I/16 Nová Paka - obchvat

Řevničov (D6) – Slaný (I/7) – Velvary – (D8) – Mělník (I/9) – Mladá Boleslav (peáž po D10, I/38) – Jičín (I/32, I/35) – Trutnov (I/14, I/37) – Královec – Polsko
Odpovědět
Japao Joe
Příspěvky: 1187
Registrován: 13.9.2016 22:00:35

Re: I/16 Nová Paka - obchvat

Příspěvek od Japao Joe »

Aby taková bariéra byla funkční nesmí být hned vedle komunikace (vytváří se za ní výr, ve kterém se sníh usazuje) takže keře vedle komunikace mají přesně opačný efekt, než od nich očekáváte. Ano v minulosti se dřevěné zábrany hodně kradly a zkoušely se i vysekané plastové pásy (podobné jsem viděl v HU na dálnicích mezi směry pro omezení oslňování), ale nevím na čem to skončilo (náročná de/montáž, kradly se sloupky, zásahy do pozemku ???).
kot
Příspěvky: 11977
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/16 Nová Paka - obchvat

Příspěvek od kot »

A když ne dotace, tak zase alespoň více plodin z plochy... :P
Hary 75
Příspěvky: 503
Registrován: 3.10.2023 17:03:45

Re: I/16 Nová Paka - obchvat

Příspěvek od Hary 75 »

Díl pátý - bagry u drtičky. U drtičky pracoval Caterpillar CAT 326 D 2L,poté co měl poruchu na vodícím kole pásu,ho na čas nahradil Doosan DX 300LC.
Tyto stroje pracují v kamenolomu většinou v Košťálově,tak mají osazenou speciální lžíci se silně opancéřovaným dnem proti otěru a přídavnými ochrannými prvky spodní strany a boků.Těmto bagrům asistoval další Caterpillar CAT 322 s nasazeným hydraulickým kladivem.Na zářezu ve Vrchovině ho nahradil CAT 320.
CAT 326 D 2L má výkon 145 kW,hmotnost 26 t,objem lžíce 0,6-1,7 m3
Doosan DX 300 LC má výkon 202 kW,hmotnost 30 t,objem lžíce 0,8-1,75 m3
CAT 322 má výkon 129 kW,hmotnost 21,5 t,objem lžíce 0,6-1,19 m3
CAT 320 má výkon 129 kW,hmotnost 21-23 t,objem lžíce 0,4-1,3 m3

Hydraulická kladiva na těchto bagrech jsou střední řada určená pro bagry 18-25t.Energie úderu je od 3500 do 4000 J.
Pro srovnání:
ruční kombinované kladivo SDS plus má energii úderu kolem 3 J.
bourací kladivo SDS max přibližně 8 J
pneumatická sbíječka 40 J
bourací kladivo Makita 72 J.

Na jeden úder hydraulického kladiva na bagru by bylo potřeba 1200 ručních vrtaček nebo 100 sbíječek. :P :P :P
Přílohy
101_9093 (1).jpg
101_9093 (1).jpg (307.53 KiB) Zobrazeno 2348 x
102_2180 (1).jpg
102_2180 (1).jpg (180.4 KiB) Zobrazeno 2348 x
Mike
Příspěvky: 5499
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: I/16 Nová Paka - obchvat

Příspěvek od Mike »

nebo jinak ;)
průměrná úsťová energie náboje 7,62x39 je 2000J
ale zase jich je v zásobníku 30kousků

a ten první CAT anebo DOOSAN, to je hmotnost jako T34 prvních výrobních sérií
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Hary 75
Příspěvky: 503
Registrován: 3.10.2023 17:03:45

Re: I/16 Nová Paka - obchvat

Příspěvek od Hary 75 »

Taky dobrý srovnání. Teoreticky,kdyby sis vzal neprůstřelný oblek a do kamene vysypal zásobník,tak ten kámen určitě rozbiješ!
Puškové náboje mají úsťovou energii 3-4000 J,takže jeden úder hydraulického kladiva se rovná 1 náboj do pušky.
Půlpalcový náboj do těžkého kulometu má energii 15-20 000 J.Takže průbojná střela by tímto typem horniny projela jako nic.
V tabulce hydraulická kladiva Renomag.Z toho největšího typu musí jít hrůza jen když to člověk uvidí!Při výšce 4,4 metru a váze 10 tun je nárazová energie téměř 21 000 J. :o :o
Přílohy
screenshot kladiva.png
screenshot kladiva.png (138.04 KiB) Zobrazeno 2192 x
vaclav
Příspěvky: 1862
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: I/16 Nová Paka - obchvat

