Spojené království Velké Británie a Severního Irska
-
- VIP
- Příspěvky: 23832
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska
sledovaný projekt v tématu
Tak jak je celé OSN zastaralé a zpomalené, ... tak se UNESCO probralo ze sna a požaduje (nyní) delší tunel pod Stonehenge (A303) nebo totální odklon, v opačném případě hrozí vyřazením památky ze seznamu.
https://www.bbc.com/news/uk-england-wiltshire-66843922
Vláda přitom schválila posunutí tunelu: viewtopic.php?p=278226#p278226 .
Tak jak je celé OSN zastaralé a zpomalené, ... tak se UNESCO probralo ze sna a požaduje (nyní) delší tunel pod Stonehenge (A303) nebo totální odklon, v opačném případě hrozí vyřazením památky ze seznamu.
https://www.bbc.com/news/uk-england-wiltshire-66843922
Vláda přitom schválila posunutí tunelu: viewtopic.php?p=278226#p278226 .
-
- VIP
- Příspěvky: 23832
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska
několik stavebních projektů v leteckých záběrech:
Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Vánoční 40h vysouvání mostu pro budoucí HS2 (VRT) nad M42, obchvatem Birminghamu:
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
-
- VIP
- Příspěvky: 23832
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska
sledovaný projekt v tématu
Kontroverzní projekt obchvatu Stonehenge za 2 miliardy liber byl zastaven
Britský kontroverzní projekt obchvatu Stonehenge za 2 miliardy liber byl zastaven, což vyvolalo úlevu mezi ekology a historiky, kteří byli proti stavebním pracím.
Projekt obchvatu Stonehenge ve Spojeném království byl zastaven.
Nová britská labouristická vláda zastavuje kontroverzní projekt v hodnotě 2 miliard liber na vybudování obchvatu a tunelu kolem Stonehenge. Dvouproudový obchvat o délce 3,2 km byl předmětem mnoha právních sporů z archeologických i ekologických důvodů, ale plány byly schváleny předchozí konzervativní vládou.
Již více než dvě desetiletí existují plány na vybudování tunelu se dvěma tubusy ve vzdálenosti od památníku. Ty byly při předchozích příležitostech také zrušeny, a to z velké části kvůli obavám z nákladů spíše než ekologických nebo archeologických zájmů.
National Highways říká, že vybudování tunelu pro přepravu A303 by snížilo dopravní zácpy a také zvýšilo bezpečnost, ale ekologové a archeologové se spojili, aby se proti plánu postavili a zahájili řadu právních výzev k projektu. Tvrdí, že obchvat by způsobil škody na životním prostředí a také by riskoval poškození důležitých historických oblastí.
Stavba tunelu by byla složitá, což by zvýšilo náklady na práci. Geologie oblasti se vyznačuje nekvalitními horninami, které jsou silně členité, stejně jako vysokou hladinou podzemní vody. Tunel by potřeboval rozsáhlá podpůrná opatření a také hydroizolaci, aby byl pevný a suchý. Mezitím by byly zapotřebí komplexní metody kontroly a separace vody, aby se zajistilo, že hladina podzemní vody nebude narušena a že se do místních vodních toků nedostanou žádné nečistoty.
Tentokrát to vypadá, jako by byl projekt z velké části zrušen z ekonomických důvodů (ještě jednou). Nová labouristická vláda uvedla, že na realizaci projektu není dostatek finančních prostředků, přičemž vzhledem ke katastrofálnímu špatnému finančnímu řízení předchozí administrativy je třeba nejprve řešit jiné národní priority, jako je zdraví a vzdělávání.
Kontroverzní projekt obchvatu Stonehenge za 2 miliardy liber byl zastaven
Britský kontroverzní projekt obchvatu Stonehenge za 2 miliardy liber byl zastaven, což vyvolalo úlevu mezi ekology a historiky, kteří byli proti stavebním pracím.
Projekt obchvatu Stonehenge ve Spojeném království byl zastaven.
Nová britská labouristická vláda zastavuje kontroverzní projekt v hodnotě 2 miliard liber na vybudování obchvatu a tunelu kolem Stonehenge. Dvouproudový obchvat o délce 3,2 km byl předmětem mnoha právních sporů z archeologických i ekologických důvodů, ale plány byly schváleny předchozí konzervativní vládou.
Již více než dvě desetiletí existují plány na vybudování tunelu se dvěma tubusy ve vzdálenosti od památníku. Ty byly při předchozích příležitostech také zrušeny, a to z velké části kvůli obavám z nákladů spíše než ekologických nebo archeologických zájmů.
National Highways říká, že vybudování tunelu pro přepravu A303 by snížilo dopravní zácpy a také zvýšilo bezpečnost, ale ekologové a archeologové se spojili, aby se proti plánu postavili a zahájili řadu právních výzev k projektu. Tvrdí, že obchvat by způsobil škody na životním prostředí a také by riskoval poškození důležitých historických oblastí.
Stavba tunelu by byla složitá, což by zvýšilo náklady na práci. Geologie oblasti se vyznačuje nekvalitními horninami, které jsou silně členité, stejně jako vysokou hladinou podzemní vody. Tunel by potřeboval rozsáhlá podpůrná opatření a také hydroizolaci, aby byl pevný a suchý. Mezitím by byly zapotřebí komplexní metody kontroly a separace vody, aby se zajistilo, že hladina podzemní vody nebude narušena a že se do místních vodních toků nedostanou žádné nečistoty.
Tentokrát to vypadá, jako by byl projekt z velké části zrušen z ekonomických důvodů (ještě jednou). Nová labouristická vláda uvedla, že na realizaci projektu není dostatek finančních prostředků, přičemž vzhledem ke katastrofálnímu špatnému finančnímu řízení předchozí administrativy je třeba nejprve řešit jiné národní priority, jako je zdraví a vzdělávání.
-
- VIP
- Příspěvky: 23832
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Transport Scotland udělil kontrakt v hodnotě 185 milionů liber (208 milionů eur) společnosti Balfour Beatty Civil Engineering na práce na trase A9 ve Skotsku. Mezitím také ve Skotsku byla společnost AtkinsRéalis pověřena dodáním projektu 3. etapy East Airdrie Link Road, součásti orbitálního dopravního koridoru Pan-Lanarkshire, který spojuje tři dálnice, M80, M8 a M74.
Zlepšení pro A9 povede k rozšíření 9,6 km dlouhého úseku silnice mezi Moy a Tomatin. Dílo je součástí dualizace A9 mezi Perthem a Inverness v hodnotě 3,5 miliardy eur.
Stávající trasa A9 má na tomto úseku jeden jízdní pruh v obou směrech, ale bude povýšena na dvouproudovou silnici, oddělenou centrální rezervací. Kromě toho budou postaveny čtyři mosty. Práce by měly trvat 36 měsíců.
Práce je potřeba, protože dálnice A9 vede hustý provoz a poskytuje klíčové spojení mezi jižním Skotskem a Inverness na severu s vysokým procentem těžkých vozidel a také turistického ruchu. Trasa je proslulá vysokou nehodovostí a má nezáviděníhodnou bezpečnost. Špatné předjíždění znamená, že byly časté čelní srážky, což pomůže vyřešit duální program mezi Perthem a Inverness, stejně jako zvýšení kapacity.
Projekt A9 byl již dříve vypsán ve výběrovém řízení. Společnost Transport Scotland obnovila výstavbu projektu A9 Dualling: Tomatin-to-Moy, aby přilákala do soutěže více uchazečů.
Balfour Beatty Civil Engineering, Wills Bros Civil Engineering a John Graham Construction byli již dříve vybráni pro tento projekt. Počátkem roku 2023 však vyvstaly problémy týkající se spravedlivého sdílení rizik a zadávání zakázek pro úsek Tomatin – Moy o délce 9,6 km, takže společnost Transport Scotland musela znovu zahájit výběrové řízení.
Pro East Airdrie Link Road jmenovala rada North Lanarkshire ve Skotsku firmu AtkinsRéalis pro profesionální služby a projektový management, aby se postarala o projekční práce. Tento projekt zlepší severojižní dopravní spojení v regionu, sníží dobu jízdy, dopravní zácpy a zlepší kvalitu ovzduší.
East Airdrie Link Road poskytne novou dálnici na východ od Airdrie, vedoucí z M8 v Newhouse na sever od Riggend, a také novou pěší a cyklistickou trasu mezi Calderbank/Chapelhall a Riggendem. Tah poskytne primární přístup k nové nemocnici Monklands ve Wester Moffat.
Radní Alex McVey, člen výboru pro podnikání a spravedlivou práci v North Lanarkshire Council, řekl: "East Airdrie Link Road vytvoří strategické severojižní spojení mezi M8 a Cumbernauld, v podstatě vytvoří dopravní trasu jako součást širšího dopravního koridoru Pan Lanarkshire"'
East Airdrie Link Road je podporována investicemi od skotských vlád Spojeného království a rady North Lanarkshire prostřednictvím fondu City Deal Infrastructure Fund Glasgow City Region.
Zlepšení pro A9 povede k rozšíření 9,6 km dlouhého úseku silnice mezi Moy a Tomatin. Dílo je součástí dualizace A9 mezi Perthem a Inverness v hodnotě 3,5 miliardy eur.
Stávající trasa A9 má na tomto úseku jeden jízdní pruh v obou směrech, ale bude povýšena na dvouproudovou silnici, oddělenou centrální rezervací. Kromě toho budou postaveny čtyři mosty. Práce by měly trvat 36 měsíců.
Práce je potřeba, protože dálnice A9 vede hustý provoz a poskytuje klíčové spojení mezi jižním Skotskem a Inverness na severu s vysokým procentem těžkých vozidel a také turistického ruchu. Trasa je proslulá vysokou nehodovostí a má nezáviděníhodnou bezpečnost. Špatné předjíždění znamená, že byly časté čelní srážky, což pomůže vyřešit duální program mezi Perthem a Inverness, stejně jako zvýšení kapacity.
Projekt A9 byl již dříve vypsán ve výběrovém řízení. Společnost Transport Scotland obnovila výstavbu projektu A9 Dualling: Tomatin-to-Moy, aby přilákala do soutěže více uchazečů.
Balfour Beatty Civil Engineering, Wills Bros Civil Engineering a John Graham Construction byli již dříve vybráni pro tento projekt. Počátkem roku 2023 však vyvstaly problémy týkající se spravedlivého sdílení rizik a zadávání zakázek pro úsek Tomatin – Moy o délce 9,6 km, takže společnost Transport Scotland musela znovu zahájit výběrové řízení.
Pro East Airdrie Link Road jmenovala rada North Lanarkshire ve Skotsku firmu AtkinsRéalis pro profesionální služby a projektový management, aby se postarala o projekční práce. Tento projekt zlepší severojižní dopravní spojení v regionu, sníží dobu jízdy, dopravní zácpy a zlepší kvalitu ovzduší.
East Airdrie Link Road poskytne novou dálnici na východ od Airdrie, vedoucí z M8 v Newhouse na sever od Riggend, a také novou pěší a cyklistickou trasu mezi Calderbank/Chapelhall a Riggendem. Tah poskytne primární přístup k nové nemocnici Monklands ve Wester Moffat.
Radní Alex McVey, člen výboru pro podnikání a spravedlivou práci v North Lanarkshire Council, řekl: "East Airdrie Link Road vytvoří strategické severojižní spojení mezi M8 a Cumbernauld, v podstatě vytvoří dopravní trasu jako součást širšího dopravního koridoru Pan Lanarkshire"'
East Airdrie Link Road je podporována investicemi od skotských vlád Spojeného království a rady North Lanarkshire prostřednictvím fondu City Deal Infrastructure Fund Glasgow City Region.
-
- VIP
- Příspěvky: 23832
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska
informace z konce 2023:
Skanska zajistila více finančních prostředků a do konce roku zahájí práce na zpožděné úpravě anglické A428 Black Cat.
Práce na modernizaci A428 byla zadána počátkem roku 2021 na vytvoření 16 km dlouhé dualizované silnice pro zlepšení cest mezi Milton Keynes, Bedfordem a Cambridge severně od Londýna. Právní námitka ze strany nátlakové skupiny Transport Action Network však zdržuje práci a má za následek zvýšení nákladů z původních 581 milionů EUR na 750 milionů EUR.
Transport Action Network obviňuje vládu Spojeného království z toho, že má standardní řešení dopravních zácp, které je jednoduše zdvojené dálnice, bez ohledu na zvýšené CO₂ a na úkor investic do udržitelnější veřejné dopravy, jako jsou cyklistické trasy.
Skanska uvedla, že zajistila téměř 27 milionů eur na financování navíc a klient projektu, společnost National Highways, říká, že práce na místě mohou začít do konce tohoto roku, projekt má být otevřen do roku 2027. Skanska úzce spolupracuje s designem partner Mott MacDonald, je odpovědný za návrh a výstavbu schématu a zahrnuje modernizaci trasy vedoucí z kruhového objezdu Black Cat poblíž St Neots do Caxton Gibbet.
Mezi vylepšení křižovatky bude patřit třípatrová křižovatka na kruhovém objezdu Black Cat. Vytvoří také lepší trasy pro pěší, cyklisty a jezdce na koních a zajistí lepší spojení do St Neots a jeho vlakového nádraží. Trasa je jediným zbývajícím úsekem jednoproudové silnice mezi M1 poblíž Milton Keynes a Cambridge.
Po A428 mezi Cambridge Road a Caxton Gibbet jezdí každý den kolem 25 000 vozidel. Růst populace a komerční investice v této oblasti však znamenají, že objem by mohl do roku 2040 dosáhnout přibližně 33 000 vozidel.
Mezitím vláda Spojeného království vyčlenila 825,3 milionu EUR na opravy silnic v jihovýchodní Anglii, přičemž každý místní úřad pro silnice dostane v tomto finančním roce 26,8 milionu EUR a podobná částka bude předána ve finančním roce 2024/25. Zbývající finanční prostředky budou poskytnuty do roku 2034. Mark Harper, ministr dopravy Spojeného království, uvedl, že financování je součástí národního plánu na obnovu povrchu více než 5 000 silnic v příštích 11 letech.
Vláda Spojeného království tvrdí, že bude řešit více než deset let zanedbávání oprav silnic a nasměruje 8,3 miliardy liber, které měly být použity na železniční projekt HS2 na modernizaci národní silniční sítě. Roky snižovaných rozpočtů na opravy silnic vedly k vážnému zhoršení britského silničního systému a nyní jsou nutné rozsáhlé údržbářské práce.
Financování bude využito v průběhu příštích 11 let a doufáme, že bude možné zaplatit opravy více než 8 000 km silnic, které utrpěly značné opotřebení.
Každý místní úřad může použít svůj podíl z 8,3 miliardy liber k tomu, aby zjistil, které místní silnice nejvíce potřebují opravu, a zajistil okamžitá zlepšení pro komunity a obyvatele. Například pro místní úřady na severozápadě, severovýchodě a Yorkshire & Humber bude vyčleněno 3,3 miliardy liber; a 2,2 miliardy liber pro místní úřady ve West Midlands a East Midlands. Mezitím bude k dispozici 2,8 miliardy liber pro místní úřady ve východní Anglii, jihovýchodě, jihozápadě a poprvé po osmi letech v Londýně.
Vláda Spojeného království již potvrdila 5,5 miliardy liber do roku 2024/25. Dnešní celostátní podpora ve výši 8,3 miliardy GBP přichází navíc a prodlužuje se až do roku 2034, poskytuje místním úřadům dlouhodobou jistotu a pomáhá předcházet tomu, aby se v budoucnu vracely výmoly.
Vedoucí politiky RAC Simon Williams řekl: „Největším problémem řidičů ze všech je špatný stav místních silnic, takže skutečnost, že vláda našla významný dodatečný balík příjmů, by radám měla poskytnout jistotu financování, které potřebují k řádnému dlouhodobému plánování. termín údržby silnic, čemuž říkáme již mnoho let.
"Doufáme, že místní úřady využijí peníze tím nejefektivnějším možným způsobem tím, že obnoví povrch těch nejhorších silnic, udrží ty v rozumném stavu v lepším stavu po delší dobu pomocí povrchové úpravy a vyplní výmoly co možná nejtrvalěji, kdykoli to bude nutné."
Edmund King OBE, prezident AA, řekl: „Nebezpečné silnice poničené výmoly jsou pro řidiče problémem číslo jedna a hlavním problémem pro cyklisty, cyklisty a chodce. V letošním roce se AA dosud zúčastnilo více než 450 000 poruch souvisejících s výmoly. Způsobené škody mohou představovat obrovskou finanční zátěž pro řidiče, ale také představují velké bezpečnostní riziko pro řidiče na dvou kolech.
„Plán ve výši 8,3 miliardy liber může znamenat značný rozdíl v tom, že vrátíme naše silnice zpět do standardů, které uživatelé silnic očekávají, zvláště pokud rady efektivně využijí hotovost k obnově povrchu našich ulic. Kromě bezpečnějších silnic dodává odstranění výmolů sebevědomí lidem, kteří chtějí jezdit na kole, a vštípí hrdost na místo v místních komunitách.“
Rick Green, předseda Asphalt Industry Alliance, řekl: „Dlouho jsme požadovali jistotu financování v dlouhodobém horizontu a skutečnost, že DfT se zavázala, že tyto peníze budou k dispozici v příštích 11 letech, by měla umožnit týmům dálnic zavést efektivnější práce na zlepšení podmínek místních silnic a zvýšit odolnost sítě, jakmile budou mít podrobnosti o jejich přidělení.
"Tato dlouhodobá investice také pomůže dát asfaltovému dodavatelskému řetězci důvěru k dalším investicím do modernizace továren, inovací materiálů a technického pokroku na podporu vývoje a dodávek silnic s nižším obsahem uhlíku, v souladu s nulovými ambicemi vlády."

Práce na modernizaci A428 byla zadána počátkem roku 2021 na vytvoření 16 km dlouhé dualizované silnice pro zlepšení cest mezi Milton Keynes, Bedfordem a Cambridge severně od Londýna. Právní námitka ze strany nátlakové skupiny Transport Action Network však zdržuje práci a má za následek zvýšení nákladů z původních 581 milionů EUR na 750 milionů EUR.
Transport Action Network obviňuje vládu Spojeného království z toho, že má standardní řešení dopravních zácp, které je jednoduše zdvojené dálnice, bez ohledu na zvýšené CO₂ a na úkor investic do udržitelnější veřejné dopravy, jako jsou cyklistické trasy.
Skanska uvedla, že zajistila téměř 27 milionů eur na financování navíc a klient projektu, společnost National Highways, říká, že práce na místě mohou začít do konce tohoto roku, projekt má být otevřen do roku 2027. Skanska úzce spolupracuje s designem partner Mott MacDonald, je odpovědný za návrh a výstavbu schématu a zahrnuje modernizaci trasy vedoucí z kruhového objezdu Black Cat poblíž St Neots do Caxton Gibbet.
Mezi vylepšení křižovatky bude patřit třípatrová křižovatka na kruhovém objezdu Black Cat. Vytvoří také lepší trasy pro pěší, cyklisty a jezdce na koních a zajistí lepší spojení do St Neots a jeho vlakového nádraží. Trasa je jediným zbývajícím úsekem jednoproudové silnice mezi M1 poblíž Milton Keynes a Cambridge.
Po A428 mezi Cambridge Road a Caxton Gibbet jezdí každý den kolem 25 000 vozidel. Růst populace a komerční investice v této oblasti však znamenají, že objem by mohl do roku 2040 dosáhnout přibližně 33 000 vozidel.
Mezitím vláda Spojeného království vyčlenila 825,3 milionu EUR na opravy silnic v jihovýchodní Anglii, přičemž každý místní úřad pro silnice dostane v tomto finančním roce 26,8 milionu EUR a podobná částka bude předána ve finančním roce 2024/25. Zbývající finanční prostředky budou poskytnuty do roku 2034. Mark Harper, ministr dopravy Spojeného království, uvedl, že financování je součástí národního plánu na obnovu povrchu více než 5 000 silnic v příštích 11 letech.

