchodu Bystrci, ale rad bych se mylil.
Tranzitni trasy se urcite promeni, ale stale bude platit Brno jako problem, i kdyz uz bude 2×3 pruhy, zas tam muze dojet tranzit z PL, ktery mozna dnes jede pres Nachod a Prahu na jih na Linz a toci se na "plaze" az v Rakousku... Dokoncena D11 a D35 teprve ukaze, kam se co jak prelije.
Ohledne VMO bych nebyl tak optimisticky, ani ohledne pruchodu Bystrci, ale rad bych se mylil.
Tranzitni trasy se urcite promeni, ale stale bude platit Brno jako problem, i kdyz uz bude 2×3 pruhy, zas tam muze dojet tranzit z PL, ktery mozna dnes jede pres Nachod a Prahu na jih na Linz a toci se na "plaze" az v Rakousku... Dokoncena D11 a D35 teprve ukaze, kam se co jak prelije.
koní pod kapotou není nikdy dost 

Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Štětín-Budapešť nepojede přes Bobošov, ale spíš přes Královec po D11+D35 a pak po S73 k Brnu na D2 (za předpokladu hotové S73), asi není moc důvod pokračovat na D55 v této relaci... (pokud nebude vyloženě velkej problém u Brna)
Ona trasa od Olmiku D46xD35 po Břeclav D2xD55 bude přes D55 jen nepatrně výhodnější než po D1 přes Brno (po D55 to bude o 4km delší než kolem Brna, ale zas menší provoz a o něco menší převýšení), ale dokážu si představit že někdo zvolí i trasu kolem Brna za příznivé dopravní situace (jo v případě porovnání trasy od Ostravy, tj. Hulín D1xD55 -> Břeclav D55xD2 bude trasa o celých 33km kratší po D55, tam je to bez debat)
Ale trasa od Moravské Třebové (D35xS73) po Břeclav (D2xD55) bude přes hotovou S73+D1+D2 o celých 40km kratší než D35+D55.
Každopádně tady už se dostáváme hodně dlouho do OT, tak se za to omlouvám a pochopím přeřazení jinam
Ona trasa od Olmiku D46xD35 po Břeclav D2xD55 bude přes D55 jen nepatrně výhodnější než po D1 přes Brno (po D55 to bude o 4km delší než kolem Brna, ale zas menší provoz a o něco menší převýšení), ale dokážu si představit že někdo zvolí i trasu kolem Brna za příznivé dopravní situace (jo v případě porovnání trasy od Ostravy, tj. Hulín D1xD55 -> Břeclav D55xD2 bude trasa o celých 33km kratší po D55, tam je to bez debat)
Ale trasa od Moravské Třebové (D35xS73) po Břeclav (D2xD55) bude přes hotovou S73+D1+D2 o celých 40km kratší než D35+D55.
Každopádně tady už se dostáváme hodně dlouho do OT, tak se za to omlouvám a pochopím přeřazení jinam

Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Tady je to tak brutálně OT, že už bylo lepší to psát sem všechno naráz.
Já si toho všiml až později, že jsme v polském tématu. 


Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Trochu to vrátím k tématu
První tři úseky S8 od Vratislavi směrem na Kladsko už jsou v realizaci. V půlce prosince byly podepsány smlouvy na jejich zaprojektování a stavbu. Konkrétně to vypadá takto:
- úsek Kobierzyce Północ-Kobierzyce Południe (7,5 km) staví Strabag za 310 mil. złotých
- úsek Kobierzyce Południe-Jordanów Śląski (13,8 km) staví PORR za 400 mil. złotých
- úsek Jordanów Śląski-Łagiewniki Zachód (11,2 km) staví Budimex za 355 mil. złotých
Celkem je tedy v realizaci prvních 32,5 km od Vratislavi ke křížení s DK39. Podle smluv by měly být všechny tři úseky hotové v druhé polovině roku 2027, ale samozřejmě jako všude v Polsku záleží na tom, jak dlouho bude trvat proces získání stavebního povolení, kde se dost často nedaří dodržovat termíny.
https://www.gov.pl/web/gddkia-wroclaw/r ... dcinkow-s8
Kromě toho byly v tendru na úsek Ząbkowice Śląskie Północ-Bardo (14 km) otevřeny obálky. Nejnižší nabídku v hodnotě 378,5 mil. złotých podalo konsorcium Kobylarnia a Mirbud.
https://www.gov.pl/web/gddkia-wroclaw/o ... laskiej-s8
Pokud jde o zbytek trasy do Kladska, tak na další dva úseky Łagiewniki Zachód-Niemcza (9,3 km) a Niemcza-Ząbkowice Śląskie Północ (7,9 km) byly dnes vyhlášeny tendry a u posledního úseku Bardo-Kladsko se pořád řeší trasování v souvislosti se stavbou obchvatu města Złoty Stok. Pořád platí, že celá trasa až do Boboszowa je součástí vládních plánů výstavby do roku 2030 s perspektivou 2033. Ale uvidíme, jak to s pokračováním dál na jih uvidí nová polská vláda.