Příspěvek od vaclav »

není to nějaké jiné vlákno - stavební stroje?
Hary 75
Příspěvky: 503
Registrován: 3.10.2023 17:03:45

Re: I/16 Nová Paka - obchvat

Příspěvek od Hary 75 »

Na stavbě obchvatu je na většině úseků zimní přestávka,takže není co fotit,proto sem dávám fotky stavebních strojů,které na stavbě pracovaly a pracují.Pokud to sem nepatří,tak to sem dávat nebudu.Trochu jsme se s Mikem nechali tím kladivem unést.
Je to i taková pocta všem strojníkům,operátorům a řidičům a jejich umění,bez kterých by nevznikl ani metr silnice či dálnice. :P :P
Lenny
Autor
Příspěvky: 11386
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/16 Nová Paka - obchvat

Příspěvek od Lenny »

A jeřáby nemáš?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Hary 75
Příspěvky: 503
Registrován: 3.10.2023 17:03:45

Re: I/16 Nová Paka - obchvat

Příspěvek od Hary 75 »

Jeřáby taky budou,všech možných konstrukcí i tonáží.Pokud je tedy zájem,dodělám bagry a pak se vrhnu na jeřáby.Který typ Tě Leny nejvíc zajímá?
Přílohy
102_0914 (1).jpg
102_0914 (1).jpg (254.26 KiB) Zobrazeno 2020 x
Lenny
Autor
Příspěvky: 11386
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/16 Nová Paka - obchvat

Příspěvek od Lenny »

Nejvíce bych ocenil skruže, ale ty jsou skoro samá Ulma, skoro žádné PERI.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Hary 75
Příspěvky: 503
Registrován: 3.10.2023 17:03:45

Re: I/16 Nová Paka - obchvat

Příspěvek od Hary 75 »

No jo,na estakádě byla Ulma,na těch ostatních mostech asi taky,ale nevím to určitě.Když tak mrkni na vlákno obchvat Žíželice a fotogalerii Petra Marka.Má tam pěkné fotky,ale to první mostové pole bude asi taky Ulma.
Hary 75
Příspěvky: 503
Registrován: 3.10.2023 17:03:45

Re: I/16 Nová Paka - obchvat

Příspěvek od Hary 75 »

Na dalším albu je Volvo EC 300 EL.Na výrobní štítek jsem nekoukal,ale pravděpodobně se jedná o nový stroj.Tento bagr pracoval na Kumburském Újezdu,na estakádě,zářezu a ve Vidochově.Střídal lžíci s "předsazenou dásní", svahovku a ještě zdědil speciální lžíci do skály s trojzubcem po větším bratrovi Volvu 400 BLC,jak je vidět na posledním zimním záběru.První dvě fotky jsem si vypůjčil z alba od Standy Haláčka.Je to z 4.7.2023,kdy se trhal asfalt na původní komunikaci - dnes tam je nadjezd.
Výkon motoru 170 kW,hmotnost 27-33t,objem lžíce 0,52 - 2,02 m3.

Na fotu bagr nakládá Tatru v zářezu nad estakádou ještě v ranných fázích hloubení.
Přílohy
101_1703 (1).jpg
101_1703 (1).jpg (244.04 KiB) Zobrazeno 1929 x
Hary 75
Příspěvky: 503
Registrován: 3.10.2023 17:03:45

Re: I/16 Nová Paka - obchvat

Příspěvek od Hary 75 »

