Jednalo se o celkovou revizi dálničního systému města a zahloubení původně nad zemí vedoucí dálnice Central Artery skrz centrum města do 5,6 km dlouhého tunelu. Šlo především o redukci zoufalých zácp (před vystavbou projektu bylo zatížení Central Artery 190 000! aut denně) a o snížení dopadů na životní prostředí města. Zahloubení také umožnílo znovu propojit rozdělené čtvrti centra do homogenního celku. Tedy je to něco jako Blanka kombinovaná s naší II SJM, ale za cenu 14,6 mld. $
No jo..jenze Usti neni Praha....a Praha neni Boston.... Jinak inspirace pekna, o tom zadna. Ovsem myslim, ze jako uplne prvni by se takto mel poresit pruchod pres Holesovice/Bubny...
Ten rozdíl je i v jíné oblasti, Praha není New York, tam totiž v roce 1913 zakopali do dvou podzemních pater 47 železničních nástupišť. My o sto let později nedáme ani 4 nástupiště.
Upravil jsem 1. příspěvek a požádám všechny přispěvatele, aby nezakládali podobná hlasovací témata, protože takových hlasování by tady mohlo být i 100, držte se prosím základu, že debata k ČR patří jinam. A když už tak to pouze srovnejte ale do samostatního příspěvku někam na něco již napsaného.
Upgrade Massachusetts Turnpike v Bostonu se opozdí. Masivní projekt zahrnuje změnu trasy. Buď se postaví úsek kolem řeky Charles nebo se postaví nový viadukt. Bohužel se stále čeká na výsledek rozhodnutí. A to stojí na posouzení poměru ceny a benefitů.
Stávající viadukt Allston již nemá rezervy pro další provoz a intenzity tady stoupají, takže se musí něčím nahradit. Tak nebo tak se posouvá doba dostavby o min. 12 měsíců a náklady budou 1,3 mld. USD, i když ty se vyvíjejí dle výsledné podoby upgradu.
Aktualizoval jsem údaje k tomuto státu. Doplnil jsem počty obyvatel v hlavním a největším městě a prošel vlákno, kde jsem odstranil/nahradil odkazy na weby i fotky.
Rozsah obyvatelstva tohoto státu se od roku 2000 zvětšil o asi 0,7 mil. aneb o 11%.
Rozsah sítě dálnic Interstate zde měří cca. 911 km.
Hlavní silniční síť státu:
MA.JPG (91.5 KiB) Zobrazeno 4883 x
Na veřejné silniční síti se zde nachází celkem 5229 mostů, z nichž má 472 aneb 9% tzv. strukturální vadu. Je to zhoršení proti roku 2016, kdy to bylo 468 mostů. Přitom 67 takových mostů nalezneme na dálnicích Interstate. Pokud vezmeme do úvah celou primární silniční síť státu (včetně dálnic), tak se na nich nachází takovýchto mostů asi 45% z toho podílu.
Stát nyní eviduje v potřebách pro opravy různého druhu celkem 4843 mostů a předpokládá na to vynaložit 15,4 mld. USD. Je to investiční deficit v mostech a ta situace je opravdu špatná. Proti roku 2016 je to další zhoršení situace, kdy si opravy vyžadovalo na 4702 mostů.
Připravuje se výměna mostů v Cape Cod. Respektivě jde o to, že stárnoucí mosty Bourne a Sagamore již nezvládají nápor vozidel a nelze je opravit nebo vylepšit tak, aby se prodloužilo plnění jejich dopravního významu.
Odkládalo se to jak šlo, protože náklady na tento projekt se odhadují kolem 3-4 mld. USD. Původní odhad byl 1,4-1,7 mld. USD pro nahrazení dvou mostů. Projekt nese jméno new Cape Cod Canal bridges.
Manažován je prostřednictvím Massachusetts Department of Transportation (MassDOT) a je součástí proritních investic do silniční sítě. Vzhledem na nárůst ceny a stávající situaci ve světě se dá odhadovat, že projekt se co se realizace týče spíše ještě prodlouží.
Zmiňované mosty stojí od 30. let 20. století. Jejich výměna bude levnější a jednodušší než jejich komplikovaná oprava a to nemluvě o problémech s omezeníma. Nové mosty budou mít 2 jízdní pruhy v každém směru jízdy a k tomu odstatní pruhy. Počítá se i prostorem pro pěší a cyklisty. U tohoto projektu se předběžně počítá i s výběrem mýta, který pomůže uhradit část nákladů.
Výstavba nových mostů Bourne a Sagamore se může odložit až do roku 2025. Do té doby se bude o stávající mosty starat americká složka armády a sice US Army Corps of Engineers a tato jednotka je taky zrovná se zemí jakmile nebudou potřebné.
Tyto mosty jsou postavěné v již zmiňované době a tehdy žilo v Cape Cod 26 tisíc lidí. Dnes se populace blízí ke 220 tisícům a bude růst vzhledem k vývoji v oblasti.
727m dlouhý most Bourne se otevřel do provozu v roce 1935 a zajistil provoz na Route 28, zatímco 429m dlouhý most Sagamore zajistil provoz pro Route 6. Dopravní intenzity na mostech stoupají během léta o 27%. Mostem Sagamore projíždí většina vozidel.
Stávající mosty se poslední roky intenzivněji udržují, což prodlužuje kolony v okolí během těchto prací.
Massachusetts Started 176 Transportation Projects in Year-One of Infrastructure Law, New Report Shows
WASHINGTON, Nov. 18, 2022 /PRNewswire/ -- Massachusetts leveraged $888.1 million in federal highway and bridge formula funds in FY 2022 to help jumpstart 176 new improvement projects in communities across the state during the first year of the Infrastructure Investment and Jobs Act (IIJA), a review of U.S. Treasury Department data through September 30 shows.
"A key takeaway from the Treasury data is that the bipartisan infrastructure law is working in year-one as intended, with state transportation departments disbursing funds and projects breaking ground," said American Road & Transportation Builders Association (ARTBA) Chief Economist Dr. Alison Premo Black, who prepared the report.
"The economic and quality of life benefits of the infrastructure law will become even more apparent as funding continues in coming years," adds ARTBA Chair Paula Hammond, a WSP USA senior vice president. "The beneficiaries of these long-term investments will be the American traveling public in their communities."
President Joe Biden signed the IIJA into law Nov. 15, 2021. Nearly 90 percent of IIJA's highway funds are dispersed by existing formula to states, with the remainder distributed through discretionary grant awards and other allocated programs.
Nationally, over 29,000 IIJA projects were launched through the end of September. The five largest projects supported by formula funds in Massachusetts are:
1. Hopkinton-Westborough - Reconstruction of I-90/I-495 Interchange - $96.9 million
2. Boston-Roadway, Ceiling, Arch & Wall Reconstruction and Other Control Systems in Sumner Tunnel - $52.6 million
3. Boston - Superstructure Replacement, B-16-067 (3Gv), Maffa Way & B-16-068=S-17-027 (3Gw), Mystic Avenue over Orange & Mbta/Bmrr - $52.0 million
4. Corridor Improvements on Route 79/Davol Street, Fall River - $48.6 million
5. Charlton-Oxford - Reconstruction on Route 20 from Richardson's Corner Easterly to Route
Guvernér Massachusetts Healey představil plán dopravy v hodnotě 8 miliard dolarů.
Investice se zaměřují na modernizace MBTA, silnice a mosty bez zvýšení daní v průběhu příštího desetiletí. Asi 5 mld. USD na kapitálové výdaje se zajistí prostřednictvím dluhopisů.