I/16 Nová Paka - obchvat
Re: I/16 Nová Paka - obchvat
Aby taková bariéra byla funkční nesmí být hned vedle komunikace (vytváří se za ní výr, ve kterém se sníh usazuje) takže keře vedle komunikace mají přesně opačný efekt, než od nich očekáváte. Ano v minulosti se dřevěné zábrany hodně kradly a zkoušely se i vysekané plastové pásy (podobné jsem viděl v HU na dálnicích mezi směry pro omezení oslňování), ale nevím na čem to skončilo (náročná de/montáž, kradly se sloupky, zásahy do pozemku ???).
Re: I/16 Nová Paka - obchvat
A když ne dotace, tak zase alespoň více plodin z plochy... 

Re: I/16 Nová Paka - obchvat
Díl pátý - bagry u drtičky. U drtičky pracoval Caterpillar CAT 326 D 2L,poté co měl poruchu na vodícím kole pásu,ho na čas nahradil Doosan DX 300LC.
Tyto stroje pracují v kamenolomu většinou v Košťálově,tak mají osazenou speciální lžíci se silně opancéřovaným dnem proti otěru a přídavnými ochrannými prvky spodní strany a boků.Těmto bagrům asistoval další Caterpillar CAT 322 s nasazeným hydraulickým kladivem.Na zářezu ve Vrchovině ho nahradil CAT 320.
CAT 326 D 2L má výkon 145 kW,hmotnost 26 t,objem lžíce 0,6-1,7 m3
Doosan DX 300 LC má výkon 202 kW,hmotnost 30 t,objem lžíce 0,8-1,75 m3
CAT 322 má výkon 129 kW,hmotnost 21,5 t,objem lžíce 0,6-1,19 m3
CAT 320 má výkon 129 kW,hmotnost 21-23 t,objem lžíce 0,4-1,3 m3
Hydraulická kladiva na těchto bagrech jsou střední řada určená pro bagry 18-25t.Energie úderu je od 3500 do 4000 J.
Pro srovnání:
ruční kombinované kladivo SDS plus má energii úderu kolem 3 J.
bourací kladivo SDS max přibližně 8 J
pneumatická sbíječka 40 J
bourací kladivo Makita 72 J.
Na jeden úder hydraulického kladiva na bagru by bylo potřeba 1200 ručních vrtaček nebo 100 sbíječek.

Tyto stroje pracují v kamenolomu většinou v Košťálově,tak mají osazenou speciální lžíci se silně opancéřovaným dnem proti otěru a přídavnými ochrannými prvky spodní strany a boků.Těmto bagrům asistoval další Caterpillar CAT 322 s nasazeným hydraulickým kladivem.Na zářezu ve Vrchovině ho nahradil CAT 320.
CAT 326 D 2L má výkon 145 kW,hmotnost 26 t,objem lžíce 0,6-1,7 m3
Doosan DX 300 LC má výkon 202 kW,hmotnost 30 t,objem lžíce 0,8-1,75 m3
CAT 322 má výkon 129 kW,hmotnost 21,5 t,objem lžíce 0,6-1,19 m3
CAT 320 má výkon 129 kW,hmotnost 21-23 t,objem lžíce 0,4-1,3 m3
Hydraulická kladiva na těchto bagrech jsou střední řada určená pro bagry 18-25t.Energie úderu je od 3500 do 4000 J.
Pro srovnání:
ruční kombinované kladivo SDS plus má energii úderu kolem 3 J.
bourací kladivo SDS max přibližně 8 J
pneumatická sbíječka 40 J
bourací kladivo Makita 72 J.
Na jeden úder hydraulického kladiva na bagru by bylo potřeba 1200 ručních vrtaček nebo 100 sbíječek.



- Přílohy
-
- 101_9093 (1).jpg (307.53 KiB) Zobrazeno 2348 x
-
- 102_2180 (1).jpg (180.4 KiB) Zobrazeno 2348 x
Re: I/16 Nová Paka - obchvat
nebo jinak
průměrná úsťová energie náboje 7,62x39 je 2000J
ale zase jich je v zásobníku 30kousků
a ten první CAT anebo DOOSAN, to je hmotnost jako T34 prvních výrobních sérií

průměrná úsťová energie náboje 7,62x39 je 2000J
ale zase jich je v zásobníku 30kousků
a ten první CAT anebo DOOSAN, to je hmotnost jako T34 prvních výrobních sérií
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: I/16 Nová Paka - obchvat
Taky dobrý srovnání. Teoreticky,kdyby sis vzal neprůstřelný oblek a do kamene vysypal zásobník,tak ten kámen určitě rozbiješ!
Puškové náboje mají úsťovou energii 3-4000 J,takže jeden úder hydraulického kladiva se rovná 1 náboj do pušky.
Půlpalcový náboj do těžkého kulometu má energii 15-20 000 J.Takže průbojná střela by tímto typem horniny projela jako nic.
V tabulce hydraulická kladiva Renomag.Z toho největšího typu musí jít hrůza jen když to člověk uvidí!Při výšce 4,4 metru a váze 10 tun je nárazová energie téměř 21 000 J.