Poslední "bagrové" album je o největším,nejvýkonnějším a nejsilnějším typu co na stavbě pracoval a to o Volvu EC 460 BLc.
Na stavbě pracovaly dva tyto bagry,zapůjčené od SKANSKY.Jeden hned ze začátku odtěžoval zeminu pro základy mostní opěry u mostu přes železnici v březnu 2023,jak je vidět na úvodních fotkách.Od června 2023 pracoval druhý bagr na odtěžování zářezu nad estakádou.Tam odvedl obrovský kus práce a vytěžil tisíce tun horniny.Za tu dobu měl dvě opravy.První byl zlomený čep na ovládání lžíce.Chlapi mě říkali,že to bylo jak když se to střihne nůžkami.Druhá byla oprava hydrauliky a výměna zubů na lžíci.Do těch spodních vrstev usazených hornin se velká lžíce už těžko dostávala,tak přivezli novou,ale ta do ramene bagru nepasovala,tak museli přijet ze servisu to upravit.Je to speciální lžíce do skály s navařenými tvrdokovovými destičkami a třemi zuby a objemem 1,7 m3.Po výměně zubů odtěžoval s velkou lžící o objemu 2,75 m3.Do Tatry s korbou bez zadního čela nakládal 3 lžíce,do větších náklaďáků 4 a do dumperu 7 lžic zeminy.Bagr byl vyroben v roce 2004.V listopadu přejel ze zářezu k místní komunikaci a 11.12.byl na podvalu odvezen.
První foto úplné začátky odtěžování zářezu,druhé již namontovaný nový čep.
Přílohy
Obchvat98.jpg
Obchvat98.jpg (166.37 KiB) Zobrazeno 1818 x
101_8725 (1).jpg
101_8725 (1).jpg (224.83 KiB) Zobrazeno 1818 x
Hary 75
Příspěvky: 503
Registrován: 3.10.2023 17:03:45

Re: I/16 Nová Paka - obchvat

Příspěvek od Hary 75 »

Dnes jsem si zajel na Kumburský Újezd a zpátky po trase do Paky.Na Kumburském Újezdu pokračují práce na betonování říms a základů pod mostní opěrou.Zářez je zapadaný sněhem,most v Heřmanicích též.Něco se dělo u opěrné zdi a podchodu,jinak všude klid. :) :)
Přílohy
102_4547 (1).jpg
102_4547 (1).jpg (185.77 KiB) Zobrazeno 1684 x
kot
Příspěvky: 11977
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/16 Nová Paka - obchvat

Příspěvek od kot »

Betonují římsy pod stanem ?
Hary 75
Příspěvky: 503
Registrován: 3.10.2023 17:03:45

Re: I/16 Nová Paka - obchvat

Příspěvek od Hary 75 »

Pod stanem přímo ne,ale je tam udělaný takový tunel asi z geotextilie a do toho se vhání ohřátý vzduch.Z těch fotek to není moc vidět,ale něco na mostě hučelo.
Co však vidět je,tak to jsou čela říms.Bednění je zhotovené z palubek,takže sražené hrany tvoří v betonu nálitek.A po odbednění tam jsou vidět i suky.
Přílohy
102_4525 (1).jpg
102_4525 (1).jpg (196.5 KiB) Zobrazeno 1609 x
kot
Příspěvky: 11977
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/16 Nová Paka - obchvat

Příspěvek od kot »

Díky Hary. Co estakáda a římsy ? Zimní spánek či akce ?
Hary 75
Příspěvky: 503
Registrován: 3.10.2023 17:03:45

Re: I/16 Nová Paka - obchvat

Příspěvek od Hary 75 »

Na estakádě se nedělá,to vidím z práce.Velký buldozer je pořád pod čtvrtým pilířem.O víkendu zkusím mrknout na zářez.
Hary 75
Příspěvky: 503
Registrován: 3.10.2023 17:03:45

Re: I/16 Nová Paka - obchvat

Příspěvek od Hary 75 »

Lenny píše: 18.1.2025 16:51:58 Nejvíce bych ocenil skruže, ale ty jsou skoro samá Ulma, skoro žádné PERI.
Na Tvoje přání Lenny jsem vytvořil speciální album,kde hraje hlavní roli skruž Ulma.Je to pravděpodobně starší typ konstrukce.Fotky od počátku montáže,které jsem si půjčil z alba Standy Haláčka,přes screenshoty z videa Pavla Hromádky až po moje focení pohledů a detailů.Snažil jsem se vybrat to nejlepší a nejzajímavější,ale i tak toho je přes 400 fotek.Je tam zachyno snížení konstrukce,rozpojení,posunutí konstrukce do stran a vysunutí k dalšímu taktu a nakonec celková demontáž a odvoz všech dílů konstrukce. Tak snad se to bude líbit. :P :P :P
https://www.ulmaconstruction.cz/cs/ulma ... a-jicinsku
A tady je odkaz na stránky Ulmy.Článek ale pojednává o mostech na Kumburském Újezdu a mostu přes železniční trať.
Přílohy
101_1120 (1).jpg
101_1120 (1).jpg (225.22 KiB) Zobrazeno 1372 x
Jenyk
Příspěvky: 24
Registrován: 20.10.2024 20:47:06