Financování bude využito v průběhu příštích 11 let a doufáme, že bude možné zaplatit opravy více než 8 000 km silnic, které utrpěly značné opotřebení.
Každý místní úřad může použít svůj podíl z 8,3 miliardy liber k tomu, aby zjistil, které místní silnice nejvíce potřebují opravu, a zajistil okamžitá zlepšení pro komunity a obyvatele. Například pro místní úřady na severozápadě, severovýchodě a Yorkshire & Humber bude vyčleněno 3,3 miliardy liber; a 2,2 miliardy liber pro místní úřady ve West Midlands a East Midlands. Mezitím bude k dispozici 2,8 miliardy liber pro místní úřady ve východní Anglii, jihovýchodě, jihozápadě a poprvé po osmi letech v Londýně.
Vláda Spojeného království již potvrdila 5,5 miliardy liber do roku 2024/25. Dnešní celostátní podpora ve výši 8,3 miliardy GBP přichází navíc a prodlužuje se až do roku 2034, poskytuje místním úřadům dlouhodobou jistotu a pomáhá předcházet tomu, aby se v budoucnu vracely výmoly.
Vedoucí politiky RAC Simon Williams řekl: „Největším problémem řidičů ze všech je špatný stav místních silnic, takže skutečnost, že vláda našla významný dodatečný balík příjmů, by radám měla poskytnout jistotu financování, které potřebují k řádnému dlouhodobému plánování. termín údržby silnic, čemuž říkáme již mnoho let.
"Doufáme, že místní úřady využijí peníze tím nejefektivnějším možným způsobem tím, že obnoví povrch těch nejhorších silnic, udrží ty v rozumném stavu v lepším stavu po delší dobu pomocí povrchové úpravy a vyplní výmoly co možná nejtrvalěji, kdykoli to bude nutné."
Edmund King OBE, prezident AA, řekl: „Nebezpečné silnice poničené výmoly jsou pro řidiče problémem číslo jedna a hlavním problémem pro cyklisty, cyklisty a chodce. V letošním roce se AA dosud zúčastnilo více než 450 000 poruch souvisejících s výmoly. Způsobené škody mohou představovat obrovskou finanční zátěž pro řidiče, ale také představují velké bezpečnostní riziko pro řidiče na dvou kolech.
„Plán ve výši 8,3 miliardy liber může znamenat značný rozdíl v tom, že vrátíme naše silnice zpět do standardů, které uživatelé silnic očekávají, zvláště pokud rady efektivně využijí hotovost k obnově povrchu našich ulic. Kromě bezpečnějších silnic dodává odstranění výmolů sebevědomí lidem, kteří chtějí jezdit na kole, a vštípí hrdost na místo v místních komunitách.“
Rick Green, předseda Asphalt Industry Alliance, řekl: „Dlouho jsme požadovali jistotu financování v dlouhodobém horizontu a skutečnost, že DfT se zavázala, že tyto peníze budou k dispozici v příštích 11 letech, by měla umožnit týmům dálnic zavést efektivnější práce na zlepšení podmínek místních silnic a zvýšit odolnost sítě, jakmile budou mít podrobnosti o jejich přidělení.
"Tato dlouhodobá investice také pomůže dát asfaltovému dodavatelskému řetězci důvěru k dalším investicím do modernizace továren, inovací materiálů a technického pokroku na podporu vývoje a dodávek silnic s nižším obsahem uhlíku, v souladu s nulovými ambicemi vlády."
-
- VIP
- Příspěvky: 23832
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska
a již aktuálně:
První testující provozní práce na mostě Renfrew poblíž Glasgow ve Skotsku byly dokončeny před otevřením mostu do konce tohoto roku.
Hlavní dodavatel Graham uvedl, že bude pokračovat v uvádění do provozu mostu, který bude prvním silničním mostem přes řeku Clyde, který se otevře pro proplouvající lodě. 184 m dlouhý lanový dvouproudový silniční most bude přepravovat vozidla, chodce a cyklisty mezi Glasgow a West Dunbartonshire.

Systém kabelových vzpěr je podobný jako u Queensferry Crossing - dvoukřídlé provedení s horizontálním otevíráním a zavíráním každého křídla. Většina komerčních lodí cestuje po řece během přílivu, ke kterému dochází jednou ve dne a jednou v noci. Když k tomu dojde, most bude uzavřen pro silniční provoz, poblíž budou značky a online informace, které budou o uzavírce předem informovat všechny lidi, aby si to mohli dopředu naplánovat.
Podél všech nových silnic přes Renfrew a přes most vzniknou nové pěší a cyklistické trasy.
Most je centrální pro hlavní přestavbu Clyde Waterfront a Renfrew Riverside. „Bylo skvělé vidět, jak se most zavírá poprvé v tak hladkém, kontrolovaném a bezproblémovém provozu,“ řekl Jim Armour, projektový ředitel Graham, soukromě vlastněné národní stavební společnosti s obratem 1,32 miliardy eur.
Dvě části mostu byly vyrobeny v Nizozemsku a přeplaveny přes Lamanšský průliv a poté po Irském moři na místo na začátku tohoto roku.
Projekt společně financují vlády Spojeného království a Skotska prostřednictvím městského regionu Glasgow v hodnotě 1,32 miliardy eur, což je partnerství osmi rad, které spolupracují.
První testující provozní práce na mostě Renfrew poblíž Glasgow ve Skotsku byly dokončeny před otevřením mostu do konce tohoto roku.
Hlavní dodavatel Graham uvedl, že bude pokračovat v uvádění do provozu mostu, který bude prvním silničním mostem přes řeku Clyde, který se otevře pro proplouvající lodě. 184 m dlouhý lanový dvouproudový silniční most bude přepravovat vozidla, chodce a cyklisty mezi Glasgow a West Dunbartonshire.

Systém kabelových vzpěr je podobný jako u Queensferry Crossing - dvoukřídlé provedení s horizontálním otevíráním a zavíráním každého křídla. Většina komerčních lodí cestuje po řece během přílivu, ke kterému dochází jednou ve dne a jednou v noci. Když k tomu dojde, most bude uzavřen pro silniční provoz, poblíž budou značky a online informace, které budou o uzavírce předem informovat všechny lidi, aby si to mohli dopředu naplánovat.
Podél všech nových silnic přes Renfrew a přes most vzniknou nové pěší a cyklistické trasy.
Most je centrální pro hlavní přestavbu Clyde Waterfront a Renfrew Riverside. „Bylo skvělé vidět, jak se most zavírá poprvé v tak hladkém, kontrolovaném a bezproblémovém provozu,“ řekl Jim Armour, projektový ředitel Graham, soukromě vlastněné národní stavební společnosti s obratem 1,32 miliardy eur.
Dvě části mostu byly vyrobeny v Nizozemsku a přeplaveny přes Lamanšský průliv a poté po Irském moři na místo na začátku tohoto roku.
Projekt společně financují vlády Spojeného království a Skotska prostřednictvím městského regionu Glasgow v hodnotě 1,32 miliardy eur, což je partnerství osmi rad, které spolupracují.
-
- VIP
- Příspěvky: 23832
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Nově modernizovaný úsek Warrington do Wiganu bude obsahovat rychlostní limit 80 km/h (50 mph) s dalšími dočasnými bezpečnostními opatřeními, dokud nebudou dokončeny práce na kalibraci technologie, včetně detekce zastavených vozidel. Očekává se, že modernizace bude plně otevřena s maximální povolenou rychlostí 112 km/h (70 mph) na jaře příštího roku.
Kromě přidání dalšího jízdního pruhu v obou směrech modernizace zahrnovala poskytnutí dalších technologických a bezpečnostních vylepšení, včetně detekce zastavených vozidel. To využívá radarovou technologii k upozornění operátorů řídicího centra National Highways, kteří pak mohou uzavřít jízdní pruhy pomocí červeného signálu X, zobrazit upravená omezení rychlosti a nasadit dopravní policisty.
Costain byl místním partnerem projektu, který vedl dodávky vylepšení na této klíčové strategické trase, která přepravuje kolem 120 000 vozidel/den mezi Lancashire, Merseyside, Cheshire a Greater Manchester. Systém zlepší životy lidí v regionu snížením dopravních zácp a zlepšením doby cestování, díky čemuž budou cesty spolehlivější a napomůže hospodářskému růstu na severozápadě.

Expertní tým inženýrů zahájil práci přímo pod vozovkou A38 v Streethay, aby vytvořil základy mostu Rykneld Street, které jsou hluboké 20-27 m. Složitý proces zahrnuje potopení celkem 88 pilot, aby se udržela hmotnost konstrukce.
V rámci přípravy na zahájení hromadění Balfour Beatty VINCI a National Highways úspěšně vybudovaly dočasný 320m úsek A38, který je nyní v provozu. Jakmile bude "pilotování" dokončeno a mostovka bude instalována koncem roku 2025, přestavěná část silnice bude přesunuta zpět do původní polohy, kde nyní probíhá pilotování – čímž se pod ním vytvoří prostor pro vysokorychlostní železnici.
Most Rykneld Street HS2 s délkou 90,5 m je poslední ze tří opěrných konstrukcí, které mají být postaveny v Streethay a které se nacházejí v 455 m dlouhém zářezu skrz zemi. Trojice mostů, která zahrnuje také A38 Southbound Slip Overbridge a Streethay Overbridge, umožní lince HS2 projet pod A38, jejími skluzovými pruhy a stávající nákladní železnicí South Staffordshire.
Přibližně 750 000 m3 zeminy bude vytěženo během procesu výstavby tří mostů a znovu použito k vytvoření náspů podél trasy HS2 lokálně. Zachary Walker, projektový manažer společnosti Balfour Beatty VINCI, řekl: „Dodáváme řadu komplexních konstrukcí, které umožní HS2 projet pod A38, jejími sjezdovými pruhy a nákladní železnicí South Staffordshire poblíž Lichfieldu. Tento vzrušující inženýrský projekt se brzy přesune do další fáze, protože zahajujeme základní práce na třetím a posledním mostě, který stavíme podél tohoto 455 m dlouhého zářezu v Streethay.“
David Perry, hlavní projektový manažer pro HS2, řekl: „Provádění komplexní inženýrské operace tohoto rozsahu v těsné blízkosti živé vozovky přináší jedinečnou sadu výzev, které vyžadují vícestupňový a společný přístup všech zúčastněných.
Série fázových opatření pro řízení dopravy bude pokračovat během procesu výstavby a fáze přestavby silnic, přičemž HS2 a National Highways budou spolupracovat na udržení plynulosti dopravy a minimalizaci narušení pro účastníky silničního provozu.
-
- VIP
- Příspěvky: 23832
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 23832
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Bývaly doby, kdy místní byli prostě u vytržení z jediného pruhu A1 v Newcastlu. Tady to můžete vidět aneb trochu historie:
-
- VIP
- Příspěvky: 23832
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Nové silniční spojení v hodnotě 118 milionů liber sníží dopravní zácpy ve skotském hrabství Perthshire.
Probíhá výstavba Cross Tay Link Road (CTLR) v Perthshire ve Skotsku za 118 milionů liber. Tento nový úsek silnice zahrnuje most a pomůže snížit chronické kongesce ve špičkách.
Jedná se o největší infrastrukturní projekt, který kdy provedla rada Perth & Kinross, a tvoří ústřední prvek projektu Perth Transport Futures Project. Práce zahrnují výstavbu nového třípolového mostu přes řeku Tay a 6 km úseku nové vozovky spojující A9 a A93 s Blairgowrie a A94, severně od Scone. Zahrnuje také výstavbu 2 km upravené dvouproudové silnice na A9 severně od kruhového objezdu Inveralmond.
Projekt zlepší místní dopravní síť a dopravní tok a zkrátí dobu jízdy. Posílí také bezpečnost chodců a cyklistů, zvýší kapacitu sítě a také výrazně sníží dopravní zácpy a související znečištění v centru města Perth.
Projekt dodává inženýrsko-stavební skupina BAM Nuttall (BAM).
Probíhá výstavba Cross Tay Link Road (CTLR) v Perthshire ve Skotsku za 118 milionů liber. Tento nový úsek silnice zahrnuje most a pomůže snížit chronické kongesce ve špičkách.
Jedná se o největší infrastrukturní projekt, který kdy provedla rada Perth & Kinross, a tvoří ústřední prvek projektu Perth Transport Futures Project. Práce zahrnují výstavbu nového třípolového mostu přes řeku Tay a 6 km úseku nové vozovky spojující A9 a A93 s Blairgowrie a A94, severně od Scone. Zahrnuje také výstavbu 2 km upravené dvouproudové silnice na A9 severně od kruhového objezdu Inveralmond.
Projekt zlepší místní dopravní síť a dopravní tok a zkrátí dobu jízdy. Posílí také bezpečnost chodců a cyklistů, zvýší kapacitu sítě a také výrazně sníží dopravní zácpy a související znečištění v centru města Perth.
Projekt dodává inženýrsko-stavební skupina BAM Nuttall (BAM).
-
- VIP
- Příspěvky: 23832
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska


Poslední částí projektu je výstavba 400m podchodu a právě ten se potýká se zpožděním kvůli dotykovým geologickým podmínkám. Podjezd povede provoz pod novým silničním úsekem, který spojuje Ferensway a Commercial Road.
Po dokončení projekt sníží dopravní zácpy v přestavěné oblasti nábřeží v Hullu. Projekt řídí National Highways.

.

.
National Highways nyní zrušily dočasný maximální rychlostní limit 80 km/h, který byl v platnosti od října, po dokončení prací na kalibraci technologie detekce zastavených vozidel. Tento bezpečnostní systém využívá radarovou technologii k upozornění operátorů řídicího centra National Highways, kteří mohou uzavřít jízdní pruhy pomocí červeného signálu X, zobrazit upravená omezení rychlosti a nasadit dopravní policisty.
Costain, jako součást SMP Alliance, byl on-site partnerem pro upgrade v hodnotě 260 milionů GBP, což vede k poskytování vylepšení na frekventované trase, která zvyšuje mobilitu napříč severozápadní Anglií. Zavedení rychlostního limitu 112 km/h (70 mph) představuje poslední fázi systému. Dva další jízdní pruhy, jeden v každém směru, poskytují extra kapacitu, snižují kongesce, zkracují cestovní časy a činí cesty spolehlivějšími pro odhadem 120 000 vozidel/den, která trasu využívají.
-
- VIP
- Příspěvky: 23832
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska


https://www.fromthemurkydepths.co.uk/20 ... of-opening


-
- VIP
- Příspěvky: 23832
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska
dále,
Progress update on £1bn construction of 16km A428 dual carriageway after year of construction
https://www.newcivilengineer.com/latest ... 6-12-2024/
The A465 At Christmas

https://www.newcivilengineer.com/latest ... 6-12-2024/

-
- VIP
- Příspěvky: 23832
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 23832
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Nové tunelové spojení však není bez kontroverze, přičemž jednou ze stížností je poplatek 4 £ pro řidiče za použití spojení. Stávající spojení Blackwall Tunnel bude také zpoplatněno 4 £, což bylo poprvé, co bylo zavedeno od dokončení původního spojení v 50. letech 20. století a bylo zdrojem dalších stížností. Obyvatelé žijící kolem severního portálu také vyjádřili své obavy z dalšího znečištění výfukovými plyny z dopravy pomocí tohoto uzlu.
Očekává se však, že nový tunel pomůže podpořit ekonomiku vzhledem k tomu, že zkrátí čekací doby pro řidiče. Pomůže také snížit hluk a znečištění pro obyvatele žijící v blízkosti portálů stávajícího tunelu Blackwall a také zlepšit notoricky špatnou kvalitu ovzduší v tunelu.
Nový tunel bude těžit z nejnovějších systémů řízení dopravy a nouzových systémů poskytovaných společností Citilog.