Puškové náboje mají úsťovou energii 3-4000 J,takže jeden úder hydraulického kladiva se rovná 1 náboj do pušky.
Půlpalcový náboj do těžkého kulometu má energii 15-20 000 J.Takže průbojná střela by tímto typem horniny projela jako nic.
V tabulce hydraulická kladiva Renomag.Z toho největšího typu musí jít hrůza jen když to člověk uvidí!Při výšce 4,4 metru a váze 10 tun je nárazová energie téměř 21 000 J.


- Přílohy
-
- screenshot kladiva.png (138.04 KiB) Zobrazeno 2192 x
Re: I/16 Nová Paka - obchvat
není to nějaké jiné vlákno - stavební stroje?
Re: I/16 Nová Paka - obchvat
Na stavbě obchvatu je na většině úseků zimní přestávka,takže není co fotit,proto sem dávám fotky stavebních strojů,které na stavbě pracovaly a pracují.Pokud to sem nepatří,tak to sem dávat nebudu.Trochu jsme se s Mikem nechali tím kladivem unést.
Je to i taková pocta všem strojníkům,operátorům a řidičům a jejich umění,bez kterých by nevznikl ani metr silnice či dálnice.

Je to i taková pocta všem strojníkům,operátorům a řidičům a jejich umění,bez kterých by nevznikl ani metr silnice či dálnice.