Re: I/16 Nová Paka - obchvat

Příspěvek od Jenyk »

Hary, moc hezký fotky, chválím. Tohle mě baví, sledovat, co a jak se vlastně dělá. Na stavbu baráku se dostanu každou chvíli, ale stavba mostů a podobných věcí, je přeci jen něco malinko jinýho.
Hary 75
Příspěvky: 503
Registrován: 3.10.2023 17:03:45

Re: I/16 Nová Paka - obchvat

Příspěvek od Hary 75 »

Díky Jenyku.Mě to taky zajímá,je to obrovské dílo.Z pohledu stavaře je mostařina asi dost vysoký level.Dnes mě mrzí,že jsem to všechno nefotil od začátku.
Proto si půjčuji některé fotky z alba Standy Haláčka,který to fotil(on tam před estakádou bydlí,takže to má z první ruky).
Pokud Tě to zajímá tady je odkaz na přednášku o mostech na obchvatu od ing.Jana Padrty,ale už to tu jednou bylo.
https://www.youtube.com/watch?v=8Pv7bjeYTFA&t=1s
Hary 75
Příspěvky: 503
Registrován: 3.10.2023 17:03:45

Re: I/16 Nová Paka - obchvat

Příspěvek od Hary 75 »

Dnešní focení začíná na estakádě a nadjezdu.Tam na svahu jsou navrtané piloty.Na zářez jsem ani nešel,to by nemělo cenu.Pak jsem to vzal na most přes rybník a trať do Heřmanic.Tam je vybetonovaná další část opěrné zdi.Na mostu v Heřmanicích chlapi odhazovali sníh z plachty.Příští týden mají být teploty dost nad nulou,takže se možná bude betonovat.Jinak všude je sněhová pokrývka od 5 do 10 cm.Na jižních stráních je sněhu mnohem méně.
Na fotu jsou pod hranou svahu navrtané piloty.
Přílohy
102_4586 (1).jpg
102_4586 (1).jpg (216.32 KiB) Zobrazeno 1025 x
Jenyk
Příspěvky: 24
Registrován: 20.10.2024 20:47:06

Re: I/16 Nová Paka - obchvat

Příspěvek od Jenyk »

Jako obvykle, hezký fotky. Obecně vzato, je to ještě hodně práce a pokud má být o prázdninách otevřeno, není čas, ztrácet čas.Uznávám, že ve sněhu a mrazu to zdaleka nejde tak rychle jako za normálního počasí.
Hary 75
Příspěvky: 503
Registrován: 3.10.2023 17:03:45

Re: I/16 Nová Paka - obchvat

Příspěvek od Hary 75 »

Díky,ale nyní není moc co fotit.Od začátku ledna se drží sníh,který znemožňuje zemní práce.Zrovna včera ukazovali záběry ze stavby D35 u Litomyšle a trhací práce na tunelu Homole a tam není po sněhu ani památky.Je to sice o něco níž,ale ne o moc.
Práce je ještě dost,hlavně na tom zářezu.Ještě se tam má střílet,pak to odtěžit a něco nadrtit.Nejhorší je,že když je namočená zemina,tak se to nalepí na ty drtící desky a pak to nefunguje,takže se to musí míchat s tvrdými kusy podloží.
Snad se počasí umoudří a bude líp.
kot
Příspěvky: 11977
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/16 Nová Paka - obchvat

Příspěvek od kot »

No, ono tak nejde ani tak JENOM o nadmořskou výšku místa. Ale u tebe se k tomu přidává i chladný vzduch, který "padá" z krkonošských kopců dolů do Paky a ten sníh tak slušně "chrání"...
Odpovědět

Zpět na „I/16“