- úsek Kobierzyce Północ-Kobierzyce Południe (7,5 km) staví Strabag za 310 mil. złotých
- úsek Kobierzyce Południe-Jordanów Śląski (13,8 km) staví PORR za 400 mil. złotých
- úsek Jordanów Śląski-Łagiewniki Zachód (11,2 km) staví Budimex za 355 mil. złotých
Celkem je tedy v realizaci prvních 32,5 km od Vratislavi ke křížení s DK39. Podle smluv by měly být všechny tři úseky hotové v druhé polovině roku 2027, ale samozřejmě jako všude v Polsku záleží na tom, jak dlouho bude trvat proces získání stavebního povolení, kde se dost často nedaří dodržovat termíny.
https://www.gov.pl/web/gddkia-wroclaw/r ... dcinkow-s8
Kromě toho byly v tendru na úsek Ząbkowice Śląskie Północ-Bardo (14 km) otevřeny obálky. Nejnižší nabídku v hodnotě 378,5 mil. złotých podalo konsorcium Kobylarnia a Mirbud.
https://www.gov.pl/web/gddkia-wroclaw/o ... laskiej-s8
Pokud jde o zbytek trasy do Kladska, tak na další dva úseky Łagiewniki Zachód-Niemcza (9,3 km) a Niemcza-Ząbkowice Śląskie Północ (7,9 km) byly dnes vyhlášeny tendry a u posledního úseku Bardo-Kladsko se pořád řeší trasování v souvislosti se stavbou obchvatu města Złoty Stok. Pořád platí, že celá trasa až do Boboszowa je součástí vládních plánů výstavby do roku 2030 s perspektivou 2033. Ale uvidíme, jak to s pokračováním dál na jih uvidí nová polská vláda.
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Wizualizacja drogi ekspresowej S8 od Barda do Wrocławia
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
-
- Příspěvky: 1079
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Pomalu u každého křížení navržené dálnice s vedlejší silnicí je navržena samostatná cyklostezka. Ano, i v tomto nám oproti Polákům ujel vlak. My naháníme cyklisty na nové turbookružky, páteřní cyklostezky úrovňově křížíme s rovnými úseky přeložek (zdravíme do Záp) a podél přestavěných hlavních silnic téměř nikdy nestavíme doprovodné komunikace pro pomalá vozidla a právě ty bezmotorové účastníky...
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Tak hlavně že na tento postup S8 odpovídáme pokračováním příprav obchvatu Náchoda. Že jsme si neřekli, že s D11 už nebude třeba... 

Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
A ještě navíc se opouští kategorie S 11,5, kde mohli cyklisté bezpečně jezdit po kraji.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 181
- Registrován: 27.2.2023 5:45:32
- Bydliště: Stochov
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
https://zdopravy.cz/polsko-zacne-stavet ... ce-200001/
Polsko začne stavět dalších 17 kilometrů rychlostní silnice na české hranice
Polsko začne stavět dalších 17 kilometrů rychlostní silnice na české hranice
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
GDDKiA vybrala vykonavatele dalšího úseku rychlostní silnice S8 z Vratislavi do Kladska. Úsek Łagiewniki-Niemcza (9,3 km) by měla postavit polská společnost Polbud Pomorze za zhruba 332 mil. złotých. Pokud nedojde k žádným průtahům a odvoláním, tak by smlouva měla být podepsaná v IV. kvartálu letošního roku.
https://www.gov.pl/web/gddkia/poznalism ... -a-niemcza
https://www.gov.pl/web/gddkia/poznalism ... -a-niemcza
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Dnes byla podepsána smlouva na zaprojektování a stavbu dalšího úseku S8 mezi Vratislaví a Kladskem. Jde o úsek Niemcza-Ząbkowice Śląskie o délce 7,9 km s 1 MÚK Ząbkowice Śląskie Północ, který postaví za 309 mil. złotých polský Mostostal. Na trase z Vratislavi do Barda (poslední úsek do Kladska se stále připravuje společně s obchvatem města Złoty Stok) už je tedy podepsáno 5 ze 6 úseků.
https://www.gov.pl/web/gddkia-wroclaw/k ... resowej-s8
https://www.gov.pl/web/gddkia-wroclaw/k ... resowej-s8
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Parada. Kazdy kousek k Boboszowu dobry.
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Bez S5 a s hotovou S8 zůstane naše I/33 nadále asi hodně v oblibě, co?
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
proto přeci staví obchvat Náchoda
který bude možná dřív, než D11....

který bude možná dřív, než D11....
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit