Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – Žuta Lokva) + Rijeka a Krk
Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – Žuta Lokva) + Rijeka a Krk
Pochybuju, Slovinci "pro Chorvaty" nic nepostavěj...
-
- VIP
- Příspěvky: 23771
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – Žuta Lokva) + Rijeka a Krk
video prezentace z ucelení A7 od stávajícího konce po úsek ve výstavbě, čímž je obchvat Novi Vinodolski:
-
- VIP
- Příspěvky: 23771
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – Žuta Lokva) + Rijeka a Krk

. .
Místopředseda vlády a ministr Butković zmínil další projekty, které se na ostrově Cres realizují a připravují. „Jednáme o 4,6 kilometru dlouhém provozu na stavbě třetího pruhu a napojení na molo přívozu Merag, na kterém se začne pracovat v říjnu. Nabídky na úsek z Poroziny do Meragu budou otevřeny 8. srpna, takže na podzim zahájíme práce v tomto úseku a u Meragu s ohledem na to, že práce by měly být koordinovány s koncem turistické sezóny,“ řekl Butković, s tím, že na práce na úseku státní silnice Mali Lošinj - Veli Lošinj byla podepsána smlouva za více než 7 milionů eur.
https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/potpredsj ... resu/24696

V pátek 12.7. místopředseda vlády a ministr pro moře, dopravu a infrastrukturu Oleg Butković navštívil práce, které byly dokončeny v rámci projektu rekonstrukce státní silnice DC8 na úseku od Pasjaku po křižovatku Rupa.
V rámci projektu za více než 3 miliony eur byla zrenovována vrchní stavba silnice s využitím recyklace a s pracemi, které začaly v únoru tohoto roku, bylo zrekonstruováno celkem 7 kilometrů silnice, přičemž práce je ukončená čtyři měsíce před plánovaným termínem.
. .
https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/zavrseni- ... -dc8/24683
-
- VIP
- Příspěvky: 23771
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – Žuta Lokva) + Rijeka a Krk
jak se staví obchvat Novi Vinodolski (A7, D8)
-
- VIP
- Příspěvky: 23771
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 23771
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – Žuta Lokva) + Rijeka a Krk
HAC vypsal tendr na projektové práce za odhadovaných 430 000 € na úsek z Križišće do Novi Vinodolski.
Jedná se o vícero projektových prací; včetně distribuce energií, které se budou muset změnit v rámci výstavby trasy.
Další úsek, obchvat Novi Vinodolski se již staví. Zde se dočtete o plánovaných objektech na trase v souvislém provedení.
Podle dokumentace se předmětný úsek nachází v pobřežní zóně východní části župy Primorje-Gorski Kotar. Hlavní trasa dálnice je dlouhá 17,50 km a nachází se v oblasti měst Kraljevica a Crikvenica. Věci tedy jdou tak jak bylo ohlášeno, ohledně dostavby dálnic A1/A7.
Náročný terén
Plánovaný rozsah je na úseku Križišće - Selce, jako součást zcela nevybudované dálnice z Križišće do Žuta Lokva, tedy dálnice A7. Projekt podle projektové dokumentace dostupné v systému veřejných zakázek začíná meziregionální křižovatkou "Križišće" , která napojí budovaný úsek rychlostní silnice "Sv. Kuzam - Smrika". Řeč je o obchvatu Rijeky - s plánovaným dálničním úsekem z Križišće do Selce, který končí před plánovanou křižovatkou Selce.
Na další úsek dálnice mezi křižovatkou Selce a Novi Vinodolski již byla získána stavební povolení a byla zahájena výstavba 1. etapy (prozatím 1/2 profil s přípravami na plný profil). Jde o řízení, které prochází správními hranicemi města Kraljevica a města Crikvenice, tedy celkem šesti katastrálními obcemi Veli dol, Šmrika, Jadranovo, Dramalj, Crikvenica a Selce. Pro obchvat Novi Vinodolski, který je financován z EU jednoduše více nevydalo.
Celá trasa bude postavena v náročném a kopcovitém terénu s prudkým svahem, který klesá směrem k moři. Kvůli tomu bude nutné postavit určitý počet objektů, tedy tunely a viadukty.
Počítá se s výstavbou pěti tunelů, tří viaduktů a jednoho mostu. Při výstavbě budou dělníci "bojovat" s terénem nanášením malých vodorovných poloměrů, maximálně přizpůsobených vlastnostem terénu. Pokud jde o trasu předmětného dálničního úseku, v počáteční části trasy dálnice prochází po jihozápadním okraji osady Križišće tunelem dlouhým cca 2 060 metrů. Trasa pokračuje po mořském svahu nad Jadranovem. V té části je to také asi 1300 až 1500 metrů od pobřežního okraje.
Sluší se dodat, že od třetího do desátého kilometru je položena souběžně se státní silnicí DC8 ve vzdálenostech 300 až 700 metrů. Severovýchodně od oblasti Lokvica Sopaljska, v osmém kilometru, trasa prochází stejnojmenným tunelem, který je dlouhý asi 590 metrů.
Za tunelem následuje 270 metrů dlouhý viadukt "Veprenica". Po deseti kilometrech severovýchodně od Dramlje trasa vede hlouběji do pevniny a prochází vnitrozemím Crikvenice, kde začíná procházet třemi tunely - Crikvenica 1 (1 175 metrů dlouhá), Crikvenica 2 (670 metrů dlouhá) a Crikvenica 3 ( délka 1210 metrů).
