Norsko

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23900
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Norsko

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Celá nová E6 na Kvænangsfjellet v severním Norsku se otevřela pro provoz 17. července.

3400 metrů dlouhý tunel Kvænangsfjell byl otevřen 15. prosince 2023, 2460 metrů dlouhý tunel Mettevoll a zbývající trasa E6 se otevře 17. července.

trasa na mapě: https://www.nyeveier.no/media/omjhrsku/ ... bca914.jpg

:arrow: Šest dodavatelů / konsorcií se uchází o výstavbu druhého tubusu E134 Oslofjord Tunnel

* AF Gruppen Norge AS
* Pracovní komunita EIFFAGE Gènie Civil – Obrascon Huarte Lain S.A
* Pracovní komunita Hære Entreprenør AS, Isachsen Anlegg AS, Contur AS
* Skanska Norsko AS
* Veidekke Entreprenør AS
* Partnerství WEBUILD S.P.A a FCC Construction SA

To vše jsou v Norsku známí dodavatelé.

:arrow: Do druhého kola se kvalifikovali čtyři uchazeči:

* AF Gruppen Norge AS
* Hæhre Entreprenør AS
* JV Røldalstunnelen Metrostav Norge AS a Bertelsen & Garpestad AS
* JV Leonhard Nilsen & Sønner AS a Obrascòn Huarte Lain, S.A.

Itinera byla zamítnuta, JV Implenia Norge a TT Anlegg byl vyřazen z výběrového řízení.

Tunel Røldal je nový tunel E134 o délce 12,4 km (některé zdroje uvádějí 12,9 km), který bude nižším základním tunelem než stávající tunel Røldal.

Konečné nabídky jsou k dispozici do 31. ledna 2025 a podpis smlouvy v březnu.

:arrow: Vlak havaroval na Nordlandsbanen 24. října mezi Mosjøen a Mo i Rana, nedaleko jižně od Mo. Bylo to způsobeno sesuvem kamenů a strojník byl zabit. Vlak skončil na vedlejší E6.

Obrázek

Vyprošťování havarovaného vlaku na E6 jižně od Mo i Rana se ukazuje jako obtížnější, než se očekávalo, a plánované znovuotevření E6 bylo několikrát odloženo.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23900
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Norsko

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Časosběrné video stavby mostních pylonů nového mostu Sotra západně od Bergenu:



stávající stav:

Obrázek

:arrow: Kvellandský most nové dálnice E39 poblíž Lyngdalu. Do provozu se otevře v roce 2025.

panoramatické snímky: https://e39lyngdal.no/pano360/

Obrázek

:arrow: Tři "horské průsmyky" na Fv. 40 od ​​Geilo na jih:

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23900
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Norsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Mohutný projekt Rogfast Tunnel pro Norsko posílí dopravu pro národ a poskytne nová silniční spojení. Ministerstvo dopravy však varovalo, že stavební práce na úseku silnice E39 Smiene - Harestad jsou pro postup na Rogfastském tunelu klíčové. Tento úsek E39 by měl být podle ministerstva dostatečně připraven, aby mohl být testován spolu s úsekem tunelu v roce 2032.

Až po úplném otestování těchto dvou tunelů lze úsek E39 a Rogfast Tunnel plně otevřít pro použití a to se neočekává dříve než v roce 2033 . Po dokončení úseku E39 Smiene – Harestad propojí Rogfastský tunel s E39 Eiganestunnelen z Randabergu do Stavangeru. Na trase budou dva jízdní pruhy v obou směrech. Projekt řídí norská správa veřejných komunikací Statens Vegvesen.

Skanska vyhrála zakázku na stavbu severní části 27 km tunelu, zatímco Implenia Norge vyhrála balíček prací na vybudování jižní části tunelu. Implenia a Stangeland postaví centrální část tunelu.

Tunel měl být původně otevřen v roce 2026, ale různé technické a ekonomické problémy oddálily otevření až do roku 2033.

Aktualizace dopravního plánu na dalších 10 let (každoroční aktualizace) 2025 - 2036

https://www.regjeringen.no/en/dokumente ... id3030714/
https://www.regjeringen.no/contentasset ... ngpdfs.pdf

Je tam mnoho zajímavého čtení. Třeba v roce 2024 se vyčlenilo na dopravu z rozpočtu 91 mld. NOK a stejná částka šla na obranu. Jenomže v součtu má doprava i další zdroje, třeba z mýta. Tak nebo tak ale mají čistě hlavní státní silnice z tohoto porftolia 40 mld. NOK za ex rok.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23900
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Norsko

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Hæhre byl vybrán k výstavbě 8,8 kilometrů dálnice E39 poblíž Mandal. To navazuje na úsek Kristiansand - Mandal, který byl dokončen v roce 2022.

Hodnota kontraktu je 2,2 miliardy NOK (190 milionů EUR) a stavba začne někdy v roce 2025. Dálnice by měla být dokončena v roce 2028. Zahrnuje dva mosty (včetně jednoho 40 metrů vysokého) a dva krátké tunely.

https://www.nyeveier.no/nyheter/haehre- ... 9-i-agder/

Obrázek

:arrow: Riksvei 7 Sokna - Ørgenvika bude ode dne 28. února 2025 bezplatná.

Tento úsek silnice byl postaven nově v roce 2014 jako kratší trasa Riksvei 7 do Hallingdal (Halling Valley). Je to jedna z hlavních tras z východu na západ v jižním Norsku. Bylo plánováno, že bude zpoplatněná do roku 2029, ale stává se bezplatnou 4 roky před plánem. :idea:

Současná sazba mýtného je 86 NOK pro osobní automobily a 175 NOK pro nákladní automobily. Je to tedy poměrně drahé mýtné na dvouproudé silnici. Obecně je ale využití vyšší, než se očekávalo. Norsko navrhuje své zpoplatněné silnice tak, že se nemůžete vyhnout zpoplatnění alternativními trasami. Obvykle jsou zpoplatněny i rozumné alternativy, aby se zabránilo odklonům dopravy na vedlejší silnice.

Poměrně vysoká je v Norsku také ochota platit mýtné (ve srovnání se Španělskem nebo Portugalskem).

Tato zpoplatněná silnice se nachází na dálkové trase, takže by ji každý den nesjíždělo mnoho uživatelů.

https://www.vegfinans.no/aktuelt/avslut ... -orgenvika

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23900
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Norsko

Příspěvek od Diaľničiar »

dále,

stav realizace mostu Ytre Steinsund, který se nachází na souostroví poblíž ústí Sognefjordu:

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 23900
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Norsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Sesuv skal uzavřel E6 severně od Minnesundu, podél pobřeží Mjøsa. Tato část E6 je dálnice, přibližně 70 kilometrů severně od Osla. Odborníci se domnívají, že uzavření potrvá minimálně několik dní.

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Evropa mimo EU“