Podél obchvatu A46 ve Spojeném království se staví masivní betonová konstrukce. Až bude připravena, bude zasunuta pod silnici, aby pod ní mohl vést nový železniční spoj HS2. 120 kolosálních nosníků bylo instalováno a to o hmotnosti 14 500 tun. To povede HS2 pod obchvatem A46 Kenilworth. Stavba se staví na pozemcích vedle A46, nikoli pod samotnou vozovkou, takže není potřeba až dvouletá opatření pro řízení dopravy.
Betonové nosníky o délce 13 až 24 m byly opatrně zvednuty na místo pomocí tří jeřábů, aby vytvořily nedílnou součást horní části konstrukce. Tým inženýrů nepřetržitě pracoval na úspěšném dokončení celé operace s předstihem za pouhých 14 dní. S trámy nyní na místě na horní straně objektu, poslední úpravy zahrnují dokončení paluby a instalaci říms. Na jaře bude dokončená stavba pomocí inovativní techniky přemístěna pod stávající vozovku.
To bude zahrnovat zvedací mechanismus navržený specializovanou stavební firmou Freyssinet, který posune objekt napříč na vodícím člunu rychlostí až 2,5 m/h na celkovou vzdálenost 64 m. Společně s National Highways a jejím stavebním partnerem pro West Midlands, Balfour Beatty VINCI (BBV), se HS2 začala připravovat na postup vytlačování krabic.
Úsek A46 mezi Festival Island (Coventry) a Thickthorn Island (Kenilworth) bude příští měsíc na dva víkendy uzavřen kvůli první fázi přípravných prací – s plány na přesunutí konstrukce na místo během úplné uzavírky obchvatu A46 Kenilworth. na jaře 2025 po dobu až tří týdnů. Během dvou víkendových uzavírek, od 20:00 7. února do 6:00 10. února a od 20:00 14. února do 6:00 17. února, inženýři HS2 zmodernizují silniční bezpečnostní svodidla, upraví dispoziční řešení centrální rezervy a dokončí předsunuté odvodňovací práce pod mostem.
- Vicki Lee, hlavní projektová manažerka společnosti HS2 Ltd, řekla: „Chtěla bych poblahopřát celému týmu staveniště k úspěšnému přesunutí tak velkého počtu nosníků na místo a v době, kdy se blíží konečná fáze konstrukce boxu A46.
Ve špičce bude na této struktuře, dodávané stavebním partnerem HS2 BBV, pracovat 130 lidí. John McNiffe, projektový ředitel společnosti Balfour Beatty VINCI, řekl: „Bezpečná a úspěšná instalace 120 obřích nosníků je dalším velkým úspěchem týmu Balfour Beatty VINCI, který dodává tuto skluzavku skříňového mostu ve Warwickshire. Další etapa zahrnuje stavbu mostovky a instalaci mostních parapetů, než bude možné most přesunout na místo pod stávající vozovku, aby pod ním mohly projíždět vlaky HS2.
David Patmore, síťový plánovač pro národní dálnice, řekl: „Naším primárním zájmem je, aby práce na naší síti způsobovaly minimální narušení účastníků silničního provozu a přitom stále zajišťovaly bezpečnost jak pracovníků, tak těch, kteří používají naše silnice. Velmi úzce spolupracujeme s HS2 a jejími partnery a vítáme inovativní techniky používané k dosažení tohoto cíle a snížení dopadu, který by tak velký a komplexní projekt mohl mít na cestující veřejnost.
Konstrukční návrh provedla společnost Balfour Beatty VINCI Design Joint Venture, kterou tvoří Mott MacDonald a SYSTRA (MMSDJV). Tim Akers, technický manažer pro Mott MacDonald SYSTRA Design Joint Venture, řekl: "Jsme hrdí na roli, kterou jsme sehráli při vývoji této struktury. Díky významné spolupráci mezi HS2, National Highways a Balfour Beatty VINCI, design byl přezkoumán a změněn z tradičního přístupu „shora dolů“ na offline stavební metodu s automatizovanou rychlou a bezpečnou instalací, což výrazně snižuje dopad na účastníky silničního provozu.“
-
- VIP
- Příspěvky: 23832
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska
sledovaný problém v tématu
Opět problémy s výtluky. Respektivě problém nezmizel a řešení je v nedohlednu.
Místní silnice ve Spojeném království byly označeny za "národní ostudu" a vláda byla vyzvána, aby se vypořádala s nevyřízenými opravami ve výši 15 miliard liber. Současná administrativa souhlasí s tím, že stav místní silniční sítě ve Spojeném království se zhoršil.
Stav místních silnic v Anglii upadá, protože narůstá mnohomiliardový počet nevyřízených oprav. Vzhledem k tomu, že lidé jsou stále více nespokojeni s úrovní havarijního stavu a se zvyšujícím se poškozením vozidel v důsledku výmolů, Výbor pro veřejné účty (PAC) vyzval ministerstvo dopravy (DfT), aby především vypracovalo lepší sběr dat a informací, ze kterých čerpá v jakém stavu silnice jsou a jak zlepšit tok peněz pro jejich opravy.
Vzhledem k tomu, že informace o neklasifikovaných silnicích byly shromažďovány pouze dobrovolně od místních úřadů, DfT přiznala PAC, že její údaje nejsou dost dobré. Šetření také vyslechlo, že místní úřady možná dělají tolik údržbářských prací, aby jejich silnice nebyly označeny jako "červené".
Více než miliarda liber ročně putuje místním úřadům jako součást vládního financování údržby místních komunikací. Šetření PAC však zjistilo, že DfT přesně neví, jak místní úřady utrácejí své finanční prostředky, protože nejsou účelově ohraničeny, ani čeho s nimi chce dosáhnout. Zpráva dále varuje, že financování není zaměřeno tam, kde je nejvíce potřeba. DfT nebere v úvahu objemy dopravy, stav vozovky nebo místní podmínky životního prostředí, jako například to, zda je silnice náchylná k záplavám. A to v poslední dekádět sehrává klíčové potíže s tím jak vlastně může vozovka odolat takovému počasí.
PAC také kritizuje krátkodobý přístup centrální vlády k financování místních úřadů na opravy místních komunikací, což DfT v šetření připustilo, že není nejlepší poměr kvality a ceny. Poskytování pouze ročního financování pravděpodobně přimělo rady k tomu, aby se více zaměřily na reaktivní opravy, než aby v první řadě předcházely problémům. Zpráva vyzývá vládu Spojeného království, aby zjednodušila své financování místním orgánům (v současnosti je poskytováno prostřednictvím 12 různých fondů) a poskytla dlouhodobější jistotu ohledně výše a doby trvání financování. Žádný region jednoduše nejdříve nevypracuje studii a nepostaví val, který bude novou vozovku chránit, protože ví, že to přesáhne jeden rok a nevyčerpá tak žádné vládní peníze. Tento systém tedy nevyhovuje v praktickém provedení z hlediska financování problému.
Je třeba poskytnout místním orgánům více podpory a vedení, aby se vypořádaly se současnými a budoucími výzvami při údržbě místních komunikací, zejména pokud jde o to, jak nejlépe podpořit bezpečnost a dostupnost pro všechny účastníky silničního provozu. Při pohledu do budoucna by vláda Spojeného království měla také zvážit, jak nejlépe řídit a připravit se na technologický pokrok, jako jsou autonomní vozidla a vliv údržby na silnice a mosty těžšími elektrickými vozidly ale také těžkými nákladními vozidly.
Skutečnost, že počet silnic ve Spojeném království v posledním desetiletí výrazně poklesl, odráží způsob, jakým předchozí administrativa snížila financování místních zastupitelstev v průměru o 40% během 14 let.
Vláda Spojeného království zveřejnila údaje odhalující "zatracený stav" zanedbávání silnic v Anglii a Walesu.
Špatné anglické silnice však mají těžit z dalších 1,6 miliardy liber, které pomohou zaplnit výmoly a vyřešit desetiletí zanedbávání. Financování poskytuje ministerstvo dopravy místním radám, což umožňuje v roce 2025 zaplnit až sedm milionů dalších výmolů, proto i na veřejnost naléhá, aby nahlásila silnice, které potřebují opravu.
Nové financování je zoufale potřeba.
Data ukazují, že silnice nejsou udržovány podle standardu, jak by měly. Pouze 2,5 % silnic B a C prošlo nezbytnou údržbou, přestože 7 % silnic B bylo označeno, že potřebují práce. Pouze 63 % silnic B a C má dobrou kvalitu.
Mezitím data také ukazují, že kvalita silnic A klesá. Více než čtvrtina (27 %) sítě bude brzy vyžadovat údržbu. Počet silnic dobré kvality A klesal již pátý rok v řadě a klesl ze 75 % v roce 2019 na současných 68 %. Kromě toho se riziko smyku od roku 2020 téměř zdvojnásobilo. Počet silnic A, které vyžadují další zkoumání odolnosti proti smyku, se téměř zdvojnásobil: dosáhl 18 %, oproti 11 %.
Dean Standing, Chief Customer Officer v Sagacity, poradenské společnosti, která pomáhá pojistitelům využívat data k inteligentnímu rozhodování, říká, že pojistitelé motorových vozidel by měli s údaji zacházet jako s varováním, že podmínky na silnicích se v jednotlivých zemích značně liší.
„Zhoršující se podmínky vystavují řidiče a jejich vozidla většímu riziku. Data však ukazují nevyrovnaný obraz. Silnice jsou obzvláště špatné ve specifických oblastech, jako je Devon a Cornwall, zatímco silnice B a C nejsou udržovány tak dobře jako silnice A. V souladu s tím budou někteří řidiči vystaveni mnohem vyššímu riziku než jiní – slouží jako připomínka pojišťovnám, že žádní dva řidiči nejsou stejní.
"Do budoucna se silnice zhoršují a Spojené království čelí extrémnějším povětrnostním jevům."
Špatný stav silnic ve Spojeném království odráží zanedbání, které bylo výsledkem snížení rozpočtů v celém Spojeném království v průměru o 40 % za posledních 14 let. S méně penězi na útratu byly místní úřady nuceny omezit práce na opravách silnic. Tato falešná ekonomika byla součástí programu krátkozrakého snižování nákladů předchozí administrativy.
Opět problémy s výtluky. Respektivě problém nezmizel a řešení je v nedohlednu.
Místní silnice ve Spojeném království byly označeny za "národní ostudu" a vláda byla vyzvána, aby se vypořádala s nevyřízenými opravami ve výši 15 miliard liber. Současná administrativa souhlasí s tím, že stav místní silniční sítě ve Spojeném království se zhoršil.
Stav místních silnic v Anglii upadá, protože narůstá mnohomiliardový počet nevyřízených oprav. Vzhledem k tomu, že lidé jsou stále více nespokojeni s úrovní havarijního stavu a se zvyšujícím se poškozením vozidel v důsledku výmolů, Výbor pro veřejné účty (PAC) vyzval ministerstvo dopravy (DfT), aby především vypracovalo lepší sběr dat a informací, ze kterých čerpá v jakém stavu silnice jsou a jak zlepšit tok peněz pro jejich opravy.
Vzhledem k tomu, že informace o neklasifikovaných silnicích byly shromažďovány pouze dobrovolně od místních úřadů, DfT přiznala PAC, že její údaje nejsou dost dobré. Šetření také vyslechlo, že místní úřady možná dělají tolik údržbářských prací, aby jejich silnice nebyly označeny jako "červené".
Více než miliarda liber ročně putuje místním úřadům jako součást vládního financování údržby místních komunikací. Šetření PAC však zjistilo, že DfT přesně neví, jak místní úřady utrácejí své finanční prostředky, protože nejsou účelově ohraničeny, ani čeho s nimi chce dosáhnout. Zpráva dále varuje, že financování není zaměřeno tam, kde je nejvíce potřeba. DfT nebere v úvahu objemy dopravy, stav vozovky nebo místní podmínky životního prostředí, jako například to, zda je silnice náchylná k záplavám. A to v poslední dekádět sehrává klíčové potíže s tím jak vlastně může vozovka odolat takovému počasí.
PAC také kritizuje krátkodobý přístup centrální vlády k financování místních úřadů na opravy místních komunikací, což DfT v šetření připustilo, že není nejlepší poměr kvality a ceny. Poskytování pouze ročního financování pravděpodobně přimělo rady k tomu, aby se více zaměřily na reaktivní opravy, než aby v první řadě předcházely problémům. Zpráva vyzývá vládu Spojeného království, aby zjednodušila své financování místním orgánům (v současnosti je poskytováno prostřednictvím 12 různých fondů) a poskytla dlouhodobější jistotu ohledně výše a doby trvání financování. Žádný region jednoduše nejdříve nevypracuje studii a nepostaví val, který bude novou vozovku chránit, protože ví, že to přesáhne jeden rok a nevyčerpá tak žádné vládní peníze. Tento systém tedy nevyhovuje v praktickém provedení z hlediska financování problému.
Je třeba poskytnout místním orgánům více podpory a vedení, aby se vypořádaly se současnými a budoucími výzvami při údržbě místních komunikací, zejména pokud jde o to, jak nejlépe podpořit bezpečnost a dostupnost pro všechny účastníky silničního provozu. Při pohledu do budoucna by vláda Spojeného království měla také zvážit, jak nejlépe řídit a připravit se na technologický pokrok, jako jsou autonomní vozidla a vliv údržby na silnice a mosty těžšími elektrickými vozidly ale také těžkými nákladními vozidly.
- Sir Geoffrey Clifton-Brown, předseda výboru, řekl: "Upadající stav anglických místních silnic je národní ostudou. Silnice plné výmolů nejen poškozují vyhlídky na naši ekonomiku a vlastní sociální blahobyt, ale představují pro účastníky silničního provozu stále větší bezpečnostní hrozbu. Alarmující však je, že nejen stav našich místních komunikací klesá, ale náš dotaz ukazuje, že vláda se musí o těchto problémech dozvědět od průmyslových orgánů a účastníků silničního provozu kvůli nejednotným údajům.
„Tento výbor již dlouho vzbuzuje obavy ohledně selhání napříč vládními ministerstvy efektivně financovat a plánovat budoucnost, což je téma, které se zde jistě objevuje, spolu s příliš zamotanou sítí odpovědnosti. Tento výbor sdílí frustraci našich voličů z těchto problémů a doufáme, že naše doporučení pomohou vládě převzít za ně lepší odpovědnost.
David Giles, předseda Asphalt Industry Alliance (AIA), komentoval: „Zjištění průzkumu Public Account Committee (PAC) týkající se místních silnic v Anglii poukazují na kritické problémy, kterým čelí naše místní silnice, z nichž mnohé jsou naše každoroční údržba silnic místního úřadu ( ALARM) uvádí již mnoho let.
„Uklidnilo nás, že PAC souhlasí s tím, že je nutná skoková změna. Jeho doporučení pro dlouhodobější a zjednodušené toky financování, aby místní úřady mohly proaktivně opravovat a udržovat místní silnice a poskytovat lepší hodnotu pro daňové poplatníky, je to, po čem jsme volali.
„Podporujeme také její výzvu k větší důslednosti v tom, jak se hodnotí stav silnic a jak by se to mohlo promítnout do financování založeného na potřebách, stejně jako potřebu vyhodnotit a revidovat přístupy místních úřadů jako prostředek k tomu, aby se naše silnice vrátily do původních kolejí. .“
„Vzhledem k tomu, že vláda zvažuje svůj přezkum výdajů, je jasné, že pokud chceme vylepšenou místní silniční síť, která je odolná a vhodná pro budoucnost, je třeba přijmout doporučení PAC v plném rozsahu.“
Skutečnost, že počet silnic ve Spojeném království v posledním desetiletí výrazně poklesl, odráží způsob, jakým předchozí administrativa snížila financování místních zastupitelstev v průměru o 40% během 14 let.
Vláda Spojeného království zveřejnila údaje odhalující "zatracený stav" zanedbávání silnic v Anglii a Walesu.
Špatné anglické silnice však mají těžit z dalších 1,6 miliardy liber, které pomohou zaplnit výmoly a vyřešit desetiletí zanedbávání. Financování poskytuje ministerstvo dopravy místním radám, což umožňuje v roce 2025 zaplnit až sedm milionů dalších výmolů, proto i na veřejnost naléhá, aby nahlásila silnice, které potřebují opravu.
Nové financování je zoufale potřeba.
Data ukazují, že silnice nejsou udržovány podle standardu, jak by měly. Pouze 2,5 % silnic B a C prošlo nezbytnou údržbou, přestože 7 % silnic B bylo označeno, že potřebují práce. Pouze 63 % silnic B a C má dobrou kvalitu.
Mezitím data také ukazují, že kvalita silnic A klesá. Více než čtvrtina (27 %) sítě bude brzy vyžadovat údržbu. Počet silnic dobré kvality A klesal již pátý rok v řadě a klesl ze 75 % v roce 2019 na současných 68 %. Kromě toho se riziko smyku od roku 2020 téměř zdvojnásobilo. Počet silnic A, které vyžadují další zkoumání odolnosti proti smyku, se téměř zdvojnásobil: dosáhl 18 %, oproti 11 %.
Dean Standing, Chief Customer Officer v Sagacity, poradenské společnosti, která pomáhá pojistitelům využívat data k inteligentnímu rozhodování, říká, že pojistitelé motorových vozidel by měli s údaji zacházet jako s varováním, že podmínky na silnicích se v jednotlivých zemích značně liší.
„Zhoršující se podmínky vystavují řidiče a jejich vozidla většímu riziku. Data však ukazují nevyrovnaný obraz. Silnice jsou obzvláště špatné ve specifických oblastech, jako je Devon a Cornwall, zatímco silnice B a C nejsou udržovány tak dobře jako silnice A. V souladu s tím budou někteří řidiči vystaveni mnohem vyššímu riziku než jiní – slouží jako připomínka pojišťovnám, že žádní dva řidiči nejsou stejní.
"Do budoucna se silnice zhoršují a Spojené království čelí extrémnějším povětrnostním jevům."
Špatný stav silnic ve Spojeném království odráží zanedbání, které bylo výsledkem snížení rozpočtů v celém Spojeném království v průměru o 40 % za posledních 14 let. S méně penězi na útratu byly místní úřady nuceny omezit práce na opravách silnic. Tato falešná ekonomika byla součástí programu krátkozrakého snižování nákladů předchozí administrativy.
-
- VIP
- Příspěvky: 23832
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Projekt britského tunelu za 8 miliard GBP bude pokračovat
Ve Spojeném království má pokračovat výstavba zpoplatněného tunelu Lower Thames Crossing. Projekt má stát přes 8 miliard liber, přičemž velká část financování pochází ze soukromého sektoru.
Smlouvu o tunelu Lower Thames Crossing zpracovává tým společného podniku složený z Bouygues Travaux Publics, Murphy, Balfour Beatty a Skanska. Balfour Beatty postaví silnice severně od Temže a Skanska postaví silnice v Kentu. Společnost National Highways udělila smlouvu na ražbu tunelů pro projekt společnosti Bouygues Travaux Publics – Murphy Joint Venture.
Tunely se dvěma tubusy budou raženy technologií TBM. Projekt však bude také první pro Spojené království, na místě nebudou používány žádné dieselové stroje. Veškerá mobilní zařízení používaná pro projekt budou muset být poháněna buď elektrickým nebo vodíkovým pohonem, aby byly splněny cíle snížení emisí. Tím se sníží dopad výstavby na místní komunitu a životní prostředí a projekt bude využívat nové a vznikající nízkouhlíkové technologie a materiály.
Nové tunelové spojení pomůže snížit vážné dopravní zácpy, které se na Dartford Crossing pravidelně vyskytují. Jeden z tunelů pochází z 30. let 20. století a je příliš úzký na to, aby se vyrovnal s mnoha velkými vozidly, která se nyní běžně používají. V důsledku toho musí být provoz dočasně zastaven pro druhý tunel, aby se umožnila eskorta velkých vozidel. Vedlejší most byl otevřen na počátku 90. let 20. století a na trase je nyní výrazně vyšší intenzita dopravy, než na jakou byla denně projektována. Přestože jsou navrženy tak, aby zvládly 135 000 vozidel/den, dva tunely a most musí zvládnout průměrně 150 000 vozidel/den. Dlouhá zpoždění jsou běžná, když je třeba zastavit provoz, aby mohla projet velká vozidla, nebo když dojde k nehodám.

Dartford Crossing je klíčovou trasou pro ekonomiku Spojeného království, odbavuje dopravu mezi přístavy pod Lamanšským průlivem a zbytkem země. Zvýšení kapacity na této strategické trase podpoří ekonomiku a také poskytne tolik potřebná pracovní místa ve fázi výstavby.
Ve Spojeném království má pokračovat výstavba zpoplatněného tunelu Lower Thames Crossing. Projekt má stát přes 8 miliard liber, přičemž velká část financování pochází ze soukromého sektoru.
Smlouvu o tunelu Lower Thames Crossing zpracovává tým společného podniku složený z Bouygues Travaux Publics, Murphy, Balfour Beatty a Skanska. Balfour Beatty postaví silnice severně od Temže a Skanska postaví silnice v Kentu. Společnost National Highways udělila smlouvu na ražbu tunelů pro projekt společnosti Bouygues Travaux Publics – Murphy Joint Venture.
Tunely se dvěma tubusy budou raženy technologií TBM. Projekt však bude také první pro Spojené království, na místě nebudou používány žádné dieselové stroje. Veškerá mobilní zařízení používaná pro projekt budou muset být poháněna buď elektrickým nebo vodíkovým pohonem, aby byly splněny cíle snížení emisí. Tím se sníží dopad výstavby na místní komunitu a životní prostředí a projekt bude využívat nové a vznikající nízkouhlíkové technologie a materiály.
Nové tunelové spojení pomůže snížit vážné dopravní zácpy, které se na Dartford Crossing pravidelně vyskytují. Jeden z tunelů pochází z 30. let 20. století a je příliš úzký na to, aby se vyrovnal s mnoha velkými vozidly, která se nyní běžně používají. V důsledku toho musí být provoz dočasně zastaven pro druhý tunel, aby se umožnila eskorta velkých vozidel. Vedlejší most byl otevřen na počátku 90. let 20. století a na trase je nyní výrazně vyšší intenzita dopravy, než na jakou byla denně projektována. Přestože jsou navrženy tak, aby zvládly 135 000 vozidel/den, dva tunely a most musí zvládnout průměrně 150 000 vozidel/den. Dlouhá zpoždění jsou běžná, když je třeba zastavit provoz, aby mohla projet velká vozidla, nebo když dojde k nehodám.