Re: I/16 Nová Paka - obchvat
A jeřáby nemáš?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/16 Nová Paka - obchvat
Jeřáby taky budou,všech možných konstrukcí i tonáží.Pokud je tedy zájem,dodělám bagry a pak se vrhnu na jeřáby.Který typ Tě Leny nejvíc zajímá?
- Přílohy
-
- 102_0914 (1).jpg (254.26 KiB) Zobrazeno 2020 x
Re: I/16 Nová Paka - obchvat
Nejvíce bych ocenil skruže, ale ty jsou skoro samá Ulma, skoro žádné PERI.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/16 Nová Paka - obchvat
No jo,na estakádě byla Ulma,na těch ostatních mostech asi taky,ale nevím to určitě.Když tak mrkni na vlákno obchvat Žíželice a fotogalerii Petra Marka.Má tam pěkné fotky,ale to první mostové pole bude asi taky Ulma.
Re: I/16 Nová Paka - obchvat
Na dalším albu je Volvo EC 300 EL.Na výrobní štítek jsem nekoukal,ale pravděpodobně se jedná o nový stroj.Tento bagr pracoval na Kumburském Újezdu,na estakádě,zářezu a ve Vidochově.Střídal lžíci s "předsazenou dásní", svahovku a ještě zdědil speciální lžíci do skály s trojzubcem po větším bratrovi Volvu 400 BLC,jak je vidět na posledním zimním záběru.První dvě fotky jsem si vypůjčil z alba od Standy Haláčka.Je to z 4.7.2023,kdy se trhal asfalt na původní komunikaci - dnes tam je nadjezd.
Výkon motoru 170 kW,hmotnost 27-33t,objem lžíce 0,52 - 2,02 m3.
Na fotu bagr nakládá Tatru v zářezu nad estakádou ještě v ranných fázích hloubení.
Výkon motoru 170 kW,hmotnost 27-33t,objem lžíce 0,52 - 2,02 m3.
Na fotu bagr nakládá Tatru v zářezu nad estakádou ještě v ranných fázích hloubení.
- Přílohy
-
- 101_1703 (1).jpg (244.04 KiB) Zobrazeno 1929 x
Re: I/16 Nová Paka - obchvat
Poslední "bagrové" album je o největším,nejvýkonnějším a nejsilnějším typu co na stavbě pracoval a to o Volvu EC 460 BLc.
Na stavbě pracovaly dva tyto bagry,zapůjčené od SKANSKY.Jeden hned ze začátku odtěžoval zeminu pro základy mostní opěry u mostu přes železnici v březnu 2023,jak je vidět na úvodních fotkách.Od června 2023 pracoval druhý bagr na odtěžování zářezu nad estakádou.Tam odvedl obrovský kus práce a vytěžil tisíce tun horniny.Za tu dobu měl dvě opravy.První byl zlomený čep na ovládání lžíce.Chlapi mě říkali,že to bylo jak když se to střihne nůžkami.Druhá byla oprava hydrauliky a výměna zubů na lžíci.Do těch spodních vrstev usazených hornin se velká lžíce už těžko dostávala,tak přivezli novou,ale ta do ramene bagru nepasovala,tak museli přijet ze servisu to upravit.Je to speciální lžíce do skály s navařenými tvrdokovovými destičkami a třemi zuby a objemem 1,7 m3.Po výměně zubů odtěžoval s velkou lžící o objemu 2,75 m3.Do Tatry s korbou bez zadního čela nakládal 3 lžíce,do větších náklaďáků 4 a do dumperu 7 lžic zeminy.Bagr byl vyroben v roce 2004.V listopadu přejel ze zářezu k místní komunikaci a 11.12.byl na podvalu odvezen.
První foto úplné začátky odtěžování zářezu,druhé již namontovaný nový čep.
Na stavbě pracovaly dva tyto bagry,zapůjčené od SKANSKY.Jeden hned ze začátku odtěžoval zeminu pro základy mostní opěry u mostu přes železnici v březnu 2023,jak je vidět na úvodních fotkách.Od června 2023 pracoval druhý bagr na odtěžování zářezu nad estakádou.Tam odvedl obrovský kus práce a vytěžil tisíce tun horniny.Za tu dobu měl dvě opravy.První byl zlomený čep na ovládání lžíce.Chlapi mě říkali,že to bylo jak když se to střihne nůžkami.Druhá byla oprava hydrauliky a výměna zubů na lžíci.Do těch spodních vrstev usazených hornin se velká lžíce už těžko dostávala,tak přivezli novou,ale ta do ramene bagru nepasovala,tak museli přijet ze servisu to upravit.Je to speciální lžíce do skály s navařenými tvrdokovovými destičkami a třemi zuby a objemem 1,7 m3.Po výměně zubů odtěžoval s velkou lžící o objemu 2,75 m3.Do Tatry s korbou bez zadního čela nakládal 3 lžíce,do větších náklaďáků 4 a do dumperu 7 lžic zeminy.Bagr byl vyroben v roce 2004.V listopadu přejel ze zářezu k místní komunikaci a 11.12.byl na podvalu odvezen.
První foto úplné začátky odtěžování zářezu,druhé již namontovaný nový čep.
- Přílohy
-
- Obchvat98.jpg (166.37 KiB) Zobrazeno 1818 x
-
- 101_8725 (1).jpg (224.83 KiB) Zobrazeno 1818 x
Re: I/16 Nová Paka - obchvat
Dnes jsem si zajel na Kumburský Újezd a zpátky po trase do Paky.Na Kumburském Újezdu pokračují práce na betonování říms a základů pod mostní opěrou.Zářez je zapadaný sněhem,most v Heřmanicích též.Něco se dělo u opěrné zdi a podchodu,jinak všude klid.



- Přílohy
-
- 102_4547 (1).jpg (185.77 KiB) Zobrazeno 1684 x
Re: I/16 Nová Paka - obchvat
Betonují římsy pod stanem ?
Re: I/16 Nová Paka - obchvat
Pod stanem přímo ne,ale je tam udělaný takový tunel asi z geotextilie a do toho se vhání ohřátý vzduch.Z těch fotek to není moc vidět,ale něco na mostě hučelo.
Co však vidět je,tak to jsou čela říms.Bednění je zhotovené z palubek,takže sražené hrany tvoří v betonu nálitek.A po odbednění tam jsou vidět i suky.
Co však vidět je,tak to jsou čela říms.Bednění je zhotovené z palubek,takže sražené hrany tvoří v betonu nálitek.A po odbednění tam jsou vidět i suky.
- Přílohy
-
- 102_4525 (1).jpg (196.5 KiB) Zobrazeno 1609 x
Re: I/16 Nová Paka - obchvat
Díky Hary. Co estakáda a římsy ? Zimní spánek či akce ?
Re: I/16 Nová Paka - obchvat
Na estakádě se nedělá,to vidím z práce.Velký buldozer je pořád pod čtvrtým pilířem.O víkendu zkusím mrknout na zářez.
Re: I/16 Nová Paka - obchvat
Na Tvoje přání Lenny jsem vytvořil speciální album,kde hraje hlavní roli skruž Ulma.Je to pravděpodobně starší typ konstrukce.Fotky od počátku montáže,které jsem si půjčil z alba Standy Haláčka,přes screenshoty z videa Pavla Hromádky až po moje focení pohledů a detailů.Snažil jsem se vybrat to nejlepší a nejzajímavější,ale i tak toho je přes 400 fotek.Je tam zachyno snížení konstrukce,rozpojení,posunutí konstrukce do stran a vysunutí k dalšímu taktu a nakonec celková demontáž a odvoz všech dílů konstrukce. Tak snad se to bude líbit.



