Jako minimum vidím 6-pruh mezi Kývalkou a Vyškovem, ten by se měl opravdu postavit tak do roku 2040 nejpozději. Ale jsem názoru, že je potřeba i 6-pruh na Mirošovice-Kývalka a to především kvůli intenzitě NA. Která je už tak vysoká, že na kapacitu dálnice nelze hledět jako obvykle na většině jiných dálnic. Běžně by pro cca 50.000 vozidel stačil 4-pruh. Tady ani pro 40k nestačí, vyjma dnů kdy kamiony stojí. Kdyby bylo NA třetina, pak není ve 4-pruhu problém.
Jinak přece nemůžeme porovnávat průchodnost zkapacitnění již stojící dálnice versus stavbu nové na zelené louce v území téměř nikoho. Na mnoha místech I/19 nebo II/150 dávají lišky dobrou noc. Umím si tam představit ale nějakou pořádnou jedničku v S 11,5 a se stoupacími pruhy, samozřejmě obchvaty a kombinací MÚK a stykových křižovatek. Bez režimu SMV a bez doprovodky. Takové řešení pomůže všem daleko více a ušetří těžké prachy. Začít bychom měli obchvatem Sebranic.