Dartford Crossing je klíčovou trasou pro ekonomiku Spojeného království, odbavuje dopravu mezi přístavy pod Lamanšským průlivem a zbytkem země. Zvýšení kapacity na této strategické trase podpoří ekonomiku a také poskytne tolik potřebná pracovní místa ve fázi výstavby.
- Ian Edwards, prezident a generální ředitel společnosti AtkinsRéalis, byl přítomen v Oxfordshire projevu britské kancléřky Rachel Reevesové o nastartování hospodářského růstu. Řekl: „Vítáme rozhodná opatření, která byla přijata k odstranění překážek pro poskytování infrastruktury a poskytnutí dlouhodobé jistoty potřebné k zajištění investic do Spojeného království a vytvoření dodavatelských řetězců, které zajistí udržitelný rozvoj v celé zemi.
„Investice do infrastruktury mohou být katalyzátorem sociálních příležitostí a ekonomického růstu v každém koutě Spojeného království: čím rychleji infrastrukturní programy projdou plánováním do realizace, tím dříve se projeví jejich plný dopad na ekonomiku.
„Dnešní oznámení to posilují, jako je podpora celostátně významných projektů, jako je expanze Heathrow, Sizewell C a Lower Thames Crossing, spolu s pokrokem při budování regionálních projektů.
„Těšíme se na podporu této nové fáze rozvoje infrastruktury, od poskytování místního růstu přes regionální regeneraci až po zásadní infrastrukturní projekty, které posílí domovy a podniky, propojí komunity a podpoří pracovní místa, dovednosti a inovace v celé zemi.“