https://www.ulmaconstruction.cz/cs/ulma ... a-jicinsku
A tady je odkaz na stránky Ulmy.Článek ale pojednává o mostech na Kumburském Újezdu a mostu přes železniční trať.
- Přílohy
-
- 101_1120 (1).jpg (225.22 KiB) Zobrazeno 1372 x
Re: I/16 Nová Paka - obchvat
Hary, moc hezký fotky, chválím. Tohle mě baví, sledovat, co a jak se vlastně dělá. Na stavbu baráku se dostanu každou chvíli, ale stavba mostů a podobných věcí, je přeci jen něco malinko jinýho.
Re: I/16 Nová Paka - obchvat
Díky Jenyku.Mě to taky zajímá,je to obrovské dílo.Z pohledu stavaře je mostařina asi dost vysoký level.Dnes mě mrzí,že jsem to všechno nefotil od začátku.
Proto si půjčuji některé fotky z alba Standy Haláčka,který to fotil(on tam před estakádou bydlí,takže to má z první ruky).
Pokud Tě to zajímá tady je odkaz na přednášku o mostech na obchvatu od ing.Jana Padrty,ale už to tu jednou bylo.
https://www.youtube.com/watch?v=8Pv7bjeYTFA&t=1s
Proto si půjčuji některé fotky z alba Standy Haláčka,který to fotil(on tam před estakádou bydlí,takže to má z první ruky).
Pokud Tě to zajímá tady je odkaz na přednášku o mostech na obchvatu od ing.Jana Padrty,ale už to tu jednou bylo.
https://www.youtube.com/watch?v=8Pv7bjeYTFA&t=1s
Re: I/16 Nová Paka - obchvat
Dnešní focení začíná na estakádě a nadjezdu.Tam na svahu jsou navrtané piloty.Na zářez jsem ani nešel,to by nemělo cenu.Pak jsem to vzal na most přes rybník a trať do Heřmanic.Tam je vybetonovaná další část opěrné zdi.Na mostu v Heřmanicích chlapi odhazovali sníh z plachty.Příští týden mají být teploty dost nad nulou,takže se možná bude betonovat.Jinak všude je sněhová pokrývka od 5 do 10 cm.Na jižních stráních je sněhu mnohem méně.
Na fotu jsou pod hranou svahu navrtané piloty.
Na fotu jsou pod hranou svahu navrtané piloty.
- Přílohy
-
- 102_4586 (1).jpg (216.32 KiB) Zobrazeno 1025 x
Re: I/16 Nová Paka - obchvat
Jako obvykle, hezký fotky. Obecně vzato, je to ještě hodně práce a pokud má být o prázdninách otevřeno, není čas, ztrácet čas.Uznávám, že ve sněhu a mrazu to zdaleka nejde tak rychle jako za normálního počasí.
Re: I/16 Nová Paka - obchvat
Díky,ale nyní není moc co fotit.Od začátku ledna se drží sníh,který znemožňuje zemní práce.Zrovna včera ukazovali záběry ze stavby D35 u Litomyšle a trhací práce na tunelu Homole a tam není po sněhu ani památky.Je to sice o něco níž,ale ne o moc.
Práce je ještě dost,hlavně na tom zářezu.Ještě se tam má střílet,pak to odtěžit a něco nadrtit.Nejhorší je,že když je namočená zemina,tak se to nalepí na ty drtící desky a pak to nefunguje,takže se to musí míchat s tvrdými kusy podloží.
Snad se počasí umoudří a bude líp.
Práce je ještě dost,hlavně na tom zářezu.Ještě se tam má střílet,pak to odtěžit a něco nadrtit.Nejhorší je,že když je namočená zemina,tak se to nalepí na ty drtící desky a pak to nefunguje,takže se to musí míchat s tvrdými kusy podloží.
Snad se počasí umoudří a bude líp.
Re: I/16 Nová Paka - obchvat
No, ono tak nejde ani tak JENOM o nadmořskou výšku místa. Ale u tebe se k tomu přidává i chladný vzduch, který "padá" z krkonošských kopců dolů do Paky a ten sníh tak slušně "chrání"...