Mezi prvními dvěma tunely k překonání kaňonu řeky Dubračiny je plánována výstavba vysokého asi 100 metrů vysokého mostu "Dubračina". Když za tunelem trasa začíná procházet vnitrozemím Selce, v místě, kde se dálnice kříží s okresní silnicí, která spojuje oblast s Vinodolským údolím, a kde se plánuje viadukt "Selce" o délce asi 295 metrů. V pokračování viaduktu je plánována křižovatka "Selce", která je zpracována v dalším úseku dálnice, ze Selce do Novi Vinodolski.
Když se začalo mluvit o výstavbě první fáze této dálnice, tedy takzvaného obchvatu Novi Vinodolski, odhadovaná hodnota pouze první fáze dálnice byla kolem 80,27 milionu eur . Později byla snížena na 63 milionů EUR bez DPH.
Jedná se o vícero projektových prací; včetně distribuce energií, které se budou muset změnit v rámci výstavby trasy.
Další úsek, obchvat Novi Vinodolski se již staví. Zde se dočtete o plánovaných objektech na trase v souvislém provedení.
Podle dokumentace se předmětný úsek nachází v pobřežní zóně východní části župy Primorje-Gorski Kotar. Hlavní trasa dálnice je dlouhá 17,50 km a nachází se v oblasti měst Kraljevica a Crikvenica. Věci tedy jdou tak jak bylo ohlášeno, ohledně dostavby dálnic A1/A7.
Náročný terén
Plánovaný rozsah je na úseku Križišće - Selce, jako součást zcela nevybudované dálnice z Križišće do Žuta Lokva, tedy dálnice A7. Projekt podle projektové dokumentace dostupné v systému veřejných zakázek začíná meziregionální křižovatkou "Križišće" , která napojí budovaný úsek rychlostní silnice "Sv. Kuzam - Smrika". Řeč je o obchvatu Rijeky - s plánovaným dálničním úsekem z Križišće do Selce, který končí před plánovanou křižovatkou Selce.
Na další úsek dálnice mezi křižovatkou Selce a Novi Vinodolski již byla získána stavební povolení a byla zahájena výstavba 1. etapy (prozatím 1/2 profil s přípravami na plný profil). Jde o řízení, které prochází správními hranicemi města Kraljevica a města Crikvenice, tedy celkem šesti katastrálními obcemi Veli dol, Šmrika, Jadranovo, Dramalj, Crikvenica a Selce. Pro obchvat Novi Vinodolski, který je financován z EU jednoduše více nevydalo.
Celá trasa bude postavena v náročném a kopcovitém terénu s prudkým svahem, který klesá směrem k moři. Kvůli tomu bude nutné postavit určitý počet objektů, tedy tunely a viadukty.
Počítá se s výstavbou pěti tunelů, tří viaduktů a jednoho mostu. Při výstavbě budou dělníci "bojovat" s terénem nanášením malých vodorovných poloměrů, maximálně přizpůsobených vlastnostem terénu. Pokud jde o trasu předmětného dálničního úseku, v počáteční části trasy dálnice prochází po jihozápadním okraji osady Križišće tunelem dlouhým cca 2 060 metrů. Trasa pokračuje po mořském svahu nad Jadranovem. V té části je to také asi 1300 až 1500 metrů od pobřežního okraje.
Sluší se dodat, že od třetího do desátého kilometru je položena souběžně se státní silnicí DC8 ve vzdálenostech 300 až 700 metrů. Severovýchodně od oblasti Lokvica Sopaljska, v osmém kilometru, trasa prochází stejnojmenným tunelem, který je dlouhý asi 590 metrů.
Za tunelem následuje 270 metrů dlouhý viadukt "Veprenica". Po deseti kilometrech severovýchodně od Dramlje trasa vede hlouběji do pevniny a prochází vnitrozemím Crikvenice, kde začíná procházet třemi tunely - Crikvenica 1 (1 175 metrů dlouhá), Crikvenica 2 (670 metrů dlouhá) a Crikvenica 3 ( délka 1210 metrů).
Mezi prvními dvěma tunely k překonání kaňonu řeky Dubračiny je plánována výstavba vysokého asi 100 metrů vysokého mostu "Dubračina". Když za tunelem trasa začíná procházet vnitrozemím Selce, v místě, kde se dálnice kříží s okresní silnicí, která spojuje oblast s Vinodolským údolím, a kde se plánuje viadukt "Selce" o délce asi 295 metrů. V pokračování viaduktu je plánována křižovatka "Selce", která je zpracována v dalším úseku dálnice, ze Selce do Novi Vinodolski.
Když se začalo mluvit o výstavbě první fáze této dálnice, tedy takzvaného obchvatu Novi Vinodolski, odhadovaná hodnota pouze první fáze dálnice byla kolem 80,27 milionu eur . Později byla snížena na 63 milionů EUR bez DPH.
-
- VIP
- Příspěvky: 23771
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – Žuta Lokva) + Rijeka a Krk
opravdu povedený záběr na uzel Draga:
ale ještě taky odkaz na projektanta a jsou tam i další záběry: http://www.rijekaprojekt.hr/reference.p ... jekt_id=80 , ale tento není odsud

takhle z výstavby 25.1.2005, tedy 20 let zpátky:

ale ještě taky odkaz na projektanta a jsou tam i další záběry: http://www.rijekaprojekt.hr/reference.p ... jekt_id=80 , ale tento není odsud


takhle z výstavby 25.1.2005, tedy 20 let zpátky:
